Nou denise dan kan ik je een hand geven. Ik ben gisteravond ongesteld geworden....pfff vraag me af wanneer het weer 'normaal' wordt.
Denise: Balen zeg dat je zo ongesteld bent! Hopelijk zakt het gauw af. Snap best dat je even moet slikken bij je laatste werkdagje! Maar nu lekker van je ventje genieten! En je meiske natuurlijk! Monika: Balen, jij dus ook al! Hier was het de eerste keren ook vrij erg, nu gelukkig weer normaal. Ik mag over 2 weken weer haha. Hier lekker nachtje gehad, Luca weer lekker doorgeslapen van 18.30 tot 06.50u. Had hem om 07.00u de fles gegeven, en toen weer lekker bed in. Om 09.00u kwam ie weer, en heeft toen nog even lekker tussen ons in gelegen tot 09.30u. Rond 10.00u Flesje Friso vruchtensap op, vond ie heerlijk! Eerst ff wennen, maar daarna dronk ie het lekker op, en ja ja .. meneertje heeft het door, drinkt super goed uit de tuitbeker! Dat word lekker fles afbouwen! Nu ligt ie alweer lekker 3kwartier op bed, vriendlief en ik beide achter pc.. en ga zo maar even wat doen denk Al zal dat niet veel zijn vandaag, gister al mooi wat gedaan in huis. Gisteren met bloemkool eten, bleh.. moet dat nou echt http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=194229&stc=1&d=1319794883
Ikke zelluf doen http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=194230&stc=1&d=1319794947 http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=194231&stc=1&d=1319794967
Monika en Denise: dan mag ik jullie ook een hand geven. Ik was het maandag geworden maar ben er nog steeds niet vanaf. Grrr Gravid: Lekker zeg dat hij al uit een tuitbeker kan drinken. Jouw kleine mannetje gaat als een spreer. Hier had ik net mijn man aan de telefoon en Lars lag op het speelkleed en hij draaide in een keer om naar de telefoon. Greep hem vast en trok de telefoon met zich mee. Hoezo papakindje? hihi Het rollen heeft meneer nog steeds niet onder de knie, maar hij probeerd het tenminste. Ik ga zo een eind lopen met Lars. Moest toch in beweging blijven dus dan maar in de benen. Even naar de mediamarkt voor een nieuwe dvdbox van one tree hill. Zo ook nog een wasje aanzetten en er eentje afhalen en als ik energie overheb dan nog wat strijken.
Meiden ik kom even binnenvallen met het volgende Jaylin drinkt sinds enkele dagen haar flessen nog sneller leeg (kan dat?) ja zij kan dat.. Eerst deed ze er 5-7 minuten over nu is 3 minuten knap.. Het klokt gewoon naar binnen. Als de fles groter is (210 ipv 180) kost het haar al wat meer moeite. Ik heb zelf het idee dat ze echt toe is aan dikkere voeding, bv. rijstebloem maar dat mag ze dus nog niet. Denk er nu aan om meer flessen 210 te maken (die krijgt ze nu alleen 's avonds maar tegen 4 a 5 uur is ze al aan het brabbelen)... De vraag is dus of dit herkenbaar is, de kindjes die aan vaster voedsel toe waren, deden die dit ook?? Kortom ik wil een bevestiging van wat ik al denk haha. Lekker onzeker.. Maar komt ook omdat ik het wel zie maar vanwege haar KMA er niks mee kan. Gisteren ook zit mama op een koekje te knabbelen, kind wil dolgraag ook. Heb het in huis maar ja tarwe, lactose, eiwit he in die liga's.. GRRRR.. * nog iets; Ze heeft erg koude handjes, vooral na het slapen snachts. Vanochtend heb ik haar om geloof 5 uur uit bed geplukt. Ging even kijken omdat ik haar hoorde en haar hele handjes+onderarmen waren steenkoud!! Toen maar bij papa en mama in bed gelegd om op te warmen en tegen uurtje of 7 was ze weer wat warmer. Ze heeft wel gewoon een lange mouwen romper+pyjama aan.. *Valt weer naar buiten*
Koude handjes is normaal, kan je niet veel aan doen. Hier heeft Gabriël ook altijd koude handjes. Zo lang de voetjes warm zijn is er niks aan de hand. Hier heeft G. de fles meestal binnen 10 minuten leeg, maar dat is al heel lang zo. Hij is nog nooit binnen 3 minuten leeg geweest, maar hij heeft dan ook geen KMA en krijgt al sinds 3,5 maand bijvoeding.
Troetel: ik merk aan Lars dat als hij echt toe is aan meer eten, dat hij dan de flessen ook sneller leegdrinkt. Als hij in een sprongetje zit dan doet hij er makkelijk een half uur op. Pap is dan helemaal drama. Normaal drinkt hij zijn flessen binnen 20 min op en nu heeft hij meer behoefte aan meer voedsel en zijn de flessen soms al binnen 10-15 min leeg. Maar 3 min is wel heel rap!!! Kan je die KA niet nog eens bellen en vragen wat het advies is? En kan je bv niet al beginnen met kleine porties vrs gemalen fruit wat geen allergien opwekt zoals bv peer.
