Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Troetel: Ik vond er geen bal aan, heel die film niet! Haha Landleven! ;)

@ SophieMarie: haha, ik zei dus ook precies het zelfde dat hij in zn zomer kloffie in de winter buiten mag gaan staan hahaha! En met oud en nieuw hebben mn zus en zwager iedereen uitgenodigd! Das nog geen 5 min van ons huis dan af (we gaan beide verhuizen) dus dat leek me ideaal! maja we zien wel... Poepen doet Yara 1x in de 2 a 3 dagen en dan een luier of 3 die dag (volle luiers) drinken (BV) gemiddeld toch nog wel elke 3 uur.

@ Guusje: Hier snachts ook alleen plasluiers! heerlijk :D

Hier:

Regenhoes van de kinderwagen (wss) verloren... dus een nieuwe gehaald bi de Prenatal. We hadden van de buuren VVV-bonnen gekregen dus die daarvoor gebruikt en ook een stoel kussentje voor straks in de eetstoel en om het bedrag van de bon aan te vullen een super lief paar slofjes :D

Vanmorgen met de honden kwam ik een buurmeisje tegen met de hond van de andere buuren (de zwangere) en die had haar dus vanmorgen om 04:30 gesmst of ze de hond uit wilde laten want ze waren in het ziekenhuis!!! Spannend! blijf iedere keer kijken of ik de auto al zie of een geboortebord (krijgen hun ook net zo een als ik had)

Tis zowiezo een meisje, maar er waren wat onduidelijkheden op de echo, geen down (vruchtwarer punctie enzo gehad) maar verder afwijkingen zouden ze pas bij de geboorte kunnen ontdekken, maar ik hoop natuurlijk dat het een kern gezond kindje is! Ben zoooo benieuwd! :D

2. Gravid

Gravid Niet meer actief

Guusje: Wat balen dat je de beurs moest afzeggen!

Sophie: Luca krijgt 4 flessen van 210+7 om 07.30u, 11.30u, 15.30u en 19.30u, en die dan met rijstebloem.
    Sinds gister krijgt ie nu ook fruit en groente. (half potje)
    * Buurjongen is vriendlief zijn collega, en die heeft nog geen rijbewijs/auto, dus rijd met vrienlief mee ;)
    Meestal vertrekken ze om 06.00u en spreken dan bij mn auto af (waar vriendlief mee naar werk rijd) maar nu had hij zich verslapen, dus kwam buurjongen maar even kijken waar ie bleef haha.
    ** Wandelen zo met zn 3e motiveert inderdaad wel ja! Is echt zo super lekker!
    *** Poepen doet Luca elke dag vaak 1 a 2 keer.
    Nu met tandjes heb je zelfs kans dat ie het 3x op een dag doet.

Troetel: Ja lekker he, in de regen! Hier vanmorgen ook gewoon gaan wandelen.
    Luca jas an en muts op, en gaan haha.
    Wat naar dat Jaylin zo van slag was!
    Suuces met je boerderijtje haha.

Monika: Oh das ideaal ja! Wij zitte nu continu met die rot bandjes.

