kwabbernoot: Jeetje meis wat moeilijk! Snap dat je nog erg met je moeder zit, wat ook logisch is.. want het is niet niks natuurlijk! Dikke knuffel voor jou meis! Wbt Dante en je vader/stiefmoeder, als ik dit zo lees zou ik hele ontzettende duidelijke afspraken maken! JIJ bent tenslotte zijn moeder! En jij bent diegene die daarna weer 'last' heeft met hem. Zou toch eens met hen om de tafel gaan zitten dan. Fijn dat je op school wel zo goed begrepen word! Wat een leuke foto zeg van je 2 jongens!! Monika: Lekker druk bezig dus Hou ik ook altijd van hoor, door de week alles doen, zodat ik het weekend lekker rustig an kan doen. All: Luca was dus weer 12.30u pas wakker, hem brood gegeven.. weer 5 stukjes op.. dus netjes! Fles er achter an, en nu ligt ie alweer op zn buik op het speelkleed. Had vanmorgen bij de Action een leuke gekleurde rammelaar gekocht met allerlei ringen in verschillende vormen. Heeft ie de grootste lol mee. Ik ga maar eens aan de afwas beginnen, en de was doen. Had ik allang gedaan kunne hebbe.. maar ben vandaag nie vooruit te branden
Ben ik ook weer even, ben op cb geweest klaine man weegt nu 6125 gr en is 61 cm groot, over het poepen zeiden ach dat kan met bv, dus meteen ezegd dat de ha en de ka daar heeeeeeeeeeeel anders over dachten en stilwas mevrouw hihi. Vroeg me af is Kai echt zo klein in vergelijking met jullie kleintjes ?
@Denise, tjah klein... euhm Jelke is groot voor zijn leeftijd dus dan is het verschil wel groot. Jelke is nu 5 maanden en 2 dagen oud en woog met 4,5 maand 8290 gram en was 69 cm.... Dus ja als die naast elkaar zet dan is Kai wel klein, maar Jelke is erg groot... dus weet niet of dat veel zegt. Elk kindje groeit in zijn eigen tempo en als ze op het Cb verder er niks over zeggen... En Jelke was natuurlijk een week overtijd en Kai is te vroeg geboren.... dus dat zijn dingen die allemaal mee spelen! Liefs
Denise: Goed dat je gelijk gezegd hebt hoe de ha en de ka er over dachten! En net wat SQ zegt, Elk kindje groeit in zn eigen tempo. Luca was met 4 maand 7,6 kg en 66,5 cm. En met 4,5 maand 7.9 kg. Vorige week hebben we hem zelf gemeten en toen was ie 69 cm. Dus ben benieuwd hoeveel ie weegt en hoe lang ie is als we volgende week naar cb moeten. Bleh voel me niks fit.. me buik voelt niet lekker.. mega hoofdpijn, rug- en nekpijn.. en moet eigenlijk even de afwas doen en was ophangen. Maar ben niet vooruit te branden. Bah Luca weer even op bed, dus ga toch maar poging wagen denk.
Hier gisteren op het cb geweest en meneer is 71 cm en weegt 8325 gram. Hij groeit ook erg snel moet ik zeggen hoor. En hij is toch 3,5 week te vroeg geboren. Maar papa is dan ook 1,94 mtr en ik ben 1,78 mtr dus we zijn allebei niet klein. Met 4 maanden was hij 67 cm en woog hij 7305 gram.
