Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik speel gitaar en saxofoon :D

2. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    En ik heb nog electr. gitaar.. dus dan moeten we compleet zijn haha :D

Vagans: Wat een leuk filmpje zo!! Leuk he dat schateren.

Kwabber: Druk bezig dus!

Guusje: He wat naar dat Guus ziek was.
    Gelukkig gaat het alweer beter!

Meijke: Verhuizen dus! Leuk zeg, succes!

All: Jee, wat was het gister middag koud op het veld!!
    Gewoon van 13.00u tot 16.30u dr gestaan, was bijna een ijspopje.
    Ik had de regenhoes over de wandelwagen gedaan, dus L. zat lekker uit de wind, die had het nog het warmste van ons allemaal.
    Rond 17.15u waren we bij me ouders, was erg gezellig!
    L. heeft zowaar goed geslapen daar, van 19.30u tot bijna 22.15u.
    Dus die was totaal niet drammerig, gewoon lekker vrolijk.
    Die heeft het super goed gedaan gister.
    23.30u waren we weer thuis, L. op bed gedaan, sliep bijna gelijk weer.
    Helaas vanmorgen om 05.30u wel weer wakker, maar tussen ons in gelegd tot 08.30u, toen fles gegeven, vriendlief richting veld gegaan, en ik met L. nog lekker tot 10.30u op bed gelegen.
    Lekker relax!
    Zo even afwasje, L. zit JimJam te kijken met drinken en koekie.. die gaat zo nog even plat denk.. en ik hou het vandaag errug rustig!

3. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Hey Dames,

Hier geen instrument dus kan helaas niet meedoen met de band ;).

Druk gehad eind van de week, donderdag vrijdag werken, zaterdag naar de Sint bij mijn man op het werk en 's avonds een verjaardag. Zometeen kindjes bij opa en oma ophalen, want die hebben daar vannacht geslapen. Lise blijft dan nog wel even daar, want wij gaan met Tim naar de Sinterklaasvoorstelling bij ons in het theater!!
    Ben erg benieuwd wat hij ervan vindt.
    En dan de dagen aftellen, woensdag weer naar de cardioloog. Merk dat de spanning weer opkomt, komt weer dichterbij. Nog een paar dagen wachten en dan weten we hopelijk meer!!

Fijn weekend nog allemaal!
    Lfs Yvonne

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ kwabber: Hier ook ecceem, Psoriasis :( ook in mn gezicht en op dit moment ook over mn hele lichaam... mag niks gebruiken ertegen ivm de BV, durf er gewoon niet door te zwemmen terwijl ik dit zo graag wil! (p.s. op mijn fotos wis ik de plekjes weg, schaam me dood)

@ Meijke: wij hadden tijdens het verhuizen nog heel veel niet ingepakt! Das echt kut dus ik zou zeggen, zet m op!!!

@ Guusje: Sneu he die koorts, Yara was toen ook zo ziellig met 39,6

@ Gravid: Soms zou je gewoon bij de in de kinderwagen willen kruipen omdat ze zo lekker (en warm) daarin zitten hihi

@ Yvon: Kan de spanning goed begrijpen! Suc6!

Hier: Yara kwam vanacht om half 4 en 7 uur. Netjes voor haar doen dus :)

Wil al steeds naar de kinderboerderij maja het weer vandaag is niet zo lekker (veel koude wind) dus blijven we maar binnen.

Net alvast de kip gemarineerd want vanaaf eten we zelfgemaakte nasi met kip sathe. :D jammmmm

Ik probeer het altijd zo veel mogelijk op die van de chinees te laten lijken haha, uit zon pakje vind ik echt heel vies ;)

5. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hoi hoi

ff ego hoor...
    Gisteren bij Sinterklaasfeest geweest van vriend zn werk...was heel gezellig! Vince was hulppietje;) Zal ff foto spammen.
    Vanmiddag brood geintroduceerd bij Vince en hij heeft meteen een hele boterham op!!!:$ Zit alleen nu zo te klooien met zn schema...lijkt wel of we de hele dag met eten bezig zijn.
    Wat is jullie schema nu? Ik geef hem 3 flessen nu.

6. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Monika wauw! Saxofoon! Speel je dat dan in een bandje of orkest?

Yvon woensdag is dus een hele spannende dag voor jullie! Ik zal aan jullie denken en hoop zo dat jullie goed nieuws gaan krijgen! Doet Lise het nu verder weer goed?

Vagans klinkt lekker wat je gaat eten!

