Guusje: Had je niet heel gek gevoel toen je laatste keer bv gaf? Lijkt me heel apart! En best spannend vanavond/vanacht dus! Hoop dat hij het goed doet! Kun je zien inderdaad hoe mooi het is he, elk kindje weer anders Allemaal unieke kleine mensjes. Heel mooi als je daar zo over na denkt! Denk inderdaad dat het combi is van de klok, activiteiten en leeftijd. Heel apart. Papfles: Luca krijgt sinds 2 weken geen rijstebloem meer 's avonds. Maar nu krijgt hij 's morgens een pap fles. Soms doe ik het uit bordje, maar hij heeft 's morgens zo'n honger volgens zichzelf, dat het met lepeltje niet hard genoeg gaat, dus doe nog even de fles haha. Doe gewoon 180+6 klaar maken en dan 3 eetlepels Bambix fijne granen er door. En dan Avent speen nr 2, of soms 3. Ja ja, weer een mijlpaaltje hiero.. Luca heeft vandaag voor het eerst, en gelijk maar even 5 stukjes brood op!! Hij was pas 12.55u wakker, en maakte nog indruk dat ie honger had, dus denk ga het mooi proberen. Volgens me moeder die ik even gebeld had kon dat wel. Dus hele ienimieni stukjes gemaakt met leverworst.. het eerste stukje was wat kokhalzen, het 2e stukje dacht ie uit te tuffen, maar heb ik mooi weer teruggepropt en die ging ook op. En zo heeft ie 5 stukjes op, dus voor de eerste keer vind ik dat super netjes! Hij heeft ook voor het eerst lauwe thee op, halve tuitbeker.. dus helemaal trots. Daarna begon ie ineens te huilen, dus nog kleine fles gegeven, en toen was het ineens gigantisch drammen. Oogjes kneep ie dicht, vuistjes gebald, en zo hard mogelijk gillen. Gewoon echt overdreven, ik moest gewoon lachen haha. Was ook in oogjes wrijven, dus om 14.00u maar weer in bed gelegd, en hij sliep vrijwel direct Ik ken hem echt niet zo!!! Hij is gewoon lekker vrolijk als ie wakker is en helder, niet suffig ofzo, dus volgens mij is er niks. Heeft ie het nodig denk.. maar zo ken ik hem echt niet. Ik ga maar weer wat in huis doen. Saai hoor, kindje wat alleen maar slaapt.. dacht dat ik die periode gehad had hahah
Troetel: Fijn dat alles goed gaat! Gek is dat he, hoe ze ontwikkelen als ze een even oud of iets ouder kindje zien. Dat zag ik al aan Luca toen we bij zn nichtje van 7,5 maand waren geweest. Dat rechtop gaan zitten in de wipstoel zie ik hier nu ook. Al zet ik de wipstoel helemaal rechtop, dan nog gaat Luca ook overeind zitten. Dus zal ook niet lang meer duren denk voor ie zelfstandig zit! Ik zal zo het zkh eens bellen, of morgen ochtend.. moet even met vriendlief overleggen hoe en wat, want ja heb de auto weer niet bij huis nu hij werkt Dus word weer iets lastiger, en zit natuurlijk met Luca en geen oppas Maar komt wel goed
Bah.. Ik had net dat krantenbericht gelezen van dat kindje en die moeder in het zwembad.. Maar daar stond overal dat het kindje in kritieke toestand was. Kom er dus net achter dat het kindje is overleden.. Pff echt een brok in mijn keel. Ben je net 5 mnd geleden mama geworden ga je een dagje lekker zwemmen met je kindje en gebeurd er zoiets onvoorstelbaar.. Dit is toch onwerkelijk?!
