Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hier is het gemiddeld 19 a 20 graden op de slaapkamer. Laatst was het daar 17 en ik merkte aan Gabriël dat dat echt te koud voor hem was. Heb daar de verwarming een heel klein beetje open gezet en het is er nu weer 19 graden en hij vindt het weer prima.

2. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Douchen met de kleine als manlief niet thuis is:
    Ik leg voor mijzelf een badjas klaar en ik leg 3 handdoeken (tegen de harde wasbak zodat hij er even kan liggen) in wasbak met een badcape open erop.
    Ik douche G. (sta zelf ook onder het water dus), stap uit de douche wikkel hem in de badcape en trek dan mijn badjas aan.
    Kleed hem aan en leg hem in de box/bed en ga dan zelf verder douchen.

3. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Vagans Ja het was echt erg!! Ik denk ik sta er om stipt 8 uur, nou bleek dus dat ze om half 8 al open waren gegaan.. Fijn dat ze ook aan de vaste klanten denken. Zoals ons en de oudjes uit de bejaardenflat.. Maargoed volgende keer ga ik die strategie dus ook toepassen.

Ik had het trouwens helemaal niet meer toen ik even bij de salades voor op brood ging kijken. Er was echt een paar cm tussen mij en de kinderwagen maar ik stond schijnbaar in de weg. Want er ging dus iemand tussen mij en het handvat van de kinderwagen door om een salade te pakken precies toen ik voorover boog naar het schap. Nou toen werd ik effe link. Ik zei echt SORRY?! Vind je dat normaal om zomaar tussen mij en mn kind in te wurmen..
    Ze keek verwaand en zei niks ik dacht jaja niet nog zoiets flikken anders heb je toch iets op je gezicht wat er voorheen nog niet zat :D

Wish Jaylin ligt nu in pyjama in slaapzak onder deken met lakentje. Deken ligt niet dubbel (enkel een randje onderop, ze ligt nl. al op de helft van haar bed en ik stop de deken gewoon wat verder in zegmaar. Ook ik twijfel vaak maar moet zeggen dat mijn eigen lichaam een goede graadmeter is voor de temp waarop Jaylin aangekleed moet worden in bedje. Als ik het koud heb is dat voor haar ook wel van toepassing. Ook in haar nekje voelen wil wel helpen.

Ook is het bij Jaylin zo dat als ik haar te warm aankleed ze erg gaat gloeien (voel je in het nekje) en ze krijgt warmte uitslag. Dus zolang dat niet aan de hand is, ligt ze goed op temperatuur.
    Moet erbij zeggen dat Jaylin haar kamertje vrij koud is. Onze slaapkamer (op het zuiden) is nu zo’n 18 a 19 graden, beneden is het nu zo’n 16 graden (veel beglazing en op het zuiden, dus Jaylin haar kamertje (aan de voorkant) is vaak kouder. (Laatste tijd gaat er savonds ook een kruikje in haar slaapzak voor ze gaat slapen).

Maar over aankleden gesproken, ik vraag me wel af wat we onze kindjes aan moeten trekken als het weer -10 a -15 wordt net als de afgelopen 2 jaar hier in Brabant!

Gravid Tja normaal trek ik ook mijn eigen plan. Maar omdat het met Jaylin zachtjes gezegd wat minder ging de afgelopen tijd hebben we nu graag een bevestiging of een derde mening van iemand die wat meer weet van kindjes. Zeker omdat we eigenlijk ‘net’ van de 210 flessen en 4 voedingen af kwamen is het nogal vlug voor mn gevoel om terug te stappen. Maar toch zag ik het aan Jaylin.
    Ik was ook bang dat als we een stap naar een nieuw schema zouden zetten Jaylin juist weer af gaat vallen. Heb geen zin in een jo-jo effect met haar gewicht, is ze iets te jong voor naar mijn mening.

Ze kunnen best zeggen volg je gevoel en kijk naar je kindje, maar een leek op het gebied van kindjes weet niet wat de volgende stap qua voeding is. Dat moet ik allemaal maar uit mijn mouw schudden..

