Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Guusje: wat een leuke foto van jullie mooie mannetje. En hij kijkt er hartstikke vrolijk bij. Heerlijk om ook ns goed nieuws te krijgen.

2. Gravid

Gravid Niet meer actief

Guusje: Haha op zn hoofd slaan, ja das voor hem dan weer voordeeltje ;)

3. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Voeding: we zijn net pas begonnen met de fruit en groente hapjes. Fruit gaat er vliegensvlug in. Als ik niet snel genoeg ben nou dan komt meneer het wel zelf halen, maar groente blieft hij niet. Bloemkool was vies maar worteltjes was echt drama. Hij ging er zelfs hard van huilen, bruine bonen met appel ging trouwens wl weer prima.
    Hoeveel geven jullie en op welke tijden? Lars slaapt eigenlijk de hele ochtend en is smiddags veel wakker. Maar dan zit ik weer in de knoei met de flessen

4. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Badpakje Ja maatje 74 heb ik in de winkels ook wel zien hangen maar dat is dus echt nog een soepjurk bij Jaylin aangezien ze nog veelal in mt 56 zit!

Kinderwagen Ja wij hebben zelfs het merk van voordat het mutsy werd, dus een Mutsaerts. Ook zo’n bakbeest en wat ik zeg ik ben wel verliefd op de functie dat je het gezichtje v. je kindje ook naar jou toe kan draaien net als in de wagenbak. Dat is zeker een plus als we binnenkort Jaylin in de wandelwageninzet willen gaan zetten, ze is nog zo klein wil niet dat anderen haar wel zien en ik niet zegmaar. En dat ik over de stang moet buigen om haar te kunnen zien. Of straks als ze groter is, is dat ook wel lekker in drukke ruimtes, dat je de buggy naar jezelf toe kan draaien.

Die ‘goedkopere’ buggy’s vind ik niet zo mooi en ze zien er niet comfortabel uit. We zullen er vast wel een ‘bij’ aanschaffen. Maar omdat we nu nog vaak lopend naar de stad gaan en ik veel te voet doe (ivm geen rijbewijs) vind ik het wel fijn om een wat comfortabelere variant te hebben net zoals de inzet van de mutsy. Zeker aangezien ze met de winter wel in de buggy zal gaan, is zo’n grotere variant beter.

Meijke Wat super dat ze op haar rug draaide!!:D Let maar op het gaat steeds soepeler hihi
    Gravid ja die arm daar hebben ze moeite mee hoor. De eerste keer bij Jaylin zat ze ook moeilijk te doen met die arm, wat ik zei toen duurde het wel 15- 20 minuten eer dat het lukte. Maar nu gaat ze vliegensvlug. Daarvoor heeft ze niet echt geprobeerd, dus denk dat ze het temperament van haar moeder heeft haha, boos worden dan lukt het wel!
    Meijke Wow die wagen bij babydump ziet er al stukken beter uit, maar die inzet is vast niet draaibaarL En tja bij een nieuwe wagen wil ik hem eigenlijk gelijk ook in een meidenkleur (nu hebben we een blauwe mc daar kan ik dan mee leven maar ook een bruine kinderwagen. ).
    Sorry voor de shoptrek hahaha!
    Gravid Hmm snap dat je het wat eng vind dat Rapley. Ben benieuwd hoe ik het ga vinden, Jaylin wordt hier steeds hebberiger op voedsel van ons! Daarstraks zat ik een boterham te eten met haar op schoot. Zit ze gewoon aan mn hand te trekken zo van kom hier met dat ding. Mondje open zo van schuif maar naar binnen hahaha.
    Guusje Wauw dat werpt wel een heel ander licht op de zaak, geeft toch iets meer lucht en hoop denk ik;) Fijn hoor. Hoop dat die professor in A’dam met duidelijkheid komt.
    Enne stoer helmpje hoor! En wat een vrolijk mannetje, geweldig;)
    Hahah met speelgoed op zijn hoofd slaan, dat moet ie nog afleren dan als het helmpje afgaat!

Zo kleine meid in bad gedaan, fles gehad en nu net weer een 15 min. In bedje. Ze slaapt, dus even mama tijd!!

5. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    #3445 Femmelepem, 29 sep 2011
    Laatst bewerkt: 29 sep 2011
    Troetel: badpakje heb ik hier bij de hema gezien, ook bij prenatal en noppies

6. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    draaien: Hier nog steeds geen rollen. Super dat jullie kindjes wel al rollen en draaien. Zou het iets te maken kunnen hebben met het nekje wat destijds vastgezeten heeft? Of is Lars gewoon langzaam. En hoe zit het met zitten? Kunnen ze dat al bijna zelfstandig?

7. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jaylin kan (denk ik) nog lang niet zelfstandig zitten.
    Ze zit wel, daar niet van, maar is nog erg wiebelig. Maargoed draaien zag ik ook niet aankomen, ze is een aparte wat dat betreft.

