Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Goedemorgen dames,

Ik lees ook mee hoor dames, maar aan reageren kom ik gewoon niet altijd toe. Hier is vriendlief om 4.00 uit bed gestapt omdat hij vandaag de fietselfstedentocht voor de 11e keer fietst. Om 5.24 moest hij bij de start zijn. Dus vanochtend alleen met Jelke op gestaan. Om 00.15 heeft hij voeding gehad en toen pas om 6.30 weer dus dat gaat nog steeds netjes. Daarna lekker even gewassen en schone kleertjes aan. Nu ligt hij lekker te slapen in de wagen. Ik ga zo maar eens een poging doen te douchen! Mijn moeder komt om 9.30 me gezelschap houden en we gaan dan naar een oom en tante van vriendlief die buiten het dorp aan de weg wonen. Daar fietst vriendlief namelijk langs rond 10.30 en dan eet hij daar altijd even wat broodjes enzo... Dus dan kan hij zijn zoon ook even zien. Iedereen fijne dag!!!

Liefs

2. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
  3. Gravid

Gravid Niet meer actief

SQ: Wat leuk zo'n fietstocht! Hoop dat hij er lekker weer bij heeft!
    Veel plezier vandaag!

Ego:
    Yeah, ik denk dat Luca doorheeft dat hij echt elke nacht door mag slapen haha.
    Hij kwam vanmorgen pas weer om 06.00uur.
    Helaas heeft hij nu tijdelijk andere voeding, en vind het zo sneu voor hem.
    Hij heeft niet extreem krampen er van, maar merk wel dat het onrustig in zn buikje is.
    Hij is niet heel fit daardoor.
    Ik was zaterdag middag het poedertorentje aan het vullen, om mee naar Almere te nemen, en kwam er toen achter dat we niet genoeg voeding meer hadden.
    Maar ik denk ach, zondag redden we er nog wel mee, haal ik maandag wel nieuwe voeding.
    Toen bedacht ik me ineens, sh*t, maandag zitten de winkels dicht.:$
    Ik naar Almere gebeld, naar s-zus, of zij voeding voor Luca wilde halen, zodat we vandaag toch voeding voor hem hadden.
    Belde ze me terug, bleken ze geen Nestle Groeie Start te hebben, die Luca dus heeft.
    Nu hebben we dus Friso, en aangezien Nestle nu echt op is, zal hij de Friso moeten drinken.
    Had gister al steeds wat schepjes Friso door de schepjes Nestle gedaan, en gelukkig heeft hij tot nu toe weinig last.
    Gebruik wel steeds Infacol ook, en dat doet blijkbaar zn werk goed.
    Gelukkig!!
    Vind het wel sneu, maar ja.. toe maar, beter zo dan helemaal geen eten.
    Morgen kan hij gewoon de Nestle weer drinken.
    Hoop dat de krampen mee blijven vallen!!
    Vandaag rustig dagje verder, even bij oma en oom door de deur kijken misschien, en verder lekker relax dagje.
    Heel apart zo'n 2e pinksterdag, heb echt een zondag gevoel ;)
    Fijne dag meiden!

4. Gravid

Gravid Niet meer actief

Binna: Had op hyves al gereageerd, maar nogmaals.. echt super leuke foto!!

5. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hele leuke foto binna!!!

Goedemorgen allemaal!!

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hoi meiden,

Afgelopen weekend wel meegelezen maar effe druk gehad.

Sq; fanatiek hoor de elfstedentocht fietsen, gezellig dat jullie hem onderweg nog effe opzoeken.

Esmee; nou ben gewoon mij mijn gratis pakken kruidvat luiers maat 1 teruggegaan en heb ze omgeruild tegen maatje 2 pampers :D:D was geen probleem. Maar je kan toch ook kolven als ze slaapt en aanleggen als ze goed wakker is?? Dat gaat hier prima (ze krijgt ook nog flesvoeding hoor)

Meimamma; hier ook een meisje met wat ik denk een hoop speeksel, dacht eerst dat het opkomende melk was maar we gebruiken nu al een paar dagen nutriton en ik hoo haar nog steeds de hele dag borrelen, smakken en slikken (weet niet hoe een frans buldogje drinkt ;)) hoop nu dat het speeksel is en geen maagzuur, ruikt in iedergeval niet heel zuur. en qua flessen hier echt groot fan van de tommee tippee, wij hebben duizend en 1 fles geprobeerd de eerste week maar deze bevalt echt het beste en lijkt erg op de borst.

jeetje wish sterkte met Vince hoor, hoop dat jul;lie 's nachts in ieder geval nog goed slapen. Het zijn geen krampjes??