Monika wat leuk dat je jullie dezelfde lengtes al wij hebben! Denise heb je de groeicurve ook gezien? Kai zal wel ergens onderaan hangen, maar als hij zijn eigen lijn volgt dan doet hij het toch prima? Het te vroeg geboren met een te laag geboortegewicht speelt ook mee hè vergeet dat niet. Wij zitten op de 1+ lijn geloof ik; gewoon een reuze baby Kwabbernoot ik vind het knap dat je jezelf nog zo staande houdt! Ik weet vanuit mijn werk en eigen ervaring dat het gedrag van je kind je leeg kan trekken. Wat ontzettend .... tja, weet eigenlijk niet goed hoe ik het moet noemen, maar ik vind de opa en oma niet erg meewerken... Als ze zo doorgaan, wil hij daar binnenkort misschien wel niet meer heen. Want al dat dwarse gedrag vraag gewoon om duidelijke grenzen. Probeer nog eens in gesprek te gaan met je vader en stiefmoeder. Want zo helpen ze je eigenlijk van de regen in de drup. Misschien dat zij ook eens een gesprek met een deskundige kunnen hebben? Las laatste iets over een folder bij het cb met thuisbegeleiding. Zoiets zou misschien wat voor hun zijn. Zodat ze de ernst van de situatie zien en handvatten krijgen aangereikt om hem te helpen. Een hele dikke knuffel voor jou, want je zit al in een nare periode met het overlijden van je moeder. Ik hoop echt dat de rust bij jullie snel terugkeert! Lilo you are watching us! All Nadeel van kunstvoeding? Die luiers!!!! BAH wat stinkt dat!
Guusje: Hahahah Leuk he Wacht maar tot ie groente en fruit gaat eten.. dan kun je helemaal je lol op Luca presteert et om 's ochtends te poepen, zodat ik op me nuchtere maag boven poepluier hang. En dan zit ik wel eens van: denk aan bijv. roosjes, denk aan de geur van ..... noem maar wat hahaha Sow, ik de afwas gedaan, kamer met dettol afgestoft.. de vloer geswiffert.. aardappels geschild, en die staan te koken, kan ik zo afgieten. Hoef ik die vanavond alleen met kaas en paneermeel op te bakken. En heb het voor mekaar Luca ligt zonder problemen in de box te spelen! Vond het toch geen fijn idee hem steeds op de grond.. wil toch dat ie zo lang mogelijk zonder tegenstribbelen in de box wil. Dus heb speelkleed van de grond gehaald, box en kleden schoongemaakt.. speelkleed er in.. en Luca vind het geweldig! Enige nadeel is dat ie niet achteruit kan tijgeren wat ie juist geweldig vind, en dus ligt ie nog wel te jengelen nu, hij kan op zn buik geen kant op,. Maar ja, ik vind wel lekker dat ie ook weer even in de box is. Ga me aardappels even afgieten en Luca de fles doen!
Ik was gewoon nieuwsgierig of er nog andere echt kleine babytjes bijzaten. Hij volgt volgens het cb de curve van de prematuurtje ik vind het prima, hij groeit goed naar mijn idee,komt 100 gram aan per week en is gewoon klein maar fijn.
Denise: Niet druk maken om de lengtes van andere kindjes hoor! Jou kindje volgt lekker zijn eigen lijntje, dus dan is het goed. En net wat je zegt, hij komt goed aan.. is klein maar fijn! Lekker van genieten Denk dat Luca ook niet fit is. Of dat ie weer (nog steeds) last van tandje heeft. Laatste 3 dagen slaapt ie hartstikke veel, weer vuurrode billen en wangen.. ik weet het niet. Heb hem alweer op bed liggen!
Denise, denk dat je de enige bent met een klein jongetje. Hebben ze met een jaar de achterstand niet redelijk ingehaald? Gravid, hoe moet ik die aardappels zien? Het klinkt lekker dus vertel eens! Dat slapen is hier ook in de war. Heeft net weer een uurtje geslapen, dus hij is nu aan het drinken i.p.v. 15.00 uur. Geen rode billen, maar waar ik het tandje aan zag komen zie ik nu een deukje in het tandvlees...
Geen idee Guusje. Hier zette het tandvlees op en waren er bultjes te zien voordat het tandje door was.
