Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Ff een egoberichtje van mij:

Gisteren voor vaderdag naar mn ouders geweest en toen vroeg mn moeder of ik het lekker vond om een nachtje bij hun te blijven samen met Vince zodat zij me konden helpen als ie weer zo zou gaan huilen en mn vriend rustig kon slapen thuis omdat ie weer om 4.30 op moest.Dit hebben we gedaan en was wel ff gezellig...al heb ik beroerd geslapen(vreemd bed denk ik)

Vince is vandaag lekker rustig...we zijn gestopt met de rooibosthee...heb het idee dat dit laxeert en dus de darmpjes onnodig belast. ff aankijken maar weer...morgen voor de eerste inentingen naar cb:$

2. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    hai hai meiden

aukje nog gecondoleerd en heel veel sterkte

blij om te lezen dat het met iedereen goed gaat

hier gaat het ook wel ook goed
    we gaan vanavond Jeliyah in bad doen met slaap lekker spul van Zwitsal
    kijken of dat werkt

nou me moeder gaat al slapen dus dit was een kort berichtje
    truste
    dada meiden

3. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    @guusje als zijn gewicht toeneemt zijn al mijn zorgen en stress voorbij, lijkt me geweldig.
    @Vagans ik moet deze week ook op controle bij de gyn
    @wish zou jem e op de hoogte willen houden van de verandering las je de rooibos thee niet drinkt of het dan minder wordt en de krmapjes meer.Succes morgen met de prikjes.

Vanmiddag dus bij de arts geweest, Kai weegt 3570 gram en is 47 cm groot, geweldig he.
    Alleen morgen weer terug ivm zijn groene ontlasting, kan door krmapjes komen maar ook door koemelkallergie, heb voor de krampjes ( waar ik het idee van heb dat hij ze niet heeft, huilt vrij wienig en vertoont geen tekenen van krampen) infarcol gehaald,maar ik heb het nu 2x gebruikt en heb nu wel het idee dat hij er last van heeft, huilt ineens veel en kronkelt met zijn beentjes, volgens mij komt het omdat dat mens zo hard op zijn buik heeft zitten drukken.

4. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Goedemorgen!!!

@Denise: Ik hou je op de hoogte wbt de verandering na het stoppen met de rooibos.Net nog weer poepluier gehad met vrij dunne ontlasting...krampjes zijn er nog steeds maar niet erger geworden.

Gatsie ben gewoon een beetje nerveus voor de prikken zometeen...vind dat zo zielig voor die kleintjes...hou zelf al niet van injecties laat staan bij zo'n ukkie

5. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Wish, moest jij voor de nacontrole wel weer naar het ziekenhuis? Haha, het is bij ons steeds net andersom:D
    Ga rustig naar die prikken van het CB toe, Vince zal het voelen als je gespannen bent. Wij mogen volgende week.

Denise wat een mooi gewicht, maar wat een kleintje nog gezien de lengte. Hoop echt dat je zorgen snel voorbij zijn.

Chaartje werkte de Zwitsal? Ik vind al die luchtjes zelf erg lekker, maar heb nou niet echt het idee dat het effect heeft...

Hier ik heb nog nooit zo'n fijn verjaardagcadeautje gehad! Guus heeft vannacht 4,5 uur doorgeslapen!:):):) Die kleine man van ons weet hoe hij zijn moeder gelukkig kan maken!:D

6. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Goeiemorgen meiden

Even gauw voor dat Luna wakker wordt...

Hier heeft Luna gister een slaapdag gehad. Ik wist niet wat ik meemaakte en wordt er ook gelijk behoorlijk onzeker van.
    Gister tegen 14.45 uur gevoed en toen zat ze ook flink vol.
    Wij zijn s`avonds bij mn schoonouders gaan eten nog voor vaderdag enzo. Nou ze heeft gewoon tot half 10 geslapen en toen heb ik op een geven moment een koude lap gepakt en haar een beetje gedept dat ze wakker werd.
    Nou met veel pijn en moeite werd ze wakker en heb ik haar een fles gegeven en heeft ze 70ml gedronken, toen viel ze weer in slaap. Ze heeft dwars door alle rumoer heen geslapen. We zijn om 23 uur naar huis gegaan en we hebben haar zo over gezet van de cosi in dr bed en toen kwam ze vannacht om 5 uur pas! Toen heeft ze maar 10 minuten uit mn borst gedronken en toen kwam ze net om half 9 pas en ook maar 10 minuten gedronken!

