Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Marjan wat super dat de auto zo goed bevalt!

All nog altijd geen idee waar het bloed vandaan kwam... Denk uit zijn mondje, maar dat is niet te achterhalen. Straks maar eens kijken of ik het nog schoon kan krijgen.:cool:

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Goedemorgen allemaal!!

Jeetje Guusje wat heftig, heb je nog uitgevonden waar het precies vandaan kwam?? Echt heel naar!!

Troetel, wat een gebeuren zeg! En aaaaaargh die apotheken ook altijd, bij ons ook wel eens gebeurt maar ben niet weggegaan zonder nexium, zit ik de hele dag met een krijsend kind die verrekt van de pijn. Soms doen ze echt alsof je die pillen maar voor de "leuk" krijgt ofzo, lekker irritant. Enneuh, id weer sprongentijd. Ik heb het boek via mp, zal "de winkel"(dat is alle nieuwe vaardigheden waar ze uit kunnen kiezen) en de sprongen index wel even voor je scannen vanavond. Dan weet je ongeveer wanneer t weer feest is hihi.. Hier ook een sprongetje en een bult in zijn mond(zie nog niks, maar jengelen en kauwen en voel het wel heel goed) dus we zijn weer lekker bezig! Onze kids hebben wel temperament he, kan hem nu nog geen 10 minuten neerleggen..

Had jou broertje nou ook asperger?? Wij zijn Dante behoorlijk aan het drillen op de sociale vaardigheden(whaha arm kind, wil echt dat hij zich toch een beetje leert aanpassen) en is geloof ik wel handig voor later als ik dat zo lees.

Gravid ik bedoelde met dat Rapley dat hij dan toch minder binnenkrijgt. Dus dan heeft hij nog honger en wil hij misschien meer flessen. Omdat hij al best veel gewend is. Snap je? Dus vandaar mijn vraag of je dat dan naast het gepureerde eten doet, of wat over is pureerd ofzo?? Lijkt mij wel ingewikkeld maar wil zel misschien vanaf 6 maanden toch proberen, weet t nog niet.

Wat een gave kamer zo! Whaha straks wordt hij voor Ajax:p :D Nee grapje, met zo'n kamer kan dat natuurlijk nooit, ik zou zelfs (bijna!!) spontaan voor twente gaan.

Hee gaan wij nog afspreken? Ik kan opzich deze en volgende week niet echt meer, week erna is het weer rustiger! Do en vrijdag heb ik hier gastouderkindje dan kan dus niet, maar maandag en dinsdag kan ik wel. Kan jij een van die dagen? Enneuh, moet het toch even vragen hoor:p Je bent toch geen enge harige man die stiekem foto's maakt van zijn buurvrouw met haar kindje, die hier post en doet of hij haar is? :p:p

Ik ook niet hoor, naja ben iig geen man en harig maar ben wel heeeeeeeeel eng whahahaa..

Monika dat was het dus! Wist dat er een kindje was die echt moeilijk dronk etc. maar was vergeten dat dat die van jou was, sorry!!!! Hoe is het nu?? Goede nacht gehad ook??

Vagans aahh bah zeg, hopen dat je je snel weer beter voelt! Alleenstaande mama? Krijg je heel veel toeslagen:p aah nee hoor kan me voorstellen dat je hem wel mist, jullie zien elkaar wel bar weinig de laatste tijd!

Femmelepem ben alweer vergeten wat je nou typte, ga zo teruglezen!

Ik ga eens even teruglezen of ik niemand vergeet, post dit alvast!!

3. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Ik ben me vannacht doodgeschrokken. Lars lag wat te hoesten en te niezen, dus man heeft hem opnieuw ingestopt, aai over de bol, weer terug komen liggen. Maar kort daarna hoorde ik hem heel veel hoesten en ook rochelen. Dus ik kijken. Snot liep over zijn gezicht en uit zijn ogen. Maar hij was zo benauwd dat hij aan het kokhalzen was. Gelijk uit bed gehaald, rechtop gehouden, neusspray, en na een half uur was het weer veel beter. Bedje schuin gezet. Daarna is hij weer gaan slapen tot vanmorgen acht uur. Nu weer lekker vrolijk maar nog steeds loopt het snot er langs alle kanten uit. Zo naar de APO voor luuf en neusspray en pijnstillers voormij. Hopelijk gaat het vannacht weer beter.

4. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    #4344 Kwabbernoot, 8 nov 2011
    Laatst bewerkt: 8 nov 2011
    Hier komt de rest..

Hopmarjanneke whaa wat gaaf, wat voor n auto??

denise hoe was het bij de kinderarts??
    Wish aii duur allemaal! Zou gewoon bellen hoor, jammer dan! Vind trouwens dat je kleine mannetje een onwijs mooi koppie heeft(foto bij je naam). Wat een mannetje al zeg!

Fem oww dat was het, was ook wel een heel druk weekeinde zeg! Moet er niet aan denken! Hoe is het nu met hem? En met jou?

Gravid van die band is ook Kl#&^$te zeg! Bah!

Vagans, kindje van een vriendin deed precies hetzelfde als
    Yara. Die kroop niet, rolde niet maar liep met 9 maanden al. Mevrouw verkoos het oefenen om te lopen(heel intensief voor mama) boven al het andere en weigerde, nog steeds, om haar knieën vies te maken. Niks mis mee hoor, niet ieder kind is hetzelfde, CB wil ze allemaal in één hokje stoppen maar dat past gewoon niet. Als zij niet heel slap is is er niks aan de hand.

Yvon hoe is het nu met drinken???

5. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Guus wat heftig zeg. Hopelijk vind je nog waar het vandaan komt. Ik neem aan dat je het gelijk weghaalt boven zijn bedje?
    En trouwens wat een supernieuws van zijn hoofdje.

All ik weet het even niet zo goed meer en typ op de iPhone. Vanmiddag ben ik er weer denk ik.

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Whaaa Fem wat erg!!! Jeetje op zulke momenten wil je ze bij je houden en nooit meer weg hoeven leggen he, doodeng.. Uit zijn ogen, echt horror.. Arme ziel..

Weet je dat stomen ook heel lekker kan zijn, loopt het slijm vaak goed weg. Gewoon douche heeeeeel heet zetten(douchehokje open) dan de deur van de badkamer dicht, handdoek voor de deur aan de onderkant anders loopt t zo weer weg. En dan eerst ff met luuf smeren, dan Lars rechtop tegen je aanhouden en kwartiertje stomen, loopt alles lekker leeg. Daarna even zoutoplossing doen dan drogen de slijmvliezen wat in en komt het laatste beetje eruit.

Als hij zo hoest geen uitje naast zijn bed doen hoor, dat prikkelt.. Ow en van de hoestdrank krijgen ze vaak nog veel meer slijm, weet niet of je dat van plan was maar dan heb je dus kans dat het nog veel erger wordt.

Hier ervaringsdeskundige, zo erg(uit ogen) nog nooit gehad maar ben er wel bekend mee. Dante heeft vanaf baby af aan Astma, altijd dit geklooi gehad met slijm. Remus is er ook al zo'n held in(die piept gelukkig nog niet dus --nog-- geen astma! Maar al wel eczeem plekjes enzo dus zou bets kunnen dat t nog komt). Dus vandaar alle tips! Knuffel voor jullie!

Edit, als je dit voor het slapen zoiezo doet hebben ze snachts vaak maar weinig slijm. Na het stomen nog half uurtje goed bij je houden, rechtop, dan lekker te slapen leggen!

7. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    zwaait naar bloem:D

8. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Femmelepem Luna is ook erg snotterig en rochelt ook heel wat af en zit ook behoorlijk vol snot. Ik doen savonds voor ze naar bed gaat 2 van die inhalatiecapsules in een kom met kokend water onder haar bed en dat werkt super!

9. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Dat is ook een goede tip meimamma!! Heb ik ook wel wat aan! Hier alleen een mannetje die zijn spenen altijd onder zijn bed mikt(via de muur:D) dus ben bang dat ik dan kan gaan vissen. Maar ga het eens proberen als ik geen tijd heb om te stomen.

10. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Zwaait terug :p

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    @kwabbernoot: we hebben een Skoda Octavia Combi gekocht, automaat. Automaat omdat E nogal met zn rug en heup zit (oa artrose)

12. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Oei dat is vervelend! Maar wel heel fijn dat een automaat wat verlicht dan! Wij hebben ook een skoda (een grijze station, verder geeeeen idee:$ hihi.. ) maar geen automaat. Volgens mn man een hele fijn auto!

13. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Weet niet meer wie het vroeg; maar het hemeltje is gelijk weggehaald! Ik twijfelde van de week al of ik hem al moest weghalen. Had ik het nu maar gelijk gedaan!

Fem ook al zo'n schrik bij jullie! Wat zielig zo verkouden... ik hoop dat je wat hebt aan de vele tips die hier zijn gegeven. Beterschap voor jullie!

14. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Jeeeeeeetje ik verveel me gewoon! Wat heerlijk zeg!! Remus slaapt voor het eerst in 2 weken weer een paar uur achter elkaar, WOW!! Heel fijn want dan is hij straks dus ook gezellig :D Jeej!! Huishouden had ik al helemaal bij, moet nog wel iets doen maar hoeft niet, doe ik vanavond wel.. Nog wel douchen mja hij kan elk moment wakkerworden, dus dat doe ik wel als hij wakker is na zijn fles. Dus lekker ff zp'en! Heb in tijden niet zo veel kunnen reageren, is wel rustig hier zeg!

Lees net dat het koud gaat worden, ga denk ik vanmiddag even een lekker warm jasje voor Remus zoeken.. En cadeautjes voor de leidsters, donderdag laatste crechedag. En alsvast voor de sint kijken..

Heb Remus zaterdag voor het eerst in de wandelinzet gehad, hij klimt uit de bak en wordt te zwaar. Maar dat was drama.. Dus zit nu weer te twijfelen of ik toch niet nog even die bak er weer indoe, blijf er toch de hele tijd bij.. Wat de stad in met een moe, wakker, kind (slaapt dus niet in die wandelinzet..) is ook niks.

Guusje, las net dat Guus zijn afplatting zo goed gaat(hmmsz staat een beetje raar maar je snapt me wel) wat fijn!!!

15. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Kwabbernoot wat heerlijk dat je weer even tijd voor jezelf hebt!
    We zijn inderdaad erg blij met het verminderen van de afplatting!

Lastig die wandelwagenbak. Ik zit er ook een beetje mee. Past nog net.

16. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Jaa irritant he.. Denk dat ik het maar wel doe vandaag, kijk morgen wel weer verder.. Is wel lekker warm in de voetenzak, dat kan weer niet in de wagenbak.

Hoe gaan de avonden nu bij jullie? Nog steeds zo vaak verdrietig?

Heb de meimamms hyve gevonden en aangemeld, doen jullie daar nog wat mee?

17. Gravid

Gravid Niet meer actief

Wow lekker druk hier :D Zal is even terug lezen ;)

Guusje: Wat balen dat je zelfs op les nog gebeld werd! Hopelijk heeft ie niet heel de avond gehuild!
    Jeetje, wat zullen jullie geschrokken zijn zeg!
    Geloof best dat je het hemeltje gelijk weggehaald hebt.
    Ik heb hem ook sinds een week of 2 weg nu.
    Weet je al waar het bloed vandaan kwam?

Fem: Jeetje jullie ook al zo geschrokken dus!
    Hopelijk heb je wat aan de tips van de meiden en knapt hij gauw weer op!

Kwabbernoot: Oh met Repley bedoel je, ja geen idee eigenlijk.
    En weet ook nog niet of ik het ga doen, vind het zo wel makkelijk ;)
    Ben beetje makkelijke mama denk :p Nee weet je, hij eet al stukjes, dus vind die potjes, of zelf pureren dan net zo ideaal.
    Hij leert vanzelf zelf eten hoor.
    Lydia heb ik ook tot dr eerste jaar ook veel potjes gegeven, en vanaf dat ze met ons mee at gewoon geprakt, en dat ging ook goed.
    * Ajax :$ Geen lelijke woorden he!! Hij moet eens wagen voor A..x te worden.
    Zelfs dat schoonmaak middel komt dr hier niet in ;) Nee, met een Twente papa en mama word hij niet voor iets anders :p
    Maare op maandag en dinsdag kan ik ook hoor ;) Dus roep maar keer datums.
    Neeee ben geen enge harige man ofzo.. en maak ook niet stiekem foto's :p
    En bijt niet ofzo, dus voor mij hoef je niet bang te zijn :p
    Kan de wagen inzet niet plat, of schuin ofzo? Ik heb Luca half zittend half liggend in de wandelwagen, en hij slaapt dan gewoon.

