Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Gravid: de ene kindjes zijn makkelijk mee te nemen en de ander niet. We doen het wel hoor dat wel maar de KA en CB zeiden al dat ze Yara over gevoellig voor prikkels vonden. En ja dan kan je het wel puchen maja das ook zo sneu... We blijven het proberen hoor dat wel. Anders heb je zelf ook geen leven meer maja soms is genoeg gewoon ff genoeg voor haar.

@ monika: knuffel

Hier:

pff maktplaats wordt ook steeds duurder. Wij hebben straks met de verhuizing gewoon echt NIETS over en ik moet nog wel een paar dingen hebben. Boven aan mijn lijstje staat een voliere. De duifjes stinken nog al dus die willen we graag naar buiten en toevallig zijn ze nu in de rui (staan bij mn pa in de garage) dus zouden ze nu aan buiten kunnen wennen! maja ik kan geen goedkope voliere vinden en dan moet ik weer een jaar wachten
    :(

2. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Vagans is het een optie om er zelf 1 te maken?

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Guusje: Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe, ik heb 2 linker handen...

Kijken jullie ook Oei ik groei? zondag ochtend op rtl4?
    Je kunt het ook nog terug kijken, er zijn nu 3 afleveringen geweest. Ik vind het een erg leuk en duidelijk programma :)

4. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Guusje hoe gaat het vandaag met de fles, mijn kleine man drinkt alleen uit advent flessen, ik heb nu het probleem dat hij niet meer uit de borst wil drinken en alleen afgekolfd uit het flesje, ga het proberen vol te houden tot 6 maanden.Maar werk en kolven werkt niet, er komt bijna niets uit terwijl ik thuis goed kolf.

5. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Vagans heb het alleen de eerste keer gekeken. Vond het een erg statisch programma. Ben ook niet echt van de sprongetjes:)

Denise haha zullen we onze jongens eens met elkaar laten praten?!:p ik vind het heel knap dat je het tot 6 maanden wilt volhouden. Denk dat ik in jouw geval al eerder zou stoppen. Al merk ik ook dat je er als het ware ingroeit en zo steeds je grenzen verlegd. Hier wil het kolven thuis al niet meer... Met 6 maanden wil ik gaan afbouwen (nou ja, eigenlijk wil mijn man dat) ik wordt echt opgegeten en mis heel veel energie. Maar mijn gevoel zegt doorgaan! Bv is echt iets moois. Mijn manneke doet het er zo goed op!

All de was hangt buiten, ben nu aan het voeden en zo weer naar fysio.

6. Meijke

Meijke Niet meer actief

Guusje, heeft de kleine al een flesje op? Lastig hoor!

Vagans, ik heb Oei ik Groei afgelopen zondag gezien. Vond hem erg duidelijk en op zich goede verhalen, maar vond het wel een klein beetje te opgezet. Het was niet zo'n spontaan interview bedoel ik, alles van tevoren besproken geloof ik...

Gravid, ik denk dat dat per kindje verschilt. Hier moet ik Nienke ook niet te vaak meeslepen, dan haalt ze haar hele ritme (voor zover daar sprake van is...;)) door de war. Gisteren zijn we naar een wedstrijd van mijn vriend gaan kijken in de sporthal, van 17.00-18.30, maar dat moet ik dan vervolgens wel even bezuren, thuis jengelen....en ze sliep pas om 21.00...terwijl ze vanaf 16.00 al wakker was!!! Dus niet meer te genieten op het laatst natuurlijk :D.

Sowieso sinds gisteren weinig slaap voor haar. Ze heeft overdag 3 x 45 minuten geslapen that's it! En toen dus pas om 21.00 :$:$

Er komt een tandje door, ze blijft op haar hand kauwen aan de rechterkant en ik voel een puntje. Geen koorts, maar wel verkouden (verlaagde weerstand door tandje kan geloof ik he?). Het is trouwens geen voortandje, maar die daarnaast, dus lijkt een hoektandje te zijn, grappig! En daarnaast is ze net als de kleine van Monika haar 19 weken sprongetje in aan t gaan volgens mij. Nu is ze ook na een half uurtje al weer wakker geworden. Nog drie kwartier lagen liggen (wishfull thinking, misschien valt ze nog wel weer in slaap ;)) en nu maar in de box.

7. Gravid

Gravid Niet meer actief

Nienke: Ja zal uiteraard per kindje verschillen, dat geloof ik ook best.
    Het ene kind is het andere niet.
    Hier was het eerst ook huilen en onrustig zijn, maar na aantal keer mee genomen te hebben niet meer.
    Hij weet niet beter nu ;)
    Wat gaaf dat ze ook al tandje krijgt.
    Hier ook geen ondertandjes hoor, maar juist bovenste die er aan komt.

Guusje: Lekker he, was buiten! Dat mis ik hier wel.
    Succes bij fysio!

Denise: Wat knap dat je het nog vol wilt houden tot 6 maand!