Jeetje zeg Heb de tv nog niet aangehad, dus weet niet hoe of wat, las alleen een krantenstukje op internet. Maar dit is wel heel verschrikkelijk ja.. moet je toch niet aan denken
Ik hoorde het net op het nieuws... Geen woorden voor... wat een verdriet... Ik probeer er maar niet te veel bij stil te staan. Troetel inmiddels kan ik jouw gevoelens van destijds helemaal plaatsen... Bv is meer dan de borst geven... Gravid we wilden vandaag alleen de laatste voeding door kv vervangen. Denk alleen dat we om 19.00 uur de kv geven, want anders sta ik morgen op springen ben ik bang All bedankt voor de pap info. Ik moet daarvoor dus een pakje kopen en dan mengen. Net banaan, appel en peer gekocht voor zijn eerste fruithapje. Morgen ofzo maar een keer doen. Niet alles te gelijk voor die kleine Zo samen ons mannetje ophalen bij het kdv. Dit was zijn eerste hele dag. Ben vast een rare mama, maar heb hem niet erg gemist heb nu wel heel veel zin om hem te gaan halen en te knuffelen. Mijn kleine man die alweer een half jaar bij ons is. (geloof dat ik hem stiekem toch wel gemist heb)
Mijn man had gehoord dat de twee kindjes die met de auto in het water kwamen het niet hebben gered....
Zo meiden, ik ben er weer hoor. Vanmorgen heb ik twee uurtjes gewerkt en het was HEERLIJK. Weer lekker onder mijn collega's. Lekker onder de mensen. Echt fijn. Maar ik merk wel dat het voor je rug echt heel zwaar is. Je helpt al snel mee een patient te tillen. Je bukt al snel even voorover. Dus toen ik thuis was, even snel gegeten en toen op de bank geploft. En daar ben ik een uurtje in slaap gesukkeld. Misschien toch erg zwaar geweest. hihi
Guusje: wat betreft de pap. Er zijn twee soorten rijstebloem vanaf 4 maanden. De ene is van bambix, de andere van nestle. Ik weet dat Lars die van nestle ( mijn eerste pyamapapje vanille) het lekkerste vind. Wij geven die met een 3 speen van avent. Gravid: leuk joh dat het met Luca zo hard gaat. En ook fijn dat hij nu brood eet. Ik heb het toevallig gisteren ook gedaan. Ik heb hem elke keer een stuk brood gegeven. Daar sabbelt hij dan op en dan heeft hij ineens een stuk brood in zijn mondje. Soms kokhalst hij nog wat maar meestal wilt hij gelijk meer. Na bijna een halve boterham vond ik het wel genoeg. Maar hij niet. Mama is de baas. Troetel: fijn dat alles zo goed gaat. Enge berichten zijn dat he. Vooral als de kindjes van dezelfde leeftijd zijn als die van ons. IDkaart: ik woon op nog geen 10 km van de belgische grens en we gaan dan ook regelmatig frietjes halen in belgie. Hmmm misschien toch maar aaschaffen dan. Hoe zit dat met de pasfoto dan? Misschien stomme vraag hoor maar lars kan nog niet echt rechtop zitten zelfstandig. ja 30 sec ofzo
Fem: Fijn dat het zo goed ging op het werk! Ben je er toch weer even lekker uit he, fijn joh! Ja hier had ie na 5 stukjes wel genoeg.. morgen weer proberen *pasfoto: Met Lydia hebben we een pasfoto gemaakt voor in het paspoort toen ze 4 weken was. Ex kreeg toen gewoon een witte deken op zijn schoot/borst, en hij moest Lydia met haar rugje tegen zich aan houden, en ik moest haar mijn kant op laten kijken. Toen ging het goed. Dus misschien dat ze dat ook zo met oudere kindjes doen, heb eigenlijk geen idee. Guusje: Haha en dat is ook niet wat he Gewoon op gemakkie afbouwen! Is toch heel niet erg joh dat je hem niet 'gemist' hebt! Heb je lekker even je handen vrij gehad vandaag, dat mis ik juist af en toe All: Pff, vind het fijn dat vriendlief weer werkt,.. maar hopelijk komt ie niet iedere dag zo laat thuis.. was vanavond 18.30u Vind er niks aan zo laat. Heb zelf wel lekker wat opgeruimd in huis.. toen vriendlief thuis was gegeten even gauw, en vriendlief was om 18.40u alweer weg, want moet training geven. Ik heb Luca de fles gegeven tegen 19.00u en lekker op bed gelegd, die slaapt al bijna half uur. Net de afwas even gedaan, en zit nu bevallingsverhalen te kijken en lekker op de bank met de laptop. Heb kaarjes aan, glas drinken en winegum/dropjes er bij, red me vanavond wel tot 20.30u
Fem, ik heb gisteren pasfoto's laten maken. Ik moest mijn voet op een bankje zetten en Gabriël op mijn been laten zitten (mijn ene hand onder zijn shirtje en mijn andere hand op zijn rug). Alles wat van mij te zien was is weg gefotoshopt. Er waren wel 5 foto's nodig voor hem recht in de camera te laten kijken, maar hij is echt leuk geworden.
