Gravid. Vanaf 10 maanden zeggen ze dat je opvolgmelk nr 3 moet pakken. Ik zelf doe het niet. Daar zit alleen meer suiker in dan in nr 2 en lusten ze 'gewone' melk niet als ze na 1 jaar daarmee mogen beginnen. Hier dus nr 2 tot hij 1 is. Dan over op normale halfvolle melk.
Monika: Ja zo iets hoorde ik ook, dus hier krijgt hij ook gewoon nr 2 tot ie 1 is. Heb geen zin meneer Friso zijn portemonnee te spekken Luca heeft tuitbeker met harde mond
Iedereen druk Ik net lekker cake gebakken, zo even nog choco glazuur er op doen op 1, en de ander doe ik slagroom en aardbeienjam tussen Net gelijk alles even afgewassen.. dus de keuken weer lekker schoon. Luca van vriendlief ondertussen fles gehad en die ligt al lekker op bed! Wij even soepje eten,.. lekker makkelijk.. en dan lekker avond! Mn boze bui is over sinds vanmorgen, en als ik eerlijk ben staat het hem niet eens zo heel mega gek. Wen er sneller aan dan ik dacht En daarbij groeit het ook sneller dan ik dacht, want er staat alweer een heel klein beetje haar. Dus ach, over paar weekjes heeft ie weer haar! Was meer mn schrik reactie denk haha. Heb hem al wel gezegd dat ie het nooooooit meer mag doen. En da begreep ie ook wel eigenlijk Hier mn 2 mannen, samen tv aan het kijken net http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=194368&stc=1&d=1319822916
Gravid ik wilde vandaag zo'n beker halen van Difrax, hadden ze alleen nog een roze! Hier hadden ze ook alleen met zachte tuit. All het eerste pak KV in binnen... Het is Friso comfort geworden, tegen het spugen. Op advies van de KA. Manlief wil het liefst vandaag al beginnen. Ik heb de grens gelegd op 2 november. Dan is hij precies een half jaar. Ik zie er een beetje tegenop om te gaan stoppen, maar kijk er ook naar uit. Misschien gaat hij eindelijk eens doorslapen en gaat hij hopelijk ook minder spugen! Nu kunnen we hopelijk ook naar minder voedingen (krijgt er nu nog 5!) en kan iemand anders ook eens een voeding geven en...... ik kan eindelijk weer aan wat ik wil en niet wat handig is met voeden. best lekker om eens je hart te luchten! Zo jammer dat laminaat... hij zat net in kruiphouding, bewoog zijn knieën, maar ze gleden weg. Over een paar maandjes kruipt deze draak gewoon! Leuk!!! (en druk!) Mams heeft net zijn doopjurk gebracht. Moeten we even passen en een foto maken, want die laten ze dan tijdens de doopdienst op de beamer zien. Gisteren gesprek gehad en het wordt een hele mooie dienst! Ik heb er echt zin in! Zo en nu heb ik weer genoeg gekletst en hoop ik weer lekker met jullie mee te kletsen. De komende dagen even lekker geen werk!
Oh wat kan luca lekker serieus kijken Pfff manlief hier zit met een dilemma. Hij heeft gesolliciteerd naar de functie van Examinator omdat hij dit al langer wilde doen. Nu is hij uitgenodigd om een orientatie dag bij te wonen. Daar wordt de selectie gemaakt of hij door mag naar de sollicitatie ronde. Nu is hij opeens heel erg gaan twijfelen of hij het wel wil doen. Hij is nu rij-instructeur en is gevraagd om assistent bedrijfsleider te worden. De vacature van examinator staat sowieso voor maar 1 jaar met misschien verlenging/vast. Met examinator heeft hij een 8.00 tot 17.00 baan. Met instructeur werkt hij van 8.30 tot 19.30. Ik kan niet voor hem kiezen, maar wat zouden jullie doen?
