Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gravid

Gravid Niet meer actief

Monika: Weet nooit wat ik van zulke dingen moet geloven ;)

Fem: Gek is dat he, eerst ben je gewoon samen, weet je niet beter.. en nu ben je keer samen en dan voelt het kaal en leeg.. en klopt het gewoon niet haha.
    Wel fijn dat het goed gegaan is!
    Balen dat hij vandaag zo humeurig is, sprongetje misschien?

Desi: Spannend dus voor jullie!!
    Hoop dat het mee mag vallen voor jullie ventje!
    Wbt de fles, ik wil brood gewoon gaan opbouwen, en dan dus tegelijk de fles gaan afbouwen.
    Al zal ik nog wel bekertje/flesje melk blijven geven na de boterham, maar dan niet zo veel als anders.

Zo, 2 wassen afgehaald, gevouwen en weggelegd, 1 weer an de lijn gehangen, en de 2e kan er zo ook aan.
    Luca zijn kamertje doe ik morgen wel, heb het eerlijk gezegd helemaal gehad!!
    Heb net even lekker zitten lezen op de bank, en ga zo paracetamol nemen, en dan weer even lekker bankhangen!
    Vind dat ik genoeg gedaan heb vandaag, en wil vanavond ook nog beetje leefbaar zijn.
    Luca slaapt eindelijk!! Wil de hele dag al niet slapen, is alleen maar aan het rollen.. ;) meneertje heeft het door!
    Maar vanaf 14.00u slaapt hij toch al nu.

2. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Gravid: het kan ook zijn dat je kleine man in een keer weer hard aan het groeien is. En dat hij dardoor meer honger heeft. Of hij pakt nu weer andere dingetjes uit de sprong. Wel leuk om te zien dat hij nu kan rollen.
    Wat een super leuke foto's en wat een prachtige ogen heeft hij toch.

Rianne: Fijn dat nu ook goed met het flesje. Zal wel een hoop rust geven denk ik. Hoop ook dat die gebroken nachten erg snel weer voorbij gaan.

Vagans: heerlijk dat Yara lekker in haar eigen kamertje geslapen heeft/ Begint het al wat te wennen? Huisje al een beetje op orde? Leuk he die nieuwe smaken introduceren?

Desi: Weer een dag allerlei onderzoeken. Hopelijk komt er niks geks uit.

Monika: Weet ook niet zo goed wat ik ervan moet vinden, maar het proberen altijd waard als het een keer nodig zo zijn.

Hier is het weer een mannenavond. Oftewel een uur twoandahalf man op tv en daarna voetbal. Pfffff
    Vanmiddag hebben de konijnen hun prikjes gehad. En Lars heeft vandaag al 5 keer de hik gehad. Zo sneu. Als het goed is is hij nu lekker aan het slapen. Net was hij mog aan het gillen en huilen. Kom zijn kaner op, grote glimlach en trappelen met zijn beentjes. Daar trappen we mooi niet in ventje. Lekker gaan slapen nu.

3. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Monika Dank voor het delen van je ervaring! Fijn om te horen dat Gabriel geen eczeem reactie krijgt op de hapjes:D
    Gravid Wat een geweldige foto’s!!
    Vagans Haha zag er als een ‘heel groot’ kindje uit zo:D Ja wij zijn zelf erg banaan-fans maar twijfel idd nog tussen peer en banaan.

Ego Vanmiddag naar de HA geweest, weer inwendig onderzoek gehad en gilde het weer uit van de pijn. Voor zover de HA kon voelen/zien niks ernstigs maar omdat het zo’n ontzettende pijn doet krijg ik een verwijzing naar de gyn. Hij kon ook niet alles overzien omdat ik door de pijn niet ontspande en dus niet de hele baarmoedermond & hals voelbaar/zichtbaar waren.

De pijn neemt niet echt af en veelal gil ik het de hele dag uit. Ik weet niet hoelang ik dit nog trek. De gyn blijkt een hele lange wachtlijst te hebben (excuse me) en ik moest maar even de afspraak (die me word toegezonden) afwachten en dan kijken of ik het trek tot die datum..

