Ik wil ook mijn bed in, maar moet nog een half uurtje wachten voor de laatste voeding en dan ben ik om 4 uur weer aan de beurt. Pfff hoe doen de mama's dat die al weer aan het werk zijn?! Mijn laatste werkvrije week is aangebroken en ik weet nog niet hoe ik het straks werkend allemaal moet bolwerken... Maar ook hier zal het cliché dat het allemaal gaat lukken wel opgaan. Hope so!
Goedendag allemaal, Lees zo af en toe mee, maar reageren lukt nog niet echt... nog een paar dagen werken en dan is het over, hopelijk heb ik dan weer tijd om vaker te reageren. Met kleine man gaat het nu weer redelijk, hij poept veel te weinig eerst 8 weken niet en daarna 3 weken niet, nu eindelijk wel gehoor gekregen bij de HA en KA, hij krijgt lactulose en een klysma om zijn darmen te activeren, werkt tot nu toe redelijk. Hij heeft ook al een tjidje een vervelend hoestje die vannacht erger geworden is ben ik ook al voor bij de arts geweest moest vanzelf over gaan maar wordt alleen maar erger dus bel zo meteen nog een keer. hij weegt inmiddels bijna 6 kilo en is 62 cm groot.
Denise: Fijn dat hij zo goed gegroeid is. Maar wat naar dat hij zo hoest en zo'n moeite heeft met de ontlasting. Hoop dat het gauw weer goed komt! Guusje: Oh spannend dus, bijna weer ant werk! Hoop dat het je niet tegen valt, en je weer schik er in krijgt! Ego: Vanmorgen was ik om 07.55u al bij de ha, denk ga mooi vroeg.. (prikke begint bij de ha om 08.00u) en hoef ik ook niet te lang te wachte. Nou, dr zate er al 6 voor me! Maar goed, om 08.10u was ik al an de beurt..dus viel mee. Maandag terug naar de ha, en dan krijg ik de uitslagen te horen, dus ben benieuwd. Zo om 09.00u weer lekker lopen. Luca laat ik wel thuis, die is best snotterig.. en normaal ben ik niet van het binnen blijven dan, maar vandaag wel even. En vriendlief is ook thuis, dus die vind het wel net zo leuk even samen met Luca zijn! (Behalve de poepbroeken, daar is ie niet zo blij mee.. maar mama vind het wel even lekker.. heb al 2 dagen geen poepbroeken verschoont.. weet vriendlief wat ik normaal heel de week doet ) Verder weinig op de planning, lekker in huis rommelen!
Denise fijn dat je nog af en toe wat kan schrijven hier. Ben toch wel steeds benieuwd hoe jouw mannetje het doet! Hij begint nu dus lekker een beetje te groeien! Maar oei, die ontlasting... dat is toch ook niet goed. Heeft hij er veel last van? Goed dat je ook voor het hoesten weer even contact opneemt met de HA. Bij die kleintjes moet je er bovenop zitten heb ik het idee. Succes met hem en hopelijk nog een paar leuke werkweken voor jou! Gravid heerlijke hè als die mannen even de taken overnemen. Hier leunt ons mannetje veel te veel op mij. Maar ja, ben er dan ook al ruim 5 maanden 24/7 voor hem. Mijn man neemt nu nog meer taken op zich zodra hij thuis is. Vind ik heerlijk en het is goed voor de kleine man! All Wij zijn gisteren dus weer naar de plek gegaan waar we bijna 4 jaar geleden onze trouwfoto's maakten. Het was gewoon weer super mooi zonnig weer en we hebben op dezelfde plekken weer waanzinnige foto's gemaakt, maar nu met onze kleine man! Was best bijzonder!
@guusje lijkt me heel bijzonder om daar dan nu met zijn 3tjes foto's te maken. Ik kan vanmiddag met hem terecht bij de ha ben benieuwd wat er uit komt, je moet wel erg op je strepen staan om soms serieus genomen te worden.