@ denise: Beterschap met de rode duiveltjes! @ Monika: Jij ook! @ Fem: En jij ook! (hangt het in de lucht ofzo? ) @ Gravid: Wow , gaan jullie niet heel erg snel? (Yara eet net 3 lepeltjes groenten per dag hihi) Enne nee... zon kale kop staat m niet! @ Troetel: Geen flessenkindje hier maar ze is wel steeds sneller klaar. En hier ook koude handjes, die ze dan vervolgens tegen mn borst drukt als ze gaat drinken (brrrrr ) @ Guusje: Rapley wil ik vanaf 6 maanden ook gaan introduceren. Ze zal er in het begin zo goed als niks van binnenkrijgen daarom ook de potjes. Maar ik geloof dat rapley pas vanaf 6 maanden wordt begonnen ivm kokhalsrefles. Spannend om af te bouwen, ik snap dat het ook tegenstrijdig is! Enne kruiphouding! hier doet ze nog niet eens een poging tot rollen! @ Meijke: Leuk al die hapjes! Hier nog de standaard potjes, ze eet er zowiezo nog maar heel weinig van en ik mag/lust niet veel dus moet ik of belachelijk veel maken of meer als de helft weggooien van een product... Hier een echt mama's kindje... huilen bij papa en handjes naar mij uitsteken. Gister bij s-pa keihard huilen! Als ze eenmaal vrolijk is is ze dat ook wel bij dr papa maar als ze niet zo in dr hum is echt niet dus! Bij mijn ouders en zusje gaat het wel heel goed, maar je merkt duidelijk dat ze niet van rondgesjouwd worden houd! (geen dr geen ongelijk) Morgen blijft ze bij mn moeder en zusje want dan gaan we de berging doen (hadden toch helemaal geen auto) mn vader helpt dan (met de auto) en ik ga heen en weer als ze moet eten. Ben benieuwd hoe dat nu gaat. Ze ligt nu lekker te slapen (hoop ik, ik hoor ff niks) maar is vandaag echt yara lacht yara huilt. Ze is ook wat verkouden, en klinkt heel erg schor! (denk een beetje keelpijn ook) Ze wil nu ook echt ALLES hebben, vooral dingen die ze niet mag (telefoon enzo) ze strekt echt haar handjes en trekt zon gezicht van: hebbe hebbe hebbe! Verder gaat het hier zo zn gangetje, veel gewinkeld voor spullen die we nog moesten hebben.
Monika als jij niet kan kiezen, hoe moeten wij het dan kunnen! Maar wat een dilemma inderdaad! Mijn gevoel zegt instructeur blijven, omdat je dan meer carrière kansen hebt. Ik neem aan dat een combi van de twee banen niet kan? In zo'n geval maak ik voor mezelf lijstjes met voor en nadelen. Dan zie ik het zwart op wit en kom ik vaak tot een keuze. Heel veel succes! Hij heeft gewoon de luxe van twee mooie keuzes! Vagans ah kokhalsreflex! Het gaat dan toch ook meer op likken, proeven en bekend worden met structuur enzo. Lekker maar ook vermoeiend al die laatste dingetjes shoppen. Succes vast morgen! Even wat flesvoedingsvraagjes; jullie zijn de experts * Koken jullie het water voor in de fles? * Warmen jullie de fles in de magnetron, flessenwarmer of met het water uit de waterkoker? * Hoeveel flesjes gebruiken jullie? Maak je hem iedere keer schoon en gebruik je hem dan weer voor de volgende voeding? * Hoe doen jullie het voeden 's nachts? (voor wie 's nachts nog een voeding geeft?) * Hoe bergen jullie de voeding op? Las over speciale opbergbakken, maar een curverbakje moet toch ook kunnen? Alvast bedankt!
Guusje een combinatie van de 2 banen gaat idd niet, daarom is de keuze erg moeilijk. Voeding: - Ik pak gewoon water uit de kraan en warm dit op in de magnetron - Ik gebruik 1 flesje en spoel hem na iedere voeding om en 's avonds gaat hij mee in de vaatwasser (zonder speen en ventiel uiteraard (ventiel zit in de difrax fles)) - Ik gebruikte in het begin nutrilon en gebruikt die verpakkingen nu voor de andere voeding. - Ik geef dan geen nachtvoeding meer, maar deed het precies hetzelfde als op de dag.
