Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hmm die aardappelen in de oven erbij kan ik ook eens proberen. Kook je dan schijfjes?

2. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zo heb ik het vroeger trouwens leren eten, ik lustte namelijk nooit witlof. Door de aardappelen er doorheen smaakte het niet zo witlof-achtig maar was de smaak wat uitgebreider.

De ene keer doe ik idd aardappelschijfjes en de andere keer hele aardappelen. Smaakt allebei lekker moet ik zeggen!

over eten gesproken Bedacht me om 11 uur dat ik dus was vergeten vlees uit de vriezer te leggen.. BAAL! Nu maar visticks bakken maarja dat is niet echt een maaltijd.. Ach verzin wel wat.. Rijst met visticks en doperwten/wortels.. Smaakt vast redelijk.. hahaha

3. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Je kan vlees ook ontdooien door in warm water uit de kraan te leggen. Wel in waterdichte verpakking natuurlijk.
    Doe het hier regelmatig.

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

He bah witlof... bah bah

Hier niet zo veel te vertellen, gaat wel beter met Yara, is niet zo huilerig enzo en ze had gister ook wat verhoging maar das nu weer gezakt :)

Mijn zusje komt vrijdag Yara weer badderen (tussenuur) en ze heeft een vriendin die ook pas tante is geworden maar die mag dr nichtje amper vast houden en ze vind dit zo jammer, dus die komt lekker mee kunnen ze lekker met Yara tutten ;)

5. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Vagans dat is lief van je! Van mij mag ook iedereen Guus vasthouden. Een paar weken geleden toen hij helemaal niet lekker in zijn vel zat, hield ik een vriendin even af. Pepert ze me nu nog in met opmerkingen als; "Oh, mag ik je nu wel vasthouden? Had ik niet verwacht" en dan op een toon dat je denkt; o.k.... Nou ja, in februari mag zij mama worden. Ik zeg; succes ermee!:p

Hier ik had jullie gisteren al verteld dat ik een fietsstoeltje op ging halen. Nou wat een super ding! Echt nog praktisch nieuw! Met scherm en adapter. En dat voor 20,-! Ben zo onwijs blij! Ik wil nu de zitting en het voetengedeelte vervangen door een leuk uniek stofje. Denk dat ik het van tafelzeil doe. Dat kun je snel drogen, maar vraag me af of het niet te glad zal zijn. Iemand ervaring?

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Guusje: ja als moeder weet je het beste wat goed is voor je kind. Yara raakt nog wel snel overprikkeld dus soms (als het heel druk is) moet ik het wel een halt toe roepen ookal is ze ''al'' 4 maanden! Maar ben verder niet zo moeilijk. En als ik zie hoe gek mn zusje op dr is vind ik het zo sneu dat die vriendin van haar haar nichtje bijna nooit is vast mag houden! en dat terwijl zei en mn zusje al voor de geboorte leuke plannen met de nichtjes hadden! en dan ziet ze dat mijn zusje dat allemaal wel mag en das gewoon super sneu! dus kom het dan maar hier doen! beide meiden doen SPW enzo dus weten ook heus wel met die kleintjes om te gaan!

Hier: geen *piep* op tv dus ben Turks fruit aan het kijken (had ik nog nooit gezien) nou jeetje... wel echt een typisch nederlandse film zeg! Ik kan veel hebben maar n*ken terwijl je baby naast je in de wagen ligt te huilen en de wagen tijdens de daad heen en weer wiebelen gaat mij wel ver hoor! (ookal is het een film) poeh...

Net maar met de honden door dat takkeweer gegaan! Vriendlief zou het doen, daarna zou die het doen ''als die zin had'' dus uitijnderlijk heb ik het zelf maar gedaan... pff mannen

Nu doe ik NIKS meer!

(Yara slaapt gelukkig :))

7. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hier zit ik lekker de simpsons te kijken.
    Vind ik veel leuker dan turks fruit.
    Idd wel sneu voor die vriendin die dan niks mag....

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Monika: Ja idd
    en ach, als hun dan samen aan het tutten zijn heb ik ff tijd voor mezelf ;)

9. Gravid

Gravid Niet meer actief

Monika: Haha leuk he The Simpsons :D Zat ik net ook ff te kijken.

