Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gravid

Gravid Niet meer actief

Guusje: Jeetje zeg, rare lui!! Kan ik ook nooit zo goed tegen hoor.
    Nu maar hopen dat je gauw iemand anders er voor hebt!
    Wel beter dat je de Hema code meerdere keren kunt gebruiken, zo word shoppen leuk ;)
    Ja gaaf gedichtje he.. ik ben echt zo'n type die dingen wil inplakken voor later haha.
    Zoals nu zn eerste sinterklaas dus ;)

Troetel: Leuk he als mannen wat zoeken.. die kunnen dat blijkbaar niet netjes, hier nog zo 1.
    Wbt de wieg, die hebben wij niet.. scheelt weer ruimte op zolder :p
    Als er hier een 2e kleintjes komt, dan kopen we nieuw (2dehands) ledikantje voor Luca, zodat de 2e uk in het ledikantje kan waar Luca nu in ligt.
    Gewoon doorschuiven haha.

* Tuitbeker, ik heb er 1 van Difrax met harde tuit.
    Maar Luca vind die harde tuit niks, en heb idd ook zo' slow/fast ding er in, die er heel snel uit valt.
    Heb kwa flessen de Avent flessen, dus nu gaf Guusje me de tip dat je daar ook tuitjes voor heb, zodat je de fles omtover in een tuitbeker.
    Dus ga dat maar doen.

All: 16.00u vriendlief van veld opgehaald, en gelijk boodschappen gedaan
    Waren tegen 17.30u thuis, ff opgeruimd, net pizza gegeten.. en Luca ligt ook alweer lekker in bed!
    Ik zo nog even aanrecht opruimen, en dan lekker avond!
    Denk dat we even Fc Twente gaan kijken.

2. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    guusje Jeetje wat irritant zeg idd van mp. Klinkt zoooo bekend, soms wordt je er moe van!!

Wieg Ja hier helaas geen familie wieg, voor Jaylin aangeschaft eigenlijk. Maar ga hem idd dan maar goed inpakken, wil hem toch liever houden voor nu in ieder geval. Vind het nog moeilijk babydingen weg te doen maar zolder en de twee bovenste slaapkamers liggen zo vol!!;) Elke week weer kleertjes erbij die ze niet past, allemaal in die kadodozen van prenatal enzo gestopt.. Waar bewaren jullie de te kleine babykleertjes in? :D
    Normaal bewaar ik onze kleding in koffers, maar die zitten allemaal vol;) Met winter/zomer kleding van ons. En heb ook vrij veel kleding wat nog supergoed is van mij, manlief en gekregen wat goed is voor de verkoop maarja we hebben een hele zolderkamer vol goed voor mp.. !!

tuitbeker Hm ja ik wilde perse geen zachte tuit (kind drinkt maar uit harde tuit, zo ben ik dan weer) anders kan ik net zo goed een fles blijven houden!!
    Voor mij is het fles dan even tuitbeker en dan over naar de gewone bekers hoor. Maar vond die van difrax/avent vrij prijzig. Zeker voor 'even' uitproberen dus toen zag ik deze van nuby maar dat ding heb ik zelf al bijna door de kamer gesmeten:p

3. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Troetel hier inderdaad een los tuitje voor in de Aventfles (uit één van die babydozen)

€6,- voor 2 tuitjes. En je moet wel de 6+ maanden beker/tuitjes nemen, want deze zijn zacht.

Hier werkt het wisselen van tuitjes en speen echt perfect! Speen voor melk en thee en de tuit voor de diksap (heeft meneer zelf bedacht hoor;)).

All wij hadden ook weer wat vannacht:cool:
    We hadden tegen elkaar gezegd dat als onze kleintje voor 5 uur kwam we de speen zouden gaan proberen. Dus ik had mijn ochtendjas en sloffen al klaar gelegd, zodat ik de kou kon trotseren zo heel 's morgens vroeg. We horen zijn gehuil, mijn man kijkt op de wekker en hoe laat is het?
    05.01 uur:(:$:D
    Ik heb hem dus maar aangelegd. Wat een boef!:p

4. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Troetel het is niet zo zeer dat ze niet op kwamen dagen wat me stoort, maar de opmerking dat ik onvriendelijk ben... Snap dat echt niet, want ik ben steeds netjes geweest. Nou ja, ik denk er maar niet meer aan;)

Tuitbeker Van speen naar harde tuit is op zich wel een grote overgang. Ik zou voor de zachte tuit gaan en dan over op beker. Dat gaan wij althans proberen. Gisteren had hij bijvoorbeeld weer zo'n kuur dat hij en niet uit de fles en niet uit de tuit wilde drinken, maar wel uit de dop van de fles!:cool:
    Ik wil gaan proberen dat hij met 1 jaar uit een beker kan drinken.

