Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gravid

Gravid Niet meer actief

Monika: Ik denk er net zo over als jij!
    Luca woog vorige week dinsdag 4115 gram, maar krijgt nu ook gewoon 5 a 6 flessen 175cc.
    Hij vraagt er om, dus ga ik niet weigeren, ga hem inderdaad geen honger laten leiden.
    Wat cb er van vind boeit me niet.

Lilo: Wat fijn zeg dat Maelynn zo goed geslapen heeft en jullie dus ook!!
    Maar als ze wakker is na haar voeding, valt ze in bedje dan niet in slaap??

Chaartje: Wat leuk wat van je te lezen!!
    Snap dat dit een moeilijke tijd voor je is, *Dikke knuffel* voor jou meid!
    Fijn dat Jeliyah het zo goed doet!
    En dat dromen dat herken ik wel, Luca hoor ik ook vaak verschillende geluidjes maken, wel grappig!

Ego:
    Pfff, ben ik de enige die er moeite mee heeft na een nacht lekker slapen er 's morgens om 04.00u uit te moeten? :p
    Ach ja, als ik er eenmaal uit ben gaat het wel hoor haha ;)
    Deed hij eerst 10min over een fles, nu met 175cc zit ik een half uur lang met hem.
    Naja, wel gezellig hoor.. alleen me rug protesteert soms ;) en dat is dan weer niet fijn.
    Luca heeft wel weer heerlijk geslapen van 23.00u tot 04.00u..
    Echt lekker, slapen we zelf tenminste ook goed!
    Vandaag beetje opruimen in huis, en vanmiddag als het weer lekker blijft een stukkie wandelen.
    Zal ook eens Infacol halen, want naar mijn idee heeft hij geen krampjes, maar zit het ook niet echt lekker in zn buikje.

2. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    jeetje wat is het hier stil.

pfff moet even klagen hoor. vindt me moppies onwijs lief maar af en toe vindt ik het wel heel erg zwaar twee kinderen.

zoals net ben ik de ramen aan het lapen wordt Sky wakker meteen gillen. dus ik even naar binnen zie ik door het voor raam dat Silver het hekje aan de voorkant open doet grrrr.

en dan daarna Sky een fles plast Silver net op dat moment in haar broek aaahhhhhh.

maar ja he het hoort er bij al wordt ik er soms wel moe van en denk ik waneer ben ik even aan de buurt voor me zelf qua tijd

3. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @gravid he dat klinkt beter als bij mijn hoor. Sky wordt meestal rond 3 uur wakker en dan weer om 6 uur al begind het nu wel beter te worden tis niet meer iedere dag zo.

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ gravid: Ze is redelijk snel voor dr voeding gekomen, maar wel mn tiet, geen flesje ;) Fijn dat Luca lekkr heeft geslapen!

@ lilo: fijn dat je redelijk geslapen hebt! Redelijk betekend tegenwoordig al het zelfde als super goed haha!

@ Chaartje: fijn dat het zo goed gaat! En ik snap helemaal dat reageren soms wat lastig is! Ik doe ook mn best maja het is soms gewoon zooooo druk nu met haar erbij!

@ binna: Kan me helemaal voorstellen dat het zwaar is 2 kleintjes! Sterkte!

Hier: Mn zusje op bezoek, die heeft Yara lekker gebadderd. Zo ff een wasje ophangen, voeden, honden uitlaten, en dan vanmiddag BBqen bij mn ouders en (vriendlief heeft zelf gezegd dat ik wgewoon moest gaan) hopen dat hij toch niet stiekem boos is... Zo rot dat ik me nu iedere keer schuldig moet voelen als ik naar mn ouders ga, maja anders zit ook ook maar zo alleen :( pff ik hoop dat het snel weer goed komt al ben ik er bang voor...

5. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    Hey Ola!

Ik ben er ook weer es.
    Valt idd tegen met 2 koters, ik herken het Binna. Hier ook, ben je net aan het voeden gooit broerlief zijn yogho over de tafel, enzovoort!
    Vandaag is hij heerlijk naar de opvang!

@ Lilo, klinkt idd ook wel als krampjes, luchtophoping ofzoiets. Hier hebben we tijdelijk de infacol opgehoogd. Ronja krijste ook zo erg. Net een biggetje wat gecastreerd wordt, gaat door merg en been. Nu met voldoende infacol gaat het veel beter (ligt te ruften in de wieg). Ze heeft nog wel af en toe een momentje dat ze zo krijst hoor maar niet meer iedere keer na een voeding.

