Vagans: Ja erg spannend, weer een dagje voorbij nog 2 te gaan!! We hebben woensdag pas om 15.45 een afspraak dus zal de hele dag wel zitten te zenuwen Lekker hoor Nasi met Kipsate!! Ik marineer de kip ook altijd zelf veeeeel lekkerder!! Wish: Wat een leuke foto!! Leuk hoor hulppietje!! Guusje: Lise doet het nu weer goed!! Meeste flessen drinkt ze nu netjes leeg!! Tussen de 150 en 190 cc per fles nu. Even duimen dat het gaatje kleiner is geworden!! Altra: Jeeeh, wat een geluk zeg dat alles er nog in zat!! Vagans: Wat goed dat Yara is omgedraaid!! Hier nog niet, wel helemaal op de zij liggen, maar nog niet doordraaien! Guusje: beterschap met je mannetje, zo zielig als ze ziek zijn. Lees net je volgende bericht, jeeh wat een nacht zeg. Zou ook zeker even naar de HA gaan, succes vandaag. Hier weer druk dagje, even naar CB om te wegen en dan komen ze vanmiddag de inenting voor het RS-virus weer geven. Gisteren naar de Sinterklaasshow geweest in het theater in ons dorp. Erg leuk, Tim heeft genoten, al duurde het voor hem nog net iets te lang 1 uur en een kwartier, maar ja hij is ook pas 3. Volgend jaar gaan we weer!!
Ow Monika daar had ik idd ook nog helemaal niet over nagedacht(niet dat Remus een helmpje heeft maargoed). Zijn er dan meer dingen waarbij je dat helmpje niet op mag? Lijkt me best ingewikkeld allemaal, je moet al bij zoveel stilstaan. Yvon spannend woensdag!!! Jee ik ga echt voor jullie duimen! En wat super dat ze zo goed drinkt nu!!
Hij mag hem zover ik weet alleen niet op bij koorts en als hij in bad gaat. Verder zou hem hem sowieso 23 uur per dag op moeten hebben.
Klopt helemaal Monika! toen we vrijdagavond 38,5 hadden getemperatuurd hebben we het helmpje gelijk afgezet. Net HA gebeld kan om 11 uur terecht. Al de hele ochtend 39,9 en net zelfs 40,1 heb nog nooit gehad dat de thermometer dat aangaf. Hij wil alleen met zijn hoofdje achterover liggen en dat vind ik wel een beetje eng.
Jeetje Guusje kan ik me voorstellen, is hij misschien benauwd? Lijkt mij ook eng, wel fijn dat je mooi snel bij de Ha terecht kan. En 23 uur per dag Dat is best veel zeg!
Hij is goed verkouden en daarbij de koorts. Denk dus gewoon aan een griepje, maar voor de zekerheid vind ik het wel fijn dat ik zo al terecht kan. Eerst werd me verteld dat baby's snel hoge koorts hebben. I know, maar al 3 dagen? Ze hebben een plekje gemaakt, want zaten eigenlijk al vol, dus dat vind ik weer positief! 23 uur lijkt veel, maar voor ons is het al heel normaal. Door het helmpje is zijn hoofdje al ronder geworden, waardoor hij nu ook zonder helmpje met zijn hoofdje de goede kant op ligt. De kan die afgeplat is heeft zo ruimte om te groeien en dus boller te worden. Ik ga de luiertas pakken, mannetje in maxi-cosi zetten en richting ha. Tot straks!
vanavond om 19:40 laat ik mijn laatste muisje inslapen. Ik begon met 6 muisjes toen ik mijn vriend net had leren kennen. We hebben heel veel met elkaar meegemaakt en nu moet ik afscheid nemen van mn laatste muisje omdat ze een enorme tumor heeft aan dr poot... het is de laatste tijd hard gegroeid en het is onmogelijk dat ze er geen pijn van heeft... einden van een tijdperk weer bah Dit is Nafta, toen ze nog gezond en levendig was!