@ Gravid: Nu al een kerstmarkt!? wow! wat gaaf dat je al mee mag met een optreden! En wat goed dat Luca zn brood eet! Ik blijf me altijd verbazen over hoe snel die al is in vergelijking met Yara. @ Monika: Fijn dat Gabriel zo goed groeid @ Guusje: Wauw, ben benieuwd hoe het met de FV gaat en met jou borsten met het afbouwen Papflessen zijn naar mijn idee niet nodig, maja ik ben niet echt helemaal thuis in de flessenwereld maar goed BV is ook nooit pap Je kunt ook een bordje van dat granenspul geven of op een gegeven moment gewoon brood. Sterkte met het afbouwen, ik denk dat ik in een diep zwart gat terecht kom als mijn dag aanbreekt whahahaha @ Troetel: Wat leuk dat Jaylin zich zo goed ontwikkeld! Hier: Krijsen, krijsen, krijsen... kreeg gewoon het idee dat ze pijn had, ontroostbaar en dikke tranen, dan ff lachen en vrolijk en ineens krijsen niet leuk En dan had ik ook nog een heeeeeele hoop te doen dus minder gedaan als ik gewild had, maja mn meisje gaat voor! Als ze morgen nog zo krijst bel ik ff de HA, wil niet dat ze toch ergns pijn heeft, ze is natuurlijk nog wel verkouden. Wil niet dat het door slaat naar dr oortjes bijvoorbeeld. Vanacht toen ze kwam drinken (ja ja sinds ze ziek is geweest slaapt ze niet meer door) zat dr neus zo dicht dat ze steeds moest stoppen om adem te halen maar met toeschieten spuit het altijd nog een beetje dus het arme kind verslikte zich constant! Morgen ff nieuwe neusspoelling voor dr halen want dat helpt wel! Daarna kon ze meteen berer drinken. Hopen dat ze vanacht wat beter slaapt!
Hoi meiden Effe een berichtje van mij! Sorry dat ik een tijdje niets van me heb laten horen. Heb het zo druk de laatste tijd dat ik gewoon geen tijd kan vinden om op me gemak te forumme sorry! @ Guusje: wat lief dat het je opgemerkt was dat ik er minder ben! Zal even kort verhaaltje doen want antwoord via m'n tel en das niet zo handig Hier gaat alles goed. Maelynn ruim 6 maanden. Ze kan zitten en draait van rug naar buik. Van buik naar rug heeft ze al wel 2x gedaan maar nog niet dat ze het echt door heeft. Daarnaast is ze aan het oefenen met kruipen. Ze zit nu op 3 flessen p/d en dat gaat goed. Sochtends krijgt ze pap en dat vind ze erg lekker. Uuhhmm verder woog ze laatst 8100 gram en 68 cm lang. Op het kdv gaat ook alles Goed. Ik heb het de laatste tijd erg druk. Ben begonnen met een nieuw project en moet nu een 6 weekse training volgen in het Engels van 28 uur in de week dus is effe heel druk. Maar vanaf half dec ga ik gewoon weer 3 dagen werken dus komt goed. Nou hoop dat alles goed gaat met iedereen!! Heel veel liefs en knuffels
Vagans wat vervelend en sneu... Hoop dat ze vannacht en morgen beter in haar doen is! All helaas dronk ons mannetje zonder problemen zijn eerste fles kv.... Haha, nee dat is niet helaas hij heeft lekker 20 minuutjes gedaan over de fles. Had wel moeite met inslapen, heb hem sinds tijden een speen gegeven en hij sliep zo. Toch die zuigbehoefte! Lekker niet gekolfd en nog nergens last van. Oh en van die Friso comfort heeft hij NIET gespuugd! Hoera!!!! Weer een reden om te starten met kv. Oh en nog 1; heb af en toe zo'n zin in een glaasje Baileys ofzo Oh en hij heeft vandaag op het kdv zijn eerste fruithapje gehad was even miscommunicatie, maar vind het verder geen ramp. Hij had goed gegeten van het lepeltje en de leidster dacht daarom ook dat hij al vaker had gehad, lang leve de medicijnen op een lepeltje Wij gaan van het weekend wel zijn eerste hapje geven met camera en fototoestel. Beetje jammer dit, maar dat is dan ook alles. Leidster voelde zich best bezwaard...
