Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Atra: ja idd, de man is de makelaar, onze tussenersoon, de persoon die het allemaal geregeld heeft, de vrouw in dit verhaal is de vrouw van de verhuurder (dus zij is ook onze verhuurster zeg maar)

2. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Pff wat een gedoe.
    Vind de manier van huishouden doen, dat ze daar niks over te zeggen hebben. Als het huis maar schoon is, of niet dan?

3. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Ja mij lijkt ook dat ze niks met het huishouden te maken hebben.
    Sterker nog, hier komen ze werkelijk nooit kijken.
    Lijkt mij gewoon normaal dat ze je lekker laten leven, ipv zo op je lip te zitten.

Wow, ik ben even helemaal blij.. afgelopen week al goeie zaken op mp gedaan, pakket komt nu deze kant op..
    en had gereageerd op een soort demper voor de trompet, zodat je alleen jezelf hoort spelen.
    Kan ik dus thuis oefenen zonder dat L. steeds overstuur raakt.
    Dus ik gereageerd dat dat ding echt welkom was hier, maar moest bieden.
    Ik gedaan, werd ik overboden.. maar ik kon helaas niet hoger.. dus bod ingetrokken.
    Krijg ik net mailtje, dat ik zo enthousiast was er over.. en hij wil graag dat ie goed terecht komt, dus mag het toch hebben!
    Echt zo super dat er nog zulke mensen zijn!!

Ik ga L. weer even op zn rug leggen en speen geven, die is zo moe dat ie de slaap volgens mij niet kan pakken.

4. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Net een heel verhaal getypt als reactie op vagans, klik ik op vorige pagina.. Verhaal weg.. Euhm hoezo blond:D

Vagans even kort dan want heb geen zin om het opnieuw te typen! Was echt een heel verhaal.
    Wat een zeikerds die verhuurders, ze moeten niet zeuren en doen alsof ze jullie 'laatste hoop' waren. Mn haren gaan echt overeind staan van die lui.. Ze hebben geen @#*@#*# te maken met hoe jullie het huishouden doen en of jullie het uberhaupt wel doen. Als het huis maar weer netjes opgeleverd word en aan de eisen voldoet zodra jullie de sleutel ooit weer inleveren. En zolang de buurtbewoners maar geen overlast van jullie hebben en de buitenkant er netjes uitziet heeft die zeur verhuurder niets te zeggen. Weet wat jullie rechten zijn en laat niet op je kop zitten hoor! Stelletje kleuters die verhuurder pff

Gravid Balen dat L. niet kan slapen!

Hier Pff ben al de hele morgen vrij alert op J. ze is kortademig lijkt het wel en maakt als ze op haar rug ligt een soort astma-achtige indruk en geluiden. Het is niet in zoverre dat ik denk van we gaan naar de Ha want ze heeft het niet continue. Twijfel ook of het nadoen is of echt want ze is gewoon vrolijk, geen koorts, geen snotneus, niet hangerig etc.
    Maar schrik wel elke keer als ze zo hapt naar adem en daarna gaat kuchen. We zijn wel allemaal al verkouden geweest (op j. na dan) en flink ook, dus het zou kunnen dat het haar nu te pakken gaat nemen. Maar effe goed in de gaten houden.

Ook had ze vanochtend een wondje in haar oor waarbij het bloeden maar niet stopte, heb wel een halfuur met een tissue constant bij haar oortje gezeten. Ze had met haar nagels (die ik gisteren nota bene geknipt heb) in haar oortje gezeten denk ik, best een diep wondje.. Maar nu is het dicht.

Kleine prinses weer in bed, mama effe twee uurtjes Mamatijd. Heb van de wakkere momenten van prinses maar even gebruik gemaakt, kleine onder de babygym gelegd en samen met mama onder het genot van een filmpje de was opgevouwen en opgeruimd.

Nu even fotootjes van de camera op de laptop zetten en daarna J.'s dagboekje bijwerken, ben blijven hangen bij 14 weken ofzo.. Schaam:(!

5. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Troetel: Wat naar zeg dat ze zo kortademig is.
    Zou maar zo kunnen dat ze verkouden is/word.
    Enne.. gaaf dat je dagboekje bij houd.
    Ik schrijf elke 9e van de maand, als ie weer maandje ouder is dus, een stukje met de belangrijkste (mijlpalen) en leukste dingen uit de afgelopen maand op.
    Dus heb zeg maar een maand boekje.

