Troetel; huismiddeltje is venkelthee maar dat is effe vogelen met de strekte, je kan ook venkelwater halen, is gewoon bij de drogist te halen
de kv zei bij ons dat venkelthee absoluut niet meer mag! als je bv geeft dan wel maar dan moet je het zelf drinken.
Hè meiden wel bij gelezen maar in etapes Dus als ik je vergeet sorrryyy @troetel. Van Chinababy weet ik dat het homeopathies is en dat het werkt. En wat een plaatje van een moppie hebben julie @gravid. Oo meis wat een verhaal wat een piep van en ex dat ie dat zo doet. Dikke knuff. En super foto's. Maar begreep ik nou dat je meisje wel bij je ouders komt zonder jou ?? @Rianne wow naar Frankrijk pfff. Dat is me voor dit jaar te ver hoor volgend jaar gaan we weer naar het buitenland @vangas. Meis ik vindt dat je gewoon naar je ouders moet kunnen gaan. En ik denk dat jou ouders het niet verkeerd bedoelde toen omdat ze zich Zorgen maken om jou en je meisje @ sammy welkom Sorry weer het even niet meer uit me hoofd. Hier een goede dag gehad met vallen en opstaan Ach ja hoort er bij moeten allemaal even wennen @r
Oja. Babyolie wordt inderdaad afgeraden vanwegen dat het op het water blijft liggen en de baby het dan binnen kan krijgen en dan kan stikken omdat er een olie laagje op de luchtpijp komt En qua drooghuidje dat hebben de meeste baby's omdat ze eerst hun huidje verliezen in die schilertjes dus. Niet dat je het niet kan behandelen Lekker insmeren is goed of in een badje met badolie of voor een drooghuidje Wij hadden een super kv maar blij dat ze er niet meer is ben je altijd want je wordt altijd wel geleefd
@ SQ: fijn meid dat het zo goed gaat! echt super! @ sammie: nogmaals welkom! enne vlotte bevalling! @ Troetel: Dikke knuffel meid, ik weet hoe veel pijn BV kan doen en geloof me, ik ben ook super blij dat ik heb doorgezet, ik weet precies wat je bedoeld! tijdens het voeden ben je weer even 1 met je baby, heerlijk is dat (en ja ook pijnlijk en vermoeiend) Sterkte!!! @ Gravid: Jeetje meid wat een verhaal!!! En ik vind dat jij als moeder aan de wal veel meer te bieden hebt dan het varende leven (spreek uit ervaring) Ik hoop voor je dat je je meisje snel weer gewoon terug krijgt! Ik heb er helaas geen verstand van dus kan je niet helpen, wel heel veel sterkte en kracht toewensen! @ sammie: Tsja ze respecteren elkaar niet zo, en de bom is afgelopen weekend op een fam. bbq gebarsten en dat vond ik heel erg! O nu moet ik naar huis (rijd met zus en zwager mee) reageer strax verder!
