@ trietel, BV mag je alleen opwarmen in de magnetron als je magnetron niet hoger dan 600 watt is... maar de meeste magnetrons zitten daar boven zei mijn kraamverzorgende dus raadde zei mij af om het in de magnetron op te warmen. Alle goede voedingstoffen en zo gaan er namelijk dan uit.... Ik warm het hier op in een pannetje water als het moet, maar meestal kolf ik en dan krijgt Jelke het direct en dan is het noh warm van de borst zeg maar. Liefs
sq tja er is overal op i-net een hele discussie over bv al dan wel/niet opwarmen in de magnetron. Hier hebben we het vandaag een paar keer geprobeerd en het gaat prima. En voor mijn gevoel zit het goed. hier wat een bagger weer vandaag zeg. Wilde er eigenlijk niet uit, maar net toch even naar de stad geweest om de s-fles, luiers en een sd-kaart voor de videocamera kunnen we morgen op ons kraamfeest filmen! nu weer aan t kolven en straks eten maken
@troetel, je moet het zelf weten natuurlijk, maar ik weet helemaal niks van discussies af hierover... er is gewoon heel duidelijk gesteld dat BV opwarmen in een magnetron boven de 600 watt ( wat de meeste magnetrons toch zijn) alle goede antistoffen en vitmaninen er uit haalt. En dat kan jij aan de buitenkant niet zien of die voedingstoffen er wel of niet nog inzitten. Als je een flesje BV opwarmt in een pannetje water en het komt boven de 35 graden dan heb je precies hetzelfde. Daarom wordt er ook gezegd dat je er om moet denken dat het niet te warm wordt aangezien dan die antistoffen er uit zijn. En nogmaals dat zie je verder niet aan de melk... Maar goed je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik persoonlijk zou het niet doen! Liefs
Google er maar eens op. 'bv opwarmen'. Je komt de meest tegenstrijdige verhalen tegen. Advies is dan ook; bv in magnetron allereerst maar enkele sec. verwarmen, meerdere malen goed zwenken en voelen Bacteriën onstaat en voedingsstoffen schijnen idd te verdwijnen bij een temp boven de 50 graden. Nou zo warm laat ik de melk voor mn kindje niet worden hoor Bij opwarmen in een flessenwarmer of pannetje kan het dus net zo goed mis gaan En of dat mis gaat weet je nooit goed, tenzij je tussendoor goed voelt en niet de magnetron aanzet en ondertussen wegloopt. Wij hebben er in ieder geval vertrouwen in en ons meisje doet het goed. Lief dat je meedenkt, maar ik heb er op deze manier net zoveel vertrouwen in als in een flessenwarmer of pannetje. Wellicht ga ik het straks toch in een pannetje doen (een magnetron kan het altijd begeven en ik doe het liever altijd op dezelfde manier) maar dan ben ik er net zo alert op als bij de magnetron hoor
hai meiden @ Vagans Gecondoleerd met het verlies van je s moeder en heel veel sterkte Ik probeer ook wat af had ook last van kloven dus heb ik gekolfd en ik geef haar met de TT de fles. Die zuigt ze ook vacuum vooral die van de 150 ML fles die van de 260 ML niet zo erg Heb een alecto flessenverwarmer gekocht bij de kruidvat van de week voor 13 eu en dat ding werkt echt goed volgens mij is de melk dan ook op de goede temperatuur Jeliyah die is echt een nachtbraker en snachts wilt ze spelen en van alles ze zet zich nu al af van me en ze wilt gesust worden tot ze in slaap is gevallen heel af en toe kan je der neerleggen dat ze direct in slaap valt. Ze huilt en spuugt nu sinds een paar dagen opeens heel veel en vanochtend weigerde ze zelfs me borst en wilde ze wel de fles. Ze lijkt wel verkouden maar het wilt niet echt doorzetten. zit er over na te denken om full time fles te geven want dan zie ik tenminste hoeveel ze drinkt ( dat is nu nog steeds 120 ML) Want als ze de borst drinkt heeft ze over een uurtje weer honger maar wilt ze gek genoeg niet meer aan me borst drinken gisteren was het echt drama het leek of ze aan het vechten was met me borst want ze moest en zou drinken maar daarna had ze volgens mij buikpijn want ze zat zo vol en heeft ze de hele boel onder gespuugd en toen is ze in slaap gevallen om 2200 en kwam ze pas weer om 2.30 Ze komt nu ook niet meer om de 3 uur maar om de 4 uur. Ga dinsdag maar naar het lactatie bureau es kijken wat zij me kunnen vertellen Ben zo moe soms ben echt dat me moeder bij me blijft want in me eentje had ik nu al door gedraaid Niet dat ik het jullie gun hoor maar ben maar al te blij dat ik niet de enige ben En ik hoop dat het ook wel weer snel over mag gaan Wat vliegt de tijd toch he missen jullie je buik al en bij wie kriebelt het al voor de volgende baby Ik mis me buikje af en toe en ben nu wel er uit dat ik over een jaartje of 3 wel nog een 3e wil maar nu eerst alle focus op Jeliyah ze begint nu te miepen dus ik ga maar weer groetjes