Vagans: Oh ik ben gelukkig dus niet de enige die Turks Fruit een sex film vind ;)
    Enne.. lekker dan dat je vriend jou door dat *piep* weer laat lopen, hij had moeten zeggen blijf jij maar lkkr binnen, ik ga wel even!
    Lief zeg dat je de vriendin van je zusje ook lekker laat tutten met Yara!

Guusje: Geen ervaring met tafelzeil in stoeltjes, maar denk dat het wel glad is met kleertjes, heb het idee dat ie dan snel onder uit zakt.
    Fijn dat je er zo blij mee bent!!

Troetel: Op jou manier klinkt het ook super lekker! Hm, weer ideetjes genoeg nu haha.
    Balen dat je vanmiddag door de regen moest, maar wel lekker dat je er even uit geweest ben toch!
    Klinkt relax, met warme choco en koekjes op de bank ;)

Ego: Wij vanavond even bij buurjongen (en tegelijk collega van vriendlief) (1 straat verderop) op visite geweest, is jarig vandaag.
    Zaterdag geeft ie bbq voor de straat (alleen de buren met wie we bijna elke avond buiten zitten, ongeveer 12 pers. incl vriendlief en ik, en dan nog 4 kids ofzo, met Luca 5, dus mooi clubje) maar hij had an vriendlief gevragen of we vanavond ook ff kwamen.
    Dus even half uurtje geweest.
    Daarna Luca de fles gegeven en op bed gelegd, en wij NL-11tal gekeken, gewonnen van Finland met 2-0.
    Nu allebei achter pc, niet echt gezellig, dus kga zo maar weer bankhange ;) Alleen dr is weinig bijzonders op tv.
    Pff ist bij jullie ook zulk *piep* weer?
    Tis nog geen 21.30u en al stik donker buiten, waait kei hard en regent gigantisch, welkom in de herfst :(
    Ach ja an ene kant heeft et ook wel iets.. maar geef mij maar zomer haha.
    Slaap lkkr alvast meiden!

10. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Lekker bewegelijk dus, in bed ;)
    Luca ook hoor, als ik op zn kamer kom, ligt ie nooit zoals ik hem er in gelegd heb haha.

Ego:
    Rustig hier ;)
    Vanmorgen al feest hier haha, vriendlief heeft letterlijk uitgeslapen.
    Normaal moet ie om 06.00u de deur uit, maar ja.. als jij gewoon lekker door de wekker heen slaap, en nie naar je vriendin luisterd, dan verslaap je je eigen ;)
    Had al paar keer gezegd dat et tijd was, maar ja om 05.30u ben ik zelf schijnbaar ook in slaap gevallen, en schrok om 06.00u wakker van de bel.
    Stond buurjongen an de deur.
    Ipv dat vriendlief dan broek an trek en eerst ff deur open doe, nee hoor, eerst sokken, broek en shirt zoeken, en aantrekken en ondertussen drukt buurjongen nog keer op bel, dus Luca wakker :(
    Nah ja, vriendlief hem speen gegeven en hij heeft toen nog door geslapen tot 07.30u.
    Toen fles gegeven en nu ligt ie weer lekker op bed, al haal ik hem er zo wel uit, want we gaan weer wandelen :)
    Dit keer wel in de draagdoek, aangezien bandje van wandelwagen nog kapot is.
    Het is trouwens wel echt herfst hier.. waait hard, donker, af en toe regen.. bleh niks an!

11. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    hoihoi allemaal!

wask weer:D
    Lees wel steeds mee maar 't lukt niet altijd om uitgebreid te reageren hoor, ga ik nu wel even doen!

12. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Toch ben ik blij dat ik bandjes van soort van schuimrubber heb, die kunnen niet lek :)

13. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Monika Die truc om vlees te ontdooien ken ik idd. Maar vind het nooit zo’n succes met kip dat is ingevroren in diepvrieszakjes. Kip gaart heel snel en kleurt dus in water. Bij gehakt of andere vleessoorten doe ik het idd ook regelmatig.
    Maarja vanavond herkansing, heb nu vanochtend de kip al uitgelegd hahaha.
    Vagans Leuk dat je zusje samen met haar vriendin de kleine meid komt badderen. Heb jij ook even je handen vrij. Turks Fruit; tja maar toch een mooie film. De verfilmingen v.d. boeken van Jan Wolkers zijn idd echt grof, die man nam geen blad voor de mond;) Maar het is idd wel net een seksfilm haha..
    Guusje Leuk dat je zo hebt kunnen slagen voor een fietsstoeltje. Ohh zulke opmerkingen zou niemand bij mij moeten maken, dan zou ik iets zeggen van graag of niet hoor. ze weten toch hoe het zit en waarom je niet wilde dat Guus veel werd vastgehouden. Maargoed ik ben ook een felle tante hahaha..
    Gravid Wandelse vandaagJ Ik ga er zo ook nog effe uit samen met Jaylin. Ben gisteren 2 keer weggeweest, heerlijk ookal regende het als een gek hahaha.
    SophieMarie Haha moeilijk he bij blijven, ik doe ook mn best maar raak af en toe ook wel het spoor bijster hoor.

Ego Gisteren effe bij s-vader op visite geweest. We hadden elkaar al een tijdje niet meer gezien want we hadden afgesproken dat wij bij hen langs zouden gaan maar dat kwam er telkens niet van.
    ’S avonds lukt zo slecht als mannetje 5 uur a half 6 thuis is en Jaylin om half 8 naar bed gaat.
    Gisteren toch maar even gegaan om 18:15 ofzo, ja uiteindelijk toch weer iets over 8 thuis he. Kind helemaal van streek en honger, honger moe moe.. Pff doe ik niet gauw een tweede keer meer. Volgende keer is het als ik zeg half 8 weer thuis, half 8 weer thuis!!

Vandaag effe de fysio bellen, volgende week maar een afspraak maken want ik moet dus oppas hebben maar is nogal gedoe. Normaal past mijn moeder op als ik daarheen ga maar mn moeder kon deze week alleen donderdag en dan werkt mijn fysio niet. Om 16:45 lukt mij ook wel, dan zorgt mannetje dat hij eerder thuis is.. Maar dan had ze al afspraken staan. Dus dan maar weekje overslaan hoop dat mijn lichaam het trektL
    Twijfelde om s-ma evt. op te laten passen maar ja die is nog nooit met Jaylin alleen geweest en ze laat ook weer niks van haar horen, beetje jammer. S-pa zou ook nog kunnen maar zoals jullie wel weten is hij door zijn Tia mindervalide dus zou zijn vriendin alles moeten doen en tja hoewel het een aardig mens is hebben we dat liever niet.

Nou ik ga maar eens mijn boerderijtje op landleven bijwerken en dan mezelf opfrissen om lekker te gaan wandelen:D

14. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Troetel wat fijn dat je meisje goed reageert!! Geniet er maar lekker van, jullie hebben wel wat rust verdient! Enneuh, hier ook een heel aanwezig geuralarm lolJ

Oh lekker is dat he, als je helemaal koud en nat bent een dikke trui aan en lekker warm op de bank kruipen. Wel jammer dat dat nu al “is”, mag nog wel even nazomeren.

Klinkt nog best lekker hoor, je avondetenJ Hier dikke pech met eten steeds.. Zaterdag frituren omdat manlief&friends de tuin hebben leeggehaald(komt gras). Dat kan ik niet eten, slaat enorm op mn spastische darm. Zondag onverwacht t hele huis vol, nja maar weer die frituurpan aan. Duss, weer n broodje en wat fruit. Maandag kookte stiefmams voor ons, maakt ze speciaal voor mij aardappels met spekjes en verder niks? En gister had manlief boodschappen gedaan, lekker wraps, heeft hij er een hele uienmix bij(zag ik pas toen het al in de pan zat..) dus kon ik weer niet mee-eten. Remus krijgt daar echt onwijs last van.. Dus, vanavond maar lekker kaassaus maken, heb ik wel verdient na al die broodjesJJ

Lastig is dat he, ga ook niet graag weg met Remus. Je moet echt aan zoo veel dingen denken..

Oei hoop dat je het idd trekt! Denk niet dat je in de buurt woont? Anders mag je haar hier rustig heen brengen hoor!

