Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hoi lieve meiden, weer ego sorry

Hier: S-moeder gaat elke dag achteruit, zo kon ze gister nog zelf een sigaret roken (tsja ach het heeft nu toch al geen zin meer om te stoppen) en een slok drinkn pakken, nu moet ze er bij geholpen worden, Yara wil ze niet meer vast houden want die is te zwaar (normaal moet ik dr armen open breken om mn dochter te kunnen mee nemen ;))
    Zijn al heel veel mensen langs geweest om afscheid te nemen en verder is het gewoon afwachten.

wij: Ik ben stront ziek, voel me heel beroerd, keelpijn, verkouden, misselijke n duizelig. Yara heb ik aangestoken, arme kind hoest zich de longen uit dr lijfje. Zijn met dr nr de seh geweest en we moeten het goed in de gate houden.

o nu ff eten

xxx

2. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    heel veel sterkte vagan

En Yvonne ook heel veel sterkte met die kleine.

Infacol is echt een goed middel gebruik het ook
    De tijd vliegt echt ze is alweer 22 dagen oud wat gaat het toch snel
    En ze is echt een klein lache bekje ( ja het zijn stuipjes maar toch )

Jeliyah drinkt 120/110 per voeding en mijn goede wat kan dat kind plassen zeg echt dikke plasluiers en als ze een poepie doet zijn het ook dikke volle luiers gistern had ze een spuit luier en we waren op suprise vist bij me ouders en ik had geen extra kleertjes bij me
    zo gepoept en doorgelekt op me zusje hahahaha en die mocht haar voor het eerst verschonen
    Morgen mag ze het nog es proberen :D

heb nog geen foto van haar laten zien he
    nou hier is ze dan:)

3. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Chaartje: dank je wel, wat een schatje zeg!!

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie

De Difraxs flesen drinken het zwaarst voor al kindjes die te snel drinken worden deze aan geraden

dus als je mischien een ander fles aan bied dat ze het wel red.

5. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Dank je wel voor de tip. Had ook de aventfles nog in huis en bij deze ging het hetzelfde. Dus ja, weet het eigenlijk niet. Heb nu ook al de M speen voor vanaf 3 maanden dus dat scheelt gelukkig al. Heb soms ook wel het gevoel dat het gewoon genoeg is. Dan begint ze ook enorm te knoeien met haar fles (laat het gewoon langs de mondhoeken naar buiten lopen).

Als we toch eens gewoon een gebruiksaanwijzing daarbij kregen ;)

6. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Gravid: Idd 1 maand en al zelf draaien op zij vond ik dus ook al erg vroeg. Dacht dat het toeval was, maar meneertje laat het telkens weer zien. Nouja geeft ook niks hahah.

Voeding: Milan is 4040+ en is 49,5 cm en krijgt nu 150/5 vanaf vorige week al, gaf steeds aan honger te hebben. Maar ligt er idd aan wanneer je kindje het aan geeft. Milan drinkt ook wel eens iets minder. Maar meestal drinkt hij keurig zijn fles binnen 15 minuten leeg. En darana speentje sabbelen nog:)En valt hij binnen 10 minuten in diepe slaap.

SLaap lekker meiden, ik ga mijn oogjes wat rust gunnen pfff

7. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie

Nou als ze het laat lopen geeft ze inderdaad aan dat ze genoeg heeft

Ach en als ze groeit alert is en genoeg plas luiers heeft zit het goed hoor
    De ene eet meer als de ander

8. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Goedemiddag allemaal!!

Ff ego: Hier vemoeiende avond/nacht gehad gisteren.Vince was erg huilerig is vanaf half 5 smiddags tot 3 uur snachts wakker geweest!!! Als we hem in zn bedje legde begon ie ontroostbaar te huilen:(Pas als we hem bij ons namen werd ie stil.Ik weet echt niet wat hem mankeerde...krampjes leken mee te vallen...extra voeding gekregen.Wel valt ons op dat hij meteen na de fles al op zn knuisjes begint te sabbelen en daarna op zn speen.Maar hoe weet je nou wat dat betekent? heeft ie enorme zuigbehoefte of heeft ie nog honger? Hij krijgt volgens mij al genoeg voeding 5x150cc=dus 165cc per keer

9. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Nou de avond is heel erg goed verlopen! Jelke vond het allemaal wel prima. Die lag pal naast de muziek en hij lag lekker te luisteren en tussendoor sliep hij. Voeden ging ook prima. Wij zaten boven en met het voeden kon ik mooi op het benedendek voeden. Ze hadden daar een mooie bank waar ik kon zitten in alle rust. Om 1.00 thuis nog een voeding gegeven en om 7.30 maar weer eens ons ventje wakker gemaakt.

Toen brak de hel even los... Ik moest hem namelijk aan mijn rechterborst aanleggen en dat is zeg maar de pijnlijke kant, want daar heb ik een kloof die gewoon heel moeilijk dicht gaat. Die eerste hap doet gewoon erg pijn, maar goed dat zakt daarna vrij snel weg, alleen nu vond Jelke het schijnbaar leuk om gewoon 100 keer aan te happen en 3 slokken te nemen en dan weer los te laten.... Dus ik werd op het laatst behoorlijk chagerijnig en verdrietig van de helse pijn en heb hem toen aan vriendlief gegeven en ben naar beneden gelopen om even tot mezelf te komen. Toen heb ik het beneden nogmaals geprobeerd en toen lukte het eindelijk!

