Hai dames ja het ging goed bij het consultatie bureau het naveltje had nog een stukje wild vlees en dat werd aan gestipt het ging er wel allemaal gehaast aan toe Jeliyah had honger en die gilde het hele CB bij elkaar nou daar zat ikdan met kind aan de borst Het gaat heel goed met haar ze weegt nu 4700 gram en is 52.5 cm... een van de moeders die waar waren hoorde het en zei wat geef je haar slagroom XD ben dus heel wat gerustgestelder
Rianne: Nou, zo'n haast hadden we niet haha.. maar goed Guusje: Ik werk niet, en ga waarsch. ook niet werken. Hopmarjanneke: Ja blijkbaar zijn we erg vruchtbaar Denise: Lekker is dat he, je kindje zo dichtbij je! Luca vond het ook heerlijk daar in! Chaartje: Zelf ben ik ook nog erg nuchter hoor, wil zelf ook eerst even zekerheid!! Ego: Vandaag maar weer eens met de neus op de feiten gedrukt, dat kinderen krijgen niet vanzelfsprekend is. Mijn tante heeft gisteren met ruim 14 weken zwangerschap een miskraam gehad Ze had al het gevoel dat het mis was, en gisteren bleek dat. Vanmorgen is ze het kindje verloren Ze heeft het gelukkig kunnen opvangen, ze was al bang dat ze het doorgetrokken had. Maar dat is gelukkig niet zo, dus nu kan ze afscheid nemen en het een plekje geven. Ze moet het kindje in een bakje water in de koelkast bewaren zodat ze het vrijdag mee kan nemen naar het zkh. He, heb gewoon kippevel.. Vind het zo ontzettend naar! Ze was tegelijk zwanger met haar dochter, zou 11 dagen later dan haar dochter uitgerekend zijn. Echt zo erg!! Heb nu zelf wel zo iets van mocht ik zwanger zijn nu, dan is het super snel, maar als het dan goed gaat, voel ik me wel erg gezegend.. want heb nu weer van dichtbij mee gemaakt dat het ook anders kan Wij weer terug van weggeweest, Luca was wat jengelig en onrustig, dus maar weer lekker naar huis gegaan. Net lekker chinees gegeten en ga zo even naar buiten naar de buurtjes. Altijd even gezellig. Verder rustig avondje!!
Gravid dat is heftig zeg! Laatst hoorde ik van een dood kindje met 6 maanden zwangerschap... Ook al worden er dagelijks zoveel baby's geboren het is en blijft een wonder! Rianne lekker dat je tot 5 maanden kan wachten met de opvang. Chaartje wat fijn dat het zo goed gaat! Leuk ook zo'n opmerking van een andere moeder. Kun je zo van genieten!
@ Gravid: Haha, ach ja wij willen ook wel graag een 2e kindje maar dat kan nu echt nog niet, zou niet eerlijk voor het kindje zijn! Douche heb ik gedaan, vriendlief ook (toen we bij mn s-ouders waren) maar ik blijf het heel eng vinden en ga toch nog steeds voor het badje! En wat verdriettig voor je tante! En wat lijkt me dat verschrikkelijk, je dode kindje in de koelkast... @ guusje: wat ontzettend lief! @ Lilo: Hier slaapt Yara ook nog niet door hoor! Soms komt ze zelfs gewoon om de 3 uur! @ stefanie: Hier ook missen hoor, ik weet ook dat ik nu echt moet gaan oefenen met in dr eigen bed slapen maar vind het zo heerlijk (en makkelijk ivm BV) dat ze naast me ligt! Ik ga denk ook eerst overdag in dr bedje leggen om te wennen en dan zsm ook snachts in bedje voor ze daalijk helemaal verwend is @ denise: Hier helpt de draagzak ook tegen krampjes, denk het wiegen ofzo, en idd super sneu om te zien! @ Rianne: Hier de BV BH van de prenatal! Super dingen en niet eens zo duur (20 euro) denk dat ik ze na de BV periode ook gewoon blijf gebruiken en daar nieuwe ga halen, zijn de enige die bij mijn maat goed zitten hihi! En hier ook een cluster baby in de avond uurtjes, soms om de 1 1/2 of 2 uur. @ Chaartje: fijn dat alles goed gaat, enne slagroom... loop jij zo te springen dan hihi En geneer je niet om in het openbaar te voeden hoor! Ik wordt er steeds makkelijker in, maar wel discreet met mn sjaal hier: Yara ligt bij me op de bank in de wipstoel en ziet weer iets heel leuks net als gisteren, grote ogen zet ze op