Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Ah Vagans, je meisje knap dus nog niet op. Wat sneu. Wie weet kunnen ze een pijnstiller ofzo geven? En anders hebben ze vast wel een pleister voor jou;)
    Succes!

2. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Wat sneu!
    Hopelijk is het niks ergs, duim voor jullie!
    Enne.. kaas is lekkerder hoor, dan duim :p Hoop dat ze pleister voor je hebben!

Monika: Jawel, zitten riempjes in ;) Maar die had ik op dat moment niet om bij hem,.. en toen ie tv zat te kijken, ging ie zelf zo onderuit hangen haha.
    Vond ie relax denk ;) Heb hem na foto wel gelijk overeind gezet, want zo gezond voor ruggie lijkt het me niet haha.

Sow, wij even boodschappen doen, en dan lekker Twente kijken!
    Lekker relax zondagje zo!
    Owh ja, Luca brood aan het 'ontleden'
    http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=192373&stc=1&d=1319366681

3. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    [FONT=&quot]Guusje [/FONT][FONT=&quot]Wat een fijn nieuws hebben jullie gekregen en wat een geruststelling. Nu lekker wat meer gaan genieten!

Vagans Beterschap met de kleine meid, goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwt langs de HA of HAP hoor!!
    Gravid Slofjes?? Houdt Luca die aan? Hier blijft er al geen enkele sok zitten en sloffen en schoenen zijn ook zo verdwenen!
    Guusje Wat schrikken zeg van je nichtje!! Gelukkig mankeert ze niks.
    Denise Fijn dat de medicatie niet meer zo veel nodig is en Kai het minder benauwd heeft!
    Wat zeg je nou.. Kruipen?! Filmpje, filmpje! Haha
    Meijke Oh jee dat is balen zeg allemaal buikgriep! Fijn dat jullie weer bijna allemaal aan de beterende hand zijn, beterschap!
    Gravid Haha dat klinkt als een superleuk film moment met Luca en die voetbal.

Hier Meiden wat is het stil joh!!
    Hier beetje rustig weekendje, gisteren s-ma op visite gehad om haar een beetje te leren Jaylin te verzorgen (fles geven, luier omdoen, bedritueeltje etc. Ze heeft vroeger alleen maar de stoffen luiers gebruikt). Was wel gezellig. Smiddags nog even met mannetje en dochterlief de stad in geweest. Gingen voor heel veel kijken maar kwamen met weinig terug. De wibra had weer eens de helft niet (o.a. slaapzak met lange mouwen.. BAAL!)
    Gisteren begonnen met fruithap:D Ohh ze vind banaan zo lekker!! Alleen kan ze vandaag niet zo goed poepen.. Was te verwachten natuurlijk.
    maar ze is er echt aan toe het vloog er zo in (en naast natuurlijk). Vandaag ging het er nog sneller in.
    En nu vind ze papa die pizza eet ook erg interessant net als mama’s glas drinken, ze krijgt altijd een slokje van me (water). Wat worden kleine babytjes gauw groot! [/FONT]

4. Gravid

Gravid Niet meer actief

Troetel: Ja tot nu toe gaan de sokjes uit, maar de slofjes blijven aan ;)
    Dus ideaal haha.
    Is met klittenband sluiting aan de zijkant, (die slofjes die hij op foto aan heeft, konijnenpootjes :p) en zit nogal 'strak' zeg maar, dus hij heeft nog geen poging gedaan.
    Fijn dat het zo gezellig was met je s.moeder!
    En balen dat de Wibra de helft niet had, zul je net hebben natuurlijk.
    Haha, ja kleintjes worden groot he!
    Hier ook 1 die het eten van je bord kijkt en alles pakken wil.

Wij net Twente gekeken, Luca nu op bed.. wij even achter pc, zo lekker patatjes eten.. en vanavond lekker film avondje.

5. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @Gravid Ja ik weet welke slofjes het zijn, Jaylin heeft ze ook maar dan muizenpootjes. Maar die krijgt ze met gemak uit!

