Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    @Troetel: hahaha mannen!!! Kan me voorstellen hoor dat je dat een beetje zat wordt de hele dag.
    En wat betreft je ontlasting...het klinkt mij toch in de oren als inwendige aambeien hoor maar ff in de gaten houden en anders ff dokter raadplegen.

@Gravid:Jeetje balen meid dat je zo moe bent!! kan me voorstellen dat je super twijfelt nu met die voeding.Je weet gewoon niet waar je goed aan doet.
    Ik geloof dat ik dat nog het allerergste vind tegenvallen van het moederschap...de onzekerheid en twijfels.

@Vaderdag: Ik heb via hallmark een kaartje met lieve tekst besteld voor en een tshirtje laten bedrukken met mijn papa is de allerliefste,die doe ik hem zondag dan stiekum aan. Verder koop ik nog een flesje parfum voor hem.Dan vind ik het wel weer mooi geweest aangezien ik mn vriend hints moest geven om een mooie bos bloemen te krijgen met moederdag;)

2. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Infacol gaat hier wel aardig goed. Merk dat Luna dr gauw wat rustiger van wordt.
    Maar ik geef haar ook geregeld venkelthee daar reageerd ze ook wel goed op.

Berg heeft Luna nooit geen last van gehad.
    Ik smeer dr hoofdje altijd even lekker in met haarlotion na douche/bad.

Hoe gaat het met poepen bij jullie kleintjes?
    Luna poept maar eens in de 5 dagen ofzo. En naarmate de dagen voorderen des te meer last krijgt ze dr van en gaan dr scheetjes, die ze dan veel laat ook harder stinken.

Ik heb op advies van de kraamzorg gewelde pitloze pruimen in huis die doe ik dan in een pannetje met water, breng ik aan de kook, en dan met een vork druk ik die pruimen uit zodat je dan een pruimensapje krijgt en dit geef ik dr geregeld tussendoor.

Verder hier een goede nacht gehad. Om 22 uur gevoed ze is om 22.30 gaan slapen en om 6 uur werd ze wakker. 20 Minuten gevoed en toen heeft ze weer een poosje geslapen. Daarna heeft Luna lekker met papa gedoucht. Dat vind ze altijd genieten!

3. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    @Poepen: Vince poept hier 1x per dag soms 2x.

4. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Dames met borstvoeding poepen jullie kindjes ook niet dagelijks?
    CB zei dat bv lichtverteerbaar is en kindjes alle voeding soms opgebruiken en hierdoor minder ontlasting hebben.
    Dus dan ga ik er maar vanuit dat Luna alles gebruikt wat ze binnen krijgt. Ze plast wel goed.

Ik ehb voor vaderdag een sleutelhanger met foto van mij en Luna laten maken via i-net. Heeft ie ons altijd bij zich;)
    Hij heeft m al gehad ik kon m niet een week bewaren, vond m zo leuk! En hij viel bij de papa ook goed in de smaak hihhi

5. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    @Guusje,Heerlijk dat je aan het genieten betn, het is je zo gegunt. Kolven vind ik idd ook een gedoe, maar hier in de regio kanik niet makkelijk aan een tepelhoedje komen anders had ik dat al gedaan.
    @meimamma mijnkleine vetnheeft sinds een paar dagen groenige ontlasting,maar wel nog steeds meerdere keren per dag.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dominique poept momenteel eens per dag op de BV, maar heeft ook regelmatig behoorlijke harde scheten ;)

Kolven: ben ook aan het "voorkolven" vanwege een bedrijfsuitje 27/06, ben dan vanaf 12uur smiddags al van huis weg en kom pas rond 2 uur snachts weer thuis ofzo. Ook heb ik de produktie zelf even een beetje opgevoerd :D Ben gisteren begonnen met elke 2 uur kolven ivp elke 3 uur. En dat merk ik dus nu al wel. Produktie begint op te lopen :)

Sprongetje: Dootje heeft er geloof ik ook last van, die is al twee, drie dagen vreselijk jengelig en wil alleen maar bij je liggen.

