Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gravid

Gravid Niet meer actief

Monika: Oh das apart haha!

Fem: Ik moest inderdaad voor me rug naar het zkh, hebben ze foto's van gemaakt.
    Wat apart dat bij Lars de tandjes aan de zijkant het eerst komen!
    Zo zie je maar dat niet elk kindje het zelfde is he.
    Wel sneu dat hij er zo veel last van heeft!

Kwabber: Haha lieve foto zo!
    Lekker he als ze zelf speentje in en uit kunnen doen.

Fem/Kwabber: Ik moet nu zelf volgende week maandag naar de ha bellen voor de uitslag.
    Of er moet echt heel wat zijn, dan word ik zelf gebeld.
    Dus ben benieuwd!

2. Gravid

Gravid Niet meer actief

Guusje: Ah viel mee opzich, zo heel koud waren ze niet.
    Hoefde niet te wachten, krijg uitslag volgende week te horen als goed is.
    En oh zo, begreep het al niet echt ;)

tandjes poetsen: Begreep dat je dat gelijk al moest doen ja, sowieso 1 keer op een dag.

3. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Guusje, ja ik poets ze voor het slapen gaan. Nou ja, ff met het borsteltje er overheen. Of hij doet het zelf, hihi, alleen bijt hij er dan meer op als dat hij poetst, maar het is grappig.
    Heb er zelfs een filmpje van.

4. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Dan ga ik nu als de wiederweerga die tandenborstel opzoeken! Hihi weet ook wel dat ze roepen dat het gelijk moet maar dacht; komt wel:)

Pfff net 10 knoopjes vast gezet op een vestje dat ik vorige week had gekocht. Alle knoopjes lieten los. Zo irritant!

5. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Fem & Monika wat zielig!! Hier volgens mij ook tandjesdrama, hele weekeinde bal geweest. Maar ik zie nog niks, alleen wel alle kenmerken(rode wangen, kauwen, heeft echt pijn, stink!!!luiers en wat bulten in zijn mondje). Hoe zie je dat er meer doorkomen?

Hoop voor jullie dat de tandjes snel door zijn. Wat is dat toch ook een ellende he, ben je net uit de krampjes komen de tandjes..:(

Gravid spannend hoor! En dan hoop ik niet dat je gebeld wordt maar dat je maandag hoort dat het iets is waar ze meteen en heel makkelijk iets aan kunnen doen(duimduimduim!!!). Had vriendlief dagje vrij genomen zodat hij mee kon? Wel superlief! En die foto's whaaaa wat een mooie ogen heeft luca toch!!!

Guusje hoe is het met Guus? Goede nacht gehad??
    Stom zeg van je vestje, verwen je jezelf ook een keertje moet je nog aan t werk ook.

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Troetel ik heb je een picasa link gestuurd van het oei ik groei boek. Als je die dubbele bladzijdes even download kan je ze goed lezen! Hoe is het daar verder??

7. Gravid

Gravid Niet meer actief

Guusje: Oh das mooi stom zeg, koop je vestje.. en, net wat Kwabber al zei, kun je nog zelf an de gang!!

Kwabber: Ja hoop ook dat ze niet bellen, want dan ist vaak echt niet goed naar mijn idee.
    Maar ja, pijn komt ergens vandaan.
    Ik 'hoop' echt dat het maar 'gewoon' slijtage is, en geen andere ernstige dingen.
    Vriendlief zou vandaag bij zn oude baas beginnen, maar had doorgegeven dat ik naar zkh moest, en hij dus even mee ging zodat we niet met Luca zaten.
    Begint ie morgen gewoon.

All: Hier druk geweest, vanmorgen voor we gingen al 1 was opgehangen, 1 was aangezet, en 1 gevouwen en weggelegd, toen we terug kwamen die ene opgehangen, ander in de machine gedaan, afwas gedaan.. en ga zo de laatste dus ophangen.
    Heb vriendlief al gezegd dat hij mag koken, want op het feit na dat ie met me mee naar het zkh geweest is, en om 13.00u een broodje gemaakt heeft, heeft ie verder nog geen moer gedaan dan alleen maar op de bank spelletje spelen op laptop.
    Vind et best, hij moet vanaf morgen ook weer werken, dus snap best dat dagje vrij dan even lekker is.. maar hij mag koken ;)
    Ik heb het beetje gehad eigenlijk.
    Luca net diksap op en r.wafeltje.. en ligt weer lkkr op bed.

8. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Kwabber, je kan aan de voorkant van het tandvlees zien aan de lichtere 'blokjes' hoeveel tandjes er in aantocht zijn.

9. Gravid

Gravid Niet meer actief

Monika: Hoe bedoel je dat, de lichtere blokjes??

10. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Daar waar tandjes door moeten komen zie je blokjes in het tandvlees. Daar is het al wat op aan het rekken zeg maar, vandaar dat het lichter is van kleur.

11. Gravid

Gravid Niet meer actief

Oh oke :( Dan zouden er bij Luca boven 2 moeten aan komen.( al paar weken, zeg maar rustig al bijna 2 maand, of langer)
    Want waar de boventandjes zouden moeten zitten, zie je op het tandvlees 2 witte blokjes achtige dingen.
    Ik vroeg paar weken terug an vriendlief al of dat normaal was.
    Het is echt wit en wat dikker.

12. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Gravid lijkt me op tandjes duiden, maar als het al zo lang is...

Kwabbernoot ik heb hier de knop maar omgezet (oh, nee ben ik nog volop mee bezig:)) dat ons mannetje gewoon vroeg in de morgen (rond 4/5 uur) komt. Gisteren een uurtje eerder in bed gelegd, zodat we er zelf ook om 22.30 uur in konden. Hij heeft dus volgens de 'regels' doorgeslapen. Yeah!:cool:
    Ik houd het vanaf dag 1 al bij hoe laat hij komt 's nachts. Denk een tik die ik aan de kraamweek heb overgehouden.:) Ook wel handig, want vaak weet ik 's ochtends echt niet meer hoe laat is is geweest. Alleen maakt het overzicht me niet erg hoopvol voor de komende tijd...:p

13. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    OH Gravid, hier vandaag voor het eerst diksap gegeven; hij vond het niet echt wat... fruithapje kon ik niet voor lepelen... pff was gewoon moe toe het op was:D

14. Gravid

Gravid Niet meer actief

Guusje: Hahaha leuk he hoe ze dat doorkrijgen :p Enne.. welke smaak diksap had je.
    Ik heb Appel&Zwarte bes, en die vind Luca ook niet wat.
    De Friso fruitsap (in glazen fles) vind ie dan wel weer erg lekker.
    Maar ik vind dat ie ook water moet leren drinken ;)

Tandjes: Ik dacht net van toch nog eens kijken, hij heeft waar de boventandjes moeten komen echt 2 van die dikke witte blokjes zitten.
    Ik net kijken, zie ik op 1 plek (als ie me aankijkt, is het zeg maar het rechter boventandje) 2 witte puntjes naast elkaar zitten.
    En het voelt ook scherp, dus ik denk dat het eerste tandje hier ook een feit is.
    Sinds wanneer weet ik dus niet, want het viel me net ineens op.

All: Pfff, ik weet wel dat wij hier een heel pittig jochie hebben!
    Net in de kinderstoel gezet voor zn groente, maar hij was moe.. (tja, gek als je overdag niet wil slapen ;)) en wilde dus niet eten.
    Aan het drammen :$ zich steeds achterover gooien in de stoel, koppie weg draaien als ik hapje in zn mond wilde doen.. en maar boos aan het doen.
    Ik had zo iets van nou ja dan maar een toetje, heb je toch wat binnen.. maar vriendlief zegt: niks er van, hij moet nu gaan leren dat ie niet zn zin krijgt.
    Tja heeft ie wel gelijk in.. dus ik nog paar keer proberen happie dr in, maar nee hoor..enige wat we kregen was een hoop boos gegil (niet echt gillen, niet echt krijssen, maar gewoon heel boos doen)
    en maar achterover gooien, en drammen.
    Ik had de stoel bij de bank gezet, eerder was daar niks mee aan de hand.. nu zet ie zn voetjes af tegen de bank en de stoel schuift zo naar achter :( Pff, vriendlief en ik keken mekaar echt aan van: hier krijgen we onze handen nog mee vol ;)
    Maar goed, Luca ligt weer op bed.
    Hoop echt dat dit niet heel lang meer duurt, en hij eindelijk overdag weer eens gaat slapen!
    Dan wil ie tenminste zn warme hap ook weer, want dat is nu geen doen.
    Vriendlief macaroni aan het maken, dus zo lekker eten!

15. Gravid

Gravid Niet meer actief

Zo, lekker avond!
    Macaroni werd Chili Concarne, ook lekker.. was lang geleden!
    Toetje op, vla met choco bolletjes ;) Luca vond de vla, bolletjes niet gegeven uiteraard, ook lekker haha.
    Even opgeruimd, kruiken in Luca zn bedje gelegd en extra deken.. tis mega koud op zijn kamertje :$
    Net heeft vriendlief hem de fles gegeven, en nu zitten ze samen Jong Oranje te kijken haha.
    Vriendlief gaat geen training geven, dr hebbe teveel afgemeld, dus woensdag maar weer.
    Luca zo naar bed, en dan lekker samen avond, en ook op tijd er in weer!