hey meiden, deze week redelijk afwezig geweest, druk mijn ritme aan het vinden alleen met Elise, heb wel meegelzen zo nu en dan. Vagans; nog gecondoleerd met je schoonmoeder, veel sterkte voor jullie allemaal Gravid; wat belachelijk dat ze alles zo maar afdoen onder het mom van een bezorgde moeder, zou idd meteen overstappen als ze zo met je omgaan Tommee Tippee fles; hebben jullie het ventiel wel bovenaan als je deze fles geeft want dan zuigt Elise hem nooit vacuum. Flessenwarmer; is straks ook erg makkelijk om eten in op te warmen dus wij hebben er al ene gekocht voordat iok veallen was. We hebben de philips avent IQ en dar passen die handige avent bakjes ook in. Ik heb alles via MP en heb maar 40 euro betaalt voor flessenwarmer en 30 bakjes en dat scheelt toch als snel 60-70 eurotjes. ik gebruik de flessenwarmer als gekolfde bv opwarm en water voor de flesvoeding gaat in de magnetron. Yvon; wat fijn dat lise nu minder huilt en de drie r'en zij idd niet voor niets klassiekers,hier valt ze meestal nog gewoon op de arm in slaap en dan leggen we haar weg in een voorverwarmd bedje. Dames vanaf wanneer leg je je kindje overdag en 's avonds voordat jezelf gaat slapen niet meer in de woonkamer maar op de slaapkamer?? Lijkt me nu nog zo tegennatuurlijk. Ze is de hele dag beneden en slaapt daar in de wieg en gaat 's avonds tegelijk met ons naar boven. Wish; herkenbaar van dat shirt, wij hebben precies hetzelfde gadacht en gedaan. Maar 62/68 is echt vet groot, maar ook best breed maar ook kort ben jaloers op de babyfoon, wij hebben een "gewone" maar nu ze er is zou ik ook wel met beeld willen.. Guusje wat een leuk cadeau!! Wil je het resultaat eens spammen, ben wekl benieuwd of het wat goed wil, dan wil deze mama er zelf wel een voor haar werk Ego; Vorig weekend waren we begonnen met Nutriton omdat er zoveel eten opkwam, wat een zooi. Elise kreeg uitslag, was heel veel wakker en kon maar moeilijk slapen dus jengelig en veel overstuur. Ze was gewoon niet happymeer. Begin deze week gestopt en nu gaat het weer goed, ze spuugt wel weer meer maar dat nemen we voor lief en aangezien ze wel weer rustig en gelukkig is. Zag trouwens dat Kruidvat eigen merk een hypoalleregen voeding heeft die ook tegen krampjes en moeilijke stoelgang is. Zij zijn de enige die het combineren en aangeizne wij wel graag HA willen blijven geven gaan wij waarschijnlijk over een paar weekjes overstappen als ze de komende weken niert oevr de vele krampjes en moielijke stoelgang heen groeit (en....nutrilon is 16 euro en KV 10 )
@gravid, heerlijk he zo met zijn tweetjes slapen ik doe het met mijn dochter erbij en dan liggen we met zijn drietjes in het grote bed. Hoe is de sollicitatie gegaan ? Zo vervelend als je met zoveel onzekerheid bij een arts weggaat en thuis word je eignelijk pas kwaad, kan me precies voorstellen hoe je je voelt @Wish dat zijn de schommelstoeltjes van fisher price Rain forest die flower volgens mij bedoelt @Yvon81 ik heb precies hetzelfde met Kai hij drinkt sinds een paar dagen geweldig en ook 100 cc per keer, hij is nu precies 5 weken. Hier gaat het goed, Kai slaapt geweldig en sinds paar dagen drinkt hij ook goed, zelfs vandaag met fortefier erin iis sachet voor verrijking van BV voor prematuur baby's, voorheen spuugde hij alle flessen uit met dit er is en nu dacht ik probeer het weer eens omdat hij goed drinkt en nu heeft hij al twee flessen ( de rest borst )zonder te spugen. Het onweert hier onwijs en waait en regent.
