Sq geef mij ook zo'n kind! wat super van jullie trouwplannen! En wat leuk die verrassing. Ik hou daar wel van. Troetel die kolfvragen heb ik ook een beetje. Ik kolf een borst leeg. Bij het geven van een flesje gewoon niet in 1 keer te veel opwarmen.
@troetel: inmiddels ben ik toch weer cinababy gaan gebruiken. Dit werkte altijd best goed, maar omdat het op was dacht ik infacol maar eens proberen ... nou dat was echt geen succes. Maelynn vond het super vies en ging ervan spugen ... dus nu weer gewoon cinababy en daar reageerde ze weer goed op ego: gisterenavond een flink potje zitten brullen. Door te weinig slaap van de afgelopen maanden was gisteren de druppel. Maelynn de hele dag lief en rustig en dus toen ik wilde slapen dr huiluurtje. Ik was helemaal kapot en aangezien ik M. alleen maar stil kan krijgen door te wandelen ..... was al sinds 4 uur die ochtend wakker en een drukke dag gehad. savonds nog kraamvisite dus had ergens gehoopt dat ze een keer snel zou inslapen ... maar niets was minder waar .. Na flink wat gesjouw weer naast ons ingelegd. Ze heeft geslapen van 00:00 tot 06:00 dus dat is weer goed. Ben dr nu weer de fles geven. Straks naar het cb voor de prikjes en dan de hele dag bijtanken .... liefs
Oh Lilo, dat is niet leuk... Ik hoop dat je vandaag inderdaad wat bij kan tanken en dat M niet te veel last heeft van de inentingen.
Sunnyqueen: Wat spannend zeg!! Ik zou helemaal op zijn van de zenuwen als ik wist dat hij een aanzoek zou gaan doen!! Esmee: Vervelend hè als ze zo om de beurt wakker zijn, hier ook vaak zo. Lilo: Soms is het allemaal een beetje te veel hier ook heel herkenbaar. Succes op het CB zometeen, hopelijk heeft ze er niet zoveel last van. Ego: Hier blijft Lise onrustig. Ligt nu ook weer te huilen, kan gewoon niet in slaap komen. Over 20 minuten flesje weer. Hopelijk slaapt ze daarna beter. Gisteren vanaf na de fles van 12.30 onrustig geweest, hooguit paar hazenslaapjes. Vanacht om 01.10 pas gaan slapen. Door de vermoeidheid wel geslapen tot 08.00 uur, maar ja dat heb je dan ook wel nodig. Zoonlief net flinke driftbui gehad en die ligt nu te slapen ???? Ben even helemaal op, maar ja komt ook wel weer goed toch .. Net even naar het CB geweest om te wegen, in 9 dagen is ze maar 40 gram aangekomen terwijl ze in 1 week eigenlijk 100 tot 200 gram aan moeten komen. We houden het in de gaten, maar voel me er niet zo goed bij. Eind van de maand gesprek met dietist, hopelijk brengt dat een oplossing.
He meiden even een vraagje. Doen jullie wat voor vaderdag met jullie kindje? Hier een canvas doek gehaald en met verf handjes en voetjes erop gestempeld en daarna zijn naam er boven gezet. Ben er zo trots op! Zo ziet het eruit:
Yvon, dat is inderdaad niet veel gegroeid... zeiden ze er nog iets over op het CB? Heb je de groeicurve ook mogen zien? Monika, wat ontzettend leuk gedaan! Mooi ook hoe je zijn naam erboven hebt gezet! Doe je dat zo uit de losse pols? Knap! Vaderdag helaas heeft vader dit jaar niet aan moederdag gedacht, maar gelukkig denkt mama wel aan vaderdag! Ik heb een fotolijstje besteld met in het midden een foto en dan kun je aan de zijkanten een gipsafdrukje maken. Helaas komt het pas morgen binnen en dan is mijn man ook thuis.... Denk dat ik het dus wel geef, maar dat het dan nog niet klaar is. Kan hij dan mooi op zijn bureau op zijn werk zetten. Hij wilde dit nooit, maar zijn mannetje ziet hij graag de hele dag!
