Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Guusje, wat vervelend dat je nog altijd zo weinig energie hebt! Wat zegt de huisarts ervan? Ik heb gehoord dat vrouwen na de bevalling (tijdelijk) schildklierproblemen kunnen krijgen (een collega van mij ook), ik wil je niets aanpraten uiteraard, maar zou zoiets kunnen?

Vagans, wat een drukte met 3 hondjes! En wat jammer dat je vriend pas woensdag thuiskomt, dat is lang zeg!

Gravid, Luca lekker doorgeslapen weer?

Hier is de kleine erg verkouden, dus gisteren aan de neusspray begonnen. Ze werd vanochtend om 5.30 wakker, speentje, om 6.15 wakker, speentje en toen om 7.30 wakker voor de fles. Dus best een aardige nacht....

2. Meijke

Meijke Niet meer actief

Denise, fijn dat Kai goed groeit!

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Denise: Ja ik heb het al 2x eerder gehad... en na goed masseren en haar goed leeg laten drinken ging het vanzelf over.

@ Guusje: Ja ik had ook een milkband, maar die glijdertjes breken om de havenklap! Werdt me een beetje duur aan nieuwe glijdertjes kopen! En kwa tijd geeft Yara het nu zelf heel duidelijk aan maar ik voel echt geen verschil! Meestal zijn ze beide soepen of beide hard...

En alles op zn tijd hoor meid, als jij nog moe ben ben je nog moe! Ik ben ook nog steeds erg moe, maar heb het idee dat ik er aan begin te wennen ;)

@ Meijke: Tip voor dr neus: Physiomer neusspoelling!!!!
    Dit spoelt het neusje echt goed door waarbij ze het snot doorslikt en uit poept, werkt stukke beter dan zon ieniminie neveltje uit een gewone spray!

En ja, als vriendlief met de auto is en ze liggen een keer wat eerder stil wil die nog wel eens naar huis komen maja nu...

Hier:

Vanmorgen met 2 buurvrouwen naar de Prenatal een chicco draagzak gehaald (zelfde als die ik heb) voor de andere buurvrouw die net bevallen is. Zondag gaan we op kraamvisite, om 13:00 dus lekker op de dag dat Yara goed mee kan :)

Yara kwam vanacht weer om 03:15... normaal komt ze dan ook rond 07:00 maar nu sliep ze door tot mijn wekker ging (08:30)!!!

Ik had dus gewoon eindelijk weer is uit kunnen slapen! Maja ik had nu plannen! hahaha echt he!

Ben druk bezig met dingen regelen en omzetten naar het nieuwe adres, moet straks ff naar het CB om het door te geven (kon niet telefonisch)

Jullie nog tips dingen die ik niet moet vergeten ivm verhuizen???

4. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Wat leuk dat je zo'n lintje hebt! Bandje was niet fijn?
    Wat balen dat je weer zo'n pijn had, hopelijk valt het vandaag mee!
    Leuk dat je zo'n draag zak gekocht hebt!

Denise: Fijn dat Kai zo goed gegroeid is! Werkse nog even, inderdaad bijna weekend!

Guusje: Wat naar dat je nog steeds geen energie hebt om te gaan werken.
    Maar als het niet gaat, dan gaat het niet.
    Pas gaan werken als jij je er goed bij voelt!

Meijke: Sneu dat ze verkouden is.
    Hopelijk werkt de neusspray goed!
    Ja Luca heeft nu weer doorgeslapen, dus was van de week toch echt 1 voeding te 'weinig'

Ego:
    Luca dus weer lekker geslapen tot 07.00u.
    Flesje gedaan en toen nog lekker samen geslapen tot 10.00u.
    Lopen gaan we vanaf maandag weer doen, even paar rust dagen gehad, ook wel even lekker!
    Had meneertje om 11.30u weer op bed gelegd, maar hij is alweer wakker.
    Hij zal ook eens slapen overdag ;)

5. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Meijke vorige week bloed laten prikken en alles was goed... De te hoge bloeddruk aan het eind van de zwangerschap zal meespelen, maar ook alle zorgen van nu. Baal er echt van!

Vagans wat een leuk en nuttig kraamcadeau!
    De milkband hoef je toch alleen om te draaien om te weten welke borst moet? Heb je die glijdertjes ook niet nodig of heb ik het mis?
    Slim dat je nu vast je adres wijzigt. Denk ook aan: bank, verzekering, arts, apotheek, tandarts, ziekenhuis, abonnementen en toen was de inspiratie even op:)

6. Meijke

Meijke Niet meer actief

Goed nieuws! Kom net bij de fysio vandaan en we hoeven pas over 2 maanden terug te komen. Ze doet het heel goed en loopt qua ontwikkeling nu gelijk met andere kindjes van haar leeftijd. En dat met 2x manuele therapie en 2x fysio, helemaal fijn :D.

7. Meijke

Meijke Niet meer actief

Oh ja en ik vergeet nog meer goed nieuws!!! Ook wij hebben een ander huis! Per 1 december kunnen we erin. We hebben nu een bovenwoning en vanaf dan een heerlijke tuin :D

Mooi dat Luca weer doorgeslapen heeft Gravid!

