Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gravid

Gravid Niet meer actief

Goeiemorgen meiden,
    Hier was het alweer vroeg dag.. 07.00u vond meneertje het wel weer welletjes!
    Heb hem 07.20u zn fles gegeven en nu ligt hij er al weer lekker in, en zit ik even aan mn ontbijt.
    Zo de wasmachine even aan zetten, als ik dan om 10.00u terug ben van wandelen, (en Luca na zn fruit op bed ligt) kan ik die mooi ophangen.
    Verder rustig dagje, heb mega last van me rug.. dus vandaag even niks op de planning.
    Doe de wc/badkamer na de was even, en mini afwasje.. en verder niet denk.
    Van gisteren nog eten over, dus hebben vanavond ook een makkie.
    Volgens mij word het weer heerlijk weer vandaag, het is momenteel nog wat heiig, dus zegt genoeg :cool:
    Fijne dag meiden!

2. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedemorgen meiden!

Vagans Is niks slechts aan hoor om Yara een likje van ijsje te geven. Jaylin heeft hier ook al eens een klein likje vla gehad en laatst had ze een teabiscuitje te pakken en zat erop te sabbelen. Nu dat er duidelijk is dat ze eczeem en kma heeft doen we dit niet echt meer.

Gravid Het schijnt vandaag 26 graden te worden, dus bereid je voor haha;)

Ego Hier gister kleine meid in bed gelegd na de voeding van 13 uur, zonder slaapzak want het was zo ontzettend warm, dacht dat kan wel, doen we altijd overdag... Hoorde ik om iets voor vieren wat gebrabbel dus ik roep: ik kom er zo aan. Uiteindelijk was het pas 4 uur dat ik de fles ging maken.. Kom ik boven ligt ze op haar buik rond te kijken, met haar armpjes in de spuug, voetjes half door de spijlen heen. PLOF laat ze zo haar gezicht in de spuug vallen.
    Arm kind, mama het hele bed maar gauw afgehaald (t zat zelfs door de molton heen..) dus in het vervolg maar slaapzak aan, want dametje draait en draait en draait maar haha.

Zometeen kleine meid in badje en daarna weer fles-tijd.

Ohja vandaag is ze 4 maanden:)

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

Haha Troetel ik zie Jaylin helemaal liggen ;). Gaat Jaylin ook spugen als ze op haar buik ligt? Doet Nienke ook. Wat ontzettend goed van dat draaien zeg! Lijkt me zo leuk! Jaylin is er vroeg bij, knapperd :D

4. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hier ook een spugertje als hij op zijn buik ligt en nu hij ook zelf draait kan ik dus weer vaker wassen.

Hoera voor Jaylin, al weer 4 maanden. Tijd gaat hard he ;)

5. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Meijke Jaa ze spuugt verschrikkelijk, maar ze spuugt sowieso meer de laatste tijd (vooral BV komt er goed uit..) 3 a 4 setjes kleding verschonen per dag is er niks bij. Gelukkig heb ik een wasserette aan huis (grapje)..

Op dr buik spuugt ze idd ook, maar ja toch eigenwijs als ze is draait ze er continue op. Dus mama maar poetsen haha.
    Ze presteerde het net zelfs om half te draaien met slaapzak aan!! Hoop niet dat ze met slaapzak kan doordraaien want anders komen er slapeloze nachten en kan ik haar nauwelijks alleen laten (ze vindt het heel leuk om armpjes/beentjes tussen de spijlen door te steken.. !)

Meiden heb eens wat vraagjes

Buggy/wandelwagen
    Zoals jullie weten zijn we opzoek naar een andere buggy. Ik heb nog niet gekeken of de Mutsy een platte ligstand heeft maar we willen eerlijk gezegd ook een compactere wagen. Het onderstel van de mutsy is kolossaal. Het is wel leuk dat als ze ouder wordt we een kleinere wagen hebben.

Zag nu de bugaboo en quinny buzz. Eigenlijk vonden we die onderstellen lelijk en té modern zegmaar. Maar ja ze zijn wel compact. Een een superplus punt wat me aanspreekt is dat wandelwageninzet draaibaar is, dus kindje kan van je af kijken maar ook naar jou gericht.. Ik vermoed dat dit niet mogelijk is met de mutsy die we hebben staan.