Vermoeden is dus dat de HA die het eerste inwendig onderzoek heeft gedaan, iets geraakt heeft. Omdat de pijnen sindsdien van een categorie 1 naar categorie 10 zijn gegaan om het maar zo te benoemen.

4. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Heb vandaag meegelezen, maar reageer even uit mijn hoofd. Mannetje huilt weer alles bij elkaar:(

Monika hier is on mannetje nog nooit ziek geweest, maar zoiets zou ik zo proberen. Straks werkt het echt!

Gravid wat een super slab zag ik!:D misschien een idee om wipstoel op de tafel te zetten met eten geven?

Vagans jij ook al helemaal aan de bijvoeding. Leuk!

Rianne wat heerlijk dat ze de fles op het kdv pakt! Dat moet je een rust geven! Super dat je het bent blijven proberen. Lijkt me een hele opgave zo met een heel gezin erom heen! Nu hopen dat ze 's nachts ook niet meer zo vaak komt!

Troetel was er enig zicht op hoe lang de wachtlijst is? Heeft de ha ook niks gegeven tegen de pijn? Heel veel sterkte!

5. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hoii meiden

Pfff ik reageer veeeeel te weinig :):)

@Troetel: Wat vreselijk joh dat je zo'n pijn hebt.Anders gewoon een keer op een avond naar de HApost dan weet je zeker dat je doorgestuurd wordt.

@ Gravid: Schattige foto's!! Blijf elke keer weer lachen als ik die grote ogen van hem zie:D

@Monika: Zeker interessant dat artikel...is het proberen zeker een keertje waard!!

Hier alles zn gangetje;Heb het mannetje net naar mn ouders gebracht daar blijft ie 2 nachtjes slapen zodat mama lekker kan slapen als ze nachtdienst heeft. ook stiekum wel ff lekker hoor ff 2 daagjes bijslapen en mn eigen gangetje gaan.

Heb net een bumbo stoeltje op marktplaats gekocht daar kunnen kindjes vanaf 3 maanden al echt in zitten:D Vriendin van me heeft er 1 en die is er helemaal lyrisch over dus ben benieuwd.

6. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Dit is hem

7. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Hé Wish, mijn man is ook helemaal gek van dat stoeltje:) dacht dat hij het verkeerd had, maar het schijnt dus echt zo te zijn....:):):)

Maarre, zie jij je kindje nu 2 dagen en nachten niet? Dat is lang... Maar oh, wat moet het heerlijk zijn om weer eens een fatsoenlijke nacht te maken en er niet uit hoeven vanwege zo'n huiltje...;)

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Troetel: Jeetje meid wat rot, en idd anders gewoon naar de HAP, dan wordt je vaak wel meteen doorgestuurd!!!

@ Guusje: Ja vind het bijvoeden echt leuk! Al het het nog maar een paar hapjes extra bij de BV

@ Wish: Wat een leuk stoeltje!

Hier:

Drama dag vandaag, vooral vanaaf, krijsen! snikken! krijsen! helemaal overstuur, hondjes vervelend... dus ik loop naar de box en val half over een hond dus kom met een boos gezicht al snauwend tegen de honden boven yara dr gezicht uit die daar enorm van schrikt en gigantisch begint te huilen, snikken en bang doen!!! :( Voelde me echt slecht, ik was niet boos op haar en liet dr gewoon verschrikkelijk schrikken! Voelde me echt een slechte mama! Heb dr meteen opgepakt en geknuffeld en gekust en toen was het goed en mocht ze een klein likkie activia toetje :) vond het echt heel erg!

Gelukkig ging slapen redelijk, ff een jengeltje maar meer niet :)

Ze had de laatste tijd zulke koude handjes en voetjes (18 graden op dr kamertje) dus heb ik dr sokjes aan gelaten en een romper met lange mauwen.

9. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Wat sneu dat ze zo huilde en van je schrok.
    Is met Luca ook vaak hoor, dan moet ik of vriendlief niesen, en dan brult ie al haha.
    Hier ook een ventje wat op zijn kamertje koude handjes heeft en koud hoofdje.
    Zomers is zijn kamertje al het koelste kamertje, dus 's winters is et kamertje helemaal koud.
    Als het te erg word zetten we het bedje gewoon bij ons neer.
    Even aankijken.

