Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Ik word wel melig geloof ik van die doorkomende tandjes:p

2. Gravid

Gravid Niet meer actief

Guusje: Ja Luca was zooo moe, dat tuitbeker dan toch drama word.. dus denk hup maar even gauw de fles er in, en vanmiddag maar de (tuit)beker.
    Goed zeg dat tandje door is!!

Kwabbernoot: Lekker zeg dat kindje zo goed slaapt!! Dan doe je het goed ja ;)
    En waarom zou korst niet mogen :( is toch ook brood.
    Heb Lydia eigenlijk altijd brood met korstjes gegeven hoor, niks geen geouwehoer van: ' ik lust geen korstjes' ;)
    Luca krijgt nu ook nog zonder, maar zo gauw hij echt brood eet, krijgt ie mooi met korstjes.
    Me zusje van 6 wil af en toe nog geen korstjes, dus dat gezeur wil ik echt niet.
    Tuitbeker doet Luca hier al goed, dus ga lekker met gewone beker proberen.
    Kruipen doet ie nog nie, ja achteruit tijgeren verder niet.. zet zn knieen er wel steeds onder.. dus oefent goed haha.

All: Luca zwemt :( steeds op zn buik armen en benen de lucht in, snap echt nie waar dat goed voor is, en zelfs de arts wist niet wat dat betekende.
    Waarschijnlijk oefent ie daarmee om te kruipen ofzo.. dacht ze.
    Enne.. hij had zn tongetje iets kapot zag ik, klein speldenpuntje rood..
    zou tandje door komen?
    Dacht wel iets te zien, maar meneertje laat niet toe in zn mond te kijken, dus zo nog maar is even turen ;)
    * even ieniemienie vreugde dansje, Luca slaapt (of althans, is stil ;))..*
    ** maar ik klop het even heeeel gauw weer af.. voor het geval ie weer wakker word/is **

3. Gravid

Gravid Niet meer actief

* Zucht *
    Nogmaals, slapen, wat is dat :( Donderjager ligt gewoon lekker voor zich uit te kijken.
    Heeft vandaag werkelijk nog NIET geslapen. :( hooguit half uurtje.. :(

4. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Sorry, ik word te melig. Ik ga de was maar eens opruimen.;)

5. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Ja stom he maar ja..wacht het wel af.

Kwabber: wat lekker dat het zo goed gaat met je go kindje...hoe oud is die?

Gatvsie zo werken..avonddienst tot 23.00...geen zin ben zoooo moe:(

6. Gravid

Gravid Niet meer actief

Guusje: Ja echt, dat doet ie sinds 2 dagen ofzo, ant zwemmen en spartelen in de box.. net een vis op het droge *blub* ;)
    En zelfs de arts wist niet waar het goed voor was, ze denkt dat het met ontwikkeling van het kruipen te maken heeft.
    Wbt tongetje, lipje is nie kapot, dus geen idee wat et was.
    Denk dat ie zich op zn tong gebeten heb, maar zou nie wete waarmee ;)
    * nou word ik melig van jou :D
    Ik ga ook maar eens doen denk haha.

Oh ja, krijg ik boekje mee: veilig groot worden van 6-12 maanden.
    Wat staat er in: Huis kidsproof maken, wat 'moet' er volgens dat boekje:
    strips onder de deur, voor die deurspleet, kastslotjes, hoekjes voor aan de tafelpunten, enz. enz.
    Nou sorry, hij stoot zn koppie maar keer tegen de punt van de tafel, doet ie 1 keer ;)
    Oke oke, voor ik iedereen over me heen krijg, hij kan er keer verkeerd tegen an komen, maar als ik oooveral beveiliging moet gaan maken, dan leert ie nooit dat het letterlijk met vallen en opstaan gaat.
    Dan heeft ie als ie op zichzelf woont nog hoekjes om de tafel punten en strips onder de deur want stel je voor dat je vinger klem raakt daartussen. ;)
    Nee sorry, ik laat alles lekker zoas het nu is.
    Doe slotjes op de onderste keukenkastjes, want als hij er net zo 1 is als Lydia dan kan ik elke dag me keukenkastjes weer in ruimen ;) en oke, dan heb ik wat te doen, maar toch nee heb daar eerlijk gezegd weinig zin an ;)
    Traphekjes komen dr hier ook nie, voor trap zit een deur, en boven komt ie toch nie.. dus boven hoeft dr ook nie 1.. ideaal!
    Me ma kent een meid die heeft letterlijk de planten van de vensterbank gehaald, alles van de grond gehaald.. want: anders kon ie er bij.
    Tja sorry ik ben gekke henkie nie, kinderen kunne ook leren ergens vanaf te blijven ;)
    * hm, ben ik nou zo makkelijk of... ;) *

7. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Zo denk ik er ook over Gravid.
    Ik wil inderdaad wel voor mijn gootsteenkastje een slotje/haakje een de binnenkant, zodat hij die niet open kan krijgen en voor de rest is het gewoon opletten.
    Daarbij kan ik op mijn salontafel niet eens die hoekjes plakken. Is een eiken tafel met 3 richeltjes.
    En daarbij wij hebben het ook geleerd met vallen en opstaan, dusse....hij wordt ook wel groot met zo nu en dan eens een blauwe plek ;)

8. Gravid

Gravid Niet meer actief

Monika: Oh gelukkig, ben ik nie de enige!!
    Ik heb dus inderdaad ook dat ik op de onderste kastjes wel een slotje doe.. maar verder net wat jij zegt, ook wij zijn groot geworden met vallen en opstaan, en met blauwe plekken zo nu en dan.
    Krijgen ze niks van ;)

Mijn oog ziet dat het ondertussen alweer 14.50u is :$ dus ik ga maar eens als een maloot wat doen ;) * Heb ik er zin in? nee, dat eigenlijk niet.. heb ik een keuze? nee eigenlijk ook niet, want die was MOET nu gewoon even aan de lijn, aangezien ik um gisteravond al gewassen heb SCHAAM :) * en wonderbovenwonder is Luc nog steeds stil.. ja ja.. ;) dus voor ie begint, ga ik maar even gauw verdieping hoger kijken.
    Al zal Luca uit-er-aard wel door hebben dat ik ook eens wat wil gaan doen, en die zal zo gauw ik de badkamerdeur opendoe wel aangeven dat ie toch eigenlijk wel uit zn bedje wil.. hm, wat ken ik mn zoon toch goed *kuch*
    ;)

9. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Guusje Wat een verhaal van Guus zeg, die heeft me toch een eigen willetje. Wil hij de gehele dag nu geen bv meer dan? Ben je lekker mee als dat zo is want je was nog niet afgebouwd toch??
    Wish HAHAHAHAHAHA kwam niet meer bij hier. Een paar schepjes nesquik en hij merkt er niks van. Hahaha.
    Monika Haha geweldig filmpje van Gabriel, wat een schatje zeg! Helemaal wild omdat hij papa krijgt. Jammer dat je idd niet hebt kunnen filmen dat hij de pap overal heen sloeg.
    Vagans Leuk is dat he die kleintjes die gewoon al uit een glas drinken. Jaylin wordt hier ook helemaal wild als iemand iets uit een glas drinkt, dan wil ze perse ook.
    Kwabbernoot Ben benieuwd hoe het is gegaan met je gastouderkindje
    Gravid Ohh jullie ook al zo’n vroege vogel! Jaylin ook al een lange tijd om half 5 a 5 uur wakker. Gelukkig huilt ze bijna nooit van ik wil aandacht maar ligt ze gewoon te lachen en te gillen en te brabbelen maar ben natuurlijk evengoed wakker! Ben je sowieso gebroken van steeds kleine wakker om het uur! En dan nog met die rug erbij, hoop dat je gauw duidelijkheid hebt.
    Monika Ohh hier ook al zo’n hel vandaag, niets is goed genoeg!!
    Gravid Kleine man weer goed gegroeid en wat gaat ie hard!
    Guusje JEEEEEJ!! Tijd voor taart, haha heerlijk dat het eerste tandje door is.
    Gravid kan me wel een beetje vinden hoor in jouw idee van ‘alles veilig maken’. Vind wat je allemaal opnoemt idd ook een beetje teveel. Wij zijn gekke henkie ook niet. Idd. Tafel stoten ze zich maar een keer aan.. Mijn moeder gebruikte vroeger ook geen hoekjes voor tafelpunten!! En wat doe je dan tegen vingers tussen de deur.. Kussentjes ertussen monteren of wat??
    Kijk beveiliging in de lage stopcontacten en traphekjes doen wij ook. Als ze haar kamer uit kruipt is er binnen 2 stappen een trap naar beneden. En binnen enkele stappen ook een trap naar boven. Maar verder komen er ook geen.