Ego:
    Nou, vanmorgen 3 kwartier wezen wandelen!
    Had Luca in draagdoek, met als gevolg na 3kwartier dus mega rug pijn ;)
    Dus heb vandaag dan ook niks meer gedaan.
    Wilde vanmorgen Luca in draagdoek doen, had al 1 beentje goed er in, en wilde zn 2e (linker) beentje er ook in doen.
    Maar die kant zat wat strak, dus moest zn beetje beetje buigen.
    Maar Luca gaf een kik dat ie dat nie fijn vond, dus ik haal hem weer uit de draagdoek en leg hem op commode.
    Niet door gedrukt ofzo.
    Ik doek losser gedaan en toen ging et wel goed.
    Kom ik thuis om 10.00u, Luca naar bed gedaan, om 11.00u weer dr uit gehaald en wilde hem gaan verschonen.
    Zie ik op het linkerbeentje ineens allemaal blauwe plekjes/net bloed uitstortinkjes.
    Dus schrok een beetje, en in knieholte zat het ook.
    Voelde me echt rot, denk nee he komt dat nou door dat ik beentje er in wilde doen en het bijna nie lukte.
    Maar ja, heb niks geks gedaan ofzo.
    Heb me ma maar ff gebeld en die zegt van bel de ha maar even., laat die maar kijken.
    Want ze zegt ook al zou je dat beentje wel doorgedrukt hebben, kindjes kunnen best ergens tegen, die krijgen nie zo snel blauwe plekken.
    Maar had geen zin om me eige ha te belle, dat *piep* mens zegt toch altijd dat dr niks is, dus ben met Luca naar de ha hier verder in de straat gelopen.
    En echt, heb verbaasd gestaan :( mn eige ha kijkt amper en zegt bij voorbaat al dat er niks is, en hier was ik bij vreemde ha, en ik kon zo direct terecht, en hij heeft Luca helemaal na gekeke!!
    Die blauwe plekken zaten op beentje, maar moest hem helemaal uitkleden zodat de ha hem kon nakijke!
    Had echt zo iets van hm zo hoort het!
    Ha denk niet dat de blauwe plekken erg zijn, maar moet wel in de gaten houden of ze niet groter worden of dat het er meer worden.
    Zo wel, dan moet ik me eige ha gelijk bellen! (hij stuurde rapportje door)
    Dus ik kijk et ff an. Misschien heeft de doek toch iets gekneld ofzo.. weet et nie.
    Mn schoonzusje was ook zwanger, maar kreeg gistere van haar te horen dat kindje overleden is. ze was bijna 16 weken.
    Nu moet ze afwachten of het spontaan komt, en anders willen ze eerst medicijne proberen en anders inleiden.
    Echt zo sneu! Vind het super erg voor hun.

Ik ga Luca ff zn fles geven! En dan eten klaar zetten voor vanaaf.. en dan duik ik lekker op de bank met goeie dvd.

3. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Dan ben je bijna net zo zenuwachtig he haha ;)
    Hoop dat je gauw goed nieuws hoort!
    Wat leuk dat je zo geslaagd bent bij Prenatal!

Hahaha er is er hier 1 moe van het spelen op speelkleed, hij ligt beetje in zonnetje en valt zo in slaap :p

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Gravid: O wat erg van het kindje van je schoonzusje!!!
    Echt super erg! :(:(:(

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Mijn buurvrouw is bevallen!

Helaas zijn er nog wat lichamelijke problemen en moet ze helaas in het ziekenhuis blijven :(

Ik ga heel hard duimen dat de kleine meid snel geholpen kan worden!

Ivm google houd ik de naam en details nog even voor me.

6. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Ja is echt zo erg voor ze!
    Maar jou buurvrouw dus bevallen.. Wat naar dat er lichamelijke problemen zijn.

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

tsja... heb net gegoogled wat het in houd en hield het bijna niet droog, ik heb het zo met ze te doen :(

Ik hoop het beste voor jou s-zus en ook jij natuurlijk gecondoleert met dit verschrikkelijke verlies!

8. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Vagans, spannend zeg dat babytje... Ben toch wel benieuwd wat er mee is.

Gravid, 16 weken al... Verschrikkelijk! Sterkte!

9. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Ai dat klinkt niet best dan :( Ja joh, dit wil je echt niet mee maken.
    Ze was zo blij dat ze eindelijk zwanger was en dan nu is het kindje al overleden in de buik.
    Ze was bijna 16 weken zwanger, maar waarschijnlijk is het rond de 11e week al mis gegaan.
    Morgen moet ze naar de gyn, dus weet ze iets meer over het hoe en wat.

Pff, ben me hier partijtje saggo :x
    Ik zou volgende week dinsdag beginnen bij de fanfare.. hartstikke veel zin in!
    Nu krijg vriendlief een mail, dat de wedstr. van a.s. zondag verplaatst is naar je raad et al, volgende week dinsdag :x
    As ie thuis had moeten voetballen was het nie erg geweest, want de fanfare zit op zelfde sport park.
    Maar uiteraard moet ie uit voetballen.
    Zou hem dan wel weg kunne brenge en op kunne hale.. maar moeten we Luca naar oppas brenge, en da wil ik nie, aangezien hij dan weer helemaal van slag is, omdat hij zo eenkennig is.
    Ik weet hoe hij dan huilen kan en overstuur is, en da wil ik hem nie an doen ondanks dat ie er even doorheen moet.
    Dus ja,.. ik kan natuurlijk die fanfare voor dinsdag afzeggen, want vriendlief moet voetballe.. Grmpf :x
    Ga ik nog wel hartig woordje over hebben.. hij zegt maar eens wat af.
    Pff, seizoen is nog amper begonnen.. en stond er zelf eigenlijk best positief in.. maar gezeik begin nu al met wedstrijden die verplaatst worden.
    Hoop echt dat dit nie veel voorkomt, en anders maar op andere dag ipv dinsdag.
    Verder hek wel zin in voetbal seizoen.. word er zelf ook beetje bij betrokken nu, dus das dan wel weer plus punt van hem.. maar hij moet ook snappen dat ik naar de fanfare wil dinsdag,. kan moeilijk de eerste keer al niet komen.

