Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Heel veel sterkte meid!! * knuffel*

Wish: Wat fijn dat je het naar het zin gehad heb in cp!

Esmee: Super zeg dat het goed ging met Chris!

Ego:
    We hebben de stationwagen!!
    Wow, wat zijn we blij, eindelijk veel ruimte!!
    Wel even wennen hoor, van dikke getunede auto, naar burgerlijke wagen haha.
    Maar zijn dr wel wijs mee!
    Wel het eerste probleempje gevonden, namelijk olie verlies.
    Dus even in de gaten houden.
    Zo lekker naar bed, Luca komt zo nog een keer denk.. en dan weer lekker nachtje slapen, me ogen vallen bijna dicht, dus wel aan toe!

2. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Hey,

Goedemorgen allemaal.

Hier weer een goede nacht gehad. 22.30 laatste fles, toen gelukkig vrijwel meteen gaan slapen en dan tot 06.15. En goed nieuws, alles is rond na mijn verlof heb ik een nieuwe baan!!! Toen ik zwanger was is mijn jaarcontract niet verlengd en zat ik dus thuis. Toen ik 40 weken zwanger was kreeg ik een uitnodiging voor een gesprek dus moest even snel bevallen haha. Dat lukt 40 +2 bevallen van ons meisje en toen ze 9 dagen oude was op gesprek geweest!! En dus aangenomen, gisteren arbeidsvoorwaardengesprek gehad en alles is rond. Volgende week nog even gesprek met afdeling over welke dagen enzo, maar dat komt wel goed. Ben helemaal happy!!!!

Hier is het nieuws van het hartje weer een beetje bezonken. Iedereen bedankt nog voor jullie lieve reacties!! Wat is dat schrikken zeg en het is zo kl*te dat je nu alleen maar kan afwachten. 29 juni afspraak bij de diëtist om te kijken voor eventuele andere voeding zodat ze zeker wel voldoende aan blijft komen voor een eventuele operatie en 17 augustus afspraak bij de kindercardioloog voor een echo om te kijken of er verbetering is. Erg spannend allemaal.

Even korte reactie over de laatste berichten:

Gravid: Heerlijk hè een station kun je tenminste alles in kwijt.

Wish: Fijn dat je het zo leuk hebt gehad op CP, heerlijk er even tussenuit. Dat huilen ’s avonds doet Lise ook (gisteren toevallig dus niet) Waar het vandaan komt geen idee. Overdag is ze ook altijd heel tevreden, maar vanaf 20.00 is ze onrustig en vanaf 22.00 tot ooit wel 01.00 is ze echt ontroostbaar.

Lilo: Wat fijn dat de medicijnen aanslaan. Is idd zo vermoeiend als je kleintje de hele dag huilt en vooral ook heel erg zielig voor zo’n ukje.

Esmee: Wat goed zeg dat hij zo goed geluisterd heeft in de winkel. Tim doet dat gelukkig ook, dus voor ons ook een wandelwagen met een plankje en dat gaat heel erg goed.

Vagans: Heel veel sterkte!!

3. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Pff hier weer een kl*te nacht achter de rug :( Maelynn had om 22:00 fles en daarna was het continue huilen, ze had al sinds 15:00 niet meer geslapen. Ze had super erge krampen en was ontroostbaar. Zulke erge krampen had ze nog nooit gehad. Om 00:30 viel ze pas in slaap, wanneer ze zich vervolgens weer om 03:00 meldde ... krijsen dat ze deed, wij 65 cc gegeven en daarna nog steeds krijsen ... gerum kind had zn pijn :( Na ongeveer 2,5 uur viel ze in slaap van de oververmoeidheid.
    Nu zei ik meteen al tegen mijn vriend dat dit volgens mij aan de medicatie ligt van de reflux .. dus ik vanochtend de HAP gebeld en gevraagd of ik er niet mee kon stoppen en of het daaraan kon liggen. Dit was zeker mogelijk dus mag per direct stoppen. Ze huilde nog meer als voorheen dus dat lijkt me niet gezond, ook deed ze veel moeilijker over een poepluier en laat ze veel scheetjes. Nu dus weer afwachten wat de reflux gaat doen. Ik ga iig een huilschema bijhouden, wanneer ze nou precies huilt en wat de klachten op dat moment zijn. Dan kan ik dat mooi volgende week met het cb bespreken.

Nog een vraagje voor de flesvoeding mama's: Welke voeding gebruiken jullie? Wij nutrilon HA ivm de hooikoorts van mn vriend, maar heb het gevoel dat ze maar honger blijft houden na de fles ... kan ik zo overstappen op een ander merk of moet ik dit net zoals bv afbouwen?