Guusje: Oh wat gaaf zeg dat je nu daar met zn 3tjes foto's gemaakt hebt! Lijkt me ook erg bijzonder! En klopt, ik vind het heerlijk dat vriendlief even wat taken uit handen neemt! En vriendlief vind het leuk en fijn om te doen, echt leuk zo die 2 mannen Denise: Hou op schei uit, hier moet je ook echt zeer duidelijk zijn, wil je dat ze je serieus nemen. Ik ben afgelopen vrijdag naar de ha geweest, en was allang blij dat ik andere ha dan normaal had. Werd toen tenminste serieus genomen. Hopelijk mag het allemaal mee vallen met je kleine ventje! All: Jeah!! Luca rolt Hij rolde al wel van buik naar rug, maar andersom nog net niet. Wel steeds op zn zij.. maar niet verder. En net leg ik hem op zn rug op het speelkleed.. vriendlief zit spelletje op wii te doen, ik sta koffie te maken.. we kijken naar Luca die ant jengelen is, en die ligt op zijn buik Had echt zo iets van: hm, volgens mij had ik jou op je rug gelegd. Ben je allebei thuis, maar meneertje doet het precies wanneer we beide niet kijken haha. Vanmorgen weer heerlijk gewandeld van 09.00u tot 10.45u, had Luca bij vriendlief gelaten. Kon hij even lekker bij slapen. Vriendlief heeft hem zelfs uit zichzelf fruit gegeven, dus vond ik super!! Normaal denkt ie niet aan zulke dingetjes, maar nu wel.. dus echt lekker! Heb Luca net weer in bed gelegd, even een was aangezet.. nu even lekker samen aan de koffie/thee. Zo vast eten klaar zetten voor vanavond (hutspot met rookworst) en dan even verder rommelen in huis. Hebben afgelopen week een laptop besteld, die komt als goed is vandaag binnen. Vriendlief zijn pc was kapot, dus maar gelijk laptop besteld.. kan ik 's avonds als vriendlief weg is naar training, ook lekker op de bank hangen, gewoon tv kijken. Hoef ik niet meer elke keer achter bureau te zitten, dus stuk relaxter
Denise weet alles vanop je strepen staan. Hoor de HA nog zeggen: "Ik denk niet dat er iets uitkomt en dan moet je je er ook bij neerleggen." inmiddels is zijn ziekenhuisdossier dikker dan de mijne ooit geweest is! Wel fijn dat je al snel terecht kan! Gravid wat super van Luca! En wat lekker dat vriendlief nu ook zo betrokken is! All hier zit de was erin en kan opgehangen worden, maar eerst moet mijn mannetje klaar zijn met eten. Eten staat al klaar (bloemkool). Deze week huis weer opruimen (snap niet dat het iedere keer weer rommelig is). Maar beneden is gelukkig alles al netjes.
Guusje: Ja is echt fijn!! Kan nu zelf ook even 'bij tanken'. Is zo af en toe wel lekker. En ik snap inderdaad ook niet hoe het huis steeds weer zo rommelig word En dan vooral die wasmand haha.. is ie eindelijk leeg, zit ie binnen no time weer vol Blijf je mee bezig haha. Vriendlief verveelt zich haha. Word tijd dat ie weer gaat werken Ik vind het wel keer fijn dat ie thuis is, maar ben ook wel blij als ie weer de deur uit is, want ben helemaal uit mn ritme hahaha. Normaal werk ik heel de dag/elke dag een vast 'schema'tje' af.. maar nu komt daar niks van. Luca zit wel gewoon in zn ritme.. al vind die het ook wel apart, papa heel de dag thuis. Hij zit hem continu in de gaten te houden haha. Pff, gistere wat idioots trouwens We komen terug rijden van voetbal, en rijden hier nog geen 10min. vandaan op zo'n smalle landweg, tussen de weilanden in. Mag je 50 geloof ik (?) maar reden tussen de 60 en de 70. 