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Gravid: van het bandje ging de glijdertjes steeds tuk en dat was ik zat! Trouwens nog ff een vraagje: Jij hebt ook algemene heffingskorting he, welke dag wordt dat uitbetaald? of verschilt dat? dan weet ik ook een beetje wanneer ik het kan verwachten ;) Hier slaapt Yara ook weinig overdag. Net nadat we naar de prenatal waren geweest was ze wel moe. Nu zijn we terug van het CB en ligt ze te spelen in de box :) Zolang ze niet jankt vind ik het best haha!

@ Guusje: Ja dat kan, maar dan heb ik zon ding om mn pols wat niet helemaal doet wat die moet doen en dan vind ik dat irritant HAHAHAHA Dan liever een subtiel klein strikje. Tis super makkelijk te maken (idee vor Binna? mocht ze het lezen) maja om voor 1 lintje lint en drukkers te kopen werkt natuurlijk ook niet echt.
    Ff over jou tips:
    Bank + Verzekering: Gaat dat niet automatisch?
    Arts, appotheek, tandarts, ZH: Had ik allemaal nog in zwijndrecht omdat ik wist dat ik terug wilde en ik was bij hun al vertrouwd.
    abbonementen: Heb online al doorgegeven, mn maandblad ook, de WIJ moet ik nog doen en meer heb ik geloof ik niet...

@ Meijke: Super van je nieuwe huis!!!! Gefeliciteerd! Heerlijk hoor een tuin! Hier dan iets wat er op lijkt (dakterras) maja als ze maar lekker een plekkie hebben om buiten te spelen :D

Hier:

Net terug van het CB om de verhuizing door te geven. Meteen de afspraak verzet naar Zwijndrecht. Yara was lekker mee in de draagzak (scheelt gesjouw met de kinderwagen) en ligt nu druk te doen in de box met veel gluid.

Zo leuk, soms zegt ze al perongelijk woordjes zoals: aaien, nee, mama hihi

9. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Wat fijn dat ze nu niet gehuild heeft en lekker vrolijk is!
    Haha vlotte tante heb jij ;) dat ze nu al woordjes zegt!
    Luca zegt alleen nog iets dat lijkt om mama.. maar verder niet.
    Lintje is dan inderdaad makkelijker ja lijkt me.. ik heb er geen verstand van ;)
    Ehm,. volgens mij word dat hier de 15e van elke maand uitbetaald.

Meijke: Wat fijn zeg dat je voorlopig niet terug hoeft met haar, en dat ze het nu zo goed doet!!
    En jullie ook al nieuw huis, heerlijk joh!
    Ik kan ook niet wachten, zitten nu ook in bovenwoning zonder balkon en zonder tuin.
    Bah niks an, maar nog even doorbijten.
    Als goed is binnen nu en een (half)jaar een eengezinswoning met tuin!

Ego:
    Lekker bezig hier ;) Gooi eerst glas cassis om, over toetsenbord en muis ;) Muis heeft nu weinig zin om iets te doen..
    En wilde ik net bruine boontjes warm maken voor Luca in magnetron, vorige keer had ik iets te kort gedaan, dus denk dan nu maar iets langer, 15sec.
    Hoor ik ineens: Plof!
    Bruine boontjes zaten overal, ;) Dus kon gelijk de magnetron schoonmaken.
    Luca vond de boontjes niet heel erg lekker.. maar toch bijna half potje op.
    Nu zit ie lekker in de wipstoel Nijntje te kijken, en dikke schik dat ie heeft :D

10. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Meiden, even een berichtje van mij.

Mijn NOD is op 3 oktober en als ik ongi word (grote kans met maar 2x klussen na HSG onderzoek) beginnen we met IUI.

Vanaf CD 5 elke dag spuiten met Puregon en CD 10 FM en dan kijken welke CD pregnylspuit en IUI plaats vind.

Oh, mocht iemand mij wel willen volgen hoe het gaat mag je pbtje sturen. Krijg je even een link van mij, maar hoeft niet hoor!!!

Liefs, JoMi.

11. Gravid

Gravid Niet meer actief

Jomi: Wat spannend zeg!
    Heb er verder heel geen verstand van, dus al die dingen zeggen me niks :) Maar wil jou/jullie wel sterkte/succes wensen.
    Dikke knuffel!

12. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ gravid: 15e... dan zal ik het volgende maand pas krijgen maja dan weet ik dat iig!

@ Jomi: Meid was spannend!!!! Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik met de termen niet zo bekend ben maar ik snap dat jullie druk bzig zijn! Goed zo!

13. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Vagans Haha grappig he dat brabbelen wat op woordjes lijkt. Hier is aaien en iets wat op mama of dada lijkt ook favorite. Ook kan ze heel hard Gi-goe-gi-goe roepen en dan steeds harder zegmaar..
    (Maar ja wij zeggen ook wel vaak, kom gaan we hondje/poes aaien).
    Ik kan me zo niks bedenken wat je nog mist qua veranderen met de verhuizing

Meijke Super dat jullie een ander huis hebben met tuin!
    Gravid Baaldagje?? Knuffel meid!
    Jomi Spannend meid, heel veel success en sterkte!!

