Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Beterschap troetel. Hopelijk voel je je snel beter.

2. Meijke

Meijke Niet meer actief

Schema:

7.00 fles 180/6
    09.30/10.00 fruit
    11.00 fles 180/6
    15.00 fles 180/6
    18.00 groente
    19.30 fles 180/6.

De fruit en groente nog niet heel consequent. Tot dusver had ze peer en wortel op uit een potje en dat vond ze geweldig. Druk doen met haar handjes van enthousiasme en mondje wagenwijd open :D. Nu had ik gisteren voor het eerst vers gemaakt, banaan gepureerd en ook wortels. Nou die banaan, dat was een hit! Maar die wortel hahaha supergrappig, ze ging er van kokhalzen. Mama wat geef je me nu voor pure smaken, mag ik alsjeblieft weer een smakeloze olvaritwortelhap ;)... Vandaag weer proberen, maar ze vond het echt niet lekker zelfgemaakt.
    Zonde van mijn harde werk ;)....

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

Desi, jeetje zeg, ook al veel meegemaakt! Hoop dat het vanaf nu goed mag gaan voor jullie!

Troetel, wat balen dat je er zo doorzit, sterkte!

4. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ons meisje was trouwens goed gegroeid qua gewicht. Maar het viel me op dat ze qua lengte niet zo hard is gegaan de afgelopen 2 maanden. Eerst groeide ze 4/5 cm per maand, maar nu in 2 maanden 4 cm. Geeft niets toch?

5. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ze groeien nu ook minder hard, anders zijn ze binnen no time ontzettend lang ;)

6. Meijke

Meijke Niet meer actief

Haha idd, heb net de curve ingevuld en ze groeit gewoon met de curve mee!

7. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hoi hoi meiden

@Kwabbernoot: Wat vreselijk van je moeder zeg!!! Heel veel sterkte in deze klote tijd.

@Gravid:Wat een leuke foto van Luca in de auto...wat lijkt ie groot!! Lijkt wel een jaar hahaha

@Desi:Welkom hier...leuk dat je ook meekletst! Jeetje wat hebben jullie al veel meegemaakt met de kleine Myron!! Gelukkig is ie nu weer wat aan de betere hand,lijkt me echt heel moeilijk om zo'n kleintje zo ziek te zien.
    Wbt Snachts ineens weer komen:Dat doet Vince ineens ook weer sinds een week...de ene nacht slaapt ie door de andere nacht komt ie al om 2.00 of 3.00.Ik heb niet het idee dat ie dan honger heeft dus geef hem geen fles dan want ben bang dat ie anders weer aan een nachtvoeding gaat wennen.Ik aai hem ff over zn hoofdje en doe speentje in en meestal slaapt ie weer verder dan.Misschien dat het met het sprongetje te maken heeft en vanzelf weer verdwijnt?

@Troetel:Vervelend zeg dat je je zo beroerd voelt! Hopelijk voel je je snel weer wat beter.

@Meijke: Fijn dat je kleine meid het zo goed doet!

@Voedingschema: 8.00 fles 210/7
    10.00:fruithapje
    12.00 fles 210/7
    16.00 fles 210/7
    17.30 soms groentehapje maar niet elke dag.
    19.30/20.00 fles 210/7

Hier alles goed...het weekend avonddiensten gehad dus niet geschreven hier.Vanmorgen kwam de fysio weer en het gaat langzaam de goede kant op met zn afplatting.Voorkeurshouding wordt gelukkig minder.
    Nu lekker ff vrij tot donderdag e

8. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Troetel wat fijn dat Jaylin het goed doet! Maar wat balen van je eigen gezondheid... Ik heb altijd het idee dat als ze spastische darm roepen ze het eigenlijk ook niet weten... Moeten de medicijnen gelijk aanslaan? Ik hoop echt dat je snel opknapt!

All weer bij fysio geweest. Moeten weer naar de manueel therapeut omdat zijn nekje weer vast lijkt te zitten.:( verder vandaag weer wasdag... Zag net dat zijn witte rompertjes bij het boordje gelig worden van het spugen. Iemand een schoonmaaktip?

9. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Guusje Ik heb pillen gekregen voor 5 dagen, moeten na 2 a 3 dagen wel aanslaan. Nou het is nu maandag, heb ze vrijdag voor het eerst geslikt. Pijn is wel iets minder maar echt tevreden ben ik er niet over. Gisteren lukte het redelijk om in slaap te komen met een warme kruik maar vaak genoeg kronkel ik nog van de pijn.

