Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

weet je, ik heb al jaren (ongeveer vanaf mn 3e) een darmprobleem, altijd pijn met pijnaanvallen enzo niet leuk... Maar mn gehele zwangerschap geen last van gehad (JEEH)'

Maar het begint steeds vaker weer terug te komen! Verdories!
    :( zoals nu... moest yara gewoon echt een paar keer neerleggen omdat ik het niet trok van de pijn...

Nu ff rustig op de bank zitten om het af te laten zakken

2. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Wat naar dat je zo'n pijn hebt! Hoop dat het gauw beter gaat!

Hier toch gezellie mee geweest naar sportveld.
    Was nog lekker weer, dus even van genoten..want nu regent het keihard!
    Luca was lekker enthousiast, vind voetbal geweldig ;) En heeft lekker geslapen in de wagen.
    Waren tegen 20.30u thuis, Luca fles gegeven en die lekker naar bed gedaan.. zitten nu nog S.W.A.T te kijken, en dan gaan we ook lekker plat.

Ons stoere jochie in zn nieuwe kleertjes, net op sportveld
    http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=185878&stc=1&d=1317065617

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Gravid: :leuke foto! wordt dus ook een toekomstig voetballertje ;)

Hier: pijn is gelukkig weg :)

4. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Ja word zeker een voetballer ;)
    Fijn dat de pijn weer weg is!

Ego:
    Luca kan het wel ;) Vanmorgen was het weer 07.30u!
    Papfles gedaan tegen 08.00u, en nu ligt ie lekker in de box, en zit ik aan de 4granen cornflakes (energie mix) met melk.
    Vandaag een keer niet lopen, want wil tegen 09.00u even naar het cb met Luca, even over zn voeding overleggen.
    Hij slaat nog steeds vaak de 4e (laatste) voeding over, dus even overleggen hoe of wat.
    Verder vandaag even de normale dingentjes doen, en nog even zien of er geluid uit mn trompet kom ;) want mag vanavond weer naar fanfare.
    Pff, week ga best snel!

Wie heeft er ook een kindje die, als je hem/haar op de voetjes neer zet, (zodat ze staan) niet meer wil gaan zitten?
    Luca vind dat staan namelijk geweldig, (is trouwens ook super sterk in de beentjes) en wil dan niet meer gaan zitten.
    Hebben we dat weer ;):p

5. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hier zat Gabriël gisteren op mijn schoot met zijn voetjes tegen mijn buik. Had zijn handjes net iets omhoog vast en hij trok zich gewoon zelf tot staan :$
    En niet 1x nee een keer of 7, maar daarna was hij dan ook moe en deed het niet meer.
    Maar hij wil ook zo lang mogelijk staan :D

6. Gravid

Gravid Niet meer actief

Monika: Gabriel ook al dus haha ;) Luca kan zichzelf volgens mij nog niet omhoog trekken, maar als je hem gewoon op zn voetjes zet.. wil ie voor geen goud meer zitten ;)

7. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hihi die fase is hier net voorbij, nu wil hij echt zelf al gaan staan.

8. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ga je Luca zo trouwens ook meten en wegen?

9. Gravid

Gravid Niet meer actief

Monika: Oh oke haha, dan weet ik wat me te wachten staat :p
    Ja ben Luca net wezen wegen, meten niet gedaan.
    Hij woog 2 weken terug 7,6 kg (7685) en nu 7,9 (7950)

Ego:
    Net dus naar het cb geweest, hij was weer mooi gegroeid.
    Heb het even over de voeding gehad ook,
    normaal krijgt ie 08.00u 210+7, 10.00u half potje fruit, 12.00u 210+7, 16.00u 210+7 en dan tussen 19.00 en 19.30u 210+7+rijstebloem.
    Wist dan niet goed waar ik het groente hapje moest geven, vaak deed ik dat dan om 15.00u of 17.00u, maar dan at ie nog geen half potje.
    En daarbij sloeg ie de laatste voeding ook veel over.
    Dus net even er over gehad, opzich kon ik wbt gewicht wel over naar 3 voedingen, maar hij is daar eigenlijk wbt leeftijd nog wat te jong voor.
    Dus moet nu hoeveelheid gaan minderen, zodat ie ook meer trek krijgt in fruit en groente.
    Nu moet ik 07.00u 210+7 geven, 10.00u fruit, (gewoon half potje, opbouwen naar heel potje) 12.00u 210+7, afbouwend naar 180+6, 15.00u 180+6, 16.30u groente (half potje, opbouwen naar heel potje) en dan 19.30u 180+6 + rijstebloem.
    Dus ben benieuwd hoe dat gaat werken!
    Ook zei ze dat ik wel repley mag gaan proberen, dat dat beter is dan continu dat vloeibare fruit te geven.
    Mag zelf gewoon fruit prakken, en als er dan stukjes in zitten, maakte dat niet uit, juist beter voor de mond motoriek ofzo iets.
    Had hem al eerder banaan gegeven, gewoon zelf geprakt, maar doordat er kleine stukjes in zaten begon ie te kokhalzen, maar volgens cb is dat niet erg.. kokhals reflex schijnt heel hoog te liggen, en doordat ze fruit met stukjes krijgen gaan ze kokhalzen, maar hoe vaker je het geeft hoe minder ze kokhalzen.
    Dus ga ik het maar weer proberen ;) ben benieuwd!