Guusje, hier ook Comfort. Het wordt geadviseerd kokend water te gebruiken ivm de Johannesbroodpitmeel die er in zit. Door het komende water "gaart" de vezel en wordt de voeding dikker. Hoe wij het doen bij 210/7: 100 cc kokend water, 7 scheppen Comfort, roeren/schudden (anders klontert het nogal), paar minuutjes laten staan en dan 110 cc koud water erbij. Het is lekkere melk ook vind ik . Als ze naar Friso Comfort 2 gaat (volgende week is ze 6 maanden) mag ze nog 4* 180/6 maximaal, dan 90 kokend/90 koud denk ik.
Meijke pff duizelt mij nu al met al die getalletjes, haha! Maar super van dat kokende water en even laten staan. Wij starten woensdag 23.00 uur met Friso Comfort 2. Ik heb ook wel eens gehoord dat je de (losse) JBPM in koud moet oplossen en dan op temperatuur brengen. Schijnt het minder te klonteren... maar dat zal wel uitproberen zijn. Heel erg bedankt voor je info!
Even wat flesvoedingsvraagjes; jullie zijn de experts * Koken jullie het water voor in de fles? Nee pakken gewoon kraanwater. Op 37 graden temp. Handwarm dus. * Warmen jullie de fles in de magnetron, flessenwarmer of met het water uit de waterkoker? Geen van allen dus * Hoeveel flesjes gebruiken jullie? Maak je hem iedere keer schoon en gebruik je hem dan weer voor de volgende voeding? We hebben nu 3 flessen, 2 difrax smalle s-flessen en 1 difrax brede s-fles. Spoelen hem na iedere voeding om en wassen de fles 's avonds af. I.v.m. Jaylin haar voeding die erg sterk ruikt doen we vaak halverwege de dag een schone fles pakken. Dus wassen we 's avonds 2 flessen af. * Hoe doen jullie het voeden 's nachts? (voor wie 's nachts nog een voeding geeft?) Nu geen voedingen meer 's nachts, maar nog wel een goede tip. Toen we nog nachtvoedingen gaven, zetten we de voeding 's nachts boven in de badkamer zodat we daar de fles konden maken. Ideaal om niet naar beneden te moeten. Ook wel handig met thermostatische kraan, sneller warm (beneden zijn het twee verschillende knoppen). Zo konden we zelfs met een slaaphoofd flessen maken. * Hoe bergen jullie de voeding op? Las over speciale opbergbakken, maar een curverbakje moet toch ook kunnen? Bewaar de voeding gewoon in de 'gekochte' verpakking. Maar Nutramigen zit dan ook in een blik. Toen ze nog kruidvat voeding kreeg deden we dit in curverbakjes die goed afsloten, werkte prima. In zo'n bakje bewaren we nu nog steeds de nutriton. Puntje over het oplossen van nutriton/johannesbroodpitmeel; Hier geen problemen gehad met handwarm water uit de kraan ipv gekookt/kokend water hoor. En hier ook lange tijd voeding gehad voor spugertje/hongerig kindje. Denk dat je hier zelf even je mening over moet vormen. Wij merkten in ieder geval geen verschil op tov gekookt water Scheelt misschien weer wat tijd/moeite/energie voor jullie
Heel, heel erg bedankt allemaal! Het is voor jullie allemaal gesneden koek, maar voor dus een nieuwe wereld. Maar volgens mij best een leuke wereld! Nu ik een beetje weet hoe ik het allemaal moet gaan aanpakken kijk ik er ook iets minder tegenop. Naar mijn idee hoef je bij bv een stuk minder na te denken! Als iemand nog een super tip heeft dan hoor ik het graag, maar anders ga ik het met alle tips, adviezen en ervaringen (ook via pb) vast redden! MERCI!
