Gecondoleerd met het verlies van je schoonmoeder. Jullie allemaal heel veel sterkte met de komende tijd. Heel veel kracht en sterkte gewenst om dit een plekje te kunnen geven. Maar wel fijn dat ze de kleine meid nog heeft gezien. Knuff.
Sammie: Ja inderdaad, dat is zeker zo! Ik voel me echt stuk beter bij de Friso, had vanmorgen een fles Nestle gegeven, en gelijk was meneertje weer ant spugen en onrustig. Heb hem net een fles Friso gegeven, hij heeft nu niet gespuugd, en lag heerlijk rustig en tevreden in de box. Dus ik weet eigenlijk genoeg! Jomi: Gaat prima hier hoor! Alleen heb een klein manneke op bed liggen die het begrip 'slapen' niet kent. Die slaapt een half uurtje a uurtje, en dan is meneertje klaar wakker Gelukkig slaapt hij 'snachts wel lekker haha. Ego: Nou zoals ik dus hierboven al zei, Luca doet het een stuk beter op Friso! Dus blijf mooi op de Friso hangen nu! Verder slaapt hij overdag erg weinig, herkennen jullie dat? Ik ga maar eens aan mijn was beginnen, moet nog 3 wassen vouwen en 1 ophangen.. Moet de afwas nog doen, pfff, lang leve het huishouden
Ja echt wel maar ja we hebben het nu drukker he met die kleintjes. Ik herken het niet van het overdag wakker zijn...die van mij slaapt de hele dag en is savonds en snachts wakker weet niet wat je liever hebt hahahaha
Pfff wat is het warm!! Heb ff gauw het huis aan kant gemaakt...krijgen zo nog kraamvisite een collega...niet zoveel zin in maar ja hoort erbij he
Wish: Dan maar overdag wakker zijn Merk wel dat hij dan echt pogingen doet om te 'spelen' Draait steeds op zn zij'tje, slaat tegen de knuffels van boxmobiel etc. Dus geeft niet dat hij overdag wakker is Ik kraamvisite gelukkig allemaal gehad Veel plezier vanmiddag! Ga nu echt even mn was doen haha.
Trouwens....kreeg net een hele mooie bos bloemen van Vince(heeft mn man meegenomen) omdat hij me de hele nacht wakker heeft gehouden Liefffff he?
Wish: Oh wat lief een bos bloemen!! Gravid: Ik zou ook bij de Friso blijven denk ik. Als dat beter gaat, waarom niet!! Lise nog steeds vrij onrustig hmmm mss ook eens de Friso proberen . Ze is elke keer na de voeding zo onrustig, maar ja overstappen is ook niet altijd slim, omdat ze daar ook weer aan moeten wennen, maar soms denk ik er wel eens aan om over te stappen en te kijken of dat beter is, elk kind is anders en reageert anders op de voeding. Ga zo ook maar eens aan de was doen, is de afgelopen dagen beetje blijven liggen.....
Zooo visite is weer weg. Kleine man net weer eten gehad en nu ligt ie beetje te jengelen in bed...hoop dat dit niet het begin is van een lange avond/nacht!! @Meimamma: hoe is het bij jou gegaan vannacht?