Bina; mooie foto hoor :)

Anticonceptie; hier gewoon condooms. Omdat ik fertiliteitsproblemen heb wil ik geen hormenen in mijn lijf tenzij ze van de fertiliteitsarts komen...maar mijn eerdere voornemen om als Elise 6 maand is moet ik nog maar effe bekijken. Waarschijnlijk gaan we wel heen om te kijken of mijn lichaam zelf weer een eisprong heeft en zo niet dan toch redelijk snel weer de medische molen in. Ben nu 33 en voor Elise zijn we ook effe bezig geweest. Maar pff dat is alleen rationeel hoor, emotioneel kan ik me niet voorstellen en nog zo'n ukje bij te hebben, heb mijn handen al meer dan vol aan 1 ;)

ego: Elise is gisteren van 10:00 's morgens tot 23:00 's avonbds wakker geweest. 2 keer een hazenslaapje tussendoor maar verder niets. ook niet huilen ofzo, soms een beetje jengelen maar voor het meeste gewoon met grote ogen de wereld in kijken...maar me dan meteen weer druk want dat is echt niet normaal..Ze heeft de afgelopen 2 nachten ook hele onrustig geslapen veel kreunen en met haar armen maaien en ze slaapt ook licht. Maar ze lijkt verder wel tevreden. Nu is ze weer wakker, alsog ze niet wil slapen terwijl ze wel moe is. Nu zijn we de afgelopen dagen begonnen met nutriton en VSM kindisol (om makkelijker te poepen) en we zijn gisteren van infacol naar cinababy overgegaan omdat we het gevoel hadden dat infacol niet heel goed werkte...zou het van een van die dingen kunnen komen??

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hoi meiden, hier weer een berichtje van mij. Mee lezen lukt gewoon echt niet, zag wel mooie fotos voorbij komen!!!

Hier: nog steeds in Limburg. s-moedr gaat elke dag meer achteruit, ze ligt er eigenlijk als een kasplantje bij, het meest reageert ze nog op Yara, dit is echt zo bijzonder! meer als dr mond een beetje bewegen kan ze niet maar op haar mannier wil ze zeggen dat ze het heel fijn vind dat Yara er is. Gisteren toen ze nog een heeeeel klein beetje geluid uit kon brengen heb ik haar beloofd goed voor dr zoon en kleindochter te zorgen en dit vond ze heel fijn, ook heb ik een foto van Yara met een tekstje bewerkt welke mee gaat in de kist en eigenlijk kon ze het niet meer maar ze wilde me met alle geweld bedanken.

Euthanasie doen ze niet, de familie wil het wel maar omdat ze stijf staat van de morfine en dus geen pijn kan voellen vinden ze het geen ondragelijk lijden, ookal zien wij dat anders, dit is ook lijden!

We hopen dat ze snel in slaapt, ook de familie gaat hier helemaal aan onderdedoor, de enige die iedereen nog een beetje kan troosten is mijn kleine lieve meisje

al baal ik er wel van dat mijn meisje sinds dr geboorte bijna nog geen ritme kent! Ik hoop niet dat ze daar iets van overhoud!!!

Met mij gaat het ietsje beter al heb ik wel een stuitonsteking (super pijnlijk) maar daar heb ik antibiotica voor (hoop dat het snel werkt) en ik heb pijn in mn mond, mn tandvlees bij mn rechter verstandskies is opgezet, pijnlijk en laat los van mn kies... heel mn bek doet pijn maja.

Yara is nog wel verkouden en aan het hoesten, maar het lijkt de goede kant op te gaan.

Dan weten jullie het ook weer

liefs

8. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @binna, mooie foto hoor!!! Gelukkig gezinnetje!!

@Vagans, nogmaals sterkte en een prachtige foto met tekstje/gedichtje!!! Heel erg lief!

Liefs

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

net op internet gevonden dat die pijn in mn mond komt door pericoronitis, ontsteking van het overlappende tandvlees rondom de verstandskies... pff heb ik dat...

10. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    SQ Wat sportief zo'n fietstocht! Ik vind dat jij alweer lekker op de been bent. Knap hoor!

Binna wat een super foto!

Vagans ben gewoon een beetje stil van je berichtje. Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. Jij krijgt het wel voor je kiezen. Eerst alle zorgen om Yara en nu alle zorgen om je schoonmoeder. Maak je maar niet druk om het ritme. Dat komt straks vanzelf wel. Een heel lieve foto met een mooie tekst.

Ego ik merk dat ik jullie behoorlijk heb verwaarloosd... hoop het weer goed te maken de komende tijd.

11. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    @Vagans: Sterkte meid...en supermooi kaartje heb je gemaakt!!

12. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hier vandaag rustig dagje.Vince is vannacht om 1.00 eindelijk in slaap gevallen en heeft geslapen tot 7.00 dus dat is dan wel weer lekker maar ja meneertje zal wel kapot geweest zijn.
    Stefanie,of het krampjes zijn ik heb geen idee!! Het is alleen savonds dat ie zo onrustig is...ik zie niet duidelijk dat hij krampjes heeft ofzo maar het zou natuurlijk best kunnen.
    We gaan zo iig Nutrilon Forte halen zodat we dat de laatste 2 voedingen kunnen geven(na overleg gehad te hebben met Nutricia voedingslijn)
    Zo probeer je maar wat he haha

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    En hebben hun je aangeraden om dat gewoon zo te geven.

of staps gewijs.

@gravid meis voor de volgende keer er is altijd ergens een apotheek open die hebben haast altijd alle voedingen. hopenlijk heeft je manejte niet zo veel last.

14. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Vagans Meid wat een prachtige foto & mooi gedicht. Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd en ik hoop echt dat je s-moeder gauw in vrede mag rusten. Dit wachten is slopend voor jullie allemaal!

Ego
    Hier net kraamvisite de deur weer uit. Zometeen effe naar de toko lopen (die is waarsch. wel open vandaag) voor groenten en dan gaat mannetje lekker koken.

Ik heb vandaag twee afgekolfde voedingen in tommee tippee fles gegeven. Deze fles beviel de afgelopen 2 weken zeer goed maar vandaag leek het wel alsof dat allemaal voorbij is!
    Kleine meid gaf na iedere paar slokken wat voeding terug (weet niet of dat normaal is??) en ze verslikte zich zeker wel een aantal keer gedurende de voeding. Ik baal er van want deze flessen gingen de eerste 2 weken ideaal + ik kan ze zo onder mijn kolf draaien en dan een speen erop en klaar..

Ook is ze flink aan het spugen en boeren vandaag maar dat was ook na het live voeden.
    Iemand enig idee wat dit kan zijn of wat eraan te doen valt?

Morgen weer weeguurtje, ben benieuwd wat ze nu weegt:D

Zo ik ga dametje een jasje aandoen en in de lodger wikkelen, gaan we even een stukje lopen!

15. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht

Omdat het maar om 2 voedingen gaat(de 2 laatste) mogen we dat gewoon geven.De andere voedingen geven we gewoon de normale Nutrilon

16. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Trouwens ik las gisteren ook zoiets en nu heb ik het zelf ook...Vince had flink gepoept zo erg dat romper en broekje helemaal vies was...heb ik het nacht laten weken en in wasmachine gedaan maar tis mooi niet schoon...iemand een tip?

17. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Wish en de andere mama waarvan ik ook even de naam niet weet hier precies hetzelfde probleem! Ook ik heb het gelijk in water laten weken en daarna gewassen, maar het wil er niet uit... Ga de tip van Vanish maar even proberen morgen.

Je zou maar katoenen luiers gebruiken.... hoe maakten ze die schoon???:$

18. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Ja dat vroeg ik em dus ook af...misschien dat ze die met kookwas doen???? geen idee!!!!

19. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    ff mn kanjertje showen hoor:)

20. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Goedemorgen meiden!!

@ Yvon: Ik ga haar vanaf nu 5 flessen 150/5 geven. We hebben maelynn net gewogen en ze weeft inmiddels 5 kilo dus vind dat het wel mag :) ben benieuwd :)

@ SQ: Wat slaapt Jelke al goed door zeg! Super! Alleen je borsten zullen inderdaad wel op springen staan ;)

@ Binna: Thanks voor het advies! Ik denk dat ik nog even wacht met andere flesvoeding omdat ze nu wel weer tevreden lijkt te zijn met de hoeveelheid die ik nu geef. Super mooie foto van je gezinnetje!

@ Esmee: Als ik inderdaad overstap op een andere voeding dan gewoon nutrilon standaard, zodat ik wel hetzelfde merk blijf gebruiken :)

@ Typje: Hoe zwaar weegt jou kindje? Wij leggen maelynn steeds een stukje hoger maar nog wel vrij kort. Hier eentje die al bijna op dr zij draait.

@ Infaol: Moet dat op doktersrecept?

@ Gravid: Wat fijn van je nieuwe auto :D .. en wat fijn dat luca het zo goed doet snachts :D

@ Vagans: Sterkte meid! mooi gedichtje!

@ Chaartje: Wat een dotje!

@ Wish: Weet precies hoe je je voelt hoor! Maelynn heeft 2 weken lang uren achter mekaar gehuild!! wij blijven afvragen wat zou er nu zijn .. blijft moeilijk

@sammie: M. kijkt al echt tv, super schattig :)

@anticonceptie: hier condooms… en zodra ik weer ongi wordt aan de pil

Ego:

Morgen een afspraak bij de osteopaat. Dit proberen we nog als laatst. Als M. dan nog blijft huilen weten we het ook niet meer. Heb haar voeding sinds vandaag verhoogd en nu maar weer afwachten … al moet ik zeggen dat het gisteren en vandaag erg goed is gegaan :)

fijne zondag nog meiden xxx

Deel Deze Pagina