Vagans: Jeetje wat naar meis! Maar zo'n tumor is inderdaad vrij erg bij o.a. muisjes. Ik had een hamstertje, ook met een tumor.. en die is toen ook vrij snel dood gegaan. Beestje was nog geen 2 jaar oud, echt zo sneu. Dikke knuffel!! Guusje: He meis, wat fijn dat je zo gauw al terecht kon bij de ha! Hopelijk is het maar een gewone griep, maar snap goed dat je dit wat eng vind, zo hoog die temp. Hoop maar dat ie gauw weer opknapt! Dikke knuffel voor jullie. Yvon: Wat leuk dat Tim zo heeft genoten!! Succes op cb en met de prikjes vanmiddag! Marjan: Geloof best dat het heftig was bij je vriendin. Fijn dat je daarna even lekker uit ben wezen waaien! Enne.. ook hier rammelen de dakpannen wel eens hoor, moet kunnen zo af en toe Hoe ist met je stiefdochter? (zeg ik goed toch? ) Kwabber: Met 4 flessen is dit een best schema volgens mij. Zou alleen persoonlijk het koekje weg laten bij de groente, en het drinken ook, en daar een toetje voor in de plaats doen. All: Hm, als L. zich vanmorgen vergiste, mag ie dat elke ochtend doen. Hij kwam om 08.00u pas!! (ipv 05.30u zoals eerdere ochtenden) Vond ik wel errug lekker as ik eerlijk ben. Pap uit bordje gegeven, vind ie toch beter dan de fles, is nu meer verzadigd. Dus de ochtend fles is er hier definitief af vanaf vandaag. Wezen wandelen, boodschappen gedaan.. fruit gegeven, en nu ligt ie alweer bijna uur in bed. Had zelf gister de was al heel eind gedaan, dus vandaag lekker rustig. Beetje rommelen in huis.
Jeetje vagans wat balen van je muisje. Maar helaas weet je dat als je huisdieren neemt, dat die tijd ooit zal komen. Veel sterkte vanavond.
Bedankt voor de reacties allemaal, is idd erg spannend en ben reuzeblij dat ons meisje weer goed drinkt. Ze weegt nu 7600 en 66,5 cm dus dat gaat supergoed. Vagans, wat vervelend van je muisje. Niet leuk als je van je diertjes afscheid moet nemen. Hoe was het bij de ha, guusje??
Ja het is zowiezo een veel vorkomend probleem bij ratten en muizen omdat deze aftammen van de laboratorium rat die die tumoren juist moesten krijgen voor het testen. Verder is het hier rustig. vriendlief is werken en had de kinderwagen nog in de auto!!! Die is die vanmiddag ff snel komen brengen omdat ze toevallig ff met de boot naar de werf moesten (anders kan ik zo een hele week zonder komen te zitten) Ze zijn hier ook de dakgoten aan het vernieuwen dus weer heel de tijd mensen over de vloer... naja dan bewaar ik het stofzuigen wel voor als ze weer weg zijn, anders heeft het toch geen zin!
Atra Fijn dat de demper werkt! Vagans Superlief die schaterlach! kwabber Een tip voor de hapjes: zelf doen alsof het heel lekker is en toejuichen als hij het op eet. Hier heeft ze zo haar favorieten. Worteltjes vind ze heerlijk en ook brocoli gaat er wel in. Komkommer had ze wat meer moeite mee en dat hebben we na 3 dagen ook niet meer geprobeerd. Al ging het er de derde dag beter in dan de eerste dag. En opvallend was ook dat toen mijn moeder het een keer gaf ze ervan smulde!?? Koekje erdoor doe ik alleen als het dun is om het dikker te maken. Wat heb jij ook veel kwaaltjes zeg meis, en ook veel dat na de zwangerschap is ontstaan. Kan begrijpen dat het erg vervelend is! Maar je leert er mee te leven ook he? Meijke suc6 met de verhuizing! Guus Wat fijn dat het beter gaat met Guus. Yvon suc6 woensdag bij de cardioloog, kan de spanning begrijpen. wish oh zo herkenbaar dat gevecht met het schema. Ons schema is nu: 07:00 220 +7 10:30 fruithap met een verkruimeld koekje en een tuitbeker thee/water 13:00 220+7 16:30/17:00 groentehap met een tuitbeker water/thee 18:30 220+7 als we met 7 mnd brood gaan introduceren doen we dat naast de fles van 13:00. Dus stukje brood en dan kijken wat ze nog van de fles drinkt. vagans joepieee! Super dat yara draait:d meijke Denk dat de kleine meid vanzelf de 2efles minder gaat drinken als ze voldoende heeft aan