Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Haha wat geinig die foto met haar bodyguards ;)

Troetel: He meid, wat naar! Ik weet nog goed de eerste dag dat vriendlief hier weer ging werken.. kon alleen maar huilen.
    Wist echt niet hoe ik alles moest gaan doen ;)
    Maar als het echt niet gaat moet je dat gewoon tege je vriend zegge hoor.

Was: Draai dr sowieso elk dag wel 1, zodat het te overzien blijft ;)

Badje: Ik kan Luca sowieso niet alleen in bad doen, dus hier doet vriendlief het steeds, is echt hun momentje geworden ;)

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

pff... eindelijk!
    Yara is in de wipstoel naast me in slaap gevallen (ben benieuwd voor hoe lang) en vriendlief zit net als de rest van de dag met zn kont 8ter de Pc en ik heb EINDELIJK ff voor mezelf. Ben benieuwd hoe lang en of ik weer eens een aflevering van GTST kan kijken.

3. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Geen idee hoe groot hij is. Volgende week woensdag wordt hij weer gemeten.
    Badje is standaard baby badje.
    Heb helaas geen bad, dus alleen een douchebak.

4. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Lieve meiden,

Ik heb besloten om een tijdje afstand te nemen van zp, in ieder geval actief mee te doen.
    Ik zal hier af en toe nog wel mee lezen, wat op de hoogte blijven van jullie en de kleintjes.

Maar gisteren ben ik alweer ongi geworden en dus nu de 18e ronde alweer in.
    Voel me gewoon even helemaal leeg en heb op dit moment ook veel last van mijn reuma.

Wil jullie in ieder geval heel veel geluk wensen met jullie gezinnetje.
    Bedankt voor al jullie steun in de afgelopen tijd.

Heel veel liefs, JoMi.

5. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hey meiden,

hier een heel drukke dag gehad. Vanmorgen CB ze weegt 5010 en is 57 cm :D:D Over het slapen wa sde arts met me eens dat dat niet hoor, de wijkverpleegkundige belt morgen en komt volgende week effe langs. Vandaag slaapt ze echter prima, maar ze ligt nu op haar buik. Inbakeren werd nog genoemd dus ik ga een stpaje verder dan de puckababy maar kijk eerst effe op MP. De arts dacht dat ze misschien verborgenb reflux heeft dus toch weer nutriton toevoegen. Ze is gewoon geel huiler en uit het zo, aldus de arts.

Lees straks effe bij..sorry voor de spelfouten maar de kat valt me lastig op de laptop;)

6. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    Lieve JoMi succes en sterkte

niet de moed verliezen hoor!!!

knuffels

sjo meiden heb een slaapzak gekocht voor Jeliyah want mevrouw kruipt nu al in der bedje vond der laatst helemaal scheef in der bedje dat motten we niet hebben hoor

hebben jullie dat ook dat je teveel shopt
    lol morgen weer naar de prenatal kijken voor een draagzak en een jasje voor me meissie

truste

7. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    @guusje ik heb nog 5 wken maar zie nu al op tegen het moment dat ik weer moet gaan werken, is ook maar 3dgn maar toch.
    @chaartje opluchting dat je nou weer gerustgesteld bent,
    @esmee Kai ligt ook vele op het voedingskussen op de bank, vind hij heerlijk.
    @stefanie mooi gewicht!

Was, hier ook draai iedere dag een was en hup meteen de droger in en binnen 3 uur weer in de kast, als ik tijd heb om het op te vouwen.

Gelukkig gaat het een stukje beter met Kai het echt pijn huilen begint minder te worden, heeft wel harde buiken zo af en toe.
    Drinkt sinds paar dagen eindelijk een paar voedingen uit de borst.
    Hoop op mooi weer vandag dan kan ik naar de markt maar zie de donkere wolken al weer aanwaaien.
    Ga douchen met mijn kleine meid nu kanhet want kai ligt nog lekker te slapen.

8. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    effe ego hoor meiden; vannacht echt een pittige nacht met Elise. heel veel verslikken, maar ook dat ik hoor dat haar van alles opkomt maar in plaats van het uit te spugen zakt het weer treug waardoor ze zich vreselijk verslikt. Net naar de huisarts geweest en zij denkt verborgen reflux en wij krijgen nu voor 2 weken omeprazol en hopen dat het beter wordt. waarschijnlijk slaapt ze daarom niet omdat er telkens zuur bovenkomt maar het is gewoon geel huiler :)
    Meiden..ervaringen met omeprazol???

9. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Jomi verlies de moed niet hoor! Dikke knuffel voor jou!

Stefanie succes met je kleine meisje. Zo vermoeiend.... hopelijk komt het snel allemaal goed!

Chaartje nee geen shoplast hier. Ben een beetje zuinig van aard:)

10. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedemorgen meiden

vagans Het is niet zo zeer dat het me zwaar valt of ik het vervelend vind hoor. Denk dat je dat een beetje verkeerd begreep. Ik ben zo ontzettend blij met ons wonder! En ik besef me maar al te goed dat zwanger raken, zwanger blijven en een gezond mooi kindje op de wereld zetten een wonder is, dus ik kan het niet eens vervelend vinden.
    Het was gisteren gewoon niet mijn dag denk ik. En het brak me gewoon dat zo’n klein meisje zoveel pijn heeft dat ze krijst als een speenvarken (zelfs de kat werd er stil van, en die zeurt normaal de hele dag door en krabt de hele deur kapot) & dat je er weinig aan kan doen omdat het pijn blijft doen. Wil dan zo graag die pijn overnemen.

Monika Hier ‘past’ Jaylin gelukkig nog in badje (al duurt dat niet lang meer hihi). Alleen met haar gaan douchen daar heb ik me ook nog niet aan gewaagd, maar nu valt het mee dat we douchen/badderen van Jaylin meestal ’s avonds doen omdat ze er suffig en slaperig van wordt.
    Ik heb ook nog geen idee hoe we dat hier straks gaan doen als ze moeilijk meer in badje past.

Guusje Bedankt voor je lieve woorden meid. Het deed idd goed om lekker even mee te huilen hihi, hormoontjes!
    energievoorschot tja ik vind het zo moeilijk in te schatten, met zijn tweetjes betaalden we 111 euro /mnd (gas en elektriciteit, water is nl apart en die berekend/verhoogd zichzelf per 3 mnd). Maar wat zou je nou meer kwijt zijn met een baby.
    Gravid Ja opzich ging het wel, maar toen de kat zijn liedje aan het zingen was en Jaylin ging krijsen, zichzelf onder had gekakt tot aan het plafond en ik naar boven moest met een ondergepoept kind omdat ik een schone romper moest hebben.. Maar ik daarvoor eerst alles moest puinruimen omdat de katten hier met alles vandoor gaan of overal op gaan liggen (lees = eten luiers, plasticjes, gaan op boxkleed en verschoningsmatje liggen) brak dat me effe op. De afgelopen 3 wkn kon ik op zo’n moment effe Jaylin uit handen geven of mannetje gaf me een knuffel en dan kon ik er weer tegenaan..
    Maar ik geef het zeker aan zodra ik het niet trek, begin nu ook griep te krijgen dus dat kan er ook nog bij.. pff ben benieuwd hoe ik het zo trek maargoed.
    Jomi Houdt moed meis! Heel veel sterkte en een dikke knuffel
    Chaartje Het is dat ik nog niet zo lang goed te been ben, maar toen we laatst wat rompers nodig hadden kreeg ik wel shopdrang voor ons meisje hihi.
    Stefanie Suc6 meid, hopen dat het beter gaat met de kleine meid

Zo ik ga effe een halfuur op de wc zitten (lang leve de aambeien, heb nog steeds geen tijd gehad om dat middeltje te bestellen op i-net, komt er elke keer gewoon niet van! Straks maar even doen)..
    Daarna als de kleine nog slaapt maar eens wat doen in huis, het kriebelt om wat te doen!!

