Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Ja maak me er ook niet druk om hoor..het "dikke"gaat er wel weer af als ie gaat lopen:D En idd de maxicosi is zwaaaaarr hahaha

2. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Ja daarom hij is gezond en heerlijk tevreden dus wat wil ik nog meer.

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Wish: wauw! 9 kilo al! En mijn moeder me maar vertellen dat een kindje van 1 jaar ongeveer 10 kilo weegt... hihi had zij het ff fout ;) dan is Yara helemaal een ukkie hahaha

Hier| Lekker bij mn ouders gegeten, Yara ligt nu weer lekker op bed en de hondjes blijven een nachtje bij mn opuders logeren omdat mn pa hier morgen al weer om 09:30 staat om die vogelkooi op te halen en daarna ga ik toch door naar mn ouders. Dan is dat makkelijker anders blijft hij heen en weer rijden.

nu een beetje voor de tv hangen, heb ongelofelijk veel last van mn rug dus ff rust :)

4. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Haha Vagans zo gek is het niet hoor wat je moeder zegt..ik had ergens gelezen: Wist u dat...uw baby met 1 jaar wel drie keer zijn/haar geboortegewicht weegt?? Nou ik zei al : Wist u dat...mijn baby dat met 5 maanden al weegt?? hahahaha grappig hoor

5. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Hahaha kindjes met 1 jaar 10 kg.
    Dat redt Luca ook niet hoor, die zal ook tegen de 8,5 kg aan zitten denk.
    En ik zelf was met 1 jaar 13 kg :p (goed, was dan ook een dikkertje dap vroeger ;))

Wish: Hij doet het super goed dan!!
    Enne.. wbt maxi-cosi, daar zit Luca al niet eens meer in ;)
    Die staat gewoon in de auto, als auto stoeltje, en verder niet meer.
    Vind hem veel te zwaar worden.

Ego:
    Hier lekker relax avond!
    Zitten NL-Moldavie te kijken, dus lekker bank hangen.

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Wish: o haha, naja als die maar gezond en happy is, wat maken die richtlijnen dan nog uit!

@ Gravid: Ja jou mannetje is ook al zo groot!

* grootte: Mn moeder had ff in mijn groei boekje gekeken en Yara lijkt kwa groei op mama ;)

Hier:

Net toch ff schrikkel!!

Ik ging bij yara kijken (zoals altijd) had ze de dekentjes helemaal over dr hoofd getrokken!!! Vind ik toch niet zon fijn idee. Mevrouw lag wel lekker te slapen maar heb ze toch ff van dr gezicht gehaald!

7. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Dag dames, een zwaai en een dikke knuffel voor iedereen!!

Ben echt heeeeeeel erg druk steeds, kei moe en heb eigenlijk ook n beetje een dipje(loop mezelf een beetje voorbij de laatste tijd) dus heb jullie verwaarloosd! Maar ik heb met manlief afgesproken dat ik echt wat meer moet ontspannen, dus kom morgen(jaja lekker me-time) weer wat langer kletsen! En hopelijk daarna weer lekker dagelijks, vind het altijd zo gezellig en fijn om met jullie te kletsen! Kus en tot morgen:D:D

8. Gravid

Gravid Niet meer actief

Kwabbernoot: Wel aan jezelf denken he meid!!
    Dikke knuffel voor jou!

Vagans: Snap dat je het even eng vond, maar hier is het de normaalste zaak van de wereld dat ie met iets op zn gezicht slaapt ;)
    Luca legt altijd zijn muizendoekje op zijn gezicht.
    De eerste keer dat ik het zag vond ik het ook eng, en heb ik hem ook weg gehaald, maar hij legde binnen no time dat doekje weer op zijn gezicht.
    Ik denk dus dat ie het zo fijn vind slapen.
    Dus nu laat ik hem maar ;)

Kga ff douchen,.. hopelijk word me mega rug pijn dan wat minder.. en dan verder bank hangen!
    En lekker bed in zo.

9. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Vagans snap je schrik. Zou ik geloof ik ook hebben, maar volgens schoonmoeder slapen heel veel kindjes met iets op hun hoofd...:(

Gravid Zit net de Voice of Holland te kijken en vroeg me ineens af hoe je de naam van jullie kleintje uitspreekt; [Luukaa] of [Loekaa}?

Kwabbernoot Goed dat je ook aan jezelf denkt! We hopen snel weer veel van je te horen!