Wish: Ja gaaf he die ogen ;) Je bent niet de enige haha..
    Je bedoeld dit stoeltje ;)
    http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=191367&stc=1&d=1318970082
    Mn schoonzusje heeft hem voor de kleine meid, die volgende week 7 maand is.. en Luca vond het ook heerlijk zitten zo te zien haha.

Guusje: Ja leuk he, kreeg ik bij Vsm ofzo.
    Had de wipper idd op de tafel staan, maar krijg ik krassen van :(

Troetel: Jeetje zeg.. wat naar! Hopelijk duurt de wachtlijst niet al te lang en weet je gauw hoe of wat!
    Dikke knuffel.

Fem: Leuk he voetbal ;) Hier ook hoor haha, en zelfs bij de fanfare ;)

Ego: Nou, die vent van die ene auto van zondag kwam vanavond opdagen :(
    Nu pas :x
    En wat zet ie neer bij zijn opmerking: Doorgereden na aanrijding.
    Aanrijding? Die mini aanraking? pff hoe kinderachtig kun je zijn.
    De kap van zijn spiegel lag er inderdaad af.. maar hij komt vandaag pas, wie zegt dat ie dat gister niet heb opgelopen.
    Heeft ie als datum ook nog eens 17.10 opgeschreven ipv 16.10.. dus we zijn er niet mee eens.. beetje oneerlijk dit.
    Zeg ook tegen vriendlief: hij had zondag gelijk moeten komen, en niet vanavond pas.
    Dus vriendlief hele verhaal op schade formulier gezet.
    Dat dit niet eerlijk gaat zo.
    Dus ff afwachten nu.
    Vanavond naar fanfare geweest, ging hartstikke goed!
    Wel 3 paracetamols in genomen.. ;)
    Nu nog ff wat drinken en dan lekker bed in!

10. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Goedemorgen!

Vandaag hang ik de vlag uit!:p Ons mannetje heeft van 23.30 - 06.30 uur geslapen! Hoera!!!!:) (Oké, vergeet even dat hij weer de hele avond heeft gehuild:()

Vagans geeft niks hoor dat Yara zo van je schrok. Met een beetje moederliefde is dat vaak zo weer over.

Gravid ah! Jij hebt ook al zo´n stoeltje! Misschien handdoek onder wipstoel op tafel leggen? Wat een stommeling van die spiegel! Denk echt niet dat de verzekering er wat mee kan, omdat dit zo'n gevalletje van beide schuld is.

11. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Goedemorgen meiden,

@Gravid: hahahaha wat zit ie er mooi in!! Ja zo'n stoeltje heb ik gekocht...schijnt ideaal te zijn.

@Guusje: Jouw man ook al?? Mijn man was dus ook gek van dat stoeltje dus ben ik maar op marktplaats gaan zoeken want zijn prijzig nieuw.
    Ja ik zie mn kleine ventje 2 dagen niet maar vind het geen drama hoor,hij is in super goede handen bij mn ouders...doen zeg maar precies zoals ik zelf ook doe en heb het echt ff nodig goed te slapen een paar dagen als ik 7 nachten moet werken.

12. Gravid

Gravid Niet meer actief

Wish: Ja gaaf he ;) Hij vond het heel vreemd zo'n stoeltje haha.
    Respect hoor, 2 dagen zonder je ventje!
    Maar snap best dat je dat even lekker vind.

Guusje: Nee, dit stoeltje is van mn schoonzusje.
    Maar daar waren wij afgelopen zaterdag, dus Luca even in dat stoeltje gezet.
    Denk inderdaad ook niet dat de verzekering hier wat mee doet.. omdat het beide schuld is inderdaad, en die vent ook niet direct is gekomen.
    Fijn dat Guus lekker geslapen heeft!

