Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gravid

Gravid Niet meer actief

Sammie: Ja willen we heel graag, maar eerlijk gezegd is dit wel heeeel erg snel.
    Zijn na bevalling nog maar 1x echt intiem geweest, dus had nie gedacht dat ik alweer zwanger zou zijn.
    Tot mijn s-zus vorige week zei dat ik maar eens moest testen, omdat je na bevalling vruchtbaarder schijnt te zijn.
    Dus gisteravond/vanmorgen getest, en ja zoas je ziet is ie dus postief.
    Van de week nog maar even keer testen, al is deze toch al wel duidelijk.
    Maar goed, ondanks dat het wel heel erg snel is, is kindje wel heel welkom!
    Dat staat voorop bij beide!

2. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Superleuk !! Gefeliciteerd hoor. Tja zo kun je maar weer zien het kan ooit zo gebeurd zijn haha.

Ik was ook 1 van de gelukkigen die heel snel zwanger mocht raken. Bij Tim de 2e maand en bij Lise de 1e maand al raak.

Voel je je goed? Of heb je ook al last van kwaaltjes??

3. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Wow spannend Gravid.

xxx joyce

4. Gravid

Gravid Niet meer actief

Yvon: Dank je! Geloof het zelf eigenlijk nog niet ;) Het is ook een test die ik eerder nooit gebruikte, dus weet nie hoe betrouwbaar ie is.
    Vandaar dat ik van de week nog even een keer wil testen.
    En wat kwaaltjes betreft, ik voel eigenlijk niks.. dat is het gekke.
    ja sinds 3 dagen wat misselijk en duizelig.. maar verder nog niet echt.

Joyce: Ja best wel ;)

5. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Jeetje Gravid jullie laten er geen gras over groeien. Maar ik neem aan niks gebruikt dus. haha dan kan je nacontrole gelijk de eerste echo worden ;) Maar gefeliciteerd want dat is toch echt een streep hoor. waarschijnlijk nu 2 weken na je ovulatie ofzo en dan wordt ie rap duidelijker. En qua testen zou ik die van de kruidvat halen (2 voor 5 euro) Werken al vroeg heel goed en zijn niet duur ;)

Guusje; nog van harte, nog wat leuks gekregen??

Dames effe een vraagje; zijn jullie kids (toeb ze ongeveer 1 maand oud waren) ook wel een sgewoon de vier uur tussen de voedingen wakker. Elise is overdag vaak gewoon wakker tussen voedingen, als ze bij je ligt of in de box of haar wieg is ze tegen haar knuffel of mij aan het kletsen of kijkt wat om zich heen. Ze gaat soms wel 8 uur met alleen een hazeslaapje. Dan gaapt ze wel, ook wel huilen van moeiheid maar slapen ho maar.

Nog wat, wij hebben haar wiegje beneden staan en 's nachts slaapt ze in een resiwieg naats ons bed. Zijn er nog meer mama's van wie de kleine overdag benden is? Ze gaat nu pas 's avonds naar boven tegelijk met ons (laatste voeding is om 23:00 en dan komt ze rond 5:00 weer, ze slaapt vaak rond 24:00). vanaf waneer breng je de kleine 's avonds na het eten ofzo naar boven? En voor de dames bij wie de baby al boven slaapt, hebben jullie dan gewoon de babyfoon aan? Ik zou er knetter van worden denk ik. Ik vind het wel lastig want ze valt niet in slaap in haar eigen wieg en ze maakt ook vaak van de verslikgeluiden...

6. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

stefanie, Wesley ligt overdag ook gewoon beneden en slaapt soms gewoon niet of idd hazenslaapjes. maar nu gaat het wel weer wat beter en slaapt hij weer wat meer overdag. heb echt het idee dat hij een sprongetje heeft gemaakt. vanmorgen lachte hij echt naar me!
    verder breng ik hem sionds deze week naar boven in de avond vanaf een uur of 9 a 10 en dan de babyfoon aan en soms naar boven om toch even te kijken.

grtavid, wel heel spannend als het echt zo lijkt te zijn. snap dat je het nog niet helemaal kan geloven!

7. Gravid

Gravid Niet meer actief

Stefanie: Ja we vinden het wel heel snel,(inderdaad die ene keer dat we 'het' deden, niks gebruikt ;)) maar het is wel welkom!
    Voor Luca straks wel leuk ;)
    Deze test is een ' 2 voor 5 euro' test.
    Maar gebruikte eerder de Predictor testen, dus weet nie echt hoe de 2v5 testen zijn.
    Maar ja, wat vele zeggen: streep is streep.
    Dus denk dat ik heel voorzichtig er van uit kan gaan dat ik weer zwanger ben ;)
    Met na druk op heel voorzichtig.
    Weet ook niet of Hcg al uit me lichaam is (al zeggen de meeste dat het er na 3 weken volledig uit is)
    me szus zegt dus ook van wel, en die zegt ook dat je in de eerste weke na bevalling extra vruchtbaar ben, zij raadde me dus ook aan een test te doen.
    En die slaat dus postief uit.
    Dus weet het niet.