Ik was allang blij dat deze arts wat meer moeite deed dan de Huisarts. HA heeft enkel een uitstrijkje gedaan en ik moest 'na het weekend' maar een beetje urine inleveren. Tegen diezelfde avond verging ik van de pijn en ben ik 2 keer door mijn benen heen gezakt. Arts bij de HA-post heeft naar zijn zeggen alles op gynaecologisch gebied uitgesloten en mijn urine was ok. Tja mijn ontlasting is sinds de bevalling al hel, af en aan. Dus dat was wel een aanknopingspunt.. De pillen die ik heb gehad daar had ik goed hoop voor, maar als ik dan op i-net kijk zie ik dat er weinig is wat met problemen aan de darmen het euvel geheel kan verhelpen.
    Het linkt wel met de pijnaanvallen die ik tot 1 maand terug had. Maar om nou te zeggen dat het met die pillen beter gaat.. Niet echt.. Morgen even naar de HA (ga naar een andere dan vrijdag hoor) en hopen dat die me verder gaat helpen..

schoonmaaktip Ik zet witte kleertjes als ze vies zijn in wat chloor met heet water ( of andersom natuurlijk haha) en daarna spoel ik het (met de hand)met een klein beetje wasverzachter (om de chloor niet in de rest v.d. was te krijgen en die lucht eruit) en daarna gaat het nog in de wasmachine dus verdwijnt de wasverzachter.. Jaylin heeft overigens nergens last van en dat is echt madameke eczeem dusja. Ik denk dat het werkt:D

Hier Net mijn mams gevraagd om morgen op te passen zodat mannetje en ik er even uit kunnen. Wil een hapje gaan eten maar kan nu niet kiezen welk restaurant.. Zucht. Komt ook omdat wij vaak pech hebben met uit eten gaan. Dus neig naar iets bekends maar dat is een eind rijden (oosterhout) wil liever in de buurt blijven.

Twijfel tussen onderstaande restaurants (reviews zijn over het algemeen goed). Meiden graag jullie mening!!
    Grand Café Hotel De Bourgondiër, Bergen op Zoom
    Beetje hotelachtige sfeer dus daar twijfel ik aan

Delphi Grieks Specialiteitenrestaurant, Bergen op Zoom > Restaurants in Noord-Brabant - restaurants, eetcafe, brasserie, horeca, eetgelegenheden, goedkoop uit eten
    We zijn gek op Grieks eten:D

of Kookpunt All inclusive Restaurant Roosendaal
    Maar dat is niet zo romantisch denk ik beetje all in dining zegmaar..

en anders rest nog de griek in Oosterhout (maar dat is best effe rijden op een doordeweekse dag zoals ik al zei).

Moet zelf de beslissing maken natuurlijk maar wie weet kunnen jullie me helpen:)

10. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goede afleiding dat forum:)

Voedingsschema:
    7:00 190/6
    10:00 190/6
    13:00 190/6
    16:00 190/6
    19:00 190/6

Ivm met koemelkeiwitallergie nog geen bijvoeding. Willen we over 2 tot 4 weken wel voorzichtig mee starten (met 5 a 5,5 mnd). En sowieso even kijken wat de kinderarts zegt bij de controle van 10 november.

Ego Ohh meiden ben van het weekend met Jaylin in het grote bad geweest, zo geweldig:) even spammen hoor!

11. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Troetel haha laat je ons kiezen:) ga maar voor de Griek want dit zie je zelf het beste zitten als ik het zo lees. Maar is het wel verstandig nu met je darmen? Mijn zus had het ook en heeft nu een soort van dieet. Iets met melk wat ze niet mag geloof ik en nu gaat het bij haar beter. Hoop dat ze je kunnen helpen!

all rustig hier... Ben aan de schoonmaak dus heb ook niet veel te melden:p

12. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Guusje Ja wil er gewoon graag effe uit. Het is niet zo dat ik last heb van eten moet ik zeggen. Heb gewoon hele lage buikpijn (soort menstruatiekramp/weeen!). Dus zocht het zelf ook een beetje in die richting. Maar al gek want ik slik de cerazette dus heb geen menstruatie.

Ik denk dat ik de griek maar ga bellen haha.

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Troetel: wanneer je er toch over denkt om naar Oosterhout te gaan.... Merlijn? Of zit die er niet meer?
    Ja sorry, ben al vier jaar "uit" Brabant vandaan. En ik vind die japanner/Chinees ook altijd errug goed (tussen Oosterhout en Teteringen)
    Maar als het die griek is tegenover Merlijn.... die is inderdaad lekkr!

kwabbernoot: heftig hoor, hoop dat het beter gaat met je moeder.

