Gisteren naar verjaardag geweest van zwager en s-moeder en waren pas om half 12 thuis. Nog ff tv gekeken en het was half 2 eer we in bed lagen. Nu krijgen we zo nog kraamvisite (ja nu nog ). Dus ben weer weg
meiden ik zal de komende tijd wel af en toe mee lezen via de mobiel, maar reageren is dan een stuk moeilijker. Onze laptop heeft allemaal virussen en moet eerst helemaal na gekeken worden, want ik kan niet meer internetbankieren en helemaal niet meer op internet komen dus moet alles even via de mobiel. Hopenlijk jullie begrip hier voor. Ik probeer wel altijd mee te lezen hoor. En ik denk aan jullie! liefs
@ Guusje: Meid ik vind het zo erg voor jullie, geniet ervan dat je mannetje zo vrolijk is! Wat lief van ze KZ! En sterkte met je vinger! @ Gravid: Ben ik ff blij dat die van mij niet van voetbal houd! ik ook niet! En haha die van mij gaat het ook altijd goed maken door lekkere dingetjes te kopen enzo HAHAHA altijd dingen vragen als mannen aan de bier zitten! werkt idd goed @ SophieMarie: Neppe bonsai? Ficus zeker en voor de echte betaal je echt neit zo veel hoor! Ik heb er verschillende gehad! (maar die zijn aan boord allemaal kappot gegaan) heb nu een Ulmus (gekocht bij een bloemist voor 10 euro ofzo) vaak zijn die binnen bonsai's niet zo duur en weten bloemisten er ook niks van af daalijk in het nieuwe huis wil ik er weer meer, ook voor buiten! Vind ze geweldig en ik snoei ze ook zelf enzo Enne... ik begin juist weer aan te komen heb ik het idee (ik heb geen weegschaal maar zou zweren dat mn buik dikker is!) @ Monika: geniet van je kraamvisite! (dan lijkt het nog zo lekker nieuw!!!) @ SQ: oe wat klote van je PC! Suc6 ermee! Hier: Gister door mn pa opgehaald, met mn moeder ff boodschappen gedaan. Savonds met de hele fam (behalve vriendlief want die is aan het werk) naar oom en tante toe voor het feest en dat was heel gezellig! Yara was super vrolijk, heel veel gelache! en heeft daar ook lekker ff geslapen, kon dr op een slaapkamer voeden en toen weer naar beneden en weer lachen! 1x was ze helemaal in panniek! Mn vader had dr ff (ik was eten pakken) en liet dr nep vallen een klein stukje, was ze helemaal geschrokken en werdt pas stil in mijn armen Ahhhh!!! Vanacht ROT nacht gehad, ze bleef jengelen en piepen om eten en dan hoode ik dr buikje en scheetjes (volgens mij hartstikke buikpijn) ze heeft naar mijn idee vaak buikpijn! weet niet wat ik er aan kan doen. Vanmorgen heerlijk gespeeld onder de baby gym (we zijn bij mn ouders blijven slapen) en nu ligt ze te slapen, zal wel moe zijn van alles! ENNE, welke ouders kunnen bij hun kind al een echt STAARTJE in doen???? VET LIEF!
Vagans: Wow een staartje haha.. echt gaaf!! Super joh dat het op het feest zo goed gegaan is, alleen wel sneu dat ze zo schrok! Ja hier houden we beide (eh alle 3 ) van voetbal, maar soms heeft vriendlief even iets tegen gas nodig, anders slaat ie er in door, en dat hoeft van mij ook weer niet. SQ: Wat rot van je pc, hoop dat ie gauw gemaakt is voor je! Monika: Jij doet het netjes verspreid haha, veel plezier vanmiddag! Guusje: Ja dat is hier 's avonds af en toe dus ook, dan word ie alleen rustig als ik hem gekanteld op me arm heb met zijn buik tegen mijn buik. Vaak heeft ie dan wel last van tandjes. Troetel: Oh das wel balen dat ze er juist weer aan komen, hier helaas net zo. Hopelijk val ik weer beetje af door het trainen en wandelen. Sophie: Das wel leuk ja zo'n fotoshoot! Dit was vorig jaar september. http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=182172&stc=1&d=1315743653 Ik wil het nu nog keer met gezinnetje doen. Wel goed trouwens dat je de ochtend en de avond echt goed aan geeft! Hier ook wel hoor, vind ik toch wel belangrijk. Zo doe ik bijv. ook overdag gewoon in bed met kleertjes aan, en 's avonds pas pyjama en slaapzak. Afvallen: Ik woog 68 kg. toen ik zwanger raakte (bij 1.68m) en ant end woog ik 83 kg. Na bevalling zat ik al snel weer op 79 kg, maar nu weer op 82.. baal ik dus goed van, want pas nog steeds niet in me kleding. Afgelopen week begonnen met wandelen dan, en ga vanaf morgen weer boksen, dus hopelijk vliegen ze er snel weer af Collage: Toevallig al hele dag weer mee bezig Had hem af, wilde ik de foto's er in plaatsen, zaten er ineens fouten in, dus kan weer overnieuw beginnen.
