Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Kwabbernoot wat een vreselijk bericht om te krijgen... Ik zou zoveel willen zeggen om het draaglijk te maken, maar ik zou niet weten wat. Heel, heel veel sterkte! Fijn dat je je familie nu om je heen hebt.

Gravid wat een echt mensje wordt Luca al!

2. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hihi ikke ook ff spammen. Eergisteren met een lange vinger ;)

3. Gravid

Gravid Niet meer actief

4. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Haha, wat leuk al die etende kindjes! Hier nog altijd fulltime bv, maar... het einde is in zicht!:cool:

Mijn man en ik hebben gezegd bv tot een half jaar. Het laatste maandje is dus ingegaan. Ik had er meer moeite mee om te stoppen dan ik vooraf had kunnen indenken. Ik vind het nu heel natuurlijk en ook wel gezellig en vaak ook makkelijk. Maar ik ben na 5 maanden nog altijd doodop en dit komt echt door de bv (bloed is goed en ik ben met alles mijn moeder, dus ook hiermee:cool:).
    Ik ben nu al een paar weken bezig om aan het idee te wennen en vandaag heb ik er voor het eerst een beetje vrede mee. Ik moest weg en het kolven wilde niet, dus op laatste moment nog snel live voeden... pffff...
    En ik wil eigenlijk ook wel weer mijn lichaam terug.;)

Waarom ik dit schrijf? Ach, wilde het even met iemand delen. Kunnen jullie misschien gelijk tips geven welke voeding ik moet nemen. Nu mag ik me ook gaan verdiepen in alle cc'tjes:p

5. Gravid

Gravid Niet meer actief

Guusje: Kan me best voorstellen dat je er wat moeite mee heb.
    Na straks 6 maand stoppen is niet niks natuurlijk, je heb toch 6 maanden live gevoed!
    Wbt voeding,.. ja weet je.. ik kan wel zeggen deze of deze vind ik goed, maar dat is toch wat je zelf wil denk ik.
    Met Lydia heb ik Nutrilon H.A. gegeven, maar was ik 12 euro per bus aan kwijt, en dat per week.
    Daar hebben vriendlief en ik nu gewoon geen geld voor, dus Luca hebben we de eerste paar weken Groeie Start Standaard gegeven, iets van 7 euro per bus, maar aangezien hij het daar niet heel goed op deed, zijn we over gegaan op Friso standaard, 8.25 per pak, en daar doet ie het heel goed op.
    Dus het is echt wat je zelf wil uitgeven aan voeding.. en waar Guus het goed op doet.
    En wbt cc's, Ik weet niet met hoeveel je begin na bv.. geef Luca nu 1x 210+7 en 3x 180+6.. maar weet niet hoe dat na de bv is, geen ervaring mee ;)

Sow, ik alles klaar staan voor morgen!
    Word om 05.30u, tegelijk met vriendlief, bed uit.. Luca 06.30u de fles, en dan zorgen dat we om 07.30u de trein hebben.
    Ben dan rond 09.00u bij station 15min van me ouders vandaan, en daar komt me pa ons dan halen.
    Scheelt me weer bus ritje ;)
    Zie er an de ene kant wel beetje 'tegen op' om in me uppie met de wandelwagen 1.5 uur te reizen,. maar goed.. ben nie op me mondje gevallen.. dus vraag rustig of iemand me ff wil helpen met in en uit stappen.
    Gaat vast goed komen!
    Kga nog ff wasje ophangen.. en dan lekker bankhangen.. en op tijd bed in.

6. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Gabriël krijgt eigen merk voeding van de Jumbo 6,30 per pak (Kruidvat is trouwens precies hetzelfde) en krijgt 4x210/7.
    Je moet inderdaad zelf even uitvinden wat Guus drinkt.

7. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Succes morgen Gravid!

8. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Gravid zo dat wordt een lange dag voor je! Vroeg op zeg... Maar het gaat jullie helemaal lukken! Heel veel plezier alvast!

