SophieMarie als Guus s avonds wakker is, is hij jengelig wakker. Hij is dan op een gegeven moment te moe om nog te gaan slapen, maar eerder krijg ik hem gewoon niet in slaap. Hij vertikt het gewoon lijkt het wel. Bedankt voor je lieve woorden! Ik woon in de buurt van Amersfoort en gaan weleens in Apeldoorn winkelen. Vinden wij erg leuk! Zelf alweer een beetje opgeknapt? Wat super dat Dante het zo goed doet! Wat een paar tips al kunnen doen hè?! Al die etiketten die je kind krijgt zijn niet leuk, maar het zorgt er wel voor dat je het makkelijker voor hem kan maken. Maar dat makkelijker maken is soms ook weer een heel gedoe. Succes! Wat leuk dat je gastouder wilt worden! Ken helaas geen mensen in je omgeving die opvang zoeken, maar je verkoopt jezelf goed hoor! Een opleiding tot lactatiekundige? Hoe lang duurt dat? Klinkt leuk! JoMi wat kan er toch veel gebeuren in 1,5 jaar tijd Ik hoop voor jullie dat er positieve uitslagen komen en jullie voor IUI kunnen gaan! Dikke knuffel vanaf hier. Gravid wat super lief dat Luca zijn armpjes naar je uitstrekt! Ik probeer dat hier ook al een tijd, maar kan totaal niet zien dat hij het snapt! Jouw mannetje is een vlotte zeg! Al bijna op zijn buik! Ego Vanmorgen bij de huisarts geweest om bloed te laten prikken. Morgen krijg ik de uitslag. Nu wachten op telefoontje van de kinderarts. Ben ik al 4 maanden zo'n 24/7 bij ons mannetje; ben ik gisteravond naar gitaarcusus belt mijn man; hij heeft zich op zijn zij gedraaid! Dat heb ik hem nog niet zien doen. Man blij en ik vond het ook erg leuk dat hij ook een keer iets als eerste zag. Maar ook wel apart. Alsof hij het erom doet! Oh en hij draaide trouwens op zijn rechterzij terwijl hij een voorkeur naar links heeft! Had dit dus helemaal niet verwacht!
Dames willen jullie even kritisch lezen voor mij, wat vinden jullie hiervan?? Is nog een kladje hoor taaltechnisch moet ik nog even goed kijken. Mis ik nog iets of moet er juist iets uit??? Hallo allemaal! Ken of ben jij iemand die een fijn plekje zoekt om je kindje te brengen? Een plek waar je kind zich in alle rust en geborgenheid kan ontwikkelen? Een plek waar je kindje zich veilig kan voelen? Een plek waar veel aandacht en liefde voor je kindje is? Een plek die gezien kan worden als een verlengstuk van thuis? Dat treft! Dan ben ik wat je zoekt! Wie ben ik? Ik ben Sophie, getrouwd met Sjoerd en mama van 2 kanjers. Mijn oudste zoon, Dante, is 8 jaar en gek op zijn broertje. Remus is 15 weken(mei 2011) en vind andere kindjes ook heel erg interessant. Remus heeft een wat moeilijke start gehad maar is nu een vrolijk en gezellig mannetje. We hebben een (gecastreerde) kat, Spip. Deze heer vindt alles prima en heeft een heel rustig karakter maar is toch wel gesteld op zijn rust. Wat in de praktijk betekend dat hij lekker naar buiten gaat als er hier kindjes zijn om daar verder te slapen. Spip mag alleen in de woonkamer en buiten en komt niet op de slaapkamers. Ik heb een diploma SPW3 kinderopvang en SPW4 activiteitenbegeleiding. Ik heb op verschillende kinderdagverblijven stage gelopen en veel opgepast. Op dit moment werk ik in de gehandicaptenzorg, dit heb ik nu bijna 5 jaar lang met veel enthousiasme en liefde gedaan. Maar na de komst van ons 2e kindje merk ik dat mijn interesses veranderd zijn, ik ben toe aan een nieuwe uitdaging. Dit zal dus de gastouderopvang worden! Wat bied ik?? Ik ga in mijn opvoeding uit van rust, reinheid, regelmaat, warmte en liefde en wil dit graag voortzetten in mijn gastouderopvang. Ik vind het belangrijk dat er een gezellige, uitnodigende sfeer hangt waar kindjes zich thuis voelen en zich optimaal kunnen ontwikkelen. Ik wil graag 1 á 2 kindjes per dag opvangen, hier zullen mijn eigen kinderen uiteraard nog bij komen. Door deze kleinschaligheid heb ik de mogelijkheid om goed op de behoeften van elk kindje in te kunnen spelen en