Dat is jammer, woon in apeldoorn. Ik kolf full time, als ik het gewoon thuis zou kunnen doen zou ik het wel willen. Kleine moeite om hun kolf ipv die van mij te pakken!! Mja, moet het wel een dubbele zijn anders ben ik uren kwijt Maargoed, woon te ver weg!! Er is ook een topic van mama's die fulltime kolven misschien kun je het daar plaatsen?
@ chaartje: leuk dat je het meld, al heb ik geen vervoer en kolf eigenlijk ook helemaal niet, meisje en borsten zijn hier helemaal op elkaar afgestemd en dat is mij nog meer waard
sophieMarie Waar kan ik die topic vinden Ja Apeldoorn is best wel ver ja ben trouwens 7 okt in apeldoorn voor de taart en trends beurs heb een bak tik ontwikkelt hahahaha @ vagans nee als je borsten zo goed zijn afgesteld dan moet je het niet doen wat goed zeg Ik kolf full time nu want Jeliyah spuugt heel erg veel als ik het niet verdik ( wel erg jammer awnt het scheelt super als ze gewoon aan de borst kon ) maar af en toe leg ik haar nog wel aan hoor en neem ik het spugen voor lief lekker knus mamma en kindje
Chaartje: Knap dat je alles kolft dan!! Sophie: Wat geinig zeg zo met die wortel, ga ik hier ook eens proberen haha. Vagans: Geniet van je mama tijd Troetel: Fijn zeg dat het zo goed gaat met jullie meiske! Monika: Thanx Whaa ik ben 100% voetbal liefhebber, maar heb er ant begin van dit seizoen al de balen van. Hopelijk blijft het bij deze ene keer. Vriendlief is gister gevrage of ie morgen middag een wedstrijd wil fluiten. (na dat ie eerst wedstrijd met de kleintjes heeft morgen ochtend, dus word weer dagje voetbalveld (wat ik overigens heus nie erg vind, maar gaat om manier hoe) Ik wil graag stad in even. Maar ja, volgens ploegleiders etc, was hij de enige die kon. Dus ja, vriendlief wil wel fluiten.. ik beetje pissig.. maar sarcastisch gezegd dat ie het maar moet uitzoeke. En dat ie dan de wedstrijd van dinsdag moet afzegge zodat ik naar fanfare kan. Toen was et gelijk: oh gaan we zo beginnen. Pff. Hoezo als ik (vriendlief) maar mn ding kan doen. Dus ga ik nog hartig woordje over spreken, want vind dit niet echt de manier van doen. Net Holland's got talent zitte kijke, zitte wel paar goeie tussen! Nu nog ff wa drinken, en dan lekker bed in.
@ Chaartje: wat vervelend van dat spugen! @ Gravid: jeetje... en ik dacht dat bij mij alles om vriendlief draaide! Bij jou is het ook wel heel erg zo te lezen! Ik zou niet alles pikken hoor, jij bent er ook nog! Zo, hier lekker beetje voor de tv gehangen al is er werkelijk niks op! Yara ligt heerlijk te slapen Ik heb een kloof aan mn tepel (rechts) doet verdomde zeer!!! En mn hond (bikkel de mops) ligt me toch scheten te laten!!! niet normaal! je hoort ze gewoon hhahahaha Morgen ga ik (mits het weer goed is) naar mn ouders lopen. Die avond hebben we een feestje ter ere van het 30 jarig huwelijk van mn oom en tante in combi met dat mn tante 50 wordt en mn nichtje 20. Ze hebben een lopend buffet en bar besteld bij hun thuis. Het is daar wel altijd een gekkehuis, denk ook echt dat het niet normaal druk zal zijn met niet genoeg zitplaatsen, harde muziek en mensen die tegen elkaar aan geplet staan... als het te gek wordt blijf ik echt niet te lang met yara! en ik vraag om dr wel ff boven te slapen te kunnen leggen, maar dat mag vast wel. Zo maar is mn bedje op zoeken en hopen dat yara na de voeding iets langer slaapt dan om 5 uur weer te komen
