Lilo: Fijn dat het weer wat beter gaat, en ben benieuwd wat de osteopaat zegt! Wish: Mooi manneke zeg!! Troetel: Wat het spugen kan zijn, geen idee! Luca spuugt ook sinds kort erg veel! Ga morgen even naar het inloop uurtje, even vragen hoe of wat. Binna: Ja je hebt gelijk, hebben we heel niet aan gedacht! Maar goed, hij hoeft alleen morgen nog met de Friso, daarna kunnen we gewoon weer naar de Nestle! Gebruik nu gewoon voor elke fles Infacol, en tot nu toe heeft hij nog weinig last. Hij is niet heel fit, maar het valt gelukkig mee!! Vagans: Meis, wat een ontroerend gedichtje! Sterkte nogmaals!! Even spammen Ons ventje 5 weken oud, foto net gemaakt http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=159234&stc=1&d=1307980993
Dan hoop ik dat het goed gaat. want op het gaat niet om het feit om hoeveel voedingen gaat. maar meer om dat somige voedingen een ander opbouw en structuur hebben. en hun darmpjes daar aan moeten wennen.
@wish wat een lekker mannetje @gravid wat een moppie @troetel het kan zijn dat ze een moeilijkere dag heeft. maar kan ook zijn dat jou bv vandaag wateriger/duner is eb het dus sneler uit de fles komt @lillo hoop dat de osteopaat jullie kan helpen wij willen ook heen met Sky de was ik gebreuk bij de lichte kleuren vaish er bij (ook voor Silver haar soken ) en als het echt vies is smeer ik het in met vanic vloeibaar en voor straks fruit in dekleertjes oma's tip leg het in de melk zo ook met bloed of andere heftige vlekken. melf nutraliseert alles
ja vond het ook al raar binna heb het nog speciaal gevraagd maar nee alleen de laatste 2 voedingen maar ik bel morgen sowieso nog het cb hoor
@wish ben benieuwt wat hu zeggen. qua hier ik denk dat Sky toch ook een lichte vorm van verboren reflux heeft dat het al eerder maar toen ging het weer wat beter maar ze blijft maar de hik houden en altijd na smaken en zuur ruiken. en ze geeft beetjes terug maar daarna zie je haar erg slikken en gaat ze soms huilen. ga denk morgen dus maar even naar het cb of de ha. moet ook even kijken voor haar Nafeltje want die is nog niet goed. wil hem dus laten aan stippen. meiden vinden jullie het mischien een leuk idee om een gewichts / lengte lijstje bij te houden dus wat bij de geboorte en wat nu. en dan iedere keer als je bij het cb bent geweest het er weer bij zetten.
@poepwas: ik leg het meestal eerst al in de week met een beetje wasmiddel. En dan toch vaak nog een tweede draai in de wasmachine helaas. Wat wel goed werkt is dat ik rechtstreeks wat vloeibaar wasmiddel op de vlekken wrijf en dan in de wasmachine. Ja vroeger werd het gewoon ingeweekt en daarna uitgekookt... en vervolgens "op de bleek" te drogen gelegd... waardoor de evt achtergebleven vlekken wel in de zon verbleekten AC: hier ook nog niets gehaald. Hoop dat ik deze week terecht kan bij de Frauenartzt, dan kunnen we het er even over hebben. Wel kwamen we er gisteravond achter dat ik dus toch nog een of twee draadjes heb zitten.... die dus oplosbaar zouden zijn Heb hoegenaamd geen last gehad van mn hechtingen, ook nu nog steeds niet, maar vriendlief "struikelde" gisteren over een restant draadje. Vagans: sterkte meid, mooie kaart en tekst voor je schoonmoeder. Digiknuf!!!! Binna: mooie foto van jullie gezinnetje!!! Gravid: mooi manneke hoor!!!! @troetel: misschien je meisje wat rechterop houden met het voeden? Zeker wanneer het er zo vreselijk snel inloopt, dan kan ze het niet verwerken (in ieder geval is dat mijn ervaring bij Dominique) SQ: is je manneke al binnen? en hebben ze een beetje goed weer gehad? Mn nichtje heeft m vandaag ook gefietst. Normaliter zaten wij op maandagmiddag altijd op de zeedijk bij Molkwerum of Hindeloopen..... mja.... wonen nu een beetje uit de richting
pff hier een baby die gisteren 12 uur wakker was en vandaag weer vanaf 10:00 vanmorgen en al het tevreden is er vanaf, ze huilt behoorlijk, ze is kapot maar wil maar niet slapen...ben nu ook al kapot en de nacht moet nog komen
Pfff Stefanie...klinkt lullig maar ben blij dat ik niet de enige ben met een baby die zoveel kan huien haha. Vince hier alweer vanaf half 5 vanmiddag wakker...huilt alleen niet als ie speen in zn mond heeft en aangezien die er steeds uitvalt... Net Nutrilon Forte gegeven hoop dat het gaat helpen.
