Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    @Sunny: Gelukkig dat bij jou de 1e werkdag ook is meegevallen!!

@Guusje: Tis alles bij elkaar he...kan me goed voorstellen dat je OP bent! Knufff

@Fem: Gelukkig dat er weinig aan de hand is!! Goed uitzieken dus!!

@Meimama: Kan me voorstellen hoor dat het moeilijk is je kleine meid naar het KDV te brengen. Maar je moet maar zo denken de mama's hebben er meer last van dan de kindjes zelf.

@Vagans: Hmm oud en nieuw...volgende uitdaging dus.Kan me voorstellen dat je gewoon een beetje in de buurt wil blijven en niet naar je schoonvader wil.

Yessss Vanavond leuke tv...eerst GTST weer:D en daarna Fort Boyard!!!!! ben eecht een tv freak dus ben weer helemaal in mn hum met al die nieuwe programma;s.
    Vandaag weinig geslapen...denk 5 uurtjes bij elkaar...steeds van die hoestbuien als je net lekker wegzakt pfff.Nou ja kom de nacht wel weer door.
    Vanmiddag ff haarverf gehaald die kan de kapper er morgenavond ingooien.

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ SQ: oja... Gtst... dat ga ik ook maar opzetten denk ik, ik wilde zeggen dat ik al gewend was geraakt aan 20:00 bevallingsverhalen, zie ik dat dat nu dus om 19:30 komt :D zo leuk al die vrouwen pijn te zien hebben (erg he) maar dan dat moment, moet ik altijd aan mijn meisje denken :)

@ wish: Ja ik snap dat het voor zn vader de eerste oud & nieuw zonder s-moeder is, maja hij heeft ook nog 2 zussen denk ik dan! En ik heb het daar wel een beetje mee gehad! Daarbij vraag ik me ook af of ze dan weer buiten zullen roken en ik heb dan ook net een nieuw huis waar ik snachts lekker mn bedje in wil duiken ipv appart van vriendlief in een camper slapen!
    Mn zus en zwager nodigen IEDEREEN uit en gaan heerlijk indisch koken enzo! dat lijkt mij veeeeeel leuker!

maja we zien wel, eigenlijk hoop ik nu dat die moet werken, dan hoeven we geen ruzie te maken en zijn we gewoon helemaal niet bij elkaar (net als vorig jaar... ruzie...) pfff

Naja Yara ligt op bed, ze is wel aan het jengelen! normaal gaat ze eigenlijk meteen wel slapen. Ik denk dat ze niet zo lekker is, ze snottert ook (niet echt snot neus maar je hoort dr snurken) en dat heeft ze altijd wel wat maar heb het idee nu meer. Vriendlief is morgen om 06:00 klaar... ben bang dat hij als hij thuis komt gesloopt is en niet zo veel wil doen, terwijl ik nog wel ff wil genieten aangezien die donderdag weer voor een hele week weg gaat...

naja ik zal maar niet teveel op de zaken vooruit lopen en ik hoop dat mn meisje snel gaat slapen. Als het echt neit lukt mag ze lekker bij mama liggen vanacht

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

ik vind het nu al spannend ;)

4. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Wat balen dat je er nu al zo over in zit.
    Hopelijk komt het met oud & nieuw toch allemaal goed!
    Wat sneu voor je meiske dat ze zo snottert, maar extra lief zijn ;)

SQ: Fijn dat de eerste werkdag mee viel!
    Enne.. lastig he, die maatjes ;)

Fem: Jullie weer gerustgesteld dus, fijn zeg! Lekker uitzieken nu.
    Maar extra verwennen ;)

Tv: Ik vind het ook wel weer lekker, al die (nieuwe) serie's weer.
    Straks van de winter, gordijnen dicht, kaarsjes aan, pyjama aan, beker warme choco.. lekker tv kijken haha.

Ego:
    Vanavond naar de training geweest, was wel koud :(
    Gelukkig was het maar tot 19.00 ipv 19.30u.
    Ze hebben vriendlief aangeboden om trainer te worden van het B-elftal.
    Nu traint ie een D-elftal, dus de B'tjes is wel een uitdaging.
    Kan ie gratis trainer diploma halen, wat ook altijd leuk is.. heeft ie die tenminste op zak, kan ie in toekomst zelfs A-elftallen trainen en er mee gaan verdienen.
    Dus heb gezegd dat ie van mij wel mag, veranderd verder toch niks. (gewoon 2 avonden in de week training geven/coachen, en zaterdags wedstrijd)
    Dus na het training geven an zn huidige elftal, zijn we even bij de B's wezen kijken.. die hebben zo te zien echt gauw een trainer nodig haha.
    Daarna thuis Luca de fles gegeven en zelf gegeten.. Luca nu lekker op bed.. en wij nu film kijken en dan ook bed in.
    Was lange dag zo.. heb het gehad voor vandaag.

