Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    owww als ik heel iets teruglees zie ik dat jullie de bijzonderheden hebben opgeschreven, ga even lezen.

2. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ha meiden, wat rustig hier ;)

Hier leuke dag gehad, en nog ;)
    Vanmorgen naar voetbal geweest, de B'tjes hadden wedstrijd, dus vriendlief moest coachen.
    Daarna naar huis gereden, en gelijk door naar de jaarmarkt hier in dorp.
    Vriendlief en ik hebben allebei nieuwe portomonee (dezelfde haha) en allebei een shirt van Italia.
    Luca heeft een heel stoer armbandje gekregen van ons, dus die ook lekker verwend!
    Daarna even wat boodschapjes gedaan, thuis gegeten, en toen op naar de kermis.
    Hebben weer extra punten gescoord, dus kunnen mooie knuffel of cadeau uitzoeken straks.
    De buren zijn ondertussen ook op de kermis, dus hartstikke gezellig, vriendlief samen met buurmannen in de botsauto's geweest haha, stel mafketels..:p Uiteraard vast gelegd op video haha.
    Nu even gauw thuis, Luca verschoont en fles gegeven en nu gaan we weer richting kermis.
    Hadden op de jaarmarkt nog mooie relatie ringen gezien, maar hadden te weinig geld,.. dus dat gaan we binnen kort officieel doen :D

Fijne avond meiden!
    Oh ja, Luca met zn nieuwe armband!
    Waar ie zo te zien heel blij mee is ;)
    http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=183732&stc=1&d=1316284161

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ esmee: haha, heel begrijpelijk hoor dat reageren tegenwoordig niet altijd meer zo makkelijk is, vind ik ook en ik heb nog maar 1 kind ;) Fijn dat alles goed gaat bij jullie!

@ Gravid: tsja... sommige mensen hebben de ouderwetse instelling dat als de man werkt hij daarna niks meer hoeft te doen en de vrouw alles... Veel plezier op de kermis! :D Ben benieuwd naar je super grote knuffel! Leuk armbandje!

Hier: Drukke dag gehad, vooral voor Yara.

Vanacht was ze al wat moeilijk door de drukte van gisteren. Vanmorgen om 10:00 weggereden hier en kwamen rond 12ve in Limburg aan. Yara slaapt die rit normaal maar nu niet. Ze was heel lief aan het spelen met dr favo rammelaar.

13:00 naar het Crematorium, we kregen allemaal een steen met as er in en mn 2 schoonzussen hadden voor de kinderen een zilveren ster met as (maar dat wilde wij niet, yara heeft dr nooit gekend enzo) En dat duurde ff want het was allemaal niet klaar.

Daarna een gedeelte as uitgestrooit op een veldje daar. Das echt raar want je ziet de as van een voorganger nog liggen en daar loop je overheen...

Toen naar een geleend jacht van iemand uit de fam en een stukkie gaan varen en daar de rest van de as uitgestrooid.

yara heeft al die tijd niet geslapen en bij mij in de draagzak gehangen. Na het avond eten was het dan ook huilen geblazen dus zijn we lekker naar bed gegaan.

Na het voeden op bed gelegd maar ze huilde zich helemaal overstuur! Nog maar een x aangelegd en toen dronk ze zichzelf eindelijk in slaap!

Dat as uitstrooien was voor mij en vriendlief niet echt ons ding, wij hadden het al afgesloten en dit vonden wij weer een oprakeling van verdriet wat in onze ogen niet nodig was. We hebben zelfs tegen elkaar nog geintjes lopen maken.

Maar goed, drukke dag dus, hondjes zijn bij mn ouders die gaan we morgen weer halen want die mogen niet in de huurauto ;) en dan auto inleveren en dan brengt mn pa ons thuis.

Nu lekker ff haaien films kijken :)

4. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Gravid gezellig dagje dus!

Vagan voor jullie een heftig dagje... Je kijkt toch niet 'Open water'? Vond dat zo'n slechte film...

5. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hier is inmiddels vandaag ook het 2de tandje doorgekomen!!
    We hebben nu weer een heel vrolijk mannetje en niet 1 die steeds huilt van de pijn :D
    Hij voelt nu steeds met zijn tong over zijn onderkaak. Voelt natuurlijk wat vreemd die tandjes :)

Gravid, leuk armbandje.
    Vagans, vervelend dat al het verdriet dan weer opgerakeld wordt. Is idd niet echt leuk om over as van diegene voor jullie te lopen.