@ Gravid: Leuke foto! He meiden, kennen jullie deze al? http://youtu.be/iRZ2Sh5-XuM Hij is zo nutteloos, ik snap ook echt niet waar het over gaat maar hij is zoooo grappig! Heb m ook in de lounge gezet
Hoi meiden! Ben weer aan het werk en ziek geweest deze week, dus ff wat afwezig. Maar weer fit! Met onze mooie dochter haar reflux gaat het ook wel aardig. Ik merk dat ze er steeds (slechte dagen tel ik dan even niet mee) beter mee kan dealen zelf. Zo flink van haar. Ik hoor haar vaak slikken, kuchen, hoesten, piepen enz. Ze wordt er standaard wakker van (in de ochtend om 4.30/5.00 en verder bij elk slaapje ongeveer na een uurtje), maar gaat er niet meer altijd van huilen. Ik doe nu ook qua ritme wat soepeler. Als ze veel te vroeg (tot het volgende flesje) wakker wordt, dan laat ik haar liggen en blijf met speentjes nog even heen en weer lopen. Maar is het bijvoorbeeld 45 minuten te vroeg, dan haal ik haar er ook wel eens uit als het echt niet meer lukt om te slapen en dan gaat ze in de box. Ik let er gewoon op dat ze totaal niet langer dan 1 1/2 uur uit bed is, want langer houdt ze nog niet vol. Behalve als we gaan wandelen, want dan valt ze altijd wel even in slaap in de buggy. Morgen ga ik wel om andere medicijnen vragen, want ze wil wel graag slapen en het blijft zielig dat het dan niet lukt! En ik hoop dat ze met die medicijnen later dan 4.30/5.00 wakker gaat worden...ook fijn voor papa en mama... Oh en gisteren heeft ze haar eerste paar theelepels wortel op! Ze vond het geweldig! Toch maar gestopt, want wil niet teveel ineens geven. Vanavond weer een paar theelepels! Maken jullie dat trouwens zelf, fruit en groentehap? En zo niet (ik had gisteren een potje), bewaren jullie het dan voor de dag erna? Ik las ergens dat je het potje niet open een dag mag bewaren, maar 1 dag kan toch wel?
Nomnomnom...hadden nog een beetje ijs over van gisteren...zit ik nu weg te lepelen . Tja, zo gaan die laatste 5 kg er nooit af natuurlijk...
Meijke: Lekker he, ijs Enne.. wat fijn zeg dat het zo goed gaat! Al geloof ik best dat het zielig is als ze slapen wil maar niet lukt. Hopelijk krijg je andere medicijnen! Als ik Luca een potje fruit geeft, dan krijgt ie de ene dag de helft van een potje, en die zet ik dan in de koelkast en de dag erna krijgt ie de andere helft. 1 dag maakt het niet uit.
Ga je morgen boksen Gravid? Heftig hoor! Mijn broer en schoonzus doen aan kickboksen, niks voor mij...vind het stoer, maar ben een watje wat dat soort sporten betreft. haha ik kan niet eens naar boksen kijken! Vagans, dat staartje haha zo leuk! En haar buikpijn, misschien reageert ze op iets wat je eet? Misschien eens bijhouden wat je eet en dan kijken wanneer ze de buikpijn heeft. Ik heb ook kort BV gegeven en dat is wat de kraamverzorgster ons toen als tip meegaf voor de kramp/buikpijn. Troetel, super dat het beter gaat met Jaylin! SophieMarie, wow...54 kg bij 1.68...dat woog ik 5 jaar geleden nog wel..., maar nu niet meer... Was voor de bevalling 63 kg bij 1.68, nu nog 67 ofzo. Krijg die buik er maar niet af. Maar goed, ik doe er ook niets voor, hoop dat dat spontaan gebeurt....