Guusje wat goed van je dat je aan jezelf denkt. Is misschien niet zo leuk maar het is wel heel belangrijk dat je wat tijd voor jezelf hebt hoor! Je mannetje heeft je hard nodig!

Wat goed zeg!!! MP is best handig met die kleintjes, ze hebben zo veel nodig. Denk dat het wel kan met tafelzeil hoor, je moet guus toch vastzetten met riempjes in die stoel.

Monika wat leuk dat Gabriel nieuwe geluidjes kan maken. Remus is daar ook heel druk mee, vind het zo schattig.

Ik heb ook luchtbanden, wel oppassen idd maar het rijdt wel erg fijn moet ik zeggen.

Vagans kan me goed voorstellen dat je thuis of in de buurt van huis wil zijn met oud en nieuw. Weet niet meer wie het opperde, maar bij jullie uitnodigen is ook een goed idee!!
    Wel heel fijn dat het beter gaat met Yara. Zou dat dan nog door de reflux komen?

Vriendlief heeft wel makkelijk praten zo, je zet hem toch ook niet buiten in zijn zomerjas met -10?

Fijn is dat he als je zo wat voor iemand anders kan doen! Lief van je hoor!

Gravid
    Hier is het ook echt takkeweer.. Bah! Wel balen van je kinderwagen!! Maar wel heeeeeel goed dat je elke ochtend wandelt! Is ook echt leuker zo samen of niet? Motiveert denk ik wel. Hier loop ik ook veel, winkels zijn allemaal op loopafstand dus pak vaak even de kinderwagen voor een boodschap.

Jeetje buurjongen is wel vroeg aan de deur dan! Wat wilde hij zo vroeg?? Zou die van mij echt een schop onder zn kont geven als hij om 6u aan de deur stond.

Hoe vaak poepen jullie kindjes eigenlijk? Hier maar een keer in de week, maak me er best druk om. Maar hij heeft geen harde buik en is ook niet opgezet ofzo. Ook niet echt krampjes meer, heel af en toe. Laat wel veel scheetjes altijd.

15. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Toen Gabriël alleen melk dronk kwam hij eens in de 3 dagen, nu hij fruit en groente krijgt, bijna iedere dag.

16. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    dat is wel fijn, laxeert dat altijd??

Hoevaak komen jullie kindjes voor drinken trouwens? Zit hier nog op 7 voedingen per dag, meestal drinkt hij rond de 110 en om 22.00 u en om 04.00 uur vaak ongeveer 150, maar soms ook maar 110. En met zijn gewicht mag hij eigenlijk meer maar krijg het er echt niet in.. En langer rekken dan om de 3 uur lukt ook niet, hij krijst moord en brand dan.

17. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hier laxeert het niet. De poep is dikker, maar de darmpjes werken er wel beter door.

Hier krijgt hij 4x per dag de fles. 7.00, 11.30, 16.00 en 20.30.
    210/7 krijgt hij per fles.

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Hier zo'n 2 poepluiers per dag en soms meer. Meestal 's nachts alleen plasluiers..:cool:

Zit hier op 5 dagvoedingen en vaak nog een nachtvoeding (bv). Omdat ik nu geen toetje meer mag geven komt hij soms binnen de 4 uur. Vannacht was hij er bijvoorbeeld om 3.30 - 6 - 8.30 uur.

Bah, heb net ook mijn beurswerk af moeten zeggen. Mis ik weer al die enthousiaste bruidsparen...:(
    Voor alles is een eerste keer; vandaag is mijn eerste 'in-de-ziektewet-dag'...

19. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    SophieMarie Remus is van eind mei; dat scheelt ook hoor! Je hebt kans dat hij met een paar weken meer tijd tussen de voedingen laat.

20. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Jelke is van 1 juni, maar hij krijgt flesvoeding en zit daarmee op 4 flessen van 210/7. Hij krijgt geen rijstebloem en ook nog geen fruit en groentehapjes.
    Hij poept ongeveer 1 keer per dag. HEEEEL soms slaat hij 1 dag over. En hij poept ook regelmatig meer dan 1 keer op een dag.

Liefs

Deel Deze Pagina