L. maar uit bed gehaald.. slapen ho maar.
    Nu even in de box, in de hoop dat ie nog meer moe word dan ie al is, zodat ie toch even slaapt straks.
    Al word die hoop gelijk de grond in gestampt, meneertje ligt hier vrolijk te babbelen ;)

6. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Pff, soms zou ik willen dat ik kon zeggen: Ogen dicht en slapen!
    En dat ie dan sliep ;) Ligt hier alleen maar te drammen.. maar slapen ho maar.

7. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Atravim Grr jouw naam is even wennen en irritant typen! haha
    Ja vermoeden dat J. verkouden wordt heb ik ook... Aangezien wij allebei tot voor kort errug verkouden zijn geweest. Maar ze kan nog steeds goed doorslapen en is verder in orde volgens mij dus we zullen het wel zien:)

dagboekje Ja wij houden zowel foto's als dagboekje wekelijks bij. Heb vanmorgen wel besloten dat ik binnenkort de foto's in ieder geval per maand ga sorteren vanaf 6 mnd. En het dagboekje moet ik nog even kijken, denk ook per maand. Bijzondere dingen schrijf ik toch altijd op in mn agenda dus dat vergeet ik niet:D

Haha die L. die niet wil slapen, dondersteen!

8. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Troetel: Haha, sorry ;)
    Maar wel leuk inderdaad, zo'n boekje.. foto's maak ik nog steeds heel veel, maar sorteer ze ook in een map op pc.
    Zo heb ik de foto's van alle kraamdagen echt bij elkaar, dag 1, dag 2 etc.
    Dan heb ik een mapje van 0-3 maand, van 3-6 en nu een mapje van 6-9 maand.
    Zo blijft het beetje overzichtelijk.
    Sowieso elke 9e vd maand maak ik foto, en dan dus een verhaaltje er bij.
    leuk voor later ;)

Enne.. is hier bijna normaal dat ie niet slapen wil ;)

9. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
  10. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Whaaa L. kan al goed zitten zeg. Hier wil hij wel maar blijft omkiepen.
    Ben benieuwd hoe snel hij het zitten door gaat hebben.

11. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hahahaha L. kan idd al goed zitten. Hier een dame die dit dus ook doet sinds euh zo'n 2 weken.. Moest de eerste keer enorm lachen. Zal straks even de foto neerzetten hier:D

Foto's staan op laptop en heb ze al 4 weken niet overgezet naar harde schijf.. schandalig!

Op het CB liepen ze trouwens weer te mopperen: Jaa ze moet het wel in goede volgorde leren he, dus eerst kruipen en dan pas zitten, optrekken, staan, lopen..
    Kan moeilijk t kind terugduwen als ze al half overeind komt of wel soms.. hahahaha

12. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Monika: Ja hij kan echt al goed zitten, als ik hem wil aankleden, of de jas aan wil doen of wat dan ook, zet ik hem ook gewoon zo zittend op de commode, en zonder hem vast te houden kan ik dat truitje of jas aandoen.
    Ideaal!

Troetel: Dat is dus het irritante van het cb, die denken dat kinderen robotjes zijn die alles volgens de regels en in bepaalde volgorde doen.
    Inderdaad, je kunt haar moeilijk terug duwen.
    L. kruipt ook nog niet (oefent wel zoals je op foto zien kunt haha) maar zit in wipstoel en op commode al wel goed.
    : ' L. foei.. je mag niet zitten.. ga liggen nu'
    Pff, kan toch nie ;)

Hehe, volgens mij heeft ie het opgegeven, en slaapt ie nu. (net op bed gelegd weer)
    vriendlief zo thuis, dan vanavond lekker bloemkool met kipsate burgers eten.. vriendlief moet even half uurtje weg daarna.. en dan lekker avond!

13. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Atra? Is de onderste foto ook van heden?? Daar lijkt ie veeeel kleiner als de bovenste

14. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    ow ben helemaal van de leg, ff kopietje van wat ik bij baby en dreumestopic heb geplaatst hoor.

Jeeeeez ben echt helemaal van de leg.. Zal even verhaal vertellen, graag wat meningen.

Ik had mijn zoontje(6 maanden) net op mijn arm, bukte om iets te pakken(zat dus op mijn hurken) en hij wurmt zich op de een of andere manier zo uit mijn armen:$:$ Zo met zijn koppie op het parket!:$:$:(:(

Hij begon meteen heel hard te huilen en heeft een flinke blauwe plek. Ik heb zijn pupillen nagekeken, zijn goed, half uur wakkergehouden(was slaaptijd) en in die tijd heel helder en alert. Heeft ook nog een hele fles leeggedronken na de val, spuugt niet(naja, mondje terug maar dit doet hij altijd). Hij schud wel wat met zijn hoofdje, heeft hoofdpijn denk ik. Heb vallen en stoten spul van vsm opgesmeerd en hij is gaan slapen.