* Wat bedje betreft: Luca slaapt al vanaf dag 1 op zijn eigen kamer.. bevalt ons prima.
    Kijk meestal wel even om het hoekje van de deur voor we naar bed gaan, of hij lekker ligt etc.
    Hebben gewoon babyfoon, en horen daar eigenlijk alles door.
    Hoor ik een geluidje wat ik niet ken, ga ik gewoon even kijken.

* Overdag wakker zijn: Luca is nu tussen de flessen door wat vaker wakker.
    Hij doet sowieso hazenslaapjes overdag.
    Na de fles is hij vaak half uurtje wakker, slaapt dan uur a 2 uur en is dan weer wakker.

8. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Eerste weken lag Lise bij ons op de kamer en overdag veel beneden. Maar sinds ze 3 weken oud is slaapt ze 's nachts op haar eigen kamer en ging ze 's avonds na haar laatste voeding mee naar boven.
    Sinds 1,5 week slaapt ze ook overdag in haar eigen bedje, meestal uurtje na haar voeding naar boven en dan idd met babyfoon. Ze slaapt dan ook echt bijna tot haar volgende voeding. Dit geeft haar veel meer rust en minder prikkels van beneden (vooral van zoonlief van bijna 3, die voor voldoende onrust zorgt ;)

Nu liggen ze ook even beide op bed en dat geeft mij ook wel wat extra rust moet ik zeggen!!

9. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Gravid; ik kom uit het fertiliteitsforum en daar zweert iedereen bij deze testen, juist omdat ze heel gevoelig en zijn en sneller duidelijkheid geven, ook als je een paar dagen voor je NOD test.

ga hier me effe druk maken met Elise want die wil dus niet slapen (fles was om 13:00) en ligt naast me heel zielig huiltgeluidjes te maken in haar bedje, dus we gaan effe knuffelen ;))

10. Gravid

Gravid Niet meer actief

Stefanie: Ah oke dan, ja hoor verschillende verhalen.. al hoor ik inderdaad ook dat ze erg goed zijn!
    En sja, er staat een streepje ;) maar goed, eerst van de week maar eens kijken of het streepje er nog staat..
    Als goed is, is het hcg al uit mn lichaam.. ze zeggen dat het er na 3 weken uit is, maar ja.. kan bij iedereen weer verschillend zijn.
    Dus wacht nog even af ;)

11. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    @Gravid: Jeetje!! Gefeliciteerd!! Dat is snel;) Moet er zelf niet aan denken zeg hahaha heb mn handen al vol aan eentje ff maar ja aan de andere kant weet niet wat ik zou doen als ik per ongeluk zwanger zou zijn;)

12. Gravid

Gravid Niet meer actief

Nogmaals, ik blijf nog even nuchter ;)
    Wil eerst zekerheid hebben of het een nieuwe zwangerschap is of dat het rest hcg is.
    Hoor wel van vele, o.a. de vk, dat hcg na 3 weken uit je lichaam is, maar kan bij iedereen natuurlijk anders zijn.
    Dus ik sta nog niet te juichen, blijf er nog even nuchter onder.
    Eerst eind vd week nog even testen/begin volgende week.. kijken of ie donkerder word.

13. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Jeetje Gravid dat is wel heel erg snel zeg, maar ben benieuwd naar de test later deze week.
    Voor nu alvast gefeliciteerd!

14. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    jeetje dat je kan wachten, Met Elise heb ik drie dagen achter elkaar getest ;)

hier nog steeds een wakkere dame, ondertussen een extra flesje gehad en nu ligt ze lekker in de box alert te zijn... zo maar effe samen douchen :)

15. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Gravid dat is snel zeg, maar gefeliciteerd;)

Hier ook een wakker meisje die niet in bed wil liggen maar alleen bij mama wil hangen.

Vanmiddag naar het weeg uurtje op het cb geweest.
    Luna is nu 4620gram, 480 gram in 1 week aangekomen!

16. Gravid

Gravid Niet meer actief

Hoor net al van iemand anders dat het hcg echt met 3 weken uit je lichaam is.
    Dus als dat echt zo is, ja dan kan ik er voorzichtig in geloven nu ;)
    maar wacht eerst nog even andere test af!!

17. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Gewoon idd even afwachten Gravid en over een week weer testen en ik begrijp dat je toch binnenkort op controle bij gyn moet, nou dat is een mooie gelegenheid om even te spieken in je buik om te kijken of er idd een goedbeginnende zwangerschap is.

xxx Joyce echt spannend.

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Wow! Gravid! Van harte!!! Dit lijkt mij echt een zwangerschap. Snap je afwachtende houding en Ben ook benieuwd naar de volgende test.

Ik moet zeggen dat ik respect voor je heb. Hier echt nog even geen tweede en intiem zijn?! Hier is nog niks gebeurd:)
    Ik vind het super voor jullie dat het zo snel weer raak is!

19. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Gravid: WOW meid wat snel, maar als jullie er alweer aan toe zijn dan is dit prachtig natuurlijk. Van harte gefeliciteerd!!

Ff spammen hoor:

Bekijk bijlage 161206

20. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Leuk pakje SQ.. heeft Vince ook;) Was zn allereerste pakje dat ie aan kreeg

Deel Deze Pagina