All hier in de familie heerst het grote vermoeden dat mijn s-zusje zwanger is! Zelfs mijn s-moeder kwam er mee. Ze rookt al weken niet volgens haar en ons is het opgevallen dat ze laatst niet naar een verjaardag ging waar ze normaal graag komt (daar gaat het alleen over baby's en ze drinkt altijd wel een borreltje). Nu moeten jullie weten dat ze het nooit over baby's had, ze ze wel erg leuk vind, maar dan bij een ander.
    Whaaa, vind dit zo ontzettend geweldig leuk! (als het echt zo is). Leuk een neefje of nichtje voor onze kleine man. Hihi ben al allemaal cadeautjes enzo aan het bedenken... Ben benieuwd wanneer we het horen...
    Heb echt een flashback. Vorig jaar zaten wij nu ook in de -we vertellen nog niks- fase... ja, heb een beetje last van heimwee geloof ik. Vond het zwanger zijn zo enorm leuk!!!:)

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ kwabbernoor: geeft niks meid, ook aan je rust denken!

@ Gravid: haha lief

@ Guusje: Spannend!

11. Gravid

Gravid Niet meer actief

Guusje: Het is een Italiaanse naam, en officieel is het Loekaa, maar omdat wij dat echt niet vinden klinken (ondanks dat we grote Italie fan zijn, en het echt een Italiaanse naam is ;)) spreek je de naam van onze Luca gewoon uit zoals je het schrijft, dus Luukaa ;)
    * Spannend zeg van je s-zusje!!
    Zou leuk zijn voor Guus, zo'n klein neefje of nichtje wat weinig scheelt.
    Zo is mijn nichtje eind dit jaar uitgerekend, hun kindje (mijn nichtje of neefje, heel apart haha) scheelt dan ook maar 7 maand ofzo.

Vagans: Ja net wat Guusje zegt, heel veel kindjes vinden dat fijn, en Luca blijkbaar ook ;)

Ik ga lekker bed in, kan amper blijve zitte van de rug pijn.
    Slaap lekker meiden!

12. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Neefjes en nichtjes vlak bij elkaar is erg leuk. Ik zelf scheel maar 5 maanden met mijn nichtje. We hebben nog altijd erg goed contact met elkaar.

13. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Gravid zo zei ik de naam ook altijd totdat ik vandaag de Italiaanse uitspraak hoorde:) ik ben ook meer van de 'Hollandse' uitspraak:)

Leuk al die neefjes en nichtjes bij elkaar! Heb het zelf niet echt gehad dus leek me leuk voor de kleine!

14. Gravid

Gravid Niet meer actief

Guusje: Ja ik ken er ook 1 maar daar zeg je echt Loekaa tegen, ik vind dat echt geen gehoor haha ;)
    Maar zo heb je ook nog de stad Lucca.. En als je dat hoort, is het ook Loekaa.. maar de Italianen weten net een verschil te leggen tussen de uitspraak Luca en Lucca.. ik hoor dat verschil alleen niet haha.
    Zul je Italiaan voor moeten zijn denk ;)

Nichtjes/Neefjes: Tja hier zit sowieso een kronkel in de stamboom haha.
    Het is normaal dat eerst je tantes kinderen krijgen, en dan jijzelf pas.. zo blijf de stamboom recht :p
    Hier is het zo dat mijn nichtje 3 maand jonger is dan mn eigen dochter.
    Dus dat is al een best kronkeltje in de boom haha.
    En Luca is weer 7 maand ouder dan mn nu nog ongeboren neefje of nichtje.
    Maar ja, zo is mijn moeder, dus Lydia dr oma, weer jonger, dan Lydia haar oom.
    En mijn zusje, dus Lydia haar tante, is jonger dan Lydia haar neef.
    Best apart allemaal haha.

Ego:
    Luca heerlijk klokje rond geslapen!!
    Uiteraard mag ik weer niet uitslapen, duuzend keer vriendlief geroepen,.. maar helaas.. die is er met een kanon nog niet uit te krijgen, en heb eigenlijk niet weer zin in gesaggerijn,.. dus ben ik er maar uit gegaan om 07.30u.
    Luca fles gedaan, en die ligt alweer bijna een uur in bed.
    Hopelijk blijft het beetje droog, of althans, hopelijk blijft het bij zachtjes regenen, kunnen Luca en ik straks om 11.00u lekker mee naar voetbal.
    Bijna hele week weer binnen gezeten, wil dr nu even uit!
    Hebben toch regenscherm voor de wandelwagen.. dus Luca jas en muts aan/op, lekker in de warme mummy zak, regenscherm.. denk niet dat hij dan veel last van de regen en de kou heeft.
    Verder weinig op de planning vandaag.. ben behoorlijk gesloopt (letterlijk, door die rot rug) dus hou het weekend lekker rustig.

15. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Gravid ik had op de vroege morgen even moeite om de familielijn te volgen:D.
    Wat heerlijk het klokje rond! Hier was het weer 4.00 uur:(. Ik heb van de week wel mijn man een keer 's nachts zijn bed uit gekregen: Tijdens het voeden zag ik een dunne langpootspin over het plafond lopen (normaal durf ik die zelf wel aan:p). Komt dat beest ineens boven mij naar beneden zetten.... Brrrr! Ik heb toen met harde stem gezet dat er een spin naar beneden kwam en hij die weg moest halen. Zegt hij ook nog dat dit niet zo is (hij dacht dat ik droomde:cool:). Maar nadat ik heb gezegd dat hij snel moest zijn was hij zo zijn bed uit!:p Volgende dag wel wat commentaar gekregen, maar mijn antwoord was: "Weet je ook eens hoe het is om er midden in de nacht acuut uit te moeten voor een ander":D.

Nou vandaag weer even op schuttingenjacht en vanavond een galafeestje van een vriendin. Super leuk. Heb nog een jurkje liggen dus komt helemaal goed, dacht ik. Mijn man bedacht dat het bovenstukje misschien niet zou passen.... dat wordt dus waarschijnlijk kolven voordat ik ga.:)

16. Gravid

Gravid Niet meer actief

Guusje: Whaha, dat moet ik ook eens proberen :p Vriendlief beweert dat ie niet bang voor spinnen is, maar ik denk dat als ik roep dat dr een spin boven zn hoofd hangt, hij zo zn bed uit is hahaha :D
    Tja, ik heb nu al een aantal nachten op rij dat ik helemaal in paniek ben omdat ik een spin zie.. wat dan dus ook niet waar is.
    Dat heb ik echt sinds er 2 grote huisspinnen achter het bed zaten die vriendlief niet gelijk weg wilde halen.
    En nu zit ik steeds met paniek aanval 's nachts.
    Ook lekker :(
    Wat leuk gala feestje!
    Enne.. even kolven haha.. komt er ook zo leuk uit :p
    Die familie lijn is inderdaad bijna niet te volgen haha!

17. Gravid

Gravid Niet meer actief

Heerlijk een keer een dagje geen voetbal ;)
    Vriendlief is ein-de-lijk de auto en de schuur opruimen, zodat ik de wandelwagen in de schuur kwijt kan, en dus niet dagelijks meer dat ding de trap op en af hoef te sjouwen, en zodat ie ook eindelijk eens normaal in de auto mee kan!!
    Luca kan vandaag lekker bij slapen.. wat ie dan ook wonder boven wonder aan het doen is ;)
    En ik heb eindelijk belasting geld binnen, en ben dus wat achterlopende rekeningen aan het betalen, en de administratie even aan het bij werken!
    Ben trouwens super blij dat ik nu al B-geld heb, kan ik maandag toch lekker een dagje naar mijn ouders!!!
    Zou eerst niet kunnen, waar ik al van baalde.. want me pa is maandag ook jarig.. maar nu kan het waarschijnlijk wel!
    Moet ik wel met de trein in me uppie met de wandelwagen, maar gaat vast goed komen!

He, heerlijk zo'n rustig rommel zaterdagje :cool:

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Gravid zelf houd ik ook altijd van zo'n dagje. Super dat je straks de wandelwagen in de schuur kwijt kan! Maakt het allemaal net wat makkelijker en handiger.
    Fijn dat je het belastinggeld binnen hebt. Leuk dat je nu maandag toch naar je ouders kan. Komt vast goed met de wandelwagen. Valt me vaak op dat mensen je dan toch even helpen met in en uit laden.

All kolven hoeft straks niet; het jurkje past zo ook!:) Pfff ben het nu al wel poepie zat en moet me dus nog helemaal opdoffen voor vanavond. Normaal vind ik dat altijd super leuk, maar ik zie er nu bijna tegenop...:) Nou ja, mag wel weer om 23.00 uur naar huis, want dan vinden opa en oma het bedtijd voor henzelf:p Best handig zo'n excuus!:D

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb gewoon voor het eerst zonder reden een bos bloemen van vriendlief gehad! (en mn moeder ook)

Hij kwam ff tussen het werk door naar het nieuwe huis want mn pa heeft lekkage ontdekt en 1 van de schuifdeuren naar het dakterras is kappot :(

Maar goed, kwam die ff langs had die bloemen bij zich :D en voor iemand die dat nooit doet! vond het erg leuk, mag die vaker doen ;)

20. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Vagans, dat is inderdaad het leukste als hij dat anders nooit doet! Dan is het namelijk onverwacht en echt spontaan. Fijn voor je meid geniet er van!

Liefs

Deel Deze Pagina