5. Gravid

Gravid Niet meer actief

Troetel: Haal bij de Xenos of Blokker gewoon van die plastic bakken met deksel.
    En daar bewaar ik de kleertjes in, die bakken kun je mooi stapelen en in hoek zetten ofzo.
    Scheelt best ruimte.

Guusje: Haha 05.01u, doet ie goed :D

Drinken: Hier ga ik ook beginnen met drinken uit beker.
    Wil ook dat ie met 1 jaar uit beker drinkt.. fles ben ik nie zo fan van.

Whahaha,.. ben beetje met foto's ant ouwehoeren.. van die cartoon dingen er van maken.
    Maar heb me nou toch wat gevonden, zat heel erg Luca even belachelijk te maken, maar was wel even geinig ;)
    http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=200191&stc=1&d=1321727648

6. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Guusje Ja dat begreep ik, doelde daar ook op. Hier ook enorm vaak dat mensen onvriendelijk doen en al. Slaat echt nergens op!

Qua tuitbeker bedoelde ik dat ik de difrax en avent tuitbeker zelf zeg maar prijzig vond (geloof rond een tientje dat ze zijn). Zeker om 'uit te proberen'. Jaylin heeft al wel wat tuitbekers maar zonder handgrepen en zonder anti-lek. Van die simpele uit de kadodoos van babydump hadden we enkel. Dus vandaar de nuby geprobeerd.
    Hier geen aventflessen maar difrax dus vandaar niet gevraagd aan jullie hoe dat nou zat met die tuitjes want het een tijd terug wel meegelezen zeg maar.

Nu maar even opzoek naar een andere tuitbeker evt. Maar als ik hoor dat Gravid het ook had met dat fast/slow ding, dan is het misschien maar wennen:) Mn moeder wilde trouwens al aankomen met mijn tuitbeker van vroeger, die scheen ze nog te hebben whahahaha..

Tuitbekerverhaal Bedoel ook niet dat ieder kindje maar direct uit harde tuit moet drinken en er iets mis is als ze daar niet uit drinken hoor!:) Maar bij Jaylin ging het supergoed uit harde tuit dus vind het niet nodig om dan een zachte tuit te geven. Bovendien drinkt Jaylin niet dagelijks uit tuitbeker.

Haar schema is fles, fruithap, fles, fles, groentenhap, fles.
    Ze krijgt zo nu en dan een tussendoortje (1 keer of 2 keer in de week ofzo) een lange vinger, een koekje met een tuitbeker thee of iets. Die tuitbeker is nog geen vast onderdeel zeg maar;)

Gravid Hahahahahahaha die foto! Geweldig:D

Hier Nog steeds op jacht naar de chicco liteway, kwam alleen nu slechte reviews tegen, beetje jammer.. En we waren er net helemaal uit!!
    alleen kan ik het niet uitstaan dat je enkel de variant in black met voetenzak kan vinden en de mooie meiden varianten niet:(

7. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Gravid Haha, wat een geweldige foto! Lig hier gewoon dubbel. Echt humor!:D

Troetel wist niet of je wist van de zachte tuitvariant. Wat super dat Jaylin dat al kan! Dan idd lekker bij de harde tuit blijven hoor! En misschien dat ze juist jouw oude tuitbeker heel fijn vindt?! Baby's zijn rare wezens, dus je weet maar nooit!;)

Het opbergen van de kleertjes; hier in grote dozen. Tussendoor kijk ik steeds weer alles na en doe ik weg wat ik niet zo leuk/mooi/handig vind om te bewaren. Werkt voor mij super, want ik wil altijd veel te veel bewaren.:)

8. Gravid

Gravid Niet meer actief

Guusje: Hahaha ja ik lag hier ook slap van het lachen :D begon eerst met lippie omhoog, toen ik nog een keer klikte was ie nog debieler, en met 3x klikken kwam ik op dit resultaat haha.
    Lekker flauw ;)

Troetel: Wel beter joh dat Jaylin al uit harde tuit drinkt.
    Luca doet dat hier nog niet, en aangezien ik wil dat ie toch drinkt.. dan maar zachte tuit.
    Luca krijgt nog maar 3 flessen, dus doe moet gewoon tussen door ook beker drinken.
    Balen dat je slechte ervaringen gelezen heb!
    Enne.. ik ben juist van het zwart ;) Voor Lydia had ik ook niks rose of rood oid.