SophieMarie wat geweldig van die wortel! Super foto ook! 6 maanden is ook maar een getal hoor. Hij geeft zelf aan dat hij eraan toe is. Chaartje wat knap dat je helemaal in je uppie zoveel kolft. Echt respect! Geef jij soms ook teveel voeding dat ze zoveel spuugt? Leuk dat kolven van Philips. Ga er nog even over denken. Woon wel niet echt in de buurt, maar benzine kost ons niks. Hier ons ventje doet het eigenlijk prima. Is vrolijk, lacht veel, maakt veel contact. Slaapt weinig op de dag dus hij is 's avonds zo moe dat hij heel jengelig is de hele avond. Op de dag dus weinig mamatijd hier. Soms denk ik we gaan niet meer naar het ziekenhuis. Dan is er ook niks. Maar natuurlijk blijf je gaan. Heel stilletjes hoop ik dat de arts donderdag zegt dat ze het allemaal verkeerd hebben gezien (en ik dus ook). Maarik weet beter. Ik heb de MRI's gezien. Daarnaast houd je in je achterhoofd rekening met het ergste. Heb zelfs al gedroomd dat de dominee hem thuis kwam dopen, omdat hij de doopdienst niet zo halen. Afschuwelijk! Het liefste en dierbaarste wat je hebt.... Ik probeer ook echt positief te denken. Het kan allemaal meevallen, maar soms overvalt de angst me gewoon. Mijn man is compleet op. Niet van de nog altijd gebroken nachten, maar juist van de spanning. Met ons ventje gaat het dus prima, maar met ons als ouders zou het wel iets beter mogen gaan
Guusje: Meis, wat fijn dat het met jullie ventje goed gaat! Maar heb zo met jullie te doen. Hele dikke knuffel, en ik blijf voor jullie hopen dat het allemaal mee mag vallen, en het goed mag komen! Vagans: Nou, normaal gaat het hier best goed.. maar ja we zitten weer in voetbal seizoen, en dan denkt vriendlief inderdaad dat het alleen maar om hem en voetbal draait, en zo werkt dat bij mij niet. Dat heb ik hem vorig seizoen even duidelijk moeten maken, en zal dat nu weer even moeten doen. Gewoon aan je meisje denken hoor vanavond, gaat het niet met de drukte.. dan moeten ze dat maar accepteren als je weg gaat. Ego: Nou, wij strakkies naar voetbal, kijken naar de wedstrijd van de kleintjes. Enne.. had gezegd dat als ie vandaag gaat fluiten ie dinsdag moet afzeggen. Pff, heb ik mezelf niks mee geholpen, want nu heeft ie uiteraard voor vanmiddag afgezegd gaat dus niet fluiten. Vanavond bbq van buurjongen/collega van vriendlief.. gezellig met aantal uit de straat bbq-en. Het is wel pas vanaf 18.00u, dus lang zal ik niet blijven, aangezien ik Luca gewoon om 19.30u de fles wil geven thuis en om 20.00u in bed wil hebben. Mischien ff stad in vanmiddag, en verder weinig op planning.
Balen dat je vriend nu juist vandaag dan afzegt. Kun je hem niet gewoon duidelijk maken dat jij dinsdag echt weg wil naar de fanfare?
Monika: Ja dat ga ik hem zeker wel duidelijk maken. Vind het wel keer goed hoor, het is steeds ikke & voetbal, en an andere denkt ie niet. Nou, vanmorgen dus naar voetbal geweest, normaal vraagt vriendlief of ik (en Luca) bij hem in de duckout komen zitten, maar nee hoor.. we komen op sportpark aan, en meneer heeft haast. Duwt mij en de voetenzak en Luca in de armen.. en wil weg lopen Dus ik gelijk al stront saggerijnig. Zeg zo tege hem: zet Luca maar in auto, kan ik voetenzak in wagen doen (wat met dit weer eigenlijk nie nodig was) ga jij maar naar je jongens, blijkbaar heb je haast. Hij dumpt Luca in de auto, en weg is ie. Pff, had echt even donderwolk boven me hoofd. Toen ie bij begin van wedstrijd bij duckout stond en me wenkte, toen had ik ook zo iets van krijg jij maar het rambam, zoek het maar ff uit met je voetbal. Ik ben bij auto blijven kijken en 2e helft lekker met Luca gaan wandelen. Waren ze klaar, dus ik vast Luca in de auto, kinderwagen opgeklapt. komt vriendlief dr an: ik ben nog niet klaar. Wat ik ben nog niet klaar Ja zou nog bij mn nieuwe team kijken de 1e helft, had ik gezegd. Had ik gezegd? waarom weet ik dat dan niet?? Pfff. Nah ja, na voetbal maar boodschappen gaan doen, en vriendlief had door denk dat ie best wel 'fout' zat.. en ging ineens allemaal lekkere dingen halen in de winkel.. zijn manier van goed maken en Luca kreeg zelfs een lieve konijnen knuffel met knisperoortjes, dus donderwolk is hier wel verdwenen momenteel, maar laatste woord is er nog nie over gesproken Ga ff de boodschappen opruimen, en dan lekker bankhangen! Gelukkig treffen we het met het weer hier, kunne we vanavond lekker bbq-en!