hier echt een drama drama kind vandaag. Typ nu ook met een hand want met mn andere arm ondersteun ik dochterlief die steeds van half zit naar staan gaat op de bank met 1 hand in haar mond en de andere aan mijn ketting trekkend. Slapen wil ze niet, in de box ook niet. Heb de fles al iets voor 3-en gegeven want ze was zo tekeer a.h gaan. En we moeten straks toch naar de kinderarts dus een Beetje tijdswinst is niet erg.
    Denk dat het sprongetjes-tandjesfeest is want ze jengelt nu alweer.. Zucht!

Ga maar effe klein wandelingetje doen en dan alles klaar maken om naar de kinderarts te gaan!
    Daarna nog even lekker naar de nieuwe supermarkt hier en dan eten.
    Ik laat straks wel even weten hoe het gegaan is..

Liefs

10. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ik had een supportertje tijdens was ophangen ;) Stond net met de wasmand boven, en ja hoor.. het was nog net geen 'mammaaaaa'
    En het is dat de was geen armpjes heeft, anders hadden ze allemaal om me nek gehangen, ipv aan de waslijn.. ;)

Nu nog even een bordje en wat glazen afwassen, Luca ff beker fruitsap geven .. en dan maar weer eens verder opzoek naar tiroler kleding.
    Dus eh.. als iemand wat weet waar ik dat kan vinden voor een goedkoop prijsje (niet meer dan 15euries) dan hoor ik dat graag ;)

11. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Meiden, allereerst. SORRY dat ik jullie een beetje verwaarloos en dat ik er alleen maar ben om te klagen.
    Ik lees heel veel met jullie mee, ik moet ook enorm lachen om jullie en met sommige van jullie leef ik echt wel mee. Maar reageren is nog eventjes teveel gevraagd. Maar ik blijf jullie zeker een bijzonder stel meiden vinden.

Sinds ik 2 dagen 2 uur werk ben ik helemaal kapot diezelfde dag en dan wil ik ook de was gedaan hebben, de vloer swifferen of stofzuigen, vaatwasser legen en boodschappen gedaan hebben.
    Daarnaast ben ik bij de orthopeed geweest en die kwam niet verder dan dat er niks te zien is op de MRI en daarom word ik doorverwezen naar de neuroloog. Wel zei hij dat ik een schadevergoeding kon claimen, omdat het inderdaad niet normaal is zoals het gegaan is.
    Vandaag bij de ostheopaat geweest, die was gematigd positief. Het gaat de goede kant op, maar ik moest vooral niet denken dat ik er al ben want ik ben pas op 20%. Nu ben ik dus en kapot van 2 uurtjes werken en van de osteopaat.

Lars is nog steeds gruwelijk verkouden maar hij is vannacht niet meer wakker geworden door het hoesten dus de luuf en het stomen hebben geholpen. Zijn oogjes zijn nog wel goed onstoken en er komt nog allemaal viezigheid uit. Hij rolt nog steeds niet. Ook nog geen tandje te zien of te voelen. Ik las hier iets over zwemmen. Nou met heel veel moeite wil hij dat wel doen. Zitten dat kan hij dan weer wel. Tenminste als ik hem neerzit kan hij toch wel een minuut of vijf zo blijven zitten.

12. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Gravid Haha! De was om je nek!:D

Troetel succes bij de KA, maar dat gaat denk wel lukken. Ben benieuwd wat je te horen krijgt!

Huis veilig Je leert van je fouten dusss.... Haha, nee zo erg is het hier niet hoor:p Maar ik ben niet van plan alles te gaan veranderen. Traphekje moet echt wel komen, want wij hebben een open trap in de woonkamer. Verder moet hij het maar leren dat niet alles kan/mag.