Wel wil ze constant staan. Zit/ligt ze te huilen en doet ze dr kont in de lucht en gaat dan wiegen zegmaar (om een soort van toch wel rechtop te komen). Gaat ze stampen en schoppen en als ik haar dan bij de handjes pak en optrek tot zit, is het gelijk staan. En kleine stapjes (ze komt niet echt vooruit) maar ze probeert het wel.

8. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Stoer motiefje Guusje. Hij lacht er ook zo vrolijk bij.
    Gravid dat met die stukjes doe ik maar af en toe, nu een weekje of 2. Hier gaat hij er meestal niet van kokhalzen, maar kan ook niet zien hoe groot jou stukjes zijn in vergelijking met de mijne natuurlijk ;)

9. Gravid

Gravid Niet meer actief

Fem: Nee voor zover ik weet kunnen ze nu nog niet zelfstandig zitten.
    Lydia ging zitten toen ze maandje of 5 a 6 was.. maar dat was dan echt 5 minuten ofzo, en werd naarmate ze ouder werd alleen maar langer uiteraard.
    Met 9 maand kon ze echt wel goed zitten.
    Luca zit nu ook gewoon op schoot, maar echt nog niet lang en ook nog niet heel stevig dat je hem los kunt laten.
    *Voeding: Luca krijgt om 07.00u fles, 10.00u half potje fruit, wat ik ga opbouwen naar heel potje, 12.00u fles, 15.00u fles, 16.30u half potje groente, wat ik ga opbouwen naar heel potje, en dan om 19.00 a 19.30u de laatste fles met rijstebloem.
    Dit schema'tje kreeg ik van cb, omdat ik zelf ook even niet meer wist hoe of wat, maar werkt hier super goed!
    Hij slaapt 's morgens vaak 1 a 1,5 uur en 's middags ook ongeveer 1 a 2 uurtjes.

Troetel: Maat 56 nog.. oef ja, dan is 74 nog soepjurk :p Luca zit al in 74, dus voor mij moeilijk te bedenken hoe 56 ook alweer was ;)
    Wbt kinderwagen heb je wel gelijk, dat je haar het liefst naar je toe wil hebben.
    Het scheelt dat er in mijn wandelwagen kap een venstertje zit waardoor ik hem zien kan.
    En het scheelt dat hij nog half ligt, zodat ie niet te dicht op de mensen zit. wat ik dus ook niet fijn vind.
    Ja hier pakt hij ook gewoon eten aan hoor, daar niet van.
    Maar vind het zo griezelig dat ie net begon te kokhalzen en spugen en ik hem echt moest pakken omdat ie er half in bleef.
    Probeer het vanaf 6 maand wel weer ;)

*Wbt zijn armpje, hij kreeg het net ineens voor elkaar!
    Hij was weer op zn zij gerold en half op rug, dus ik denk die gaat op zn rug liggen en ik ga appel schillen met rug naar hem toe.
    En wat denk je, ik draai me weer om en kleine donder ligt weer op zn buik :(
    Als mama kijkt, net doen of ik het niet kan, en kijkt mama niet dan kan ik het ;)
    Dus denk dat hij het nu ook door begint te krijgen.
    Whaaa, hou mn hart vast.. want zelfs in slaapzak krijgt hij alles voor elkaar ;)

10. Gravid

Gravid Niet meer actief

Monika: Nee is ook zo ;) Maar zijn echt ienimieni stukjes.. ik prak de peer zeg maar.. maar krijg je nooit helemaal glad dan.. dus echt stukjes zijn het niet.. maar meer eh stukjes, tja.. hoe leg ik dat uit :p

11. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Troetel: wat goed dat ze dan al wel wil gaan staan. Is ook al lekker snel.

Ik denk dat Lars het allemaal wel best vindt. Op zijn buik liggen doet hij nu ook pas goed. Hij kan het nu eindeloos volhouden. Maar daar oefenen we ook heel veel mee. En als we meehelpen met rollen dan spartelt hij echt tegen!

12. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Gravid: ik zit ongeveer op hetzelfde schema als jij. Alleen alles een uurtje later en zijn fruit is dan niet om half tien maar om half drie en groente is rond zes uur. Smorgens slaapt hij tot de volgende fles.
    En zitten dat kan Lars dus al wel. Inderdaad vijf minuten ofzo en daarna zakt hij in elkaar maar goed hij is nog stikjong. Hij wilt niet eens meer dat ik hem vasthoud, dn gaat hij met zijn armpjes maaien en wordt hij boos

13. Gravid

Gravid Niet meer actief

Fem: Ja oke kan ook, maar ik doe fruit nu echt om 10.00u, zodat ik met fles om 12.00u ook uit kom.
    En als ik dat om 14.30u ga doen, kom ik met fles weer niet uit om 15.00u.
    En vind 18.00u hier te laat voor groente, want om 19.00u krijgt ie vaak fles weer.
    Dus vind dit schema wat ik nu heb ideaal.
    Maar goed, zo doet iedereen het weer anders denk ;)
    Hier zakt Luca op den duur ook in elkaar hoor.. maar liggen wil ie echt niet meer.