Liefs

10. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

hier een hele goede nacht gehad opzich.
    Wesley was wel steeds huilerig overdag en onrustig. gisteravond een fles van 120cc gegeven en die dronk hij helemaal leeg en was in diepe slaap. af en toe een droompje gehad maar dat was het wel. nu heeft hij weer 120cc op en en is lekker aan het wippen in zijn wipper.

wat kunnen de baby's nu zien?
    heb het idee dat W echt tv kijkt of in ieder geval hij kijkt die richting op.

11. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Sunnyqueen: Ik had ook hele pijnlijke kloven tot bloedens toe, ik ben toen de multimam kompressen gaan gebruiken (besteld via inet) en eigenlijk was het binnen 24 uur over.

12. Gravid

Gravid Niet meer actief

Sammie: Ze kunnen nu inderdaad al wel meer zien, vooral de felle kleuren zien ze goed!
    Dus het zou inderdaad maar zo kunnen dat hij naar de tv kijkt.

SQ: Wat naar van je kloven, hopelijk gaat het gauw wat beter!

Wish: Het zou kunnen dat hij honger heeft, maar zuigebehoefte kan ook, Luca wil vaak ook zn speen na de voeding.
    Gewoon even in de gaten houden.

Typje: Ja als hij het kan, prima toch ;)
    Vriendlief had het er over dat hij het Luca ook zag doen, maar heb het zelf nog niet gezien haha.

Chaartje: Mooi meiske hoor!!

Ego:
    Gistere leuke middag en avond gehad!
    Waren tegen 17.00u richting Almere gegaan, daar woont s-moeder en s-zus en zwager met de 2 kids waren er ook al.
    S-moeder had al aantal keer gezegd dat ze het leuk zou vinden als wij ook eens kwamen, maar steeds kwam het er niet van.
    En gister morgen had ze tegen s-zus en zwager gezegd: oh wat zou ik het eens leuk vinden als W. en S. ook zouden komen.
    Dan heb ik jullie eens tegelijk. (vriendlief en zwager zijn broers)
    Dus zwager ons gebeld gister middag, of wij ook wilde komen, dan was het verrassing voor s-moeder.
    Dus wij die kant op, waren er iets na 18.00u, nou.. s-moeder was helemaal dolgelukkig haha.
    De verrassing was goed geslaagd.
    Hebben heerlijk gegourmet, en super gezellige avond gehad.
    s-zus en zwager hebben een meiske van 3,5 jaar en een meiske van 13 weken, die van 13 weken is even lang als Luca haha, dus was wel geinig.
    Schelen kwa lengte helemaal niks. (gewicht trouwens ook bijna niet)
    Waren om 00.15u weer thuis, had het toen wel gehad.
    Was blij dat ik op bed lag.
    Vandaag rustig dagje, misschien even bij onze oma en oom door de deur kijken, verder lekker relax!

Dit is Luca met zijn nichtje Nina, die dus 8 weken ouder is.
    Lagen samen te slapen bij op oma's bed.
    http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=158953&stc=1&d=1307884578

13. Gravid

Gravid Niet meer actief

Meiden, even een vraag!
    Vanaf wanneer na de bevalling ben je weer vruchtbaar??
    Duurt dat even, of ben je echt direct weer vruchtbaar, ondanks dat je nog niet ongesteld geweest bent?

14. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Gravid, ze zeggen altijd dat je weer vruchtbaar bent vanaf het moment dat je weer voor het eerst ongesteld bent omdat je dan pas weer een eisprong hebt gehad, maar kanttekening daaraan is dat je eisprong altijd +/- 2 weken voor je eerste menstratie is dus ben je in principe vruchtbaar 2 weken voor je 1e menstruatie... maar ja dat weet je niet van te voren... Dus ik zou het zekere voor het onzekere nemen en gewoon nu al anticonceptie gebruiken.

Hier is de VK vandaag voor het laatst geweest en toen begon ze dus ook over anticonceptie. Ze drukte mij op het hart dat ik niet de borstvoeding als veilig voorbehoedsmiddel moest beschouwen, want zo betrouwbaar is dat niet. Dit wist ik natuurlijk al, maar ze zei ook, als je al per ongeluk weer zwanger wordt kan je normaal nog zeggen okej het is niet anders wel wat snel maar goed.... MAAR omdat ik een keizersnee heb gehad mag ik dus 9 maanden lang niet opnieuw zwanger worden omdat die wond gewoon eerst goed moet genezen en daarna moet het eerst stevig genoeg worden voordat er weer opnieuw druk van binnenuit op mag komen zoals een groeiende baarmoeder. Niet dat wij al zo snel een 2e kindje willen hoor, maar ik wist dus niet dat daar rond de 9 maanden voor stond bij een keizersnee... dus weer wat bij geleerd. Nou moet ik eerlijk bekennen dat vriendlief en ik van de week alweer voor het eerst intiem zijn geweest met elkaar. We waren beide niet meer te houden hahaha. En het beviel weer erg goed moet ik zeggen.