Even foto'tje spammen van mijn meisje, op de bruiloft van haar vader en diens vrouw.
    (Nu al 4maand geleden dat ik haar gezien heb, en ondertussen is ze weer stuk wijzer geworden zie ik)
    http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=198819&stc=1&d=1321293861

16. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Wat een beauty gravid. Echt een mooi meisje

17. Gravid

Gravid Niet meer actief

Fem: Ja mooi he! Viel me ook op, ze is echt weer veranderd!
    En zie trouwens dat Lars alweer 6 maand is, halve verjaardag ;)
    Op naar de 1e!

Luca om 19.15u lekker naar bed gedaan, lekker in warme slaapzak en warm bedje, en volgens mij sliep ie gelijk.
    Kan ook niet anders ;)
    Wij even Jong Oranje ant kijken, en ook op tijd er in!

Zal zo even foto spammen van Luca zn slaapzak, moet ik ff op de vaste pc doen, hier nog geen foto's op ;)

18. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hoihoi!

Gravid krijg toch elke keer een brok in mn keel als ik je over je meisje hoor, vind het zo erg voor je dat je haar moet missen! Knuffel voor jou!

En jeeeeeeeeej weer een mijlpaal!! 1e tandje!!!! jeeeeeeeeej!!!

Ben benieuwd naar die kleine man van je! Jee mag hem live bewonderen, zin in! Volgens mij is het net zo'n driftkop als Remus:D Whahaha kunnen ze samen mopperen:D

Zou het nu al kunnen trouwens, dat ze bewust eten weigeren? Volgens mij nog niet hoor, dat komt pas met een jaar of twee dacht ik. Nu kan je ze daar in nog niet verpesten, zou je best een toetje kunnen geven. Misschien is dat warme niet lekker aan zn mondje nu? Met die tandjes? Kou verdooft ook wat dacht ik.

Guusje hier is hij weer wat rustiger snachts, nu steeds 2x voor de speen. Misschien dat er bij jou ook zo'n afbouw in komt. Al denk ik dat onze kindjes toch als er wat is altijd snachts wakker zullen blijven worden, zijn geen vaste slapers. Maar als ze nou eens in de basis wat beter gaan slapen zou al helemaal fijn zijn! Enneuuh.. Bij neergelegd.. Pfoew, neeeeee hij moet gewoon gaan slapen snachts!

Remus heeft ook eerst gehad dat hij nog een voeding wilde rond 4 uur. Toen ben ik eens nagegaan hoeveel voeding hij per dag kreeg en de nachten daarnaast gaan leggen. Toen kwam ik erachter dat hij het beste sliep met een daginname van rond 800 ml, nu rond de 1000 ml.. Dus nu zorg ik dat hij echt per dag binnenkrijgt wat hij nodig heeft anders extra flesje en weet ik dat hij echt geen trek meer heeft. Nu vraagt hij steeds minder vaak zijn speentje maar die afbouw duurt wel lang hoor. En bij onrust dus meteen heel vaak die speen nodig, slaap altijd op de nachten.

Omdat je over wil op KV zou je daar misschien naar kunnen kijken?

Monika ik ga eens kijken, dank voor de tip!! Dus naar witte blokjes kijken(als ik uberhaubt in zn mondje mag kijken, maak hem wel ff aan het lachen zometeen). Ben benieuwd! Hoe is het nu met Gabriel??

19. Gravid

Gravid Niet meer actief

Kwabber: Ja is nu 4 maand gelede dat ik dr gezien heb.
    En als ik dan die foto zie, dat ze weer zo veranderd is, vind ik echt moeilijk!
    Nee, denk niet dat je ze dr al in kunt verpesten wat eten betreft, maar denk wel dat ze zo doorhebben wanneer ze hun zin krijgen en wanneer niet.
    En het was ook niet dat ie geen toetje kreeg omdat ie niet wilde eten hoor, was meer omdat ie zo ant drammen was door moeheid.
    Hahaha zie het zo voor me dat Remus en Luca samen aant mopperen gaan :p

Hier nog even de beloofde foto van Luca in zn warme slaapzak!
    Ideaal ding,.. heb hem toen voor Lydia gekocht, en nog steeds geen spijt van die aankoop.
    http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=198854&stc=1&d=1321299239

20. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Niet echt te genieten, veel huilen nog altijd, maar nog steeds niets door aan de bovenkant.
    Hij ligt wel lekker te slapen nu. Hopen dat hij dat ook tot morgenochtend blijft doen.

Deel Deze Pagina