Meijke: Whaha, dat hoop ik nou ook, dat mn buik spontaan verdwijnt haha. Ja, ik boks.. maar dan niet in de sportschool, maar heel fanatiek thuis Heb voor de wii een boks spel, met eigen personal trainer. Je volgt dan echt bepaalde schema's. Heb voor aantal jaar terug wel paar jaar op karate gezeten. Wij zo heerlijk nasi met ham/kip loempia's eten. Luca in zn wipper voor tv (voetbal) en die heeft de grootste lol haha. Nou, vriendlief is in zn hum, die hoeft toch zn wedstrijd niet af te zeggen.. hij kijkt NU PAS goed in zn mailbox, heeft ie dinsdag thuis wedstrijd. Das mooi, want voetbalclub zit op zelfde sportpark als de fanfare, zit naast mekaar. Dus hij kan toch voetballe, en ik naar fanfare.. neemt vriendlief gewoon Luca mee, en zet hem tijdens wedstr. in de duckout bij de trainer en de wissels. Vriendlief mazzel dus
@ Meijke: Ik heb niks geks gegeten eigenlijk... Ik heb ook het idee dat zei het gewoon zowiezo heeft, kan 2x het zelfde eten waarbij ze 1x wel buikpijn heeft en 1 x niet. Het is ook echt van dat gerommel en dan heel veel scheetjes, teveel lucht zeg maar... @ Gravid: hier ook een kleine tv verslaafde... maar ik laat dr eigenlijk voornamelijk tv kijken als ze is bij mij op schoot zit of als we samen kinder filpjes op youtube opzoeken Hier: Kleine driftkikker! Was ff hiernaast (mn oma woont naast mn ouders) en at daar zon cakeje in een plasticje, en dat kraakt leuk dat daar was yara mee aan het spelen. Op een gegeven moment leg ik het weg... zeg ze het toch op een brullen!!! gaf ik het weer terug was ze stil. HAHAHAHA
Zo manlief had gistermiddag en avond vrienden op bezoek, (waardoor ik de volledige zorg voor ons ventje had) maar nu is het zijn beurt! Heb ik mooi even mijn handen vrij om op jullie te reageren. Monika, Woh! Wat maak jij lange dagen! Ik zou half 12 al niet redden, laat staan half 2 Sunnyqueen, ai dat is lastig een pc die niet werkt en dat in deze tijd snap het hoor dat je voorlopig niet reageert. Ik hoop dat je laptop snel gemaakt is en je hier weer lekker mee kan kletsen! Vagans, haha een staartje! Ik moet er erg om lachen, want ik zat net op zijn hoofdje te kijken en ontdekte 2 lange haartjes echt maar 2! En Yara heeft gewoon echt een staartje! Inderdaad erg lief. Ik vind haar zon lekker lachebekkie! Oh en dat Youtube filmpje is geloof ik niet aan mij besteed Gravid, zul je net zien met zon collage dat het tegen zit . Ah je doet ook nog echt aan boksen! Vind ik helemaal bij je passen. Lekker stoer! Lijkt me ook behoorlijk intensief. Wat een leuke foto van jullie 2! Leuk ook om je vriend te zien! Lekker zeg dinsdag; iedereen blij! Meijke, fijn dat je weer beter bent, maar je had het niet naar mij hoeven te sturen hoor! Jullie hadden voor Nienke toch ook Nexium? Wat denk je dan nu nog te krijgen aan medicijnen? En komt ze s nachts ook nog om de 4,5/5 uur? Super dat het groentehapje zo geslaagd was! Geen idee hoe je dat moet doen. Ben er hier nog niet mee begonnen. Haha, hier hoop ik ook heel hard dat mijn buikje spontaan oplost! Maar weet je, stiekem ben ik er best wel trots op. Mijn lichaam heeft gewoon mijn kindje gedragen! Tummytub ongeval met mijn duim komt het wel weer goed hoor! Ben alleen wel verbaast dat zo'n stom onzinnig ding zoveel schade kan aanrichten Ego Zo ik ben lekker verkouden! Inmiddels gaat het met mijn keel iets beter, maar zit mijn neus compleet dicht. Hoop wel dat ik een beetje opknap, want we hebben weer een fijn weekje voor de boeg: Maandag: naar het centrum voor de redressiehelm Dinsdag: kinderarts belt Woensdag: even niks! Donderdag: kinderneuroloog (niet te veel aan denken nog) Vrijdag: babyzwemmen (afgelopen week afgezegd, want ik voelde me te beroerd)
Guusje, wij hebben nu nog Zantac. Maar ze begint steeds vaker zuur te ruiken, dus volgens mij (ondanks dat de dosis vorige week nog is verhoogd) doet dat niet zoveel meer. Is ook lichter dan Nexium volgens mij toch? Lekker dat jij nu even "vrij" hebt . En jeetje...wat zijn jullie er toch druk mee...maar alles voor de kleine man natuurlijk!! Hoop zo dat hij over een tijdje klachtenvrij is en jullie lekker kunnen gaan genieten. Zo'n redressiehelmpje, die moet hij dan een tijdje ophouden? Hoe werkt dat? En idd nog maar even niet teveel aan donderdag denken. Je hebt gelijk over het buikje! Ik trek gewoon ook steeds vaak lekker nog mijn zwangerschapsyeans aan...