Goedemorgen Gisteren was een super goede dag met ons meisje. Ze heeft niet 1x gehuild, alleen voor een vieze luier of honger. Gisteren om 21:30 fles gegeven en ze sliep om 00:00 .. Ze kon niet zo goed in slaap komen en dr tut viel continue uit. Maar gelukkig uiteindelijk dus in slaap gevallen tot 05:30. Toen weer voeding op en heb haar net weer in bed gelegd. Hopelijk slapen we nog wat uurtjes. Om11:15 naar de osteopaat, ben heel erg benieuwd. Liefs xxx
zo en maelynn heeft net nog lekker van 07:00 tot 09:30 geslapen nu fles geven, dan lilo uitlaten en naar de osteopaat. M kan trouwens ineens veel meer .. ze lacht naar foto's, muziekmobiel, schilderijen en uiteraard ons vermaakt zich beter alleen en lijkt vrolijker misschien toch sprongetje geweest ... ben iig blij dat ik met die medicijnen voor reflux ben gestopt, ze heeft nu helemaal geen krampjes meer en weer makkelijke ontlasting
ohja over het vele huilen van babies hier .. heb gelezen dat het huilen bij 6 weken een piek maakt en vanaf dan weer minder wordt dus misschien fijn om te weten.
Spuitluiers in de kleertjes Ja dat was ikke! Maar heb hier ondervonden als ik direct nadat ze doorlekt de kleertjes in heet water met een scheutje soda leg en ze even flink schrob op de vieze plekken en daarna direct in de wasmachine dat het dan redelijk goed eruit gaat. Maar er zijn helaas al wat rompers waar een kleine vlek in is achtergebleven van de eerste 2 weken toen ik dit nog niet had ondervonden! En het oh zo geweldige vanish en ossengalzeep wilde hier beiden niet werken hoor!! Lilo Wat fijn dat het beter gaat en ik hoop dat de osteopaat jullie kan helpen met een oplossing. Gravid Ik ga het vandaag idd ook even vragen bij het inloop uurtje, we gaan toch wegen. Binna Ja wat je zegt zou goed kunnen, omdat ze ook bij live voeden constant terug gaf. Ze valt sinds gister ook steeds in slaap aan de borst terwijl ze nog een flinke slok melk in haar mond heeft en daar verslikt ze zich dus in. Marjan Oei nog restanten hechtingen, das niet fijn. Hier zei de KV bij haar vertrek dat alle hechtingen waren opgelost maar de volgende ochtend zag ik dus zelf nog een flink draadje/knoopje hangen. Gisteren kon ik hem niet meer terugvinden dus hoop toch dat ik hem nu wel verloren ben. Bedankt voor de tip met het voeden. Ga het eens uit proberen! Binna Leuk idee van dat lijstje! Ego Nou hier ook weer een day & night from hell achter de rug.. Ik begon vannacht bijna te smeken om de kolf maar was tegelijkertijd te moe om te kolven. Jaylin kwam gisternacht/ochtend netjes om 5, 8 en 11 uur. Maar daarna begon het feest om 13 uur & 14 u 30 en toen sliep ze weer tot 18:15 en daarna kwam ze om 20:00, 21:30, 22:30 & sliep ze weer even tot 2:15 en daarna weer feest; 3:00, 4:00, 5:30, 6:30, 8:15.. Papa en mama hebben 2 x 2 uur geslapen (dit keer was ook papa de klos want ze schreeuwde het uit en mama werd niet zo makkelijk wakker hihi).. Na de laatste voeding bleef ze maar huilen en vanmorgen een flinke spuitluier dus vermoedelijk zat die ook dwars (het ging gelijk goed los want mama en Jaylin konden beide onder de douche en schone kleertjes aan. De soda is onze beste vriend) En net zijn we even naar de action gewandeld met haar in de draagzak en nu slaapt ze in de box. Die Lodger shelter doet wonderen Straks naar het CB voor het weeguurtje en daarna gaan we een grote auto-rit maken want papa wil gewichten gaan halen voor zijn sportschooltje in de garage. Dus ben benieuwd hoe dat gaat met haar geregel, wellicht wordt het voeden op de parkeerplaats langs de snelweg.. Nu effe wasje ophangen en afwas doen. En wachten op een taxateur die ons huis komt taxeren. Liefs!