**GRRRR mijn scroll knop v.d. muis is kapot. Hoezo irritant!!**

Douchen met de kleine als mannetje niet thuis is:
    Omdat ik zit met insmeren van Jaylin na het douchen (tegen haar eczeem) is aankleden en zelf terug gaan douchen nogal irritant (komt ook omdat ik dan een verdieping lager moet wezen om Jaylin in bed te leggen, lang leve zo’n groot huis haha)

Meestal doe ik het op deze manier:
    Ik ga alvast douchen zorg dat ik schoon ben en ga daarna Jaylin wakker maken, uitkleden, wassen, en mee naar de douche. Als we klaar zijn heb ik badjas klaar liggen die trek ik over ons heen aan en pak dan haar badcape en wikkel haar daar ook nog eens in.

Als ze overstuur is en dus niet kan wachten tot mama is gedoucht doe ik het zo:
    Uitkleden, wassen, mee naar de douche. Gaan we samen douchen, daarna kleine meid in een handdoek wikkelen dan loop ik naar droger/tafeltje (staat op overloop bij de douche) daar ligt haar badcape opengeslagen klaar, wikkel ik haar in en dan leg ik haar in de wipstoel die bij de douchedeur staat. Dan ga ik even snel wassen en douchen en trek badjas aan. Daarna kleine meid insmeren en aankleden.

Hier Zo nu gauw de boodschappen verder scannen (consumerscan) en dan wat in huis doen.
    Er ligt overal was en vanavond komt er een knul om onze oude wasmachine voor €150,00, dus wil daar nog even een doekje overheen halen.

4. Gravid

Gravid Niet meer actief

Troetel: Niet lullig bedoeld, maar met een eerste kindje is het inderdaad vaak uitproberen..
    En dan snap ik dus best dat je iets meer begeleiding en steun verwacht van het cb.
    Zo zat ik met Lydia net zo hoor.. vind het nu gewoon stuk makkelijker.
    En helemaal nu je niet zo'n makkelijke periode gehad met Jaylin, snap ik dat je niet een jo jo effect wil opbouwen, en het goed wil doen voor haar.
    Zodat ze niet weer terug valt. *wtf :( zijn ze daar in die supermarkt gek ofzo.
    Moet hier iemand ook niet flikken hoor!!

Monika: Oh dat is ook wel idee ja, om hem even in de wasbak te leggen :p

Wish: Ja is super koud op zijn kamertje.. niks an!
    En verwarming hebben wij het liefst niet aan op de slaapkamers, maar bij hem moet het wel straks vd winter!

Douchen: Doe ik hier nog niet alleen met hem.
    En aangezien ik mega rug klachten heb, doe ik hem ook niet zelf in badje.
    Douchen/badderen is echt papa-Luca tijd.
    Als vriendlief gaat douchen, dan was ik Luca op het aankleedkussen en dan geef ik hem aan vriendlief.
    Als ie dan afgespoeld is en even lekker bij papa heeft gehangen, dan pak ik hem weer aan en droog ik hem weer af op zijn kamertje.
    Van de badkamer naar zijn kamertje is serieus 2 stappen :p
    En als ie in bad gaat, dan doet vriendlief dat.

Sow, ik de afwas en de keuken gedaan.. vriendlief even wat zooi geruimd, net gegeten en Luca de fles gedaan.. en die slaapt nu lekker.
    Ik ga de was nog even doen.. en verder rommelen ;)
    Vriendlief heeft boete gekregen van rechter.. maar mag die in 6 termijnen betalen, dus valt nog mee.
    Hij heeft ook te horen gekregen dat ie volgende maand waarsch. weer bij zijn oude baas terug kan.. dus dat is weer super nieuws!

5. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Even ego hoor om te laten weten dat ik er nog wel ben en meelees maar dat ik met een paar dingen behoorlijk druk bezig ben.

Meiden, dank je wel voor jullie steun. Er zijn dagen bij zoals vandaag, dat ik het best allemaal aankan en dat ik positief ben en dat ik vooruit denk. en op die dagen voel ik me best goed en denk ik waarom werk ik ook alweer niet? Maar dan komt er altijd weer een dag achteraan die slecht is, waarop ik al veel pijn heb bij het opstaan en dat ik er echt even doorheen zit.
    Daarbij komt ook nog eens een keer dat mijn contract afloopt per 01-01-12. Dus vanaf dan beland ik in de ww. En dan heb ik ook geen opvang meer voor Lars. En die opvang is zo gruwelijk belangrijk, want op die dagen kan ik werken aan mijn herstel. Dus ik moet op zoek naar werk. Maar overal zeggen ze of je bent overgekwalificeerd of je bent een te groot risico. Dat is prima maar de tijd begint te dringen. Op een salaris redden we het net. En ik ben het zat om heel de dag thuis te zitten, om alleen maar voor mijn kind te zorgen. Hoe lief hij ook is.
    En dan is het ook nog eens zo, dat mijn vriend het niet altijd even goed begrijpt, hij werkt kei en kei hard, zorgt voor de kleine als hij thuis is, helpt mee in het huishouden, maar hij is ook doodmoe. En hij zou zo graag zien dat ik weer beter in mijn vel zou zitten, dat ik weer aan het werk kan, dat hij me weer ziet lachen. Het gaat hem allemaal veel te langzaam. Dus dat botst zo nu en dan behoorlijk heftig.