Hier ook een mannetje wat niet veel geslapen heeft vandaag. Nu ligt hij ko in bed.

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Guusje: Nou idd ik vin die film nu al stom, heb m af gezet hihi

@ Monika: Tsja ik heb nu wel het voorbeeld van hoe ik het NIET wil...

7. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Snap heel goed dat dit niet hoefde voor jullie.. lijkt me erg moeilijk!

Monika: Wow, 2e tandje al! Super zeg.
    Zal best dat ie het raar gevoel vind haha.

Ego:
    Gister avond nog erg gezellig gehad, wilde eerst weer naar de kermis, maar de buren kwamen al terug lopen, bleken allemaal relletjes te zijn..
    Dus toen zijn we om 21.00u nog lekker buiten gaan zitten met zn allen tot 22.30u.
    Luca sliep lekker in de wandelwagen, thuis hebben we hem zo in bed gelegd en hij sliep lekker verder tot vanmorgen 08.30u an toe!
    Dus wij konden ook lekker uitslapen.

Nu even aan ontbijtje en dan tegen 09.45u weer richting voetbal.
    Vriendlief moet nu zelf voetballen.
    Vanmiddag weer met de buren naar de kermis, dus weer gezellig!!

8. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Vanmorgen een foto gemaakt. Goed kijken, maar je ziet ze zitten ;)

9. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Whaha, voor het forum doen we alles. Zelfs kind in wurggreep:D hihi, maar ik zie ze zitten hoor!:)

10. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hihihi. Het was geen wurggreep hoor ;)
    Onderlipje wegtrekken en vinger tussen de kaak zodat die hem niet dicht kon doen was het enige ;)

11. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Haha, oké! Ik vind het zo'n leuke foto!:D

all iemand tips wat te doen als je baby de fles weigert?! Zelfs van mij wil hij geen fles meer...:( We hebben de Difrax-S fles.

12. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik weet niet of je ook een avent fles in huis hebt, maar die heeft een andere vorm speen erop, misschien dat hij die pakt.
    Pakt hij die ook niet, dan zou ik proberen het met een lepeltje te doen. Zal een knoeiboel worden, maar proberen kan geen kwaad.
    Je kan het eventueel ook met een open beker proberen, maar dan kan hij zich snel verslikken.

13. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Heb inderdaad ook nog een Avent fles liggen. Hoorde ook iets over de Tummy tippie... of zoiets?!
    Echt balen, want woensdag heb ik een cursus en dan moet hij wel de fles willen!

14. Gravid

Gravid Niet meer actief

Monika: Leuke foto zo! Echt gaaf al 2 tandjes!

Guusje: Oh das lastig zeg.
    Heb eigenlijk geen tips zo, Luca drinkt tot nu toe gewoon.
    Af en toe wil ie niet, maar dan heb ik ook zo iets van dan niet ;)
    Wil vanaf 6 maand sowieso proberen uit open beker te laten drinken.

Ego:
    Wij getroffen met het weer vanmorgen, zijn net weer terug van voetbal veld, en begint heel hard te regenen.
    Was wel even lekker op het veld.
    Zo even eten, en dan over half uurtje met zn alle naar de kermis weer.
    Regenscherm ding over wandelwagen en Luca zit droog ;)

15. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lilo Fijn dat de vakantie zo goed is gegaan en het vliegen ook met Maelynn;)

Mijn hoogte/dieptepunten;
    Ik weet niet wat je hiervan nog wel en niet hebt meegekregen want ik weet niet hoelang jullie op vakantie zijn geweest (erg he?)
    - met Jaylin naar de KA geweest (eindelijk!) en duidelijk koemelkeiwitallergie. Nutramigen voorgeschreven gekregen en aan de hormoonzalf en vettende zalf. Binnen 1 week was het al verrassend veel verbeterd met haar. Ook de KA was bij controle tevreden en we moeten over 2 mnd weer terugkomen.
    - met Jaylin wezen wegen; ze is aan het afvallen dus we moesten een extra voeding inlassen.
    in 1 maand tijd is ze maar 35 gram aangekomen en t.o.v. 2 wkn terug is ze afgevallen.
    Nu teruggestapt naar 5 voedingen om de 3 uur van 190/6. En a.s. donderdag weer naar het CB en hopen dat ze is aangekomen.

