Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gravid

Gravid Niet meer actief

Dank je wel meiden!
    En net wat ik al zei, dit is nog maar een klein stukje verhaal.
    Dit zijn nog maar een paar voorbeeldjes.
    Snap ook echt niet hoe mijn ex dit doen kan, is gewoon niet menselijk.
    Ik kan er goed mee om gaan, voor zover het mogelijk is.
    Maar gister avond heb ik echt zitten huilen, dan zie ik haar foto aan de muur, en de tekening die ze vorig jaar voor me verjaardag gemaakt had..
    en dan komen de waterlanders :)
    Maar goed, het kan nog even duren, maar weet zeker dat uiteindelijk alles goed komt en ik mijn meisje weer bij me (bij ons) heb!!

Sammie: klopt! bij een rechter moet je je op het juiste moment ook gedeisd houden!
    * Wat de lamp betreft, hier geen last dat hij wakker word.
    Hij reageert wel als ik lamp uit doe, maar slaap zo weer door.

Troetel: Wat balen dat de bv niet zo super gaat, maar wel ontzettend knap van je dat je gewoon door zet!!
    Hoop dat je zelf ook gauw weer opknap!
    Snap goed dat je weer lekker naar buiten wilt, ik vond het ook heerlijk eindelijk weer naar buiten te kunnen!

Dit was mijn meisje 17 mei, samen met Luca
    http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=156035&stc=1&d=1307112130

2. Gravid

Gravid Niet meer actief

3. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

@infacol.
    wij wilden eerst niks gebruiken tegen de krampen omdat we zoiets hadden van ze moeten er toch door heen. maar na de eerste week bij elke nacht de krijsende baby heb ik mijn man naar de etos gestuurd om infacol te halen. kon het echt niet meer aan, vond het vooral zo zielig voor hem. dat scheten laten herken ik en merk ook dat hij beter boert. verder zijn de krampen bijna 90% afgenomen. helemaal weggaan gaat niet want het moet toch nog wennen die darmen.

4. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Gravid wat een rot situatie zit je in meid.
    Hoop dat het snel veranderd.

Licht uit doen bij slapen gaan hebben we hier geen problemen mee.
    Wat wel grappig is, is dat als Gabriƫl zich 's nachts meldt en ik doe het licht aan dat hij gelijk stil is en mij aankijkt :)

5. Gravid

Gravid Niet meer actief

6. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Stefanie Dankje voor de tips meid! Het is 'fijn' om te horen dat er iemand in hetzelfde schuitje zit/heeft gezeten.

Hier werd ik (gelukkig) niet gepusht door KV of VK om perse te doen wat zij willen oid. Dat zouden ze ook niet moeten proberen. Dan vliegen ze de deur uit hoor haha.
    Wat betreft het naar buiten gaan begin ik me idd ook wel een beetje te irriteren. Zondag gaat de KV weg en maandag doen we het weer alleen. Wat dan als ze nog niet op geboortegewicht is?
    Maar ze zei vandaag al dat er enkel maar een stijgende lijn in het gewicht moet zitten en dan mag ze naar buiten.

Hier is de rust wel wat wedergekeerd dat ze af en toe de borst pakt. En dat ik af kan kolven een beetje, net gelijk aan wat ze nu drinkt. Zodat als ik er doorheen zit dat mannetje de fles kan geven met afgekolfde voeding.

deze kersverse mama zit even met wat vraagjes hoor. Daar kunnen jullie vast wel antwoord op geven:)

- Vitamine D& K. De KV had het over dat ze van davitamon moeten zijn omdat de dosering is verhoogd of verandert ofzo.
    Mijn mams had ze gehaald van kruidvat maar dat schijnt een andere dosering te zijn en die is nog niet aangepast aan de aan te raden hoeveelheid. Een hoop bla bla dus waarvan wij zoiets hebben: Hoe zit dat?!!
    Is t werkelijk zo dat we die van davitamon perse moeten hebben of voldoet een andere ook?

- Afkolven; Ik wil zo nu en dan tussendoor (mij is nu aangeraden eind v.d. dag) af gaan kolven zodat mijn borsten goed leeg zijn en we een voorraadje aanleggen uiteraard. Op bijv. het kraamfeest of rond de tijd dat het begint of erna en op een verjaardagsetentje een week daarna heb ik zo de mogelijkheid bv in fles te geven..