Goedemorgen! Waar is iedereen? Vanaf 15.00 uur gistermiddag is er niets meer geschreven! Hier een rustig dagje voor de boeg. Geen echte plannen, maar ben dan ook niet echt fit; verkouden en zere keel...
Guusje: Inderdaad, het is ineens wel heel rustig hier!! Wat rot dat je zo verkouden bent, beterschap meis! Hoop dat je gauw opknapt! Ego: Gisteravond dus feestje gehad van buurjongen, ze deden geen bbq achteraf, maar gewoon allemaal lekkere hapjes. Hebben heerlijk buiten gezeten tot 22.00/22.30u, toen begon het serieus te regenen en te onweren, en zijn we maar naar huis gelopen. Achteraf viel het nog mee, maar vond het wel apart.. normaal bliksemt het nooit achter elkaar.. en nu bleven de bliksems maar komen. Was wel mooi om te zien. Was erg gezellig gisteravond, veel gelachen met zn alle, en ook Luca deed het goed. In de wandelwagen wilde ie niet slapen, maar op schoot wel, dus maar lekker heel de avond op schoot gehad. Vriendlief bier op, niet dat ik dat erg vind.. maar drinkt normaal nooit en nu 4 bier op.. dus die was beetje overdreven lollig ant doen. Heb hem maar even gelaten voor wat ie was haha. 1 voordeel: Heb hem gevragen of ie dinsdag zijn wedstrijd wil af zeggen, zodat ie op Luca kan passen en ik naar fanfare kan, en dat gaat ie doen! Dus ik kan mooi gaan!! Of nou ja, gevragen heb hem gewoon gezegd: Jij zegt de wedstrijd af he! Antw: Ja moet maar he.. Ja denk ik ook Vanmorgen dacht ie met zn lichte kater lekker te kunnen blijven liggen om 07.00u toen Luca kwam, maar ik had zo iets van het is goed met jou. 's avonds een vent, 's morgens ook.. dus ga Luca maar fles geven. Kon ik ook weer eens uitslapen Vandaag verder niks op planning, beetje in huis rommelen en niks doen.
Haha, Gravid gewoon vragen als hij niet meer zo helder is.... Ik heb even een vraagje. Slaapt Luca normaal echt om 19.30 uur? En tot hoe laat dan? Wij zitten de hele avond met een huilend mannetje dat echt niet wil slapen... Tips? Gisteren had ik toch een leuk telefoontje! Mijn kraamverzorgster belde! ik had haar vorige week heel kort gesproken en nu had ze mijn telefoonnummer opgevraagd, omdat ze wilde weten hoe het nu precies zat... Echt lief! Gisteren viel de tummytub (leeg) en die ving ik een beetje beroerd op; nagelriem helemaal kapot en een blauwe nagel
Goedemorgen!! Is hier idd wel heeeeeeel erg rustig!! Guusje wat naar dat je niet lekker bent! Duim voor je dat het heel snel weer beter is!! En wat super van de kraamhulp, echt lief!! Gravid hahahah goed bezig!! Heb je toch mooi voor elkaar dan En ik kan me voorstellen dat je hem er vanmorgen uitschopte, zo ben ik ook altijd hoor. Als meneer op vrijdagavond nog energie heeft om met zn vrienden weg te gaan en te veel te drinken, kan hij zaterdagmorgen ook Remus doen. Als hij dan heel vroeg thuis is omdat hij zo moe ik laat ik hem altijd lekker liggen, als hij zelfs dat laat schieten mag hij uitslapen Wat fijn dat Luca het allemaal zo goed trekt zeg, ook met die drukte dan gewoon op schoot slapen! Goed zeg!! Hier gister weer een druk dagje. Smiddags samen naar barneveld naar een kasteel waar vriend van manlief werkt. Was open monumentendag dus we konden daar een boel zien, was echt leuk. We wilde daar ook een cadeautje halen voor mn vader, die was jarig, was een boeken en kunst markt bij. Maar was echt niks leuks te vinden.. Dus toen maar hier nog even snel naar de bloemist. Uiteindelijk hebben we een grote bonzaiachtige(een nepperd, echte betaal je zo 1000 euro voor geloof ik) plant voor hem gekocht. Wel geinig die kweken ze dan zo op dat het er hetzelfde uitziet maar vraagt veel minder verzorging. Naja, was hij iig helemaal blij mee!! Halve fam was er dus was leuk! Remus heeft lekker in de kinderwagen geslapen, hij had overdag echt slaapstaking maar als we een rondje met hem liepen in de kinderwagen was hij zo weg, konden we hem lekker in de gang zetten en sliep hij zo verder!! Vandaag heerlijk rustig, ik heb lekker geslapen tot 10 uur(dat was echt wel even nodig!!) en nu ligt manlief er weer in Even wat anders, mbt borstvoeding en afvallen, hebben jullie ook dat het maar niet ophoud? Ik ben nu nog maar 54 kilo(stond bij mn paps even op de weegschaal, haal zelf geloof ik ook maar zo'n ding moet t even in de gaten houden) en ik doe echt mn best om zo veel mogelijk te eten. Maar kilo's blijven er maar afgaan. Iemand tips om mijn gewicht stabiel te houden?? Ben 1.68 cm dus opzich mag dit gewicht nog wel maar er moet echt niet meer af.
