Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik durf niet te zeggen of je vruchtbaarder bent dan normaal direct na je bevalling. Maar ja... er komt eerst wel een eitje voordat je ongesteld wordt. Bij de oudste werd dat direct aangegeven door de VK, op het afsluitende huisbezoek.
    De Duitse gyn stelde het zelfs nog stelliger: De eerste zes weken gewoon NIET seksen! ;) Doe je dat wel, dan moet ik je wijzen op het risico van een nieuwe zwangerschap :D
    Ik moest op de nacontrole bij de Frauenartzt maar praten over anticonceptie ;)

Maar je kunt vanaf ongeveer 4 weken na de bevalling weer een eisprong hebben is mij verteld.

2. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Meiden effe snel een vraagje nog.

Hier regelmatig dat dametje zulke flinke spuitluiers heeft en dus doorlekt of net een klein randje van haar romper ook een portie krijgt. Hoe krijg ik dat het beste schoon??

3. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    JA die anticonceptie of in ieder geval er over nadenken is iets wat ik liever had over geslagen. Dan was ''gewoon'' zwanger zijn wel zo makkelijk dan hoef je daar niet bij stil te staan. Hier weinig keus.

Vanwege de BV en mijn stollingsfactor in het bloed, kan ik alleen condooms of een spiraal gaan gebruiken... Nou spiraal ben ik geen fan van... Mijn moeder heeft erg slechte ervaringen met dat ding... Dus dan blijven condooms over... Zijn we ook geen fan van, maar ja algeheelonthouding gaan we ook niet volhouden whahaha.... Zodra ik geen borstvoeding meer geef kan ik weer aan de nuvaring gelukkig!

Liefs

4. meimamma

meimamma Fanatiek lid

hai dames!

SQ wat naar van je kloven. Hier (nog) geen last van maar lijkt me beslist niet prettig.

Troetel Misschien in heet water met vanish laten weken en later uitspoelen en in de was?

Gravid wat een uitkomst en ruimte zon station wagen he;) Wij hebben tijdens mn zwangerschap een Ford station gekocht ideaal!

Vagans sterkte met je s-moeder en beterschap voor jou en Y.ara

Anticonceptie Wij hebben al wel condooms in huis. (kan niet wachten ze te gebruiken hihii) 8 Juli nacontrole bij de gyn dan ga ik het eens over een spiraaltje hebben.

Vraagje aan jullie dames.
    Ik wil graag de bv gaan kolfene n dan via fles geven. Dat ik ook wat meer handen vrij heb.
    Ik had net 40cc afgekolft en in een Avent fles met speen nr 1 gedaan om te proberen. Punt 1: Het was hap slik en weg...
    Ik had de speen heel strak aangedraaid en zelf met water geprobeerd hoe de straal uit de speen was maar ik had het idee dat ze veel moeite zou moeten doen, maar was met een minuut weg.
    En punt 2 hoeveel voeding aan cc`s moet ik aanhouden in de fles met bv dat voor haar genoeg is?? 100? Of al meer? Of moet ik eerst 100 aanhoudfen en dan eens kijken of ze nog meer wil. En wat voor fles of speen moet ik nemen als ik zon gulzige dame heb?

Ook las ik hier vd week via mn tel in de gauwigheid dat iemand iets zei over het geluid van een meerkoetje?
    Dat heeft Luna ook al vanaf de geboorte als ze bij me drinkt.
    Ik denk biij haar dat het gulzigheid is maar tis hier ook alsof ik een meerkoetje op de wereld heb gezet.
    En de Luna heeft sinds een dag of 2 veel last van slijm (in de zin van kwijl) in dr mond en klinkt soms als een frans bulldogje tijdens het drinken. Zal dit een verkoudheidje zijn???

5. meimamma

meimamma Fanatiek lid

uppp:)

6. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    `

Ik ging altijd kolven en maakte een hoeveelheid warm en als ze dan nog meer honger had maakte ik nog wat warm. Voor BV is er niet echt een standaardregel zoals bij FV over hoeveelheden. Dus ik denk dat het eerst even een beetje gokken is, dus niet met te grote hoeveelheden beginnen, het zou zonde zijn als je weg moet gooien.

Ik heb alleen ervaring met de Avent flessen met speen 1. Heb ik gebruikt voor Jarin in de kraamweek en dan dronk hij net zo lang als aan de borst. Dus ongeveer 80-100 cc in 7 minuten, hij drinkt ook altijd maar kort aan de borst. Speen 1 is denk ik het beste voor je meisje op dit moment maar die gebruik je dus al... Geen andere flessen geprobeerd, dus daar kan ik je niet echt mee helpen.

7. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Thnx Aukje;)

8. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Wat een rust hier...kan ik van hier thuis niet zeggen helaas:( Vince heeft voor 3e opeenvolgende avond een huilavond pfff weet niet wat er met hem is hoor...zodra zn speentje uitvalt gaat ie huilen...als we hem met speen op schoot hebben valt ie in slaap maar zodra hij in zn bedje gelegd wordt en zn speen valt uit is het brullen:( doodvermoeiend

9. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Klinkt bekend. Vervelend he als je dan niet meer weet wat je doen kan.
    Ik wordt er dan sims echt even emo van

10. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Ja echt he...gaat hier soms uuuuren door...honger kan het niet zijn...begint al net na het eten...ik weet het ook niet meer:(

11. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Hier ook vaak terwijl ze geen honger kan hebben. En dan heb ik wat gegeven voor e.v.t krampjes. En echt knuffelen wil ze dan ook niet.
    Ik wordt dan echt moedeloos.

12. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Dames ik duik mn bedje in. Ik hoop dat ik snel weer in de gelegenheid ben hier een paar uur mee te kletsen.

Ik ga denk ik maar eens op zoek naar een telefoon waar ik wel mee op zp kan.
    Iemand ervaring of dat met een blackberry of Samsung galaxy kan??

Trusten meiden! xx

13. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

meimamma, ik heb een blackberry en kan daar heel makkelijk mee op zp. had hiervoor een samsung qwerty en dat was een drama!

@ vruchtbaar mijn gyn en vk hebben ons op het hart gedruk een condoom te gebruiken als we weer intiem gingen zijn. nou gisteren was het zover en wat is dat een drama met zo'n ding. ach over twee weken naar de gyn en hoop dat hij dan het spiraaltje in kan brengen of dat de ha het kan. heb gelezen dat een spiraal de meest gebruikte anticonceptie is.

14. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    hey meiden

wij ebben een lekker druk gezellig dagje gehad dus reageer een beetje globaal

@meimama ik weet dat de difrax het zwaarst drinkt met fv dus mieschien ook wel met bv

telfoon ben zelf helemaal gek van de iphone maar ook wel een blackberry in me handen gehad en die werkt ook lekker wel moeilijker lezen vindt ik.

15. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Hé meiden,

Ben helemaal op de hoogte van al het wel een wee hier. Helaas reageer ik nauwelijk, maar dat komt omdat ik meestal meelees via de ipad en dan vind ik reageren wat lastig.

Wat betreft de anticonceptie. Ik ga weer lekker voor de pil. De huisarts vertelde me dat ik maar(!) 2% kans heb op een zwangerschap als ik borstvoeding geef... Ja, heel leuk dat ik van hem geen anticonceptie hoef te gebruiken, maar ik vind 2% echt te veel!:D
    De pil die ik trouwens moet hebben is al 2 weken niet geleverd bij onze apotheek. Ik hoop echt dat hij snel binnen is. Morgen is het 6 weken geleden dat ik bevallen ben en we hebben wel zin;)
    Ik heb trouwens afgelopen week nog wel een hechting verloren:$ En nu is het weer behoorlijk gevoelig daaronder. Zitten gaat ook niet meer heel soepeltjes....:x

16. AHzondag

meimamma, wij hadden avent flessen maar wesley kon zijn mond er niet goed omheen krijgen en ook was de speen wat stug voor hem waardoor het moeilijk drinken was. hij krijgt wel vanaf het begin de fles. wij hebben nu difrax voor hem. kleinere speen en wat soepeler.

17. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    Haai allen, ik Kees wel mee maar beneen beetje doodop zeg maar.
    Isa heeft veel moeite om wakker te blijven tijdens het voeden. Eerst 1 kant 15 minuten en dan is ze vertrokken. Meestal word ze wel wakker met verschonen dan, dan de andere kant... 5 minuten en wee in coma en niet wakker te krijgen. Heeft ze genoeg zou je denken. Maarrrr na ongeveer een uur komt ze dan weeeer... Ik ben dus ongeveer ieder uur aan het voeden en het is niet dat er niks in zit of moeilijk uit komt.

@ego: ik heb dus de volgende beslissing gemaakt. Ik ben gaan kolven vanaf vanochtend en geef het haar in een flesje. En meteen ook maar de speen erbij gepakt want een uur met je pink erin word ook vermoeiend met nog een andere peuter eromheen... ;)

Zowaar heeft ze meteen van twee tot Half zes geslapen vanmiddag!!:D
    Zo lang is het nog nooit stil geweest!! (halelujaaa)
    Helaas na die fles heeft ze om half zeven weer een flesje gehad en daarna flink krampjes dus cinababy is mijn grote vriendin;)
    Nu slaapt ze nog maar ik ga zo weer kolven en wachten tot ze wakker word?
    Wil er ook niet te lang tussen laten omdat ze pas drie weken is...en pas 3100 gram ongeveer...
    Iemand ideeën?

18. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    @meimamma, hier Medela speen/fles (slow flow)maar die lijken erg veel op de difrax. (en ik heb een medela kolf dus kan na kolven er meteen een speen opdraaien als ik wil)
    Bij Chris was Avent in het begin ook te groot en stug, en zijn toen aan.e tommee tippee gegaan omdat die heel veel op een borst leken. Die gingen perfect. Na een half jaar toen de pap kwam hebben we de avent weer uit de kast gehaald en 1-2-3 spenen gekocht. (want die waren van TT dus ruk) en toen ging dat wel goed.

19. AHzondag

mijn ventje is ook 3100gr en het cb zei laat er niet meer dan 6 uur tussen zitten vanwege glucose. ze kunnen dan heel flauw zijn. mogen dat ook maar 1x per dag doen dus dat doen we snachts. wij laten er overdag niet langer dan 4uur tussen

20. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    @sammie: thnx voor de tip!
    Ze werd nu netjes om 12 uur wakker.
    Heb om 23.15 nog gekloft en ben toem met C in bed gaan liggen, die was aan het dromen en werd wakker...
    Nu sta ik met haar op mijn arm te wachten op een boer haha!!
    Ze heeft nu 100 Cc op, dat wat uit 1 kolf beurt is gekomen, dus moet goed zijn. Nu weer coma dus ik ga genieten van mijn rust! :D

Deel Deze Pagina