Echter werd ons door de KV zo'n beetje afgeraden om dus af te gaan kolven en fles te geven omdat mijn borsten op het moment dat Jaylin gevoed moet worden ook leeg 'willen'.
    Vraag is; hoe doen andere meiden dat? Want ik snap er echt effe helemaal niks meer van;)

Nou het is wel een gekke wereld hoor als net bevallen vrouw. In 1 week eerst een icepack tussen mijn benen en nu ligt er 1 op mijn borst haha. Nooit gedacht dat k dat zou doen;)

7. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gravid Ik kende het verhaal al redelijk. Maar wil toch nog even zeggen dat ik je onwijs sterk vind! En je komt er echt wel hoor, je meisje hoort gewoon bij jullie en dat komt allemaal goed. Het wordt echt even knokken maar aan het eind v.d. regenboog schijnt het zonnetje;)

darmkrampjes; Hier is de twijfel. Herken veel in jullie verhalen allemaal meiden.. Ons schatje heeft enorme krampen en tilt het hele buikje de lucht in en gaat op knietjes zitten met de billen omhoog. Krijst en gilt heel hard terwijl er geen vieze luier, honger of wat dan ook is. Gaat echt door merg en been en ze kan slecht poepen. Nu heeft ze dan afgelopen nacht een poepluier gehad EINDELIJK!! We zaten echt allebei met tranen in onze ogen, nooit gedacht dat ik zo blij kon zijn met een poepluier;) En vanmiddag had ze er weer een, maar de krampjes gaan niet weg. Het is een beetje opgelucht na zo'n flinke luier maar dat is het ook wel.

kan me trouwens af en toe wel irriteren aan de KV hier hoor. Vanmorgen begon ze wat later dan normaal en hadden wij de kleine zelf in bad gedaan. Die KV doet iedere keer wat anders in/met badje. 1e keer niks, 2e keer had ze proefzakjes badolie bij, 3e keer waste ze haar met wasgel etc. Ik had vanmorgen dus een klein scheutje babyolie in het water gedaan. Toen ze kwam kreeg ik gelijk op mijn donder (het badje was nog niet leeg, dus zag ze het).. 'Heb jij babyolie in het badje gedaan? Dat is er niet goed voor hoor'.

Dat schijnt erop te drijven en kan ze dan evt. inslikken. Badolie is dan beter ofzo omdat dat vermengd.. snap best dat het zo is maar had wel effe zoiets van nog even en dan ben je weg..
    Al begon ze helaas vandaag over een 9e en 10e dag.. Maar we mochten zelf beslissen of we dat willen.

8. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Effe spammen hoor!
    Ons eerste moment met zijn drietjes.

9. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nog even spam

10. Gravid

Gravid Niet meer actief

Troetel: Mooie foto's zeg!!
    Mooi kindje hebben jullie!

* KV: Hier zei ze ook dat er geen bad/baby olie in mocht, omdat baby's dat schijnen in te kunne slikken etc.
    Maar ik ga hier heel eigenwijs morgen wel badolie in doen, want merk dat Luca van Zwitsal wasgel (en nee we wassen hem niet iedere keer met zeep ;)) droog huidje krijgt!
    Ga nu dus kijken hoe hij op de badolie van Zwitsal reageert, en heb nu creme voor op het droge huidje, van de Zwitsal droog huidje lijn, misschien dat hij daar beter op reageert.
    Dus meis, gewoon doen wat je gevoel je zegt.

* Vit. D&K: Heb inderdaad ook gelezen dat die van Davitamon verhoogd zijn.
    Maar of je dan persee die moet gebruiken, geen idee.
    Ik gebruik het niet.. dus kan je er niet mee helpen.

* Krampjes: Ik twijfel hier dus ook of Luca krampjes heeft.
    Hij trekt niet echt zn beentjes op ofzo..
    Ik ga nu Infacol gebruiken, kijken of hij dan wat minder jengelt.

11. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Gezellig, een nieuweling, welkom Sammie!

Chaartje, lijkt me ergens ook heel dubbel om nu je baby te hebben en je andere baby niet, moeilijk...

Binna, heeeeeeel herkenbaar! Draai me kont om en dreumes hangt in een gordijn, dreumes valt en baby krijst... Whaaa gevoelens ;)
    Ramen lappen? Ik doe niet eens een poging :p

Vagans, niet schuldig voelen dat je naar je ouders gaat! Het zijn je ouders! Maar dat je er heen gaat wil niet zeggen dat je je vriend niet support, als je vriend dat voelt, dat je achter hem staat dan zal hij er minder moeite mee hebben dat je erheen gaat denk ik?