Esmee Idd toch de KA! Maar het gaat nu stukken beter dus we hopen dat dit de blijvende oplossing is. We hebben ons vrolijke meisje ‘terug’ en zitten nu echt op de roze wolk (eindelijk!).

wandelwagen Heb wel de complete wagen gekocht en hebben dus ook een wandelwageninzet maar weet niet (nog niet uitgeprobeerd) of hij goed schuin/plat kan. Ik dacht misschien kent iemand de wagen hier of heeft hem gehad en kan die het ons vertellen. We overwegen namelijk om een extra of andere wagen te kopen straks als ze overgaat op de buggy. Omdat deze wagen niet helemaal bevalt. (neemt veel ruimte in, voorwiel blokkeert vaak maar schijnt een bekende kwaal te zijn en de duwstang klikt door;)).
    Vagans Vervelend dat het as uitstrooien een oprakeling was van alles voor jullie ! En ik weet wat je bedoelt met over het as lopen van de ‘voorgangers’ raar idee he.

Tandjes Hm nu ik dat zo zie Monika die tandjes. Jaylin heeft ook al 1 of 2 van die overduidelijk witte puntjes. Zou misschien ook een hoop van het nu nog gehuil en overstuur zijn verklaren.

guus Oh balen meis dat ie de fles weigert! Ik zou idd even een andere fles proberen met een andere vorm speen oid. Succes!
    Tommee Tippee was hier verschrikkelijk maar kan voor een ander kindje uiteraard de uitvinding zijn. Jaylin zoog die speen vacuüm.

Ego Gister lekker een dagje de stad in geweest met zn drietjes. Heerlijk gegeten bij pannenkoekenhuis smiddags en daar even de fles gegeven. Bij de kruidvat flink kunnen inslaan want er was verbouwingsuitverkoop met kortingen van 50 %!
    O.a. de bambino meegroeistoel voor €20,00! En twee traphekjes voor €12,50 p.s.:) Mooie mazzel want kwamen voor luiertjes en kompressen hahaha.
    Vandaag aan mijn nieuwe oriëntatie op hobby begonnen; taart bakken. De bodem kwam alleen een beetje kleiner uit dus nog een tweede moeten bakken maar zijn prima gelukt. De chocomousse ging mis, verkeerde recept voor vulling v.e. taart begreep ik. Plus manlief dacht dat ie klontvrij was dus toen af laten koelen maar hij werd weer hard dus maar toe willen voegen aan de slagroom en tja toen werd het meer erg geconcentreerde chocomelk hahaha. Dus maar aan manlief voorgeschoteld en andere vulling gemaakt. Morgen de taart afmaken want ik kan niet zo lang op mijn benen staan merkte ik vandaag. 9 maanden ontzwangeren he! Haha.

Verder grootse lol gehad hier vandaag; er zijn elke keer van die autohandelaren die een kaartje tussen de ruitenwisser ofzo doen bij de bedrijfsbus van manlief. Van de reclametekst blijkt duidelijk dat het een bus van een groot bedrijf is en een lease bus.. Maargoed die autohandelaar doet elke keer een kaartje ertussen met ‘als je je auto wilt verkopen, denk dan aan mij!’. Hahaha geweldig!

16. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Troetelbeer we hebben een andere fles geprobeerd (één of ander goedkoop ding) en hij dronk zonder al te veel tegen te strubbelen:$ Morgen maar weer proberen. Wacht nog wel even met die Tommee Tippee (zo schrijf je het dus!:cool:) aanschaffen.

Wat heerlijk van het Kruidvat! Dan is een aankoop helemaal genieten! Wat leuk je nieuwe hobby! Alle begin is lastig, dus het komt vast goed!

all hebben jullie al wat voor de kleine geregeld voor als jullie onverwachts wegvallen? Wij nog niet, maar we hebben vandaag getekend dat we de 2 kinderen van mijn zus zullen opvoeden als mijn zus en zwager wegvallen. Best nog wel heftig hoor!

17. Gravid

Gravid Niet meer actief

Troetel: Leuke dag gehad dus, en gaaf zeg.. dat je zo goedkoop hekjes en stoeltje kon krijgen.
    Altijd leuk mee genomen!
    Wat leuk dat je bezig bent met taarten bakken!

Guusje: Nee nog niet aan gedacht, denk er ook liever nog niet aan ;)
    Maar ja, wel belangrijk natuurlijk.