Vaderdag: heb niets gehaald nog... naja papa was moederdag ook vergeten hoor en hij had ook geen kadootje voor mn verjaardag gehaald :$ Ach komt allemaal wel weer goed, we gaan binnenkort gewoon lekker eens met zn viertjes weg.

7. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @meimamma, over BV is bekend dat kindjes of de hele dag door poepluiers hebben of soms een week lang niet voordat je kindje weer een poepluier heeft. Dit is bij BV dus heel normaal. Jelke heeft tot nu toe bijna elke keer als we hem verschonen ook een poepluier.

8. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Jelke heeft een regeldag volgens mij... Voor het eerst. Hij komt na anderhalf uur a 2 uur alweer met honger!! En hazenslaapjes tussendoor! Nou dat hoort er bij zeggen ze dus.... Gelukkig hadden we vandaag geen plannen en is het baggerweer dus heb alle tijd om er voor!

Vandaag is CB geweest voor het 1e bezoek. Jelke zat vandaag precies op zijn geboortegewicht dus dat is hartstikke mooi. 7 juli mogen we voor het eerst daar heen. We kregen de complimenten dat we zo relaxt zijn als ouders en dat ze kon zien dat we er zo'n handigheid in hebben. Ze vond ons overkomen als ouders met veel zelfvertrouwen en rust. En dat zag ze toch ook wel vaak anders.... Nou is toch fijn om te horen!

Liefs

9. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hier met fv 1x in de 2 dagen een poepluier.

10. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    gravid dat slikken en kokhalzen doet Jaylin ook enorm veel. ook draait ze gek met haar tong en steekt ze hem steeds een stukje naar buiten.

11. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    effe ego meiden ben zo moe ...

Vandaag bij het cb geweest. Maelynn weegt 5095 gram en is 57,5 cm lang :) prima verhouding dus. Ook gelijk de 2 prikken gehad .. gerum kind zette het op een krijsen ... nogal logisch ;)
    Daarna lekker naar huis toe gordijnen dicht gedaan, dvdtje aangezet, boek naast me neer gelegd, Maelynn in kinderwagenbak naast de bank .. dekens en pyjama aan en lekker relaxen. Heb van 12 tot 2 nog effe samen met maelynn geslapen. Net flesje gegeven en nu mn dvdtje afkijken :D heerlijk zn dag zonder verplichtingen :D

@ Poepluiers: Maelynn heeft er zowiezo 3 per dag ;)
    @ Vaderdagcadeau: Hier ook een canvas met handjes en ga nu maar eens een kaartje maken :p

Verder weet ik het effe niet meer ...

alles goed met iedereen?

Liefs

12. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Owww heerlijk Luna ligt al 2 uur in dr ledikantje te slapen!
    R. en ik hebben net even lekker in huis schoongemaakt. We hoeven alleen boven en beneden nog even te stofzuigen. Lekker is dat ook allemaal weer aan kant.

Als die kleine nou vanaf volgende week ook dr slaapmomenten heeft en ook pakt kan deze mama ook eens dr draai proberen te vinden met baby en huishouden;)

Vagans hoe is het nou bij jou meid? Zal denk ik wel druk zijn met dingen regelen. Kunnen jullie het allemaal nog aan?

13. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Denise Geen tepelhoedjes te krijgen?????? Moet ik ze hier voor je kopen en opsturen? Doe ik graag voor je.

