Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Wat een schatje! En wat een haren!!!! En wat staat ze al goed op haar beentjes! leuk?

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ja super schattig he!

Rollen wil ze niet, maar staan!!!
    Ze vind het geweldig om op dat nummer te dansen (zoals je ziet) en dan viel het dit keer nog mee, ze kan veel harder lachen!

(p,s Had ze net dr mooie staartje uitgetrokken... daarom staat het punk)

3. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Goedemorgen!!

@Vagans: Hahaha leuk filmpje..ze staat idd goed al!! Dat doet Vince ook nog niet ;)

Hier vandaag begonnen met opvolgmelk,ben benieuwd hoe dat gaat want daar mag ie minder van.Eerste flesje ging goed.
    Ik zit me nu alleen af te vragen hoeveel fruit en groente ik hem nu moet geven. Mag hij bijv een groot potje fruit en groente? Ik ben van plan vanaf volgende week zelf te koken voor hem maar heb geen ideeeee van hoeveelheden.

4. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Erg leuk filmpje!
    Vind lachende baby's altijd leuk!

5. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Wish. Hij mag zeker al grote potjes hebben.
    Als je zelf kookt, gewoon gokken. Je kan beter ietsje te veel maken dan te weinig.
    Hier gaat het ook niet altijd helemaal op.
    Als hij genoeg heeft heeft hij genoeg.
    Bij mij krijgt hij na de warme maaltijd dus ook geen flesje.
    Die krijgt hij gewoon 4 uur na de maaltijd.

6. Meijke

Meijke Niet meer actief

Vagans, wat een heerlijk filmpje :).

Guusje, hoe gaat het eigenlijk met het helmpje? Heeft hij er last van? Het staat hem goed in elk geval!

Gravid, inderdaad ze pakt alles met links! En waarschijnlijk is ze links strakjes, geen punt hoor! Maar het schijnt voor de motoriek nu nog wel goed te zijn beide kanten te stimuleren. Ze heeft trouwens qua liggen geen voorkeurshouding meer dus dat is fijn, haar hoofdje blijft mooi rond nu.

Hier ook aan de opvolgmelk! Ze mag daar 4 x 180/6 van, maar dat dronk ze ook van de nr1, dus wat dat betreft geen verschil. Qua bijvoeding geef ik nog niet zoveel, want ik merk dat ze dan haar flessen niet meer leegdrinkt en ze adviseren om tot 8 maanden 700-800 ml opvolgmelk te geven. Ze krijgt ongeveer een half potje van 4 maanden. En vanaf nu dan een half potje van 6 maanden. Ze vindt het super lekker en is teleurgesteld als het op is :D. Vanochtend heb ik perenhap en meloen/banaanhap gemaakt, fijn weer 7 porties in de diepvries. Zelfgemaakte fruithap vindt ze lekker, nu zelfgemaakte groentehap nog. Meestal probeer ik het eerst en als ze na een paar theelepels nog niet wil krijgt ze voor avondeten dan uit een potje.

Schema is hier nu ongeveer zo.
    7.00 fles
    09.00/09.30 fruit
    11.00 fles
    15.00 fles
    17.30 groente
    19.00 fles met een schep rijstebloem.

Vanaf volgende week ga ik de eerste fles pap doen en we mogen van het CB stukjes brood gaan doen! Dit weekend gaan we dat voor het eerst geven, als we allebei thuis zijn, das wel zo leuk! Ben zo benieuwd wat ze vindt van een stukje brood :D.

7. Meijke

Meijke Niet meer actief

Denise, Kai doet het heel goed dan toch, met 100 gram per week :). Klein maar fijn :).

Gravid, voelt Luca zich wat beter? Hier ook tandenpijn, ze was vannacht onrustig en nu kauwt ze er ook constant op (terwijl het eigenlijk slaaptijd is, want ze is MOE :D)

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wauw, ik realiseer me net dat ze in een half jaar tijd bijna 20 cm gegroeid is, bizar! Die van jullie vast ook :D, maar het klinkt als ZO VEEL :)

9. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hoe vries jij het in Meijke? Waar doe je het in?

10. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wish, ik heb bij de Blokker kleine diepvriesbakjes gehaald, daar past ongeveer 150 gram in. Zijn goed stapelbaar, dus dat is fijn.

11. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Die bakjes staan vandaag ook bij mij op de planning om te kopen!

Laatste fles gisteravond ging goed. Hij sliep van 23.00 tot 5.00 dus redelijke nacht, maar mag wel langer op die fles:D nou ja, was allang blij dat hij daarna ging slapen. Wij doen dus ook 180/6 maar hij krijgt echt nog 5 voedingen. Nou ja, zal ook vanzelf wel goed komen denk ik. Vandaag eens fruithapjes maken. Leuk! We gaan voor peer en appel, vond hij op het kdv lekker;)

12. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Wish ik deed het altijd in zakjes om ijsklontjes in te vriezen.
    Dan kan je precies een aantal blokjes ontdooien wat je nodig hebt.

Meijke, woensdag was ik het op het cb en ik mocht 3 flessen (3x200cc) blijven geven. 500cc is minimum wat ze binnen moeten krijgen. De rest van het vocht komt uit de bijvoeding en water/sap wat hij te drinken krijgt van mij.

Hier de boodschappen al weer gedaan.
    Straks nog even kwarktaart maken.
    Manlief neemt vlaaien mee naar huis, dus morgen lekker party time!

13. Meijke

Meijke Niet meer actief

Lekker Monika kwarktaart :)! Maf dat het zo verschilt per CB hè? Nou ja, als onze kindjes maar blij en tevreden zijn!

14. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Las net ergens dat het eraan ligt hoeveel bijvoeding ze krijgen.
    Als ze genoeg fruit en groenten een dan is het geen probleem.

15. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Diepvriesbakjes gekocht, staafmixer opgezocht; het eerste fruithapje kan gemaakt worden!:)

16. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hey meiden! Gister een stuk gelezen en vandaag weer, maar reageer nu pas. Dus als ik iets belangrijks vergeet, praat me dan effe bij:D

meijke Druk druk druk dus. Mooi dat de kleine meid door de 6 mnd APK heen is gekomen, groeit goed;) En dat links georiënteerd komt vast wel goed
    Haha hier geen 20 cm gegroeid maar jouw kleine meid was ook wat kleiner van stuk dan de onze bij geboorte he.
    Jaylin was bij geboorte 51 cm en laatste keer meten 62 cm (van de week zelf met rolmaat 65 cm. Dus zo’n 14 cm. Maargoed dr mama is ook niet groot:D
    Vagans Das rot zeg van de kanarie!:( fijn dat Yara zich beter voelt
    Haha super dat filmpje! Klinkt bekend niet goed kunnen filmen door het lachen!

Fruithap/groentehap Invriezen doe ik in ijsblokbakjes. En toen ik laatst maar 1 ijsblokbakje had heb ik een curver bakje gepakt en daar allemaal lepeltjes van de melkpoeder in gelegd gevuld met fruit/groente (bij ieder blik 400 gr krijgen we een nieuwe lepel en dat blik gaat er in 2 dagen meestal wel door.. Dus reken maar uit haha). Nu zijn dat precies haar porties en straks ja dan krijgt ze gewoon 2 ijsblokjes of meer bijv.

Hier Zit met veel aan mijn hoofd dus wat dat betreft gaat het iets minder. Er is het een en ander aan de hand met mn broertje (wil niet al te veel hier neerzetten omdat ik toch best herkenbaar ben en wil het niet aan de grote klok hangen). Hij gedraagt zich erg kinderachtig en zn relatie gaat niet helemaal goed ook. Houdt me best bezig..
    Verder is vriendlief een beetje down en ging vanmorgen ineens niet trainen, blijkt dat hij zich irriteert aan de vlooienplaag die we nu weer in de garage hebben. Binnen zijn ze weg. Maar in de garage ligt nog een stuk zeil en daaronder 2 isolerende vloeren en de hond heeft een tijdje daar geslapen tja nu zitten ze daar dus.. En met die kou komen ze natuurlijk direct op ons als we daar binnen komen.
    Kan het niet echt sprayen want het is beton (en er zijn zoveel gaten en kieren). Dus van het weekend gaat daar de hele vloer uit, effe aanpakken.

Ohhhh alarmfase 1, ga gauw fles geven!!