Hihi Guusje, nee zo artistiek ben ik niet. Heb de letters geprint en overgetrokken op het canvas en daarna ingekleurd. Maar was nog wel erg veel werk. Hier ook een vader die niet aan moederdag heeft gedacht, maar wel vroeg of hij iets kreeg met vaderdag....hoezo ego Maar vind het wel leuk om zoiets te doen, dus mannetje krijgt wel wat.
hoi meiden weer ff een updateje van mij. S-moeder ligt opgebaard, eerste wat ik dacht was: net een etalagepop! (ik had nog nooit een dood iemand gezien) Vandaag en morgen is er condoleren voor mensen van buitenaf, zaterdag is de crematie en zondag gaan we weer naar huis, overnieuw beginnen met een ritme krijgen en het normale leven. En dan kom ik weer volledig mee beppen met jullie!
Vaderdag Hier een muismat besteld met een foto van Jaylin erop. De oude muismat heeft hij vorig jaar gehad met een foto van ons twee erop uit de prille eerste maanden.. Maar na 1 week zette ik mijn kop thee erop en nu zitten er allemaal kringen op.. hihi Dus tijd voor een nieuwe. vind het idee van een canvasdoek met voetjes/handjes ook wel leuk. Alleen is manlief hier nu nog hele dagen thuis.. En ik weet niet of het wel zo'n succes is met een kleine meid van net 2,5 week?? wil het er misschien nog wel bij geven, lijkt me wel leuk Wat voor verf heb je gebruikt om de voetjes/handjes te stempelen Monika? hier trouwens ook een mannetje die niet aan moederdag heeft gedacht, al was ik toen nog geen mama in de praktijk was toch wel leuk geweest. Maar ach mannen he Voeden Gaat nu iets beter. In het begin voelde het wat 'ontaard' om mamamelk uit de fles te geven weet niet zo goed waar dat gevoel vandaan komt, beetje vreemd. Maar ik kolf nu +- 120 cc en loop doordat meisje een lange nacht van 6,5 u heeft gehad een voeding voor op haar. Dus heb altijd een beetje staan zolang ze niet gaat regelen Nu even aankijken of dat ik weer terug ga op gedeeltelijk live voeden of geheel live voeden of dat we geheel blijven kolven. Het geeft me wel meer gevoel v. vrijheid moet ik zeggen. Krampjes Nou die cinababy komt er niet meer in. Ze heeft werkelijk alle voedingen uitgespuugd en was weinig alert na het innemen van drie druppeltjes om 20:00. Ze sliep ineens 6,5 uur nadat ze een verschrikkelijk grote dunne ontlastingsluier had gehad en sindsdien kan ze dus niet meer poepen, eet slecht en spuugt alles uit.. Geen succes hier dus. De krampjes en het krijsen werden zelfs nog 3 keer zo erg!! Nu heeft ze om 9:30 een voeding van 120 cc gehad (3 flessen v. 40 cc opgewarmd want gister dronk ze maar 2 x 30 cc) en de eerste 40 cc kwam er bijna geheel weer uit. Nu is ze wat rustiger na de voeding en net hebben we met zijn drietjes gedoucht. Hoop dat ze zo nog even lekker slaapt tot de volgende voeding. Nu effe mezelf opfrissen en aankleden, straks komt er iemand wat oude deuren halen uit onze garage want die liggen maar in de weg. Vanmiddag komt de kapper en daarna hoop ik dat ik eindelijk eens het beroemde middagdutje kan doen. Want na 2,5 week hooguit 3 a 4 opgebroken uurtjes slaap per nacht verbaas ik me dat ik nog rechtop sta..
Dat is dan eerst wel even vreemd om voor het eerst een overleden iemand te zien. Wil jullie de aankomende dagen heel veel kracht en sterkte wensen. Zondag weer naar huis en dan proberen het normale leventje weer op te pakken. Denk aan je en een knuff.