@Guusje: Koken jullie het water voor in de fles?: Nee ik doe het water in een flesje en dan warm ik het op in de magnetron,daarna melkpoeder erbij. Hoeveel flesjes gebruiken jullie? 2 flesjes...overdag spoel ik flesje na voeding om en savonds was ik met afwasmiddel de flesjes af. Hoe doen jullie het voeden 's nachts?Hebben geen nachtvoeding meer maar ik maakte savonds voor ik naar bed ging flesje en zette deze in koelkast. Het gaat je zeker lukken Guusje!!! Ego: Vandaag hele dag BHV gehad dus ben kapot dus reageer verder ff niet. Knufff allemaal
Guusje: Even wat flesvoedingsvraagjes; jullie zijn de experts * Koken jullie het water voor in de fles? Nee, nooit gedaan ook. * Warmen jullie de fles in de magnetron, flessenwarmer of met het water uit de waterkoker? Gewoon in de magnetron. meestel zo'n 30-40 sec. * Hoeveel flesjes gebruiken jullie? Maak je hem iedere keer schoon en gebruik je hem dan weer voor de volgende voeding? Ik gebruik 1 fles, die ik na iedere voeding direct om spoel, en 1x per dag mee was met de afwas. * Hoe doen jullie het voeden 's nachts? (voor wie 's nachts nog een voeding geeft?) Geef al 4,5 maand geen nachtvoedingen * Hoe bergen jullie de voeding op? Las over speciale opbergbakken, maar een curverbakje moet toch ook kunnen? Wij gebruiken de Friso standaard voeding, maar bewaren die in de Groeie Start bus * Hier laminaat juist heel handig, Luca heb ik overdag geen sokken aan, dus kan hij ook niet wegglijden als ie vooruit wil. Heb hem regelmatig ook geen broekje aan, als het binnen toch warm genoeg is.. dus dan kan ie niet glijden. Wat mooi van de doopjurk! Vind ik altijd iets heel moois, stiekem vind ik het best jammer dat Lydia niet gedoopt is.. had dan ook in de doopjurk geweest waar ik in gedoopt ben, en me broertje en zusjes. Monika: Ja was serieus programma denk Oe, dilemma inderdaad.. als ik naar examinator kijk zou ik zeggen, doe dat.. heb je 08.00 tot 17.00 baan, maar ja als dat maar waarsch. voor een jaar is, zou ik zeggen blijf instructeur! Vagans: Haha, te snel Nee vind ik niet.. Luca vraagt er om.. is er an toe.. doet het goed, dus waarom niet doen Kaal is niet wat he, vond dat lang ook mooier hoor, maar begin heel stiekem toch wel te wennen hier aan Net wat ik al zei, was meer mn schrik reactie denk. Wel goed dat Yara zelf aangeef wat ze wel en niet wil, zoals dat sjouwen heel de dag! Hoop dat jullie morgen mooi wat doen kunnen, is dat maar gedaan toch! En hopelijk word Yara niet ziek! Dikke knuffel voor dr. Wish: Balen dat je zo kapot bent, hopelijk slaap je lekker straks! Ego: Wij filmpje ant kijken, en dan zo ook bed in! Heb het ook wel weer gehad.
Hoi Dames, Weer een drukke week gehad. Zijn woensdag naar Ponypark slagharen geweest. Samen met de opa's en oma. Had 4 vrij kaartjes gewonnen via een kraskaart van de C&A!! Was een hele leuke dag, Tim vond het geweldig en Lise heeft het ook erg goed gedaan. Sinds donderdag is ze alleen nog veel verkoudener geworden en krijgt steeds meer last van het slijm en het hoesten. Kinderarts nogmaals gebeld. Kregen namelijk maandag te horen dat ze ipv 5 x 150 cc toch eigenlijk echt wel 5 x 185 cc moet gaan drinken en nu drinkt ze nog maar 5 x 100 cc per dag dus dat is echt wel weinig. Moeten haar nu goed in de gaten houden of ze niet suf wordt en of ze nog voldoende plast anders meteen de eerste hulp bellen. Hopelijk gaat het snel beter, want voelt zo niet echt goed. Verder weer druk op zoek naar een andere baan, maar moet zeggen dat het erg moeilijk zal worden. Banen liggen nu niet voor het oprapen. Weer druk weekend voor de boeg, manlief vandaag hele dag weg. Vanavond nog kraamvisite (peetoom en tante van mijn man, doordat ze erg ziek is geweest komen ze nu pas). Morgen lekker dag je zwemmen in de Tonglereep in Eindhoven. Tim lekker van de grote glijbaan af met papa vind hij geweldig!! En mama met Lise in het babybadje!! Fijn weekend allemaal en ik probeer nog even te komen kijken, lfs