Alleen zijn de bugaboo en quinny (zelfs 2ehands) errug prijzig. Denk niet dat manlief accoord gaat om meer uit te geven aan een nieuwe wagen die we enkel als buggy gebruiken dan we uitgegeven hebben aan de mutsy.. Snap het ook wel.. Maar toch.. Ik wil graag zo' n wagen.
    Weten jullie evt. nog merken die dit ook kunnen en compact zijn?

Badpakje We willen binnenkort een keer gaan zwemmen met Jaylin, alleen heeft ze enkel zwembroekjes. Ik zou liever een badpakje aan doen. Maar die heb ik dus nog nergens kunnen vinden. Zeker nu de najaarscollectie binnen is zijn ze overal weg!!

We hebben al gekeken bij V&D, H&M, C&A, wibra, zeeman, hema.. niks gevonden:( Alleen maar grotere maatjes.

6. Gravid

Gravid Niet meer actief

Troetel: Oh lekker dan haha.. ze wilde graag in bad ofzo ;)
    Luca ligt nu continu op zn zij, als ik op kamertje kom.
    Maare 3 a 4 kledingsetjes is veel! Dat ken ik dus echt niet, kan makkelijk met 1 setje 2 dagen doen.
    Ja 26 graden, zo iets hoorde ik hier ook.. maar is wel te zien ook, zo heiig dat het is.
    4 maand alweer, gaat hard he!

Wbt de kinderwagens/buggy's, heb ik echt geen idee van.
    Heb me daar nooit zo in verdiept eigenlijk.
    Op Zwangerschapskleding, babykleding, alles voor je baby- babywalz heb je leuke badpakjes staan vanaf maat 74.
    Bij otto ook vanaf 74,
    En bij lief! online | babykleding, kinderkleding & meer | lief! lifestyle ook vanaf 74.
    Kleiner volgens mij niet voor zover ik kan vinden.

Iets voor 9 kwam dochter van vriendin/buurvrouw aan de deur, dr moeder was ziek.. dus die ging niet lopen, en andere vriendin had gebeld dat ze de kinders thuis had, dus die ging ook niet lopen.
    Dus heb de wasmachine maar aangezet, kan ik die zo ophangen.
    Luca ondertussen ook weer wakker, of althans.. die lag een hele tijd in zn bed te brabbelen, en net gaf ie aan dat het wel genoeg geweest was.
    Dus die verschoond en ligt nu lekker in de box.
    Hij lag op zn buik, maar nu ondertussen half op zij half op rug.
    En ik zit te bedenken wat ik eens ga doen, verveel me beetje..;)

7. Meijke

Meijke Niet meer actief

Troetel, wij hadden een badpakje gekregen, dus heb net even gekeken, die is van de prenatal.

Wij hebben ook de Mutsy buggy, hij kan heel plat, dus prima, ze slaapt er lekker in tijdens het wandelen. Maar inderdaad, het is een enorm ding! Wat handig is, de buggy kan er op blijven als je hem inklapt, dus dat scheelt weer. Zat hier ook te twijfelen om een andere te kopen, maar ik wacht nog een paar maandjes tot ze niet meer echt in de ligstand hoeft, dan kan een goedkopere zoals deze ook wel denk ik Babideal Buggy Multiposition Navy / Grey | Babypark. En die kan alsnog in 4 standen lees ik, maar weet niet hoe plat. Lijkt me ideaal voor in de auto ook, man die Mutsy krijg ik altijd met moeite in en uit onze kofferbak...

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

En...hoera hoera....ik leg haar altijd op haar buik in de box en ze gooide zichzelf net 2 x op haar rug :D!!! Haha maar ze schrok er ontzettend van want het ging niet soepel...echt keihard *pok*...;). Heb nu de camera op tafel als ze het later vandaag weer doet, ff filmen voor mijn vriend :)

9. Gravid

Gravid Niet meer actief

Meijke: Ja die lijkt me straks dus ook erg handig!
    Mooi klein ding, kan dus ook gewoon in de gangkast staan of wat ook.
    Die we nu hebben staat nu in de gang, maar kun je bijna niet langs lopen, dus echt een sta-in-de-weg geval ;) (http://fotos.marktplaats.com/kopen/0/23/rtR84dsmhPEissjHlxEbrg==.jpg) (niet mijn wagen, maar zelfde ;))
    Voorlopig gebruiken we deze nog wel.. maar hij is errug lastig.