Wish Vince al hulppiet?! Toe maar!;) Dit schijnt ook echt een periode te zijn dat je alleen met eten bezig bent. Maar periodes gaan weer over, dus deze ook:p

Wij zitten nog op 4 voedingen;
    04.00 - 07.00 borstvoeding
    10.00 fruithapje
    12.00 brood en fles 180/6
    15.00 koek en diksap/thee
    17.00 fles 180/6 (was eergisteren nog bv!)
    20.00 rijstewafel/soepstengel en diksap/thee
    22.00 fles 180/6 (Friso extra)

7. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Yvon: Spannend dus weer! Dikke knuffel.

Vagans: Klinkt lekker zeg! Enne.. hier ook rot weer hoor, koude harde wind en regen.

Wish: Haha geinig, nu al hulppietje ;)
    * Schema hier:
    - Tussen 07.00u en 08.00u Pap (180+6+Bambix)
    - 10.00u Fruit
    - 12.00u Brood + 180+6 (wat niet altijd op gaat)
    - 15.00u Drinken + Koekje
    - 16.30u Groente + Toetje
    - 18.00u a 18.15u 180+6

All: Vriendlief was zn portomonee kwijt, bleek ie in Arnhem langs de snelweg bij de shell te liggen :( Dus die net maar 'even' opgehaald, even 1,5uur in auto gezeten.
    Maar alles zat er nog in, op wat kleingeld na.
    Dus wel mazzel!
    Even de wasmachine aangezet, straks dus even ophangen.. en verder rustig middagje nog en avond.
    Hier erwtensoep met stokbrood op het menu, lekker makkelijk!

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

jaaaaaaaaaaaaaaa Yara draaide net voor het eerst zelf op dr buik! daarna ging ze huilen haha

9. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wat goed Vagans! Grappig, onze meid ook sinds deze week! Ze zijn allebei even oud natuurlijk (zelfde dag) maar dan nog...leuk dat ze zo gelijk op gaan!

10. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hulppietje Vince;)

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Leuk Wish, van de boterham!

Atra en Guus, hoeveel brood eten jullie kleintjes en hoeveel groente?

Hier heeft ze vandaag veel op!!! Te veel??
    180/6 + 3 Bambix
    Halve peer
    180/6
    Halve boterham + 20 cc diksap
    180/6
    Half groot potje groente (100 Gr. dus)
    180/6

Is dat niet veel te veel :)? En dat tussen 6.45 en 19.15...;)

12. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Meijke: Waarom te veel? Vind het er goed uit zien zo hoor.
    En als ze het wil, prima dan!
    L. bied ik halve boterham aan, maar eet ie nog nie altijd alles van op.
    En wbt groente en fruit, kreeg ie tot vandaag aan toe half potje van,
    Maar nu was bordje leeg vanavond (half potje groente), zijn toetje was op, en hij bleef maar huilen dat ie meer honger had.
    Dus vanaf morgen ga ik zowel heel potje fruit als heel potje groente geven.
    Hij geeft zelf aan er aan toe te zijn.

Vagans/Meijke: Wow wat goed van jullie meiden!!

Wish: Wat een lief kereltje, leuke foto zo!!

Wij Save the last dance aant kijken, en denk dak tussen 21.00u en 21.30u lekker na boven ga!
    Lekker optijd.

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Wish: wat leuk!

@ Meijke: Heel grappig ja!

@ Atra: oeps, gemist... niet dat ik de film niet al 100x gezien heb hoor ;) kwam trouwens vet vroeg!

Hier:

Yara ligt op bed, hondjes zijn uit geweest, eten was lekker en nu lekker bankhangen. Vriendlief moet morgen om half 8 al weer aan boord zijn en komt wss weer de hele week niet naar huis...

fijne aaf meiden!

14. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Zo'n zielig mannetje hier.... Huilen, huilen, net 39,6 wil wel drinken en eten al gaan de flessen niet op. Hij huilt zo zielig.... En ik kan hem zo moeilijk tegen me aan houden want mijn ene borst staat op springen!

Meijke, lijkt me niet te veel hoor. Ik bied de bijvoeding voor de fles aan, zodat hij zelf goed kan aangeven dat hij genoeg heeft. Uiteindelijk vervangt de bijvoeding de fles.
    Hier halve soms 3/4 boterham, potje fruit en potje groenten, al vergeten we vaak de groenten:) moet daar van de week maar eens serieus mee aan de slag.

Vagans succes deze week!

Atravim, heerlijk er op tijd in!

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    @Dwarsfluit... nou goed dat ik er gistermiddag bij mn ouders over begon... had nog niet geprobeerd te spelen.... zegt mn moeder oh ja, je fluit ligt nog hier in de kast hè :) Ja, ivm de verhuizing hebben we m bij mn ouders in bewaring gegeven.... nooit weer aan gedacht.
    Dus de fluit is inmiddels mee naar Duitsland, nu nog oefenen :)

Gisteren bij mn vriendin geweest, ze was aardig "op't skik" zoals we in Friesland zeggen. Het viel op zich mee vond ik, al moest ik vandaag wel heel erg stoom afblazen ;) Dus de dakpannen hebben hier wel even gerammeld vanochtend.