@Wish, vervelend zeg dat Vince zoveel wakker is in de avond en nacht. Jelke is hier meestal in de avond op zijn helderst, maar kijkt dan voornamelijk rustig om hem heen, vaak is hij dan gewoon stil. Soms even wat jengelen en af en toe zet hij het op een brullen, maar dan wil hij graag de speen en dan is het weer klaar. @Gravid, ik zou dan inderdaad bij de voeding blijven waar je je het beste bij voelt en waar je mannetje het goed op doet. @HIER: Ow meiden ik moet dit even aan jullie kwijt. Vriendlief en ik hebben eigenlijk al vanaf de eerste dag dat we samen zijn trouwplannen. Nou hebben we al vrij snel gezegd 8 juni 2012 als trouwdatum. Nou ja dat schiet al op, want dat is volgend jaar al. Nu heeft vriendlief begin dit jaar al gezegd dat hij me dit jaar officieel ten huwelijk gaat vragen en hij heeft ook al een heel plan bedacht zegt hij, maar ja ik mag natuurlijk nog niet weten wat, waar en wanneer. Maar goed nu hebben we vandaag dus onze verlovings/trouw ringen uitgezocht!!!!! En toen vroeg die mevrouw wat er in moest gegraveerd worden. Dus wij gaven aan dat onze namen er in moesten en toen zei vriendlief: '' Ja en de datum dat ik haar ten huwelijk ga vragen, maar dat ga ik nu niet zeggen''. Dus het wordt wel spannend nu hoor. Ben zo benieuwd wat hij van plan is. Maar ik vond dit al een erg leuke stap vandaag om die ringen uit te zoeken!!! Met Jelke alles goed. Hij heeft de smaak wat doorslapen betreft goed te pakken. Hij slaapt 's nachts 6 tot 7 uren door. Overdag komt hij tussen de 3 a 4 uur dus gaat echt super. hij ligt nu ook weer lekker te slapen. Hij ligt echt bijna altijd met zijn handjes omhoog naast zijn hoofd. (ze zeggen dat je kindje dan ontspannen/tevreden is) Morgen eerste bezoek van het CB. De eerste keer komen ze thuis langs. Daarna moet ik daar heen. Ben benieuwd wat Jelke zijn gewicht inmiddels is. Ondertussen het huis ook weer op orde bijna. Heb al heel wat was gevouwen. Nu hangt er nog 1 op de lijn en er zit nog 1 in de machine. De douche en wc hebben hun grote beurt weer gehad en de boel is afgestoft. Vriendlief heeft het gras gemaaid en gaat zo nog stofzuigen. Dan kunnen we er weer even tegen aan hahah! Liefs
SQ: Wow meid, wat leuk zeg!! Inderdaad echt spannend nu Wish: Hoop dat hij lekker slaapt deze nacht! En wat leuk, zo'n bos bloemen!! Yvon: Hier is de was ook teveel blijven liggen, gelukkig loop ik weer aardig bij. Ego: Vanmiddag met zn 3tjes even op de sloop wezen kijken,helaas niet zo'n auto as dat wij hebben.. dus maar weer verder zoeken. Net lekker pizza gegeten, en ga nu nog maar eens wat an mn was doen. Pff.. bijna klaar gelukkig!! En inderdaad, ik blijf lekker bij de Friso!! Luca doet het daar super goed op, spuugt niet meer en is heel stuk rustiger en vrolijker!!
@Gravid: Gelijk heb je dat je bij Friso blijft als hij het daar goed op doet!!! En hoop ook dat Vince vannacht doorslaapt...nog zón nacht trek ik echt niet haha
@wish; een 'sprongetje' is een sprong in de ontwikkeling. Dit kan zowel mentaal als fysiek zijn. Een kindje kan na een sprongetje ineens weer wat nieuws. Deze verwerking in de hersenen gaat (zeker op deze leeftijd) gepaard met huilen. Chris heeft op zijn leeftijd (2) dat hij dan een paar dagen hangerig/sjaggo is. En dan op een ochtend dan kent hij ineens een heleboel nieuwe woorden of kan hij ineens zelf iets doen, bijv ergens opklimmen. En Regeldagen zijn dat je borsten even opnieuw moeten gaan 'regelen' dat er meer voeding moet komen omdat de kleine meer drinkt. En de bv stimuleer je door vaak aan te leggen. Dus tijdens de regeldagen zit je ongeveer ieder uur te voeden haha! (nou ja haha, zo grappig is het soms niet) Is dit een antwoord op je vraag?? EGO; hier ook een klote nacht. Chris dacht om 2 uur wakker te worden( en Isa ook voor voeding..) en wilde tv kijken. Hij heeft bij ons in bed nog tot 4 uur liggen spoken. En om 5 uur begon Isa weer te draaikonten. Ik er weer uit om te kolven en om kwart voor 6 gevoed. Kwart voor 7 werd Chris weer wakker... Ik ga nu dus vast lekker tukken en wacht tot Isa wakker word en hoop dat ze dan weer gewoon gaat slapen en dan weer om een uur of 7 komt.
Ohh oke esmee dan is het wat duidelijker ja. Jeetje jij hebt idd ook een rot nacht gehad...hoop voor je dat je vannacht lekker kan slapen!