@ Guusje: Oe beterschap met je verkoudheid, en tsja dat filmpje... ach wat kan ik zeggen... rare humor Voordeel voor jou is dat Guus ook niet per se een staartje in hoeft
Guusje beterschap. Tot half 2 opblijven. Ik was over de vermoeidheid heen en dan lukt me dat met gemak. Als had Gabriël een meisje geweest dan was het haar nu nog veel te kort geweest om een staartje te kunnen maken Maar ook ik hoef me hier niet druk om te maken
Meijke wij kregen na Zantac Nexium. Hoewel ik heerlijke Mama Licious jeans had, draag ik nu weer mijn eigen jeans (met riem) Een redressiehelm moet maanden lang 23 uur per dag op Monika aha zo doe jij dat dus; gewoon doorgaan! Vagans idd hier hoeft geen staartje zou ook nog lang niet lukken. Wees maar trots op die mooi bos haar!
@ Guusje: O dat ben ik zeker! Vind het zo leuk Hier: Yara beetje rommelig op bed gelegd. Gevoed om 18:30 en om 19:30 op bed gelegd (zonder verhaaltje... oeps) maar ze slaapt nog Als ze wakker is gaan we lekker naar huis
Vagans: Fijn dat ze lekker slaapt! Filmpje heb ik niet gekeken, mn boxen van pc doen het niet, dus beetje saai dan Haha, zo'n driftkikkertje heb ik hier ook! Tv kijken doet ie ook nie hele dag hoor, door de week staat ie overdag gewoon uit.. maar heel af en toe 's ant end van de middag ff kinder dingentjes kijken. Guusje: Vooral vriendlief is blij haha, die hoeft nu niks af te zeggen! Ik heb mn haar ondertussen heel ietsje korter en wat blonder hoor Foto is van vorig jaar. Vriendlief heeft daar een staart in, heeft zn haar tot iets over zn schouders En ik boks ja.. is echt vrij intensief ja.. het is niet zomaar een boks spel. Ik hoop zo voor jullie dat het donderdag mee mag vallen!! Haren: Dat van Luca begint ineens hard te groeien! Mooi haha, hoe harder het groeit hoe eerder ie net as papa lang haar heeft (en dus staartje kan ) Hebben jullie kids ook zo'n haar op de vingers? Luca is echt een vent, zn haar op zn vingers groeit bijna harder dan et haar op zn hoofd hahaha Luca rond 19.45u nog fles pap gegeven (100cc ofzo, echt maar kleine fles) en toen bedje in! Zit vandaag voor de 3e dag op rij al op maar 3 voedingen.. (en dan groente en fruit) Dus ga dinsdag mooi overleggen of of ik de voedingen kan op hogen en dan dus naar 3 voedingen. Hij slaat de laatste fles steeds over, en ga hem dan ook nie er voor wakker maken en het er in proppen. Wij zitten half half Alexander te kijken op rtl 7, en dan zo lekker bed in.
Goedemorgen! Even ego ben nogal brak en moet hier nog veel doen. Avond en nacht gingen goed! Ik heb gisteravond lang bij zijn bedje gezeten, totdat hij eindelijk in slaap viel. Heeft een uurtje geslapen, 2 uurtjes wakker, badje en toen laatste voeding. Hij was er pas weer om 7 uur! Hoera! Helaas werd ik wakker van beroerdheid. Had een mega volle borst (verkeerde borst gegeven gisteravond). Dus ik zat om 5 uur handmatig in de badkamer te kolven even de spanning eraf, want shirt was doorweekt. Straks alleen met ventje op pad voor het helmpje. Mijn man kan helaas niet mee. Al die 'uitstapjes' kosten hem gewoon heel veel uren. Daarbij denken we ook niet dat ons mannetje nu al zo'n helmpje krijgt. Zo nu de was erin en paracetamols opzoeken, want ik ben zo beroerd...