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Gravid: wat leuk voor je vriend!
    En idd de koude maanden met de kaarsjes aan! heerlijk! Lijkt me nu al leuk om Yara sneeuw te laten zien! ;) Zolang het sneeuwt hou ik wel van de winter! enne dan zitten we hopelijk met die kaarsjes wel in ons nieuwe huis :D

6. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hier ook Fort Boyard gekeken, maar moet zeggen dat de uitzendingen van 10/20 jaar geleden veel leuker waren dan deze nu.

Vroeger bleven ze ook echt vast zitten in de kamer, nu mogen ze er gewoon uit.
    Geef mij de 'oude' versie maar.

7. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Doen jullie ook aan Landleven? zoek vrienden...

8. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Ja hoop ik ook voor jullie ;)
    Enne.. sneeuw laten zien, kan ook niet wachten haha.. weet nog wel met Lydia dat zij het hartstikke eng vond haha.
    Vorige winter liep ze de sneeuw in, maar lag nogal best een laag.. dus ze zakte er met dr laarsjes in.
    Zegt ze half huilend: Mama ik kan niet verder. hahaha ;)
    Maar toen ik het voor deed, en dr hielp vond ze het geweldig!
    Alleen als het glad is, dat vind ze nog eng, maar ja.. dat vind ik zelf ook nie leuk dan.

Arri: Nee, ik niet. Ken het verder ook niet.

Monika: Fort Boyard ken ik niet, dus ik vind het wel grappig zoals het nu gaat ;)

Ego:
    Heerlijk geslapen! Lagen er voor 22.00u al in, zaten gisteren de Flinstones te kijken, maar ik donderde zowat om van de slaap ;)
    Vanmorgen om 05.30u ging vriendlief dr uit, heb hem even zeer vriendelijk maar zeer duidelijk gevragen of ie alsjeblieft stil wilde doen benede.. zodat Luca ook eens langer dan 06.00u sliep.
    Nah ja, kon stiller.. maar vooruit, ik mag niet klagen, Luca kwam pas om 07.30u :)
    Die fles gegeven, en ligt nu nog even lekker in zijn bed.
    Ik ben even met ontbijtje bezig en heerlijk glas thee, en dan rond 09.00u weer wandelen!
    Verder weinig op de planning vandaag, beetje de normale dagelijkse dingen doen.

9. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Goede morgen allemaal!
    Er is in een halve dag weer een hoop gekletst, dus ik ga even op iedereen proberen te reageren.

Meimamma Wat een kind al niet met je kan doen hè; janken als een kind.;) Maar ik snap het wel hoor. Fijn dat de tijd op je werk snel voorbij ging en dat je thuis nog het één en ander hebt kunnen doen. Super dat Luna het zo naar haar zin had! Je moet er als moeder even doorheen hè?!

Vagans bij deze wil ik je officieel feliciteren met maat 3 van luiers! En uiteraard ook gefeliciteerd met je 4 maanden oude meisje!:)

Lilo volgens mij mogen ze pas in het fietsstoeltje als ze goed zelfstandig kunnen zitten. Nog genoten van het eten en GTST?

Fem, wat fijn dat Lars ‘gewoon’ moet uitzieken. Duurt wel lang zeg; 6 weken al niet echt fit… Fijn dat je man weer is opgeknapt. Nu jij nog!

Sunnyqueen, wat super dat ook jouw werkdag zo ontzettend meeviel! Heel fijn dat er 1 persoon te veel was op de werkvloer. Is toch iets rustiger beginnen. Heerlijk hè shoppen zonder wagen. Wat heerlijk dat hij je zo herkende! Dat is inderdaad een erg fijn welkom!

Wish hier morgen ook weer de kapper. Ik zit nog te denken of ik een kleurtje doe. Wil het eigenlijk ook wel eens radicaal anders; dus kort, maar dat vindt manlief niet echt wat… pfff en zo ben ik al een paar jaar aan het twijfelen. MANNEN!:cool:
    Hier totaal geen tv freak, maar heb gisteren ook dat Fort Boyard gekeken en vond het wel leuk. Vorige week Expeditie Robinson gekeken en dat vond ik ook erg leuk. Man is al jaren verslaafd en ik ga het nu ook maar volgen.