2x een tegenligger gehad, wij netjes aan de kant, tegenligger ook.. dus zonder af te remmen konden we mooi elkaar passeren. Komt dr een gele seat ibiza aan, dus vriendlief net as bij de vorige 2 tegenliggers zo ver mogelijk naar de kant, maar die ibiza bleef beetje rijden waar ie reed, ging niet helemaal richting kant. We passeren elkaar, horen ineens: Tok. Bleek dat hun zijspiegel de onze geraakt had. Onze spiegel veert gelukkig mee, dus die was iets mee gebogen. Dus vriendlief onder het rijden ding weer goed gedaan en klaar. Dachten we. Zijn we uur thuis, gaat telefoon. Politie. Of we een groene wagen hebben en net kleine aanrijding gehad hebben. Ik telefoon aan vriendlief gegeven, die praat wat met die politie agente, en krijgt daarna de eigenaar van die ibiza aan de lijn. Die wilde met schade formulier langs komen, want volgens hem lag zijn spiegel er af. Vriendlief zegt ook, geloof er weinig van maar toe maar, laat hem maar langs komen. Wij even naar onze spiegel gekeken, maar het enige wat er te zien is, een een klein schaaf plekje, dat er iets heel licht langs geschuurd is. Verder totaal niks. Dus die spiegel van die ander kan er niet afliggen. Dan hadden de spiegels elkaar vol moeten raken en dat was niet gebeurd, het was meer licht aangeraakt. Maar het mooie is, die man moet nu nog komen dus zo belangrijk is het schijnbaar niet. Hij was ons achterna gereden voor kenteken. Ik zeg ook tegen vriendlief: ipv dat hij dan ons gelijk achterna rijd naar huis, en het gelijk hier afhandeld.. nee gaat ie ons achterna voor kenteken, dan naar huis.. en kinderachtig politie bellen. Moet niet gekker worden. As ie gister avond laat nog was geweest, prima.. maar as ie vandaag komt, kan ie de boom in. As het zo belangrijk is handel het dan gelijk af en niet dag later. Maar goed, wij ligge dr nie wakker van.. op onze spiegel is verder niks te zien.. dus zal wel goed zijn. Die spiegel van de ander kan er nooit afliggen.. en zowel, had ie gelijk langs moete kome. Beetje sneu zulke lui. Ik ga de was afhalen en de ander er aan hangen Luca slaapt eindelijk! (Leuk hoor, een ik-ben-moe-maar-wil-niet-slapen ventje )
Net bij het CB geweest: 69 cm lang en 8290 gram. 3e en voorlopig laatste prikjes gehad. huilde alleen even tijdens de prik daarna was hij weer aan het lachen. Vk zei dat het was te hopen dat hij snel zelf ging zitten omdat hij nu toch best wel zwaar wordt om zelf steeds vast te houden. En het leek haar verstandig om voortaan de maxicosi maar in de auto laten, want dat werd nu ook te zwaar voor ons om steeds in en uit de auto te sjouwen. En dan nog iets ik vroeg of ze ook ongeveer kon vertellen hoe het voedingsschema er uit gaat zien i.v.m. de flessen zo rond de 6 a 7 maanden. Volgens haar zit je dus met ongeveer 6 a 7 maanden op: - fles - fruit - brood + fles/beker melk - thee + koekje - warme maaltijd + yoghurt of fles - fles En dat dan die laatste fles komt te vervallen.... Ik vond dat raar omdat ze dan dus na het warme eten niks meer krijgen.... Dan komen ze toch nooit de hele nacht door?? En ik zei dus wanneer geef je dan die laatste fles? Nou toen zei ze dus na de warme maaltijd geef je yoghurt i.p.v. de fles, maar dan kom ik op 2 flessen uit per dag... Dat is toch veel te weinig?? Ik snap er echt geen fluit van! Liefs
Gravid idd een raar iets met die spiegel... Daarbij is spiegel volgens mij voor eigen rekening, omdat je dan beide fout zit. Verzekering kan moeilijk na gaan of je echt genoeg ruimte gaf zeg maar.. Succes als hij nog komt! Ik ga even plat. Mannetje ligt erin en ik ben zo moe... ik pak even dit momentje!