14. Gravid

Gravid Niet meer actief

Even ego hoor :)
    1 grote vraag: Meiden, als ik jullie hoor dat jullie kleintjes soms dagen huilen, onrustig zijn, kramp hebben etc.
    Hoe houden jullie je in godsnaam zo lang staande..
    Ik heb vandaag een huilende, niet lekker in zijn vel zittende baby, en ik val nu al bijna om :):$:):)
    Ben moe, saggerijnig.. en giga blij dat vriendlief weer thuis is!!
    Pff,
    Vanmiddag huisarts gebeld, kan morgen middag met Luca terecht!
    Hij huilt, is onrustig, slikt als een bezetene, spuugt, heeft kramp..
    Ik weet echt niet meer wat er is, en wat ik kan doen.
    Sprak net een vriendin en die herkende al deze dingen van haar 5maand oude dochtertje, en die heeft koemelk allergie.
    Dus dat bij huisarts aangekaart, ook dat ik het idee heeft dat hij Reflux heeft, dus kan morgen langs komen en gaan ze hem 'onderzoeken'
    kijken of hij daadwerkelijk wat heeft.
    Pff, heb echt respect voor diegene die dagenlang met een huilend baby'tje lopen.
    Ik red 1 dag al niet :):) En voel me dr hartstikke rot om.
    Kan wel janken momenteel.. bah.

15. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hier geen baby die dagenlang huilt maar wel paar uur per dag dat ie huilt als zn speen niet in is dus dat is echt heen en weer lopen om speen in te doen anders brult ie de hele boel bij elkaar.Nu is ie alweer vanaf 16.00 bezig;) Heb hem in bad gedaan dacht dat dat misschien zou helpen maar nee hahaha
    Nou ja ff uitzingen tot zn voeding en hopelijk slaapt ie daarna.

En hoe ik het volhoud? Ik zal wel moeten en hou steeds voor ogen dat dit voorbij gaat.

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

hoi meiden

tis zwaar hoor al die rouwende mensen
    en dan is yara ook nog is erg huilerig...
    ben blij als alles strax voorbij is, ik mis hier ook zon hoop! sorry daarvoor!

nog een paar daagjes volhouden.

17. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Het wordt je niet kwalijk genomen hoor Vagans. Dikke knuf meid

18. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Hier een meisje war vanavond veel last va krampjes heeft/ had. Tot huilends toen.
    Niets was meer goed. Ik heb dr mar aan mn borst gelegd en na 10 minuten viel ze in slaap en ligt nu heerlijk op mn schoot in dr voedingskussen onder een dekentje te tukken. En dat doet ze al een dik uur.
    Niets troost beter bij pijntjes en verdriet als mama.

Hier iets ondekt wat Luna serieus leuk vind en waar ze echt bij gaat lachen, nu al...
    Als ik dr tegen me aan kou met dr hoofd bij mn schouders en ze kijkt me dan aan tuit ze dr lipjes en geef ik dr telkens kleine kusjes en dan maak ik lachende geluidjes dan begint zij ook te lachen. Zooooo lief. En het is geen toevalstreffer ik heb het al een paar keer gedaan en telkens moet ze lachen en zoekt ze mn gezicht op.
    Zon heerlijk moeder dochter moment *smelt*
    De papa is beetje jaloers;)

19. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Vagans geeft niks dat je hier niet zoveel bent. Heel veel sterkte!

Meimamma ik ben ook jaloers!:D Hier heeft hij één keer gelachen, maar dan wel naar mij!!!!:):)

20. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Vagans Heel veel sterkte meid!

Meimamma Ohhh geweldig. :D

lachjes hier doet meisje dat dus ook al!
    Vorige keer zat ik met haar te knuffelen en kusjes te geven en telkens deed ze me recht aankijken en dan een big smile. En dat tot 4 keer toe, telkens als ik papa riep stopte ze met lachen echt een doosje hoor!

ego Hier nog flink pijn aan mijn achterkantje:( mannetje was naar de apotheek geweest om een soort gel tegen aambeien maar degene die ik moest hebben hadden ze niet, nergens in de hele stad niet (bij geen een apotheek!).. Dus nu maar vaseline/uierzalf aanbrengen. Hopen dat dat werkt!!

Nu nog even kolven, wachten tot meisje komt voor haar voeding en dan lekker knuffelen en dutten:D

Deel Deze Pagina