Yvon: Wat leuk zeg dat jullie naar Slagharen geweest zijn! Maar wat naar dat Lise nog zo hoest en doet, en weer minder drinkt! Hoop voor jullie dat ze gauw weer meer gaat drinken, en zich weer beter gaat voelen! Dikke knuffel voor jullie, en veel plezier dit weekend! Hier weer klote dag Mag eigenlijk heel niet klagen over vriendlief, heb het best getroffen met hem, maar af en toe heeft ie van die klote acties, waardoor ik erg onzeker word. Zoals nu is ie thuis.. al 2 weken ofzo. Ik vind het dan niet meer dan normaal dat hij er 's morgens ook eens uit gaat voor Luca. Vind niet dat ik de enige moet zijn die Luca om 07.00u de fles moet geven. Kijk, als hij werkt prima.. dan is het normaal, en logisch, maar nu is hij ook thuis. Dus ik probeer hem af en toe (lees bijna niet.) uit bed te krijgen 's ochtends zodat ik ook kan blijven liggen. Maar dan hoort ie me niet, al roep ik een half uur.. en ga dan zelf maar uit bed, beetje boos uit frustratie. Als ie de wekker zet, moet ik um tig keer uit zetten, met als gevolg dat als hij uit bed is eindelijk om Luca te doen, ik ook geen oog meer dicht doe om dat ik te klaar wakker ben, en er dus nog niks van uitslapen komt. Vanmorgen wilde ik hem weer wakker maken, voelde me rug al tegenwerken, dus had het fijn gevonden als hij even naar Luca ging. Ik weer half uur roepen, ondertussen tranen van frustratie waarom ie nou nooit gewoon eens luistert of uit zichzelf naar Luca gaat. Schiet ie ineens overeind met de woorden: paniekzaaier. en uit bed is ie. Ik stomverbaasd, want blijkbaar hoorde hij me dus toch wel, en deed ie net alsof ie sliep. Dus blijkbaar heeft ie me alle andere keren ook gewoon gehoord, maar te beroerd om overeind te komen. Nou sorry hoor, maar dan heb je me nijdig. Hij is nu naar voetbal, zou mee gaan maar heb niks geen zin. Hij kan de boom even in. Door deze acties maakt ie me zo onzeker. Ene keer heel lief en aardig doen, en de andere dag ineens als of ie niks voor me voel en gewoon toneel speelt. Heb net me schoonzus gesproken, en zij zegt dat ie inderdaad goed toneel kan spelen, en zn gevoelens niet goed kan uiten. Zij zegt dat ik gewoon eens goed praten moet. Ze denkt wel dat ie echt van me houd, maar hij moet gewoon ophouden met die rot acties. *Zo en nu zet ik klaag modes weer uit, wil geen zeik wijf zijn * Luca lekker vrolijk aan het zijn, ligt op zn buik op het speelkleed zeehond geluidjes te maken leuk geluid haha. Hij ziet zn tuitbeker liggen, maar kan er niet bij. Hij oefent maar eind raak haha Ik ga lekker bakkie thee zetten en plak cake met dik slagroom en aardbeienjam pakken
@gravid: kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt gravid maar volgens mij heeft elke man weleens van die acties.Zal niks ermee te mnaken hebben dat ie niet van je zou houden.Kop op meid!!
Wish: Ja maar dat is het niet alleen helaas. Merk dat ie achter me rug om dingen aan het doen is. En als ik ergens niet tegen kan :x Maar goed. Hier lekker rustig dagje, afwas gedaan.. zo even wasje ophangen. En verder weinig. Luca kreeg het voor mekaar om in bed zo te draaien dat ie met zn hoofd richting voetenend lag.. dus die lig in bed ook niet meer stil haha
Yvon, wat spannend weer met jullie meisje! Ze drinkt echt niet veel nee... ik hoop heel erg voor jullie dat ze niet nog minder gaat drinken en dat jullie vooral geen hulp hoeven in te roepen... Sterkte! Gravid niet onzeker worden hoor! Gewoon weer even samen praten en vertellen dat je doorhebt dat hij je wel hoort 's morgens. Zeker nu hij thuis is mag hij ook zeker zijn steentje bijdragen! We leven niet meer in 1900! Succes!