Guusje: Hier een wit randje om tandvlees,..verder nog niks te zien/te voelen. Maar wel veel slapen, rode wangen, kwijlen, weer vuurrode billen. Ik weet het niet. Wbt de aardappels, is heel simpel hoor Ik schil de aardappels, spoel ze even af, snij ze in dunne schijfjes.. dan in de pan met water (zodat ze net onder water staan, dus niet te veel) En dan laten koken. Vanavond doe ik ze in de oven schaal, paneermeel er dun overheen strooien, kaas er over heen en dan in voor verwarmde oven (200) net zo lang tot er door de paneermeel en kaas een mooi krokant korstje op zit. Heb er zigeuner gehakt schnitzel bij, en groente. Wat weet ik nog niet, zit nog te twijfelen tussen sperziebonen en witte bonen in tomatensaus. Pff, word hier al schemerig!! Ik ben niks fit zeg heb het ineens koud, misselijk.. bleh Vanavond op tijd bed in.
Kwabbernoot Heel begrijpelijk hoor meid met alles bij elkaar dat je hoofd er nog niet zo naar staat om op alles te reageren. Pfoe de situatie met Dante klinkt inderdaad erg zwaar en moeilijk. Ik stuur je even een PB-tje De rest Reageer ik straks of morgenochtend even.. er moet hier nog het een en ander gebeuren!!
Hier druk met werk, solliciteren voor nieuw werk, hypotheek nieuw huis, verhuizing regelen pfffff . Dus kort, meisje is door de 6 maanden APK. 7860 gram en 64,5 cm. Wel links georiënteerd, qua vastpakken van dingen enzo, dat was ons al opgevallen, dus daar wat tips over meegekregen. Morgen ben ik vrij, dus kom dan reageren!
Meijke haha de 6 maanden APK Zo jij hebt idd veel te regelen! Succes!!! Gravid jummie! Is weer eens wat anders met aardappels. Ga hem onthouden. Bedankt!
Meijke: Fijn dat ze weer goed gegroeid was! Links geörienteerd? hoe bedoel je dat? Druk dus bij jullie, succes! Guusje: Ja wij houden beide niet van gekookte aardappels, dus doe dat meestal maar 1x in de week, en verder gewoon aardappels eerst koken en dan 's avonds opbakken. Of dus met paneermeel en kaas, of met kaas en ham, of met alleen paneermeel, of alleen kaas, heel verschillend. En dan ook verschillend eten er bij, dit keer gewoon groente en stukje vlees,maar doe ook wel eens gehakt rul braden, in een ovenschaal, daar rode kool uit pot (niet eerst opwarmen) boven op, dan de aardappelen in schijfjes die ik net as nu eerst gekookt heb, dan kaas en dan in de oven. Of gehakt, maar dan ipv rode kool sperziebonen en dan aardappels en kaas. of ik doe aardappels koken, soort van prakken, dan gehakt rul bakken, uitje er door, doperwten en mais er door, en dan de aardappel er door bakken. En dat met bijv. een kaas sausje. of zonder is ook lekker. Heb je weer wat nieuwe receptjes Eten meestal 3x in week aardappels (dus 1x gekookt, en andere 2x of gebakken, of gewoon aardappel bolletjes of aardappelkroketjes van aviko) en 2x in week iets van nasi, macaroni, lasagne etc. en dan int weekend vaak pizza of patat (wat we zelf in oven bakken) of soep. All: Vriendlief was lekker op tijd thuis, 16.30u, had Luca al lekker eten gegeven, die was klaar. Zelf tegen 18.00u lekker gegeten, Luca fles gegeven en die lag om 18.20u al lekker in bed!! Heb afwas even gedaan, aanrecht/keuken opgeruimd, was afgehaald en andere er aan gehangen, en nu zit ik lekker! Vriendlief spelletje ant doen op laptop, dus moest weer even achter pc Zo even gtst kijken en dan Fc Twente kijken. Lekker rustig avondje zo!