echt een verlengstuk van thuis te zijn. Hier naast ga ik uit van het principe dat kinderen het beste functioneren in hun eigen ritme. Ik wil hier graag zo veel mogelijk bij aansluiten. Vandaar ook de keuze om geen kinderen van en naar activiteiten/ school (ook Dante niet, alleen per hoge uitzondering!) te brengen en halen. Voor de allerkleinste staat vooral een veilige, geborgen en liefdevolle omgeving centraal. Lekker knuffelen, een flesje op schoot, even spelen in de box, wipstoel, schommelstoel, hangmatje of op een kleed, wandelen in de kinderwagen en slapen zoals het kindje dat gewend is. Hiernaast vind ik het echt belangrijk om kindjes niet te lang te laten huilen(en zeker zichzelf niet overstuur te laten huilen). Over het algemeen is er als een kindje verdrietig is een reden voor, al is deze niet altijd te achterhalen. Daarom zal ik nooit een heel verdrietig kindje wegleggen, juist op die momenten is het belangrijk om het kindje dicht bij te houden. Dit kan op een manier waar ouders de voorkeur aan geven. Daarnaast vind ik een frisse, gezonde omgeving ook erg belangrijk. Ik zal (mits ouders dit goed vinden) dagelijks een frisse neus halen met de kinderen. Afhankelijk van de leeftijd van de kindjes en het weer kunnen we naar de speeltuin om de hoek, een stuk wandelen in de kinderwagen de eendjes voeren of gewoon lekker in de tuin spelen. Ik zal aan kleuters en peuters ook dagelijks ontwikkelingsgerichte seizoen- en themagebonden activiteiten bieden als knutselen, kleien, schilderen, plakken, knippen. Dit naast reguliere activiteiten als bijvoorbeeld muziek, dansen, spelletjes en voorlezen. Hoe kan je mij bereiken? Als je interesse hebt kan je altijd mailen of bellen voor een afspraak. Je bent van harte welkom om eens te komen kijken en kennis te maken. ADRESGEGEVENS(even weggehaald)
Zo SophieMarie, jij laat er geen gras over groeien! Mijn eerste reactie is dat ik verbluft ben. Ziet er echt goed uit! Zou ons manneke zo bij je achterlaten. Kan Dante zelfstandig naar school? Ik laat het nog even op me inwerken, misschien dat ik nog iets kan bedenken Ego heb ons mannetje net verticaal in de box gelegd, kom ik even later bij hem ligt hij horizontaal volgens mij krijgt hij door dat die billen en benen er niet zomaar zitten
@ JoMi: suc6 meid en ik hoop dat je ons snel goed nieuws komt brengen! @ Gravid: Ah wat lief van die armpjes uitsteken!!! Ik kijk daar ook echt naar uit hihi! Fijn dat je naar de fanfare gaat! Gaat vast wel lukken! Hier rolt Yara ook steeds op haar zij, soms geef ik dr dan een extra zetje en dan rolt ze op dr buik, kan ze alvast oefenen @ Guusje: wat lief dat Guus ook iets voor zn papa bewaart! @ SophieMarie: ziet er goed uit! Kleine tip: Ik zou (ook Dante niet, alleen per hoge uitzondering!) er uit laten. Dit kun je altijd nog nader toelichten . En het stukje over huilen zou ik iets in korten. Verder ziet het er echt netjes uit! Hier: Yara kwam vanmorgen pas om 07:30! Na dat vriendlief weg was en haar al bij me had gelegd (dus na het oppakken is ze gewoon verder gaan slapen) Ik had wel een hele volle borst! had ook al flink gelekt en hij was pijnlijk strak gespannen en hard, was dan ook heel blij toen mijn meisje hem leeg ging drinken! Toen in coma gevallen (ik was echt zooo moe) tot 10:15!!! en opgestaan enzo en om 11 uur gevoed en toen de hondjes uitgelaten. Nu ligt ze in de box te slapen, op dr zij zoals de laatste tijd iedere keer. Het enige is, nu ze dr duim gevonden heeft en rechts duimt ligt ze ook steeds op dr rechterzij... ben bang voor een afplatting (of zoals ik het noem, dr flathead) maja ik zal zoveel mogelijk proberen te draaien maar als ze eindelijk slaap wil ik dr ook niet wakker maken! Verder niks bijzonders vandaag, dr staat een yara was te draaien en de standpot andijvie van vorige week ligt te ontdooien met een kipfiletje. fijne dag meiden!
