@guusje ik ken het drama heb het met mijn dochter ook moeten opvangen wat een rampis dat voordat je z'on klein rot zakej gevuld heb, succes ermee. Gister belde de Ha om te vragen hoe het met de ontlasting gaat van de kleine man, helaas onveranderlijk.Moet nu volgende week met hem naar de kinderarts om te kijken of er niets ernstigs met zijn darmpjes aan de hand is, dus hou mijn vingers gekruist dat hij gewoon gaat poepen.
Denise ik kruis mijn vingers in de hoop dat jouw mannetje gaat poepen; kruis jij je vingers in de hoop dat mijn mannetje in het zakje gaat plassen? Even serieus; ik hoop echt dat de ellende snel over is bij jullie. Zo vervelend voor die kleintjes als die darmpjes niet doen wat ze moeten doen. In het ziekenhuis zeiden ze dat het bij meisjes nog lastiger is... ik heb dus nog geluk geloof ik
@ Guusje: Ik zal duimen dat je mannetje netjes het zakkie vol piest! @ Denise: Hoop dat die van jou snel gaat poepen! Hier: Yara slaapt maar huilt vandaag wel erg veel, zal nog wel een nasleepje zijn ofzo. Wat een *piep* weer zeg, bah bah Straks maar lkker ff nasi opwarmen en voor Yara ligt er een ijsblokje bloemkool te ontdooien
Vagans: Ziet er erg gezellig uit zo! Guusje: Snap dat dit drama is, hopelijk plast hij gauw goed in het zakje! Denise: Ik zal voor jullie duimen dat Kai gauw poept! Troetel: Balen dat de surprise party niet door gaat! Enne, bananen outfit haha, staat dr vast erg leuk All: ff gauw ego, ga even eten.. douchen en dan rond 18.45u richting fanfare. Vandaag lekker aangerommeld in huis samen met vriendlief, die heeft de boodschap dat het hier geen hotel is blijkbaar begrepen Hij heeft woonkamer en gang schoongemaakt, dus wel lekker. Luca al eten op, die kan tussen 18.30 en 19.00u lekker zijn bed in. Hij is vandaag heel nie fit, rode wangen, rode (tegen kapot aan) billen, dus hopelijk duurt tandje niet lang meer.
Gravid dat tandje zal dan wel niet lang meer duren. Veel plezier vanavond. Grrrr nieuwe plaszakjes gehaald kreeg er dit keer een handleiding bij. Staat erin dat de plas binnen 12 uur in het ziekenhuis moet zijn. Kon dus mooi mijn kleine moeizaam bij elkaar gespaarde 20cc wegmikken. Nu zit er 1 omheen en please laat hij hem volplassen! Breng ik het morgen direct naar het ziekenhuis. Oh tijdens het badderen heeft meneertje lekker van zich af liggen plassen en geen bakje of iets in de buurt... het komt vast oooooooit een keer goed
@ Gravid: Ach, Yara had dat dus precies het zelfde! Maar nog geen tandje te zien! Kwam door de koorts (en of dat door een tandje kwam weet ik dus niets want ik zie/voel nog helemaal niks) @ Guusje: hahahahaha zal je altijd zien, wel plassen zonder dat ding! Ach wie weet een goede mannier voor zindelijkheidstraining Hier: Hondjes uitgelaten en Yara ligt op bed, ik hoor (nog) niks en hoop dat ze eindelijk gaat slapen. Ze heeft de hele dag gehuild, gegeten, gehuild, 2sec slapen, huilen huilen huilen... ze is er helemaal schor van! Oja en weet je waar ze gek op is... Vitaminewater! Ik drink dat heel veel en als ze het flesje ziet strekt ze dr armpjes uit en als ze bij me zit slaat ze het flesje bekand uit mn handen omdat mevrouw ook een slokje wil! en ze kan verdomd goed uit een flesje drinken! Kan dat kwaad???