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ wish: Nee het is ook niet de bedoelling dat ik dr vitaminewater ga zitten voeren hoor ;) Maar aangezien ik het nogal vaak drink en zij nogal vaak bij mij op schoot zit wil ze iedere keer een slokje ;) niet dat ik haar iedere keer dr zin geeft en soms likt ze wat aan het flesje meer niet maar het komt dus wel is voor.

* douchen: Ik leg haar in dr romper en luier op het aankleedkussen bij mij in de badkamer, dan ga ik eerst zelf douche (haren wassen gaat anders zo moeilijk) dan open ik de deur, kleed yara uit en pak dr bij me. Als ik klaar ben leg ik yara terug en wikkel ik dr in een handdoek, droog mezelf snel af en nog voor ik mezelf aan kleed of wat dan ook zorg ik eerst dat yara helemaal klaar is.

@ Gravid: ach ja, ze zeggen wel is: het leven van een schipper is hard... nou vlak dat van een schippersvrouw niet uit hoor! Super van de baan van je vriend!

@ Troetel: naja zeg! das helemaal brutaal! echt belachelijk! had de salade in dr haar gesmeerd :D En ja ik vind het nu al moeilijk Yara te kleden, denk dat als het erg gaat vriezen ik dr maar een michelen mannetje van maak met meerdere laagjes en dekens HAHAHAHA

@ Fem: *knuffel*

* bed: Hier ligt ze in een pyjama, slaapzakje, onder een lakentje en een dekentje en het is 18 graden op haar kamertje.

Hier: ff boodschapjes gedaan zodat vriendlief ookw at te drinken heeft als die thuis komt. Mn moeder vroeg of ik daar bleef eten want mn pa is niet thuis en ze wilde donner halen! Nou dan eet ik wel mee hoor! :D

Zo ff yara voeden, stofzuigen en dweilen en dan wandel ik weer rustig die kant op

7. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Vagans Hoe ga je dat doen als Yara rolt? Of rolt ze al?
    Jaylin kan niet op het aankleedkussen blijven liggen hoor, die loopt er nog liever vandoor (het is dat ze nog niet kan lopen:D)

Eet smakelijk, heerlijk Doner hebben wij vorige week nog op;)

Hier Weer te lang op mn billen gezeten maarja wat wil je ook met krijsmadam. Nu maar gauw effe de wasmachine in de garage beetje netjes maken en ruimte maken voor als die man komt kijken vanavond. Daarna gauw aan het eten beginnen, weet nog niet wat we eten:)

8. Gravid

Gravid Niet meer actief

Fem: Naar meis dat het steeds zo tegen zit!!
    Hele dikke knuffel voor jullie, hoop echt dat er gauw werk voor je komt.. en dat je gauw weer goed opknapt!!

Vagans: Ik weet er alles van ;)
    Lekker joh, bij je ouders eten.. eet smakelijk!

Troetel: Hier lukt het ook niet meer haha, Luca blijft ook niet meer netjes liggen, die krijgt het nog voor elkaar om in de wipstoel op zn buik te draaien als ie niet vast ligt ;)

Eten: Hier makkelijk, pizza denk!
    Ben toch nog te druk geweest, en heb echt geen zin om te gaan staan koken.