het vaste voedsel. Hier hebben we daar niet op gewacht maar gewoon zelf een nieuw schema geïntroduceerd omdat Jaylin naar mijn idee gewoon niet genoeg slaap kon pakken. Ze is nu s ochtends ook niet meer om 6 uur al wakker maar slaapt netjes tot 10 voor 7, dus het werpt zijn vruchten af. En ze pakt de slaap tussendoor beter. Maar zolang jullie meisje die fles drinkt, lekker blijven geven hoor! Guusje Zou idd even de dokter bellen als je het niet vertrouwt. Knuff voor jou en de kleine man! Vagans Wat ontzettend rot van je muisje. Dikke knuffel! Yvon Dat is zeker mooi gewicht en lengte. Hier Druk weekend gehad. Zaterdag verjaardag van Omaatje van vriendlief gehad. Was wel leuk, ze is erg down vaak omdat ze sindskort in een verzorgingstehuis zit maar als ze Jaylin ziet fleurt ze helemaal op! En ronduit vertellen over toen haar eigen kinders geboren werden ( 60 en 50 jaar terug haha). Hebben nog op de valreep een kadootje moeten maken, daar baal ik altijd zo enorm van. Maar we hebben haar een prachtige foto van ons gezinnetje gegeven in een lijstje. Ze was er erg blij mee. Dat fleurt haar kamertje wat op. Zondag naar Ikea en Prenatal geweest in Breda. Even kijken voor een buggy en effe shoppen bij Ikea. Weer wat leuke dingetjes gekocht, voor de buggy niet geslaagd. We willen nu wel de chicco liteway. Maar die heeft geen voetenzakken bijpassend (behalve de zwarte buggy-set) en rood/roze was er niet meer en roze was het showroommodel ja dahaag! Dus nu maar buggy op i-net bestellen en even kijken welke universele voetenzak we erbij doen. Sinds zaterdag zijn we over op een nieuw schema en nr 2 gaan combineren met 1. Even vermengen zodat ze geen last krijgt en daarna over. Even twee stappen in 1 keer, misschien niet geheel slim maar dat schema liep echt niet lekker en die flessen klokte ze naar binnen als een dorstig paard. Nu na 2 dagen zien we wel vooruitgang. Meer fruit en groente gaan geven, dat gaat er met gemak in. De tuitbeker vind ze nog een beetje gek, dus dat is wennen. Ze verslikt zich gauw in thee of water dus nu vraag ik me af of diksap ook echt dikker is dan bijv. water? Anders gaan we dat even proberen. Haar ontlasting heeft er wel onder te lijden dus ben blij dat we niet in 1 keer over zijn op nr 2. Ze moet echt even leren vocht bij te drinken uit de tuitbeker. Daarstraks heeft ze een stukje brood met appelstroop (en per ongeluk halvarine) op. Ben benieuwd of daar een reactie op komt. Ze was zoooo vervelend dat ik een mini stukje gaf (had honger en greep steeds naar mijn brood). Broodkorst heeft ze al eens op gesabbeld en daar was geen reactie op, appelstroop mag op aanraden van dietist. Dus de evt. reactie is op boter. Niet van plan om het daarna te blijven geven, was eenmalig. De rest pas vanaf +- 7 maanden. Nu zit ze hikkend op mijn schoot en ze is wat vervelend. Draaien, keren, huilen. Moest ook met haar op de arm een fles maken (geen succes!!) en ze smeet hem dus om.. Fijn kon weer opnieuw beginnen.. Verder een erg drukke week voor de boeg, over 1 week wordt ik alweer 21. Dit vieren we a.s. zaterdag dus moet aan de taarten gaan beginnen. Het hele huis moet schoon, de wasserette draait.. Verjaardagshapjes maken in de loop van de week. En even hapjes maken voor een freubelavondje donderdag met andere taart-dames! Zal hier deze week (denk ik) weinig zijn. Wat minder dan normaal in ieder geval. Doen jullie nog iets met sinterklaas (4,5 of 6 december ofzo?) met de ukkies? Jaylin krijg van ons een klein kadootje (Freddy de vuurvlieg van Lamaze)
Vagans: sterkte vanavond, altijd rot om afscheid te moeten nemen. @Atra: nog geen veranderingen bij stiefje.... ze rekent zelf op overtijd lopen, dus alles wat eerder gebeurt is mooi meegenomen maar ze slaapt momenteel nogal slecht door maagzuur en restlesslegs. Dus ze is wel bang om oververmoeid aan de bevalling te moeten beginnen.