SQ nog gefeliciteerd met de geboorte van ullie zoon Jelke, . hopelijk kun je nu van hem gaan genieten, Hier erg druk ook met 2 kids en zeker nu Bas ook nog ziekig is. Snotverkouden en koorts. DUs het is hier erg vermoeiend allemaal. Maar desondanks geniet ik van ze ook al zijn we gesloopt hihih we gaan gewoon door. Gravid wat een heftig verhaal heel veel succes. xxx joyce
@ Stefanie: Tsja het mama zijn gaat me tot nu toe wel goed af, ik ben al helemaal afgestemd op mn kleine meid en doe in princiepe alles op gevoel! @ Gravid: Oja die foto! Super lief en die 2e ook! en kan me helemaal voorstellen dat je het niet droog houd, ik denk dat ik gillend gek zou worden als iemand Yara bij me weg zou houden! En super lieve fotos van Luca! @ Troetel: De dag na de geboorte zat Yara al in de tuin hoor! Beetje overdreven dat het helemaal niet mag, als je het maar goed in de gate houd en je kleintje er op kleed! * vitamines: Hiet toevallig die van Davitamon, geen idee of andere niet ''mogen'' *kolven: Hier als ik er tijd voor heb en dan bewaren in de vriezer, ik wil geen fles geven in combi met BV, dit ga ik pas rond 6-8 weken ''proberen'' zodat ze het kan en doet maar blijf het via mn borst geven en ben als de dood dat ze die dan anders niet meer wil. En niet teveel kolven want dan klappen ze zo onderhand hihi! Enne o oeps, ik doe ook olie in het badje (ff kwijt wat voor olie precies) maar wat moet je er dan mee doen? je kind inwrijven? en dan... laten glibberen? Ik snap die olies nooit... En wat een super lieve fotos, zo een heb ik er ook! * venkelthee: ook gehoord dat dat niet meer mag (weet niet meer waarom) * droog huidje: Hier bodylotion voor Yara, en de ene keer was ik dr met wasgel en de andere keer maak ik er een schuimbad van! (ze gaat ongeveer om de dag in bad) Hier weer thuis, vriendlief ligt op bed die voelt zich niet goed en kan weer geen eten binnen houden (gedeelte stress denk ik) De bbq was wel gezellig, heb laten merken hoe zeer ik er mee zit van de ruzie en ik graag wil dat er gepraat wordt, en ik denk wel dat ze dat zullen doen. Ook duidelijk aangegeven dat IK degene ben die het allemaal te voorduuren heeft. Zo ook maar mn bedje opzoeken, morgen de doggies in bad doen en dan naar mn ouders (denk wandelen) Ik moet namelijk iets halen wat alleen daar in het winkelcentrum te halen is. Wil voor vaderdag een dubbel auto fotolijstje halen en dan een foto van mij en een foto van Yara erin doen. Omdat we nu een nieuwe auto hebben leek me dat wel een leuk iets en het moet voor ons niet te duur zijn dus dit leek me een leuk kleinigheidje. Ik heb teouwens sinds gisteren de zantac niet meer geven, heb haar wel veel omhoog liggen en ze heeft niet meer echt gespuugd! Met dat zantac spuugde ze wel heel veel! En ik kan altijd weer starten als het toch begint maar ik had er geen goed gevoel bij en als het zo ook helpt! liever zonder medicijnen natuurlijk!
Jeetje wat een kletsmajoren zijn jullie zeg!!! @verschonen: tussen de 'wisseling van de borst'. Mevrouw valt na 1 borst in slaap en tijdens het verschonen word ze dan weer wakker. Ivm de bv moet ze hier wel iedere voeding want anders krijgen we overkill @slapen: hier ook in bed naast me. Handig voor het voeden. Ik leg haar niet in het midden want dan slaapt Bart niet. Die is heel bang dat hij op haar gaat liggen en ik lig altijd heel rustig @slapen eigen bed; Ik heb Chris destijds ook 6 weken in de kinderwagen naast me gehad (omdat die zoveel spuugde) en toen hij wat langer doorsliep en dmv Friso comfort nauwelijks meer spuugde, heb ik hem in zijn eigen bed gelegd. Dit ging prima, zonder problemen. Ieder kind is daar weer anders in @lilo; ik zou m. Serieus even na laten kijken door een osteopaat. Ik denk dat de ha je alleen maar wegstuurt met (zoals eerder genoemd) tja baby's huilen nu eenmaal. Ze zullen je gaan vervelen met oplossingen over slapen, voeden wel of niet bij je houden enz maar als ik het zo lees