Gravid Inderdaad straks in de winter lekker huismusje zijn. Heerlijk om na een zomer buiten lekker weer binnen te zitten en het daar extra gezellig te maken. Daarom houd ik zo van Nederland. Steeds weer wat anders. Wat leuk dat je vriend de B’tjes mag gaan trainen + een diploma mag behalen!

Monika De laatste uitzending was in 1991 hoorde ik. Mijn man zei ook dat het toen leuker was omdat ze bijv. vast bleven zitten in de kamer. Ik kende het niet en vond het wel een leuk programma.

Arri Landleven? Wat is dat? Weet alleen dat een tijdschrift zo heet.:)

Hier Vandaag is mijn laatste verlof dag. Vanaf 24 maart zit ik al thuis, dus het is mooi geweest. Heb eigenlijk ook best wel weer zin om te gaan werken, maar mijn lijf wil echt niet! Daarbij zat ik gisteren nog jankend in de auto om een liedje, dus het is goed dat ik nog even niet ga werken al voelt het wel een beetje als falen.
    Nou ja, het is niet anders. Vandaag even naar het consultatiebureau om te wegen. Ben wel benieuwd wat zijn gewicht doet nu hij geen 'toetje' meer krijgt. Verder weinig op de planning.

10. Gravid

Gravid Niet meer actief

Guusje: Ja is zeker wel leuk, hij loop nog beetje te twijfelen, maar gaat nu morgen naar vergadering van de B's, dus misschien dat ie dan over de streep getrokken word ;)
    Geloof best dat je nu wel weer zin heb om te werken, maar toch altijd weer spannend denk.
    Nog naar weeg uurtje geweest?
    Geniet nog even van je dagje.

Om 09.00u weer gaan wandelen met de buurvrouwen, hebben we heel stuk gelopen, hoor ik ineens fffffffffff, loopt band van wandelwagen leeg :x Waarschijnlijk ergens doorheen gereden.
    Naar fietsenmaker gelopen, die wou dr nie eens wat aan doen.
    Ja kon nieuwe binnen en buitenband kopen, en et zelf doen.
    Lekkere service.
    Maar goed dat ik het nie gekocht heb, want kom er net achter dat we nog 2 wieltjes hebben van een ander onderstel, en die passen er ook op.
    Dus mag vriendlief vanmiddag even doen, kan ik morgen weer wandelen haha.
    Zo even een was doen en de afwas, en verder hou ik het rustig vandaag, beetje spierpijn :);) Moet echt wennen an dat wandelen haha.
    Hebben nog macaroni van gister over, dus hoef ook niet te koken, lekker makkelijk.

11. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Gravid wat een stomme fietsenmaker! Gelukkig heb je nog wat reserveonderdelen liggen!

Weeguurtje is hier van 12.30 tot 13.00 uur. Ik ga straks dus even. Wilde nog boodschapjes gaan doen, maar mij waait het te hard.

Morgen ga ik niet werken, maar de ziektewet in... :(

12. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hier staat vandaag een witlofschotel op het menu. Heb er zin in!

Balen guusje dat je je nog altijd niet top voelt en gelijk de zw in moet.

13. Gravid

Gravid Niet meer actief

Guusje: Wat balen zeg dat je de zw in moet :(

Monika: Oh dat klinkt ook lekker!

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Arri: Ja hier doe ik ook aal landleven ja, of naja vooral vriendlief en die houd mijn land dan ook netjes bij ;) hij is echt verslaafd hahaha! Voeg me maar toe: www.ayurveda.hyves.nl

@ Gravid: haha ach gossie wat schattig! Ja als het hier winter is (december/Januari) is yara 7 a 8 maanden en kan dan ammer genoeg nog niet lopen, miss kan ze wel op de slee! lijkt me super lief! En wat belachelijk van die fietsemaker zeg! wat een lomperd! zou er nooit meer heen gaan!

@ Guusje: HAHAHA, dankjewel ;) Het gaat ook zo snel! veel te snel naar mijn zin! Ik denk dat ik meer een baby mama dan een peuter/kleuter mama ben (heb nooit geduld als die kinderen maar tegen je blijven praten) maja miss is dat met mn eigen kind wel heel anders! Suc6 bij het CB!

* eten: wij gaan donner eten, heeft vriendlief zon zin in en die heeft hard gewerkt dus ja.

Hier: Yara lekker bij mij geslapen en is vanacht 2x om eten gekomen (pfff) maja ze was niet zo lekker dus dan mag dat. Om 07:00 wat vriendlief thuis. Heb eerst nog ff door geslapen en toen kwam die met ons knuffelen.

Ik heb ineens zin in pannenkoeken! Dus die ga ik maar bakken denk ik!