Liefs

4. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Lilo: Wat kl*te zeg dat ze zoveel krampjes heeft gehad. Zo zielig en je kunt helemaal niets doen dat is nog het ergste vind ik. Je voelt je zo machteloos dan. Laten we hopen dat het overgaat als je stopt met de medicijnen en dan maar weer afwachten wat de reflux gaat doen. Balen zeg, leek het net wat beter te gaan.

Betreffende de voeding dat durf ik niet te zeggen. Hoeveel geef je haar nu per voeding, kan je anders niet gewoon iets meer geven als ze nog honger heeft??

5. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Als je wisselt van voeding werkt dat hetzelfde als van bv naar fv overstappen.
    Eerst 1 flesje, dan 2 enz...

6. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Yvon Dat is schrikken meid, heel veel sterkte.
    Vagans Jeetje meid wat krijg je allemaal op je bordje. Heel veel sterkte en ik hoop voor jou en de familie dat je s-moeder snel uit haar lijden verlost zal worden.
    Stefanie Hoe bevalt het zo alleen met de kleine meid?
    Gravid Ja hier leren de katten het inmiddels ook al af. Ze sprongen sowieso niet in de box als zij erin lag hoor. Het was meer opgestaan=plaatsje vergaan. Dus elke keer als we weggaan moet het boxkleed eruit. Het valt me nog mee dat ze er uit jaloezie nog niet in geplast hebben (hoor vaak dat katten dat doen en heb al menig maal het kleed vergeten op te ruimen als we weg gingen).
    Wat fijn dat jullie nu een station hebben, lekker ruim he?
    SQ Wat fijn dat de kleine man het zonder bijvoeding begint te doen. Dat betekent dat jouw productie mooi op gang is!
    Mij is gezegd dat met aanhappen de eerste hap pijn mag doen en dat het daarna weg moet zakken. Houdt het wel goed in de gaten dat je niet tijdens het voeden pijn blijft houden, dat heeft er bij ons voor gezorgd dat de borstvoeding helemaal verkeerd ging!!
    Wish Heerlijk dat jullie even goed tot rust zijn gekomen;)

Hier

Nou Gravid het over een andere auto had. Hier ook een andere auto gekocht, de zaterdag dat de bevalling begon zijn we er ’s middags nog voor wezen kijken en mannetje heeft hem dinsdags opgehaald. Helemaal trots, nu een heerlijke 5-deurs station i.p.v. onze 3-deurs starlet haha.
    Alleen nu dat oude kreng nog verkopen!

Hier een redelijke nacht gehad en zometeen maar het huishouden wat aan kant want vanmiddag krijgen we een collega van mannetje op kraamvisite.

Vraagje; Het is nu nog veel te vroeg maar wij zijn benieuwd hoe het zit met overgaan naar potjes, groente- en fruithapjes. Ik hoor overal pas met 6 maanden rondvliegen maar ik zie in de praktijk bij veel kennissen en vrienden dat ze er al eerder mee beginnen. Ik denk dus dat het erg op gevoel gaat?
    Maar ben wel benieuwd hoe jullie erover denken.

7. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Yvon, heel veel sterkte! Is behoorlijk schrikken zeg!

@lilo, meid wat ontzettend rot dat de medicijnen eerst leken te werken, maar nu weer niet. Hopenlijk gaat het snel beter met jullie meisje!

@Vagans, heel veel sterkte!!!

@troetel, tegenwoordig mag je met bepaalde fruithapjes inderdaad al met ik geloof 4 maanden beginnen, maar dit wordt in de praktijk toch vaak afgeraden omdat de darmpjes pas echt goed gerijpt zijn met 6 maanden zeggen ze. En als je borstvoeding geeft hebben ze tot 6 maanden niks extra's er bij nodig werd mij door de kraamzorg verteld. Dus het is een afweging die je als ouders zijnde zelf maakt.

Wat betreft het eerste aanhappen. Ja het is echt 3 flinke slokken die gewoon pijn doen omdat de melk er echt uit gutst en daarna zakt het weg en heb ik geen pijn mee. Ik weet dat dit er bij hoort, maar vroeg me af of die pijn blijft of dat het in de loop van de tijd minder wordt? Ik heb alleen rechts wat meer last niet dat het constant pijn doet, maar het is erg gevoelig aangezien ik daar een kloofje heb die maar heel langzaam dicht gaat.

Hier: Weer een heerlijke nacht gehad. 23.30 heeft Jelke laatste voeding gehad en om 6.30 werd ik wakker van zere tieten! Dus toen ons ventje maar even wakker gemaakt voor een voeding. En na 10 minuten was hij weer knock out en toen sliep hij tot 9.15. Dus dat gaat erg lekker voor onze nachtrust!