Hij heeft een kwartier voor de val een asperine gehad omdat hij een tandje doorkrijgt en hier de hele dag al niet van slaapt, is dit niet heel slecht?? Misschien zie ik iets niet hierdoor of neemt het wat pijn weg waardoor ik sommige belangrijke symptomen niet zie??

Ik ben echt nogsteeds helemaal van de waps, manlief is heel relaxed en zegt dat t allemaal wel goed komt. Maar ik weet t niet, straks heeft hij een hersenbloeding ofzo?? :(:( Pffft.. Ben echt als de dood, heb de babyfoon aan mn oor zodat ik hem hoor ademen.

Weet het allemaal even niet, moet ik naar de HAP? Even aankijken tot hij weer wakker is??

P.S. Ik voel me zoooooooooo schuldig! Ik heb echt alles uit voorzorg al laag staan, hij zit niet meer in de wagenbak maar in de wandelinzet, ik verschoon hem op de grond omdat hij zo beweegelijk is, altijd vast in de wipstoel en dan dit!?!!!!! Oooh echt blijf maar janken.

15. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Jeetje kwabber!!! Tis heel simpel...bel de HAP gewoon even wat wijsheid is,dan kunnen ze je precies vertellen of je langs moet komen ja of nee.Ik zou het doen want zou vannacht geen oog dichtdoen als mij dit overkomen was.

16. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Wish: Ja is van net ;) diegene dat ie in de wipstoel zit is van gister avond.
    Maar daar zat ik echt naast, en die dat ie op de grond ant oefenen is met kruipen, zat ik verder weg.
    En komt misschien omdat ie 1 arm niet laat zien, en 1 been opgetrokken heeft.

Kwabber: Jeetje, je zult wel flink geschrokken zijn.
    Zou gewoon de hap bellen, heb je zekerheid voor je zelf.

Aaargh, leuk hoor.. een ik-ben-hartstikke-moe-maar-slapen-ben-ik-te-eigenwijs-voor- baby. :$
    Hij is werkelijk alweer de hele dag wakker!!!
    En maar drammen :x bleh.
    Zo de fles er in, en dan lekker zijn bed in!

17. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hahaha atra hij gaat bij jou steeds vroeger naar bed tis nog geen half 6!!!:$

18. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Wish: Hahah, meestal ligt ie rond 18.30 in bed ;)
    En heb hem om 17.30u nog nie in bed gedaan hoor.
    Maar hij gaat zo wel :p

19. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Woooww Kwabber! Das flink schrikken!!:( Bel voor de zekerheid effe de HAP (je kan rond die tijd, hier iig, ook nog de HA bellen voor dit soort kwesties!)

Atra
    Haha die ligt lekker vroeg in bedje. Ken het hoor als dametje hier onrustig is krijgt ze ook wel eens uurtje of halfuurtje eerder de fles en in bed. Nadeel is hier dat het naar bedje gaan een heel ritueel is. (2 x zalfje insmeren, halfuur tot drie kwartier uitbuiken..) Zijn zo een heel uur verder..

Hier Om 16:00 toch even de HA gebeld om zeker te weten dat ik niets over het hoofd zou zien met haar snakken naar adem. Omdat ze nog zo jong is wilden ze haar toch even zien, dus om 18:00 even langs geweest. Even helemaal nagekeken maar niks te horen/ geen koorts. Dus het zal gewoon een nieuw geluidje zijn. Maar ze doet echt alsof ze zwaar astma patient is.. En alsof ze haar adem inhoudt, vindt het nog steeds erg eng en manlief die het nu voor het eerst stond ook te kijken. We zijn nu aan het gissen wat het dan kan zijn want het klinkt echt eng:(

20. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Troetel: Hier ook wel ritueeltje, maar binnen half uur ligt ie wel ;)
    Fijn dat er niks aan de hand is zeg!
    Enne.. soms sta je echt te kijken hoor van al die geluidjes en dingetjes.
    Luca ligt de laatste tijd heel gek te 'gillen' tot ie bijna schor is, dan kucht ie paar keer en ist weer goed.. * tweet tweet * et zal wel ;)

Deel Deze Pagina