17. Gravid

Gravid Niet meer actief

Guusje: Ja altijd leuk recepten uitwisselen, zo heb je eens wat anders ;)
    Fijn dat de liturgie er zo goed uit ziet, maar snap dat je het ook wel spannend vind.
    Ik heb mijn nichtje bijna 17 jaar terug de kerk in gedragen, was toen zelf 6 jaar, en vond dat heel spannend, en 6,5 jaar terug heb ik mijn zusje de kerk in gedragen.
    Lydia is niet gedoopt, dus heb daar geen ervaring mee hoe het is om er zelf te staan.

Vagans: Leuk filmpje zeg! Wat een lachebekkie :D
    En wat naar van je kanarie!!
    Fijn dat de auto weer gemaakt is!

Wish: Als hij wil mag ie gewoon heel potje groente en fruit hoor.
    Ik gebruik de grote potjes al vanaf 6 maand, en van de groente wil ie meestal maar de helft, en het fruit gaat van bijna een heel potje op.
    Verschilt nogal.

Meijke: Ah zo, nou snap ik um.
    Luca heeft wbt zijn hoofdje ook geen voorkeurshouding meer, maar merk wel dat als ie om draait naar zn rug, hij dat alleen naar rechts doet.
    Dus zal volgende week eens vragen of dat erg is.
    Speeltjes pakt ie wel met beide handjes.. dus weet verder ook niet.
    Luca is vandaag gewoon weer vrolijk, dus toch tandjes af en toe denk.

Monika: Lekker klaar dus al voor morgen.
    Altijd fijn he alles van te voren doen, scheelt hele hoop.
    Hier mag ik van cb (zei ze vorige keer al) vanaf 6 maand ook afbouwen naar 3 flessen.
    Gaat ook wel goed komen, want hij slaat nu zn 12 uur fles af en toe al over, of tenminste.. drinkt um niet meer helemaal leeg.
    Brood vind ie lekker.. dus ga ik dat mooi opbouwen voor tussen de middag.

Guusje: Succes met fruithapjes maken!!
    Ik ga binnenkort ook eens staafmixer halen.
    Potjes worden me beetje te duur eigenlijk,en wil dat ie wat meer stukjes gaat leren eten ipv die gladde 'troep'
    Brood eet ie ook al, dus kan ie ook wel stukjes, of in ieder geval minder gladde voeding.
    Al moet ik zeggen dat de potjes van bonbebe die ik nu gebruik niet zo glad zijn als olvarit.

Troetel: Wat balen weer van de vlooien,heb je weer extra werk.
    Hopelijk krijg je ze wel weg door de vloer er uit te halen.
    Wat naar van je broertje, hopelijk komt het allemaal goed.
    Dikke knuffel!

Schema/bijvoeding: Hier krijgt ie wel genoeg bij voeding.
    Om 07.00 - 07.30u fles 180+6 met bambix
    10.00u Half tot heel potje fruit, of tuitbeker friso fruit met berenkoekje.
    12.00u paar stukjes brood, met halve tuitbeker lauwe thee, en dan kleine fles melk (180+6, maar drinkt ie nie helemaal leeg)
    15.00u 180+6
    16.30u Half potje groente met olvarit of nestle toetje
    18.00 - 18.30u 180+6

All: Vanmorgen was het weer 06.00u, maar na de speen was het weer 07.30u!
    Fles gegeven en om 09.00u richting vriendin gegaan, maar die was ziek en had de kids thuis, dus ben toen ff met Luca naar de Action gelopen, mutsje gehaald.. want die van hem was te klein,.. maar vind het nu beetje koud aan zn koppie.
    Ben op zoek naar stoer mutje voor bij zn leren jasje,.. maar kon ik nog nie vinden, dus bij Action maar even gauw een noodmutsje gehaald tot we een leuke hebben ;)
    Bij de Plus even wat boodschappen gehaald en waren tegen 10.00u weer thuis.
    Luca fruit gegeven en op bedje gedaan, maar die is nu al wakker.
    Ligt lekker op het speelkleed.
    Hij heeft zijn duim ontdekt.. duimt nog niet echt, maar heel af en toe.
    Ga overdag speen mooi afbouwen, vind duim niet goed.. maar vind speen ook niet echt geweldig.
    Dus als ie overdag zonder speen slaapt, ben ik al tevreden.
    Net dus geprobeerd, maar zie resultaat, weinig tot niet geslapen haha ;) Ah ja, gaat ie strakkies nog maar weer even.
    Zo even afwasje doen en de was ophangen en dan doe ik het verder rustig an vandaag.
    Hm.. hangt er een grote kikker an de speelboog, en waar speelt ie mee ;) met het ienimieni kleine labeltje wat er aan hangt ;)