Ik ga eens zien of ie wakker wil worden, bijna flesje tijd weer.
    Daarna zelf even eten, en even was ophangen en afwasje doen en ben ik weer klaar voor vandaag.

14. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hmm heb zitten googlen en zoeken en doen maar uit het buggy verhaal kom ik nog niet helemaal. en dat badpakje ook niet (overal grote maten).

Ik ga maar eens onder de douche springen, zelf een hapje eten en nog vlug wat in huis doen. Daarna is het weer fles-tijd

15. Gravid

Gravid Niet meer actief

Troetel: Kun je niet badpak maat 74 proberen? Ik zit net te bedenken dat ze misschien klein vallen, en ze heeft natuurlijk ook luier aan.
    Ik had Lydia toen zij 6 maand een zwembroekje maat 92 aan, die precies paste over haar luier heen.
    Ik heb hier trouwens nog bijna nieuw badpakje liggen, zal even kijken voor je welke maat dat is.

16. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier is het nu fles om 7.00, fles om 10.30, fles om 14.30, fles om 18.30 en fles om 22.00. Hier zit half uurtje speling in altijd ongeveer, afhankelijk van hoe lang ze slaapt.

Groente ga ik nu weer mee beginnen, om 18.00 wil ik dat doen denk ik en dan de 4e fles om 19.30 met rijstebloem. De 5e fles wil ik dan laten vervallen. Ik moet haar er altijd voor wakker maken, ze wordt niet eens wakker van luier verschonen dan ;). En ze drinkt maar 70 cc ongeveer, dan is ze al weer in coma. Fruit wachten wij nog mee ivm haar reflux. De KA adviseert met fruit tot 6 mnd te wachten. We gebruiken maagzuurremmers en fruit kan juist weer zuur opwekken.

Wat wel lastig is, als ze van het KDV en bij mijn schoonouders vandaan komt, is ze bek en bekaf omdat ze daar niet zo goed slaapt nog. Dan is het echt 18.00 fles en naar bed. Maar doorslapen vanaf 18.00 gaat natuurlijk niet. Dus hoe ik op ma/di/wo het ga doen weet ik nog niet. Ach, over een paar weekjes slaapt ze hopelijk ook daar beter (of heeft minder slaap nodig) en dan lost dat probleem zich op.

Hoe slapen jullie kindjes nu? Beetje afhankelijk hoe laat ze de fles heeft gehad, maar ze doet nog 3 slaapjes, waarbij de eerste kort is, de tweede lang en de laatste weer kort. 45 minuten, 2 1/2 uur en weer 45 minuten. Om 19.00/19.30 gaat ze haar nachtslaap in.

17. Gravid

Gravid Niet meer actief

Troetel: Heb hier een badpakje liggen, die ik Luca net aangehad heb.. (Jaja, heel charmant :p) en bij hem zit ie ietsje te strak.
    Dus als je wil, kan ik hem naar je opsturen zodat je het even kunt proberen hoe die zit.
    Badpakje is eigenlijk nieuw, Lydia heeft hem maar hooguit 2x aangehad.
    En ik gebruik hem toch niet meer, want vind een rose (met geel en wat blauw en paars, en met visjes en bloempjes ofzo) badpakje toch niet zo leuk staan bij Luca ;):p

18. Meijke

Meijke Niet meer actief

Haha Gravid, ik zie je stoere voetbalbink al helemaal voor me in zijn badpak ;).

Guusje, wat een mooi helmpje trouwens! Okee, de aanleiding is heel naar, maar het is een stoere! En fijn dat hij er zo heerlijk bij lacht!

19. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wat slaapt Lars lekker in de ochtend Femme! Grappig dat al onze kindjes heel andere ritmes hebben. Logisch natuurlijk, geen kind hetzelfde :)

20. Gravid

Gravid Niet meer actief

Meijke: Ja zag er heel charmant uit haha, heb hem daarom ook maar heeeel snel weer uitgetrokken :p
    Luca slaapt ook niet gek veel hoor, eerder maar uurtje 's ochtends en uurtje 's middags.
    Nu leg ik hem na de fles van 07.00u weer op bed, vaak slaapt ie dan van 07.30 tot 08.30u, dan slaapt ie van 10.30u tot 11.30u, en daarna is het beetje schommelen.
    Meestal leg ik hem dan om 12.30u in bed, en dan is het echt kijken hoe laat ie weer wakker is.
    Meestal is dat tussen 13.30 en 14.00u.
    En dan is het maar net hoe ie is.. is ie moe of wat ook, dan leg ik hem na de fles van 15.00u weer even in bed, tot 16.00u, en anders pas om 17.00u, tot meestal 18.00u en dan 19.30u weer naar bed.
    Maar dat is elke dag wisselend hoor, 's morgens dan niet.. maar de middag wel.
    Hij is laatste tijd ook heel vrolijk en lekker aan het spelen, dat ie maar uurtje slaap ofzo.

Deel Deze Pagina