Haha de laatste x dat ik zin had in pannenkoeken was toen ik net zwanger was :p lol

dan vanmiddag boodschapjes doen.

Yara ligt nu lekker te slapen, volgens mij voelt ze zich al weer wat beter (komt door de hoge dosis mama liefde denk ik) en is al weer 4 maanden oud! :$:)

15. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    [FONT=&quot]Jengelen bij poepbroek [/FONT][FONT=&quot]hier niet altijd, kan vaak gerust even blijven zitten. Maar de andere keer meld ze zich wel. Van het weekend merkte ik het ook nog niet altijd direct op, voorheen was het wiegen, knuffelen, rondlopen, gillen en krijsen bij een poepbroek.. en nu was het twee keer wat gekreun en ze was in slaap gevallen onder de babygym haha. Lag ze daar met een poepbroek zonder dat ik het wist. Vond haar zielig dat ze daar in slaap was gevallen dus pakte haar op en toen was het ‘geuralarm’ aanwezig dus dat scheelt, had ik het toch door;)
    Ben inmiddels wel gewend aan haar nieuwe patroon van poepbroeken, van die voeding is alles anders.

Guusje Ja het is af en toe zo hectisch hier. Naast Jaylin vragen (helaas) ook onze huisdieren (te) veel aandacht.
    Meissie toch jullie hebben het echt te verduren ja, adem in & adem uit en geniet van elk moment van je kleine mannetje;)
    Gravid Ik begrijp je helemaal hoor, ken dat hier als ik terug ging liggen dan ben je tegen 11 a 12 uur pas weer helemaal opgestart, en dan is eigenlijk je hele dag verpest.
    Fem Fijn dat de koorts is gezakt[/FONT]J[FONT=&quot]
    Vagans Jeetje wat een gedoe weer met je vriend. Jammer hoor dat hij dat zelf niet begrijpt dat het fijn is voor Yara om (dicht bij) thuis te zijn op zo’n feestdag. Ik zou zeggen als hij zijn vader zo nodig wil zien, kan hij toch ook naar jullie komen in jullie nieuwe huis?
    Ik geef je groot gelijk om in jullie nieuwe huisje te willen zijn dan, hebben wij vorig jaar ook gedaan. (het jaar daarvoor hebben we het nl. bij mijn moeder gevierd maargoed toen woonden we nog in een kleine flat. Maar nu we een grote woning hebben zijn we dat soort dagen graag thuis of in de buurt).
    Meimamma Las het al op hyves, lijkt me idd ook moeilijk om de kleine meid weg te brengen hoor. Gelukkig vloog de tijd voorbij en heb je nog even mama-tijd gehad;) Ook wel eens lekker!
    SQ Fijn dat het werken zo is meegevallen en dat je er rustig in kon komen. En wat een prettig gevoel dat Jelke zo vrolijk was om je weer te zien.

*Hahahaha dit is zo geweldig Jaylin zit bij me op schoot tegen jullie (het computerscherm) keihard te brabbelen. *
    Arri Jaaaaa wij doen hier ook aan landleven, geweldig spel haha.
    Guusje Meid je faalt niet hoor, al kan ik wel begrijpen dat het zo voelt. Je kunt beter niet gaan werken dan dat je wel gaat en er weinig uit je handen komt, daar heeft niemand wat aan. Bovendien voel je je a.h. eind v.d. dag dan nog erger gesloopt! Ik hoop dat je gauw opknapt, snap wel dat je de werkomgeving ook een beetje mist.
    Gravid Wat schandalig van die fietsenmaker, gelukkig nog reserveonderdelen thuis;)
    Monika Klinkt lekker, hoe maak jij hem altijd die witlofschotel? Met wat er allemaal in? [/FONT]

16. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik kook de witlof voor, doe het dan in een ovenschotel, daar een laag ham overheen, dan een laag kaas en als laatste een laag geraspte kaas en dat in de oven voor 5 minuten op 180 graden.
    Daar dan aardappeltjes en stukje vlees bij.

Hier is volgens mij een sprongetje geweest, hij brabbelt ineens anders en met andere geluidjes. Wel heel erg schattig. Nu kletst hij helemaal veel. Blijkbaar vindt hij het geweldig zichzelf te horen.

17. Gravid

Gravid Niet meer actief

Monika: Dat klinkt lekker zo, ga ik ook eens proberen ;)
    Gaaf he als ze meer brabbelen enzo, Luca heeft ineens ook andere geluidjes, af en toe hoor je echt van die rrrr geluidjes haha.