Wij nog leuke middag gehad, lekker op kermis rond geslentert.
    Vriendlief lol gehad met de buurjongens (19 jaar en 35 jaar :p) in de botsauto's en daarna nog punten gescoord bij die schuif automaten.
    Hadden 16.000 punten en daarvan leuk schaaltje (voor borrelnootjes etc) uitgezocht, mayo/curry schaaltjes, boxjes voor pc, vrachtwagentje voor Luca, klein mini kart'je voor Luca, een mooie olie fles met lont, een zippo, heel aso een middelvinger op veer, die staat op dashboard haha, en een bord in de vorm van een pijl met daarop de tekst Liefdesnest.
    Die hangt bij de trap met de pijl richting boven haha.
    Dus al met al toch leuke dingentjes, en uiteraard wat onzin :p
    Daarna nog even buiten gezeten en net heerlijk kapsalon op, en ondertussen Fc Twente gekeken die we opgenomen hadden.
    Luca ligt al bijna een uur lekker op bed, die is morgen de 1e weer ;)
    Nu nog even relax film kijke, en dan ook lekker richting bed.
    Paar lange drukke maar gezellige dagen geweest zo.

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Monika: Lief die tandjes!

@ Guusje: Hier een tommee tippee fles, maar Yara kan aan geen enkele fles drinken, die snapt het sabbelen niet en wil de (ik noem het kauw beweging)hele tijd zoals aan de borst en dus lukt het niet. Maja hier hoeft ze geen fles. suc6

@ Troetel: wat een mazzel bij de KV!

@ Gravid: Heb je je grote knuffel al?

Hier:

Vanmiddag ff bij vrienden geweest daarna naar mn ouders en daar gegeten en de auto terug gebracht en mn pa bracht ons thuis.

Yara heeft heel erg veel gehuild! echt tot overstuur toe en wilde veel bij mama drinken. Kindje dus weer zo goed als niet geslapen en we moesten allemaal echt moeite doen om dr stil te krijgen (zooo ziellig) het is gewoon allemaal veel te druk geweest voor de kleine meid!

Net heeft ze nog ff lekker bij me gedronken op de slaapkamer en nu ligt ze uitgeput te slapen.

Hopen dat ze morgen wat gezelliger is! Dan gaan we kijken of we de auto aan de praat kunnen krijgen. Vriendlief zit er seriaus aan te denken de auto weg te doen en een brommer aan te schaffen voor zn werk. We hebben straks alles binnen handbereik (vrienden, familie, winkels) en voor de grotere stukken (visite s-fam of dagje weg) kunnen we dan ook een auto huuren en zo zouden we goedkoper uit kunnen zijn.

Ben benieuwd of die het door gaat zetten, maja ik doe het zowiezo om de week een week alleen dus het is makkelijk te doen!

Nu ff lekker mama tijd tv kijken en een beetje MP afstuinen voor kledingskasten, badkamer en tuin meubelen :)

19. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Wat sneu dat ze steeds zo overstuur is.
    Denk je niet dat ze er aan went als ze steeds mee 'gesleept' word?
    Luca neem ik sowieso 2 avonden in de week mee naar sportveld (maandags van 18.30 tot 20.30u en woensdag net zo) en dan zaterdags mee naar wedstrijd, vaak zijn we dan 3 uur op het veld, en dan zondags ook weer.
    Verschoon dan gewoon op veld, en fles geven ook.
    Hij slaapt dan in wandelwagen etc.
    Eerst was het veel huilen en onrustig zijn, ook als we dan weer thuis waren, maar nu weet hij niet beter.
    Nu slaapt hij gewoon in wandelwagen, en is thuis net zo vrolijk en rustig als anders.
    Word half op voetbalveld opgevoed ;)

Nee knuffel heb ik niet, bij nader inzien heeft ie eigenlijk al veel knuffels, dus nu dat vrachtwagentje en mini kart'tje voor hem gehaald van die punten, en verder dus die schaaltjes, zippo, geinig bordje en middelvinger, olie fles etc.
    zo hebben we toch niet voor niks gespeeld haha.

20. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Bah bah, hebben we hier eindelijk het gehuil van de tandjes niet meer, nee zit meneer gelijk in zijn 19 weken sprongetje :(
    Wil alleen maar bij je zijn, huilt als hij in de box ligt of in bed.
    Zodra je hem dan aandacht geeft is het goed, maar owee als je weg loopt.

Deel Deze Pagina