Zo meiden, sorry dat ik jullie zo verwaarloosd heb. Hier gaat het nog niet echt maar dacht zal even de tijd nemen om te reageren uit fatsoen en voor de afleiding en gezelligheid natuurlijk Kwabbernoot Prachtige rouwkaart, fijn dat hij zo naar je zin is geworden. Ik hoop dat het je lukt afscheid te nemen en te rouwen en te verwerken. Kan me indenken dat dit alles zo enorm zwaar is. Zo oneerlijk!! Dikke knuffel en heel erg veel sterkte. Put de kracht uit je twee prachtige kindjes, die geven je tonnen aan energie Desi Hier nog geen bijvoeding ivm koemelkallergie, kijken er wel enorm naar uit en Jaylin ook. Vind het alleen nog een beetje eng wanneer te startenJ[FONT="] Guusje Dat is schrikken zeg van dat speelkleed en dat losse onderdeel! Snap maar al te goed je reactie. Balen van het werk zeg meid, vervelend dat het zo gaat snap maar al te goed dat je boos bent. Vagans Meis wat een narigheid zeg met al die beestjes die overlijden. Heel veel sterkte.. Enne ik weet zeker dat je wel goed voor ze zorgt kraamvisite Las over nog kraamvisite? Hier nog mensen die nog niet gekomen zijn. Opa en oma hebben we toevallig vorige week gezien op de verjaardag van mijn nichtje (daar konden ze dan weer ineens wel naar toe gaan, terwijl dat 1,5 uur verder reizen is..) Tante en oom en nichtje uit Enkhuizen zijn nog steeds niet geweest.. Erg jammer! lilo Wat wordt M. groot zeg Fem Hier van de week heel wat setjes kleren gekocht via Marktplaats, kwam helemaal uit Groningen dus laten verzenden. Was 25,00 kwijt maar dat vrouwtje had er nog een heleboel bij gestopt wat ze niet meer gebruikten. Uiteindelijk errug veel leuke spulletjes, geloof wel 25 shirts, 2 vestjes, 10 broeken, badpakje, 7 maillots, slabbetje en nog veel meer. Allemaal nog in zeer goede staat Vind het zo ook altijd wel leuk kleertjes kopen, in de winkels de laatste tijd zag ik niet al te veel leuks en Jaylin had wat reserve truitjes met lange mouwen nodig (laatst was de hele kast leeg door spugen en kwijlen haha). Lars groeit ook lekker zeg Ben benieuwd naar de uitkomst van je sollicitaties, ik duim voor je! Guusje Haha ik ken het, heb sommige pyjamas van Jaylin maat 62/68 daar zwemt ze in. Dat merk valt denk ik ook wat ruimer. Gravid Prachtig zo die kleine man in winteroutfit! Jeej super dat Luca rolt! Meimamma Effe langs de fysio kan wonderen doen meid Is echt ook een after-bevallings kwaaltje dat alles erger wordt geloof ik. Marjan Jeetje wat een verhaal, mijn hart huilt om zoveel verdriet voor zulke jonge mensen, het leven is echt zo ontzettend oneerlijk!! Monika Superleuk en spannend zeg, auto omruilen voor de motor. Veel plezier ermee en ik hoop dat je nog vele gezellige, mooie, veilige motorritjes mag maken Denise Beterschap met de kleine man! *dat was hoofdstuk 1, hoofdstuk 2 van mn boek volgt zo direct* [/FONT]
Hoofdstuk 2 Hier Alles gaat hier wel zijn gangetje. Jaylin ontwikkelt lekker door en kletst steeds meer. Ze is gegroeid en zit eindelijk goed en wel in maat 62. Veel 56 wordt te kort bij haar buikje maar enkele shirts draagt ze nog. En tja de broeken.. Dat is nog veelal 50 of 56 haha. Maat 74 is hier nog Laaaaang niet in zicht (heb van de week ook voor het eerst wat kleertjes in die maat gekocht, hadden we nog niet veel van.) Vorige week wezen wegen en jahoor ze is EINDELIJK aangekomen.. Kwam ze de afgelopen tijd 130 gr. In de maand aan, en daarna zelfs 60 gram in de maand Is ze nu in 7 dagen tijd 325 gram aangekomen Ze weegt nu 6475 gram Trotse mama dat we de juiste stap hebben gezet!! S nachts krijgt ze al een luier maatje 4 aan, want door maat 3 lekt ze vaak door.. Zo gaat het wel