Vanmiddag maar even lekker uitgewaaid op de zeedijk aan de Dollard, waaiden zowat van de dijk af man... zo'n wind. Maar wel even heel lekker. Afgelsoten met een heerlijke portie kibbeling en later nog een lekkere McFlurry opgehaald.

Woensdag vrijwilligerswerk doen, via het werk, actie Schoenmaatjes. Schoenendozen controleren op "verboden" waar en evt nog aanvullen wanneer de inhoud nog erg karig is. Geeft altijd veel voldoening om dit te doen vind ik. Dit jaar help ik vier dagen mee.

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Guusje: ahhh... ik weet nog goed een paar weekjes terug dat Yara zo was dat ik de hele dag met een baby op mn arm liep... is echt zo sneu! Gelukkig drinkt die wel, das belangrijk!
    Beterschap voor je kleine man!

17. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Marjan, fijn dat je na het bezoek aan je vriendin nog even lekker kon uitwaaien. Het zijn heftige bezoekjes, maar ik weet zeker dat ze het fijn vond. Wat een heftige tijd zeg! Sterkte ook voor jou.
    Super van die schoenmaatjes. Leuk dat je het doet! Wij controleren ze op school al en vullen ze eventueel aan, maar dat wordt dus nog een keer gedaan.

Pfff, wat een nacht! Oh, het is nog nacht;)
    22.00 uur gevoed, fles ging bijna leeg temp. 38,5
    24.00 uur borst gegeven, was ontroostbaar, diarree
    03.00 uur borst gegeven, was ontroostbaar
    04.00 uur getroost
    05.00 uur ontroostbaar, niet willen eten, temp 39,9:$ zetpil gegeven, maar die er volgens mij alweer uitgewerkt. Ben hem nu aan het wiegen in de wandelwagen en volgens mij slaapt hij bijna.

Moet denk ik straks toch de HA maar bellen. Zaterdag was 39,5 zondag 39,7 en nu dus 39,9. Hij drinkt verder wel redelijk. Overstrekt zijn nekje wel veel, maar kan ook weer zijn kin op de borst krijgen.

18. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Goedemorgen allemaal, vanaf vandaag weer iets meer tijd!! Ga ik het weer even bijhouden hier:D

Guusje ik zou idd de dokter even bellen, dat is wel hele hoge koorts. Een dagje kan nog wel maar zo lang is denk ik niet goed. Knuffel voor je kleine mannetje, zielig hoor. Ow en wel heel fijn dat je nu nog wat BV hebt, met diarree en koorts is vaker aanleggen juist goed en met KV heb je een max natuurlijk. Heel veel succes en ik hoop dat hij snel weer opknapt.

schema: Hier nog aan het klooien, vandaag over op nr2 en vind het doodeng, hij zit nog aan de 1000 per dag. Ik hoop maar dat t goed gaat en hij niet meer wil dan hij mag.. Hij komt ook nogsteeds om de drie uur voor voeding.

Dit had ik bedacht:
    06.00 uur(ongeveer, dan is hij vaak wakker) 1e fles 190+6
    09.00 uur 200 gram(dit zit toch in een groot potje?) vers -maar wel gekookt en gepureerd- fruit en wat thee/diksap/water.
    11.00 uur 2e fles 190+6
    14.00 uur 3e fles 190+6
    17.00 uur groente 120 gram(eerst even wennen, courgette gaat goed morgen bloemkool proberen) vers -maar wel gekookt en gepureerd-, bambixkoekje en wat water/diksap/thee
    19.00 uur/ 20.00 uur 4e fles 190+6

Is dit een goed schema zo? Vind het maar lastig. Ow en na het fruit/groentehapje kijk ik hoe lang hij het volhoud, als hij er 3 uur tussen laat is dat natuurlijk ook geweldig maar daar heb ik niet zo veel vertrouwen in.

19. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    #4859 Kwabbernoot, 28 nov 2011
    Laatst bewerkt: 28 nov 2011
    Wish wat een droppie!!

Heeee lees net dat er 2 kindjes kunnen draaien! Wat goed zeg!!!!!

20. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Guusje, wat ik nog weet van op het kdv is dat als je kindje zo'n hoge koorts heeft hij zijn helmpje ook niet op mag houden anders komt hij zijn warmte niet kwijt.
    Ik zou sowieso even overleggen met de HA wat nu te doen.

Deel Deze Pagina