@ verschonen, hier iedere voeding en zoms zelfs een keer extra. Ze drinkt zoveel dat ze flink plast en poept.
    Ronja is vaak met 10 minuten klaar met drinken, laat haar wel uitgebreid boeren, komt vaak wat voeding mee. Dat drinkt ze dan weer bij later.
    Haar broer deed er vaak wel een uur over! Van het CB toen ook te horen gekregen dat hij het in 20 minuten moest gaan doen.

Was trouwens wel humor, de dame van het CB vroeg of we met zoonlief wat aan de tips hadden gehad van het CB en of we ze hadden toegepast. Eerlijk tegen haar gezegd dat we er niet veel aan hebben gehad!
    Zijn me ook een stel miepen daar!

Nou ga nog even in de tuin, aardbeiplantjes er inzetten en slaplantjes uitplanten!!!

6. Gravid

Gravid Niet meer actief

Bloem: Succes met je aardbeien plantjes, klinkt lekker ;)

Vagans: Gezellig, een bbq bij je ouders!!
    En echt meid, als jij naar je ouders wilt, moet je gewoon gaan, ondanks dat je vriend het misschien niet leuk vind.
    Hij kan toch niet van je gaan verwachten dat je een heel weekend alleen thuis zit.
    En daarbij, het zijn je ouders..!
    Mijn moeder mocht van haar zus niet bij haar moeder komen.
    (ruzie in familie, mn tante woonde naast mn oma, maar me tante hield alle kinderen van mijn oma bij haar weg)
    Mijn moeder heeft daar gewoon lak aan gehad, en is gewoon af en toe naar mn oma geweest.
    Nu mijn oma sinds kort overleden is, is mijn moeder wel blij dat ze gewoon steeds naar haar moeder is blijven gaan, ondanks dat ze niet mocht.
    Ik bedoel maar te zeggen, niemand kan jou bij je ouders weg laten, ook je vriend niet!
    dat hij niet gaat, prima.. (sarcastisch bedoeld, want snap dat jij dat ook niet leuk vind, dat geheibel steeds tussen hun) maar jij moet gewoon blijven gaan als je dat wilt.

Binna: Snap heel goed dat je het af en toe zwaar vind hoor, 2 kids!!
    Maar wees blij dat je er 2 om je heen hebt!
    Ik heb gisteren echt zitten huilen omdat ik mijn dochter zo mis.
    Wat had ik ook graag 2 kinderen om me heen gewild!
    (en dan had ik waarschijnlijk net als jij even zitten 'klagen' ;) )

Hm, Luca beetje jengelig vandaag.. snap niet echt wat er is.
    Als ze darmkrampjes hebben, trekken ze toch met hun beentjes?
    Of hoef dat niet altijd?

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Gravid: thanx voor de opbeurende woorden, je hebt ook zeker wel gelijk maar ik wil mn vriend ook niet pijn doen en wil niet dat hij het op vat als dat ik hem laat vallen. Ik wil geen kanten kiezen, hoe mn ouders hebben gedaan was fout en hoe mn vriend uit viel was fout, maar ik wil ze daarom beide graag vergeven, ze zijn toch allebei MIJN familie!

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.551
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ha ladies, ik heb jullie ook weer gevonden.

Vagans: ja kan me voorstellen dat je je voelt alsof je in een spagaat zit. Gebeurt hier ook wel eens hoor, wanneer ik het eens ben met mn ouders, dan is E verongelijkt. Ben ik het met E eens, dan kijken mn ouders zuur :cool: Trekt straks wel weer bij joh.

Binna: hier is het ook wel lastig met twee kindjes, maar ik heb E gewoon de hele dag thuis, dus we verdelen de taken redelijk.... maar dan is het nog vaak zo dat er allemaal dingen tegelijkertijd gebeuren. Mariëlla haalt streekjes uit wanneer ik zit te voeden, en dat gebeurt dan dus net wanneer E met de honden buiten is :x

Nachrust: wisselend, vannacht kwam ze om half 12, vier uur en half 8. En eerder van de week dus van 11 tot 6 doorgeslapen.

@Gravid: zie jij je dochter wel regelmatig?