Troetel, hier dronk ze de fles ook altijd in MEGA tempo leeg. Wij hebben verdikte voeding sinds ze 3 weken is en dan gaat het langzamer. Ze doet nu 10 minuten over 210/7 en dan is de voeding bijna yoghurt. Als het zo snel gaat adviseren ze vaak of een langzamere speen of verdikken. Maar ik kan me voorstellen dat je niet wilt "rommelen" met Jaylin haar darmen door Nutriton te gebruiken. Wanneer heb je weer een afspraak om over de voeding te spreken? Anders telefonisch contact leggen? En m.b.t. de handjes, hier ook ijsklompjes, maar in haar nekje is ze wel warm en dat schijnt de graadmeter te zijn geloof ik. Ik weet niet hoe dat bij Jaylin zit? Gravid, wat een geweldige foto met dat bord...haha dat zal een rotzooi zijn geweest . Femmel, ook hier een knuffel voor jou, rotrug! Hoe ging het wandelen? Zooo heb vanochtend een vriezer vol happies gemaakt. We hebben voor een week genoeg. Courgette, wortel, bruine boontjes/appel, peer, peer/appel en banaan/abrikoos/appel.
Koude handjes Voelen echt zo koud aan als steen. En dat de handjes vaker voorkomt weet ik maak ik me ook niet super druk om. Ik heb zelf altijd al koude handen en voeten gehad. Ijsklompjes haha! Maar vanochtend waren ook haar hele armen zo koud als steen! Vond het een beetje vreemd vandaar. In haar nekje voelt ze wel gewoon goed op temp geloof ik, vanochtend niet gevoeld. Haar gewoon lekker bij me gepakt en opgewarmd. Zal er morgenochtend eens op letten. Fles snel leeg/hapjes KA reageerde vrij koeltjes op het feit dat de flessen snel leeg zijn (dat deed ze toen al). Jaylin krijgt al sinds vorige week zaterdag fruit/groente hap in de ochtend. Vers gemaakt uiteraard zodat ik het kan zien wanneer er een allergie opduikt. Banaan krijgt ze morgen 1 week, zondag gaan we over op een nieuwe soort, dit keer groente. Nutriton gebruiken we al (ivm het spugen) maar dit maar 1 a 2 schepjes ivm haar ontlasting. Het is ook wat he.. Ze krijgt ook al vrij lang voeding uit de difrax s-fles met een 3 standen speen welke op standje 1 staat. Naar mijn weten de langzaamste speen toch? Gravid Geweldige fotos hahaha. Hier ook zn ikke zelf doen baby, als ik het lepeltje met banaan richting haar mond doe dan pakt ze er recht in en wil de lepel hebben. Die krijg ik dan de eerst komende minuten niet los uit haar hand.. Ongestelde meiden Lekker rustig aan doen, kruikje op zn tijd een paracetamolletje en even uitzingen. Ik ben er net weer van af en blij dat ik ben. Had het nou niet gemist al die 5 mnd eerlijk gezegd hahaha. Meijke Hier ook al een voorraadje in de vriezer, heb nu banaan, brocoli en wortel ingevrorenJ Hier zit er eentje op mn schoot het boodschappenlijstje te verscheuren en verfrommelen.. Leuk kind! Hahahaha ze is gek op papier, als we post openmaken ook dan wil ze het hebben..
Het lopen ging boven verwachting goed. In het begin dacht ik nog dat wordt geen lange wandeling, maar het viel me niet tegen weer. Lars was ook super relaxed. Die zat lekker om zich heen te kijken en te spelen met zijn speeltje. Op een gegeven moment kwam er een dikke gaap en hop hij viel in slaap. Normaal slaapt hij niet in de wandelwagen. Helaas hadden ze bij de mediamarkt niet mijn dvdbox. Grrr. Toen ik thuis kwam, lars in zijn bedje gedaan. En nu heb ik net een aantal porties peer, appel en appel/peer gemaakt en in de vriezer gedaan. Zometeen nog de wortel pureren en we kunnen ook weer vooruit. Vind het zo leuk en makkelijk om alles zelf te maken. Doe dat ook pas sinds een paar dagen hoor He ik voel me weer een stuk beter dan de dagen hiervoor. Misschien ook omdat ik weer mag werken
Had trouwens ergens gelezen dat je banaan niet in mag vriezen. Waar ik dat gelezen heb weet ik niet meer. Google maar eens
Ik heb hier ervaring met de 3 standen speen van avent. Ramp. Je kan beter een s of m speen van Difrax hebben. Hier gaat het met de M speen prima. Ik had laatst de L gehaald omdat Gabriël wat begon te mutsen met de fles, maar daar verzuipt hij bijna mee. Dus we gaan nog verder met de M.
Dat heb ik niet kunnen vinden, alleen tips hoe je ze wel in kan vriezen. Een hele banaan (zonder schil) invriezen gaat niet goed, wordt papperig bij ontdooien, maar babyhapjes hebben deze structuur al en zijn inderdaad in te vriezen. Een banaan in de schil invriezen gaat dan weer wel.