Denise: Ja is echt lekker! En zo weet ik zeker dat Luca lekker slaapt, en slaap ik zelf ook even Sollicitatie ging volgens mij wel goed, woensdag hoort hij hoe of wat! En inderdaad, voel me niks fijn bij deze arts, ga mooi naar een ander. Stefanie: Hier ligt Luca vanaf begin af aan al niet in de woonkamer. Hij slaapt gewoon in zijn bedje (soms 's middags even samen met mij op ons bed) Gaat prima zo!! Kriebels naar baby: Hebben vanaf dag 1 dat Luca er is, de wens voor een 2e kindje, willen graag een broertje/zusje voor Luca. Maar wil eerst weer goed opgeknapt zijn, zodat ik er wel 100% voor kan gaan. Al willen we niet teveel leeftijdsverschil. Eerst maar eens van Luca genieten Meiden, slaap lekker! Vriendlief is Luca nog even zn fles ant geven (die kwam wat later voor de laatste fles dan normaal) maar ik ga me bed vast in, ik zal er om 06.00u wel weer uit mogen
Hey meiden, Vannacht is mijn schoonvader al overleden, dat is dus nog heel snel gegaan. In het andere topic heb ik een iets langere reactie geplaatst. Maar reageer via telefoon dus kopieren gaat wat lastig. Liefs!
@ Aukje: Heel veel sterkte!!!! ff ego: Gisteren de crematie gehad met vooraf een dienst in een kerk. Nu heb ik niks met de kerk maar dit was best een coole Dominee, daarna in het crematorium heeft die ook prachtig piano gespeeld en gezongen (bridge over troubeld water of zo iets) heel mooi Vriendlief en zwagers en oom en neef hebben de kist gedragen en vriendlief heeft (helemaal alleen) de kist de over in begeleid en op de knop gedrukt, dit was zijn momentje, heel knap van hem!!! Ik ben er allemaal erg van onder de indruk geweest (had het nog nooit meegemaakt) Kom snel weer volledig meekletsen!
@ Aukje: Sterkte meid!! @ Vagans: Jij ook in deze moeilijke periode!! @ Ego: hier een foto van ons meisje, morgen al weer 2 maanden oud wat gaat het hard zeg!
Aukje; heel veel sterkte de komende dagen Lilo; wat een mooie foto's en wat gaat dat snel. hoe zwaar is ze nu want volgens mij is onze Elise met haar maand oud net zo zwaar of zelf zwaarder (4800 gram en 58 cm ) Hier papa verrast met een kleinigheidje, babybosje bloemen en sleutelhanger voor de lieftse papa..gaat om het idee. Papa vond het prachtig
Aukje: Gecondoleerd meid, heel veel sterkte!! Vagans: Heftig he, een crematie. Voor dat mijn oom vorig jaar November stierf had ik het ook nog nooit mee gemaakt, maar vond het erg 'mooi' Had eerder alleen begravenis mee gemaakt, maar vond dit toch veel emotioneler met alle liederen die gezongen werden etc. Lilo: Wat een prachtig meisje zeg!! En inderdaad, wat gaat het hard he! Zo zit je te wachten op haar, en zo is ze alweer 2 maand! Ego: Vandaag vriendlief zn eerste vaderdag gevierd! Ik heb bij de Kruidvat een koffie mok besteld met foto van Luca,en de tekst mijn papa is de allerliefste, maar die was helaas nog niet binnen. Dus gistere maar even gauw wat gehaald, zodat ik vandaag toch wat had voor hem. Had een foto van Luca geprint, en een gedichtje. Dat op papier geplakt en daarbij deodorant gedaan van Axe (is vriendlief helemaal fan van ) en een zak met drop, waar hij ook fan van is! Dus viel wel in de smaak. Van de week dan maar het 'echte' cadeautje Had ook ontbijtje op bed gemaakt, dus was helemaal geslaagd Verder relax dagje! Helaas alleen maar regen regen en nog eens regen, dus van wandelen komt weinig. Luca lijkt gelukkig al wat lekkerder in zn vel te zitten, maar ga van de week voor zekerheid toch even langs andere huisarts.
@ Stefanie: Maelynn weegt 5095 en is 57,5 cm lang . Wow elise wordt ook een lange meid dan zijn jullie zelf ook lang? @ Gravid: thanks!! We zijn er ook super trots op, maar het gaat zo hard. Ze kan al zoveel en ze veranderd echt met de week
Lilo: Ja leuk is dat he! Luca zien we ook echt met de week veranderen! Heeft nu zn vuistjes ontdekt, is echt zo super! En doet nu ook pogingen om te gaan brabbelen, hartstikke lief! Even foto van gedichtje voor Papa http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=160578&stc=1&d=1308477471