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

nou niks ernstigs.
    Ik moet goed spoelen dat het geen ooronsteking kan worden.

Ze heeft gewoon iets opgelopen en de koorts is er nu tegen aan het vechten.

Ze is verder heel hangerig en heeft vanmiddag heel erg gespuugd (echt zon vloed golf) net wel wat gedronken en ze had zin in de worteltjes dus hopen dat ze nu snel op knapt :)

Zal wel weer een lange nacht worden (ze wil nu echt geen sec zonder mij dus slaapt maar bij mij in bed)

en om mn duim zit een mooie pleister ;)

7. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Fijn dat het niks erg is!
    Verwen haar maar lekker, hoop dat ze gauw beter is!
    Fijn dat jij pleister hebt ;)

Troetel: Leuk he die slofjes! Oh dan heeft Jaylin het gauw door haha.
    Luca tot nu toe nog niet, dus vind ik wel fijn.. want sokjes trekt ie wel uit.
    Maar goed, roep niet te hard.. eerdaags zal ie die slofjes ook wel door hebben dan ;)

Luca vanmiddag lekker in bad geweest, die lag om 19.30u in bed.
    Wij frietjes gegeten, en zitten nu al hele avond spel te doen op pc.
    Ik Sims, en vriendlief iets van transport spel.
    Ga nu lekker bankhangen, heb vierkante ogen zowat ;)
    En dan niet te laat naar bed.
    Fijne avond nog meiden en slaap lekker voor zover mogelijk!

8. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Tip voor volgend weekend (i.v.m. de klok die 1 uur achteruit gaat)

Begin vanaf morgen elke fles met 10 minuten te rekken. Elke dag doe je er 10 minuten bij waardoor je dus op zaterdag op een uur vooruit zit. Als de klok dan achteruit gaat die nacht, verandert er voor je kleine niks en zit hij/zij weer op zijn gewone tijd.

Dus normaal bijvoorbeeld 8.00 de fles:
    maandag - 8.10 - 12.10 - 16.10 - 20.10
    dinsdag - 8.20 - 12.20 - 16.20 - 20.20
    woensdag - 8.30 - 12.30 -16.30 - 20.30
    donderdag - 8.40 - 12.40 -16.40 - 20.40
    vrijdag - 8.50 - 12.50 - 16.50 - 20.50

Dan kom je dus zaterdag op 9.00 - 13.00 - 17.00 - 21.00 uit, maar de klok gaat daarna 1 uur achteruit dus dan zitten ze zondag weer gewoon op hun oude tijd!

Doordat je elke dag met 10 minuten rekt, merkt je kleine er weinig van en zit hij/zij zondag zo weer in het nieuwe tijdritme!
    Mijn moeder gaf dit als tip. Die deed dit ook bij mij en mijn broertje en zusjes en wij hebben dus nergens last van gehad en zaten de zondags meteen in het goede ritme.

En de fles om 21.00 geven op zaterdag lijkt natuurlijk laat voor sommige kindjes als ze normaal 20.00 gewend zijn, maar je bent natuurlijk zaterdag met de 1e fles ook een uur later begonnen dus als het goed is maakt het dan niet uit voor hen. Ze kunnen nog niet klok kijken nou.... whahaha!

Liefs

9. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Sq wat een super tip! Heel erg bedankt! Oh ben trouwens ook jaloers op die 4 voedingen... Hier nog altijd 5:(

Vagans haha die pleister!:) ik hoop echt dat Yara snel opknapt!

Troetel leuk dat ze zo goed op het bijvoeden reageert! Darmpjes krijgen het hopelijk ook snel door!;) hoe is het verder met jou?

10. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Hier heerlijk weekend gehad, weinig gedaan, beetje thuis gehangen en gewandeld.
    Ik zal snel proberen een filmpje te maken van het kriupen zo lief !
    Vagans goed te hiren dat er niets ernstigs aan de hand is.
    Troetel gaat snel he, die kleinetjes worden zo snel groot die van miji s straks alweer een half jaar.