Guusje Hm ja we zitten ook al te brainstormen om misschien een hapje te gaan eten met mijn moeder of te gaan zwemmen met de kleine meid. Ze is niet zo high-tea achtig denk ik. Urine zakjes; hm lijkt me niet handig haha. Moet wel lachen om wat Monika zegt. Deed mij er inderdaad ook aan denken, maar ziet er wel ietsie anders uit hoor. Vagans Begint zeker al ergens op te lijken. Ziet er gezellig uit, enne je moet in een huis kunnen zien dat er geleefd wordt hoor. Spik en span heb je ook niks aan. En goed begrijpelijk dat je niet de tijd hebt om alles op te ruimen, jij en Yara gaan voor hoor! Denise Hoop dat Kai gauw gaat poepen. Niks aan dat die darmpjes zo in de war zijnL Guusje Hoop dat jouw mannetje snel in het zakje plas hihi. Gravid Oei beterschap met Luca, balen dat hij niet zo fit is en zo last heeft van een onderweg zijnd tandje. Vagans Hahaha komt bekend voor dat de kleine wil hebben wat papa en mama hebben! Weet niet of het kwaad kan, zou even kijken wat er in dat vitaminewater zit qua ingrediënten. Hier Mn moeder weer weg, die was vroeg op weg naar huis weer. Wel lekker effe de avond voor onszelf. Vandaag wezen wegen, dametje was weer netjes aangekomen. Weegt nu 6850 dus is 375 gram aangekomen in 14 dagen. Even gevraag wat nu verstandig is te doen qua voedingen omdat Jaylin erg vaak moe is en niet wakker wordt voor de voedingen (moet haar echt goed wakker maken en dan drinkt ze wel). We hadden het idee dat ze weinig slaap krijgt. op het CB zeiden ze dat een kindje met dit gewicht en een leeftijd van 5 mnd best naar 4 voedingen mag. Maar ik moest het allemaal maar gaan proberen en uitvinden. Dus ik kwam niet veel verder. Maargoed vandaag dus maar 2 voedingen nog geven na het CB ipv 3. Dus voor de verandering lag ze vroeg in bed. Wel een erg jengelig Jaylinnetje hadden we, ze was boos. Wilde niet slapen (na 3 keer proberen en keihard gillen en huilen tot rood zijn aan toe hebben we het maar opgegeven) Dus ze is de hele tafel rond geweest zodat iedereen zijn bordje leeg kon eten. Nog een paar keer in de box gelegd maar ook dat was niet goed. Toen zat ze bij mama op schoot en dat was goed, bijtring in haar mondje en ze was tevreden.. Tot dat mama besloot appelmoes op haar bord te doen toen zette ze het op een krijsen en hard hard!! Niet normaal.. niks was meer goed, maar een klein likje appelmoes gegeven en dat was goed. Maar toen wou ze meer he, en die pot oh oh daar was ze maar naar aan het kijken. Heel de tijd ook jammeren.. Denk dat de tandjes in de lucht hangen!! (nou laat ze maar gauw naar beneden komen dan hihi). Hoop morgen op een betere dagJ Morgen leuke plannen, nouja plan. De supermarkt hier is vandaag gesloten en heeft morgen een restanten verkoop vanaf 8:00. Dus ik en Jaylin staan om 8:00 op de stoep daar Effe snaaien en leegkopen hihi.
ingredienten vitamine water: water, fructose, druivensapconcentraat, zuurteregelaar, citroenzuur, groene thee extract, antioxidant ascorbinezuur, natuurlijke aroma, vitaminemengsel, niacine, pantotheenzuur, biotine, kleurstof E163 Jeetje dat is nog al wat... maar nu weet ik nog niet of het kwaad kan HAHAHAHA Ze krijgt ook geen flessen vol ofzo maar af en toe een slokje (al zal dat nog geen hele slok zijn) @ Troetel: haha appelmoes, ze weet duidelijk wat ze wil! Goed dat ze zo goed is aangekomen en suc6 met de uitverkoop!
Troetel whaaa naar 4 voedingen?! Ik denk dat ik vandaag nog met de kv begin! wat heerlijk dat je meisje het nu zo goed doet! Moet een hele geruststelling zijn. Hoe is het met jouw gevoel? Oh lekker zo'n uitverkoop. Ik zou er ook om 8 uur zijn. Zoveel dingen die je als voorraadje kan inkopen. Veel plezier! Vagans vitaminewater klinkt gezond, maar als ik de ingrediënten lijst zo zie vraag ik het me af. Af en toe een slokje kan geen kwaad lijkt mij. Uit een flesje drinken is super hoor! Pasgeboren baby's kunnen al cupvoeding krijgen en dan moeten ze ook zo drinken. Geloof dat je ze nu al uit een beker kan leren drinken. All jahoe! Ik heb 25cc plas! volgens mijn man moest het tussen de 20 en 30 cc zijn en ik dacht dus echt 30. Maar dit keer vertrouw ik volledig op mijn man. Ben er wel een beetje klaar mee. Nu zorgen dat ik het morgen voor 9 uur in het ziekenhuis heb, want het mag niet langer dan 12 uur in de koelkast. Maar dat lukt me allemaal wel, want morgen heeft hij een wendagje op het kdv. Oh en nog een meevaller vanavond. We betalen netto 88,- per maand aan de opvang. Dat vind ik dus echt reuze meevallen! We dahten dat het meer zou zijn, maar nu we de toeslag hebben aangevraagd is dit het dus.