@Sinterklaas: ja wij gaan het gezellig met zn viertjes doen. Mogelijk dat ik smiddags al eerder naar huis ga, de vijfde, omdat er in Duitsland een gebruik is dat "Nikolaus" langs komt in het dorp en dat de kinderen dan snoepgoed en een "Stutenkerl" krijgen (soort van taaitaaipop) En dat is altijd leuk.
Troetel: Neem aan dat ze niet reageert op beetje boter hoor, voor eenmalig. Wat leuk dat jullie omaatje zo blij was met het cadeautje, en bij het zien van Jaylin! Ai, dat word inderdaad een druk weekje voor je dan, maar wel met leuke vooruitzichten toch! Enne.. waarom geen showroommodel? Heb ik met L. bijna 4 jaar terug ook gedaan (L.1 ), scheelde behoorlijk geld. Wbt voetenzak, ik heb de TitaniumBaby universele voetenzak, en vind het een ideaal ding! Wandelwagen heeft 1dag in mist en regen buitengestaan, met de zak dicht, en binnenkant was gewoon nog droog, dus das wel een voordeel. Diksap is volgens mij niet echt dikker, tenminste.. ik zie geen verschil misschien jij wel. De naam diksap snap ik dus ook nog niet echt haha. Marjan: Wel goed dat ze zelf al rekent op overtijd lopen, kan het ook niet 'tegenvallen' (al doet dat het uiteraard wel mocht het zo zijn ) Naar dat ze zo slecht slaapt, hopelijk duurt het niet lang meer voor haar dan! Sinterklaas: Zelf doen we maandag gewoon klein sinterklaas vieren, heb kleinigheidje voor vriendlief en voor L. + voor allebei passend gedicht. All: Hier huisje beetje aan kant, L. ligt weer te slapen.. dus ga zo even zien of er nog geluid uit de trompet komt.
Atra Geen showroommodel omdat dit bij Prenatal geen 'show'room model was. Maar eerder een model dat helemaal op was. Wielen waren geheel versleten om maar te beginnen. Bovendien vroegen ze er het zelfde bedrag voor als voor de nieuwe versie. Vandaar geen showroommodel Zal eens kijken als we de buggy hebben gevonden voor die titaniumbaby voetenzak. Thx voor de tip! Haha niet echt logisch de naam diksap dan nee. Marjan Hoop dat stiefje niet te lang doorloopt dan, uitgeput beginnen aan de bevalling is niks! Hier Ohh enorme taartenstress. Mijn mannetje is iemand met heel veel interesses (niet dus) en ik weet ECHT niet wat voor taartje ik moet maken voor hem!! Ja de vulling enzo wel maar het uiterlijk.. Wilde eerst iets met 3d gewichtheffen etc. maken maar dat is té (kon niet echt iets bedenken om te combineren, wilde het dan eetbaar maken van bijv. chocostaafjes en chocokransjes maar dat blijft niet zitten) Ohhhh echt irritant dit.. Zit al een tijdje achter de pc ideeen op te doen maar kom gewoon nergens!!
Meiden helaas geen goed nieuws vanaf hier. De huisarts vertrouwde het niet andere huisarts ook niet. Ambulance werd opgepiept en met gillende sirenes gingen we naar het ziekenhuis. Alsof ik in een slechte film zat... In het ziekenhuis stond een team van 7 man voor ons klaar. Er werd gelijk van alles onderzocht. Zeer waarschijnlijk toch geen hersenvliesontsteking, maar een urinewegimfectie. Kind en wij zijn compleet gesloopt. Hij krijgt nu antibiotica en mag voorlopig nog niet naar huis. Ik blijf bij hem dus zal niet veel online zijn; dit is de telefoon van mijn man. Vagans sterkte vanavond. Yvon fijn dat Lise het nu zo goed doet.