Vagans: Ja ik snap dat het ene kind makkelijker mee te nemen is dan de ander, zo bedoelde ik het ook niet ;)
    Je ziet uiteraard zelf hoe je kindje het best reageer, maar omdat Luca aan het begin ook zo huilde en onrustig was etc.. daarom dat ik dat zei eigenlijk.
    Wat balen dat je geen volière kunt vinden, gewoon mp in de gaten blijven houden.
    Misschien dat er van de week ineens wel een goeie op staat.

Monika: Denk je het gehad te hebben ;) Hopelijk duurt het sprongetje niet zo heel lang!

Oei ik groei: 1 keer gekeken, daarna niet meer.
    Kan niet echt tegen zulke programma's.

Ego:
    Vanmorgen heerlijk uitgeslapen!
    Normaal gaan we om 09.00u wandelen, maar vanmorgen zouden we 09.30u gaan, dus na de fles van 07.00u ben ik er nog even heerlijk in gedoken, was wel weer even lekker na 2 weken!
    Om 09.30u dus lekker eventjes gewandeld, hooguit 3 kwartier.. want heb mega spierpijn van het vele lopen haha ;)
    Rustig an maar weer op bouwen.
    Zo even de t*r**g zooi opruimen hier.. pff, leuk hoor weekend.
    Maandags is het dan gelijk een bende.
    Luca zo even op bed, kan ik even aan de gang!
    Vanavond weer mee naar de training, en dan optijd bed in!
    Even bij tanken na druk weekend haha.
    Oh ja, Luca lag gistere zover op zn zij, dat ie bijna doorrolde op zn buik.
    Denk dat ie vandaag of morgen wel door rolt.. duurt niet lang meer!

8. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Jullie krijgen allemaal de groetjes van Sanny76. Ze kletste mee in ons zw-topic maar heeft gewoonweg geen tijd om met ons mee te kletsen.

9. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Monika wat leuk van Sanny76! Gaat het allemaal goed bij haar?

all Kom net bij de fysio vandaan en heb het even op een laag pitje gezet. Ze is alleen aan het constateren en heeft weinig tips meer. Omdat we volgende week starten met de helm heb ik bij haar pas weer een afspraak over 3 weken.
    Pfff, de laatste helmloze week is ingegaan... merk toch dat ik vaak een kusje geef op zijn bolletje:)

Mijn zwangere nichtje uit Canada is over. Nu wil ik haar een klein cadeautje geven. Ze wil de babykamer met uiltjes maken. Weet iemand of ze hier iets van bij de Hema hebben? Heb geen tijd om naar de stad te gaan. Anders wordt het denk ik gewoon een leuk rompertje ofzo...

10. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Fles Jullie vroegen hoe het met de fles gaat... de volgende voeding wil ik weer kolven en dan hopen dat hij hem pakt. Gisteren pakte hij eindelijk de fles, maar toen zat er maar zo'n 20 cc in. Was een beetje een gemiste kans zeg maar...

11. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Met Sanny en Steven gaat alles goed. Hij is nu 4 maanden en 1 week en weegt al bijna 8 kilo. Ze kolft fulltime, maar ook hij blijft 's nachts om en voeding komen.

12. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Haar mannetje doet het dus ook goed.fijn! Poeh ook all fulltime kolven... Heb ik echt respect voor!

13. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Effe snel ego hoor ..

Maelynn zit hier in een sprong en volgens mij komen haar tandjes door! Ze is erg huilerig en wil continue bij je zijn. Gisteren heeft ze gewoon niet geslapen heel de dag niet en savonds viel ze pas om 22:00 in slaap... en dan om 01:00 snachts krijsend wakker worden en gewoon niet weten wat je moet doen. gelukkig werd ze met een half uurtje stil en ging ze weer slapen maar jeetje zit er nu al weer tegenop hahah. Hoelang gaat deze sprong nu weer duren. Probeer dr nu weer te laten slapen maar zonder succes, het zal toch niet weer de hele dag duren :(
    Zit dan echt effe met mn handen in het haar :(
    maarja aan alles komt een eind natuurlijk :)

Kom snel weer uitgebreid reageren maar mn hoofd staat er nu niet naar! Sorry!

x

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Denise: oe dat was echt mijn grootste angst kwa de fles, ik ben echt geen kolver namelijk....

@ Guusje: Ja ik ben ook niet per se van de sprongetjes maar vind het wel mooi hoe het wordt terug gebracht naar de natuur (de apen) en er zijn ook vaak wel dingen dat ik denk: Ja zo denk ik er ook over ;) Maar das voor iedereen anders natuurlijk!

@ Meijke: tsja ben het met je eens, het lijkt soms een beetje amaturistisch. Feli met het tandje ;)

@ Gravid: Ja dat is ook zo hoor, wij waren ook altijd van mening dat je kindje er vanzelf wel aan zou wennen... helaas gelde dat voor ons niet. Maja niks aan te doen. Hier ook echt een bende! En spannend, ben benieuwd wie er als eerst gaat rollen van de kindjes ;)

@ Monika: Lief dat je dat even wilt melden.