@BLoem: leuk hè een tuintje. Ik heb er eigenlijk niets aangedaan dit voorjaar. Ik heb vanmorgen aardbeitjes geplukt en afgelopen week wat rabarber... doe vermoedelijk verder niets aan mn tuintje dit jaar :) Vorig jaar hadden we wortelen, sla, ruccola, boontjes, stokbonen, uien en aardbeitjes en een klein beetje besjes (hele kleine nieuwe struikjes)

@Chaartje: dikke knuffel voor jou, dit zijn hele zware dagen voor je!

9. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Ja snap jou heel goed!
    Lastig zo'n situatie! Hoop dat jullie er gauw uitkomen!
    Ga van het weekend in ieder geval maar lekker genieten van de bbq ;)
    *knuffel*

Marjan: Nee, ik zie haar helaas erg weinig.
    Heb haar 24 februari gezien, en toen 17 mei pas weer.
    En nu duurt het weer even. :(

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Gravid: miss heel dom van mij en heb ik het gewoon helemaal gemist of wil je het er liever niet over hebben maar waarom zie jij je dochter zo weinig als ik vragen mag? (je hoeft niet te antwoorden!!!)

Jeetje wat een heeeeerlijk weer! wordt er helemaal happy van en aan de andere kant nog vermoeider! Zou nu wel ergens lekker op een strand willen liggen ofzo, lekker op vakantie!

11. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Update van Sunnyqueen;

Mijn herstel voorloopt voorspoedig en ik mag morgen lekker naar huis toe met ons ventje. Heb zonet lekker mogen douchen en heb weinig tot geen last van de wond. De wond ziet er heel mooi uit, volgens de verpleegkundige zie je daar over een tijdje niets meer van. Liefs!

* Deze update is wat vertraagd.... ik was op visite!*

12. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Hé wat leuk! We horen nu echt allemaal bij de mama's!:)

13. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

ik zal mij even voorstellen: ik ben 23jaar en mijn man is 22jaar.
    we zijn sinds 15mei trotse ouders van onze zoon Wesley.
    ik ben met 37w en 2d bevallen. ik zou ingeleid worden vanwege te weinig vruchtwater, maar bij het breken van de vliezen is de bevalling van zelf opgang gekomen, ben binnen 1,5 uur bevallen.
    hij woog 2470 gr dus we moesten vanwege hem 2dagen in het ziekenhuis blijven. hij weegt nu 3kilo ongeveer dus flink aangekomen.

@ voeding wij kregen de tip van het cb om van 60cc naar 90cc te gaan om te kijken wat hij op kan. drinkt hij alles dan is het goed, drinkt hij minder dan is het ook goed. hij komt nu ongeveer om de 3a4 uur.

@s'nachts, hij is eigenlijk altijd vanaf het begin wakker als wij willen gaan slapen. van 11 tot 2 uur in de nacht.
    verder slaapt hij wel goed.
    alleen wordt steeds wakker als wij het licht uit doen. hoe doen jullie dat? hij slaapt nog bij ons op de kamer. we proberen wel op zijn eigen kamer maar vindt het zo zielig:(

14. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Meidennn!

Ik was even verdwaald en heb zoveel terug te lezen, is gewoon bijna niet te doen. Haha inmiddels moest ik van 3 topics een stukje teruglezen..

Heb wel een beetje meegelezen en wilde telkens antwoorden en had dan een word documentje staan maar viel weer in slaap of er kwam weer wat tussen. Het is flink hectisch hier!!

allereerst!
    SQ Van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Heftige bevalling maar nu is het genieten aangebroken.
    ..
    Ik had nog wat stukjes geschreven als reactie een paar dagen terug.

Evelien
    We zijn nog wat aan het oriënteren qua kolf. Maar bedankt voor je aanbod, ik houd het even in gedachten en als we interesse hebben laat ik het zeker weten.
    [FONT=&quot]Meimamma Van harte gefeliciteerd nog met jullie dochter Luna. [/FONT][FONT=&quot]Ik weet niet meer of ik je nou al wel of nog niet heb gefeliciteerd!!
    vagans hoop dat het inmiddels al wat beter is tussen je ouders & vriend. Dit lijkt me geen fijne situatie. Kom goed op voor jezelf en je kleine meid he! Dat is het allerbelangrijkste.
    Gravid Hihi toen je buddyberichtje plaatste lag ik te krijsen van de weeën in bad en vroeg ik aan vriendlief hoelang ik al bezig was.. Bij toucheren bleek ik nog steeds 5 cm te hebben hahahaha..