huilt m idd wel erg veel! Een osteopaat zal haar HELEMAAL lichamelijk nakijken en niet zoals de ha; probeer x en kom over een week maar terug. PROBEREN!?!? Alsof je dat nog niet genoeg gedaan hebt... Succes iig @troetel: ik ken het gevoel, fv ging in mijn hoofd ook niet en met de bv is het ook allemaal goed gekomen. Goed dat je doorzet!!! @badje; er is idd wel een verschil tussen BADolie en BABYolie. BADolie vermengt zich met water en BABY olie blijft drijven(je kunt ook sla olie nemen) deze is voor NA het bad, om het door water uitgedroogde huidje weer in te vetten. Wel jammer dat de KV je op die manier zo behandeld en niet uitlegd wat je verkeerd doet en waarom, en wat vriendelijker mag ook @vitaminen;K is vernieuwd; de nieuwe verpakkingen van Davitamon bevatten idd 25 ml en de oude 10 ml (per dosering of zo iets) Dit om 1 kind per jaar meer te redden! (vertelde mijn KV) Wanneer je de oude verpakking nog hebt zou je 30 druppels ipv 5 moeten geven... Vinden ze niet zo leuk die baby's Maar de oude geven is idd niet erg hoor... @binna: sterkte... En als Steve er is gewoon even de tijd NEMEN. Loop weg en ga in bad of op je bed een tijdschrift lezen. Ook al is het maar een half uur... Dit helpt mij enorm op dit soort dagen @sammie; welkom! @Vagans: jij ook sterkte met de Fam. Blijft moeilijk maar GEEN keuze maken is ook een keuze... @gravid: soms is de wereld oneerlijk maar ik vind in deze ook dat zodra ze maar voet aan wal zetten je het gevecht aan moet gaan! Als hij het hard kan kun jij dat ook. Wel fijn dat zijn aanstaande wel met je mee denkt! Is toch ook een moeder die dat beter begrijpt denk ik... Succes met de strijd iig! @chaar: sterkte in deze moeilijke tijd... De rest ben ik even kwijt, ben al drie keer verder gegaan omdat toen Isa honger had, toen Chris wakker werd en toen ik bart met iets moest helpen... @ego; morgen lekker cakejes bakken met mijn knulletje. Hij is zondag jarig en krijgt het nu natuurlijk bewust mee, dat is ZOOOO lief! Wie is er bijna jarig??? Mama, listiaan(hij kan nog geen Christiaan zeggen) bijna jarig!! Hoera!! Ja schat, jij bent bijna jarig... Taat en tadootjes! Ja jij krijgt taart en cadeautjes... (SMELT) En wat voor feest krijg jij?? PILAAAT !! Ja piraten feest!! (lang leve Hema en zijn thema's) Zo'n pasgeboren yuppie is leuk maar zo'n 2 jarig kind is ook echt om op te vreten hoor!! Dat krijgen jullie ook nog allemaal!! Ds. aap lekker dames!!
@ Esmee: Wat lief!!! Hier: Ik ga is mijn bedje opzoekken, Yara begint ook akker te worden dus die wil zo ook wel eten denk ik. En dan hopen dat we weer zo lekker door slaapt als eergisteren! Weltrusten dames!
Esmee: Helaas werkt zijn aanstaande ook niet echt mee hoor, ze heeft gezegd me op de hoogte te houden kwa ontwikkelingen van Lydia en haar doen en laten, maar eerst zien dan geloven. En wat betreft het aan wal wonen, zij zegt ook niet dat ze dan maar weer bij mij kan wonen. Het enige wat zijn aanstaande zegt: als we dan aan wal wonen, kan ik Lydia wat meer naar jou toe brengen, of jij haar wat meer ophalen. Eh, pardon??? MIJN kind, ze komt gewoon weer bij mij wonen. Punt! (en wat zeg ik dan lekker bitchie: gna gna) Vagans: Wat fijn dat je bij je ouders gezegd heb hoe jij er over denkt!! Goed van je! Gewoon voor je eigen op komen! Hoop dat je vriend zich gauw weer wat beter voelt! En inderdaad, het varende leven vind ik ook helemaal niks, heb zelf ook 3 jaar aan boord gewoond. Aan andere kant, die kleintjes groeien er mee op he, die weten niet anders. Voor een schipperskind die het gewend is, is het weer anders dan iemand die van de wal komt. Maar goed, een rechter gaat heus niet zeggen dat ze bij een andere vrouw an wal mag wonen, als dr eige moeder er ook woont. Dus komt vast wel goed! En ja, ik kan er nu vrij goed mee omgaan,.. maar af en toe kan ik me tranen niet binnen houden. Heb gewoon 2 jaar van haar ontwikkelingen gemist, 2 jaar me kind al niet bij me. Op een dag in