@SQ: Wowww wat leuk dat jullie ringen hebben uitgezocht!!! Spannend hoor om af te wachten hoe je vriend je ten huwelijk gaat vragen!! Zou ik al helemaal zenuwachtig van worden haha maar ja ik ben een gek mens hou niet van onverwachte dingen
Lilo Wat fijn dat het bezoekje aan de osteopaat voor wat rust heeft gezorgd. Nou hopen dat het beter blijft gaan met Maelynn. Mag ik vragen waarom jullie met cinababy gestopt zijn en met infacol zijn begonnen? Yvon Wat fijn zon dagje efteling met de kleine man. Vervelend dat Lise zo onrustig was, hopen dat het inmiddels wat beter gaat! Gravid Ahh bah wespen en dat soort beesten hier ook een hekel aan!! Ben er allergisch voor ook, dus dat speelt mee. Als ze bij me in de buurt komen ga ik spastisch om me heen slaan hihi Ben benieuwd of je op de Friso voeding blijft, als ik je zo hoor dan lijkt het me voor Luca beter om op deze voeding te blijven idd. Als hij zich stukken beter voelt! Luister naar je gevoel he meid Wish Ohh die bos bloemen maakte vast veel goed SQ Wat spannend, ben benieuwd hoe je ten huwelijk gevraagd gaat worden en wanneer. Weet als geen ander hoe slopend dat wachten is hihi. Was door het dolle heen toen mannetje op een super speciale manier voor me op zn knietjes ging. Wij trouwen 24-07-2011, binnenkort dus de plannen maar weer terug op pakken. Ego Hier zijn mijn borsten weer irritant aan het wezen. Voeden doet pijn en zelfs met tepelhoedjes. Mijn goede borst heeft een enorme kloof en de slechtere ook een stuk of zes. Ik smeer na elke voeding trouw maar dat wil dus niet echt baten. Nu dus maar kolven en in de fles geven even.. Hoop dat dat wat rust geeft want weer een huilende mama en krijsende Jaylin daar worden we niet gelukkig van. Ik kan me herinneren dat er iemand van de meimammas was die fulltime kolft en dit in fles geeft? Nou vraag ik me af hoe je dat indeelt/doet. Ben je dan niet dubbel zo lang bezig voor een voeding? En ons meisje begint vaak al gauw erg hard te krijsen als ze honger heeft, heb bij wijze v. spreken bijna geen tijd om een tepelhoedje erop te doen of ze wordt driftig. Kan niet zo goed voor me zien hoe dat goed moet gaan met kolven en dat geven in fles een paar voedingen achter elkaar. En hoe zit het met de hoeveelheid die jullie afkolven als je een volledige voeding (beide borsten) afkolft? Ik weet dat je dat eigenlijk niet kan vergelijken; iedere productie is anders en iedere baby is anders. Maar ik heb het idee dat ik weinig kolf. Maar als ik live voed heeft ons meisje toch voldoening en ze komt ook goed aan ( is nu weer op geboortegewicht). Pff ik hoop zo dat het kolven en daarna voeden gaat werken, wil echt de bv doorzetten op welke manier dan ook, maar met verschrikkelijke pijn dat is niet realistisch. Hoop maar op een goede nacht Liefs
Ohja hebben trouwens vanavond wat cinababy druppels gegeven aan ons meisje omdat ze verschrikkelijke darmkrampen had. Ik was er al niet echt een voorstander van. Maargoed na de druppels sliep ze 3 kwartier als een roosje met wat krijsen/schreeuwen tussendoor. En daarna ineens een flinke luier dit keer echt bleef ze poepen een kwartier lang en toen ik de luier uitdeed zat er gewoon werkelijk een 'plas' poep in. Het was gewoon helemaal vloeibaar.. Daarna had ze veel honger en heb ik gevoed, vervolgens spoog ze echt alles onder.. En nu 3 uur na de cinababy druppels is ze weer helemaal van streek. Dus ik weet niet of ik het wel zo'n succes vind
Soms kunnen de krampjes ook erger worden van die middeltjes dus ff in de gaten houden..doe ik ook met die Infacol