@Guusje,is idd ook wel knap dat je het zo lang volgehouden hebt.Bv kost een hoop energie van je lijf.Hopelijkgaat het afbouwen snel bij je, ben benieuwd hoe de eerste fles kv gegaan is.Jammer dat de leidster de eerste fruithap gegeven heeft.knap dat je daar niet moeilijk overdoet. @Fem overgekwalificeerd en dan wel op gesprek komen is beetje valse hoop creeeren. @wish geniet van je kleine mannetje. @Vagans, netjes gegroeid hoor.Ik zie ook op tegen de dag dat mijn bv stopt, bij mijn dochter vond ik het met een jaar wel mooi geweest en heb ik ook geen stuwing gehad met afbouwen ging heel natuurlijk, maar nu is het anders bv is niet zo veel als toen en dnek dat ik straks genoodzaakt ben om te moeten stoppen en dat voelt nu al raar. @gravid kanp hoor brood, ik zit hier alleen nog op fruithap en groente hap Ik moet straks met mannetje naar cb hoop dat hij is aangekomen, en ben benieuwd watz e daar zeggen van het poepen zonder dat ik zeg dat ik naar ka moet, ze blijven namelijk steeds zeggen, oh kan geen kwaad, daar irriteer ik me zo aan, dus kan ik meteenz eggen dat ha ons door verwezen heeft, ff op hun nummer zetten.
Guusje Ohh superleuk Guus natuurlijk ook aan de fruithap, spannend hoor! Wel een eerste fruithap foto spammen hier he? Niet zo gek dat je hem niet gemist hebt hoor. Ik was vooraf heel bang dat als ik even weg moest ik gauw weer terug zou willen naar Jaylin (omdat je dat van veel mamas hoort als er een eerste keer iemand oppast ofzo). Nou ik had dat dus helemaal niet. Als ik weet dat ze in goede handen is ga ik gemakkelijk eventjes ergens naar toe zonder direct terug te willen. Maar als ik dan terug kom is het wel heerlijk om haar weer te knuffelen hoor! Fem Fijn dat het zo goed bevallen is om even op het werk te zijn. Kijk uit dat je niet teveel doet he, het is natuurlijk ook best zwaar werk wat je doet. Gravid Overwerken of laat werken is idd niks he De laatste tijd hebben ze er op mn mannetje zn werk ook een handje van. En dan melden ze dat pas een paar min. Voor 5 ofzo. Dus sta ik het eten te maken en kunnen we aan tafel vlak nadat hij normaal thuis komt (hij is meestal uiterlijk 5 u thuis).. Belt ie dat ie een uurtje overwerkt omdat de stroom nog ergens op moet oid. Tja das het nadeel van zijn beroep hij kan niet alles om 16:15 laten vallen en zeggen dag eh ik ga naar huis! Het is de laatste tijd ook regelmatig dat ie gewoon pas om tegen 20:30 thuis is.. Niks aan!! Monika apart om te horen hoe ze die pasfotos maken! Vraag me wel af of je bij iedere fotograaf die pasfotos maakt binnen kan stappen met een baby. Ben benieuwd hoe ze dat hier gaan doen, wil van de week of volgende week ook even met Jaylin om een ID-kaart namelijk. Vagans Wat naar dat Yara nog steeds niet zo lekker in dr velletje zit! Fijn dat de neusspoeling wel wat helpt. Lilo Fijn om weer wat van je te horen. Leuk dat het allemaal goed gaat, je bent dus gewoon een lekker druk werkende mama. Fijn dat je in de drukke decembermaand weer 3 dagen gaat werken. Guusje Wow ik zou link zijn geworden tegenover dat KDV (maar ik ben best een felle). Groot gelijk dat de leidster zich bezwaard voelde, toch wel een gevalletje van miscommunicatie ja maar ze kunnen ook opletten daar!! Hmm dat verlangen naar een glaasje alcohol ken ik, had ik ook tijdens de bv periode maar nu nog steeds geen malibu gedronken hahahaha. Binnenkort toch maar eens een glaasje drinken Denise Ohh zo irritant op dat CB. Zeiden ze bij mij dus ook steeds he, slecht poepen geen probleem. Toen ze laatst vroegen wat ik