Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Wat een leuke foto's van Luca!

Hier flink aan het balen!
    Gabriël drinkt en geeft normaal niets of een klein beetje terug als een boer hem flink dwars zit.
    Vandaag komt er best veel terug..:(
    Ook het water wat hij tussendoor kreeg (30cc) kwam volledig terug met slijm en witte stukjes ?
    Ook de voeding kwam deels terug :(
    Heb hem zelfs in bad kunnen doen want hij had precies over zijn voeten overgegeven.
    Nu is het toch flink warm dus een badje was welkom.

Maar baal flink van het overgeven.
    Ben nu gewoon bang dat hij straks te weinig binnen heeft gekregen.
    Nu valt het nog wel mee met het overgeven heb ik het idee, maar zou dat door de warmte komen?

Hij ligt hier in zijn romper zonder mouwtjes en een korte broek.
    En op zijn bedje ligt nu alleen een lakentje omdat het 23 graden is op zijn kamer.

2. Gravid

Gravid Niet meer actief

Monika: Dank je :)
    Overgeven zou door het weer kunnen komen hoor, Luca geeft vandaag ook steeds iets terug.
    En zo lang hij nog goed plast, is er niks aan de hand!
    Gewoon zn luiers in de gaten houden.

Ego:
    Hier is het nu nog 28 binnen :( Luca ligt gewoon in zn luier, en verder niets.
    Veels te warm hier.
    Vanacht gewoon romper aan en dan in slaapzak, hoeftie ook geen dekens.
    Ik heb vandaag heerlijk al het werk in huis gedaan, hoef ik morgen niks te doen.
    Nu nog ff lekker film kijken, Luca om 22.00u nog een fles en dan lekker bed in!
    (of nou ja, haal dat lekker er maar af ;) zal weinig slapen worden met die hitte)

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Yvon: ah wat ziellig! Dike knuffelv oor je meisje!

@ Guusje: Kijk, daar hebben ze nou zoogkompressen voor uit gevonden ;)

@ Troetel: hier ook een jennelige baby, vast het weer... en wat rot van je s-moeder! hier wel een bezorgde oma maar ze laat me (gelukkig) zelf beslissen!

@ Gravid: wat een lekker kereltje zeg!

@ lilo: wat knap dat je je meisje al uit logeren kan laten gaan, hier moet ik er nog niet aan denken hihi, ik wil eigenlijk al helemaal niet oefenen met de fles omdat dan andere mensen ook kunnen voeden en ik haar ook is achter kan laten ;)

@ monika: slijm met witte stukjes is melk wat al in de maag heft gezeten, hierdoor ontdekte wij o.a. dat yara reflux heeft.

* extra drinken: hier geef ik dr tussendoor water bij uit een flesje, ze vind het alleen helemaal niks uit een flesje drinken, zelf de tomee tippee niet, het loopt veel te snel voor haar (en dan heb ik al de kleinste) maar af en toe neemt ze een paar slokken, naar mijn idee kan ze niet teveel vocht binnen krijgen. En als ik dr iedere keer aan moet leggen als ze ff dorst heeft heb ik echt geen leven meer!!!

* kleden: Hier werdt gezegd: wat jij aan hebt + 1 laag... maar vanmiddag heeft ze toch lekker alleen in een romper gelegen!

vraagje: Hoe zit het met je baby en de zon? mag ze echt totaal niet in de zon of is even in de zon wandelen niet zo erg? (met een zonnehoedje op) als ik de hondjes uit laat en zij zit in de draagzak kan ik niet altijd in de schaduw lopen. Had dr wel ingesmeerd met baby zonnebrand creme.

Hier: yara is flink aan het jengelen/keihard huilen.
    In het ziekenhuis was alles goed, ze is goed gegroeid (nu 54cm) en weeg 4255 :D en we hoeven niet meer terug te komen!!!! :D
    Ze loopt iets achter kwa baby zijn en alles nog niet helemaal snel te kunnen verwerken maar in haar doen en laten is ze hartstikke snel :D

ik hou het hier even bij, ff troosten!

4. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    @ Vagans: Ik moet zeggen dat ik het ook best moeilijk vind hoor .. maar ik moet wel voor mezelf. Nu kan ik effe bij tanken en dan kan ik ook weer een vrolijke mama voor maelynn zijn. En zo kunnen mijn vriend en ik ook wat tijd met zn 2tjes doorbrengen ;).