Gravid als wij ovenschotels maken is het altijd uit zo'n pakje met een sausje... Dit vind ik ook wel goede ideeën! Inderdaad even iets anders met de aardappel bedankt voor de recepten Ik denk dat Meijke met links georiënteerd bedoelt dat ze de linkerkant van haar lichaam meer gebruikt. Ze zegt al dingen pakken. Nu moeten ze dus rechts stimuleren. Heb ik hier ook gehad. Hij had voorkeurshouding naar links (nog), maar kon wel eerst alleen op zijn rechterzij rollen. Ik blij, maar dat kon hij dus omdat de linkerkant van zijn lichaampje beter ontwikkelt was en hij die makkelijk mee kon nemen bij het rollen. nu rolt hij ook al soepeler naar links. Pfff manlief naar voetbal. Ik heb een schat van een mannetje vanavond en zit me eigenlijk te vervelen ben helemaal niet gewend dat hij rustig is 's avonds. Het was altijd jengelen. Moet zeggen dat ik dit mega heerlijk vind. Kreeg net de liturgie voor de dienst van zondag door de bus. Gaat echt een mooie dienst worden! Vind het wel spannend, maar kijk er ook erg naar uit!
@ Denise: Ja ach ik ben maar gestopt met een eind datum voor de BV te prikken, ik zie het allemaal wel! Zo stond ik er ook in toen ik begon en zo sta ik er ook in als het moet eindigen. En wat schattig!!! Kai is ietsjes kleiner dan Yara (dacht zon beetje dat zij de kleinste van ons cluppie was) lief he zon ukkie nog (ik vind het echt heel leuk hihi) en Yara groeit gewoon regelmatig dus dat is prima! en BV kindjes zijn vaak (niet altijd) wat aan de kleinere kant (in het begin) tenminste dat heb ik mij laten vertellen. Ze is nu 63 cm en weegt 6.445 @ Troetel:waty rot dat je weer zon last van je buik hebt! @ Gravid: ik vind nog dat Luca het heel netjes doet kwa slapen! @ Kwabbernoot: Jeetje meid wat rot allemaal, belachelijk van die school en ik zou ff goed met je s-ouders praten want dit kan zo ook niet! Dikke knuffel en wat een geweldige foto!!! @ meijke: Is ze dan niet gewoon links? Hier: Vandaag was Yara wel beter in dr hum. Maar we zijn dan ook op visite geweest (dat vind ze leuk) We gingen eerst samen emt de hoindjes langs mn zus en zwager die vlak bij ons zijn komen wonen, en toen gelijk door boodschappen doen samen met mn moeder, die vertelde dat ze erwtesoep ging maken dus bleef ik mee eten toen we terug kwamen was ik in tranen, mn kanarie was dood blijkt dat mn pa het niet helemaal gied heeft begrepen met voeren (dacht dat de lege schilletjes ook zaadjes waren) arme beestje is dus gewoon verhongert! Vink (mn zelf opgevoede baby vogel) zat stilletjes maar na water en voer gegeven te hebben zag die er al weer beter uit (gelukkig maar, vink is echt mn baby) Toen met mn pa en moeder naar ridderkerk gegaan voor een nieuwe kanarie en broedhokjes zodat ze eindelijk bij mij in de voliere kunnen! Hopelijk kunnen ze t weekend over mn pa moet nog ff een dakje maken) Toen kwam vriendlief want de auto was gemaakt (90,00 totaal dus viel mee) maar die moest daarna weer terug naar boord, Nu ff lekker voor de tv
O en ik weet niet precies hoe het werkt en ik kon het beeld niet draaien maar hier een filmpje van mijn Zumba dansende meisje samen met dr 2 tantes (mama was aan het filmen) sorry voor het schokkende beeld maar kon niet stoppen met lachen http://www.youtube.com/watch?v=TW69k3VVf4A