Marjan: Wat balen dat je nog steeds niet fit voel.
    Hopelijk knap je gauw wat op dan.
    Fijn zeg dat de auto zo goed rijd!! Geniet er van!

Meimamma's hyves: Ik doe sowieso weinig op hyves, dus die meimamma hyves ook niet ;)

All: Vanmorgen was het 06.00u, om 06.30u bij mij in bed gelegd, en toen werd het 08.15u ;)
    Lekker papfles gegeven, rond 09.00u gaan wandelen met vriendin, en lekker winkeltjes langs!
    Was gezellig even.
    Heb bij Kruidvat een potje fruit van 8 maanden gekocht, dus met stukjes fruit.
    Denk hij eet brood, dus kan ie stukjes fruit ook wel.
    Eerste hapje vond ie niet wat, had echt zo iets van mam wat flik je me nu.. :p
    Maar 2e hapje ging beter, tufte de stukjes nog wel uit haha, 3e hapje hield ie de stukjes ook binnen.. en zo heeft ie toch half potje op!!
    Dus dat ie geen stukjes kan hoef ik nie bang voor te zijn haha.
    Rond 10.45u op bed gelegd, en hij slaapt lekker!
    Hopelijk nog even heel lang, kan ie lekker bijtanken!
    Ik heb gister de was al gedaan, dus straks alleen nog even 2 wasmanden met al gevouwen was opruimen, de afwas (mini afwas) even doen, wil de wc even doen, en verder hou ik het rustig.
    Moet vanavond ook weer weg, dus doe niet te veel vandaag.
    Vriendlief heeft trouwens sinds vandaag weer ander werk!!
    Gewoon weer assemblagemedewerker, net als dat ie al eerder deed, maar nu met super lekkere werktijden namelijk van 07.30u tot 16.00 a 16.30u.
    Dus weer lekker optijd thuis 's avonds.

18. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Kwabber, Gabriël slaapt 's nachts gelukkig goed door.
    Hij drinkt vandaag tot nu toe wel goed, dus daar ben ik wel blij mee.

19. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Monika G. en Luna hebben echt een lijntje met elkaar. Luna drinkt vandaag ook weer goed en heeft ook de nacht weer door geslapen;)

Met de hyves wordt eigenlijk weinig meer gedaan. Best jamme eigenlijk;)

20. Gravid

Gravid Niet meer actief

Denk dat het anders te dubbel word, en Hyves, en Zp.. lijkt mij lastig in ieder geval.

Hier een ventje wat wel wil slapen - niet wil slapen - wel wil slapen - niet wil slapen ;)
    Die weet zelf nie wat ie wil.
    Sliep ie eindelijk, komt die ene *pieppp* postbode weer die zo lekker onbenullig hard de brievenbus dicht klepperd.. dus dat was brullen en niet meer slapen natuurlijk :(
    Even op schoot gehad, bijna heel koekje op, en wat fruitsap, even op speelkleed... en nu weer in bed, waar ie stil is, dus hopelijk slaapt ie toch nog even.
    Ik ondertussen lekker aan de m&m's, hazelnoot-choco bolletjes en pepernoten.
    En de marsepijn niet te vergeten, lekkere combi ;) fijn hoor, ongi zijn, vreetkick van hier tot tokio ;)
    Net even cd'tje gebrand, met Italiaanse nummers, zoals onder andere muziek van Massimo di cataldo, Il Divo, Biagio Antonacci, etc.
    Vanavond relaxe nummers in de auto.
    Ga me nu maar even schop onder me hol geven, zodat de afwas ook even aan kant kom.

Deel Deze Pagina