en ligt vrolijk te trappelen! Alleen geen idee wat ze ziet haha. En ze had me net toch een volle luier!!!! De luier kon het nog maar net aan, gister zelfde tijd had ze dit ook en toen had ik net hier gezegd dat ze hooguit een spetter in de luier had, nou dat heeft ze meteen maar ff verandert hihi edit: nu ik dit schrijf liht ze keihard te brullen, wss wil ze alweer eten (clusteren in de avond uurtjes) maar ik wil dr niet altijd aan toe geven. Verder gaat het wel goed hier, ik ben rete trots op dat ik mn oude maat weer terug heb verder heel druk met huishouden en zoals gewoonlijk krijg ik daar weinig tot geen hulp bij dus ik ren me mn benen uit mn lijf maja. Nog een beetje tv kijken en dan lekker slapen
Vagans, ik heb ook de bh's van de prenatal inderdaad, zitten goed maar zijn ook warm/broeierig... Clusteren in de avond is hier gedurende 3 uur alleen maar happen en jammeren... dus af en aan 3 uur lang aan de borst en ze wil niet eens altijd drinken maar ook gewoon zuigbehoefte dan wordt ze boos als er melk komt Maar een speen/pink blieft ze niet... Zwaar vermoeiend maar daarin tegen staat dat ALS ze dan eenmaal slaapt, ze dat ook doet voor een uur of 5 Hier zijn de luiers ook met "spetters" en per anderhalve dag 1 heeeeele volle, past maar net, of net niet... Hier is vandaag vrolijk gelachen en gebrabbeld tegen een woezel knuffel, en slaan met die vuistjes ernaar, zo cute!
Hier ffkort want ik val bijna in slaaaaap Gravid; wauw! Gefeliciteerd(sorry spuit elf maar had nog geen tijd gehad)!!! Intiem; ja en ging goed. Was wel voorzichtig omdat het randje nog wat dik is... We hebben alleen niks gebruikt dus kreeg het een beetje benauwd toen ik gravids test zag . Ik moet er namelijk even niet aan denken en Isa is toch wel de laatste zeg maar... Bv bh; hier h&m, met cup! De rest zit voor geen meter omdat ik al cup d had en na Chris theezakjes En de bv hemden van h&m voor thuis. Passen lekker bij de joggingpak outfit DoorSlapen: oh hier ook nog geen doorslaper hoor... Zowaar vanacht van 11 tot 4. Maar hier zit er hooguit 4 uur tussen de voeding. En ze word na 3 uur al een tikje draaierig maar dan helpt de speen goed. Waar slapen; hier overal en nergens. We hebben een voedingskussen met hoes (kidsimpulz.nl) en daar ligt ze veel op en anders in haar kinderwagen. Hierin ligt ze snachts ook naast mij. Zo kan ik er goed bij voor de speen en hoor ik haar meteen voordat ze het hele huis wakker maakt Ik ga haar in bed leggen wanneer ze wat meer uur slaapt snachts en ze overdag wat meer wakker is. Met Chris ook gedaan en dat ging goed. Draaien met slapen; Chris was ook een 'omlaagwerker' in zijn bed en toen zag ik op het kdv dat ze de onderkant van de slaapzak in het bedje duwde. Zoals je je dekbed ook achter in je matras duwt!! Handig voor alle draaiers en omhoogwerkers zeg ik!! Ik ga slapen want ik zie scheel ongeveer van moeheid! Morgen brengt Bart Chris naar het kdv en dan kan ik heerser ijk blijven liggen! Heb ik wel even nodig en verdiend!! Slaap lekker allemaal!
pff elise is net gaan slapen, ze was wakker vanaf vanmorgen vroeg en misschien twee hazeslaapjes van een uurtje gedaan....dat kan toch niet goed zijn
Nou heb haar om 7 uur maar wakker gemaakt voor de fles, ze heeft wel heel onrustig geslapen, veel kreunen en spartelen, ze ligt nu weer te slapen in haar wiegje. om 8:45 bij het CB zijn, hoop dat ze tips hebben want doorslapen is leuk maar niet op deze manier
Zo dagje is weer vroeg begonne 05.45 was zoonlief weer wakker en wilde niet meer slapen (ondanks dat hij nog veel te moe was...) Dus dat wordt weer een ochtendtje hmmmm Hoe was het bij het CB Stefanie? En Esmee heerlijk aan het genieten van je dagje?? Fijn he als de oudste even naar het KDV is, heb ik gisteren gehad, heeerlijk even die rust haha Verder alles rustig hier.