@ Gravid: Eindelijk een lach op de foto :D wat lief zeg!!

Ego: Hier effe gesport .. OMG wat was dat warm zeg .. maar heb het maar mooi weer gedaan!

nu lekker douchen en daarna naar bed toe :D wat zal ik heerlijk slapen hihi

5. Gravid

Gravid Niet meer actief

Lilo: Ja eindelijk he ;)
    Slaap lekker straks!

Vagans: Wat fijn dat Yara het zo goed doet en je niet meer terug hoeft!!
    Wat kleding betreft, ik heb ook gehoord wat je zelf hebt + 1 laag, nou sorry.. ik heb hempie an.. en dan zweet ik me al helemaal het apezuur, en dan moet Luca nog 1 laag er boven?
    Pff, dan blijft er van hem alleen een plasje over denk ik..;)
    Hij ligt nu nog steeds lekker alleen in zn luier in de box, en hij gaat zometeen ook lekker in alleen zn luier in de slaapzak.
    Het is hier binnen nu nog 28 graden, echt te warm!
    (en vanacht schijnt het ook 23 graden te zijn, dus best zo!

* Zon: Kindjes tot 6 maanden zijn erg gevoelig voor de zon. ze hebben een dunne huid en geen pigment waardoor ze direct verbranden.
    Dus nee, niet in de volle zon, en buiten heel goed insmeren.
    vanaf 6 maanden zijn ze minder gevoelig.

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ gravid: idd, als ik nog een laagje uit KON trekken had ik dat gedaan, maja denk dat mensen dan raar op gaan kijken hihi.
    en ik zal nog beter opletten kwa zon maja met haar in de draagzak ontkom ik er soms niet aan...

7. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    @gravid geweldige foto !
    @rianne ik heb nog geen tijd gehad voor mijn ticker erg he.
    @Vagans fijn dat je niet meer terug hoeft te komen in het zhuis.

hoor kleine man dus kan niet verder reageren, tot morgen iedereen !!

8. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Vagans heb jij weleens zoogkompressen onder je t-shirt gedragen? Dat ziet er dus echt niet uit!:$ Ik lek praktisch nooit, dus ik heb ze bijna nooit in.
    Wat heerlijk dat jullie niet meer naar het ziekenhuis hoeven! Die achterstand haalt ze vanzelf wel in hoor. Geniet maar lekker van elkaar, nu de meeste zorgen wat Yara betreft achter je liggen.

Lilo lekker wezen sporten en dan ook nog met deze hitte!

Ego
    Ik had me voorbereid op een vreselijke nacht; door de hitte zou ons mannetje vast niet kunnen slapen, maar het ging geweldig! Ik ben er alleen 2 keer uitgeweest om hem weer recht te leggen. Hij trapt zich onder het lakentje uit en komt dan diagonaal in zijn wieg te liggen en meneer vind het (logisch) niet fijn om met zijn hoofd tegen het riet te liggen:p. Hij heeft zelfs 4 uur zonder drinken geslapen en dat met deze hitte!
    Wij gaan straks zijn eerste prikjes halen... ben we benieuwd of hij er veel last van gaat hebben.
    Fijne dag allemaal!

9. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Als je gewoon zonnehoedje opzet (evt met zo'n lange flap in het nekkie) en haar goed insmeer, dan kun je best even met dr naar buiten hoor.

Guusje: Nee lijkt me ook niet fijn met koppie tegen het riet ;)
    Luca heeft slaapzak aan, en die blijft nog steeds netjes recht liggen. *Even afkloppen ;)*
    Succes met de prikjes, hopelijk heeft ie er geen last van!
    Trouwens, zoogkompressen kun je in je bh doen toch.. ziet niemand er wat van!