iets beterJ Kleine meisjes worden groot! Mijn gezondheid gaat slecht, slechter, slechtst. Bij de HA is urine, bloed en uitstrijkje gecontroleerd. Alles kwam eigenlijk prima terug, enkel wat slechtere waardes van de nieren maar dat was niets ernstigs. Pijnen blijven, word er gek van!! Heb nu vezels gehad voor de ontlasting en zwaardere pijnstillers. Dit even 2 tot 3 weken aankijken en als het erger wordt terugkomen. V.h. weekend de HA-post gebeld omdat het dus erger werd, maar die konden mij zogezegd niet verder helpen, moest vandaag maar de HA bellen.. Ja donder op!! Ik kan vaak nauwelijks voor Jaylin zorgen, stort in, val bijna van de trap af etc. Maar ik word niet gehoord door de dokter.. Heerlijk zoveel begrip. Ze zeggen dat ik PDS heb (prikkelbaar darm syndroom) maar ik heb zo mijn twijfels. Ontlasting is nu goed en het lijkt echt echt echt menstruatiepijn en dat straalt nu zelfs door naar de bekken en hele benen. Pijnstillers werken van geen meter meer en ik heb zelfs angsten dat het iets ernstigs is.. Ben gewoon bang dat ze iets over het hoofd zien en manlief en Jaylin er vandaag of morgen alleen voor staan.. Ik heb gigantische pijn, dat is toch niet normaal moet toch ergens op wijzen lijkt mij zo.. Nu maar eigen dokter aan het spleen en uit wanhoop zelfs maar een zw. Test gedaan. Niks aan de hand was uiteraard omo-wit. Maar had ondanks dat we niet weten of we een tweede willen, dolblij geweest.. Dan was de pijn tenminste verklaarbaar en stond het voor iets leuks en goeds en moois! Vanaf vandaag laat ik mijn anticonceptie vallen en gaan we met tegenzin over op condoom. Even een tijdje aankijken hoe mijn lichaam reageert. Verder binnenkort naar een homeopaat (vriend v.d. familie) kijken of dat wat uithaalt. Oh ja en Jaylin groeit nu dus echt uit de kinderwagen, big trouble want onze wandelwagen kan niet in ligstand.. Kon vanmorgen nog maar 1 hand horizontaal kwijt boven haar hoofdje en dan ligt ze klem.. Kwam ook door dr jasje, maargoed dat is iets waar van de herfst/winter wel rekening mee gehouden moet worden dat ze die aan heeft.. Nu dus opzoek naar een andere (en liever ook kleinere) wandelwagen/buggy. Met ligstand en het liefst draaibare inzet. Dan kom ik op verschillende quinny soorten of de bugaboo en de xadventure.. Maar die geven ze 2e hands ook nog niet echt weg. Ik ga zo eens even afleiding zoeken en lekker een klein taartje bakken als verrassing voor manlief (en mezelf natuurlijkJ)
Troetel. Als je geen buggy vindt met een ligstand kan je eventueel ook een kussen onder de schouders/hoofdje leggen, zodat ze een beetje half overeind ligt. Is een tip van mijn moeder geweest
Troetel: Jeetje meis, wat naar dat je nog steeds zoveel pijnen hebt!! Ligt het niet aan de anticonceptie? Ik heb er geen verstand van hoor, dus hang me er niet aan op.. maar hoor nogal dat dat voor veel nare bijwerkingen kan zorgen. En anders misschien doorverwijzing naar het zkh vragen? Want snap dat je graag wilt weten waar dit vandaan komt. Fijn dat Jaylin nu zo goed gegroeid is!! Guusje: Ja inderdaad, hij kan ons eigenlijk niks maken, want ondanks dat wij net als hij te hard reden, gingen wij wel naar de kant en hij niet. En hij kan niks bewijzen inderdaad. Hij kan wel zeggen ja spiegel er af.. maar als je onze spiegel ziet,.. dan bestaat et bijna niet dat die van hem er af ligt. Dan had de onze toch ook flink beschadigd moeten zijn. Maar we hebben hem nog steeds niet gezien, dus et zal wel goed zijn SQ: Het schema wat ze hier bij het cb hebben vanaf 6 maand: (En wat ik nu al met Luca heb eigenlijk) 07.00u Bambix fijne ontbijt granen (heb nu dus gewoon nog