Desi welkom, jullie hebben dus ook al het nodige voor je kiezen gehad met je manneke.

Hier net terug van vakantie, naja vakantie gehad, niet weggeweest. Vooral druk beziggeweest met uitpakken en opruimen ;)

Morgen mag ik 'dag' zeggen tegen onze kroonprins! Ons bedrijf bestaat 175 jaar en oa hiervoor komt W-A op bezoek en ik ben uitgeloot om daarbij aanwezig te zijn. Dusse.... wie weet zien jullie me morgen nog voorbij zien komen in journaal of sbs oid :D

14. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Marjan Hoop dat je al met al toch wel een beetje tot rust bent gekomen?;)

Etentje We gaan normaal naar Irodion in Oosterhout. Lekker eten hebben ze daar. Alleen wil ik liever niet te ver weg morgen ivm mijn gezondheid maar ook omdat we voor het eerst zo lang iemand op Jaylin laten passen.
    Dus blijf liever in de buurt, dan valt Oosterhout af want dat is zeker 3 kwartier rijden. Plus het is een doordeweekse dag en manlief is pas na 5-en thuis.

Maar weet niet of het dezelfde griek is als jij bedoelt, ben niet superbekend in Oosterhout.

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Uhm... ja dat weet ik dus zo snel niet of het dezelfde is. Ik ben inmiddels al vier jaar niet meer in Oosterhout geweest. Begrijp het inderdaad wel dat je niet zo lang van huis wilt ivm gezondeheid en de oppas.

Ja we zijn gelukkig aardig tot rust gekomen. Kunnen de meisjes (en de honden in mindere mate) hier rustig "los" laten lopen. Geen angst dat ze plotsklaps op de drukke straat terecht komen. We wonen nu als laatste huis aan een doodlopend straatje. En wanneer we bij de buren "doorsteken" zitten we in de polder. Wat ook weer handig is met de viervoeters :D.

Nu nog de "Insolvenz" geregeld zien te krijgen en dan kunnen we verder.

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Hmmm heb even zitten googlen, maar het gaat niet om dezelfde Griek.
    Merlijn zit in de Klappeijstraat en Irodion aan de Leijsenhoek. Wel komen die beide straten uit op de Markt. Dus ze zitten wel vlakbij mekaar.

Ben niet zo bekend in BoZ dus durf je daarover geen tips te geven.

17. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Marjan Whaaa, wat gaaf de kroonprins! Ik ga het journaal in de gaten houden! Echt leuk! En wauw 175 jaar....!

Fijn dat de meiden lekker los kunnen nu. Hihi klinkt leuk:D

18. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ha meiden, ben ik ook weer ;)
    Heb maar even andere pagina geopend.. kan ik alles terug lezen en reageren :D

Desi: Wat balen dat hij weer voor de late avond fles komt.
    Hopelijk is het maar voor korte periode!

Fem: Lastig is dat he, als hij nu ineens iets doet wat ie eerder niet deed.
    Dan zit je echt van wat is dit.
    Tenminste, ik dan wel ;)
    Lekker gezwommen vandaag?

Troetel: Wat fijn dat het met Jaylin haar voedingen goed gaat.
    Maar wat naar dat je er zelf zo doorheen zit.
    Hoop voor je dat de medicijnen aan slaan en je gauw wat minder last hebt!
    Dikke knuffel!
    Oh wat een leuke foto trouwens van je kleine meid!!

Meijke: Hahaha, dan denk je gezond te doen,. en iets met meer smaak te geven, en dan hoeft ze het niet ;)
    Vind ook dat er aan die olvarit niks geen smaak zit.
    Snap niet dat ze dat lekker vinden haha.
    En geeft niks dat ze nu ineens minder hard groeit hoor.. anders worden ze zo lang ;)
    Maar ik had ook zo iets van hm, eerst zo hard en nu ineens een rem er op ;)

Wish: Hij lijkt niet alleen zo groot, hij is het ook ;)
    Echt groot stevig ventje!
    Fijn dat het met Vince zijn afplatting en voorkeurshouding de goeie kant op gaat!