11. Gravid

Gravid Niet meer actief

Denise: Lekker rustig weekendje dus!

SQ: Kan handig zijn, maar denk dak gewoon me eigen tijden aan hou.
    Zie wel in hoeverre hij er last van krijg, en krijg ie er last van.. zal dat heus geen weken zijn ;)
    Hij krijgt normaal al 07.00u de fles, en 's avonds tussen 18.30u en 19.00u.
    Dus zoveel zal het niet uitmaken denk.
    Ga echt niet om 21.00u de fles geven, mij te laat.. en dat red Luca ook niet aangezien hij 18.30 a 19.00u gewend is, en gewend is om 19.30u in bed te liggen.
    Maak ik het later dan is het drammen en boos zijn. (en geloof me, dan is ie echt boos ;))

Hier werd het toch nog later dan ik wilde, maar toe maar.. weer lekker geslapen.
    Luca kwam om 07.30u ofzo.. die fles gegeven net, en heb hem net naast vriendlief op bed gelegd.
    Ik ff an ontbijtje, en ga zo ff aankleden en dan zorgen dat ik om 09.30u bij de ha ben.
    Ben benieuwd naar de uitslag, en ze gaat me rug onderzoeken.
    Dus ben super benieuwd!
    Verder rustig dagje, beetje in huis rommelen.

12. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Hey Dames,

Na ongeveer 2 weekjes zal ik me toch maar weer eens even melden. Sorry dat het zo lang heeft geduurd.

Intussen is ons kleine meisje gedoopt en ze zag er prachtig uit!!

Vandaag gaan we weer naar de kinderarts, ben benieuwd wat hij zegt van haar verkoudheid. Dit houdt echt al weken (mss zelfs wel maanden) aan en ze komt er niet van af. Wordt zelfs steeds erger volgens mij. Gisteren kwam er zelfs een hoop slijm mee en dan heeft ze echt heel veel moeite om te ademen. zo zielig. Slapen gaat ook steeds moeizamer omdat ze met speentje in geen lucht krijgt en zonder speentje weer niet in slaap kan komen.

Even nog uit mijn hoofd:

Kwabbernoot, gecondoleerd. zo te lezen was het een mooie uitvaart.
    Vagans: Heel veel plezier in jullie nieuwe huisje!!
    Guusje: zag dat het geen stofwisselingsziekte is, wat zal dat een opluchting zijn!!
    Verder zag ik weer prachtige foto's voorbijkomen van een aantal knappe mannetjes!!

Helaas ook nog minder nieuws, bij mijn werk gaan ze enorm bezuinigen en er is een vacaturestop ingesteld. tijdelijke contracten mogen ook niet verlengd worden en dus wordt ook mijn contract aan het eind van het jaar niet verlengd, enorm balen dus en op zoek naar ander werk!!

Zit even niet mee, was zo blij dat ik na mijn zwangerschap iets nieuws had gevonden, maar ja het is nu eenmaal zo.

Lfs Yvonne

13. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    yvonne Wat een lief meisje!!!!! Wat mooi dat ze gedoopt is! Wij laten hem in november dopen.
    Wat balen van je werk.... helaas zijn hier meer werkzoekenden....

Denise rustig weekend is heerlijk! Het was ook zulk super weer!

Gravid spannend ochtendje dus. Ben heel benieuwd wat je te horen gaat krijgen!

14. Gravid

Gravid Niet meer actief

Yvon: Mooie foto van je meisje! Ze ziet er super schattig uit zo!
    Balen van je werk zeg!
    Hopelijk vind je ander werk.
    En wat naar zeg van Lise haar verkoudheid!
    Succes bij de kinderarts!!