Fem knuffel voor jou! Troetel kan je helaas geen tips geven. All is er hier ook iemand die stukjes fruit en groente aanbiedt? Lijkt me makkelijker dan alles pureren enzo. Geloof dat ze het rapley noemen, maar ik ben niet zo van die termen. Werken was weer heel fijn, maar ook heel vermoeiend. Heb weer een uurtje geslapen
Over banaan staat idd erg veel op google maar ook enorme onzin. Banaan is idd gewoon in te vriezen. speen Hier juist wel goede ervaringen met de 3 standen speen van difrax. Al het andere zuigt ze vaccuum. Alleen nu hebben we sinds enkele dagen de brede s-fles in gebruik en die speen is wat stugger dus die gaat weer wel vaccuum. Even aankijken hoe dat verder gaat. S & M spenen ook geen succes
Lekker toch Guusje, even een klein tukkie doen Troetel, wat grappig van die post en het boodschappenlijstje . Leuk dat ze echt al een heel mensje zijn, met een eigen karakter enzo. Heb banaan laatst ook ingevroren, op zich kan het volgens mij geen kwaad, maar het wordt wel bruin bij ontdooien. Misschien is banaan het beste om vers te doen dan? Vanavond gaan we courgette proberen. Een hele courgette in blokjes, 5 minuten koken, afgieten, pureren en dan 3 el melk en 2 el rijstebloem erdoor. Komt uit het boek Opperdepop van de AH. Ben benieuwd hoe ze het vindt vanavond, ik vond het lekker . Staan sowieso leuke dingen in zeg! Ook pastasauzen voor als ze nog een paar maandjes ouder zijn. Die kun je dan per portie invriezen en dan hoeft er alleen pasta gekookt worden. We zijn zelf gek op pasta, maar in onze saus zit veel meer kruiden enzo in natuurlijk, maar zo kunnen we toch alle drie dat eten dan. (hmm, deze laatste zin loopt een beetje gek )
Fem: Haha das wel geinig dat ie de telefoon zo naar zich toe trok! Fijn dat het wandelen zo goed ging en je eigen weer fijner voelt! Goed om te horen! Troetel: Hier dronk en drinkt ie de fles ook binnen 8min leeg. Zelfs een dikke papfles. Zou net wat de andere meiden zeggen, even met de ka bellen, wat ze nu wel en niet precies mag. Ja met dat lepeltje ken ik ook haha, maar ik heb een heel lang lepeltje, dus die krijgt ie echt niet, steekt ie achter in zn keel Meijke: Viel mee Het was Bonbebe groente, en dat is nogal plakkerig, niet zo vloeibaar als Olvarit.. dus alles bleef netjes in het bordje haha. Lekker dat je weer voorraadje heb! Leuk zo'n voedings boek! Ik heb de kinderrecepten boek van de Liddle. Staan ook leuke en lekkere recepten in! Monika: Hier geef ik pap uit de 3 standen speen van Avent, en dan stand 2. Dat gaat hier prima en snel genoeg. Dus 3 probeer ik nog niet uit haha. Guusje: Zo lang het kan, gewoon lekker tukkie doen hoor! Geef je groot gelijk. Fijn dat het werken verder weer goed ging! Ik heb Luca met 4,5 maand stukjes proberen te geven, maar ging niet. Dus ga het vanaf volgende maand weer proberen. Vind dat toch fijner dan gepureerd. Koude handjes/voetjes: Heeft Luca ook last van. Vooral 's morgens vroeg. Vaak doe ik dan even sokjes om zn handjes, uurtje ofzo.. en dan zijn ze weer lkkr warm. All: Vandaag lekker de babyboeken van Lydia en Luca bijgewerkt.. probeer van Luca zijn ontwikkelingen zoveel mogelijk op te schrijven. Kwam er achter dat ik dat bij Lydia niet met alles gedaan heb, en vind dat nu toch wel jammer. Vriendlief stang gehaald voor douchegordijn, dus hopelijk hebben we vanaf vandaag geen badkamer-zwembad meer Hebben ook weer voeding gehaald voor Luca, 1 tot 6 maanden, en 1 vanaf 6 maanden. Dacht dat dat tot 12 maand was, maar staat op tot 10 maand. Maar kan wel kloppen, las ergens dat ze vanaf 10maand niet zoveel opvolgmelk meer mogen. Net even gegeten, Luca maar weer op bed gelegd,.. die wil hele dag al niet slapen. Jengelt zodra ie zn bed ziet Maar nu ist stil, dus denk dat ie toch maar opgegeven heeft Zo even afwassen, en dan verder met me Sims Ff rustig dagje.
Met zijn tuitbeker http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=194321&stc=1&d=1319809401
Meijke: Nee valt mee. Dacht ook dat het te hard zou gaan, maar het is een anti lek, en merk echt dat ie er flink an moet zuigen wil ie er wat uitkrijgen. Oke, het gaat harder dan een fles natuurlijk.. maar dat is ook kwestie van wennen en onder de knie krijgen denk. Hij doet het sinds vandaag pas