Guusje: Wat balen dat het nekje weer vast lijkt te zitten!
    Hopelijk helpt fysio weer wat!
    Dikke knuffel voor hem!
    Wbt gelig rompertje, geen idee hoe je dat schoon kunt krijgen.
    Heb het hier nog niet echt gezien eigenlijk, en anders heb ik zo iets van jammer dan ;)

Marjan: Wat gaaf dat je Willem-A. gaat zien!
    175 jaar, pff das al een best tijdje haha.. is voor mijn tijd ;):p
    Lekker joh dat je even vakantie gehad hebt!

Sow, volgens mij ben ik weer bij :p
    Ik heb vandaag lange dag gehad... maar wel errug leuk en gezellig!!
    Vanmorgen zaten Luca en ik al om 07.30u in de trein.. conducteur was zo lief me te helpen met de wagen ;) want die opstapjes voor trein in en uit zijn echt irritant.. is alleen bijna niet te doen.
    Om 09.00u was ik in dorp vlakbij me ouders, kwam me ma ons halen.
    Me pa was nog niet thuis.. en die wist niet dat wij kwamen.. dus toen ie binnen kwam, whaha khad zijn gezicht eigenlijk op foto moeten zetten toen ie Luca zag en daarna mij :p
    Was grote verrassing voor hem, en vond ie ook errug leuk!!
    Hebben leuke gezellige dag gehad.

Moest nog wel lachen, mijn zusje van 6 is nu bezig met lezen en schrijven.
    Maar heel veel kan ze al, want dat leert ze van mijn zusje van 7.
    Maar mn zusje van 6 schrijft dingen op zoals ze het zegt.
    Zo is ze nu volgens dr zelf verliefd op ene H.enno.
    Dus wat schrijft ze op: H.ilde (me zusje dus) hatje H.enno.
    Echt zo als ze hartje zegt (hatje) zo schrijft ze het haha.
    Of dropveters, spreken wij uit beetje zonder de r, dropvete.s, zo iets.. lastig te schrijven haha.
    Dus wat schrijft mijn zusje: Dropfeetes :D
    Maar nu het mooie.. normaal lees je alles van links naar rechts.
    Voor me zusje maakt het alleen niet uit hoe het er staat, staat er iets op zijn kop, leest ze het als nog van links naar rechts.
    Maar nu had me moeder bij 3 pakjes Tuc.. de gele Tuc sloffen er bij gekregen.
    Had me zusje op de wc gzeten, me moeder kwam dr ff helpe..
    Zag me zusje die sloffen met het woordje 'Tuc' er op staan, dus zij gaat spellen: C(spreek ze uiteraard uit als K) -U-T. Mam:' dit zijn cut sloffen' :D
    Eh H.ilde, daar staat TUC, nee mama: er staat, C-u-t.
    Tja, zie dan maar eens uit te leggen dat ze het op de kop leest en dat het dus niet goed is hahah.
    Dus me moeder heeft hele leuke sloffen whaha :p

Na leuke lange gezellige dag, met weinig slaap voor Luca.. want ja die slaapt ergens anders bijna niet, om 16.00u de trein weer gepakt.. gelukkig weer hele lieve mensen die me steeds even wilde helpen, en 17.30u waren we weer thuis.
    Vriendlief had al heel lief het eten klaar.. dus lekker gegeten, en die naar voetbal.
    En ik heb Luca om 18.30u de fles gegeven en die tegen 19.00u op bed gelegd, en die sliep eigenlijk gelijk!
    Was ook helemaal op ;)
    Heb zelf het aanrecht even aan kant gemaakt en de woonkamer.. en nu ook heerlijk even avond!
    Ben zelf ook helemaal gebroken, vond het toch een hele rit zo, 1.5 uur heen en 1.5 uur terug in me uppie met kleine uk in wandelwagen.
    Maar was leuke dag zo.. leuke foto's gemaakt.. en nog leuke cadeautje gehad voor Luca van me tante..
    Een antilek tuitbeker, een vinger tandenborsteltje.. een een duplo boerderij met poppetjes en dieren.
    Dus Luca weer verwend!

Pff, verhaal van een km geworden zo wat ;)
    Ik ga maar gauw kappen haha.

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hoi meiden

Zoals ik al dacht, verhuizen is echt verhuizen bij Online dus ik heb thuis geen internet meer :(

Ik zit nu ff bij mn ouders om mn mail te kijken en jullie te laten weten dat ik voorlopig wat afweziger zal zijn helaas :(

Maar heb wel nog ff een hele mooie foto voor jullie :D

Tot snel meiden!

20. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Lief dat je dat even komt melden ;)
    Hopelijk heb je gauw weer internet!
    Wat een lieve foto zeg van Yara, mooie ogen heeft ze :cool:

Deel Deze Pagina