All: Toch nog drukker geweest dan ik wilde.
    Heb Luca zn mini kamertje helemaal op zn kop gezet.. en van boven tot onder helemaal schoongemaakt!
    Kast en commode gelijk uitgezocht en opgeruimd.. helft was al weer te klein.
    Bedje verschoont.. en nu heb ik hem lekker in bed gelegd, want hij was hartstikke moe.
    Moet morgen dan alleen nog even achter de commode zuigen en alles even dweilen.
    Heb de klamboe en de piekstok ook weg gehaald.. hele baby is er af, dus ook het wieg idee wilde ik van het kamertje.
    En de klamboe bedekte heel stuk van de muur, kon niks ophangen.
    Nu gaan we er Fc Twente poster op hangen, en schilderijtje met zn geboortekaartje, en mn moeder is zo'n geboorte tegel aan het borduren met zijn naam en geboorte datum en gewicht enzo.. die kan dan ook mooi op die muur.

Verder ben ik heeeeeeel nijdig.
    Weet niet of ik hier foto had gezet van vriendlief? met zn lange haar?
    Hij had prachtig mooi lang bruin haar,.. maar liep de laatste tijd steeds te zaniken dat het te lang was.
    Dus ik zeg gister zo: dan pak je een schaar en knip je er een STUK van af.
    Ik was dat gezanik beetje zat.
    Wat heeft die oetl*l gedaan :( AL zijn haar er af, hij is nu helemaal kaal :$:$ Ik ben echt nijdig!!
    Hij weet dat ik dat niet leuk vind staan (van foto's gezien aantal jaar terug) maar heeft ie dus gewoon schijt an.. (oke, tis zijn hoofd.. maar ik moet er wel naar kijken ;))
    Bleh, hoopte even dat ik droomde.. maar helaas :(

Zo de pizza's ff in de oven, tegen 18.00u gaat vriendlief weer training geven (hij mag wel naambordje op spelden, zodat ze weten wie hij is ;)) Luca gaat lekker op tijd bed in, ik avondje rustig.
    (In de zooi, vriendlief zou zooi ruimen vandaag.. maar helaas, vond zn haar belangrijker blijkbaar pfff :x)

9. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Wow van lang haar naar kaal? Dat zal wel een groot verschil zijn ja.
    En je had zo leuk het idee om Luca zijn haar ook te laten groeien zodat het ook lekker lang zou zijn net als dat van papa.
    Pff, mannen ;)

10. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Oke interessant om te lezen hoe jullie dat allemaal doen met douchen.

Ik doe het toch maar niet alleen...ik heb weleens dat ik niet lekker wordt onder de douche en zal dan met het jochie alleen staan:$

Hier ong 18 graden op de slaapkamer...heb niet het idee dat ie het weleens koud heeft maar heeft smorgens wel ijskoude handjes maar dat schijnen veel baby's te hebben.

Pfff hier ook nog denken wat we gaan eten...wil iets bestellen maar wat! Pizza geen zin in...heb heeeeeel veel zin in sushi maar dat is zo bespottelijk duur dus dat gaat hem niet worden denk ik.

11. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hier vanavond sperzieboontjes, aardappeltjes opgebakken en hamlappen met champignon sausje.

12. Gravid

Gravid Niet meer actief

Monika: Ja inderdaad, van lang naar helemaal kaal!!!
    Vind het zooo niet leuk :x
    Als het hem nou stond, oke.. maar het ziet er gewoon simpelweg NIET uit!
    * Klinkt lekker wat jullie eten!
    Ik hou normaal ook van lekker en gezond, maar nu geen zin om te koken ;)

Wish: Word nog even denken dus ;)
    Maar snap goed dat je dan niet alleen durf onder de douche, ik vind het ook niet wat hoor.

13. Gravid

Gravid Niet meer actief

Nou meiden, ik heb gedoucht met Luca, maar doe het NOOOOOOIIIT meer in me uppie :$
    Had 3 dikke handdoeken in de wasbak gelegd, en daar de badcape boven op.
    Zelf uitgekleed, Luca uitgekleed en de douche aangezet, Luca op het aankleedkussen gewassen, mee genomen onder de douche.
    Ging opzich best, maar toen wilde ik hem omdraaien en toen glipte ie bijna uit me armen :$
    Doe het nooit meer, vind het hartstikke eng zo in me eentje!
    Toen hem in de wasbak gelegd, vond ie geweldig haha.
    Zelf gauw gedoucht, (lees: heeeeeeeeel erg vlug, want vond het niks dat ventje in die wasbak ;)) toen zelf als een raket afgedroogd, ondergoed aangeschoten, en toen lekker op gemakkie Luca afgedroogd en aangekleed.
    Pfff, niks voor mij zo haha.