Liefs

11. Gravid

Gravid Niet meer actief

Chaartje: Erg he, shoppen ;) Ik moet eigenlijk zonder portomonee gaan shoppen :p (Alleen een vast bedrag mee ;))
    Onze boy kruipt ook omhoog, nu met slaapzak valt het gelukkig mee!

Denise: Fijn dat het beter gaat met Kai!!

Meimamma: Hopelijk werken de medicijnen, want kan me indenken dat je hier moedeloos van word!

Ego:
    Vanmorgen kwam Luca weer om 06.30u, maar is weer in slaap gevallen tot 08.00u.. was echt even lekker ;)
    Vandaag even wat in huis rommelen, misschien even de stad in, en verder rustig dagje.

12. Gravid

Gravid Niet meer actief

#692 Gravid, 24 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jun 2011
    Even testen of me profiel foto het doet ;) *Ja gelukt ;)*

13. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    @gravid leuke foto !

Pff ik ben niet vooruit te branden, vanmorgen gedouched daarnamet mijn dochter koekejs gebakken en ben net wakker van mijn middagdut maar ben zo bereird wakker geworden dat ik geen fut heb om nog naar de markt te lopen, alles slaapt nog dus ik laat zel ekker liggen.

Jullie al plannen voor het weekend ?

14. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Goedmiddag meiden,

Pfff ik zit hier even flink te janken.... Volgend weekend willen vriendlief en ik een avondje weg. Dus Jelke gaat uit logeren. Nou probeer ik dus een voorraad melk te kolven... Sinds gisteren ben ik de productie aan het opvoeren door om de 2 uur te kolven. Maar ik kan nou niet zeggen dat het helpt. Vannacht heeft Jelke 5 uren achter elkaar geslapen. ik kolf dan 's nachts niet om de 2 uur natuurlijk. Maar goed vanochtend om 4.00 dus beide kanten gekolfd en er kwam 120 cc uit in totaal. Jelke is na 90 a 100 cc tevreden. Hij valt dan gewoon zoder speen in slaap. Dus ik hield 20 over om op te sparen. Toen kwam hij na dik 4 en een half uur pas weer en toen kolfde ik 130 cc in totaal. Dus weer 100 gegeven en 30cc bewaard. Meneer viel weer tevreden in slaap zonder speen. Na 3 uren kwam meneer weer. Dit keer kwam er krap 90 cc uit. Dus ik heb hem die in totaal gegeven. Hij is wel redelijk rustig daarna, maar geeft zichzelf niet echt neer. Pas na een hele tijd met speen valt hij dan in slaap. Ik heb toen dus niks kunnen opsparen. Nou zei ik tegen vriendlief dat ik vandaag ook nog kolf om de 2 uur om de productie op gang te brengen dus heb om 14.00 gekolfd, 2 uren na de laatste keer. En in totaal (beide borsten) maar 50 cc... Nu is de moed mij in de schoenen gezakt. Ik ben er zo klaar mee.... Ik heb het gevoel dat ik alleen maar aan het kolven of aan het voeden ben. Ik kan niks opsparen voor volgend weekend. En wat ik kolf daar heeft Jelke niet eens genoeg aan.... Als ik hem de borst geef dan is hij na 20 minuten nog druk aan het zuigen en dan voel ik dat mijn borst leeg is en hij wordt dan ook pissig omdat er niks meer uit komt... Dan kolf ik die andere nog (omdat daar de kloof zit) en als ik hem dat geef heeft hij de ene keer wel genoeg en de andere keer niet... Ik ben er gewoon helemaal klaar mee.... Ik heb van te voren altijd geroepen dat ik het ga proberen en als het niet wil of als ik me er niet meer goed bij voel of mijn kind heeft er niet genoeg aan dan stop ik er mee en dan is het goed zo. Ik zal dat niet zien als falen, maar nu puntje bij paaltje komt en ik er echt mijn nocht van heb.... vind ik het zo ontzettend moeilijk om te stoppen.... Het voelt toch een beetje als falen en ik baal er gewoon van dat het niet wil. Maar op deze manier zit ik zo aan huis gebonden... Velen hemelen die BV altijd zo ontzettend op, maar de negatieve dingen daar je ze nooit over....
    Nou en sinds de bevalling is dit dan mijn 2e jankbui en dan komt ook echt alles er even uit..... Jelke doet het verder zo ontzettend goed en wil het hem gewoon ook niet langer aan doen dat hij te weinig krijgt...

ppffff dat moest er even uit hoor!