@ Guusje: ze hebben bij de Hema wel een uiltje bij de kinderspeeltjes enzo. Zon hele lijn hebben ze daarvan. (hier is de rammelaar favoriet) maar wat ze er nog meer van hebben buiten speelgoed om weet ik niet. En geniet lekker van het bolletje van je ventje! Hoe werkt zon helmpje eigenlijk? douchen en slapen ze daar ook mee enzo?

@ Lilo: suc6 mt je kleine meisje!

Hier: Gister avond was yara eindelijk in slaap, heb dr gevoed en tussen ons in gelegd. Ze is die nacht 2x voor een voeding gekomen... en ik heb dus amper een oog dicht gedaan...

Ik zag net de buurvrouw zitten met de baby, wat een snoepje! en wat ontzettend klein! Dan is yara echt al groot! hihi

15. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Ja als het niet werkt, dan werkt het niet.
    Daarvoor ken je je eigen kindje het best natuurlijk.
    Echte baby's zijn inderdaad klein he haha..
    Kun je zien hoe hard het gaat!

Lilo: Wat balen dat ze weer zo huilt.
    Hopelijk duurt het sprongetje niet al te lang.
    Vind het sowieso al knap dat je sprongetjes herkent, ik ben daar totaal niet (meer) mee bezig.

Guusje: Snap dat je nog even lekker geniet van dat bolletje.
    Hoop voor jullie dat het helmpje zn werk doet en het niet zo heel lang hoeft!
    Dikke knuffel.
    Wbt je nichtje, wat leuk dat ze overkomt!
    Zou zo uit me hoofd niet weten wat ze bij de Hema hebben met uiltjes eigenlijk.

Monika: Wat leuk dat je even de groetjes van Sanny komt brengen.
    Fijn dat alles goed gaat met hun.

16. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedemiddag meiden

Even snel reageren want moet over een klein halfuurtje naar de fysio en s-moeder stapt zo binnen om op te passen.

Guusje Fijn dat de fles goed ging, hoop dat het vandaag net zo goed gaat!
    Hier ook nog niemand mochten wij beiden wegvallen. Vind het ook erg moeilijk wij hebben met grote delen v.d. fam. Geen contact en we hebben niet echt potentiele kandidaten die we daarvoor aan zouden stellen. Mijn moeder en s-moeder zijn beiden schatten maar eerlijk is eerlijk, Jaylin zou het bij beiden niet zo goed hebben als bij ons. Mijn moeder heeft het niet zo ‘rijk’ als wij en s-moeder is al in de 60. Verder kunnen we niemand bedenken maar ik weet dat als er nu iets gebeurd mijn moeder of tante wel voor Jaylin zal zorgen. Mijn tante en oom lijken me een fijne optie maar mijn tante heeft na de geboorte van nichtje een heftige depressies gehad dus ik zie haar niet zo goed voor me met een kleine Jaylin, misschien als ze ouder wordt dat we het toch vastleggen..Maar we kunnen echt niet iemand aanwijzen, best iets waarmee we in onze maag zitten;)

Gravid Ja die hekjes en stoeltje was nog toeval ook, dat was helemaal super haha.
    Vagans Misschien een goed idee ja om een brommer/scooter aan te schaffen ipv een auto. Alleen kijk daarmee uit ook want daar kun je ook flink de mist mee ingaan net als de aanschaf van een auto!

Monika Balen van die sprong! Succes ermee;)
    Meijke Sterkte met de tandjes en verkoudheid;)

Ego Meiden lees straks verder. Gauw de kleine meid verschonen want ze heeft zich weer ondergespuugd! Zometeen naar de fysioJ

17. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Lilo succes met de kleine meid!

Vagans ah! Weet wat je bedoelt! Heb er hier een hanger/slinger van. Is geloof ik niet precies dat wat ze wil hebben, maar ik ga morgen even kijken. Bedankt voor het meedenken!

Troetel als jullie wegvallen komt jullie geld ook vrij en is jullie meisje 'rijk'. Mijn zus wil het later zo beschrijven dat er ook geld voor de opvoeding wordt gereserveerd en voor de kinderen voor later. Wel een lastige keuze. Zeker in jullie geval.

To all flesje ging net super! Net als het kolven touwens! Ben op tijd begonnen dus geen gestress van een hongerig kind. Vanavond eens kijken of mijn man ook het flesje kan geven. Dat boefje van ons brengt ons onnodig in de stress lijkt het wel;)

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hoe lang zit een baby eigenlijk in de verkleiner in de Maxi Cosey?
    Yara zit nog in de verkleiner, ze past er nog in en dan ligt dr hoofdje leker stabiel. Maar bij de MC van mn ouders lijkt dr hoofdje wel te groot voor de verkleiner dus daar ga ik proberen hem er uit te halen.

Ze is natuurlijk niet zo groot met dr 60cm en een hoofdomtrek van 38. Maar vroeg me af of die van jullie allemaal al uit de verkleiners zijn?

19. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Vagans bedoel je met verkleiner dat ding waar het hoofdje in ligt of dat onder de billen? Dat laatste is er hier al zo'n 2 maanden uit. Hoofdverkleiner zit er hier (met 43cm) nog in.

20. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hier allang uit de verkleiner, maar ja Gabriël is ook al bijna 70 cm.

Deel Deze Pagina