Ik heb vroeger trouwens als baby een cactus over me heen getrokken en het is ook goed gekomen met me.;) Nee echt je ziet er niets meer van, ook al stonden de stekels op mijn hoofd!:D Toch jammer dat ze er toen geen foto van hebben gemaakt; had het best willen zien!:p

13. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Fem, wat een domper met je lijf... pas op 20%... vond je dat niet schokkend? Ik herken veel in je 'willen'. Naast werk ook huishouden, etc. Het is gewoon heel moeilijk om met je beperkingen om te gaan als je hoofd wil. Dikke knuffel voor jou!
    Wauw! Al 5 minuten zitten?!:$ Geweldig! Hier is 5 seconden al te lang:)

14. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Guus: Ik was al blij dat er toch wat vooruitgang is. En natuurlijk ben ik gefrustreerdt. Ik wil van alles, net als jij. Maar ik kan nog zo weinig. En dat is moeilijk te accepteren, want je bent niet ziek. Maar er komt een moment waarop ik zeg en nu voel ik me goed, net als jij.

Gravid: wat een heerlijk beertje heb je toch. Hij is weer lekker gegroeid hoor. Dat geneuzel van het cb ook altijd. Net wat je zegt hoor. We groeien allemaal op met een stootje en een blauwe plak. Geen enkel probleem.

Monica: wat een grappig filmpje. Leuk hoor om het mannetje zo gretig te zien eten.

Wish: succe met werken vanavond

Kwabber: Hoe is het gegaan vandaag?

Vagans: de foto's van de voiliere en het huisje zijn super leuk. Het wordt al een echt paleisje.

Troetel: balen dt je zo'n dramammensje hebt vandaag. hopelijk is het morgen beter

15. Gravid

Gravid Niet meer actief

Fem: Het gaat dus nog allemaal niet zo als je zou willen.
    En 20% pas, jeetje.. zal best even schrikken geweest zijn ja.
    Snap goed hoor dat je meer wil dan je kan, heb ik hier net zo.
    Maar af en toe is er echt een rem nodig.
    Wel fijn dat Lars nu lekker door slaapt 's nachts.
    Hopelijk is hij gauw van zijn verkoudheid af!
    Dikke knuffel voor jullie!

Guusje: Ja echt, zo blij waren ze dat ze ein-de-lijk aan de waslijn mochten :p Gelukkig hangt het niet an me nek, want dan had ik krom gelopen zovee dat het was ;)
    En whahaha stekeltjes op je hoofd.. had ik ook wel willen zien :D
    Traphek is met een open trap in de kamer wel nodig ja.. hebben wij gelukkig niet.

Khad de kinderstoel bij het aanrecht gezet, Luca er in, koekje er bij en tuitbeker met fruitsap.. vermaak je!
    Maar dat liep ietsje anders dan ik wilde, want meneer was bang denk dak zn koekje zou afpakken, dus die denk als ik nou in 1x me koekje naar binnen prop, kan mama er naar fluiten.
    Maar dat was flink kokhalzen, dus toen had ik zo iets van even rustig vent, je bent in je eentje, mama lust het koekje niet.. of nou ja, had er weinig trek in ;) dus je mag hem helemaal alleen hebben, en dus kun je hem ook rustig op eten stukje voor stukje.
    Dat ging daarna dus prima, maar op cb raade ze me aan om de antilek ding er uit te halen, zodat ie zelf kan leren doseren.
    Best, ik dat ding er uit.. mwah dat was paar keer verslikken en hoesten, maar ging op zich best.
    Er is veel naast zn mondje gekomen, maar bekertje was toch mooi leeg!

Vriendlief ondertussen thuis, even bakkie gedaan.. Luca maar weer in de wipper, want slapen ho maar, in de box ook niet willen, dan maar even voor de tv.
    Vriendlief naar winkel even nu, van die staatloten of hoe die dingen heten halen.
    Denkt dat ie miljonair word ;) Heeft een goed gevoel zegt ie.
    Tja dat heb ik ook wel eens, maar nog steeds geen miljonair ;)

Zo tomatensoep met stokbrood met kruidenboter eten.. en dan lekker op tijd avond!