Liefs

15. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Vagans: Leuke foto met die 2 “bodyguards”!!

Denise: Wat fijn dat Kai al wat minder gaat huilen.

Stefanie: Hopelijk werken de medicijnen snel, heb er zelf geen ervaring mee. Nog geen plannen voor het weekend, manlief gaat waarschijnlijk lekker vissen en ik ben lekker thuis met mijn Hummeltjes. Zondag lekker naar de speeltuin denk ik!! Want wat een weertje komt eraan.

Sunnyqueen: Wat vervelend dat het zo moet lopen met de borstvoeding. Denk ook aan jezelf, dit moet ook een mooie tijd voor jou zijn. Bij Tim wilde het bij mij ook niet lukken. Voldoende voeding dat was het probleem niet, maar hij wilde niet aan de borst drinken en kolven en dan voeden daar wilde ik niet mee verder gaan had het idee dat ik de hele dag alleen maar met voeding bezig was. Nu bij Lise ben ik er ook niet mee begonnen, meteen de fles gepakt. Wilde deze kraamtijd beginnen zonder gedoe en gewoon lekker genieten!! Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt en als dat flesvoeding is dan is dat ook prima. En lekker laten gaan die tranen dat lucht soms ook enorm op!!

Hier wederom alles rustig. Moet zeggen dat het op dit moment allemaal wel lekker loopt. 's Avonds nog steeds haar huiluurtjes vanaf 20.00 tot 23.00 uur is ze veel wakker en kan ze moeilijk in slaap komen, maar de rest van de dag is ze lekker rustig en slaapt ze goed tussen haar voedingen door!!

16. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    SQ; ik denk dat je voeding terugloopt omdat jij je zo kapot bent. Om de wtee uur kolven is echt heel zwaar, ik heb het in mijn eerste week gedaan en ging er stuk aan. Stoppen lijkt me niet nodig want je doet het prima, je produceert niet flessen teveel, nou so be it. Misschien een beetke kunstvoeding op het moment dat je er niet bent, dat kan echt prima. En dat si zeker beter dan dat je hele bv nu naar de knoppen gaat omdat je zoveel stress hebt. Maar kolven is sowiezo voor smiige lastig. Tip; oxitocinespray (is een neusspray), 1 keer spuiten en je krijgt meteen een behoorlijke toeschietreflex, dat maakt het wat makkelijker en kan helemaal geen kwaad. Gewoon HA bellen en zeggen dat het van de lactatiedeskundige moest (doen Ha ineens alles ;) )

BV is niet alles maar ik ben al 5 weken bezig met mijn prutproductie, ze krijgt volledig fles en met medicatie (spray en tabletten) zit ik nu op een totale productie van 100cc per dag, en daar kolf ik 6 keer voor, meer trek ik niet. Misschien debiel dat ik het nog doe maar ik ben gevoelsmatig niet klaar met bv. Maar.....er zitten ook een hoop voordelen aan de fles die ze je niet van te voren vertellen. Ik moet zeggen Elise doet het prima op een combinatie borst en fles. Ze hapt niet goed dus effectief drinken kan ze niet maar ze kan wel gezellig lurken ;)

Maar stress is het slechts mogenlijke voor je bv, dus kijk wat je moet doen om rust te krijgen en als fdat is dat Jelke volgende week een fles KV krijgt (er zijn wel kleine zakje HA van Nutrilon te krijgen) dan moet je daar eens over nadenken. En ik heb van mijn lactatiekundige nog een filpj ehoe je tijdens het kolven er meer "uit" kan krijgen maar dan moet ik effe je mailadres hebben dan stuur ik hem door al je wil.

17. Gravid

Gravid Niet meer actief

Denise: Ben je nie de enige hoor ;) Ik zit ook al heel de dag achter pc te niksen ;) Ben echt niet vooruit te branden vandaag.