@troetel, verf op waterbasis, bijna overal wel te krijgen (intertoys, bart smit, toys XL enz.). Dat is makkelijk af te wassen en eventueel uit kleding te krijgen als erg gemorst wordt.
Hallo meiden even een update van mijn kant. Ben inmiddels geseatled in mijn nieuwe huis, heeft even wat voeten inde aarde gehad maar goed nu is alles naar wens. Kai is alweer een maand, helaas gaat het groeien nog steeds niet echt goed hij komt aan en valt weer af, we staan onder controle bij de kinderarts, dinsdag moet ik weer, Kai weegt nu 3200 gram en past nog steeds in maat 44. Ik geef nog steeds gekolfde BV moet zeggen tieten beginnen aardig gevoelig te wordne, ben langzaam aan het proberen om hem aan de borst te leggen maar hij pakt gewoon niet goed en laat veel los. Lees even jullie verhalen terug.
goedemorgen!! @Monika: Superleuk gedaan dat doek!!! @Yvon: Ik herken het...tis slopend dat huilen maar hou vol er komen betere tijden @Lilo:Jij ook kop op meid...tis doodvermoeiend he maar ook bij jou wordt het beter Hier vannacht sinds een week een heerlijk avond EN nacht gehad.Vince gisteravond wakker moeten maken voor laatste fles om 1.15. Hierna is meneertje weer lekker gaan slapen tot 7.15 heerlijk dus.Nu maar hopen dat het niet eenmalig was
Hey Meiden, Inflacol/olie: Ik doe het altijd in het flesje door de voeding heen(geef fv)dit mag gewoon. Verder helpt het bij Milan wel tegen krampjes maar niet echt tegen vaste ontlasting. Dus ik doe af en toe bij wat verstoping een klein beetje ( theelepeltje) olijfolie in de fles, en sindsdien huilt hij minder en kan hij zijn ontlasting makkelijker kwijt. En huilt hij veeeel minder. Dus misschien een gouden tip Berg( hoofdhuid): Hebben jullie kindjes ook last van enige berg ( schilfers/vast) op het hoofdhuidje? Kreeg laatst een gouden tip van iemand: Haarlotion gebruiken, gewoon de hoofdhuid er lekker mee insmeren en met het haarborsteltje maseren en enkele dgn/week is het weer weg. Ideaal.
Denise wat leuk om weer wat van jou te lezen! Tsjonge, nog steeds maatje 44... jouw mannetje komt het dus niet echt aanwaaien. Ik hoop dat hij snel je borst wil pakken (is hier pas sinds 1 dag) en dat hij goed mag gaan groeien! Typje die tip kreeg ik al van de kraamverzorgster. Ik masseer zijn hoofdhuidje door ronddraaiende bewegingen met de borstel op zijn hoofdje te maken. Haarlotion doen we hier ook in, maar dan vooral omdat ik dan zo'n leuk kuifje kan maken!
Van troetel; Ik kan me herinneren dat er iemand van de meimammas was die fulltime kolft en dit in fles geeft? Nou vraag ik me af hoe je dat indeelt/doet. Ben je dan niet dubbel zo lang bezig voor een voeding? En ons meisje begint vaak al gauw erg hard te krijsen als ze honger heeft, heb bij wijze v. spreken bijna geen tijd om een tepelhoedje erop te doen of ze wordt driftig. Kan niet zo goed voor me zien hoe dat goed moet gaan met kolven en dat geven in fles een paar voedingen achter elkaar. Ja dat was ik! De eerste keer heb ik 2,5 uur na de voeding (toen nog borst) gekolft. Dit aan beide kanten leverde 90 Cc op (Isa is 3 weken) Toen dit gegeven toen ze honger had, dit was voldoende. Toen weer na 2,5 uur gekolft en dat was 110 Cc. Toen werd ze pas na 4 uur wakker en had genoeg aan 80 Cc dus de rest heb ik bewaard(ik had zowiso al in delen opgewarmd omdat ze er heel lang over doet en dan is het koud. Toen meteen na die voeding weer gekolfd. Na ongeveer 2 uur zijn je borsten weer 'vol' en kun je weer kolven. Misschien niet een hele voeding maar wel bijna. En ik bewaar alle beetjes en die maakten na een dag of twee een volledige voeding. Ik heb er nu (na 1 week) al 1 in de vriezer en 1 reserve. Die reserve is idd voor als mevrouw eerder wakker word dan dat ze moet eten Ik kolf dus nu ongeveer een half uur voor de voeding want ze laat er nu 4 uur tussen. Zo weet ik dus dat ik op tijd ben maar heb altijd een reserve voor als ik te laat ben en dan meteen na de voeding kolf. . En hoe zit het met de hoeveelheid die jullie afkolven als je een volledige voeding (beide borsten) afkolft? Ik weet dat je dat eigenlijk niet kan vergelijken; iedere productie is anders en iedere baby is anders. Maar ik heb het idee dat ik weinig kolf. Maar als ik live voed heeft ons meisje toch voldoening en ze komt ook goed aan ( is nu weer op geboortegewicht). Isa is nu 3,5 week en drinkt 120 Cc. Vorige week dronk ze ong 90/100 Cc Dus ik maak precies aan wat zij drinkt.
