Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Fem. Dikke knuffel voor je. Het is allemaal niet niks!

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Beterschap voor alle zieke kindjes trouwens!

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Oh ja over muziek maken gesproken, nav Atravim en dr demper.... Ik ga weer eens mn dwarsfluit uit de mottenballen vissen. Ik zing bij een bedrijfskoor en over een week of drie hebben we een korte uitvoering in het kader van kerst en kerstpakketten etc op t werk.

Dus druk allerlei mooie liederen aan het instuderen.... en ik ga eens kijken of ik de begeleiding van een van de liederen kan gaan doen..... of ik het aandurf.... ben behoorlijk "roestig" na weet ik hoeveel jaren niet te hebben gespeeld.

4. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Waarom beginnen jullie geen mei-mamma;s band hiero?;)

5. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Haha dan ben ik gediskwalificeerd; ben echt nieeeeeet muzikaal...!
    Alhoewel dat vind ik zelf.. ;) Krijg vaak te horen dat ik supermooi zing:D

Vraagje Meiden voorheen was er een bep. aantal uren wat er tussen de flessen mocht zitten. Is dat bij de overstap naar 3 voedingen nog steeds? Dat als je de 1e fles om 7:00 geeft, de 2e niet later dan 12:00 gegeven mag worden omdat er dan langer dan 5 uur tussen zit? Of maakt dat nu met fruithappen en ander vocht minder uit??

Hoop dat iemand daar vanavond nog antwoord op kan geven want J. zit niet zo lekker in haar schema dus willen morgen eigenlijk het nieuwe schema er een beetje in gooien

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Wie hebben we dan nog meer met instrumenten dan?

Atravim op trompet
    Ikke op dwarsfluit of zingen.....

7. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Ikke op dwarsfluit en piano

8. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Marjan: Wat leuk dat je dwarsfluit speelt!
    Zo iets verleer je niet hoor ;) Dus weet zeker dat het goed gaat komen.
    Al moet ik wel zeggen, ik had vorige week dinsdag 2 uur lang trompet gespeeld bij het korps, daarna zou ik even op de dwarsfluit van een meisje, maar van trompet gelijk op dwarsfluit, dat wil niet haha.
    Ik heb 10 jaar dwarsfluit gespeeld, en vorig jaar verkocht omdat ik er toch nooit meer op speelde en spullen voor L. nodig had ;)

Fem: Jij ook al dwarsfluit :) En piano is ook erg mooi!

Troetel: Heb geen idee eigenlijk, hier zit 5/6 uur tussen de flessen.
    Fles om 07.00uu a 08.00u (of bordje dan) om 12.00u en om 18.15u.
    Tussendoor fruit, drinken/koekje en groente+toetje, dus volgens mij maakt het niet meer uit.
    Geen idee :)

All: L. toch nog gaan slapen om 21.00u ;) Maar was er heel vrolijk om 06.30u alweer.. even naast ons gelegd tot 08.00u, en toen maar papfles er in.
    Nu ligt ie lekker op zn buik op speelkleed op de grond.
    Denk dat ie binnenkort wel kruip, want allebei zn knietjes gaan dr al onder.. hij zit alleen nog met zn armpjes haha.
    Zo even die demper ophalen, postkantoor zat gister al dicht.. Onderbuurvrouw even aanspreken over haar hond.
    Die was om 23.30u nog aan het blaffen :x
    L. in bad doen, zelf douchen en spullen klaar zetten voor vanmiddag/vanavond, en dan tegen 13.00u naar voetbalveld tot 16.30u en dan naar me ouders.
    Ben benieuwd hoe L. het doet, die zal vanavond wel lkkr drammerig zijn, aangezien ie de wandelwagen niet leuk meer vind, maar op de arm ook niet.
    Dus dat word hem weer vermaken op het veld..soms best vermoeiend als ie dingen wil wat ie nog nie kan.
    Word tijd dat ie ga lopen haha.

9. Meijke

Meijke Niet meer actief

Troetel, wij geven nog 4 flessen dus weet het niet.
    7.00 180/6 met 2 eetlepels pap
    9.00 fruit (vandaag een hele peer :D!)
    11.00 fles 180/6
    15.00 fles 180/6
    17.30 avondeten ongeveer half potje (daarna wil ze niet meer)
    19.00 fles 180/6

We merken wel dat ze trek heeft, soms huilen als de fles op is...dus gaan dit weekend weer oefenen met brood. We willen dan tussen 11.00-15.00 ergens brood doen afhankelijk van wanneer ze wakker is.

10. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    @Marjan: Ik dacht dat Guusje ook een instrument speelde

11. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Wish: Ja Guusje speelt gitaar.

All: Ik de demper uitgeprobeerd, je hoort nog wel wat.. maar bijna niks.
    L. huilde niet, dus dit is wel een goeie zet geweest!
    Zelf heb ik oordopjes in en hoor het wel 'normaal'
    Het is wel even wennen, omdat je harder blazen moet.. maar kan tenminste oefenen!
    L. lekker in bad geweest, net even half uurtje geslapen, nu even fles, en dan over uurtje richting veld!

Fijne dag meiden

12. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik bespeel ook geen enkel insturment.

@ Atra: fijn dat de demper zn werk doet!

Hier:

Vanmiddag ff meegevaren met vriendlief, die kwam langs zwijndrecht varen. Yara vond het erg leuk allemaal. Savonds bij mn ouders gegeten en daarna nog ff boodschapjes gehaald.

Vandaag heeft Yara voor het eerst echt geschaterd!!!
    En ik heb het opgenomen met mn mob, zooo lief!