..
    Zo nu even verder reageren op nu. Als ik iemand vergeten ben! Sorry, sorry, sorry. Het is echt een chaos geweest hier, of ja dat is het nog steeds.

Wij mochten maandag al heerlijk naar huis vanuit het ziekenhuis. Dat was wel een fijne gebeurtenis maar aan de andere kant was het miss. beter geweest om nog een nachtje te blijven. Daar gingen we eigenlijk ook al vanuit, maar het liep dus wat anders. Met Jaylin gaat het redelijk, het loopt niet allemaal soepel en dat is echt flink zwaar.. Ik ben nog steeds flink brak door een laag HB gehalte. Toen ik naar huis mocht kon ik dus ook nog niet eens zelf lopen of alleen opstaan ofzo.. Inmiddels gaat het iets beter. Lichamelijk voel ik me wel wat herstellen maar het ijzergehalte is nog te laag en geestelijk ben ik op.

Het voeden van Jaylin is sinds dag 2 een hel. In de eerste nacht is ze in het ZKH vermoedelijk verkeerd aangelegd en zo zijn mijn hele borsten zodanig beschadigt dat ik niet meer kon voeden omdat ik haar gewoon van mijn borsten wou aftrekken van de pijn. Ik ging door de grond echt, daarbij vergeleken was de bevalling een peuleschil!
    We hebben vanaf dag 2 tot gisternacht moeten voeden met fingerfeeding en dan borst aangevuld met flesvoeding. Afkolven en de hele hap. Daarnaast kreeg ze enorme darmkrampen en had ze sinds de nacht in het ZKH geen enkele poepluier gehad. Kortom de kraamweek is bijna voorbij en we zijn nog kapotter dan we beiden waren net na de bevalling.

Nu geef ik weer bijna volledig de borst, maar wil ze niet doordrinken door de verschrikkelijke krampen waarvan ze het uitschreeuwt. Al met al ben ik vastbesloten de borst te blijven geven. Ik wil niemand voor het hoofd stoten maar het voelt zo geweldig om haar borstvoeding te geven, die band is uniek.. en als ik flesvoeding aan haar geef stelt dit me niet tevreden.
    De productie is goed op gang, het spuit er echt uit.
    Dus nu geef ik zo veel mogelijk de borst en daarnaast vullen we het aan met bv uit tommee tippee flesjes. Haar gewicht is nog niet optimaal en ze mag dus nog niet naar buiten. Wat ik inmiddels wel graag wil! Voel me net zo´n kluizenaar..

Pff meiden ik heb zoveel te vertellen, weet gewoon niet waar ik beginnen moet!

ik ga effe lekker rusten want mijn ogen vallen zowat dicht. Ik probeer het nu een beetje bij te houden hier en binnenkort volgt natuurlijk mijn bevallingsverhaal.

Liefs

[/FONT]

15. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Sammie Welkom! Ik wil effe reageren op wat je zegt over het wakker worden als je het licht uitdoet.

hier deed Jaylin dat ook steeds. Moet zeggen dat het nu minder is.
    Wat wij hebben gedaan is de sluier rondom haar wieg iets meer dichttrekken. En wat denk ik echt gewerkt heeft is overdag echt flink wat licht naar binnen laten komen. In het begin had ik vaak de rolgordijntjes dicht. Maar nu heb ik ze overdag veel open. Zo went ze aan dag-nacht verschil en reageert ze niet zo heftig als ik het licht snachts uit doe ook. Ook hebben wij ipv de grote lamp vaak het nachtlampje aan en is de overgang van licht naar donker niet zo groot.

Succes ermee, hoop dat je er wat aan hebt!

16. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Om een erg lang verhaal kort te maken:
    Ben juli 2009 bij mijn (nu mijn) ex weg gegaan.
    Het liep niet meer tussen ons, en zou een week weggaan om te kijken hoe het daarna zou gaan.
    Lydia heb ik toen bij me ex gelaten, ik ging namelijk 's nachts weg, en vond het sneu om Lydia (toen 1,5 jaar) wakker te maken.
    Zou tenslotte toch na 5 dagen weer terug komen.
    Helaas is het toen ineens allemaal anders gelopen dan verwacht.
    We zouden 'vriendschappelijk' uit elkaar gaan en de scheiding en de omgangsregelingen enz. gewoon normaal volwassen oplossen en regelen.
    Dat is dus niet gebeurd.
    Een week nadat ik Lydia een weekend bij me had, kreeg ik haar ineens niet meer te zien.
    Me ex hield haar gewoon bij me weg.
    Ik heb toen een advocaat bij de arm genomen, wilde uiteraard me kind terug.
    Toen is er een hele lange slopende periode aangebroken (van juli 2009, tot juni 2010) waarin ik geprobeerd heb me kind terug te krijgen.
    Maar aangezien ik geen eigen huis en geen inkomsten had, kon ik niet voor Lydia zorgen en dus zou ze bij haar vader blijven wonen.
    De rechter heeft toen wel nadrukkelijk gezegd dat als ik een eigen woning en inkomsten zou hebben, ik haar weer terug kon krijgen.
    Maar dat is ondanks dat ik nu dus een eigen huis en inkomsten heb nog steeds niet gebeurd.
    Aangezien haar vader vals spel speel.
    Ik heb Lydia in de periode dat we van rechtzaak naar rechtzaak gingen wel een aantal keer gezien, maar wel in bijzijn van hem zelf of van mijn ouders.
    Ik mocht haar van hem niet alleen zien, want hij vertrouwde me ineens niet meer.
    (aantal jaar geleden aan automutilatie (= zelf beschadiging) gedaan, en daarom vertrouwde hij haar niet met mij, terwijl ik niet eens meer automutileerde, en dat wist hij heus wel)
    Hij heeft mijn ouders de opdracht gegeven mij te verbieden met Lydia alleen weg te gaan, dus was een gevangene in het huis van me eige ouders.
    Maar goed, vorig jaar mocht ik ineens alleen met haar weg, was dus een pluspunt, maar terug kreeg ik haar nog steeds niet.
    sinds eind vorig jaar mag ze nu ook bij ons thuis komen, waar ik dus erg blij mee ben.
    Maar heb haar helaas nog steeds niet terug.
    En dat ik haar zo weinig zie, is omdat ze op een binnenvaart schip woont en ze altijd aan het varen zijn.
    Ik vind dat geen smoes, maar goed.
    Nu gaat zijn nieuwe vriendin (a.s. vrouw) dit jaar nog aan wal wonen met haar eigen 2 kinderen en dus met Lydia.
    Met andere woorden, een mooie kans voor mij om haar weer terug te krijgen.
    Want neem aan dat een rechter niet zegt dat Lydia bij die vrouw mag wonen terwijl ik, haar eigen moeder,ook aan wal woont.
    Ik ga nu dus opnieuw een advocaat aan de arm nemen, en proberen haar terug te krijgen.
    Al zal dat opnieuw een gevecht worden, aangezien haar vader een ontzettend moeilijke man is.

Haar vader wil ik niet meer zien, (hij mij gelukkig ook niet) aangezien hij dingen gedaan en gezegd heeft die ik hem nooit meer vergeet.
    1 voorbeeld, gelijk de ergste, waardoor ik hem liever dood dan levend zie:
    hij heeft mij voor de voeten gegooid, dat ik Lydia's moeder niet (meer) zou zijn, ik zou draagmoeder geweest zijn en verder niets!
    Dat is iets wat ik hem nooit meer vergeef!
    En daarbij het feit dat jij je kind bij haar moeder weg houd, is ook iets wat mij te ver gaat.
    Hij zou eens moeten weten wat ik al bijna 2 jaar lang voel en mee maak.

Zijn vriendin is gelukkig anders dan hem, en houd me (te weinig naar me zin, maar oke) op de hoogte van Lydia.
    Zij is ook met Lydia naar Luca komen kijken, ze geeft Lydia wel de kans haar broertje te leren kennen.
    Ze gaat daarmee tegen mijn ex in, want als het aan hem ligt, ziet Lydia haar broertje nooit.
    En mijn ex is ook de reden dat ik Lydia dus bijna niet ziet.