Stefanie: Ben je vanmorgen wat wijzer geworden op het cb? Want begrijp dat dit niet fijn is! Yvon: Oh dat is niet wat nee als hij niet meer slapen wil, was je dr op tijd uit! Ego: Nou meiden, ik denk dat het een indroogstreep was!! Heb vanmorgen namelijk weer getest, maar dr kwam geen streep. Nu na aantal uur kijk ik weer, en zie een licht streepje staan zoas bij de vorige. Dus ga er van uit dat het een indroog streep is!! Ben er eerlijk gezegd wel blij mee hoor, een 2e is erg welkom.. maar wacht liever nog even. Wil eerst even lekker opknappen, en me kg's kwijt raken () Als Luca paar maand/jaar oud is, kijken we wel weer verder Was het wel zo geweest, dan vonden we het ook prima hoor.. maar dit is wel even beter zo! Luca gistere om 21.45u laatste fles gehad, 200cc.. en hij heeft lekker tot 06.30u geslapen. Oh wat zijn wij blij!! Ik zelf ben om 07.15u me bed weer in gedoken, en heb geslapen tot 11.45u. Was er echt aan toe! Verder rustig dagje.. weinig bijzonders te doen.
Oef Stefanie, dat is inderdaad pittig! Gravid, kan me heel goed indenken dat het niet erg is dat je nog niet zwanger bent, maar het was wel heel leuk geweest!
Hey Gravid, ja kan er wel inkomen dat het goed is zo. Een kindje is natuurlijk altijd welkom, maar ik kan er inkomen dat je liever nog even wacht. Wat goed van Luca dat hij zo goed heeft geslapen knap hoor. Geniet van je dagje.
Stefanie hoe was het op het cb? Gravid wat een naar en heftig verhaal van je tante zeg! En kan me voorstellen dat je ergens wel blij bent dat je niet gelijk weer zwanger bent Hier: Luna heeft ons voor de eerste keer een rusteloze nacht bezorgt! Ze is 3x! Gekomen en normaal komt ze (met een beetje pech) maar 1x. Maar meestal slaapt ze een aardig eind door. Ze had er vanmorgen ook flink last van want ze was niet te genieten! Dus maar in bed gelegt en ze wordt nu net wakker na 2 uurtjes slaap:d Kon ik mooi het e.e.a hier in huis doen. Ik wordt er steeds beter in om dr te laten huilen als ze echt moe is en ik dr in bed leg Ik loop lekker in mn PJ en was ook niet van plan veel te gaan doen. Heb erg last van mn rug! Alsof ie op slot zit. Vooral veel last van nadat ik uit bed kom gggrgrrr! Fijne dag dames! xx
Meimamma: Ja is echt erg voor me tante! Het zou hun 10e zijn geworden.. echt zo sneu! Wat balen dat je zo last van je rug hebt, en ook nog is zo weinig geslapen hebt! Ik loopt ook nog lekker in me badjas, denk nie dat dr vandaag veel uit me handen komt Yvon: Ja hier is dat ondertussen al normaal, dat hij doorslaapt Weet niet beter meer. En nu krijgt hij de laatste fles 200cc, dus dan tukt hij een mooi stuk door! Guusje e.a.: Ja inderdaad, was ik wel zwanger geweest hadden we het erg leuk gevonden, maar ben nu toch wel blij dat het nog even niet zo is. Eerst maar lekker opknappen en van Luca genieten!
@ Rianne: Oe dat clusteren bij jou lijkt me idd heel vermoeiend! Hier is het gewoon dat ze al weer vlug voor een volgende volgende voeding wil. @ Gravid: Okeey, ''jammer'' van het streepje maar miss is het wel goed en is je lichaam er gewoonweg nog niet aan toe. @ Meimamma: Sterkte met je rugpijn. Hier: Kon net rennen om nog iets van de wipstoel te redden voor alles onder de spuug zat, en mn kind weer helemaal kunnen verschonen, en vriendlief maar klagen dat ik zo veel voor haar was en zo weinig voor hem... tsja vind je het gek! Hij zou ook is een poot uit kunnen steken maar helaas... Vanmiddag zijn we ff langs het werk van mn pa geweest, daar waren ze heel benieuwd naar Yara Nu weer druk druk druk met het huishouden, het is hier nog steeds een bende en ik heb echt geen sec meer voor mezelf dus ik laat het weer ff hierbij. Fijne dag verder!