Ego:
    Hier ook goeie nacht gehad, Luca kwam pas weer om 08.30u, dus super lekker!
    Net fles gegeven en op speelkleed gelegd (die ik op de vloer heb liggen), en meneertje draait gelijk op zijn buik.. en het mooie: Hij tijgert achteruit :D
    Hij lag net voor het eerst van het speelkleed af haha.
    Dus ben benieuwd wanneer ie door krijgt dat ie ook vooruit kan haha.
    Vandaag ff rustig dagje, zo misschien nog even lopen.. wat boodschapjes doen vandaag, en even langs de bank.
    Verder hou ik het even rustig, heb alweer mega hoofdpijn.

13. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hier nog altijd een ventje dat op de grond op zijn plek blijft liggen. Niet voor of achteruit te krijgen...nog even oefenen dus ;)

14. Gravid

Gravid Niet meer actief

Monika: Ja Luca heeft het ineens door dat ie achteruit kan haha.
    Die blijft niet meer liggen ;)

Ego:
    Vanmorgen niet wezen wandelen, maar met zn 3e (Luca lekker bij vriendlief thuis gelaten, ook wel eens lekker zo zonder kleine ;)) naar de stad geweest.
    Gelijk ff boodschappen gedaan.. dus was even leuk zo!
    Net weer thuis, Luca lag op bed.. maar die hoor dat ik er weer ben, dus die wil er uit haha.
    Hebben ook de laptop binnen, toch eerder dan verwacht.. dus kan vanavond als vriendlief naar training is lekker op de bank hangen, en tv kijken en achter pc ;)
    hele luxe ineens haha.
    Vriendlief heeft zowaar de afwas gedaan voor me.. wat is super vind, want hij heeft er mega hekel aan.
    Dus ik vandaag ook rustig dagje.
    Heerlijk zo een keer!
    Moet zo alleen nog even luiers halen, en even langs de rabobank.. en dan vind ik het best voor vandaag!

15. Gravid

Gravid Niet meer actief

16. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Guusje De HA had geen zicht op de lengte van de wachtlijst. Moest even afwachten wanneer ik een brief met geplande afspraak binnenkrijg en even kijken of ik dat trek om zo lang te wachten met die pijn. Als het niet gaat moest ik even naar de poli bellen of het niet eerder kan. En als ze niks kunnen doen effe de HA bellen, dan zou hij het regelen.
    Iets tegen de pijn heb ik niet gekregen. Paracetamol werkte al niet en heb naproxen gekregen voor mijn darmen, die schijnen vrij sterk te zijn maar ze werken gewoon niet meer. Ik mag er daarvan maar 2 per dag en ze horen 12 uur te werken. Na 2 uur wil ik er vaak nog 6 innemen dus ja dat werkt niet echt. De beste oplossing voor zover het zo te noemen valt is een kruik, dat verzacht iets.

Wish Thx voor de tip. HA post heb ik al 3 keer in 2 weken contact mee gehad. 2 keer langs geweest, eerste keer met een kluitje in het riet gestuurd. 2e keer tabletten gehad tegen spastische darm. De HA heeft daarna die tabletten er weer af gegooid (werkten niet) en vezels en naproxen(pijnstillers) voorgeschreven. Afgelopen zondag voor de derde keer naar de HA post gebeld (moet altijd eerst bellen). En werd gezegd door de assistente dat ze me waarschijnlijk niet gingen helpen. Ze ging even overleggen en 2 uur!!!!! Later belde ze terug dat ik evt. zetpillen kon ophalen maar de rest van de problemen maar met de HA moest bespreken omdat ze allemaal denken dat het mijn darmen zijn.
    Daar sta je dan met giga veel pijn en de angst dat je je kindje laat vallen van de krampen. Maar wat geven hun erom? Geen donder..

bumbo stoeltje ziet er super uit! Ben benieuwd hoe het bevalt, laat je het weten?

Lekkern dat je even tijd voor jezelf hebt, even tot rust komen;)

Vagans Och je bent geen slechte mama!! Jaylin is de laatste tijd ook erg schrikkerig, denk echt dat het een beetje eenkennig worden is. Onze hond blaft bijv. nooit en gisteren ging hij blaffen.. Nou daar kwam de pruillip en KRIJSEN!!
    Voel je niet schuldig meis, is echt niet nodig.