Gravid, wat zie je je dochter weinig! :$ Hoe komt dat? Ik lees het een stukje verderop al... Wat erg meid, dat hij je dochter (en jou) dit aan doet!
    Ik hoop voor je dat je haar terug krijgt en wat lief dat zijn nieuwe vriendin er wat (al is het minder dan je wil) moeite in steekt.

Troetel, dat herken ik wel, na de kraamweek je nog meer gesloopt voelen dan na de bevalling... Ik ervaar dat elke keer zo, nu komt er pas een beetje rust hier en daar...
    Vitamine K en D, ik geef wat op het pakje staat, hier hadden ze ook een verhaal met veranderd blablabla maar is nooit meer iemand op terug gekomen. Ik wilde het eerst zelfs niet geven dus dan lijkt me de dosering die erop staat al heel wat ;)
    Ander merk mag natuurlijk ook, zolang de baby dosering er maar op staat toch?
    Kolven, ik heb begrepen dat je dit het beste kunt doen na de ochtend voeding, in de nacht bouw je toch wat meer melk op omdat de tijden net wat langer uit elkaar liggen. Aan het einde van de dag ben je een beetje leeg dus dat is niet handig. Gewoon direct na de ochtend voeding jezelf leeg trekken en dan is er twee uur later echt wel weer voorraad hoor ;)
    9e en de 10e dag? Dan zeg je, nee bedankt, het kost me al genoeg :p

Wij hebben het idee opgevat om half augustus met 4 kinderen in een auto naar zuid-frankrijk te rijden, de vakantie is leuk maar de reis, oh help, ik krijg het nu al benauwd hahaha

Vandaag voor het eerst echt de hele dag alleen met dreumes en baby, poe poe... Ben blij dat het einde in zicht is de Draakjes ;)

12. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

@ in bad, bij mijn schoonzus werd gezegd dat er de eerste 3 weken niks in bad mocht vanwege het inslikken. maar mijn kv deed de eerste keer gewoon wasgel erin. ik had zoiets van huh hoe kan dat nou. de volgende keer vroeg ik het aan haar en dat was idd niet goed wat ze deed. nu moesten we hem eerst wassen en daarna afspelen in bad, maar ja dan komt de wasgel toch ook in bad?
    nu heb ik badolie gehaald van bubblies en kijken hoe hij daarop reageert heb ook nog bad olie van natusan die gaan we eerst proberen. wil het morgen al doen maar hij dan nog net geen 3 weken!
    werd hier ook gek van de kv. wij hadden 6 uur per dag! heb het maar snel terug laten zetten naar 4 uur per dag. was zo blij dat ze weg ging.

13. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Troetel; wij hebben ook dag 9 en 10 " gekregen" maar achteraf spijt. Ik was de eerste week zo kapot dat ik echt niet meer wist wat voor of achter was :)

D en K; Dagrafit heeft een combi van D en K maar die heeft nog de dosering van voor 1 april (toen zijn de richtlijnen verandert). Als je een K hebt met oude dosering moet je 25 druppels geven ofzo. Alleen davitamon heeft al nieuwe doseringen in de winkel liggen (gaat erom dat ze nu 150% DAH krijgen ipv van ik gelof 25% of 33%. het scheelt dus behoorlijk. Ik had zelf eerst ook de verkeerde gehaald (die combi dus) maar later geruild. Alleeen vitamine K is veranderd. maar ja ik heb ze beide niet meer nodig omdat ik ze zoveel flesvoeding krijgt.

Wij gebruiken zeepvrij wasgel en wassenh haar voordat ze in badje gaat en er zit niks in het badwater maar meer omdat ik bang ben dat ze te glibberig wordt ;) Hier ook een droge huid en daarom masseren we na het badje wat babyolie in en dat vind ze heerlijk :D:D

jeetje Rianne; jullie durven met zijn alleen op vakantie met de auto, moet je dan ook vaak stoppen ivb met de maximale duur in de maxicosy??

Aukje; jeetje wat een verhaal van jou zeg met de hechtingen. En dat vond ik mijn cyste al vervelend maar dit is echt heel naar hoor. Lief dat je ons spaarde :) Lilo wilde beide puchababys dus sorry..