Is het normaal dat ze soms zon slaapdag hebben?
    Normaal is ze tussen 16.30 uur en 23 uur behoorlijk wakker en wil ze juist veel aanliggen enzo.

Ow ik heb gister voor de krampjes cinababy gehaald en gebruikt. Werkt hier super. Nog beter als de infacol.
    We gaan vanmiddag ook weer even naar het weeg uurtje. Een kijken hoe ze van de week is aangekomen;)

Liefs

7. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    @guusje gefeliciteerd met je verjaardag !!! Kai heeft nu de lengte van mijn dochter bij geboorte, ik vind hem al groot hihi

Hier een goede nacht achter de rug, alleen hij kronkelt nog steeds van de krampen zo raar ineens sinds gister.

8. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Zo we zijn weer terug!! Prikjes vielen wel mee...Vince heeft ff gebruld maar volgens mij was dat meer omdat ie vastgehouden werd en omdat ie honger had;)

Ik kan jullie vertellen dat ik strontchagerijnig word van dat cb.Ten eerste wisten ze niet dat we zouden komen dus hebben we 20 min zitten wachten...Vince in zn nakie in een baddoek gewikkeld.Vervolgens krijg je rare antwoorden als je wat vraagt.Uiteindelijk moet je het zelf maar uitzoeken. Maar goed we zijn er weer ff vanaf.
    Vince weegt nu 4830 gram!!:D

9. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    @Guusje:Gefeliciteerd met je verjaardag...idd een mooi cadeau zeg lekker lang slapen.
    En ja ik ben voor de nacontrole naar het zh geweest:D

10. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Vagans, doorgaans veranderd het ontlastingspatroon van bv baby's rond de 6 weken dus het klopt dat ze nu ineens niet meer bij elke luier poep heeft! Hier is het ook veranderd sinds een week, van elke luier naar 1x per 1 a 2 dagen en dan echt veel :$ past net wel / net niet in de luier dan ;)

Lilo, hier is de inbaker doek ook uit gegaan en het buikslapen ingevoerd, ik heb ook een buikslaper! :D
    Je zegt steeds dat je de radio zachtjes aan doet, waarom dat dan?

Dat waren even de reacties uit mijn hoofd, ik lees meer mee dan dat ik schijf deze dagen maar dat trekt wel weer bij hoor :)

Mijn dame doet het goed, ze jengelt veel maar heeft dan ook slaap nodig die ze zelf niet kan vatten en aangezien ik haar niet boven kan leggen en dan elke 5 minuten troosten oid (loopt een dreumes beneden die ik niet steeds alleen kan laten) en in de box leggen ook niet werkt ben ik op zoek gegaan naar een slaapmiddel, en gevonden!
    Ik gooi haar in een drager, loop een rondje door de kamer of doe wat nuttigs, ze valt in slaap, ik til haar eruit en kan haar zo op d'r buik wegleggen, succes verzekerd :cool:

Ze slaapt de laatste dagen ook veeeeeel in de avond/nacht. Ze drinkt zich suf aan het begin van de avond en valt tussen 20 en 21 uur aan de borst in slaap en slaapt dan tot 2:30 a 3:00 uur :$
    Daarna laat ze er 3 uurtjes tussen en daarna komen de onrustige/krampachtige uurtjes, niet echt een fijn tijdstip om te hebben zo in de ochtend maar goed...

Nu een vermoeide dreumes in bed slingeren en hopelijk slaapt ze tot ik daarmee klaar ben (soms komt alles tegelijk, erg onhandig!)

11. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Hoi sorry meiden,

De computer was hier gecrasht en is nog niet helemaal in orde helaas. Wil even zeggen dat alles goed is hier ook al heeft Nathalie totaal nog geen ritme.Dus mama is erg moe. Gisteren op CB geweest en ze vond dat ik toch maar eigenlij tussen 1 en 3 moest gaan slapen en dat dan maar iemand op Nathalie moest letten als ze wakker was. Ik denk tja uh 5 dagen in de week oppas regelen dat gaat me niet lukken haha.
    Maargoed Nathalie was gisteren precies 4 weken en ze woog nu 4300gram en was al 57cm.

xxx joyce

12. Gravid

Gravid Niet meer actief

Joyce: Wat fijn dat Nathalie zo goed gegroeid is, en inderdaad.. als je steeds iemand moet laten oppassen, werkt ook niet ;)

Rianne: Oh dat is wel een idee ja, wel fijn dat ze daarna wel goed slaapt. Geloof best dat het af en toe even puzzelen is met een peuter erbij.

Wish: Fijn dat Vince er geen last van had,. vind het altijd zo zielig die prikken.
    Ik heb gelukkig tot nu toe een hele fijne verpleegkundige op het cb.
    Die zegt gewoon van volg je gevoel dan komt het allemaal goed.
    Uiteraard geeft ze tips/adviezen, maar moet zelf maar zien wat ik er mee doe.
    Dus wel super.

Guusje: Gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Meimamma: Fijn dat de cinababy goed werkt! Het werkt hier ook beter dan de Infacol!

Denise: Wat super zeg dat Kai zo goed gegroeid is!!!

Ego:
    Vanmorge met Luca op het weeguurtje geweest, onze kleine man weegt alweer 5,3kg. en is nu 58,5 cm lang!!
    Hij groeit echt als kool.
    Vanmorgen heeft hij voor het eerst echt liggen brabbelen!
    Zo onwijs gaaf :D
    We mogen hem nu de laatste fles 200cc geven, zodat hij van 21.30u lekker kan doorslapen tot 06.30u.
    Eens kijken of dat gaat lukken!!

13. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Bedankt voor de felicitaties!

Hier ook nog maar een keer wezen wegen: 5470 gram! In 1week tijd dus weer 420 gram gegroeid:$. Lengte heb ik maar niet gedaan, want het duurde lang en meneer wilde eten.

Voedingsshirts hebben de borstvoedings mama's ook wat moeite met handige kleding vinden? Ik heb nu een voedingsshirt en vind het super werken! Eens kijken of ik zoiets zelf kan maken.

14. Gravid

Gravid Niet meer actief

15. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Gravid dat lijkt idd verdacht veel op een streepje.....

16. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Gravid, lijkt idd op een streepje!

17. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ja he, dat idee hebben wij dus ook.
    Ik had gister avond getest, en toen was het bijna niet te zien, maar deze is van vanmorgen, en is stuk duidelijker.
    Van de week nog maar eens testen.

18. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

willen jullie graag een al een tweede (derde)?

19. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Ben net net ook met Lise naar het CB geweest. De rust en regelmaat hebben goed hun werk gedaan. Ze is maar liefst 240 gram aangekomen in 5 dagen!! Go Girl!!! Normaal zou ik me er niet zo druk om maken, maar ja als ze geopereerd moet worden dan is het wel belangrijk dat ze goed op gewicht zit!! Hopen dat ze dit gaat volhouden.

Helaas kwam de fles van 11.00 uur in zijn geheel weer naar buiten hmmm... Lise onder, mama onder vlug maar even in bad gedaan!! Weer lekker fris en om 13.00 uur heeft ze maar liefst 130 cc gedronken dus gaat echt de goede kant op met ons meisje!!

Guusje: Gefeliciteerd!!

Verder weet ik het even niet meer!! Tja op zwangerschapsdementie kunnen we het niet meer gooien. Oververmoeidheid misschien!!

20. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Jeh, spannend hoor Gravid!!

Deel Deze Pagina