de maand na. Als je vraagt hoe moeilijk dat is, nou dat is gewoon niet uit te leggen. Joyce: Beterschap voor Bas! Hoop dat hij gauw opknapt! Binna: Nee, als ze bij mn ouders kwam, dan mocht ik haar ook zien. Dan kon ik ook gewoon komen. Maar nu is het af en toe zo dat ze wel eens bij mn ouders logeert. En ja dat weet ik dus niet altijd. (wat ik dus ook niet leuk vind) Kreeg bijvoorbeeld een week na pasen van me moeder te horen dat Lydia met pasen daar geweest was. Toen was ik wel even pissig. Had echt zo iets van: had of mij gebeld van je dochter is hier, kom ook gezellig hierheen, of had anders je mond gehouden, had dan niet eens willen weten dat ze met pasen geweest was. Vond ik even vrij lullig van me ma (al zal ze het zo niet bedoeld hebben, want me ma weet ook wel hoe ik me voel, dat ik dr mis etc.) maar goed, voelde me toen best even K*t. Meiden, Luca slaapt lekker.. ik duik ook lekker me bed in! Heb trouwens vanavond Infacol gebruikt, hoop dat het werkt bij hem. Dat hij wat rustiger word na de fles!
@esmee. Ooo in bad graag maar mag pas vanaf volgende week . Heb ook al gEboekt bij me man vrijdag de 10 zit ik in bad savond's Maar dat is ook zo hoor je hebt Even een oplaat punt nodig Wat schatig hè dat kinder taaltje @vangas. Als het zo ook gaat super toch snap je wel hoor zou ook liever geen medichijn geven
Slaap lekker allemaal ga ik ook proberen naast me snurkende man ; grrr heb ik dat doe ik eens de avond fles
Meiden, ik was jullie al kwijt. Jeetje, iedereen al bevallen. Wat is het snel gegaan allemaal. Voelt bij mij ook wel een beetje gek moet ik zeggen, voel me zo verbonden met jullie en toch sta ik nu "met lege handen" om het zo maar te zeggen. Jullie zullen mij hier zo nu en dan ook nog wel eens voorbij zien komen en anders lees ik in ieder geval mee. Meiden, jullie zijn allemaal kanjers. Geniet van jullie gezinnetjes, voor je het weet zijn jullie kids alweer groot. Gaat zo snel. Ik ga nu snel slapen, drukke weken achter de rug. En afgelopen week alleen maar met hele buurt thema après ski versieren. Dorp bestaat 60 jaar en hele week feest hier. En J maandag voor het eerst naar school. Knuff voor jullie allemaal.
Goeimorgen meiden Hier een show nacht gehad want steve die heeft de na ht fles gedaan dus alleen wakker toe. Ze wakker werd en haar even stil gehouden en Steve de fles dus ik meteen weer slapen dat was er fijn En dan straks ga ik lekker naar de camping bij me ouders dus wordt een top dag @jomi. Dikke knuf meis lijkt me ook erg moeilijk dit zo
Binna, valt gelukkig wel mee hoor. Heb er gelukkig niet zoveel last van, maar wel als een hoofdstukje wat nu afgesloten is. Gelukkig heb ik J, daar geniet ik elke dag van. En ik hoop dat ik jullie binnenkort wel eens een keertje kan vertellen dat ik zwanger ben. Dan ga ik jullie ook zeker op de hoogte brengen.
Goedemorgen, Hier redelijk geslapen. We lagen om 23:30 in bed en om 2:30 heeft ze een fles gehad en om 5:30 begon ze weer wat te pruttelen vanuit haar kinderwagenbak. Dus weer een uur met mijn hand op haar buik gelegen en daarna maar de fles. Ik heb mijn mannetje al meegedeeld dat hij vannacht naast de bak slaapt, krijg ik effe wat meer rust. Mijn cyste doet nog steeds verrekte pijn. Heb me voorgenomen maandag weer naar het ziekenhuis te gaan en ik hoop dat ie dan ver genoeg is dat ze hem kunnen "verwijderen". Ik loop nu nog slechter als na de bevalling en het is zulk mooi wandelweer Binna; de dag dat jij mag badderen komt alweer lekker dichtbij, moet hier nog heeeeel lang wachten. Veel plezier vandaag. Jomi; sterkte hoor en ik hoop dat je snel leuk nieuws voor ons hebt. Vandaag niets op de planning behalve een heleboel huishouden doen. man moet maar effe boodschappen doen. En dan samen hier nog veel poetsen.
http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/280120-jonge-baby-3-weken-kleding.html#post10080892 Mama's, wat trekken jullie je prachtkinderen aan met dit warme weer?