Bedankt voor je voedingervaring. Kan me nog herinneren dat je bij toeval op een ander merk kwam en dit beviel (zo was het toch?!). Ik ben niet zo van de dure merken. Het is vaak de naam waar je voor betaalt.

Geweldig we hebben hier een spelletje; althans ons manneke. Hij legt de hydrolfiel op zijn hoofd en dan roepen wij zijn naam. Hij trekt dan gelijk de hydrofiel van zijn hoofd en begint te lachen. Echt hylarisch!

9. Desi1984

Desi1984 Lid

9 mrt 2011
    28
    0
    0
    Fijn dat ook ik mag meeklesten hier!
    Klinkt allemaal erg openlijk ;)

Nou mijn zoontje is dus geboren op 9 mei 2011 na een vlotte bevalling, laatste stukje geholpen met de vacuumpomp in het ziekenhuis (moest sowieso in het zh bevallen)

Hij had een goede start, en dronk goed (ondanks dat hij hoofdpijn en misselijk was van het getrek met de vacuumpomp.
    Na 1 nachtje in het ziekenhuis te overnachtten na de bevalling mochtten we de volgende ochtend na huis.

Myron deed het erg goed, en wij waren natuurlijk de trotste ouders :-D

Na 6 weken kwam hij 's nachts voor der nachtvoeding om 2.30u,m tenminste dat dachtten we. We deden om ste beuren de nachten met de fles. Deze nacht was het de beurt aan vriendlief, ik bleef lekker in bed.
    Myron bleef huilen en steeds harder, mijn moeder gevoel knaagde. Toch maar even gaan kijken ... op het moment dat ik de woonkamer inloop zie ik een jongentje liggen wat niet lijkt op het jongentje dat ik ken.
    Hij was helemaal geen baby die veel en overtsuur huilde.

Opeens zagen we dat hij ook moeite kreeg met ademen, hij werd slap en begonm te draaien met zijn ogen.
    Of ademde hij toch wel normaal???
    Na even te hebben gekeken naar hem, en hem goed te hebben geobserveerd, toch maar gebeld met de dokter. We konden gelijk komen, daar werd al snel gebeld met het ZH.
    Daar konden we terecht bij de EHBO.

Na gelijk wat bloed te hebben afgenomen en een thoraxfoto ... werd meteen al duidelijk dat hij zou worden opgenomen.
    Hij kreeg zuurstof en vocht via het infuus, want echt drinken wou hij niet en was ie ook te zwak voor.

Op de afdeling bleek al gauw dat hij erg ziek was, de koorts steeg en hij sliep erg veel. En prikkels kon hij niet verdragen.
    De kinderarts kwam kijken (dezelfde die hem heeft opgenomen) en het sterke vermoeden van hersenvliesontsteking werd uitgesproken. Aangezien hij ook een bombarderende fontanel had ... *schrik*
    Ze hebben verschillende onderzoeken gedaan, en alles wees hetr meest op hersenvliesontsteking. Maar de waardes waren niet in vergelijking daarmee. Dus konden ze er niet echt de vinger aan leggen. Maar hij kreeg wel aan antibioticakuur.
    Al met al hebben we 12 dagen in het ziekenhuis gezeten en ze hielden het op een beginnende hersenvliesontsteking.

Na 12 dagen mochtten we naar huis, en Myron was erg opgeknapt ... maar helaas na 2 weken kreeg hij weer een bollere fontanel en gingen we weer terug. 1 nachtje in het ziekenhuis ter observatie, en de volgende dag leek zijn fontanel normaal t e worden.

Toch weer van allerlei onderzoeken en ook een MRI etc.
    Deze hebben ze opgestuurd naar het UMC Nijmegen en daar zouden we ook heen gaan, om de artsen er na te laten kijken.
    Eind Juli gingen we er heen, en daar konden we dan ook gelijk blijven. De kinderneuroloog wou hem daar houden en observeren voor 2 dagen. Deze 2 dagen werden er uiteindelijk 9.
    Maar ook daar konden ze niets vinden ... in ieder geval niet iets wat kon wijzen op een bepaald ziektebeeld.