9. Gravid

Gravid Niet meer actief

10. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik had vanmiddag een foto shootje gehouden met Gabriël.
    Hier 2 leuke foto's.

11. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    guusje Ohh das een goede tip van tussendoor kijken naar de kleertjes! Hier misschien ook maar eens doen:) Kan dat weer bij de verkoop/weggeef stapel hahahaha..
    Ik ben ook zo'n ik-bewaar-alles muts.. Dat deed ik al op onze flat met onze eigen spullen en nu het huis tig keer zo groot is doe ik het nog erger:D

Ja wie weet wat betreft die tuitbeker, misschien dat mn moeder hem nog kan vinden, ze wist niet precies waar hij lag:) Ook wel grappig al is het een keer voor een foto!

Hier De buggy zoektocht maar weer even uitgesteld. Twijfelde toch wat over die chicco omdat in de winkel de riempjes wel een zee groter leken dan Jaylin, ze zat er echt enorm ruim in.
    Pff wat een gedoe zeg.. haha

12. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Gravid: Lijkt me verschrikkelijk elke zaterdag vol voetbal! Nu ben ik zowiezo al anti-voetbal dus ja :D Wat een lief gedichtje!!! En die foto! hahahahaha

@ Guusje: Ja mijn moeder vertelde het me, ik wilde graag die slaapzak met rozen en afritsbare mouwen, heel de dag nmog 3 op voorraad en ff na 11ve UITVERKOCHT grrrr... Maar mn moeder was zo lief hem in de winkel voor me te halen :D Hadden ze er nog 1!

Wat onbeschoft van die mensen! Ik ben vanmiddag nog 2 vinkjes netjes op weze halen via MP :D

@ Troetel: Je meisje is weer goedgekeurd! Fijn! En ik bewaar alles van Yara hoor! (had dan geen wieg) ook de kinderwagen gaar hier niet weg! Wij willen graag nog een kindje in de toekomst (misschien wel meerdere) en dit is zon fijne wagen!

Hier:

Vanmorgen lekker tot 10 uur blijven liggen met zn 3tjes :) Toen weer ruzie gemaakt ( vriendlief doucht niet omdat ik het baby badje er nog in had staan en die moet ik er maar voor m uithalen :( echt hoe gek denkt die dat ik ben... :x)

Toen hadden we om 13:00 afspraak voor het trimmen van Pul, en dat heeft weer 3 uur geduurd!

Ik had ook een afspraak om 2 kleine zebravinkjes op te halen via MP hier in zwijndrecht dus dat zijn we daarna meteen gaan doen (ze zijn echt schattig! zie foto)

En toen naar huis, gegeten, yara op bed gelegd, hondjes uitgelaten, Yara getroost want die huilde keihard en er zat dr iets dwars (denk het boertje) en nu avond :)

Ik zit sinds gisteren ook op facebook, wie mij als vriendje wil (als ik snap hoe het werkt) mag wel pb'en :D

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Monika: Wat een lieve fotos!!!!!! wat een grote vent al!

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Oja... en ik heb net 2 bossen Rozen gekregen van vriendlief :D Hier heeft een klein marktje gestaan en die waren aan het opruimen net, dan zijn ze altijd ff wat goedkoper ;) Rode en gele :)

15. Vagans

Vagans Niet meer actief

Oja wel de foto bijvoegen haha

16. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gravid Ja we hadden gewoon die tuitbeker voor dr snoet gezet zo van eens kijken wat ze ermee doet. Eerst oppakken en ermee slaan (hahaha mama keihard lachen natuurlijk) en toen pakte ze hem wat onhandig en begon eraan te zuigen en op zn kop te houden. Ze heeft meer moeite met het vasthouden nog, maargoed kleine meisjes moeten ook niet te snel groot worden.
    Ja Luca zit natuurlijk al een stapje verder in zijn schema dan Jaylin.