Vagans: Oh gaat ook wel lukken, maar heb al sowieso een jaar niet meer gespeeld, dus word even wennen haha. Wat fijn dat ze zo goed geslapen heeft! Lief he als ze duimen, maar denk niet dat je bang hoeft te zijn voor plat hoofdje. Als ze overdag gewoon wisselt is het goed denk. Maar hang me er ook niet aan op hoor, zou je evt ff na moeten vragen als je twijfelt. Guusje: Wat goed van hem dat ie op zn zij ging liggen! Enne.. inderdaad, die billen en benen zitten er niet voor niks haha.. dat krijgt ons ventje ook door. Maak nie uit hoe ik hem in de box leg, paar tellen later ligt ie toch weer anders Ik ben met Luca eigenlijk al heel lang aan het oefenen. Steeds al ik hem 's morgens uit zn bedje wil pakken, stak ik me armen uit en zei: kom maar! Dat doe ik echt elke morgen, en 's middags ook, en ook als ik hem uit de box wil pakken. En nu heeft ie het dus door blijkbaar, want zo gauw ik het doe, steek hij zn armpjes naar me uit. Sophie: Goed bezig jij! Vind het er op het eerste gezicht goed uit zien, klinkt heel positief jou stukje. Net wat Guusje zeg, zou Luca zo bij je brengen. Vanmorgen om 10.00u weer lekker wezen wandelen. Daarvoor had ik al een was afgehaald en er 1 opgehangen. En had de machine gelijk weer aangezet, dus toen ik om 11.00u thuis kwam heb ik Luca zn fles gegeven en die op bed gelegd, en toen gelijk de was weer opgehangen. Daarna de afwas gelijk gedaan, dus om 12.00u was ik al klaar. Net lekker croissantjes gegeten, en ga nu even met glas fris de WIJ lezen. Lekker relax dagje vandaag.
Hier steekt meneer ook zijn handjes uit, al is het schuin naar buiten, het idee is er wel Ik vind de tekst voor gastopvang erg duidelijk. Waar wil je die plaatsen/ophangen, want het is nogal een waslijst om te lezen Draaien, hier altijd tot op zijn zij. De laatste 2 dagen draait hij zijn heupen ook mee dus ben benieuwd hoe lang het duurt voor hij zich helemaal om gaat draaien.
Eten lekker op (zonder huil kind!) Straks maar is even de hondjes uitlaten, yara omkleden-voeden-op bed leggen-voorlezen en dan is het weer mama tijd
Gravid veel plezier vanavond! Ik ga zo heerlijk zwemmen! Is denk zo'n 6 maanden geleden dus heb er weer zin in! Iemand nog iets van Binna gehoord?
Ik zie binna idd een beetje op hyves ja, maja zoals ons drukke moeders zal ze het ook wel druk hebben. Dr is echt geen .... op tv... dan maar de villa kijken, voel ik mezelf weer heel goed haha!
Zwemmen was lekker, maar vooral ook erg vermoeiend...heb echt nog heel weinig energie... OK dan zal het vast wel goed met Binna gaan, maar is ze gewoon druk. Binna als je dit leest een zwaai voor jou vanaf hier!
Vagans: Fijn dat je lekker kon eten zonder huilende Yara Guusje: Lekker gezwommen dus! Zeker erg wennen weer. Ego: Beetje boos geweest op vriendlief, die moest en zou voetballen, ook al was Luca jengelig. Zou Luca bij de duck out zetten, en er zelf op letten, vroeg ie ineens aan zo'n vrouwtje (die er elke wedstrijd bij staat, is oma van 1 vd spelers) of zij wou opletten. Pff. Ik toch maar naar fanfare gelopen, en was echt super geslaagd!! Heb gelijk formulieren in gevuld, trompet mee gekregen.. is echt gaaf daar en super gezellig. Volgende week gelijk al les ook om er weer even in te komen, en word gelijk in diepe gegooid, mag gelijk mee lopen en mee spelen. Ben blij dat ik deze stap gezet heb! Voel me echt weer fijner zo! Nu ff drinke en dan lekker bed in, lange dag zo.