Guusje/All:
    Vanmorgen dus naar de ha gweest, had helaas die K*t ha weer, die me niet serieus neemt.
    Eerst kon ze de uitslagen al niet vinden, toen ze die had.. bleek (gelukkig) dat alles goed was!
    Maar toen begon ze weer te zaniken of de klachten dan misschien toch niet door spanningen kwam.
    Want ja, jong gezinnetje, baby.. whaaaaa mag ik even gillen.
    NEE ER IS NIKS AAN DE HAND THUIS.:x
    Oh vind je het niet fijn als ik daar steeds naar vraag?
    NEE!!!! :x
    Ze blijft maar doorzanike en doorzagen of er thuis soms niks is.
    Wat moet er verdorie zijn dan? Mag ik niet gewoon lekker van me vriend genieten en ons ventje?
    Moet een jong gezin gelijk problemen hebben dan?
    Whaaaa :x
    Ja zegt ze en nu.
    Eh daar ben jij ha voor toch :( als ik ha was geweest had ik niet hier gezete.
    Oh je had ook nek en rug klachten, laat maar even kijken.
    Nou, dat is echt EVEN, ze voelt 2 sec.
    Oh je heb verhoogde spierspanning in rug en nek.
    NEEEEEEE meen je dat :$ Daar was ik zelf nog niet achter :x
    Stuur je wel door naar fysio.
    Ja heel fijn, word niet vergoed.. heb dit jaar al (bekken)fysio gehad.
    kost eerste 2x 45 euries, daarna 32 per keer.
    Eh, mag dan verhoogde spierspanning in me rug hebben, maar helaas nog geen geldboom.
    Dus met andere woorden, kan vanaf januari pas naar fysio.
    Ach ja, die 2 maanden extra kramperen van de pijn in rug en nek kan er nog wel bij :x
    En nu ben ik stik saggo!!
    Denk dak de hele dag maar in me nest ga liggen.. en er voor morgen ochtend niet meer in uit kom.
    *Zuchttttt... sorry, was mijn klaag modus even. * :)

15. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Oh Gravid, wat enorm balen! Je had dus niet die meedenkende huisarts van de vorige keer begrijp ik...
    Fijn dat er niks uit het bloedonderzoek is gekomen (al zou je soms willen dat er wel wat uit kwam...), maar balen van je rug. Stomme verzerkeringen ook! Leef met je mee, want ons budget is ook bijna op en ik moet ook nog even voor mijn rug op pad. Volgend jaar wordt fysio trouwens helemaal niet meer vergoed heb ik gehoord... Echt balen!
    Snap dat je er even goed de balen van in hebt. Je voelt je zo echt niet serieus genomen. Knuffel voor jou en niet te lang in bed blijven liggen hoor; daar is het veel te lekker weer voor!;)

16. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Oh Gravid, wat voor een ha heb jij zeg. Daar zou ik ook niet graag heen gaan.

Hier sinds gisteravond steeds duizelig, hoofdpijn, deels verstopte neus, misselijk en de ontlasting gaat richting diarree. Pff hoop niet dat ik ziek wordt :(

17. Gravid

Gravid Niet meer actief

Monika: Nee, echt een *piep* ha :x
    Wat balen dat je je zo naar voelt! Hopelijk valt het mee, en ben je gauw weer op geknapt!

Guusje: Klopt, had zo gehoopt (en gedacht) dat ik die andere vrouw weer had, maar helaas.
    Voel me zo niet serieus genomen door haar.
    Enne.. volgend jaar helemaal niet vergoed???
    Pff, dat hoop ik toch niet.. want dit is niet leuk meer die pijn.