Net lkkr chinees op wat we over hadden van maandag.. doe zo ff afwas en dan vink et wel best voor vandaag.

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Gravid: ai dat nogal klote ja! Maar waarom moet jij je ding per se afzzeggen voor zijn ding?

Hier: Meissie op bed gelegd maar ze wil niet slapen.
    Blijft huilen en voelde net ineens heel warm aan, maar denk dat dat door het huilen kwam. pfff

11. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Tja dat heet egoisme, en alleen maar aan jezelf denken op zulke momenten ;)
    Want ja, stel je toch voor dat hij keer niet kan voetballen.
    Maar goed, praat nog wel keer met um.

Ik Luca lekker op bed gedaan om 19.45u.
    Ventje was hartstikke moe.
    Ging zowaar in 1x slapen, zonder gekrijs of wat ook.. dus moet hem vaker alleen op bed doen :p (vriendlief was naar vergadering)
    Vriendlief dus na vergadering geweest van het B-elftal, en hij gaat hun trainen/coachen.
    morgen geeft ie voor voor het laatst de D'tjes training, en zaterdag voor het laatst bij hun wedstrijd.
    Dan begint ie maandag bij de B's.
    Moet ie dus ook 1 avond in de week op cursus de eerst komende tijd, en waarschijnlijk zelfs 2 cursussen.
    Vind het best dat ie de B's gaat trainen/coachen, vind die cursussen ook wel best, maar dan is ie de eerst komende tijd nog vaker weg.. met als gevolg dat ik waarsch. de fanfare wel kan vergete..
    Pff.. als hij zn ding maar kan doen :( Wil verder heel nie klage ofzo, want vind het best leuk voor hem dat ie de B's kan doen, en ja daar gaat cursus an vooraf, maar vind et nie leuk dat et waarsch. ten koste gaat van mijn ding.
    Maar goed, eerst maar zien wanneer die cursus is, op welke dagen.. is het op een dinsdag, dan zal ik toch hartig woordje gaan spreken binnenkort.
    Ga film afkijken.. (Babylon a.d.) en dan naar bed! Morgen weer vroeg op.

12. Vagans

Vagans Niet meer actief

ik weet waarom mijn meisje zo huilde!
    gisteren kapsalon op en was vergeten te zeggen: Zonder Sambal!!! volgens mij heeft ze buikpijn :( Mijn schuld!

ze ligt nu in mn armen te slapen.

13. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Jah das nadeel van bv he ;)
    Hopelijk gaat het weer beter met dr!

Ego:
    Pff, leuk hoor ongi zijn,..:( alles doet me zeer!
    Laat het maar gauw morgen zijn, is het ergste tenminste weer voorbij haha.
    Vanmorgen om 07.30u Luca flesje gedaan, die ligt nu weer lekker op bed, ik lekker an mn ontbijtje en dan zo weer wandelen.
    Bandje kon helaas niet gemaakt, dus vanmiddag even nieuwe halen, moet ik hem nu nog maar even in de draagdoek doen.
    Ga dan niet zo'n end lopen, want anders heb ik net als gister ochtend hartstikke rug pijn, en moet vanmiddag ook nog naar het cb lopen met draagdoek.. en da red ik anders niet ;)
    Verder vandaag weinig op planning, beetje in huis an de gang.. en vanavond mee naar voetbal als vriendlief voor het laatst de D'tjes gaat trainen.
    Heb de nieuwe voetenzak ook weer binnen, dus kan Luca ook lekker warm mee ;)

14. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Pff hier sinds gisteravond last van een snotneus. Vanmorgen was die nog erger en veel niezen erbij. Daar kwam dus mijn hoofdpijn van de laatste 2 dagen vandaan waarschijnlijk. Balen.
    Hoop alleen dat ik Gabriƫl niet aansteek :(

15. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Sophie Nja ik ga wel graag weg met Jaylin hoor dat is het niet. Maar wij als ouders zijn er nu zo op ingesteld wanneer ze moet slapen en eten enzo, maar andere mensen lijken dat niet altijd door te hebben en rekken het dan heel erg. Vaak zeg ik dan gewoon kort: ja we moeten gaan, maar bij s-vader vond ik dat een beetje moeilijk. Hij kan zelf slecht praten en is niet goed verstaanbaar. Toen we er waren was zijn vriendin er nog niet die kwam pas 19:15 terwijl wij eig. 19:30 weer de auto in wilden.. en zij vertaald altijd een beetje zegmaar. Dusja dan wordt het automatisch later. En vlak voor we weggingen vroeg manlief dus iets aan zijn pa over de auto, ja zijn vader het natuurlijk gelijk uit willen zoeken haha..

Ik denk niet dat ik in de buurt van jou woon nee, woon bij niemand v.h. forum in de buurt. Zo anders best wel eens handig zijn toch, oppassen voor elkaar Jammer genoeg zit dat er niet inL

poepen Jaylin poept gemiddeld 1 keer per dag. Soms slaat ze een dagje over. Maar heb gehoord dat dit echt enorm verschilt per kindje hoor! Anders misschien een tip om zijn buikje te masseren of met je hand wat druk uit te oefenen op het buikje, als er dan iets dwars zit help je het vast wel.

voeding Jaylin krijgt nu 4 voedingen om de +- 4 uur. 7:00, 11:00 of 11:30, 15:00 of 15:30 en dan tussen 19:00 en 20:00. Ze krijgt dan 190/6 2 x op een dag en 2 x bv.
    Maar moet zeggen dat het bij Jaylin van de een op de andere dag meer tijd er tussen was hoor.
    Vagans Spannend van de buren, leuk hoor kindjes zo dicht op elkaar!
    Oei, dat van de sambal is niet zo fijn. Maar dat gaat vast gauw weer over hoor. Moet zeggen dat Jaylin er weinig last van heeft gehad al die tijd, vermoedelijk omdat ik tijdens de zw. Schap ook al pittig heb gegeten. Doen we altijd eigenlijk, begreep dat dit verschil kan maken..
    Gravid Ohh wat zonde van Luca. Maar maak je geen zorgen het zal allemaal wel goed zitten;)
    Enne wat schrikken van je schoonzusje. Wens haar maar veel sterkte, zoiets komt idd hard aan.
    Balen van de fanfare, zou vriendlief er idd gewoon effe op aanspreken;)
    Monika Beterschap meis!

Ego Effe snel want de kleine meid is wat aan het jengelen. Dus denk zo tijd voor badjeJ
    Gisteren ben ik me toch rotgeschrokken en voelde me enorm schuldig. We gingen effe met zijn drietjes naar de super dus deed Jaylin haar jasje aan, alleen zat haar pink klem in de mouw dus ik proberen zo rustig mog. Te blijven en het snel op te lossen maar ze zette het toch op een krijsen en gillen, huilen. Ik bleef gek genoeg erg kalm (vroeger zou ik volgens mij in paniek zijn geraakt hahaa). Achteraf was ze nog wat jengelig maar aan dr pinkje niks te zien, maar schrok toch wel enorm. Dat ze doordat ik iets stoms doe gaat huilenL
    Mannetje heeft me gerustgesteld en verder is er niks aan de hand gelukkig..

Gisteren nieuwe voeding gehaald want die vliegt er doorheen. Had ook zalfje nodig maar had geen herhaalrecept dus deden ze moeilijk over, net maar de Ha gebeld en die schrijft gelijk een nieuw receptje voor.

Nu effe kijken wat de kleine meid aan het brabbelen is want wilde haar eig. pas over een halfuurtje in badje doen. En dan effe wat in huis doen nog. Vanmiddag op een droog momentje effe naar de stad en oma oppikken op het station want die komt gezellig op visiteJ

16. Gravid

Gravid Niet meer actief

Troetel: Ja rot is dat he, als je met alle goede bedoelingen iets probeer, en ze dan gaan huilen.
    Zo voelde ik me gister dus rot om dat beentje haha.
    Maar ha kon niks vinden, dus velletje zal wel iets gekneld hebben tussen de doek.
    Enne.. wbt voeding, pff die vliegt inderdaad.. is niet normaal.
    Hier ook echt wel elke week 1 pak voeding.
    Hoop voor je dat het droog is straks, als je ma komt, hier regent et!
    Geniet er van als je moeder er is!