Liefs

Liefs

15. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Aukje, thnx voor de tip heb het meteen opgezocht en na een korte enquete ingevuld te hebben krijg ik eerst een GRATIS proefverpakking thuis gestuurd. Dan kan ik daarna nog altijd een pakket bestellen als het goed bevalt. Het klinkt in ieder geval heel veelbelovend. Die tepelkloof van mij is inderdaad ook een beetje rood van het bloed... dus hoop dat die dingen snel helpen... Ik had van de kraamzorg 3 kleine tubetjes bepanthen gekregen en dat verzacht ook wel, maar hij gaat niet dicht...

Liefs

16. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Breek even in:

Purelan van Medela helpt vaak heel goed tegen kloven. Te halen bij de thuiszorgwinkel of bijv prenatal.

Goed laten drogen en luchten.

Hier in Asten en Bakel hebben ze ook een wondermiddeltje bij de apotheek. De ingredienten zijn geheim en wij als kraamzorg sturen vaak mensen daarheen. Is al helemaal bekend, mensen hoeven vaak alleen maar te zeggen ik kom voor de befaamde tepelolie/zalf en men weet genoeg haha.

Misschien heeft jullie apotheek ook wel zoiets?

Van het bloed uit de tepelkloof kan je kindje wat misselijk worden en spugen (bruinig ziet dat eruit). Kan geen kwaad.

Evt. eerst een tijdje beginnen met de goede kant met aanleggen, je kindje zuigt in het begin het sterkst. Let dan wel op dat de andere kant goed blijft aanvoelen, evt. nakolven tijdelijk.

Breek weer uit

17. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    SQ Haha hier waren we na +- 1 week ook al niet meer te houden.. Maar ik heb nog 1 hechting die maar niet oplost:( en ik vloei nog steeds.. Dus nog geen pret voor twee helaas!

Dat wat betreft ks heb ik ook nog nooit gehoord, maar goed dat de VK dat effe vertelde inderdaad.

Ego Hier op jacht naar een vaderdagkado en ik kan me maar niks leuks bedenken. Ja had meerdere ideeën, maar daar schijn ik nu dus al te laat mee te zijn.. (dacht aan een nieuwe muismat met foto van de kleine meid en een nieuw naambordje voor bij de voordeur..). Maar de levertijd is langer dan 5 werkdagen:(

Nu dus maar verder brainstormen..

18. siske89

siske89 Niet meer actief

*Breekt even in*

Hallo iedereen,

Eerst en vooral allemaal een dikke proficiat met de geboorte van jullie kleintjes. Ik hoop dat alles goed gaat met jullie en met hen!

Ik heb al een paar mensen gecontacteerd via privé-bericht omdat ze de geboorte van hun kindje aankondigden in het geboorte toppic. Maar nu kom ik hier ook nog effe iets plaatsen. Ik verzamel geboortekaartjes omdat ik persoonlijk vind dat ieder geboortekaartje een uniek verhaal met zich mee brengt en zoveel vreugde inhoud.

Moesten jullie mij een geboortekaartje van jullie kindje(s) willen bezorgen mag je mij altijd een privé-berichtje sturen. Dan stuur ik je mij adres door. Ook andere geboortekaartjes die jullie niet meer bijhouden zijn steeds welkom. Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,

*Breekt weer uit*

19. Gravid

Gravid Niet meer actief

Hier hadden we na 2 weken dus ook alweer zin hahaha, maar me s-zus zei gister avond even doodleuk: Mijn vk zei dat je direct na de bevalling alweer hartstikke vruchtbaar bent.
    Doe je het dan 'onveilig' dan heb je zeer grote kans dat je weer zwanger bent!
    Eh, had je me dat niet ff 2 weken eerder kunnen vertellen ;)
    Nu maar hopen dat het niet raak was, anders heeft Luca er heel snel een broertje/zusje bij ;)
    (Fijn trouwens dat de vk dat hier ook gezegd heeft, niet dus.. hadden ze me wel even mogen vertellen.
    Wist namelijk niet dat je na bevalling direct alweer vruchtbaar zou zijn.
    Ja wist ik wel, maar dacht pas na de eerste menstruatie.
    Volgens de vk van s.zus dus niet.. volgens haar schijn je direct hartstikke vruchtbaar te zijn, nog meer dan na de eerste menstruatie.
    )
    Ach we zien wel ;)

20. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Haha de VK zei hier alleen veelbetekenend dat BV een goede maar geen perfecte anticonceptie is. Maw zorg maar voor condooms als je nog geen andere anticonceptie hebt.

Dus die gaan wij (helaas) maar even in huis halen. Heb een hekel aan die krengen maar we hebben nog niet echt tijd gehad om een afspraak te maken bij de HA over anticonceptie. Wil waarsch. aan die pil die samen kan met bv. en daarna een ring. Maar pff wat een gedoe weer ineens na 9 mnd hahahaha..

Liefs

Deel Deze Pagina