Ik voed maar met 1 borst.. Ik lees altijd dat je als toetje de andere moet aanbieden. Maar ik laat hem er gewoon 1 goed leegdrinken en dan heeft hij ook echt genoeg. Gisteren even gekolfd (1 borst) en dit was 75 cc. Ik moet gaan sparen, want we gaan volgende week een dagje weg en dan gaat hij naar opa en oma (ben heel benieuwd hoe ik dat ga vinden), maar ik vind dat kolven naast het voeden zo'n gedoe... Ons ventje pakt trouwens sinds gisteren gewoon mijn tepel zonder tepelhoedje!!!! Hij is 6 weken en ik ben zo onwijs trots op hem!!! (en blij, want dat gedoe met die hoedjes is ook niet alles en hij knoeit ook veel minder met drinken!) Ladies, ik geloof dat ik (ondanks dat ik vannacht 3 uur heb opgezeten) op de roze wolk ben aanbeland! Ben echt blij met alles, ik merk dat ik nu aan het genieten ben.
Guusje: Wat fijn dat je nu lekker op de 'rose' wolk zit! Goed om te horen! En fijn dat de bv ook goed gaat! Wish: Super zeg dat hij zo goed geslapen heeft nu! Denise: Fijn dat je in het nieuwe huis zit!! Hoop dat het dinsdag bij de kinderarts allemaal goed is! Monika: Leuk gemaakt zeg!! Vagans: Sterkte meid, deze dagen!! Troetel: Fijn dat het voeden wat beter gaat!! Hoop dat je gauw even lekker slapen kunt! Verder weet ik het even niet meer Mn hoofd is vandaag echt een vergiet.. Vaderdag: Vriendlief drinkt nogal veel koffie.. dus heb bij Kruidvat een mok besteld met foto van Luca er op en de tekst: Mijn papa is de allerliefste! Hoop dat ik hem nog binnen heb voor zondag! Cinababy/Infacol: Infacol; Luca vind dat hartstikke smerig!! en het hielp ook niet echt naar mijn idee. Cinababy; Ook dat vind hij smerig, maar weet niet of het helpt, vandaag wel keer gebruikt, maar weet niet of dat spugen door de cinababy komt of door iets anders. Even in de gaten houden. Berg: Heeft Luca ook last van, op zn voorhoofdje. Lydia had er ook erg last van, dus ben er mee bekend haha. Gewoon insmeren met babyolie en dan met een kaartje het er af 'schrapen' Werkt erg goed! Ego: Ben vandaag echt weer eens hartstikke moe.. vanmorgen leek het nog te gaan, was van plan lekker optijd mn bed uit te komen, maar dat werd hem niet. Luca heeft voor de 2e keer op rij van 22.00u tot 05.30u geslapen, die heeft nu echt door wat het begrip 'doorslapen' betekend Om 08.30u kwam hij weer voor de fles, had toen echt moeite om er uit te komen Knallende hoofdpijn en hartstikke moe zijn. (zelfs tot 2x toe zijn flesje weg kunnen kiepen omdat ik de tel kwijt raak bij de schepjes poeder) Geeft niet.. kan een keer een dag, maar ook Luca zit niet lekker in zijn vel, dus werkt beetje dubbelop nu. Hij slaapt bijna niet, en heeft volgens mij hartstikke kramp. Spuugt weer, en is super onrustig. Voel me dr echt rot bij, ben echt ant twijfelen of ik er wel goed aan gedaan heb, om op de Friso te blijven. Hij is ook steeds continu aan het slikken en kokhalzen. Heb steeds sterker het idee dat hij reflux heeft. Moeten vanavond eigenlijk weg, maar aangezien ik zelf helemaal op ben momenteel en Luca ook niet fit is, denk ik maar dat we lekker thuis blijven! We zouden naar een oom gaan en naar oma (1 adres) maar die wonen 10 min bij ons vandaan. Komen ze maar mooi hierheen, zie het niet zitten om Luca helemaal mee te slepen nu hij niet fit is.