Liefs

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Dit klopt niet en doe het ook alsjeblieft niet zo. krijgt ze aleen maar meer krampjes

als je een ander soort voeding gaat geven werk je met schepjes

dus je geeft nu bv 120 met 4 schepjes nurtilon HA
    dan ga je met de oude voeding afbouwen

dus 120 water met 3 schepjes HA en 1 schepje nieuwe voeding dit 3 flesen lang
    dan de 4 fles doen je 2 om 2 dan weer een fles of 3 a 4 dit vol houden dan doe je
    3 nieuw voeding en 1 HA en zo tot je alleen nog maar nieuw voeding hebt in de fles

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Sorry als het fel over komt maar over stalen naar andere fvmoet echt gelijdelijk voorde drarmpjes

Qua bijvoeding. Vroeger was het 4 mnd maar daar zijn ze van terug gekomen omdat de darmpjes nog niet rijp genoeg zijn
    Om de bijvoeding goed zonder krampjes te verwerken.

Als je alergieen hebt is ook het advies wachten tot 6 maanden dit omdat mocht een kind dan alergies zijn voor iets dan kan het beter me de reachtie om gaan het is dan sterker.

Wij gaan dit Keer ook weer wachten tot 6 mnd en mocht ze eerder toe zijn aan hapjes ( door dat ze het eten uit je mond kijkt gaat smaken als wij aan het eten zijn) dan grijpt ze een paar hapjes rijstebloem pap heb ik bij Silver ook gedaan

10. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    :) Thanks binna, heb ik weer wat bij geleerd.

11. Gravid

Gravid Niet meer actief

Yvon: Wat fijn zeg zo'n goeie nacht! En super dat je een andere baan hebt, van harte meid!!

Lilo: He bah, denk je dat het de goeie kant op gaat, gaat het weer mis.
    Wel fijn dat je per direct mocht stoppen, hoop dat het gauw weer beter gaat dan!!

Troetel: Wat heerlijk zeg dat jullie ook ruime station hebben, echt super is dat he!
    Wij zijn er ook onwijs blij mee!!
    Wat betreft de katten, hier is het sinds kort ook weg gegaan is plaats vergaan.
    Dus zo gauw wij met Luca de kamer uitgaan, sla ik de boxkleden even dubbel.
    Mochten ze dan toch er op gaan zitten, blijven de haren aan de onderkant, en niet er boven.
    Want vind dat super vies die katten haren bij Luca.

SQ: Fijn zeg dat het zo goed gaat met Jelke en hij zo lekker slaapt!

Ik ga zo even ego doen, kleine mannetje roept om eten ;)

12. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    @Yvonne, vue gebruikt nu ha en het cb zegt dat de Standaard meer verzadigt dan de ha. Misschien is dat al een idee. Dan hoef je niet meteen een ander merk.
    En idd zoals binna zegt; niet meteen een hele fles vervangen maar geleidelijk met schepjes en zo dus steeds meer schepjes 'nieuwe' voeding erbij doen.

Oh alsof ze die Comp. Ruikt!!
    Iedere keer als ik ff rustig denk bij te werken moet mevrouw eten;)

13. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    LIlo: Las je verhaal, wij gebruiken ook Nutrilon HA ivm vroegere kma. en ecseem.

Ons manneke kwam iedere 3 uur en kreeg toen 110/3
    Maar wij dachten dat hij te min kreeg, en dus honger had.

Wij hebben het verhoogt naar 150/5 ( 165cc) en sindsdien huilt hij minder, en slaapt hij keurig door. om 22.00 uu laatste fles gehad, en elke ochtend om 05.45 meld hij zich weer.

Dus weet niet hoeveel je je kleine geeft. Misschien gewoon hongergevoel hoor. Wij hebben ook nachtenlang ieder uur zitten afvragen wat er nou was pfffff....

Wel heeft onze kleine man nu wat last van krampjes omdat hij meer voeding krijgt, MAar gebruiken nu sinds gisteren INFACOL...echt wonderspul, gisteravond bleef het maar pruttelen en ja hoor savonds 2 dikke luiers vol.

Vraag aan de mams: Leggen jullie je kindje al hoog in bed of nog steeds laag. Ik heb net het bedje weer verschoond maar heb hem hoog opgemaakt, maar het beangst wel. Zo bang dat de kleine man onder de dekens komt te liggen.