Ego:
    Luca ook heerlijk geslapen ondanks de hitte!
    Zijn slaapkamertje is het koelste kamertje van heel het huis, dus dat scheelt wel.
    Heb hem gewoon in zn romper in de slaapzak gelegd, en het dekentje alleen over zn voetjes gedaan.
    Hij lag om 23.00u in bed, en kwam pas om 06.30u weer, dus hartstikke netjes!
    Nu ligt ie lekker in de box in zn romper.
    Om 06.30u was het hier in huis al 27 graden :$
    Gelijk alles maar dichtgedaan (voordeur wel iets open voor de katten die in en uit lopen, maar met gordijn er voor.. dus scheelt wel iets voor de zon/warmte) en het blijft nu schommelen op 27.5 graden binnen.
    Verwacht wel dat het vanmiddag nog wat warmer word.
    Echt niks an.
    Ben blij dat ik gister al het werk gedaan heb, hoef ik vandaag niks te doen.
    Ja, heb om 07.30u even de kamer opgeruimd en gestoft en met de swiffer er door heen, maar verder hoef ik niks meer te doen nu.
    Ze geve trouwens ontzettend noodweer op, zware windstoten, hagelbuien met stenen tot wel 6cm (eerst maar is zien dan geloven ;)) zware onweersbuien.. ben benieuwd..
    verwacht het tege eind vd middag / begin vd avond.
    Auto maar onder de bomen, houd de hagel nog wat tegen dan.

10. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    @guusje succes met de eerste prikjes,hopelijk heeft hij er weinig last van.
    Kai heeft heerlijkg eslapen met de hitte, moeders minder maar ik had middagdutje gedaan dus heb vannacht hele huis aan kant gemaakt, alles is lekker schoon u.
    Vanmorgen dochterlief naar peueterspeelzaal gebracht, hoop alleen dat het nog even uurtje droog blijft om haar op te halen, onweert hier al behoorlijk maar nog geen regen duim duim dat het nog even weg blijft.

11. Gravid

Gravid Niet meer actief

Denise: Oh das wel lkkr ja, huis an kant!
    Heb ik ook al ;)
    Hoop voor je dat regen nog even wegblijft, zodat je de kleine meid kan halen!

Ego:
    Hier was nu helemaal weggewerkt, en heb zelfs de aardappels al gekookt, hoef ik die vanavond alleen nog maar op te bakken!
    Van het noodweer nog geen last, lees in 'de lounge' bij het topic 'noodweer' al dat het bij een aantal flink tekeer gaat.
    Hier is het nog vies warm.., echt dat drukkende benauwde weer.
    Niks an.
    Ben wel blij dat ik vanmorge vroeg gelijk alles dichtgedaan heb, nu blijft de temperatuur binnen op 27,5 hangen..
    Echt te warm :(

12. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hier ook nog geen noodweer te bekennen, maar 33 buiten in de schaduw is echt te warm.
    Alles is dicht hier. En de temp hangt op 24,5 binnen. Hoop dat dat zo blijft.

Heb wel lekker nog een wasje buiten hangen. Dat is binnen no time droog :D

13. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    @Monika. slijm met witte stukje is melke die echt ver uit de maag komt, vaak komt er ook zuur mee en dat is heel pijnlijk voor die kleintjes.

@Gravid, heerlijk dat je alles aan kant hebt en vandaga niets hoeft te doen. hier is het en grote bende :) alleen Elise haar flessenboel en haar wasje worden gedaan ;) En idd met dat weer eerst zien en dan geloven, ze voorspellen wel vaker

@ drinken; Hier dacht ik dat onze kleine meid gisteren geen extra dorst had want ze had een uur eerder 15cc gehad maar onder de douche stak ze haar tong uit om water op te vangen..echt waar heb het uitgeprobeerd. heel grappig maar ook zielig maar ze heeft onder de douche dus nog wat gedronken ;)

@Vagans; kan je de paraplu van de kinderwagen niet meenemen als je gaat wandelen, kan je haar altijd uit de zon houden?? wat fijn dat ze goed groeit en je niet meer naar het ziekenhuis hoeft!!

@ lili; sporten, jeetje meid wat fanatiek. dat je gegaan bent met die hitte

Guusje; succes met de prikjes!! Hier ook zo'n scheefslaaper maar die palnt haat hoofd zo tegen de wiegbekleding aan (riet zit erachter) en slaapt lekker verder

Ik heb gisteren ook nog maar een afspraak gemakat bij ene osteopaat. moet een hele goeie zijn vandaar dat we pas eind juli terecht kunnen maar kan alleen maar helpen. Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor mijn nacontrole.
    Gelijk effe wat nieuwe spenen voor de fles gekocht. Toevallig iemand die de tommee tippee gebruikt?? Zitten nu op de 2 maar zitten pas op 3 schepjes friso comfort (van de 5) en dit gaat nu nog wel maar weet niet als we over zijn. heb de variflow gekocht en de 3 spenen dus wel zullen zien. de papspeen leek me veel te groot.
    Hier is ze net zo na het voeden weer in slaap gevallen, zo'n ochtendje weg is schijnbaar toch vermoeiend ook al slaapt ze grotendeels

14. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    @gravid lekker he als alles al gedaan is en klaar staat, geen gehaast enzo.