Heb gisteren trouwens gehoord dat het spugen ook door het weer komt. Het wisselt steeds waardoor de kindjes van slag raken.
Esmee thanks voor de antwoorden. Merkte dat ons meisje inderdaad voldaan was met de hoeveelheid die ik kolf, dus de productie is goed afgestemd op wat Jaylin nodig heeft. Zo kolfde ik gister 30 cc per borst (was best teleurstellend omdat ik in week 1 100 cc uit 2 borsten kreeg) maar sinds de voeding van 5:00 vannacht kolf ik +- 120 cc in totaal en dat drinkt ze ook. Guusje hier heeft Jaylin vaak ook genoeg aan 20 min. aan een borst hoor. En de keren dat ik er 2 aanbiedt, drinkt ze ze beide goed leeg. Wat fijn dat Guus nu zonder tepelhoedje goed pakt, toch stukken fijner he? Merk dat hier ook met tepelhoedjes morst ze veel en het is zo'n gedoe. Ook blijft er vaak wat melk in het tepelhoedje staan nadat dametje klaar is met drinken. Ook een knoeiboel! Goed dat je op de roze wolk beland bent, lekker genieten meid! ego niet lezen als je aan het eten bent haha effe een ontlastings vraagje; paar dagen na de bevalling kon ik eigenlijk vrij makkelijk naar de wc, kon alleen nog geen druk zetten ivm de hechtingen. Moest toen aan de ijzertabletten en sinds 4 dagen na het beginnen aan die tabletten gaat het ineens vet moeilijk. 1 x per dag moet ik bijna rennen naar de wc en doet het super pijn zodra de ontlasting eruit komt en ik hoef niet te persen of wat. Maar bloedt daarna van achter &heb pijn tijdens en na lijkt echt alsof het er niet door past zegmaar Is dit normaal en hebben meerdere hier last van of zal ik morgen toch effe langs de ha gaan? Heb niet het idee dat het aambeien zijn.. ohhhh mannen! Sinds mannetje met die sportschool wil beginnen praat hij nergens anders meer over. hele dagen lang echt enorm vermoeiend! Heb al een keer voorzichtig grappig gezegd dat hij er echt veel over praat en dat ik daar af en toe geen trek in heb. Moet je je voorstellen he ik zit met mijn handen in het haar omdat Jaylin zoveel krampjes heeft, ondertussen ratelt haar papa als een klein kind aan een stuk door over rubberen matten voor onder zijn apparatuur zodat de gewichten en de vloer niet beschadigen, vervolgens over een bankje dat hij moet kopen etc. Roep ik hem naar binnen om te helpen met voeding/luier verschonen zodat ik kan kolven. En ik zit met de kolf achter zp te lezen, begint ie gewoon te ratelen over vanalles en nog wat in de garage en over dat sportschooltje.. Ik vind het allemaal heel erg leuk en ben best enthousiast erover maar om het 10 uur per dag aan te horen???