Nah, toch maar niet in bed gegaan ;) Ben nog wel behoorlijk saggo.. vriendlief werkt daar ook niet echt aan mee.. die bleef vanmorgen al lekker eigenwijs in bed liggen.. mama loopt wel.
    Om 10.15u kon ie natuurlijk niet Luca zijn fruit geven, doet mama wel.
    Hij mag dan zonder werk zitten, maar thuis is het ook geen hotel :x;)

Maar goed, 1 pluspuntje, hopelijk.. ik heb gesolliciteerd voor Post voorbereider bij PostNL, niet de meest leuke baan en werkgever misschien.. maar is voor minimaal 8 uur en maximaal 20uur in de week.
    En hier in de buurt, hooguit 20min. rijden.. dus dat is ook ideaal.
    Ze zoeken nogal veel mensen, dus ik hoop maar dat ze me aannemen.
    Ben ik er ook even tussenuit.
    Blijf het liefst lekker bij me kleine man, maar de muren komen beetje op me af. (en daarbij kan ik amper rekeningen betalen, dus wat extra centjes zijn best welkom ;):))
    Dus ben nu flink ant duimen.. als goed is krijg ik van de week telefoontje voor telefonische voorsellectie.
    Is parttime, dus ook wel lekker.. zolang vriendlief thuis is, kan ik elke dag gewoon paar uurtjes doen.. en als vriendlief weer ant werk is, kan ik het waarsch. gewoon combineren met zijn werk, zodat Luca niet naar opvang hoef.
    En ik dus niet voor Jan noppes werk.
    Dus wel aantrekkelijk allemaal.

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Oh, Gravid eat een leuk nieuws van die baan! Hoop echt dat je hem krijgt zou ideaal zijn! Misschien niet het meest uitdagende werk, maar wel meer contacten, je bent er even tussen uit, verdient ook nog en je bent even meer dan alleen moeder. Ik duim voor je!!!

Monika als ik het zo lees ben je al een beetje ziek.... Hoop dat je je snel weer beter voelt!

19. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zo meiden ik wip ook weer even langs. Weet niet hoe lang/veel ik kan reageren want ik zit met een dramhoofd van een kind op schoot haha. Gillen en boos doen als het even niet gaat zoals ze wil.. Wat een karakter (sst heeft ze van haar vader haha grapje).

Vagans Fijn dat er niks ergs is met Yara. Lekker vertroetelen en dat ze maar gauw beter mag worden! Lijkt me niks zo’n ziek ukkepukjeL
    Gravid Gelukkig dat Luca het nog niet door heeft. Hier een meiske dat vanaf het begin al anti schoen, slof, sok is. Schopt net zo lang tot ze uitgaan en anders gaat ze gewoon effe gillen. Moet zeggen dat ze vandaag die muis-slofjes wel langer heeft aangehouden. Een record!:D
    SQ goede tip! Bedankt! Alleen nog even kijken hoe we dat hier gaan doen want wil een ander schema erin gooien morgen na het wegen.
    guusje Ja ze reageert super op het bijvoeden (alleen haar ontlasting is raar haha maar dat heb je met banaan!)
    Met mij gaat het wel wat beter. De pijnen zijn over het algemeen minder, soms nog wat pieken maar er is wat beter mee te leven. Echt afgenomen sinds mijn eerste menstruatie en het stoppen met de anticonceptie. Laat de afspraak bij de Gyn gewoon staan (heb hem sowieso nog niet eens binnen) wil weten wat het is geweest en als het aan de AC lag wil ik wel eens weten wat we in de toekomst gaan doen..
    Naast mijn gezondheid ‘gaat het’ wil graag wat meer uitdaging naast het mama zijn maar weet zo niet waar ik het zoeken moet en waar te beginnen.
    Heb nog echt mijn draai niet gevonden als thuisblijfmama, ook al zit ik al een tijdje thuis. Misschien komt het thuiszitten me gewoon de neus uit.

Hoe is het met jou meid?