Goedemorgen allemaal, Heb het zo druk en zit niet echt lekker in mijn vel ben in 2 strijd, werkenis hartstikke leuk maar de combi werken en moeder van 2 valt heeeeel erg zwaar,zit in gedachte te denken om te stoppen met werken maar baal er van dat ik het werk zo leuk vind dus is moeilijker dan ik dacht. Met kleine man gaat het goed hij is nu 58 cm en weegt 5400 gram, gat zo snel het echte kleine is er al af, ben nu maat 56 langzaam aan aan het opruimen ( met pijn in mijn hart ) Lees veel mee maar reageer weinig, ga weer op pakken want wie weet helpt het me om ook een beslissing te maken
Denise: Wat fijn dat de kleine man zo goed gegroeid is! Maar wat naar dat je zo in 2strijd zit. Snap goed dat je lekker thuis wilt zijn, helemaal als de combi je zwaar valt,. maar het is natuurlijk erg moeilijk om een beslissing te nemen als je het zo naar je zin hebt op je werk. Hoop dat je er toch uit komt! Ego: Heerlijk geslapen vanacht, Luca kwam pas om 07.30u. Die tegen 08.00u fles gegeven, en ligt nu half te slapen in de box. Ik drink me thee even op, en ga dan aanstalten maken om tegen 09.00u weer te gaan wandelen. Ziet er buiten lekker uit, dus we treffen het weer. Vandaag begint ook de feestweek hier in dorp, tot zondag.. met kermis en jaarmarkt en zo, dus word leuk weekje! Verder vandaag weinig op planning, beetje de dagelijkse normale routine dingen
Gravid Ai dat is ook geen slimme actie van je vriend. Zo ik ook niet zo blij mee zijn. Maar wel heel goed dat je toch naar de fanfare gegaan bent! Super dat je nu een trompet hebt en ook les krijgt! Geweldig dat je na 1 avond al zon fijn gevoel erbij hebt! Denise ben even kwijt wat voor werk je doet; ben wel benieuwd. Wat doet Kai het ontzettend goed zeg! Ik moet wel een beetje lachen dat je nu pas maatje 56 gaat opruimen. Wij hadden het van de week nog even in onze hand en konden ons niet meer voorstellen dat hij erin kon. Ach, we zitten ook al bijna in maatje 74. Als ik me even mag mengen in je keuze; tegenwoordig moet je als vrouw aan de bak als je man wegvalt. Ik zou zelf dus altijd zeker 1 dag willen blijven werken. Nu werk ik ook in het onderwijs en dan kom je er niet zo makkelijk tussen, maar er eenmaal er tussen is er altijd wel een mouw aan te passen. En daarbij vind ook ik mijn werk super leuk! Ik mis het best; daar ben je even geen mama Succes met beslissen wat het beste voor je is! Hier We hebben een goede nacht achter de rug (23.00 - 7.00 uur), maar uitgerust ben ik totaal niet. Voor wie zin heeft in een vrolijk verhaal raad ik nu aan niet verder te lezen. Gisteren belde de kinderarts (eigenlijk voor de uitslag van de MRI, maar die hebben we helaas al). Hier in het ziekenhuis is het bloed op o.a. nieren, lever, etc. bekeken. Dit zag er eigenlijk allemaal normaal uit, dus tot nu toe wijst er nog niks op een stofwisselingsziekte. Over 5 weken hebben we een afspraak bij haar en dan is als het goed is het grote onderzoek afgerond. Het spugen; daar kon ze me niet bij helpen. Ook dit is afwachten. Ach, van alles is dit wel het vervelendste (voor mij), maar het minst erge. Ik wilde 's middags wat info hier op het forum zoeken over het redressiehelmpje. Kom ik een topic tegen over stofwisselingsziekten... Wat ik las was confronterend. Ik ben op het internet wat info gaan opzoeken over stofwisselingsziekten. 2/3 van de kinderen met zo'n ziekte haalt de volwassen leeftijd niet... Het was voor ons heel confronterend om dit te moeten lezen. Je hele toekomst staat op instorten. Je kindje misschien moeten missen... we willen er niet aan denken, maar het is er wel. Waar ik eerder nog zei dat we volgend jaar om deze tijd weer willen gaan testen, is ook die droom aan gruzelementen. Wat als het erfelijk is... Ik heb een broer met een verstandelijke beperking en hoe hard het ook klinkt; het is één van mijn grootste angsten om ook een gehandicapt kindje te krijgen. Ergens wil je dat de 5 weken wachten vandaag al voorbij zijn, maar eigenlijk wil je dat ze nooit voorbij zijn... Het is geen leuk stukje geworden, maar ik wilde toch onze zorgen met jullie delen. Het geeft mij ook wat lucht, want niemand wil horen dat je kindjes toekomst er misschien anders uit gaat zien dan gemiddeld. Heb vanmorgen zijn haartjes lekker weer met haarlotion van Zwitsal ingesmeerd. Over 1,5 week kan dat niet meer
Reageer later uitgebreid maar Guus, wil je even een hele dikke knuffel geven! Veel te veel en te heftig om over na te moeten denken als je net je wondertje hebt omarmd. Echt keihard.. Ik duim voor jullie dat het geen stofwisselingsziekte is en dat je mannetje nog 100 jaar gezond en gelukkig leeft! Hele dikke knuffel!!!
@Guusje: Dikke knufff voor jullie...begrijp dat jullie je ontzettend veel zorgen maken maar het kan natuurlijk ook dat er geen stofwisselingsziekte is he!! De uitslagen van het bloed waren iig goed!! Is het wel verstandig om nu al zoveel op internet te gaan lezen daarover? Misschien maakt het jullie wel extra ongerust?
Jeetje guusje het is goed nieuws voor nu en hopen dat het dat ook blijft. Dikke knuffel en de duimen draaien hier dat het allemaal goed komt. Dat helmpje is gelukkig maar tijdelijk