18. Meijke

Meijke Niet meer actief

Gravid, zou Luca de zomertijd nog in zijn hoofd hebben :)? Hier begint er ook eentje rond 6.00 te kletsen. Wie verzint zoiets...zomertijd/wintertijd :D. Heeft hij de speen alleen in bed of ook in de box? Misschien is het om in te slapen nog wel lekker?

Leuk Guusje, het eerste fruithapje (okee tweede dan :(), maar voor jullie niet minder leuk strakjes :D.

Net nog even bloemkool en broccoli gepureerd en 5 porties in de vriezer, ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden! De fruithap was weer een succes vanochtend, denk niet dat haar mond nog verder open had gekund...

19. Gravid

Gravid Niet meer actief

Meijke: Hahah wat een leuke foto :D weet inderdaad niet of dat nog verder open kan haha.
    Luca doet het met fruit en toetje ook, zelf mondje open.. maar met groente :( echt niet!!
    Ja, de Olvarit potjes.. maar de Bonbebe potjes die ik nu geef, vind ie niet te eten ;) Het is dat ie moet haha.
    * Luca slaapt alleen met de speen, wil niet dat ie um in de box ook in heeft. (Ja als ie nie lekker in zn vel zit, dan wil ik um nog wel eens geven, maar doe dat zo min mogelijk)
    Zie sommige kindje de godganse dag met een speen in, en vind dat geen gezicht.
    En lijkt me ook niet echt goed.
    (Sorry voor diegene die het wel doen :))
    Lydia heeft nooit speen gehad, maar Luca had gelijk hele grote zuigbehoefte,. dus die wel speen, maar echt alleen met slapen.
    En wil dat overdag ook gaan afbouwen, zodat ie um alleen heeft als ie 's avonds gaat slapen.
    Maar goed, 1 voordeel, zo gauw ie slaapt.. of dat nou overdag of 's avonds is, dan tuft ie um uit.
    dus das wel lekker.

Hier nog steeds niks uit me handen gekomen ;)
    Zo veel als Luca de afgelopen 3 dagen sliep, zo weinig slaapt hij vandaag, en alleen maar jengelen als ik hem op de grond leg.
    Beetje aandacht vragertje vandaag haha.
    Net samen zijn eerste Fc Twente post opengemaakt en gelezen haha.
    Was wel geinig.
    Hij is lid van de Fc Twente kidsclub, en kreeg nu de eerste nieuwsbrief, gelijk met zijn Pasportief, voetbalclub paspoortje zeg maar.
    Kan ie alle handtekeningen in verzamelen, wedstrijd uitslagen in opschrijven, stempels van activiteiten in verzamelen als we naar activiteit gaan, dus wel geinig.
    En we mogen een welkomscadeau ophalen bij het stadion.
    Morgen zouden we waarsch. toch weer naar het stadion gaan, dus komt mooi uit.
    Ik ga toch maar even die afwas doen, kan nergens de kabouters ontdekken.. dus dan toch zelf maar even doen ;)

Mama brief lezen?? Echt niet, geef maar gauw hier :D
    http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=196288&stc=1&d=1320415269

20. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    @Meijke: Oke dan toch maar eens bij de blokker kijken voor die diepvriesbakjes.Leuke foto!!!

@Gravid: Al een vroege Twente fan!! Leuke foto!
    Wbt de speen: Hier ook een mannetje die van zn speen houdt..alhoewel niet de hele dag...als ie het zat is tuft ie hem vanzelf uit.Maar als ie moe is of troost zoekt dan heeft ie graag zn speen. Tot een jaar is het geen probleem en kan het geen kwaad dus doe er niet zo moeilijk over.Als kinderen groter zijn vind ik het idd ook geen gezicht maar ze zijn nu nog zo klein.

Deel Deze Pagina