vond van de dienstverlening en service heb ik ze ook effe op hun nr gezet. Want mede dankzij hun kwamen we er pas na 3 mnd achter dat slecht poepen dus wel een behoorlijk kenmerk was!! hier Vandaag even gewisseld van telefoon met manlief, hij heeft een zeer hoog abonnement en dus nog 70 euro te verbellen tot 16 november en hij belt dus bijna nooit!! Dat abonnement loopt nog 6 mnd ofzo en ik moest nog wat telefoontjes plegen. Tja die abo-kosten betalen we nu eenmaal dus dan maar gebruiken ook. Best een beetje gek, want we hebben niet alleen van sim gewisseld maar ook van toestel, omdat ik geen internet in mn abonnement heb en zijn toestel vaak zomaar op i-net kan. Anders krijgen we hoge kosten. Zometeen effe aankleden (zit nog heerlijk in mn pyjama) en dan effe wasjes ophangen. Kan geen nieuwe draaien nog want de wasmachine stinkt naar olie (mannetje vermoed de motor) dus vanmiddag mag dat ding weer even open.. Pff hebben er nou al wel wat sores mee gehad hoor, zou het ding wel naar buiten willen gooien!! Wilde vandaag ook nog even naar de stad na de groentehap en de fles maar heb zelf (weer) flinke maag/darm krampen en kan voortdurend naar de wc dus maar even kijken hoe dat tegen 12 uur gaat anders maar de bovenverdieping op zn kop en schoonmaken en lekker thuis blijven
Monika: Oh dat is ook wel een goede manier ja, wel handig zo! Vagans: Ja er was kerstmarkt hier al, begint steeds vroeger haha. Maar vriendin had geld niet binnen, dus zijn niet gegaan. Wat naar dat Yara nog niet lekker in dr vel zit! Hopelijk knapt ze gauw lekker op, en hoop dat het niets ernstigs is bij de ha! Lilo: Leuk wat van je te horen! Maar zo te lezen heb je het flink druk, wat voor cursus doe je? Hier kon Luca al van buik naar rug draaien, dus dat probleem heb ik nu niet haha, zo gauw ik op zn buik draait, draait ie ook weer terug. Lekker dat ze al op 3 flessen zit! Welke laat je nu weg? Denise: Succes op cb! Ben inderdaad benieuwd naar wat ze van zijn ontlasting zeggen! Laat niet over je heen lopen meid! Guusje: Super zeg dat hij zo goed kv dronk en je geen last heb ondanks dat je niet gekolfd hebt!! Alleen jammer dat je miscommunicatie had op het kdv, maar knap dat je daar zo nuchter in bent. Gewoon net doen of ie het niet op heeft, en thuis eerste hapje met camera! Blijft het voor jullie toch het eerste hapje. Troetel: Wat naar dat je weer zo'n last hebt! Hopelijk zakt het gauw weer. Inderdaad, vind er ook niks an zo laat. hoop dat ie vandaag lekker optijd thuis is. All: Denk dat ik er maar aan moet wennen dat Luca tegenwoordig zich laat horen om 06.00u. Maar is geval apart hoor, zo gauw vriendlief hem speen geef en naar werk gaat, is Luca weer stil en slaapt ie tot 07.00 a 07.30u Alleen vanmorgen had ie weinig zin, dus toen ff naast me gelegd, en toen heeft ie toch tot 08.00u geslapen nog. Om 09.00u met vriendin wezen wandelen, en boodschappen gedaan gelijk. Luca om 10.00u fruit gegeven en in bed gedaan, die slaapt lekker. Straks als ie wakker word, denk tussen 12.00 en 13.00u, als ie het zelfde doet als gister en eergister, weer paar stukjes brood geven en flesje melk. Zelf zo even de afwas doen, was afhalen, vouwen en de schone weer aan de lijn. En verder zie ik wel weer.
Ik had bij verschillende foto zaken gevraagd of ze foto's van baby's maakten. Ik kreeg overal een ja te horen en de prijs erbij. Dus ik denk dat je zo'n beetje overal binnen kan stappen voor de foto's. Hier in huis aan het poetsen. Manlief viert zaterdag zijn verjaardag en dan moet het aan kant zijn.