Hallo Dames, Wil me graag bij jullie voegen als het mag!! Ik ben ook een mei-mama. Ben 4 mei bevallen van een gezonde dochter, haar naam is Lise en ze woog 3520 bij de geboorte en ongeveer 50 cm. Op 4 mei al de hele dag zo af en toe een wee, maar er gebeurde niets. Om 19.00 uur mijn zoontje in bed gelegd en meteen zetten de weeen door. Elke 5 minuten, maar hielden niet langer dan 45/50 sec. aan en tja ik had gelezen dat ze minimaal 1 min. aan moesten houden dus nog maar niet gebeld. Vanaf 20.00 uur kwamen ze om de 3 min. en hielden ze nog steeds geen min. aan alleen waren ze wel erg heftig (in mijn onderrug) na 45 min toch maar gebeld. De VK was er om 21.15 en toen had ik dus al 7 cm. Ze ging snel haar koffer halen en toen ze weer boven kwam had ik al 9 cm en mocht mee gaan persen. om 21.58 was onze kleine meid er!! Dus dat was echt supersnel. Lekker gedoucht en om 23.00 uur ons zoontje uit bed gehaald en kennis laten maken met zijn kleine zusje, zoooo lief!! 23.30 kwamen de trotse opa's/oma, oom en tantes even kijken. Het gaat op zich heel goed, al drinkt ze nog niet zo heel veel. Ongeveer elke 3,5/4uur 100 cc en dan laat ze nog vaak wat staan. 's avonds rond 23.00 uur laatste fles en dan is ze er meestal tegen 06.00 uur weer. Ze huilt vrij veel overdag, slaapt weinig en is vrij onrustig, fiep wil ze niet echt. Ach zal allemaal wel goed komen. We gaan nu 1x in de week naar de fysio (manueel en visceraaltherapeut) en dat lijkt al wel te helpen. Lijkt me erg gezellig om mee te kletsen. Lfs Yvonne
Yvon: Welkom meis! wat een leuke foto van je 2 kids! Stefanie: Wat balen dat je cyste nog zoveel pijn doet! Hoop dat je gauw van de pijn af bent! Wel fijn dat je redelijk geslapen heb! Succes met de huishouding vandaag! Jomi: *Dkke knuffel* Echt respect voor je, zo sterk dat je bent! Wat leuk dat J maandag naar school mag, spannend! Binna: Fijn dat je zo lkkr geslapen hebt! Veel plezier vandaag op de camping! Arri: Luca heb ik gewoon shirtje met korte mouwen aan, en vandaag een 3kwart broekje. (wat voor hem nog bijna een lang broekje is ) Als we naar buiten gaan, gewoon een dun vestje er over heen (waait vandaag nogal) en als het echt warm is, gewoon in zn shirtje. Ego: Hier ook weer een lieve vriend Ik heb de fles van 03.30u gedaan, en vriendlief heeft daarna om 07.00u de fles gedaan, en mij lekker laten liggen!! Luca kwam dus helaas om 03.30u alweer, maar ja.. had om 22.30u de laatste gehad, dus dan komt hij wat eerder dan als hij de laatste om 23.00u heeft. Vanavond toch maar weer 23.00u aan houden. Gebruik nu ook steeds Infacol, en dat werkt volgens mij wel.. naar ons idee is hij na de fles nu wel rustiger. Al moet ik zeggen dat hij vandaag een huil/jengel dagje heeft. Geen idee wat er aan de hand is Verder rustig dagje, even de was doen en de afwas.. en verder weinig. Lekker relax weekendje!