Heb hem net fruit gegeven, half potje op.. en nu ligt ie lekker in bed.
    Ik even aan glas thee, zo even wasmachine aanzetten en even de afwas doen.

10. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Vandaag bij het CB wezen wegen: 7970 gram en ongeveer 67 cm lang. De arts moest er nog wel bij komen:$ i.v.m. de afplatting van zijn hoofdje en de groeicurve (had aangegeven dat ik vooral zijn hoofdomtrek wilde weten). Of ik al bij de fysio was met hem... Heb ze maar verteld dat we al gestart zijn met het Redressiehelmpje. Vonden ze erg vroeg; dus ik kon ook zijn hele medische geschiedenis oplepelen...

Gisteren dus met het helmpje gestart. Het op maat maken van het helmpje ging redelijk. Aan het eind was hij moe en was het alleen maar huilen. Ik moest leren hoe ik hem moest opzetten en na 3 keer zegt die man; 'Ga het thuis maar proberen, dan komt het wel goed'. :( Nou hier krijgen we dat helmpje dus niet goed op. Zakt steeds voor zijn oogjes. Kunnen vrijdag daar pas weer terecht.:$

Krijg net de brief van de verzekering dat mijn zwangerschapsyoga en de osteopaat niet worden vergoed! Bijna €300,-! Ik heb er destijds nog speciaal over gebeld of het vergoed werd... en nu willen ze dus beweren dat ze het niet gaan vergoeden! Ben zo boos! Zo verdrietig, zo enorm op!

Echt meiden, ik zit er even compleet doorheen. Zou zo graag willen dat iemand alle zorgen over zou nemen en ik gewoon alleen hoefde te genieten van ons manneke. Zit er zelfs over te denken om mijn man op zijn werk te bellen. Maar hij is ook compleet op. Sorry, ik weet het gewoon even niet meer...

11. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Jeetje guusje, ik lees je verhaal iedere keer met een brok in mijn keel. Ik wens voor jullie dat er heel snel een heleboel zorgen van jullie af vallen en dat jullie alleen nog maar hoeven te genieten en bij te komen van alle ellende. Ik wou dat ik wat voor jullie kon doen, maar ik voel me net als jullie erg machteloos!
    In ieder geval een HELE DIKKE virtuele knuffel vanaf hier. Je hebt er weinig aan, maar meer kan ik niet doen helaas!

Liefs

12. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Pff Guusje.
    Ik zou als ik jou was de gegevens nog maar eens opzoeken van de verzekering.

SQ al iets gehoord van je sollicitatie?

13. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Monika, ben aan het wachten en wachten..... Jelke huilt dus die wil uit bed, maar ben bang dat ik dan net de telefoon gaat hahaha. Hij huilt nog niet heel hard en begint net trouwens hoor!!!

14. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    SQ hier helpt het om hem dan juist op te pakken. Ik heb al hele telefoongesprekken gevoerd met ons mannetje op de arm. Zodra je hem neer legt is het brullen!
    Ik hoop zo dat je goed nieuws krijgt! Wachten duurt dan lang hè?!

Monika Heb een hele strijd moeten leveren, maar ik krijg nu in ieder geval de osteopaat van €160,- vergoed. Was een foutje in het systeem geweest:$ De yoga moet ik nog achterheen bij de yoga, maar ben bang dat dit niet gaat lukken. Maar goed, in ieder geval het bedrag terug waar we niks aan hadden (ostepaat werkte gewoon totaal niet bij ons mannetje). Brengt wel weer een beetje rust gelukkig.:)

All iemand ook zijn was buiten hangen die niet wil drogen? Heb dus echt geen zin om dat straks nog een keer boven te moeten gaan hangen....

15. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    waarom zeggen ze 15.30 maar hebben ze vervolgens om 15.55 nog niet gebeld.... Ik kan hier dus heel erg slecht tegen....