Sophie: Ja zo ben ik ook hoor, normaal drinkt vriendlief niet.. maar gister dus wel, best.. maar dan vanmorgen niet piepen haha. Wat leuk dat je naar een kasteel geweest bent! Vind ik altijd erg gaaf. Hebben vorig jaar september een fotoshoot gedaan, vriendlief en ik (was toen net zwanger haha) ook bij een kasteel. Super joh dat Remus ook zo lekker sliep bij je vader! Heerlijk is dat he. Ik heb geen verstand van bv en afvallen, kan je daar niet mee helpen. Maare.. je mag wel met mijn gewicht ruilen hoor Bij mij zitten de zw. kilo's er nog aan. Guusje: Inderdaad, dat ie gister niet helemaal helder was, scheelt blijkbaar haha. Luca gaat inderdaad vaak rond 19.30u naar bed, en slaapt dan ook vrijwel direct. Het verschilt een beetje per avond, de ene keer gaat ie 19.30u naar bed, de andere avond 20.00u, maar later niet. Eerder huilde die nogal, maar de laatste tijd valt dat ook mee, hooguit 10min. Als ik hem tussen 19.30u en 20.00u op bed legt, dan slaapt hij tot 06.30 a 07.30. En tips, pff.. das een goeie Iedereen doet het natuurlijk weer anders Hoe ik het doe: Hele dag beetje zorgen dat ie bezig is.. in de box spelen, in wipstoel onder de baby gym, of voor tv, op speelkleed spelen.. samen spelen, veel op buik,.. etc. En hij slaapt overdag ook nie veel, hooguit na de fles van 07.30u een uurtje, 'smiddags tussen de 1 en anderhalf a 2 uur, en verder niet. Hij is vaak vanaf 15.00u wakker. Dan om 19.00 a 19.30u de fles en dan na even knuffelen gelijk bed in. Meestal doe ik dan eerst verschonen, pyjama aan, fles geven, even knuffelen, naar slaapkamer, nog even gek doen met papa op commode, gordijnen dicht, in bed.. eerst nog even met papa babbelen, dan met mama, liedje(s) zingen, kus, muziekknuffel aan, klamboe dicht (veel muggen nog hier) en dan slapen. Hij huilt/jengelt dan nog even, en dan slaapt ie. We hebben ook wel eens dat ie 's avonds huilt,. vaak tussen 19.00-20.00u. Dan heeft ie meestal ook last van tandjes.. dus dan is het druppels geven, en dan houd ik hem beetje gekanteld in mn armen, zijn buik tegen mijn buik.. en dan beetje door de kamer lopen, en wiegen. Zo word ie dan ook rustig en slaapt ie daarna ook lekker.