fles) 10.00u Fruit, of koekje met diksap/thee. (doe ik nu al) 12.00u Brood met fles/beker melk (heb nu nog fles) 15.00u Koekje met diksap/thee (nu nog fles) 16.30u Groente met toetje (wat ik nu al doe) 19.00u Fles (doe ik nu nog met rijstebloem, maar ga dat afbouwen vanaf vanavond) Dus dan kom je aan 3 flessen, 's morgens door bambix, 's middags bij brood, en 's avonds voor het naar bed gaan. * wbt de maxicosi, die is me allang te zwaar, aangezien Luca ook boven de 8kg zit Heb denk nu zo'n 3 weken de mc al in de auto staan.. veel beter voor me rug! Net vriendlief de deur uit gebonjourd met Luca Ik wilde even oefenen met trompet.. dus vriendlief even boodschappen wezen doen met Luca haha. Ga hem even fles geven, en dan weer verder met de was. Blijf je mee bezig
Zo dat even liggen is gewoon anderhalf uur geworden! Pff lijkt de kraamweek wel! Hahaha! Troetel had al zo'n vermoeden dat het bij jullie nog niet echt ging... Allereerst heel veel beterschap! Hoop echt dat ze uit kunnen vogelen waar de pijn nu vandaan komt, want dit kan toch echt niet zo! Slim om even met de pil te stoppen. Je weet maar nooit. Kan me je angst dat het iets ernstigs is indenken, maar probeer daar niet te veel aan te denken hoor. Darmen kunnen heel veel pijn bezorgen. Jeee, die Jaylin! Wat een gewicht is ze ineens aangekomen! Je hebt dus de goede keuze gemaakt! Geef je af en toe nog een toetje bv of heb je nu helemaal geen voeding meer? Kijk maar uit, want als J. nu lekker gaat doorgroeien zit je zo in maatje 74! Hier past hij ook nog maar net in de wagen (kan geen hand meer tussen), maar omdat hij vaak nog met opgetrokken beentjes ligt, gaat hij er gewoon nog in. Het is een natuurlijke houding en beter dan de buggy. Moet trouwens nog uitvogelen hoe plat de buggy nou echt kan Sq wauw, jullie manneke gaat ook goed zeg! Kan je helaas niet helpen met die flessen; moet straks zelf ook nog een hoop daarin gaan ontdekken! Maxi-cosi laat ik de laatste weken ook vaak in de auto staan. Manneke is hier nu bijna 8 kilo en ik vind hem los tillen veel makkelijker en minder zwaar.
Sow, lekker mama tijd Had om 16.00u het eten al op staan, zodat we om 17.00u lekker aan tafel zaten. (Hutspot met gebakken spekjes en rookworst, en jus met uitjes) Luca had ik al groente en toetje gegeven.. dat vloog er in. Die is echt toe aan stukjes groente en fruit.. want die gladde potjes voeding dat drinkt ie nu zo wat Vriendlief is training geven, denk dat ie binnen nu en half uur wel terug is.. Luca ligt lekker op bed, en ik ga even gtst kijken. Lekker zo'n rustig avondje
Hoi meiden, ff ego lees straks wel ff bij (moe) Ik heb vandaag maar toegegeven aan mijn dochter en ze heeft een paar lepeltjes Wortel op! En lekker dat ze het vond Verder is ze een beetje jengeleg vandaag en heeft sinds gisteren al van die rode wangetjes, volgens mij voelt ze zicht niet helemaal lekker, geen koorts en ze voelt juist erg koud. Naja ze ligt nu te slapen, hopen dat ze zich morgen wat lekker voelt en dan krijgt ze savonds (rond onze eigen etenstijd) ook weer wortel
Vagans: Leuke foto's! Heerlijk he, zo'n groente bekkie Pff, ik ben moe met een hoofdletter M Val zo wat om vd slaap. Luca schrok net ergens wakker van, dus die even op schoot gehad.. maar toen hij bijna sliep op me schoot, sliep ik zelf ook zo wat. Hij ligt nu weer lekker op bedje. Drink me glas even leeg, en ga dan ook lekker naar bed.
Ik rol ook zowat om van de slaap! @ Guusje: Ik voel of zie nog niks maar ik heb al ff het vermoeden dat ze er wel aan zitten te komen! Het is natuurlijk ook super druk geweest met de verhuizing enzo, dat kan er ook ff uit komen!