@guusje: woohoo eindelijk je piesje! En idd klinkt gezond maar dat moet je je altijd maar afvragen...
Ik hou het even kort meiden Guusje: Fijn dat je het plasje hebt!! Hier af en toe al op 3 voedingen Vagans: Koorts heeft ie niet.. zoals ik nu an hem merk zijn het echt de tandjes. Enne.. af en toe slokkie maakt niet uit hoor, en dat ze uit flesje drinkt ook niet! Troetel: Fijn dat ze weer aangekomen is! En wat betreft proberen en uitvinden.. hebben ze wel gelijk in Zo merk je zelf het beste hoe en wat. Vanavond weer naar korps geweest, laatste keer les gehad.. want hij vind dat ik het zo goed kan.. dat ik geen les meer nodig heb. Was weer leuk.. en nu hartstikke moe! Ga nog ff lekker bij vriendlief op de bank hangen, en dan zo bed in!
Pfff oude tijden herleven hier.. Om 23.00 uur gevoed en om 24.00 uur brullen. Wilde geen eten, niet in slaap te krijgen ook niet met speen, dus nu zit ik alweer een half uur beneden met een klaar wakker kind. Ik dacht toch echt dat we dit achter ons hadden gelaten... Gravid echt goed bezig!!! Nu al geen les meer hoeven! Knap!!!!
@Guusje zal voor je duimen dat hij heel erg snel in het zakje gaat plassen en dat je genoeg hebt.Zo te lezen is het gelukt, super ! @Vagans Sneu dat ze nog zo aan het huilen is, hopelijk is ze snel weer haar eigen vrolijke zelf @troetel, is toch een mooi gewicht, ik moet vlgde week ben benieuwd wat hij weegt. Ik voed nog steeds op verzoek en dat is soms nog best vaak, moet zegeen dat mijn bv niet zo loopt als bij mijn eerste, zolang ik live voed is er niets aan de hand maar met kolven komt er bijna niets uit.
Denise: Knap dat je nog steeds bv geeft!! Guusje: Jeetje, balen dat hij weer zo laat komt! Hopelijk is het een fase, en is het gauw voorbij. Dikke knuffel!! * Les was eigenlijk ook niet echt les, Speel al sowieso 6 jaar trompet, maar tijdens de zwangerschap had ik niet gespeeld.. dus die 'les' was meer om er weer even in te komen. Ego: Luca slaapt nu echt klokje rond! Gaat meestal rond 19.00u naar bed, en komt dan tussen 07.00u en 08.00u weer. Vanmorgen fles gegeven, daarna weer lekker terug in bed gekropen tot 09.45u. Om 10.00u fruit gegeven, en nu ligt ie al lekker half uurtje te slapen. Vriendlief is even weg, moest om 10.30u naar rechtbank, volgens rechtbank had ie 2 jaar gelede geen auto verzekering, en moet ie vandaag voor voorkomen.. maar vriendlief kan aantonen (als het goed is) dat ie wel verzekering had, dus neem aan dat het allemaal mee valt! Daarna heeft ie gesprek bij uitzendbureau.. dus ben benieuwd! Ik even aan me ontbijtje.. en lekker glas thee.. en dan zo even de afwas doen, en de was ophangen.. en dan vind ik het wel best. Voel me zelf niks lekker, hoofdpijn, rug zit vast.. keelpijn.. als het maar geen griepje word. Vanavond vriendlief weer training geven, en ik ga niet mee met Luca.. dus vanavond ook even lekker 'mama' tijd.