Dacht dat ik optijd avond had, maar helaas.. of nou ja.. het is nog niet laat.. maar zit nu pas ;)
    Leuk (lees: niet leuk) dat vriendlief zn haren dr afknipt.. maar opruimen? wat is dat :( stamp gewoon lkkr de kamer in met allemaal haren an me voeten.. W. stofzuigt wel.
    Ik kom de badkamer binnen, viel nog net niet flauw, leek alsof dr een harenbom ontploft wat!
    Kon dus de hele badkamer schoonmaken.
    De afwas nog gedaan... en toen maar met Luca gaan douchen, die fles gegeven en tegen 19.15u op bed gelegd, afwas afgedroogd.. en nu zit ik ook eindelijk!
    Vriendlief tegen 20.30u weer thuis denk, met die rotkop van um ;) echt, tis net een crimineel met zn baardje er bij en zn oorbellen.
    Bleh, vind dr nog steeds niks an.
    Hopelijk wen ik er nog aan en gaak et leuk vinden!

Nog even foto spammen, en dan duik ik met laptop op de bank.
    (foto's moet ik nog via gewone pc doen ;))

Ons ventje in de wasbak :cool: die het geweldig vond!!
    http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=193313&stc=1&d=1319651822

14. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hahaha hij ligt er lekker bij zo ;)

15. Gravid

Gravid Niet meer actief

Monika: Haha ja, ik vond het maar niks.. was veel te bang voor zn nekkie..(Al zal dat voor dat effies niet uitgemaakt hebben) maar hij vond het geweldig zo :D

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Troetel: Yara rolt nog niet, doet nog niet eens een poging ;) hoe het dan moet... goeie... nog niet over nagedacht eigenlijk! Maar daar vind ik vast wel iets op, aangezien ik veel alleen ben moet je soms de gekste dingen verzinnen ;)

@ Gravid: Oe jee kaal!!! das wel heel erg! en ik vind je kindje in de wasbak leggen eigenlijk weer eng hihi. En ja wat ik al zeg, ik ben veel alleen dus soms moet ik wel (als ik geen tijd heb voor uitgebreid het badje) en idd glibberen doen ze goed! Ik heb voor als ze straks kan zitten zon bad zitje, lijke me wel handiger!

@ Wish: Hier ook koude handjes en vaak ook voetjes sochtends

Hier: Yara ligt te jengelen op bed. Vriendlief komt vanacht of morgen ochtend pas thuis. We hebben alleen morgen de auto van zn pa gebruiken dus moeten we dan HEEL de berging leeghalen! Pff en dat terwijl ik vorige week al tegen vriendlief zei dat we meer moesten doen maar nee... dat wilde die niet we hadden deze week toch de auto... pff

Naja yara begint overstuur te raken, heb toch het idee dat ze nog niet 100% lekker is (mn moeder zag het ook meteen) dus ga dr maar ff knuffelen

fijne avond mensen!

17. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Nah opzich viel het mee, had 3 dikke handdoeken en de badcape, dus hij lag er niet diep in ofzo, meer er boven op.
    Ik moest wat haha.
    Balen dat Yara nog niet fit is, hopelijk duurt het niet zo lang en knapt ze gauw weer op!

Vriendlief ondertussen thuis.. durf um amper aan te kijken ;) Bah bah bah,..krijg bijna kippenvel, wat een harses.
    Brrrrrrr ;)
    Hopelijk krijg ik vanacht geen nachtmerries :p whaha :D
    Nee serieus, hopelijk wen ik er ooit aan!!

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ gravid:juist dat... ben je niet bang dat hij eraf valt?

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

Goedemorgen meiden

Vriendlief kwam pas om 06:00 thuis en ligt nu nog op bed, ben benieuwd hoe het gaat verlopen want punt1: hij zal wel saggo zijn Punt 2: we moeten nog zoveel doen vandaag en dat gaan we never nooit redden!

Naja , ik ga zo de hondjes maar is uitlaten en dan merk ik wel wanneer die van plan is uit bed te komen

fijne dag allemaal!

20. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Goedemorgen meiden!!

Slapen jullie allemaal uit ofzo? ;)

@Gravid: Hahahha wat ligt ie mooi in de wasbak! Ik begin er toch maar niet aan in mn eentje als ik jou zo hoor.

Hier: Vanmorgen ff foto's gemaakt van Vince in zn Bumbo stoeltje...zal ff spammen.

Deel Deze Pagina