16. Gravid

Gravid Niet meer actief

Troetel: SCHAAM :) Khad heel jou post niet gezien.. glad overheen gelezen denk :):)
    1000maal sorry!!
    Balen zeg dat je zo'n dramameisje hebt vandaag!!
    Nog geen tandje te zien?
    En hoe was het bij de ka? Hopelijk ben je wat opgeschoten!
    Inderdaad hoor, vind het allemaal overdreven die veiligheid dingen.
    Net wat je zegt, de stopcontacten komt hier ook zo'n plaatje in, maar verder niet.
    Luca slaapt beneden, dus die komt niet boven.. scheelt boven een hekje..
    alleen de trap is naast zijn kamertje beneden, dus stel dat ie zijn kamertje uit loopt kan ie wel trap op naar boven, maar normaal is ie niet in de gang.
    heb de tussendeur van kamer naar gang/badkamer/luca zijn kamer altijd dicht.. en klink omhoog.. dus hij kan voorlopig ook niet zelf de deur openmaken, dus traphekje beneden vind ik wat onzin ook.

17. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Gravid hihi goed gevoel... wacht maar tot na de trekking:D

Troetel je vroeg of hij helemaal geen borstvoeding meer wil, maar het is alleen de afgekolfde melk in een fles waar hij nee tegen zegt. Misschien nog een keer in de tuitbeker proberen, maar ik ben bang dat het einde afgekolfde melk is. Aan de borst vind hij het nog heerlijk. Laat steeds los en gaat dan heel ondeugend lachen. Ik geniet nog wel de bv momentjes. Het is een rustig afscheid nemen. Maar moet ook zeggen dat ik toeleef naar de dag dat het echt dag bv is. Ik vind een flesje eigenlijk best handig.
    Vanmorgen was ik dus eerder wakker dan de wekker, omdat ik op springen stond en alles behoorlijk nat begon te worden... Fijn begin van de nieuwe dag;)

18. Gravid

Gravid Niet meer actief

Guusje: Ja, ik geloof daar niet zo in ;)
    Heeft die ook nog eens een lot met als eindcijfers 4 4.
    Want, ik citeer: ' 9 + 4 = 13 + 4 = 17 '
    9 is Luca zn geboorte dag, 13 die van zichzelf, 17 die van mij,
    en hij vond het heel toevallig dat 9+4 13 is, en 13+4 17.
    Dus daarom wilde ie als eindcijfers 4 4.
    Pff, snap je het nog?? Ik namelijk niet meer, zo zat ie gistere te speculeren ;)

Net lekker tomatensoep met stokbrood met kruidenboter op, Luca lag op de grond op het speelkleed, rolde op zn buik en viel zowat in slaap, dus die maar fles gegeven, en om 18.30u lag hij al lekker in bed, en denk dat ie slaapt!
    Afwasje gedaan, opgeruimd en lekker avond nu!

19. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Haha Gravid ik snap de beredenering, maar zo kennen we er nog wel een paar!;) Maar goed, er zal toch maar een leuk bedrag op 44 vallen!:cool:

Hé hoe was het ook alweer met 'jouw' aardappelschotel? Gekookte aardappelschijfjes, ei, paneermeel en geraspte kaas? Dat waren toch de ingrediënten?

20. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Hey dames,

Hier weer even ego.
    Gisteren met Lise naar de huisarts geweest. Ze vond ook dat de longetjes en luchtwegen niet goed klonken en eindelijk een arts die wat wil doen. Ze heeft een antibiotica voorgeschreven gekregen en nu maar hopen dat deze zijn werk doet. Zou het zo fijn vinden als ze eindelijk na 6 maanden weer eens gewoon normaal kan ademen.
    Ook heeft ze de griepprik gehad. De huisarts zei al, die moet je zeker voor haar halen, want als ze nu de griep zou krijgen zou het niet goed gaan. Schrik je wel even van als ze dat zo zeggen.
    Over 4 weken moet ze en 2e griepprik en hopelijk knapt ze nu snel op.

Kindjes liggen nu lekker op bed en manlief heeft een vergadering, dus ik duik nu lekker op de bank en kom er niet meer vanaf!!

Fijne avond!!

Deel Deze Pagina