Vagans Mijn mening over dat vitaminewater? Ik zou het niet geven als ik zo al die ingredienten hoor. Van de helft weet ik niet eens wat het precies inhoudt maar zo gezond klinkt het niet. Je bent absoluut geen slechte moeder hoor en misschien let ik meer op toevoegingen. Maar het klinkt allemaal als dingen die ik in Jaylins lichaampje nog zo lang mogelijk wil mijden of zoveel mogelijk dan voor zover het mogelijk is. Appelmoes Ja keek achteraf en er zit alleen behoorlijk suikers is, citroenzuur en appels voor het grootste deel. Zag ook wat eiwit (minimaal maar toch) dus tot we bij de Kinderarts zijn geweest mag ze van mij geen appelmoes meer. Maar ze werd helemaal gek van die pot!! Guusje Ze zat al op 4 voedingen maar omdat ze toen afviel zijn we teruggegaan naar 5. Maar ja nu zit ze bijna op de 7 kilo en merkte wat ik al zei dat ze slaap tekort kwam (denk eens in met voeding om de 3 uur, sliep ze meestal maar 1 uurtje ja daar zijn wij ook brak van als we dat doen. Dus wat zon kindje wel niet voelt dan..) Met mijn gevoel gaat het wel goed. Vond het erg moeilijk met bijvoeding want zie al vanaf 3 mnd dat ze er echt aan toe is. Dus afgelopen zaterdag hadden we zoiets van me maken gewoon alles vers en puur ze en ze krijgt nu gewon bijvoeding. Zie dat ze ervan geniet en dat geeft ons een goed gevoel. Met 5 mnd mag dat ook wel lekker aan de banaan. Jeej de plas is binnen!! Succes vandaag met het wendagje op het KDV. Heb je even je handen vrij, ook wel fijn toch? gravid Ach ja ze hebben wel gelijk op het CB maar het is ook de manier waarop het gezegd word. CB hoort een adviserende rol uit te voeren en als die VPK dan zo reageert van ja je moet het zelf weten, zoek het maar lekker uit.. Tja daar kom ik niet voor, ik kom voor advies.. Guusje Och meid ik hoop dat jij en de kleine man nog wat slaap hebben kunnen krijgen vannacht! Dikke knuffel. Denise Fijn dat het live voeden goed gaat, wel balen van het kolven. Jaylins gewicht is idd mooi, ben blij dat het nu opwaarts gaat en niet afwaarts. Doet je moedergevoel toch goed dat je in de juiste richting gaat zeg maar. Hier Nou we stonden er vanmorgen hoor om 8 uur stipt. Maar ik zag de mensen al over de stoep rennen en de turken met hun eigen winkelwagentjes uit de tuin hoorde ik om 7:45 al. Wilde om die tijd ook al de deur uit maarja met een kleintje wil dat niet altijd gaan zoals je plant. In de winkel bijna alles al weg en leeg. Maar toch mooi flink wat kunnen bemachtigen. Een volgende keer kan ik beter oppas regelen en samen met iemand gaan dan gewoon alles wat je tegenkomt in karren laden en dan uitzoeken en overgooien in een lege kar wat je wilt hebben en de rest laten staan. Zo hadden die turken dat dus gedaan en ja alle drank, graanproducten, vlees, verzorgingsproducten en luiers dus al weg.. Helaas pindakaas. Maar heb voor minder dan 25,00 toch nog o.a. t volgende kunnen bemachtigen (hou je vast) 2 x brocoli, 2 trossen bananen, 2 kg bakken nasi/bami, 1 kg slavinken, 1 kg kiwi gold, 1 kg zuurkool, 1 kg mandarijnen, 20 potjes olvarit/jumbo etc met vanalles en nog wat, 2 pakken lange vingers, 3 pakken baby koekjes (nijntje, liga eerst en 2e stap), kwark vla toetjes een heel leger, 5 zakken rozijnen ga zo nog maar effe door. Zo ziet het eruit Ik ben toch trots op wat ik in mijn kinderwagentje geladen heb haha. In de haast kwam ik er bij de kassa achter dat ik mijn verlovingsring kwijt was, helemaal in alle staten. Teruggegaan met kleine in draagzak, vriendlief opgebeld. Ring nergens te vinden natuurlijk. Kom ik terug thuis en vind ik hem op de trap.. Had hem sochtends uitgedaan (zoals altijd) bij het insmeren v. Jaylin.