Remus slaapt de laatste tijd ook erg goed. We zijn er achter dat hij iig 800 ml binnen moet krijgen dan slaapt hij vanaf ongeveer 20.00 uur(soms 21.00 uur) tot de volgende ochtend 07.00 uur/08.00 uur. Als hij dan niet aan zn voeding zit krijgt hij om 23.00 uur een extra voeding dan slaapt hij ook goed. Moet er wel vaak uit voor n speentje hoor, keer of 3 4. En overdag slaapt hij veel. Eerst wakker om 7.00 uur ongeveer, dan krijgt hij fles, wassen en aankleden. dan slaapt hij tot de volgende voeding of wordt iets eerder wakker. Dan flesje, spelen in de box wipper o.i.d. dan verschonen, nog even spelen en weer slapen. Zo gaat het de hele dag door eigenlijk(soms is hij meer wakker, maar meestal trekt hij maar 1.5 uur achter elkaar). Hij komt om de 3/4 uur voor zn flesje. Dan doen we altijd voor zn laatste voeding, half uur eerder wakker maken, badderen en lekker insmeren/masseren, stomen als hij verkouden is, flesje, even spelen en knuffelen, dan zn bedje in. Nachtlampje aan en muziekje eventjes en dan gaat hij de nacht in. Probeer dus smorgens aan te geven dat de dag begint dmv wassen met een washandje en aankleden. En dat de dag stopt dmv badje. Heeft een poosje geduurt maar ik merk wel dat het werkt, als we dat niet doen maakt hij er echt een potje van
gravid zullen we een beetje van elkaar doen dan Gratenpakhuis is ook niet echt fijn. Wat leuk van die fotoshoot, ik wil graag binnenkort zoiets doen voor de (over)grootouders, met alle kleinkinderen. Is het trouwens nog gelukt met die collage?
ow moet trouwens wel goed opletten met voeding van remus dat hij niet eerder dan om de 2.5 uur flesje krijgt. Want dan gaat hij ook zn hele ritme overhoop gooien.
Hier is dus ook wel ritme, maar na 15.00 uur slaapt hij gewoon niet meer.... Afvallen zit nu ook onder mijn startgewicht. Vandaag precies een jaar geleden hielden we een positieve test vast. Ik voelde al dat ik zwanger was en dat was de bevestiging. Ik weeg nu 59 kilo bij 1.78m. Mijn kind eet mij dus ook letterlijk op. Geef nu 4 maanden bv en ga denk met 6 maanden stoppen. Wil og wel een beetje mens blijven. Mijn moeder deed het ook zo, want ook haar aten wij op. SophieMarie bij kasteel Schaffelaar geweest? Is idd erg mooi! Vind Barneveld ook een leuk plaatsje. Over een paar weken is daar weer de stoffenmarkt. Wil ik weer heen en dan gelijk het centrum in. Leuk! Misschien heb je het al eens gezegd, maar waar woon jij ongeveer?
Guusje Meis dikke knuffel voor jullie, fijn dat de kleine man zo vrolijk is en het goed doet Ik blijf duimen, hopen en een kaarsje branden voor jullie dat alles goed gaat komen! Geniet van je rustige dagje vandaag Lief dat de kraamverzorgster belde om te vragen hoe het zit met Guus. Enne Balen zeg van die tummy tub, hopelijk heb je er niet teveel last van. naar bed Tja hier is Jaylin er vanzelf een beetje in gegroeid volgens mij. Maar dat kwam voornamelijk door eerst door te slapen de nacht (met late voedingen om 23 a 24 uur) en dan steeds de voeding vervroegen. En als ze erg wakker of alert is helpt veel spelen en bezig houden, wordt ze moe van en dan als ze gaapt/oogjes wrijft ofzo dan gewoon in bedje leggen. Soms heeft ze wel 15 a 20 min nodig hoor om echt in slaap te komen. Maar dan moet ik effe het knopje uitzetten van mama wil naar je toe komen, want ze huilt zich echt in slaap. Ritme is denk ik echt dé oplossing. En bezig houden als ze niet moe genoeg is. Gravid goed aangepakt met vriendlief haha zo doe je dat! Afvallen Hier waren direct na de bevalling (zodra ik op de weegschaal kon staan dan haha) de kilo's eraf. Maargoed ik woog 80 kg voor de zwangerschap, aan het eind 87. In de kraamweek woog ik 79 (dus onder startgewicht), 1,5 week later woog ik al 76 kg. Maarja Jaylin was ook 4250 gram dus mijn hele zw. kilo's waren Jaylin, de placenta, vocht, bloed etc. hahaha Nu klim ik sinds 2 wkn helaas weer op aan gewicht En ik eet niet al te gek veel, beweeg veel, maar weeg toch 83 Is echt NIET de bedoeling.. Dus morgen maar weer starten met maatregelen hahahaha
Oh, Troetel dat is balen zeg dat de kilo's er nu alweer aan komen! Lief dat je zo aan ons denkt. Gaat het ook nog steeds beter met jullie meisje? Las ergens dat er 14 dagen voor staat... Hier ben ik ook echt wel van ritme en regelmaat en kan ook 20 mnuten niet gaan kijken, maar het probleem is dat hij zich helemaal overstuur huilt. Tranen lopen dan over zijn wangetjes... Hij is dan zo overstuur dat hij nooit meer in slaapt komt en eerst getroost moet worden...