Ego; heb vermoeden dat Elise spruw heeft. Lipjes zijn aan de binnekant wat wit maar ze heeft nog geen last ,met drinken, mijn tepels steken een beetje. HA voor de zekerheid gebeld; krijg het middel voor de zekerheid in huis zodat we niet dit weekend verlegen zitten maar mogen het pas ebruiken als ik of zij echt last krijgt. Wel heel lief dat ze zo meendenken maar ze hoefde haar niets eens te zien. is dat niet raar??

14. Gravid

Gravid Niet meer actief

Rianne: Ja, zijn vriendin zei 2 weken terug dat ze me nu op de hoogte zou houden, maar nog niks weer gehoord, dus eerst maar eens zien.
    Ik zou willen dat ik 2 Draakjes had haha, maar denk ook wel dat ik me handen vol zou hebben dan, Lydia is 3,5 nu.. en oh zo bijdehand en eigenwijs :p
    Geloof ook best dat je blij bent dat het eind in zicht is!
    Wat leuk naar Frankrijk!! Hoop dat de reis ook goed gaat met 4 kids ;)

Sammie: Ja gewoon doen wat je gevoel zegt hoor!
    Dan is het altijd goed!

KV: Als ik het zo lees, dan hebben wij een super toffe kv gehad!
    Deed werkelijk alles! in huis.
    En was super aardig en lief!
    Ze liet ons gewoon ons gang gaan, zei ook steeds van volg je gevoel.
    Uiteraard had ze wel adviezen en evt tips, maar moesten zelf maar zien wat we daar mee deden.
    Ze liet ons echt vrij wat dat betreft, was echt geweldig!
    Al mis ik haar niet hoor haha, heerlijk om weer je eige ding te kunnen doen!

15. Gravid

Gravid Niet meer actief

Stefanie: Hm, geen idee.. vind het an ene kant wel apart dat ze niet even kijken of het echt wel zo is!
    Dan weet je toch zeker hoe of wat.

16. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gravid Dankje voor de complimenten! En is ze geschikt als je schoondochter? hahahaha

*KV; ach het is lief dat ze er is en wat ze allemaal voor ons doet. Huisje is netjes schoon en we worden goed verzorgd. Maar ben dolblij als ze weer weg is.
    Morgen komt de VK het afsluiten & dan mochten we nog aangeven of een 9e of 10e dag nodig was. Maar ik heb zoiets van ma of di komt mijn moeder ook. en als we het dan niet trekken vragen we haar gewoon om wat langer te blijven en te helpen koken ofzo. Aan mijn mams hebben we nog iets meer zelfs!

* Krampjes; Twijfel hier of we voor infacol of cinababy gaan. Is er geen huis, tuin en keukenmiddeltje? Ik las laatst iets over thee ofzo?

Rianne
    Vitamines; Ja daar heb je ook wel gelijk in. We hebben ze al van kruidvat liggen dus die ga ik gewoon gebruiken dan:) Alleen moeten we dat de KV morgen nog mededelen. hihi
    leeg kolven ; oke, dan zegt iedereen weer wat anders. Hier zeiden ze dus eind v.d. avond/dag leeg halen. Maar kan me ook wel vinden in 's ochtends leeg halen inderdaad.

Zo net gevoed.. Ging weer goed alleen viel ze in slaap en beet de kaken op elkaar nadat ik dr los haalde (ze klemde mn tepel tussen haar kaken, krengetje).. En ik legde haar in bed, en nu gaat ze weer liggen brullen..

Nu zelf effe wat eten:)
    Fijne avond meiden. Hoop dat hier de nacht wat beter wordt:)

17. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Allemaal gefeliciteerd.

18. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    D en K. Ik had de oude van davitamon in huis en hier is ook verteld dat de dosering verhoogd is van de vit K.
    Ik zei dat ik het geld niet op mijn rug had groeien en dat er genoeg kindjes groot zijn geworden met de oude dosering, dus ik ging wat ik in huis had gewoon geven.

Was de kv het eigenlijk ook wel mee eens.
    Dus doe wat je denkt dat goed is troetel.
    Je bent echt niet verplicht de verhoogde dosering aan te schaffen hoor.

19. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Meiden, ik heb dat middel tegen spruw maar ik weet wel hoe elise het moet gebruiken (daar begin ik pas mee als zij echt last heeft) maar ik wil wel mijn tepels behandelen maar hoe??? gewoon erop smeren??

Deel Deze Pagina