@ Gravid: Wat goed dat je nu al geen lesmeer hoeft! En beterschap, ik hoop dat het geen griepje wordt! @ Guusje: oe , tegenvaller! hoop voor je dat het eenmalig was! @ Denise: Hier ook alle voedingen live, kolven is echt niet mijn ding! hier gemiddeld elke 3 uur voeden. Hier: Yara gister voor de helft in haar eigen bedje geslapen. Gaat dus weer de goede kant op. Vanmorgen lekker samen gedouched en nu is ze in slaap gevallen in de box. tot nu toe is ze weer gewoon dr vrolijke zelf Vriendlief komt als het goed is vanaa/vanacht thuis maar ze gaan weer veranderen op t werk... hij gaat maandag-vrijdag werken... dat betekend dus dat ik hem alleen nog maar in de weekenden zie en soms schuiven ze de week op dat hij een maandag of een vrijdag vrij is. Hij gaat ook op de andere boot werken wat iets rustiger werk is (minder nachten) want hij zit er een beetje doorheen. Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat verlopen Soms voel ik me echt een alleenstaande moeder, want over het algemeen is dat ook zo (of hij er nou is of niet) Maja we zien wel hoe het loopt.
@ Troetel: jeetje dat op die mannier alles al was weggekaapt... vind ik wel een beetje aso eigenlijk... fijn dat je toch nog wat hebt kunnen bemachtigen!
Hoi hoi @Guusje: Wat geweldig dat Guus geen stofwisselinfsziekte heeft!!! Kunnen jullie weer opgelucht ademhalen!! Heb je het plasje nog weggebracht? @Gravid: Wat vervelend dat je je niet helemaal fit voelt...hoop ook voor je dat je geen griep krijgt. @Troetel: Fijn dat Jaylin weer goed gegroeit is. @Vagans: Ik zou dat vitaminewater niet geven...zit mischien toch wel veel suiker in ofzo. slokje zal geen kwaad kunnen maar waarom zou je het vaker geven? Hier alles zn gangetje.Weer week nachtdienst achter de rug.Vannacht beroerd geslapen...doe ik altijd als ik weer moet omschakelen dus ben nu beetje verrot zeg maar haha. Met mn mannetje gaat alles lekker...slaapt lekker door! Ff vraagje...hoe leggen jullie de kindjes in bed? Ik zit elke keer te twijfelen of Vince het niet te warm of te koud heeft in bed. Hij ligt nu in pyjama,laken en de deken dubbel.Is dat te warm?
Troetel: Ja dat is wel zo, de manier waarop ze het zeggen. Snap dat je ook graag advies wil, en niet krijgt toegegooid van je kijkt maar. Ik ben juist een type die alles zelf uit wil vogelen, en me weinig tot niks van cb aan trekt. Maar scheelt dan ook dat ik een hele lieve vpk heb, die zegt: volg je gevoel, kijk naar je kindje. * Wow, super zeg wat je nog heb in kunnen slaan voor weinig geld!! En fijn dat je de verlovingsring toch hebt gevonden! Vagans: Fijn dat het weer de goeie kant op gaat met Yara! Enne.. balen dat je vriend andere werktijden krijgt, snap dat je je alleenstaande moeder voelt. Zou het ook niet fijn vinden als me vriend 9 vd 10 keer weg zou zijn. Wish: Soort nachtdienst kater Hopelijk kun je lekker bij slapen nu! *wbt, het slapen , ik denk dat je moet kijken naar hoe warm/koud het kamertje is. Is het vrij warm in het kamertje, dan is een laken/deken voldoende, en gewoon pyjama'tje/slaapzak aan. Maar Luca slaapt hier in het koelste kamertje van het hele huis. Als het hier zomers in huis 30 graden is, is het op Luca zijn kamer 21 graden ofzo. Maar nu met de herfst en winter, is het daar ook het koudste.. zelfs zo koud dat wij Luca al met kruiken in bed hebben gelegd. Hij slaapt in pyjama, slaapzak aan, dan laken en dubbele deken. En heb toch al wel 3 avonden, een warme kruik bij hem in bed gelegd. Anders was het te koud. Vandaar dat we het even aankijken hoe koud en daar van de winter is, en anders zetten we het bedje bij ons op kamer.
Gravid"Zooo dat is daar wel erg koud dan joh! @Vagans: Hoe doe jij dat douchen met yara?? Je bent dan alleen toch? Ik vind douchen ook makkelijk maar kan het alleen als mn vriend thuis is want die pakt Vince dan aan zodat ik em kan afdrogen