Ego Gisteren een druk dagje met wat afleiding gehad.

‘S middags effe een paar rozen op de plek van Amber gelegd. Gaf wel een fijn gevoel en moet zeggen dat de aso’s het nog hebben laten liggen ook. Het ligt er nu al 24 uur, best knap in deze wijk !

Daarna naar CB geweest. Waren netjes op tijd (14:25) en had een afspraak om 14:40. Om 15:15 pas aan de beurt!! Was pissig want had om half 4 thuis willen zijn maargoed. Jaylin weegt nu 6090 gram en is (nog steeds) 62 cm lang. Ze is 100 gram aangekomen dus dat zijn al positievere berichten.
    Laatste prikken gehad voorlopig en met 6 mnd weer een nieuwe afspraak.
    Weet nu alleen niet zo goed hoe nu verder want de afspraak staat met 6,5 mnd. Weet niet wanneer het verstandig is om flessen te minderen of over te stappen naar andere hoeveelheid. Maar goed zal wel aankijken hoe Jaylin het aangeeft, voorlopig nog effe op 5 voed. Blijven zitten. En kan het over 1,5 mnd even aangeven bij de KA als we op controle moeten.

Gistermiddag doorgesneld naar de bruidswinkel, s-moeder wou graag die ene jurk zien. Manlief met zijn moeder daarheen, wij vanuit het CB. Jaylin met manlief naar huis in de bedrijfsbus. Haast haast haast dankzij het CB. Fijn hoor!
    En ik heb hem GEKOCHT:D s-moeder wilde hem heel erg graag betalen en tja het was gewoon de jurk en zij vond hem ook nog eens prachtig.
    Vannacht heel raar; heb ik liggen twijfelen. Maarja ik ben ook een rare. Er is in een andere winkel gezegd dat de jurk ‘te dicht’ bij mn huidskleur ligt.

Oh meiden Jaylin wil mama kroelen, dus ik moet stoppen. Vanavond Amber ophalen (haar as) dus op tijd eten en voeden.

Ik probeer nu weer een beetje bij te blijvenJ

14. Gravid

Gravid Niet meer actief

Troetel: Nee hoor, geen baaldag.. maar gewoon lomp hahaha.
    Wat fijn dat je DE jurk hebt nu! Vind het echt super voor je.
    En fijn dat Jaylin ook aangekomen is.
    Luca hoeft ook pas weer met 6 maand, maar wbt voeding ga ik gewoon even tussendoor keer vragen.
    Hopelijk kun je alles van Amber mooi plekje geven!

Ik ben slavinken aan het braden, heb aardappels op staan die ik zo even op bak, en dan doperwtjes en worteltjes er bij.
    Lekker lekker!!

15. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    JoMi jullie gaan dus een spannende tijd in. Heel veel succes! Ik hoop dat jullie snel een positieve test mogen zien!

Meijke wat super van jullie huis!!! Gefeliciteerd!

Troetel hoera voor Jaylin en een hoera voor je jurk!

16. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gravid Mja het CB is hier nogal een probleem. Ze zitten enorm ver weg en ben dus afhankelijk van vervoer (lopend is niet te doen) dus kan niet zomaar effe een keer langs:( Ze deden vandaag nogal moeilijk toen ik belde om de 6 mnd afspraak te verzetten.

Zij verhuizen van locatie (40min. lopen en dat dan x2) en hebben alleen afspraken om 15:30 of rond 10-en in de ochtend. Ja manlief kan dan moeilijk vrij nemen, dat kost giga veel uren!

17. Gravid

Gravid Niet meer actief

Troetel: oh das vrij sh*t ja.
    Hier is het 10min. lopen, dus kan er zo even heen.
    Is wel ideaal..Maar inderdaad, je mannetje kan moeilijk zo vaak vrij nemen, dan word het voor jou weer makkelijker als Jaylin zitten kan en je op de fiets kan.

Hier lekker gegeten, had kaas en ham door de aardappels gedaan en mee gebakken, was erg lekker.
    Net even buiten gezeten, en nu is vriendlief Luca zn fles aan het geven, kan die zo lekker zijn bedje in.
    Wij straks om 20.30u film kijken, dus lekkr relax avondje!

18. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Jeetje troetel wat fijn dat je DE jurk hebt gevonden en ook nog hebt gekregen. Ik pink er even een traantje bij weg omdat door onze situatie de hele bruiloft bij ons op een laag pitje staat.

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Troetel: wat super van die jurk! Klote van het CB zeg! Ik moet straks ook een stuk verder lopen, geen idee nog hoe lang ik er over ga doen...

@ SQ: ik vind het echt mega klote voor jullie! Ik hoop dat jullie er snel uit kunnen komen!

Hier:

Yara is heel lief geweest vandaag! Lief gespeeld in de box enzo en nu ligt ze op bed, nog een beetje aan het jammeren (maja ze was ook heel wakker toen ik dr op bed legde) maar het wordt al steeds minder.

En moet je kijken wat een heerlijke foto!

Hoezo verwend ;)

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

Deel Deze Pagina