Hoi lieve allemaal, Reageren lukt weer voor geen meter. Man wat zit ik nog vol van het hele gebeuren met mn moeder. Ben niet heel verdrietig steeds ofzo maar heb constant zo'n zwaar gevoel in mijn buik.. Heel vervelend. Remus gaat super, heel vrolijk, druk en gezellig mannetje. Wel echt steeds in een sprongetje dus wacht met smart op het einde van de sprongen periode maar dat is met 20 maanden pas dus ik mag nog even whahahah. Dante zit ook weer in (naja nogsteeds) in zijn moeilijke periode. Elke keer dat er wat moet, dus vooral smorgens en savonds(ontbijten, aankleden, tandepoetsen, avondeten, douchen, huiswerk, nog een x tandenpoetsen) wordt hij toch driftig! Ooooh echt niet meer leuk.. En ik weet het niet meer hoor, niks helpt. Ik kan lief zijn, boos, geen emotie laten zien, rustig blijven, complimenten geven, hij zet de boel gewoon op stelten omdat hij er geen zin in heeft/ overdags overvraagd is. Echt tot in extremen hoor, stampen, gillen, zichzelf tegen de muur aan gooien!?!?!? Je kan het zo gek niet bedenken.. En daarvoor en daarna is het weer een engeltje Maar dingen moeten, drama! Het enige wat even hielp was beloningssysteem, maar omdat mn stiefmoeder hem zo verwent is hij maar met heel weinig dingen tevreden.. Misschien moet ik het maar eens proberen met een spelletje erachter zetten ofzo.. Ooh t zit me even heel hoog hoor, maar moet het even kwijt. Vanmorgen gesprek gehad op school, mijn stiefmoeder mee wat manlief moest echt op tijd op t werk zijn. Gaat ze daar zeggen dat het allemaal meevalt etc.etc. Ja #*(#*$& dan bereik ik dus ook niks daar!! Ben wel heel duidelijk geweest naar haar en de leerkrachten(die het gelukkig allemaal wel zien, dat hij asperger heeft en echt extra aandacht en begeleiding nodig heeft). Heb hun ook gezegd dat mijn vader en stiefmoeder hem heel veel helpen en dingen voor hem doen waardoor ze uit de strijd blijven.. Wel lastig want mijn stiefmoeder(vader ook trouwens) die zit zwaar in de ontkenningsfase.. Maargoed, op school staan ze er wel open voor en gaan ze hem meer rust bieden etc. Dus hopen dat het thuis ook wat meer rust gaat geven. Speciaal onderwijs kon ik wel vergeten want hij deed het nog te goed op school.. Ze willen wel maar omdat overal bezuinigd wordt krijg ik het volgens hun echt niet voor elkaar.. Dus hij moet eigenlijk helemaal ontsporen wil dat kunnen, met andere woorden.. Als het kalf verdronken is dempen we de put.. Lekker handig weer:x En mijn vader&stiefmams brengen en halen hem dus altijd van school en hij eet daar tussen de middag, speelt daar af en toe met vriendjes. Keilief hoor, maar wel lastig want wij zijn verhuisd, dus school is te ver om te fietsen en ben afhankelijk van hun daar in. En zij hebben dus gewoon lak aan alles wat ik zeg. Dus houden hem weer een paar uur daar(zit ik te wachten:x:x want nog even op de WII(oooooooh daar wordt hij zoo lastig van!! Niet handig!!) of even in de tuin of even dit even dat aaaargh... gaat iets beter nu maar in overleggen en op tijd komen zijn het geen helden). Ze doen dus gewoon alles op hun eigen manier en vinden dat hij niks mankeert.. Jaa een concentratieprobleem had hij.. Zucht.. Dus meneer loopt op zijn tenen daar, dus dat gaat weer super mis als hij thuis komt daarna. Ze vermijden trouwens ook veel conficten door hem om te kopen met wat lekkers, cadeaus of het gewoon voor hem te doen. Nou sorry, als je 8 bent mag je dat gewoon zelf doen(veters strikken, aankleden, eten(ja echt! stiefmams voert hem zelfs af en toe!!!)). Grrrrrrrrrrrrrr zwaar gefrustreerd en voel me heeeeeel erg onbegrepen nu! *zoekt huilende smiley* Ik weet het echt niet meer.. Pfoew..
Zal even een hele leuke foto spammen, zo zijn het toch ook schatjes he(hihi samen naar BOESBOES aan het kijken lol).