Nu lopen we nog steeds regelmatig in het ziekenhuis en heeft hij ook vele controles in nijmegen.
    Ze hebben (bijna) alles uitgesloten ... en hebben het nu over dat het te maken kan hebben met de bevalling i.c.m de vacuum.

Ja zo zet je een gezonde zoon op de wereld en 6 weken later is hij erg ziek. Gelukkig is hij nu echt weer aan de betere hand, is het een vrolijk mannetje en doet het erg goed. En wij zijn nog steeds de trotse ouders. Alhoewel ik (mama) soms wel nog erg bezorgd ben ... maar das dan toch niet gek?

(sorry allemaal voor het lange verhaal, maar zo is het, had eigenlijk nog wel langer gekund ... maar ik heb het zo kort mogelijk gehouden.)

Dit is dus ons verhaal ... en de stille hoop is dat het zo blijft gaan als het nu gaat. Terwijl we ook willen weten waar het vandaan is gekomen.

Groeten Desiree en Myron (en de papa)

10. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Oh er valt nog een hoop voor mij te leren in de KV wereld:

4 x 210/7 betekent dit 4 voedingen van 210 ml waarin je 7 schepjes voeding doet?:(

Heerlijk; deze juf kan nog een hoop leren!:)

11. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ja Guusje dat klopt precies.

Desi, jemig zeg, jullie hebben ook al het nodige meegemaakt.
    Hopelijk vinden ze wel waar het vandaan komt. Wel fijn dat het nu beter gaat.

12. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Zo Desiree dat is echt heel, heel heftig zeg! Ik begrijp het dus goed dat hij geen beginnende hersenvliesontsteking had? Tsjonge, kan me je bezorgdheid zo goed indenken! Je controleert waarschijnlijk nog vaak zijn fontanelletje...

Jammer dat je de eerste periode van je kleintje overschaduwd werd door zorgen. En wat een lange ziekenhuisopnames als je alles bij elkaar op telt... verwachten ze niet dat hij er nog last van zal hebben de komende tijd of later?

13. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Bedankt Monika! Ben weer wat wijzer!:)

14. Desi1984

Desi1984 Lid

9 mrt 2011
    28
    0
    0
    Achteraf denken ze hier in het ziekenhuis dat het geen hersenvliesontsteking is geweest en dat werd ook weer bevestigds in Nijmegen!

Ze denken tot nu toe niet dat het gevolgen heeft voor de toekomst (maar kunnen natuurlijk niets met zekerheid zeggen)

Ja in eerste instantie werd zijn hoofdje na de eerste ziekenhuisopname elke dag gecontroleerd, dus moest elke dag naar het ziekenhuis hier in de buurt. Dat hebben ze langzaam afgebouwd, nu helemaal niet meer. Ja wanneer ik naar het CB ga en wanneer hij controleafspraken heeft in het ziekenhuis.

Maar hij doet het nu erg goed!

Maar nu ik hier toch ben?

Hoeveel drinken jullie kindjes? Hoeveel flessen op een dag?
    Wel of geen bijvoeding? En wat zijn jullie schema's?

Ik hoop van jullie te horen!

15. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Desi: Welkom! En wat een verhaal!!! Als je pas geboren kindje naar het ziekenhuis moet is dat echt verschrikkelijk! Ik heb vanaf dat Yara 6 dagen was 3x 2 dagen in het ziekenhuis gelegen met haar dus ik weet hoe het is. Hopen dat er nu geen enge dingen meer gebeuren en jullie gewoon lekker (zorgeloos) kunnen genieten!
    Aan flessen schema's kan ik je helaas niet helpen ;)

@ Yvon: Lieve foto's!