Yvon
    Wauw wat ziet de kleine meid er prachtig uit! Balen zeg van je werk, succes met de zoektocht naar ander werk. Ik duim voor je dat je een fijne nieuwe werkplek zult vinden.
    Gravid Jeetje meid wat balen zeg dat je zo´n rot arts had. Die zorgverzekeringen zijn ook achterlijk hoor! Ik kreeg 10 sessies vergoed maar moest er op een gegeven moment dus langer tussen laten omdat de vergoede sessies bijna op waren. Nu moet ik om de 3 weken maar ja het ´gaat´ nu wel en heb liever dat ik in december ook nog naar een afspraak kan dan dat ik nu om de 2 weken mijn ´vergoeding´ op maak. Dus maar even creperen van de pijn en 4 a 5 wkn er tussen laten. Dan zing ik hopelijk het jaar ermee uit..

Kan je vriend het evt. niet goed masseren en kraken? Hij is natuurlijk geen fysio maar mijn mannetje krijgt het meestal al een beetje los bij mij. Zo kan ik soms weer beter die paar weken uitzingen.

Dikke knuffel!
    Monika Oh jee! Beterschap meid. Hoop dat het overwaait en niet doorzet.
    Gravid Fijn even een iets nieuws en wat bijverdienen is inderdaad ook fijn. Ik begrijp maar al te goed wat je bedoelt met dat de muren op je af komen;)

Hier Dus een lekkere dram dame die zit te slaan en te krabben overal aan. Haha een echte meid. Ach nu is ze al wat rustiger en zit met een scheef hoofdje naar de laptop te kijken. Ben al heel de ochtend met haar op sleeptouw want ze is al de hele dag jammerig dus nu is het goed hoor. Even mama tijd..

De banaan vloog er weer in vanochtend (en naast, vond ze erg grappig). Eind v.d. ochtend zijn we even uitgebreid met zijn tweetjes bij de action wezen shoppen en nog even de buurtsuper binnen gegaan hier want die gaat woensdag sluiten en over +- 3 weken opent daar de c1000 dus ging even kijken of ze wat aanbiedingen hadden :D Maar nog niks, ach ze zullen er dinsdag en woensdag wel veel uitgooien hoop ik.

Verder wat kleding besteld voor mezelf op wehkamp, heb echt spijkerbroeken nodig. En druk met het plannen van een kleine surprise party voor mijn moeders verjaardag zondag. Even afwachten of mijn tante en oom kunnen die dag en dan mijn broertje even bellen. En als die niet kunnen even wat nieuws verzinnen.

Nu gauw de kleine drama Queen in bed, want het is weer groot drama!!

20. Gravid

Gravid Niet meer actief

Troetel: Ja en ik snap goed wat je bedoeld met dat het thuisblijf mama zijn de neus uit komt.. ;)
    Ik vind het heerlijk hoor, bij mn ventje zijn.. maar wil ook iets anders.
    Had niet gedacht dat ik dat zou zeggen, maar zie hier.. het hoge woord is er uit haha.
    Wil even sowieso 2 dagen wat anders doen, of elke ochtend ofzo.
    Even niet alleen mama zijn en huissloof :) (nee ben ik ook nie, maar zo voelt het af en toe wel)
    * Fijn dat de pijn al stuk minder is!!
    Hopelijk blijft het zo, al snap ik dat je wil weten waar het vandaag kwam!
    Haha, leuk he.. zo'n drama queen ;)
    Hier een drama king af en toe ;) Dan is ie zo boos en drammerig dat er geen land mee te bezeilen is.
    Leuk dat je een surprise party aan het regelen bent!
    Nu hopen dat ze het leuk vind haha ;)

Ik net even langs fysio gelopen, zit hier in de straat.. en ga zo nu en dan ff langs het meisje die ik had tijdens de zwangerschap met bekken fysio.
    Even showen en bij babbelen ;)
    Luca nu in bed, vriendlief werk ant zoeken.. en ik maar weer verder ant vervelen.
    Heb van 12 tot half 2 lekker op bed boekje liggen lezen, en ga ik zo maar weer doen denk.
    Bleh, wat voel ik me ... tja zeg het eens,.. weet niet eens hoe ik me voel,.. gewoon ff rot.
    :(

Deel Deze Pagina