16. Gravid

Gravid Niet meer actief

Guusje: Dan is Guus dus heeeeeel ietsje zwaarder, Luca was 7950 ;) en ze zijn dan ongeveer even lang.. denk dat Luca ook zo'n 67cm is.
    Meis wat een gedoe met de verzekering, fijn dat je in ieder geval de osteopaat terug krijgt!
    Hoop voor je dat je bij de Yoga ook het een en ander voor elkaar krijgt!
    En wat naar dat het helmpje thuis niet lukt.
    Dikke knuffel voor jullie!

SQ: Ik kan daar dus ook niet tegen, afspraak is bij mij afspraak.
    Hoop dat ze ondertussen gebeld hebben!

Was buiten: Heb eigenlijk nooit de was buiten, hebben geen balkon/tuin.
    Alleen een gallerij voor de voordeur zeg maar, naar de trap toe.. en heel, heel af en toe hang ik daar rekje aan, maar is bijna niet te doen.
    Heb de was op de slaapkamer en in de gang.
    Lekker drama.

Hier heerlijk de was gedaan en de afwas, keuken en kamer weer netjes nu!
    Ben vanmorgen gelijk maar met nieuwe schema begonnen, en gaat tot nu toe goed!
    Luca net uit bed, dus ga hem zo maar groente geven.
    Vriendlief ondertussen thuis hoor ik, dus ga hem even van koffie voorzien ;)

17. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Guusje Dikke knuffel voor jou
    SQ Ik hoop dat je alsnog wat hoort van die sollicitatie en dat het goed nieuws is, ik duim voor je.

Ego Hier lekker aan het kroelen met mn prinsesje. Net weer een fles erin en oma is aardappels aan het schillen. We eten lekker hutspot met schnitzel.

Auto is trouwens vandaag door de APK heen gekomen (met wat kosten, maar goed) grote beurt ook weer gehad. Nadeeltje alleen is dat de remmen van voor aan het slijten zijn, nog geen afkeur maar over 2000 a 3000 km wel het advies om ze te laten vervangen. Grapje van €350,00. Dus waarschijnlijk wordt het weer auto verkopen.. Kijken wat we ervoor kunnen krijgen en anders volgend jaar toch maar die €350,00 erin pompen en dan maar hopen dat we voorlopig geen grote mankementen zijn.

Jaylin is vandaag weer verwend met cadeautjes van oma. Ze heeft een bijtring gehad en een telefoontje van woezel en pip.

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Gravid: Yara staat ook graag, ik hoef dr dan meestal alleen tegen te houden. Maar super lang vol houd ze het dan weer niet. Maar rapley is toch hele stukken? dus dat je hem een halve (ongeprakte) banaan geeft ofzo?

@ Guusje: He meid wat naar allemaal!!! Wat rot dat het helmpje niet goed blijft zitten en wat gemeen van de verzekering! Heb je zwart op wit dat hun jou hebben verteld dat ze het wel zouden vergoeden? pfff wat een klote streek! :x

@ troetel: fijn dat de auto door de APK is gekomen, en dat W&P telefoontje is een van de weinige dingen die Yara nog niet heeft haha!

Hier:

Naar de stad gelopen, moest luiers hebben enzo.
    nieuwe huistelefoon moeten kopen (deze had het begeven...) en een Lamaze Slak voor Yara (afgeprijsd bij de blokker en we zijn gek op Lamaze)

Bij de Leen bakker voor 150,- een grote garderobe kast besteld! En toen ging vriendlief thuis op de pc kijken hebben ze bij de Makro bijna de zelfde vloer als die wij nu willen... en die wij willen is bij de kwantum 5,99 m2 en bij de makr0 (incl. BTW) 4,75!!! Nou dat scheelt weer dik 100 euro aangezien we 50m2 moeten hebben!

Nu komt mn pa vanaaf en gaan ze kijken of ze hem nog hebben :D dan hebben we bijna de kast eruit :D

vrijdag of zaterdag gaan we tekenen en de sleutel halen :D en dan begint het verven, de vloer en dan alle spullen over brengen :D

Aan de ene kant zie ik er gigantisch tegenop! Het het en weer gehuppel als ik tijdens het verven Yara bij mn moeder breng en het gesjouw aangezien ik nog steeds elke dag rugpijn heb... niet te vergeten de ruzies die van verhuizen komen tussen mij en vriendlief...