@ Gravid: Beterschap met je ongi-heid. Blijft klote... ik hoop dat het bij mij nog ff weg blijft!
    En idd, t was helemaal geen lekker weer vandaag! Brrr
    En wat is Luca al een hele vent! Je zou bijna zeggen dat het geen baby meer is zo op die foto! Dan is yara nog wel echt een baby baby

@ Kwabbernoot: Jeetje meid wat een k*t situatie! Ik hoop voor je op een wonder, maar vooral heel erg veel sterkte voor jou en je hele familie!

@ Monika: Ook al zon grote vent! wauw echt een mannetje al!

@ Guusje: Hier ook pas bijvoeden met 6 maanden, maar ik ga niet over op de fles! ik wil een fles-loos kindje en blijf er lekker de borst bij geven, heb helemaal geen zin om me te verdieppen in CC's enzo ;) Top van jou dat je de 6 maanden gaat halen! Ik hoop dat je aan het idee kan wennen en heb gehoord dat langzaam afbouwen beter is voor je lichaam!

* Naam: Luiseren jullie kindjes al naar hun naam? hier nog niet.

Nou het lamminaat boven ligt! Helemaal blij mee!
    Ik heb bijna de hele keuken ingeruimd maar moet nog wat dingetjes.
    Ook de banken, stoel en eettafel staan er :)

Nu hier weer verder met inpakken en langzaam over :D

Oja, het kan dat ik vanaf morgen geen internet meer heb hier, vanaf 10 okt. zou het abbonement verhuizen maja door al die tegenslagen dat het nog niet af was duurt het wat langer. Ik denk dat ik hier dan geen internet meer heb (weet nie hoe het precies werkt) dus als jullie mij ineens missen dan weten jullie hoe of wat ;)

16. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Super fijn zeg dat de bv zo goed gaat!
    Vind het knap dat je ook na de 6 maand gewoon door gaat!
    Lekker zeg dat het laminaat ligt!
    En inderdaad, Luca is al wel baby af hoor.. valt ons ook met de dag op!
    Ongi blijft klote ja, dat heb ik tijdens de zwangerschap ook echt niet gemist haha ;)

Desi: Jeetje meid, jullie hebben er zo te lezen ook geen makkelijke tijd op zitten!
    Erg fijn dat het nu weer goed gaat met hem!
    En dat je bezorgd blijft, is heel logisch, en ook niks verkeerds aan!
    *Wbt voeding:
    Luca krijgt om
    07.00u 210+7
    10.00u fruit, met af en toe zo'n 20cc diksap (lees: water met 2 druppels diksap)
    12.00u 180+6
    15.00u 180+6
    16.30u groente
    19.00u 180+6 + rijstebloem
    Vanaf morgen wil ik beginnen met af en toe broodkorst/stukje brood.
    Beetje mee oefenen.

Guusje: Ja klopt, net wat Monika al zei.. 210+7 is 210 cc water en dan 7 schepjes voeding.
    Met Luca zijn we inderdaad eigenlijk per ongeluk overgegaan op Friso, maar doet ie het veel beter op,..dus hebben dat tot nu toe nog steeds.
    Dank je wel, gaat morgen zeker goed komen.
    Me ouders en zusjes al 2 maand nie gezien.. dus wel weer zin om dagje te gaan!

Naam: Als we zijn naam zeggen kijkt ie wel, maar weet niet of ie dan op je stem reageert of echt op zijn naam.
    Nog even uitvinden haha.