Maar goed, lang verhaal ondertussen..
    Feit is nu gewoon dat ik dus weer advocaat aan de arm ga nemen en weer een 'gevecht' start, in de hoop haar terug te krijgen.
    Weet dat ik op veel punten nu sterker sta dan mijn ex, en dus hoop ik en weet ik dat ik mijn meisje echt wel terug krijg!!
    En voor jullie gaan vragen waarom ik niet eerder ben gaan proberen haar terug te krijgen:
    Mijn ex is iemand die alles wat je zegt en doet tegen je gebruikt.
    Dus heb me de laatste maanden gedeisd gehouden, zodat hij mij niet met me eigen woorden kan pakken.
    Ik kan tegenover de rechter nu wel dingen over hem zeggen (dat hij bv niet eens tijd heeft voor zijn eigen dochter(zijn vriendin brengt haar naar mij en haalt haar, hij doet dat niet want hij moet varen. zijn werk is belangrijker) , op een foto van hem met Lydia en de 2 dochters van zijn vriendin, houd hij het handje van haar oudste dochter vast, voor dat meisje staat haar zusje, en daarvoor staat Lydia pas, heel verloren alsof ze er niet bij hoort, en zo nog wel heel veel voorbeelden), maar hij niet over mij.
    En daarbij, al dat gestres was voor Luca niet goed toen ik zwanger was, maar ook voor mezelf en voor me vriend niet.
    En zelfs voor Lydia niet.
    Kan beter rustig aan doen, Lydia (en Luca) heeft niets aan een gestreste moeder, en mijn vriend heeft niks aan een gestreste vriendin.
    Ik weet toch echt wel zeker dat alles goed gaat komen!
    En daarbij, hoe harder ik tegen me ex in zou gaan, hoe groter de kans dat ik haar dan niet terug krijg, of althans daar krijg ik haar niet eerder mee terug.
    Vandaar dat ik het juiste moment afwacht, om weer een 'gevecht' ,een zaak aan te spannen.
    En dat juiste moment breekt nu langzaam aan, doordat zijn vriendin met o.a. mijn dochter aan de wal wil gaan wonen.
    Wat ik niet laat gebeuren.

Pff, heel verhaal toch nog ;)
    maar dat dus beetje in een (wat groter uitgevallen) notendop.

17. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    Jeetje Gravid, wat een heftig verhaal!
    Wens je veel wijsheid en sterkte met het volgende gevecht!

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Gravid wat een verhaal! Lijkt gewoon bijna onwerkelijk. Dat een moeder haar kind niet mag zien.. ik heb heel erg met je te doen en hoop van harte dat je binnen niet al te lange tijd je dochtertje weer mag zien!

19. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

gravid, wat erg zeg!
    ik vindt het schandalig hoe je ex doet. hij lijkt zelf wel een kind.
    maar goed dat jij de verstandigste bent en je rustig houdt. geef de moed niet op! je krijgt haar vast wel terug. zorg er wel voor dat je niet met modder gaat gooien houden rechters niet zo van. ( heb ervaring)

troetelbeer, dank je voor de tip.
    hij heeft alleen een sluier boven zijn ledikant en vannacht hadden we idd het nachtlampje aan. we wilden hem namelijk in zijn eigen kamer leggen maar hij had besloten lekker wakker te zijn.

vagans,
    weet niet wat er speelt tussen jou vriend en je ouders, maar weet wel wat het is om totaal geen contact meer te hebben met je ouders. ik heb ruzie met mijn ouders omdat ze iets voor heel ergs hebben gedaan. wil ze niet meer zien en mijn kleine man zullen ze ook nooit kennen. mijn man denk er precies zo over maar als ik het toch graag zou willen zou het ook toestaan en denk dat jou vriend net zo denkt. zolang je maar duidelijk bent wat je ervan vindt tegen beide partijen.

@verschonen doe ik eigenlijk bij elke voeding en soms erna en tussen door. als hij gepoept heeft of heel veel geplast. meestal verschoon ik hem ervoor s'nachts, maar overdag erna omdat meneer vaak dan zijn luier vol gooit tijdens het eten!

20. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Lilo: Elise mag van het CB 6 keer 120cc/4 schepjes en woog maandag 4070, maar omdat ik haar ook elke keer nu aanleg hebben we net maar een weegschaal gehaald om de bv wat te kunnen meten zodat we haar niet teveel geven. Net voor het eerst gedaan en ik kom uit dat ze 30 cc (30 gram) uit mijn borsten haalt (ze woog nu 4360 :$:$) dus geven we haar 100 cc/3 schepjes (wat extra water ivbm moeilijke ontslasting). Ze heeft net 20 cc laten staan. Hier dus beetje ingewikkeld. Maar ik vind 660 wel heel laag voor 4400. Hier is het volgens CB 175 ml per kg gewicht (volgens CB) en voor 4 kg is dat al 700 ml.
    Hier valt Elise ook moielijk in haar bedje in slaap, vooral 's nachts natuurlijk :(. Dan ligt ze op de borst en is in diepe coma, dan leggen we haar in haar voorverwarmde bedje en nog binnne 2 tellen wakker. Zit nu maar te kijken naar een tweedehans co-sleeper dan kan ik wat makkelijker effe mijn hand op haar buikje leggen want dan valt ze wel in slaap, hang nu half uit bed mijn mijn hand in de kinderwagenbak die op een tafeltje tegen ons bed aan staat ;)

Sammie: Welkom!! Elise ligt bij ons op de kamer en blijft daar waarschijnlijk tot ik weer moet werken, met een maand of drie (maar misschien blijft ze ook hoor, hangt er vanaf hoe zoet ze is). Kindje hoort nu lekker bij je hoor. We hebben een dimmer op het nachtlampje gezet zodat het licht veel zachter staat.

Verschonen; hier nog elke voeding maar ze plast ook als een tierelier :D poepen wat minder (1 keer per 2 dagen) maar daarom gaan we nu defenitief over naar bronwater ipv gekookt water, daar poept ze namelijk heel goed van. vanmorgen was net klei en moest ze heel hard op kreunen en na een fles met bronwater en een beetje water tussendoor kwam alles net los en had ze weer zachte ontlasting en echt een hele luier vol :)

Chaartje; strekte komende dagen, lijkt me heel moielijk als je Levi terugziet in haar. Wat ene draakje 's nachts en wat lief al die geluidjes..hier alleen wat gekreun ;)

Gravid; Wij hebben het schema zo dat we Elise om 22:00 voeden, dan om 2:00 en dan om 7:00 omdat wij merkten dat we echt kapot waren als we rond 4:00 wakker moetsen worden. de meeste mensen zitten dan ook het diepst in hun REM slaap dus misschien ben jij daar ook wat gevoeliger voor 9weet niet hoor, opper ook maar wat) Ik zweer hier bij infacol. de eerste nachten had ze zo'n pijn. We gaven eerst bij elke voeding maar slaan nu wat over. Hoop ook dat het bronwater helpt. jeetje wat een heftig verhaal van je dochter. heeft de kinderbescherming ooit ook advies gegeven of wist je ex daar ook een mooi verhaal van te maken??

Binna en Bloem; blijf respect houden voor de zorg voor 2 kids hoor (laat staan 3 of 4)

Vaganbs; klinkt alsof jij heerlijk je mama-ritme hebt gevonden :)

Bloem; herken de scheet(jes) bij de infacol, maar idd veel minder krijsen

hey Marjan, jij bent er ook weer gezellig bij

SQ; fijn dat het zo goed gaat en dat je snel naar huis mag. Glucose enzo was nu dus allemaal goed??

Troetel; die eerste dagen zijn echt zo chaotisch, volgens mij waren we allemaal de eerste week maar sporadisch aanwezig...komt vanzelf weer ;) maar jou verhaal en wat je schrijft is echt exact hetzelfde als wat wij hebben gehad inclusief het vingerfeeden, kolven, bijvoeden en vooral het absoluut gesloopt zijn. Bij ons wilde de plasluiers niet komen en de poepluiers ook bijna niet. Wel fijn dat je productie hebt want die is er bij mij dus niet en zal ook niet komen. maar ik herken het gevoel wel, geef hier stug de paar cc die ik wel produceer want ik vind de ervaring ook erg bijzonder en elke antistof is mooi meegenomen. mijn grooste advies; bijslapen en alle hulp de deur uit gooien en op je gevoel bepalen wat goeds voor jou en je kleine is. En ook als ze onder geboortgewicht zitten kan je naar buiten hoor, vooral met dit weer. We zijn een paar keer naar het ziekenhuis geweest dus toen ze ze me gingen vertellen dat ik niet mocht wandelen heb ik ze allemaal de boom in gestuurd en we zijn lekker naar buiten gegaan. ennu infacol of cinababy, dat helpt echt tegen krampjes en ze houden er niets aan over.

Zo weer op iedereen gereageerd, wel een lang verhaal. Hoor hier iemand alweer pruttelen dus zal effe een blik in de wieg werpen :)

Deel Deze Pagina