Maja dan hebben we wel ons ''droom''huisje (okee ik droom van een villa natuurlijk maar dit wilde we ook heel graag ;)

Ik zal ook fotos blijven maken dan kunnen jullie zien hoe het wordt :D

19. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Om 16.15!!!!!!! belde ze pas... Ten eerste instantie vind ik dat al niet netjes als je tegen de sollicitanten zegt dat je om 15.30 belt en vervolgens 3 kwartier later al belt, maar goed dat terzijde.
    Ik ben dus niet aangenomen en wel om de volgende reden. Ik zou te direct zijn en dat vonden ze geen prettig idee aangezien je bij mensen thuis komt en in HUN huis bent. Nou werkelijk waar mijn broek zakte letterlijk op mijn enkels, want dit heb ik nog nooit gehoord... Ik en te direct.... Nou iemand die mij goed genoeg kent weet dat die 2 niet samen gaan. Ik ben pas direct in mijn vriendengroep met mensen die ik al jarenlang goed ken en waarvan ik weet dat ze het kunnen waarderen. Ik ben eerder een beetje terughoudend in nieuwe situaties dan direct.... Dus dat vond ik echt flauwekul... Dus ik gaf toen aan dat ik tijdens mijn werk wat ik nu doe ook met de mensen omga of ben ik bij hen thuis. Ze zitten dan wel in een verpleeghuis, maar wij moeten met ze omgaan of kom je bij hen over de vloer. Dus dat is hetzelfde en daar zeggen collega's dus dat ik juist heel sociaal en respectvol ben naar de bewoners toe. (dit heb ik tijdens het gesprek ook vermeld want ze vroegen wat andere collega's van mij zeiden!)
    In de vacature vragen ze naar een enthousiaste medewerker die handelend kan optreden. Nou tijdens het gesprek gaven ze al aan dat ik enthousiast ben.... Dus dat zit goed. Maar om handelend te kunnen optreden moet je sterk in je schoenen staan en niet te terughoudend of te verlegen zijn.... En wat zeggen ze... Ik ben te direct.... Nou sla mij maar neer ik heb dit nog nooit gehoord... Ik heb 2 jaar terug tijdens een sollicitatie gesprek gehoord dat ik te afwachtend ben..... Hoe kun je nou te afwachtend en te direct tegelijk zijn....???????????? Ik heb ff een flink potje gejankt....

Vriendlief wordt zowat weg getreiterd door 1 van zijn bazen... Die heeft dus vrijdagmiddag toen vriendlief naar huis was het geluid van de computer gehaald zodat vriendlief dus geen muziek meer kan luisteren. Dit heeft die baas bij een andere collega al eens eerder geflikt toen die op vakantie was. Ze luisteren overigens gewoon muziek met oordopjes in dus niemand die er last van heeft. 1 oordopje in en het andere oor vrij om de telefoon en collega's te kunnen horen. En Vriendlief had nog wat uren staan om op te nemen. Die wou hij vrijdag op nemen... Zeggen nee dat kan niet want die hebben wij al voor je in gepland op 7 en 8 november. Zijn contract loopt 8 november af en dat is op een dinsdag en nu hebben ze die verlofuren op maandag en dinsdag ingepland zodat vrijdag 4 november zijn laatste dag is. Ik zei dat mag helemaal niet want het zijn jou verlofuren en jij mag bepalen wanneer je die wilt inplannen (in overleg natuurlijk) en niet hen. Nou heeft hij gezegd dat ik vrijdag moet werken en we geen oppas hebben voor JElke dus dat hij vrij MOET.... Nou ze zijn uiteindelijk overstag gegaan, maar de manier waarop maakt het vriendlief niet echt leuk meer om naar het werk te gaan...

WAT EEN KUTZOOI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Zo dat moest er even uit!

Sorry guusje ik wil jullie niet passeren ik weet dat wat jullie mee maken momenteel 100 keer erger is, maar ik moest dit ook even van me af praten!

20. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    SQ kom zeg dat van jullie is ook erg! Zeker dat jij je verhaal hier ook kwijt moet kunnen! Zou wat zijn zeg de hele dag over mij kletsen... Pfffff dat wil niemand:p
    Maar wat ongelooflijke stomme redenen hebben ze gegeven! Kan me indenken dat je even je tranen moest laten gaan. Dit lijkt meer op zoeken naar iets, dan echt een goed argument hebben...
    En je vriend dan ook nog... Zulke bazen zouden ze moeten opsluiten! Daar wil toch niemand bij werken?! Echt te kinderaxhtigvoor woorden zoals ze daar doen!
    Hihi, ik word er gewoon zelf boos van!:D

Ik hoop dat je morgen weer nieuwe energie hebt om op banenjacht te gaan. Maar geef eerst deze emoties de ruimte. Een hele dikke cyberhug voor jullie!

Deel Deze Pagina