Troetel: Haha geinig dat ze tegen scherm babbelt :D
    Vind het van die fietsemaker ook wel lomp ja.. normaal zeg je gewoon dat je ding even maakt.
    Had je verhaaltje over de katten op hyves gelezen, hoop dat je gauw oplossing hebt!
    Geloof best dat je dit zo niet trekt.

Vagans: Winter in december/januari, echt waar?? :p Haha, staat er wel grappig ;)
    Maar Lydia was bijna 3 vorige winter, dus niet eens zo klein meer.. en toch vond ze het eng haha.
    Op de slee is ook leuk ja, maar moeten ze wel heeeel erg goed kunnen zitten.

18. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hier geen rrr geluidjes, maar echt hu hu hu hu.
    Hiervoor was het altijd kggg en rrrr.

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Troetel: Hier meld ze zich helemaal niet voor een poepbroek, ik moet het echt of ruiken of horen ;) En ja ik geloof best dat door de andere voeding dr lichaampje er ook anders op reageert!
    En tsja... rekening houden met mij of yara schijnt heel erg moeilijk te zijn...

@ Gravid: Haha, ja het staat er een beetje knullig maar je snapt wat ik bedoel ;) en idd ze moeten wel kunnen zitten op de slee, anders samen met mama, mag papa trekken ;)

Zijn hier nog vogelkenners toevallig?
    Wij hebben de vogels binnen staan maar willen ze in het nieuwe huis beide graag naar huiten, vriendlief voor de geur en rotzooi ik omdat mij dat gewoon fijner lijkt en dan krijgen ze ook een voliere ipv een kooi

Nu is het zo dat een vogel eerst in de lente/zomer moet ruien voordat hij ''klaar'' is om de winter aan te kunnen.

Ik meld dit net en krijg meteen op mn flikker dat IK de vogels binnen wil hebben en hij er al niks meer over te zeggen heeft... Nou zorry hoor maar daar kan ik toch ook niks aan doen!!!

Nu is die boos op mij ...

20. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Monika Bijna hetzelfde als dat ik hem maak! Was er wel benieuwd naar hihi.
    Ik maak hem altijd zo: Kook witlof +aardappels voor en doe dat dan in een ovenschool met wat snippers ham en ger. kaas tussendoor en dan bovenop een laagje ham+kaas. Meestal maken we een grote schaal en eten we hem zonder vlees erbij (zit al ham in en is best machtig eten). Andere keer maken we er zulke grote schnitzels van de aldi bij.. Ohh die zijn lekker en groot:D
    Gravid Gelukkig heb je een hele handige vriend toch, die doet dat straks wel even oplossen haha.
    Vagans Als ik dat zo lees heb ik af en toe zin om een emmer ijswater over het hoofd van jouw vriend te gooien. Hij is net thuis joh.. en maakt het nu al 'gezellig'..
    Yara is nog volwassener dan dr papa lijkt het wel.. Kinderachtig hoor..

Geluidjes Hier is brrr (en dan spetteren) de favoriet samen met scheetgeluidjes met haar mond laten haha. Sinds 2 a 3 dagen zegt ze ook meer: uhh, buhh, baahh en allerlei ander gebrabbel ipv het rrrrrrrr en mmmmm wat ze eerst deed..
    Dat 'wawa' iets in die trant blijft ze zeggen en iedereen zegt: Hoor eens ze zegt mama.. Dus denk toch dat ze soort van die klank al heeft overgenomen. Papa en mama zeggen we natuurlijk heel vaak;)

Ego Vanmorgen voor de 2e voed. met de woef wezen lopen. Nou had het liever niet gedaan strontirritant beest..
    Vanmiddag nog even met de kinderwagen erop uit geweest zo'n 1,5 uur lang. Heerlijk!! Wilde eerst via het station (waar papa aan het werk was) naar het parkje lopen maar toen ik de deur uit liep begon het te regenen en steeds harder. Wilde toch effe eruit en had mannetje beloofd effe langs te wippen.
    Dus maar via de korte route naar het station en daar effe staan kletsen met mannetje en zn collega en Jaylin maar lachen naar die mannen haha en grijpen naar papa's lunch..
    Toen via de lange weg terug naar huis gelopen, nog pissig geworden omdat er 3 auto's half op de stoep waardoor ik in de stromende regen over de weg moest met mn kinderwagen.. en dan mij dom aankijken waarom ik zo boos keek.. Zucht!

Maar we zijn er effe lekker uitgeweest en ik ben voor de 2e dag op rij kletskleddernat geregend:( Dus daarna maar met laptopje en warme chocolademelk en koekjes op de bank relaxen:)

Deel Deze Pagina