Monika: Wat balen dat je niet fit bent! Hopelijk knap je gauw weer op!

Ego:
    Ik had mazzel vanmorgen!
    Wilde Luca weer in die draagdoek doen (bandjes van wandelwagen nog steeds kapot, moet nieuwe hebben) maar elke keer is het flink geklooi.
    Dus buurvrouw zegt, wacht maar.. ik bel manlief wel even of hij zo uit zn hoofd nog weet waar de draagzak ligt.
    Hun jongste is 8, dus lang niet gebruikt haha.
    Nou, wij weer naar haar huis gelopen, haar man ant zoeken, nee kon geen draagzak vinden, maar vond nog wel de buggy.
    Ideaal dat ze alles heeft bewaard haha.
    Dus bandjes opgepompt, en Luca kon lekker in de buggy zitten!
    Hebben we gewoon even uur gewandeld vanmorge, was echt super!
    Was om 11.45u thuis, gauw tas voor cb klaar gemaakt, Luca tegen 11.00u de fles gegeven, en toen om 11.10u weer naar buurvrouw, Luca in de buggy, en zo naar het cb waar ik tegen 11.30u was.
    Pff, Luca groeit echt niet normaal hard!
    04-08 was ie 6.8 kg, en 63.5 cm.
    23-08 was ie 7.1 kg, en 64.5 cm, Vandaag gewogen en gemeten:
    Hij is 7.8 kg en 66,5 cm!
    En bijna niet meer te tillen haha.
    Prikjes gingen ook goed, 1 brul gegeven en toen ik hem pakte was het weer goed.
    Zo gauw ik hem in de buggy zette, sliep ie.. dus toen ik net thuis kwam (12.30u) heb ik hem linea recta in bed gelegd, en meneertje slaapt!
    Die verwacht ik niet voor 14.00u haha.
    Zo even de af was doen en de was.. en dan vind ik het best voor vandaag!

17. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Dag meiden

Ik kom even gedag zeggen want wij gaan een weekje op vakantie :)
    Ben erg benieuwd hoe het zal gaan in het vliegtuig. De weersvoorspelling is iig goed :). Voel me zelf alleen wat minder .. had vannacht koort en heb buikpijn en hoofdpijn.

Nou meiden tot volgende week!

xxx

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Gravid: Ja gelukkig komt het bijna nooit voor dat ik iets moet laten staan ivm de BV
    Het ergste vind ik nog dat ik niks voor mijn huidziekte kan gebruiken en er nu bij loop alsof ik schurft heb... Beetje jammer :( Wat fijn van de buggy van de buurvrouw zeg!

@ Monika: Beterschap!

@ Troetel: Normaal kan ik best wel pittig eten en heb dit ook mn hele zwangerschap door gedaan, maar die saus die ze daar gebruiken is gewoon... tsja... appart niet zoals gewone sambal zeg maar. Sneu he als je iets doet waardoor ze gaan huilen! Ik heb al een keer een flesje (klen flesje) drinken op dr hoofd laten vallen, een flesje bodylotion, dr met dr hooft tegen de kinderwagen aan getikt en vriendlief heeft dr gestoten met uit de auto tillen... alle keren zetten ze het op een brullen en ja je voelt je wel ff lullig maja je doet het niet expres hoor!

@ Lilo: Veel plezier! Geniet er lekker van!

* in de buurt wonen: wonen er eigenlik meiden bij elkaar in de buurt? of zitten we echt gigantisch verspreid door nl?

Hier: Yara afgelopen nacht lekker tussen ons in geslapen, een min of 10 na de voedingen jengelde ze even en dan masseerde ik dr buikje en was het goed. Vandaag gaat het veel beter! Nog niet gehuild en wel al lekker gedronken. Met de hondjes gewandeld en nu ligt ze in dromenland :)

Het is echt vies pokkeweer hier bah bah, was blij dat ik de paraplu mee had genomen!

Volgens mij moeten mensen wel lachen als ze me zien, kind in de draagzak, sleutels aan de ene kant van de draagzak geknoopt, paraplu hangt aan de andere kant en dan nog 2 hondjes hihi

19. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hier in Zuid Limburg ben ik zo'n beetje de enige nu.
    In het zwangerschaps topic was er 1 van hier uit de buurt, maar die kletst hier niet meer.

20. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Lilo, jij een hele fijne vakantie met je gezinnetje gewenst en beterschap meis.

Deel Deze Pagina