Lilo: Oh, dan zal Luca nu ook zn piek ondertussen wel hebben denk ik (al zit hij nog niet op de 6 weken) Hij huilt meer dan anders. Fijn dat Maelynn nu zo vrolijk is!! Voel je je zelf ook beter dan he! En dat lachen is geweldig! Luca lachte vanmorgen ook aan 1 stuk door, echt zo super! Stefanie: Hoop dat jullie toch nog geslapen hebben vanacht! Wish: Ben benieuwd of de forte gaat werken!! Troetel: Ai, dat klinkt inderdaad als geen fijne nacht! Hoop dat ze nu wat beter slaapt! Succes met de auto rit, hopelijk gaat het goed met Jaylin! Stoer dat je vriend een sportschooltje begint! Ego: Luca doet het gelukkig goed op de tijdelijke voeding, gebruik nu of Infacol of Vsm cinababy, en tot nu toe heeft hij weinig tot geen krampjes. Dus ikke erg blij zijn! We zitten nu beetje te dubben, of weer terug naar zn 'eigen voeding' of nu op deze blijven. Vanmorgen hebben we het inloopuurtje van cb helaas gemist, maar zal zo eens bellen. Kan het kloppen dat de Friso voeding dikker is dan de Nestle voeding? En het schuimt ook meer. Vandaag maar eens wat in huis doen, loop beetje achter met de was.. dus die maar eens weg werken..
ik gebruik friso en dat is idd dikker. in het zh zeiden dat beter blijft plakken omdat het dikker is of het meer schuimt weet ik niet heb nooit andere flesvoeding gehad
@Marjan, ja vriendlief was om 15.15 binnen. Hij vond hem alleen dit jaar wel zwaar vanwege de harde wind en de regen. Nu heeft hij spierpijn en last van zijn kniegewrichten... Maar dat komt echt van het fietsen in de regen en de wind... *EGO* Jippie, vanmiddag kunnen we een kolf ophalen voor 35 euro... Ik heb het namelijk even helemaal gehad met mijn rechtertiet!!! Die kloof doet zo ontzettend pijn en op 1 of andere manier kan Jelke die tepel niet in 1 keer goed pakken... Hij heeft er vooral de laatste dagen wel 100 pogingen voor nodig... en dat levert een gestresste moeder en uiteindelijk een huilende Jelke op.... Dus zodra ik die kolf heb ga ik die kant eerst maar eens kolven zodat die tepel een beetje rust krijgt en dan krijgt Jelke toch nog mijn BV alleen dan via de fles. Ik was vanochtend echt bijna zo ver dat ik gewoon helemaal wou stoppen met BV... Maar ja de linkerkant gaat hartstikke goed dus vind het dan ook zo zonde... ik heb namelijk ook VEEl productie dus zou het jammer vinden als het nu het eenmaal op gang is al weer stop gezet wordt... Dus hoop echt dat dit de oplossing is!! Liefs
Goedemiddag meiden!! Hier redelijke nacht gehad.Vince was gisteravond weer veel wakker en zonder speen begon hij te brullen! Om 23.00 laatste fles gegeven(de Forte) maar meneertje is nog tot 2.00 wakker geweestDaarna heerlijk geslapen tot 6.30 dus dat is dan wel weer goed daar mag ik niet over klagen. Heb het CB gebeld en deze bellen me binnen 2 werkdagen terug pffff daar heb je wat aan als je als onzekere moeder vragen hebt:x
vanacht om 01:15 heeft s-moeder dr laatste adem uitgeblazen. Het is goed zo, eindelijk heeft ze rust en voelt ze geen pijn meer.