Wat betreft de koude voetjes en handjes, hier ook zo’n meisje. Altijd ijsklauwtjes hoe warm ze ook is aangekleed. Maarja dr mama heeft ook altijd ijsvoetjes, zal wel aanleg zijn;)

Guusje Wat heerlijk dat Guus zo lang geslapen heeft! Die rust heb je wel verdientJ Hij leert het wel, dat doorslapen;)

Gravid Hahahaha geweldige foto!!

Ego Hier nog altijd pijn, pijn, pijn. Gisteren weer enorme irritatie. Mijn moeder was hier en wilde graag de borden afspoelen. Er lag nog wat bestek en een pannetje in de week waar banketbakkersroom (zelfgemaakt) in zat aangekoekt. Is best rotspul, voor de kenners die weten dat wel. Dus ik zei mams laat dat maar liggen, dat moet nog effe blijven staan. Wat doet ze, spoelt ze alles af.. Behalve dat. Maar stopt het vervolgens samen in een glas. Gevolg; heel het glas, mn keukenmuur, wasbak en al het net afgespoelde bestek onder de bb-room. Errug grappig.. NOT stond ik daar met giga pijn alles schoon te maken en mn mama op de bank zitten (vriendlief was jaylin aan t voeden dus kon niet helpen).. Nou had het effe niet meer.
    Ging ik ’s avonds effe naar boven om iets te pakken, mn mams had de was opgehangen. Erg lief en kijk ieder heeft zijn andere manier. Maar wat ze nu toch had gedaan?! Maillots gewoon dubbelgevouwen opgehangen (dus stof op elkaar) een overslagtruitje v. Jaylin idem dito. Alle was rook dus MUF! Ik hang zoveel mogelijk kleertjes altijd op hangers te drogen, zeker met die kou droogt het binnen niet zo goed. Had ze de helft v.d. droge was tussen de natte laten hangen.. Errug leuk.. Kon dus alles overnieuw doen.

Vriendlief heeft verder wel alles behalve de was (ik was te boos om het af te staan!) uit mn handen genomen en ik moest met een kop thee op bed gaan liggen. Superlief!

Vandaag ‘gaat’ het wel met de pijn. Vanmorgen lekker wezen wandelen met de woef en Jaylin, even eruit was wel lekker. Ik loop er alleen niet echt super bij, kan dus nauwelijks meer mn normale kleding aan met die pijn.

*Klaagmuur weer uit*

17. Gravid

Gravid Niet meer actief

Troetel: Jeetje, lekker lomp van je moeder dan :(
    Zo iets zou ze toch moeten in zien!
    Wel lief van je mannetje dat hij de rest uit je handen genomen heb, zodat jij je rust kon pakken!

Hier ineens donker, regen.. hagel en onweer.. niks an!
    Wil zo toch nog wel even het dorp in eigenlijk, dus ben die regen beetje aan het weg kijken ;)

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Troetel zodra je de afspraak binnen hebt gelijk bellen of het niet eerder kan:D
    Jammer van je moeders acties...

Gravid kijk de regen maar hierheen; ik vind het wel gezellig:)

All eindelijk is het dan zover... Ons mannetje had voor ons op onze trouwdag een verrassing! Je moet wel een loep meenemen en een felle zaklamp om het te kunnen zien, maar in zijn omderkaak is dan echt een piepklein wit puntje te zien!:):):)

19. Gravid

Gravid Niet meer actief

Guusje: Ja ik vind het ook niet erg hoor, maar wel om door te fietsen haha.
    Heb wel auto.. maar winkel is 2 min. fietse.. dus pak ik de auto niet voor ;)
    Maar ondertussen weer droog hier!
    *Super joh dat tandje door is!! Das de eerste maar alvast ;)

20. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Ik vroeg me af of je dit nu 'door' kan noemen of moet je dan het hele tandje zien? Ofwel wanneer zet ik het in zijn babyboek?

Deel Deze Pagina