SQ: Meis, als het niet lukt.. dan lukt het niet he!!
    Je moet niet je zelf in de stress werken alleen maar omdat je graag bv wil geven!
    Tuurlijk snap ik dat je dat graag wilt, maar je kleine man (en je grote man ook) heeft er niks aan als jij gestrest raakt.
    Wel aan jezelf denken hoor!
    Op flesvoeding worden ze ook groot!!

Yvon: Wat fijn dat het zo lekker loopt!!
    Hier net zo hoor, heerlijk in het ritme!!

Plannen voor het weekend: Nee nog niet echt, zouden vandaag even stad in, maar regent nogal veel hier.. dus gaan we morgen maar even!
    Verder rustig weekendje in de planning tot nu toe.

Ego:
    Luca net weer de fles op, fles nr 3.
    Zijn er nu naar toe aan het werken dat hij 5 flessen krijgt.
    3x 150+5, en dan 2x (de eerste en de laatste fles) 180+6
    Vanaf maandag gaan we 2x 150+5 doen, en 3x (dus de eerste 2 en de laatste) 180+6.
    Echt heerlijk zo!!
    Pff zit te bedenken wat we gaan eten, maar heb nog geen idee.
    Denk dat het makkelijk word, frietjes ofzo..
    Vanavond ook rustig, lekker bankhangen, filmpie kijken..
    Hm, lekker hoor..hou wel van zulke dagjes ;)

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Troetel: o ja maar ik bedoelde ook niet dat jij je kindje niet leuk zou vinden ofzo, en ik kan me helemaal voorstellen dat het natuurlijk best heel zwaar is, is het hier ook hoor! Maar lucht hier gewoon af en toe je hart en dan komt het vast allemaal wel goed :)

@ SQ: als het niet lukt lukt het niet, jammer maar helaas en je moet het niet als falen zien. Probeer ook extra te drinkn als je veel kolft en idd neem je rust en probeer niet te stressen, dit is het slechtste voor je productie! En idd BV is echt niet altijd zo makkelijk als sommige het doen overkomen, bij mij gaat het nu gelukkig super maar heb ook al op het punt te staan om te stoppen omdat ik kappot ging van de pijn! Kop op meid! doen wat goed voelt voor jou en jou kindje!

@ Stefanie: Haha Prutproductie hihi

@ gravid: leuke foto!

hier:

Ineens super sommig weer geworden! net ff boodschapjes gedaan en een donner gegeten, vanaaf stokbroodje gerookte zalm met sla, lekker makkelijk ;)

Yara is minder huilerig dan gisteren :) heeft wel af en toe last van dr reflux en dan huilt ze ff. Nu ligt ze lekker om dr heen te kijken in de wipstoel en gaf nu net dr eerste echte kreetje :D hihi

Morgen naar Limburg toe en daar blijven we slapen om zondag overdag weer naar huis te gaan. Ff s-pa gezeldschap houden in deze toch moeilijke tijd.

Had de kruidvat een mailtje gestuurd dat de helft van alle luiers die flap kappot scheurde, nu heb ik een tegoedbon voor een nieuw pak gekregen! Super netjes! En kreeg gister de bon voor de felicitas babydoos en daar zat een kortingsbon in voor etos luiers, dus die ook maar meteen gehaald, kunnen we die ook mooi proberen."

Het blad ''Ook'' (over kleinkinderen) zat een bon voor bij 6 x voor 15,- Deze gaan we aan mijn moeder cadeau doen voor alle goede zorgen voor de dieren tijdens ons afwezigheid en ook nog ff iets voor mn vader zoeken :)

Fijne dag verder!

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

Oja en hoe zit het met jullie en je lichaam?
    alles al weer helemaal in vorm?
    Hier heb ik mn oude gewicht weer terug en pas ik alles weer van voor de zwangerschap, lijkt zelfs of ik ietsjes slanker ben geworden maar nog wel een zacht iets wat flubberend puddingbuikje. Herkenbaar?

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

kijk dr lache!:D

Deel Deze Pagina