Haha, had Luca net op zn buik gelegd.
    Binnen no-time lag ie half op zn zij, half op rug, en op gegeven moment zag ik hem beetje proberen en hup, lag ie op zn buik.
    Het enige wat ie niet voor elkaar kreeg was zn arm er goed onder doen ;) en nu is ie weer op rug gedraaid.
    Word steeds leuker :cool:

10. Gravid

Gravid Niet meer actief

Meijke: Wat super dat ze op dr rug draaide!!

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

12. Meijke

Meijke Niet meer actief

Luca is ook snel met alles zeg!

13. Gravid

Gravid Niet meer actief

Meijke: Ja zeiden ze op het cb ook, hij loopt volgens hun iets voor in ontwikkeling.

Weet niet of Rapley wat voor mij is ;) Vind het maar helemaal niks.
    Had hem net stukje appel in de hand gegeven (gewoon heel dun klein partje, wat ie makkelijk kon vast houden) en dat vond ie hartstikke leuk, ging gelijk zn mondje in.
    Maar op een of andere manier kreeg ie er een stukje af.. maar dat kreeg ik nooit weg natuurlijk, dus was kokhalzen.
    En dat vind ik dus hartstikke eng haha.
    Op cb zeiden ze wel dat dat niet uitmaakt, ze hebben nog hoog kokhals reflex.. maar ik moest hem nu echt oppakken, zodat ie er niet in bleef hangen.
    Heb toen maar een hele zachte sappige peer fijn geprakt, maar wel nog met ienimieni stukjes er in, wat volgens cb gewoon kan.
    Heb hem echt maar ietsje daar van gegeven op lepeltje.. maar ook daar van ging ie kokhalzen en spugen.
    Dus nee, denk niet dat ik nu al Rapley ga doen, vind het veel te eng.. misschien vanaf dat ie 6 maand is ofzo.

14. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Even een update vanaf hier:

We zijn weer bij de kinderneuroloog geweest en hij vertelde dat het dossier van ons manneke naar een vooraanstaande professor in Amsterdam is gestuurd:$ Ze hopen dat deze wat meer licht op de zaak kan werpen.
    We hebben nog eens gevraagd hoe het nu zit met de te kleine hersentjes. Dit hoeft op zich niks te betekenen! Er schijnen veel intelligente mensen te zijn met kleine hersenen...;) (had dat wat eerder gezegd; had ons veel zorgen bespaard!)
    Ze willen nu eerst het antwoord van de professor afwachten en het grote bloed- en urineonderzoek voor ze eventuele verdere stappen gaan zetten.

Kortom ons manneke zou ook nog gewoon gezond kunnen zijn!:)
    Maar we moeten nog wel 3 weken wachten en ja spannend blijft het toch, maar dit geeft ons wel lucht!:)

15. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Fruit met kleine stukjes erin gaat hier wel, maar had gisteren bloemkool geprakt, dus ook stukjes erin en daar ging hij echt van kokhalzen, dus toch naar even met de staafmixer kleiner gemaakt en toen wilde hij het wel.

16. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Jeej Guusje wat fijn dat er toch ook nog goed nieuws is.
    Hoop dat de uitslagen ook verder goed zijn.

17. Gravid

Gravid Niet meer actief

Guusje: Meis, wat fijn dat er nu toch goed nieuws is!
    Snap dat het nog eventjes spannend blijft, maar hoop echt zo voor jullie dat de andere uitslagen ook goed zijn!

Monika: Hoelang doe je dat al dan met stukjes?
    Ik deed het vandaag voor het eerst, en daar ging ie echt van kokhalzen en spugen.
    Vond het maar niks ;)

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Ons manneke met zijn helmpje:

Bekijk bijlage 186476

Nog wel wat te groot (hij moet een vinger boven zijn wenkbrauwen zitten), maar dat moet hoop ik morgen goed komen.

19. Gravid

Gravid Niet meer actief

Guusje: Wat een vrolijk manneke, ondanks dat hij helmpje op heeft!
    Enne.. snap dat het helmpje niet leuk is, maar je hebt wel een stoer helmpje gekozen zo met dat spijkerstof.

20. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Dank je Gravid! Hij heeft er echt totaal geen last van. Vind het geloof ik wel handig, want hij kan nu ongestoord met speelgoed op zijn hoofd slaan.:D

Deel Deze Pagina