Rollen/Draaien: Draaien jullie kindjes al op hun zij? Hier een druk manneke die het leuk vind te draaien. Leg hem ook regelmatig even op zijn buik. Waarna meneertje vrolijk weer omdraait ihihihihi

14. Gravid

Gravid Niet meer actief

Typje: Draaien met 1 maand? Dat is vlot of niet?

Esmee: Leuk he, kleine kindjes ;) hier gaat het net zo, denk ik even lekker achter de pc te zitten, hoor ik alweer klein jochie.
    Maar zowaar, hij slaapt momenteel.

Infacol: Inderdaad wonderspul! Sinds we dat (af en toe) gebruiken, is Luca stukje rustiger.

Bedje: Hier nog steeds laag opgemaakt, maar Luca komt bijna met de voetjes tegen het voeteneind aan,dus maak het nu iets hoger op.
    Merk dat hij niet naar onder werkt, maar naar boven.. dus ben niet bang dat hij onder dekentjes komt.

Flesvoeding: Hier krijgt Luca ook 150/5, maar dan raakt hij hier de 170/175cc aan (Las ergens 165?)

Bijvoeding: Ligt er maar net aan wanneer ze er aan toe zijn.
    Lydia was net als Luca nu is, grote eter.
    Met haar gaven we vanaf 4 maand al potjes fruit, dus wil dat met Luca ook gaan proberen.

Ego:
    Hehe, Luca slaapt even!! *even afkloppen ;)*
    Moet zeggen dat hij overdag vrij weinig slaapt, en daardoor onrustig is.
    Maar toe maar, ben allang blij dat hij 's nachts zo goed slaapt!
    Kwam vanmorgen ook pas om 05.45u weer, echt zo lekker!!
    Gisteren de nieuwe auto al opgehaald, echt een super wagen!!
    Zijn er mega wijs mee.
    Wat een ruimte ineens haha.
    Wel wat olie verlies kwamen we achter, dus even in de gaten houden.
    Vandaag beetje in huis rommelen, en verder relax weekend houden!!

15. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Is denk ik niet voor mij bedoeld!!!

16. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Even een vraagje wat betreft fv:

Hoeveel drinken jullie kindjes nu en hoe oud zijn ze dan??

Ons meisje is nu 1 mnd en 1 wk en drinkt 100cc is volgens mij erg weinig en drinkt dan nog niet eens elke voeding alles op.

17. Gravid

Gravid Niet meer actief

Yvon: Luca zat met 5 dagen op 100cc, Hij is nu 1mnd en 2d en drinkt nu ongeveer 175cc.

Even ego hoor:
    Wilde ik even kwijt, heb van vriendlief een zonnescherm gehad voor de voorruit van de auto, (zo'n hele grote die voorruit bedekt) van Ed Hardy.
    Ben zelf Ed Hardy fan, vriendlief totaal niet, maar heeft um voor mij gekocht :D zo lief!!
    http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=158646&stc=1&d=1307798319

Straks waarschijnlijk naar Almere, zijn broer en diens vrouw en kinderen gaan daar naar schoonmoeders toe, en vroegen of wij ook kwamen, als verrassing voor schoonmoeder.
    Prima, zijn we er ook 'even' lekker uit. (2 uur rijden heen, en 2 uur terug, maar oke ;))

18. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Ja, Lise zat aan het eind van de kraamweek ook al op 100cc. Daarna is ze dus niet meer verder omhoog gegaan. Na ongeveer 2,5 week begon ze zelfs weer af en toe minder te drinken.

Heb dit afgelopen maandag ook aan Cb verteld, maar zei maakte zich daar niet zo druk over.... Ook aangegeven bij de kinderarts afgelopen donderdag.

Het is wel zo dat ze van het drinken van de fles heel snel moe wordt kost haar veel energy (ivm hartje). Daarom hebben we nu ook al een M speen difrax ipv S speen genomen en dan lukt het haar iig om de fles leeg te krijgen.

Maar ze is goed aangekomen tot nu toe dus dat zit wel goed, maar vroeg me dus gewoon af hoeveel ze eigenlijk zou "moeten" drinken.

19. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Wesley drinkt nu 90cc en weegt 3100gr en is bijna 4weken. maar merk dat hij af en toe wel meer wil. dus nu bieden we 120cc aan sinds gisteren en drink daarvan toch wel 110cc van op. maar eigenlijk is het wel meer want door die schepjes wordt het toch meer. 90cc wordt dan 110cc en 120cc wordt 135cc of moet je dat niet zo zien.

20. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Ik geloof dat elk schepje voor ongeveer 3 word aangezien dus 90 + 3 schepjes is dan 99 oftewel 100cc en 120 + 4 is 132 oftewel 135 cc

Deel Deze Pagina