Ik had van de VGZ een knisperboekje gekregen voor dr en zat daar gek mee te doen, toen begon ze toch te schateren ineens!!!! Super lief!

Ga het ff uploaden en dan plaats ik de link!

Alleen beetje jammer dat al mijn filmpjes dwars komen, naja dan zou ik zeggen buig je nek want het filmpje is het echt waard ;)

13. Meijke

Meijke Niet meer actief

Aaah wat super schattig Vagans :D!

14. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Vagans ik zag het al op fb. Zo schattig

15. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hoihoi! Was ik weer eventjes!

Heb het zo allemaal niet precies onthouden hoor, drukdrukdruk weer! Remus heeft besloten dat slapen overdag helemaal niet zo nodig is, van de een op de andere dag slaapt hij nog 3 á 4 keer 45 minuten(soms 90 min)? Waar hij eerst max een uur wakker was en dan 60 tot 120 minuten sliep. Heel apart. Naja primaa, hij is wel gezellig dus dan mag het :D!!

Afgelopen week weer een boel gedaan, vandaag verf gehaald om de muur in de woonkamer te doen en lak(in de aanbieding) in soort metallicblauw voor op Remus zijn kamertje, eens kijken wat ik onder handen ga nemen:D:D:D Verder moet ik de inloopkast nog op en inruimen en nog een hele berg strijken, whahah heb wel plannen hoor.
    Vandaag naar de Karwei geweest en goed geslaagd en naar de Ah, vind ik toch altijd een fijne supermarkt. Daarna even fruithapjes(mango, peer, appel en combi's van die drie) en groentehapjes(jeeej morgen introduceren!! We beginnen met courgette, als dat 3x goed gaat met bloemkool) gemaakt voor ruim een week. Lekker in de vriezer dus ben weer even voorzien! Ben wel benieuwd hoe dat gaat hoor, denk dat hij groente niet zo lekker vind. Mag ik daar zo'n zoetig babykoekje doorheen verkruimelen? Als hij het niet wil? Of mengen met fruit? Weet t eigenlijk niet zo goed. Hij eet al wel babykoekjes, kauwt/ sabbelt hij helemaal op. Maar die zijn ook lekker zoet.

Morgenochtend een vroege dienst draaien(07.30 tot 15.00 u, valt mee) en middag ff naar de H&M om zo'n smokingboxpakje te halen. Vind ze echt geweldig!!

Zal even op een paar onthouden dingen reageren, ben echt een zeef momenteel..

Ik las veel over pijn, wat naar toch dat er zo veel mensen last van chronische dingen hebben hier. Echt heel erg vervelend.. Je wordt er ook zo moe van dus lijkt me erg lastig met een kleintje. Hier niet iets "ergs" gelukkig. Wel heel veel eczeem, ook veel soorten. Op mijn hoofdhuid seborrisch(zoiets..) eczeem, op mijn gezicht als ik stress heb rode vlekken, op mijn handen contact eczeem en als ik zwem helemaal rode vlekken. Maar gelukkig sinds ik bij een dermatoloog loop goed onder controle te houden! Daarnaast een spastische darm, vind mijn ha. Maar ik niet want als ik melk(pure melkproducten zoals melk en yogurt) drink heb ik hele erge last en als ik bier drink ook extreem. Wel raar maargoed, hij vindt het geen allergie. Maar heb er zoiezo wel veel last van, eet ook niet helemaal koemelkvrij. Misschien toch eens aandringen op een dieëtiste. En nog heel veel last van mijn bekken en van de ischias in mijn benen en gekneusde ribben(al vanaf de zwangerschap van Dante). Maar, opzich goed te doen hoor!! Ben ook heeeeeeel eigenwijs dus doe gewoon alles en neem wel een asperine als het te erg word.

Ik las ook nog iets over een band, whahahaha nou als jullie mij erbij willen wordt het de josti band want ben echt a-muzikaal! Ik wil wel met zo'n stokje zwaaien:D

Vagans ik zag je filmje en vind hem echt heeeeel erg snoezig!!

Hmmsz verder weet ik het niet meer, morgen goed bijlezen! Fijne avond allemaal!!xx

16. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Oww en gezellig dat er weer zoveel dames kletsen!!! Leuk dat iedereen er weer is!!!

17. Meijke

Meijke Niet meer actief

Pfoe...hier is ze al daaaagen heel vermoeiend ;). Niet willen slapen, zodra we haar neerleggen wordt ze al onrustig en als we de kamer uit zijn...gillen en roepen. En als er niet snel genoeg iemand komt huilen. Ze is bekaf maar slapen ho maar!

En ik probeer mijn huis in te pakken want donderdag de sleutel :D. Haha dat inpakken lukt dus nog niet zo...

18. Meijke

Meijke Niet meer actief

En heb dus ook niet zoveel tijd hier te zijn... Ze ligt er nu een half uur in, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar...zucht ;)

19. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Goede morgen!

Was ik ook weer eens... Drukke en onwijs vermoeiende werkdagen gehad. Gister was ons mannetje heel ziek 39,7 graden koorts:$ we hebben hem dus maar lekker vertroeteld, maar wat is dat vermoeiend na een mega gebroken nacht. Daarbij heel alert geweest op stijve nek en zijn fontanelletje. Ben zelf ook niet fit en verkouden dus dat werkt lekker mee. Gelukkig is hij nu een stuk fitter en was zijn temperatuur net 38,1.

Jostiband...:p ik speel ook accordeon, dus we zijn bijna compleet!:D

Lief filmpje Vagans!

Deel Deze Pagina