Hey meiden, Ohh het gaat hier echt snel, jullie kletsen veel te veel ik kan het nauwelijks bij houden! Ik lees dus wel bij maar overall op reageren gaat niet lukken. Vandaag ons eerste dagje met zijn tweetjes, Jaylin en mama staan er overdag alleen voor want papa is weer aan het werk. Dat viel best even zwaar vanmorgen en ik moest dan ook een traantje wegpinken. Zal je net zien dat het vandaag pijpenstelen regent en het me dus niet lukte om met baby de hond uit te laten. Het is even droog geweest maar toen had Jaylin een flinke spuitluier (het zat tot op haar rug en alle kleertjes onder + ze plaste precies toen ik de luier uitdeed) en krijste van de darmkrampen & honger, toen ik klaar was met voeden kwam het weer met bakken uit de lucht vallen en onweerde t als een gek. Heb flink mee zitten huilen met de kleine meid want ik wist gewoon even niet meer waar te beginnen. Loopt er ook nog de godganse dag een kat te miauwen en als ik naar hem toe loop is hij stil en rent weg, draai ik me om begint ie weer. Ik heb de hele dag met Jaylin op mijn arm/ in de draagzak gelopen want ze had zon pijn dat ze alleen maar bij mama wilde zijn. Telkens als ze in slaap viel en ik legde haar weg begon ze weer te krijsen en te trappelen, arm meisje! Nu ligt ze sinds een halfuurtje te slapen en heb haar net met draagdoek en al in de box gelegd en kon eindelijk effe wat te eten naar binnen werken. Heb zelfs een klein beetje afwas op kunnen ruimen. Wilde ook aan het eten beginnen alleen stonken de aardappels me toch een uur in de wind, zitten er 2 of 3 beschimmelde in de zak. ( we halen ze altijd bij toko en die zitten in een net, die leggen we altijd zo in de berging maar mijn moeder was vorige week zo eigenwijs om ze met plastic zak eromheen weg te leggen want dat moest volgens haar goed gaan. Ik was zo uitgeput de afgelopen weken dat we het dus zijn vergeten.. Wat ik nu ga koken is me een raadsel, zal zo de varkenslapjes maar bakken en dan maar wat erbij verzinnen..) Sorry voor de ego meiden. Ik kom gauw weer meer meekletsen en reageren. Ga nu nog even het eten proberen te doen en de was (staan er 3 te wachten, zit er een in de machine en er hangen er twee op dus dat moet echt gebeuren) zolang dametje nog slaapt. Ohja ik moet trouwens over een kleine week al op nacontrole, is dat niet erg vroeg? (4,5 week??) - Energie vraagje; Wij willen ons voorschot verhogen maar ik vraag me af hoeveel jullie meer kwijt zijn aan elektriciteit en gas met 1 kleintje erbij. Liefs
@Vagans, ik was gisteren ook even was vouwen van het afgelopen weekend. 3 kwart van de wasmand was van Gabriël. Was me echt suf voor hem..lol. Vandaag had ik G. ook weer in badje gedaan. Het viel me ineens op dat hij 'klem' ligt. Met zijn hoofd en voetjes tegen het badje aan. Hoe doen jullie dat verder? Ik ga niet met hem onder de douche als ik alleen thuis ben.
@ troetel: ach meid wat vervelend dat het je zo zwaar valt, ik vind het ook wel zwaar maar niet erg eg maar. Ik weet helemaal niks over nacontrole, heb t wss al via de foon gehad na een week of 3 @ monika: ik heb wel is van die standaardjes gezien waar je je baby in kan leggen in het grote bad/douche.
Troetelbeer, zo herkenbaar je verhaal. Ik heb me ook zo gevoeld. Volgens mij heb ik alle zwangerschapshormonen eruit gejankt. Maar een hele dikke knuffel voor jou, want dat heb je nu gewoon even nodig. Wat je vast steeds hoort, maar wat echt klopt: 'Het zijn fases; geloof me het gaat over'. Succes! Monika hoe groot is jouw badje/baby? Hier heeft hij nog alle ruimte! Ik denk toch dat de volgende stap de douchebak of het grote bad is. Was we wassen wat af! Hier ook het voorschot verhoogd, maar geen idee wat we nu echt extra kwijt zijn. Ik was nu 3x zo vaak en dan heb je ook nog regelmatig het badje of de tummytub. Wij hebben het voorschot weer op max. gezet, met een beetje geluk krijgen we dan aan het eind van het jaar weer geld terug