Spelletjes: Daar is Luca ook al goed in haha.
    Vooral dingen op de grond gooien, en dan niet 1x nee tot je de tel kwijt bent ;)

Ego:
    Luca gelukkig toch nog even wakker geworden rond 21.30u.. dus even gauw 120+4 gegeven, schone luier.. en toen zijn bedje weer in.
    Nu slaapt ie alweer lekker!
    Oh ja.. ook zo iets.. elke keer als ik hem fruit of groente zat te geven, zat vriendlief met zn mond dat brrr geluidje te maken.
    En ik al elke keer NEE zeggen.. maar vriendlief heeft het voor elkaar, als ik nu Luca fruit of groente hap geeft.. dan is het: brrrr.. en fruit zit overal behalve in zn mondje ;) EN BEDANKT SCHAT!!
    Vanmiddag was het helemaal erg, ik had bruine bonen op het lepeltje.. wilde het naar zn mondje doen.. Luca pakt het lepeltje en laat het als een katapult weer los :$
    Bruine bonen zaten in zn ogen, op zn neus en voorhoofd.. op het stoeltje boven zn hoofd.. op zn kleertjes.. *zucht* spelletjes met eten beginnen dus ook al ;)
    Whaaa word nog wat ;)
    Ik ga me drinken op drinken, en dan lekker bed in.. het is me eigenlijk alweer veel te laat! ;)

Kom morgen avond weer gezellig mee babbelen.
    Niet te veel kletsen, dan hou ik het niet bij :p
    (haha grapje ;) )
    Slaap lekker meiden!

17. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ja hier luistert hij naar zijn naam, al een paar weken.

Schema:
    7.00 - 8.00 210/7 fles.
    10.30 fruit
    11.30 - 12.00 210/7 fles
    Tussendoor halve lange vinger
    16.00 210/7 fles
    18.00 warm eten (als hij niet ligt te slapen)
    20.00 - 21.00 210/7 fles

18. Desi1984

Desi1984 Lid

9 mrt 2011
    28
    0
    0
    Ik vroeg naar de schema's omdat hier sinds anderhalve week meneer weer midden in de nacht komt voor de nachtvoeding!

Nu doen we maar weer een fles rond 22.30u maar moet hem er wel wakker voor maken, heb dit in overleg gedaan met het CB.
    Maar zou graag de laatste fles er weer vanaf hebben!

19. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Jeetje Desi, allereerst welkom. En tjonge hebben jullie al veel meegmaakt met de kleine. Ik snap dat je wil weten waar het vandaan komt. Maar het feit dat het nu a zo lang goed gaat, moet ook weer een klein beetje vertrouwen geven toch?

Hier is ons schema

08.00 uur fles 180/6
    12.00 uur fles 180/6
    14.30 uur fruit/groente
    16.30 uur fles 180/6
    19.30/20.00 papfles 180/6/2 of 210/7/3

Hangt er vanaf of hij nog veel honger heeft of niet. Gistren lag hij te slapen rond half drie en dan sla ik ook het fruit of groente over omdat ik het veel belangrijker vind dat hij zijn melk binnenkrijgt.

Hij laat tegenwoordig wel steeds meer de melk staan. Soms 40 ml wel. Ben ik niet gewend van hem.

Vanmiddag reageer ik weer op iedereen, wij gaan zo zwemmen.

20. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hey meiden,

Wip effe snel langs want Jaylin moet zo haar fles. Heb wel bijgelezen maar het gaat hier niet zo goed. Dus reageer effe kort!

Kwabbernoot Meis! Jeetje wat is dit enorm schrikken, ik wil je heel, heel heel erg veel sterkte wensen en ik duim dat alles helemaal goed komt!

hier Met Jaylin en haar voedingen gaat het goed. Ze heeft wel enorm last van tandjes en flinke stinkbom-broeken maar dat overleven we wel.

Ik zelf zit in een enorme dip en zie even het licht niet om eruit te komen..
    Met mn gezondheid gaat het ook niet zo goed, afgelopen week naar de HA geweest die dacht haar best te doen, toch moesten we savonds met spoed naar de huisartsenpost vanwege giga buikpijn. Deze arts gooit het op een spastische dikke darm, nu medicatie die niet met bv mag (dus maar goed dat we bijna waren afgebouwd) maar het is nog de vraag of dit de juiste oplossing is..

Deel Deze Pagina