kleurtje buggy Tja ik ben ook niet zo meisjesachtig maar zwart vind ik ook een beetje té donker en wil nu gek genoeg wel meisjesachtig voor J. Zeker gezien haar kamertje die ik achteraf wat saai vind (muren zijn beige) en haar huidige kinderwagen die bruin is, wil ik wat kleurrrr:D hahaha

Prachtige foto van Luca en jou! Leuk voor later;)
    Monika Leuk die foto’s!
    Vagans Ja hier blijft ook wel veel bewaard, we hebben ook de ruimte. Maar de wieg wilde manlief weg hebben ivm stofhappen.. De kinderwagen gaat sowieso weg, was al een 2e hands die wel goed leek toen der tijd, maar hij bevalt ons niet zo heel goed nu. Volgende keer willen we wel een andere. Maar veel andere dingen bewaar ik wel hoor. Maar het staat nu allemaal op en om het logeerbed heengebouwd haha.

Eh.. Die vent van je heeft toch zelf handen.. Poeh poeh zeg!
    Wel lief van de rozen, hij had zeker wat goed te maken. Ikke PB je effe, heb facebook:D

17. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Lieve vogeltjes Vagans! Gaan ze bij de andere vogeltjes?
    Whaha, wat een kleuter is je vriend toch af en toe:D zou lekker voortaan badje in de douche laten staan. En als cadeautje blokje zee en washandje voor hem kopen.:p haha hij doet zo triest datik er gewoon melig van wordt! Maar ik vind het wel balen voor je dat er weer ruzie om was... Hij heeft een kort lontje...
    Super van die slaapzak! Ik ga nog even voor een broekje voor hem kijken. Wordt bestelling nummer 4 geloof ik:)

Gravid de originele foto is mooier, maar die ander was echt lachen!:)

Monika wat een lief mannetje!

18. Gravid

Gravid Niet meer actief

Monika: Lieve foto's zeg, echt heerlijk manneke om te zien!

Vagans: Leuk die vogeltjes zo!! Kinderachtig van je vriend zeg, heeft ie zelf geen handjes gekregen?
    Nah, wel lief van de rozen toch!!
    Enne.. gaaf dat je van je moeder de slaapzak gehad heb!
    Wbt voetbal, hier is het elke zaterdag 3 uur op het voetbalveld, of althans langs de lijn, en zondags net zo. ;)

Troetel: Ja als je al veel donkere kleuren heb snap ik dat je wat fleurigs en meisjesachtigs wil ;)

Guusje: Ja humor he :p

Twente helaas gelijk gespeeld.. had ik al wel verwacht eigenlijk.
    Ach ja, alles beter dan verliezen ;)
    Nog even wat drinken, even was ophangen en dan bed in!

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Guusje: Ja ze zitten lekker met zn alle bij elkaar :)

20. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Hey Dames,

Zal weer eens iets van me laten horen!!
    Hier gaat alles een stuk beter. Sinds 3 dagen gaat het erg goed met Lise. De antibiotica is goed aangeslagen en ze drinkt haar flesje weer leeg dus mama is weer supergelukkig!!!
    Ze heeft nu nog een toeter gekregen van de huisarts met zo'n pufje, omdat ze wel bang was dat het anders weer heel snel terug zou komen omdat ze nog wel erg piepte!!

Verder weer drukke week gehad, met huisartenbezoek, kinderarts, werken, huishouden en ga zo maar door. Gisteren de Sinterklaasinkopen gedaan. Tim en Lise krijgen samen een grote keuken voor in de speelkamer, kunnen ze (als Lise groter is uiteraard) lekker samen mee spelen. Ook de cadeutjes voor opa (van Sinterklaas) ingekocht. Dus wij zijn er helemaal klaar voor.

Vandaag een lekker rustig dagje. Vanmiddag naar oma (die is vandaag jarig) en dan eten we lekker chinees met zijn allen. Vrijdag ook al feest gehad toen zijn alle ooms en tantes ook geweest, erg gezellig. Tim en Lise daar naar bed gebracht en 's avonds weer uit bed en naar huis. Voor Lise was het de eerste keer dat we dit zo deden en net als haar grote broer sliep ze thuis weer gewoon verder, heerlijk dus!!

Verder donderdag mijn nieuwe contract tekenen en over 1,5 week weer naar de cardioloog. Erg spannend allemaal dus en komt weer snel dichterbij ineens!!

Lfs Yvonne

Deel Deze Pagina