Toen ik heen ging mijn dochter brengen was het boven het winkelcentrum 34 graden en toen ik haar terug ging halen regende en onweerde het en was het 23 graden.
    KLeine regenbui verder enhet is weer vies benauwd bleh.

15. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ guusje: Uh bij mij zie je niks van de zoogkompressen, ik draag dan ook wel een voorgevormde BH waar ik ze in doe. en suc6 met het prikje!

@ Gravid: hier wel een zonnehoedje maar geen lange nek flap maja in dr nek komt de zon niet want ze zit vrij diep in de draagzak omdat ze nog zo klein is. Hier ook nog niks te merken van evt noodweer.

@ stefanie: Zat ook al aan een paraplu te denken maja ik loop ook al met 2 honden aan een flex, heb geen handen meer vrij ;) En dan gaat een van de 2 en soms samen wel los maja soms kan dat ook niet en dan zit je... En wat schattig van het water drinken onder de douche hihi Ik gebruik de tommee tipee nu alleen nog voor water (ze begint het wel al te snappen) en straks evt voor afgekolfde melk als ik echt weg zou moeten. Alleen vind ik het nog een redelijk groot gat (heb de kleinste) en loopt er redelijk wat weg dr nek in maja dat is maar water en water is natuurlijk erg dun.

hier:
    Redelijk lekker geslapen, Yara kwam maar 2 x, maar het is slaap komen was wat moeilijker (bleef maar huilen) maar toen ze eenmaal sliep sliep ze ook goed! en heeft tot 12 uur tussen de voedingen door geslapen.

Hier weer een domper in de brievenbus, het abbo van vriendlief voor zn mob wat op mijn naam staat heeft die niet betaald en nu ben ik geregistreerd zodat ik geen abbo's kan afsluiten en moet ik bijna DUIZEND euro betalen!!!! grrrr dit heb ik dus echt niet, moet de belastingdienst ook al 606 betalen wat ik dus echt niet heb :(

we gaan nu kijken, er schijnt een instantie te zijn die je helt met je geldzaken (maar niet de schuldsanering) als je in de schuldsanering zit moet je namelijk alles weg doen wat geld kost en dus ook de dieren en dat gaat hier niet gebeuren!

Dus maar ff kijken, want dit gaat zo niet langer en zo komen we nooit uit dit flatje weg en Yara kan moeilijk tot dr 18e bij ons op de kamer slapen!

Hier viez plakkerig weer en ik moet nog zoooooooooo veel doen :( heel flauw een beetje zon en het waait een beetje, vanmorgen wat regen en onweer maar verder nog niks

fijne dag meiden!

16. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Vagans wat goed dat je hulp inschakelt! Ik vind het ook knap van je, want het is toch een stap die je moet zetten.

Zoogkompressen ik snap dat je die dingen in je bh doet:p Als je inderdaad van die gevulde bh's hebt, gaat dit prima. Zie je niks van. Maar ik vind die dingen niet fijn voeden, dus ik heb van die dunne bh's. Nou reken maar dat je dan een grote ronde cirkel door je shirt heen ziet!:)

Hier Prikjes zijn gehaald! Ik heb mijn kleine mannetje nog nooit zo kwaad gezien:$.
    De vrouw van het CB vroeg allemaal dingen over de thuissituatie, of papa mee helpt, of ik hulp krijg, bla, bla, bla. Ik snap het wel, maar had even het gevoel bij de pyscholoog te zitten.;)
    We moeten ook een afspraak maken bij de kinderfysio. Zijn voorkeurshouding is gewoon nog te erg. Ze raadde me ook aan een hangmatje voor in de box te kopen. Ik heb hier iemand al over gehoord, maar weet niet meer wie het was.:)
    Slapen in zijn wieg gaat niet meer met deze hitte, dus ik heb straks zijn ledikantje geprobeerd; was geen succes. Hij ligt nu in de box en nadat ik gestofzuigd had sliep hij heerlijk! OH, maar nu wordt hij weer wakker en ligt hij de hele buurt bij elkaar te gillen...:(

17. Gravid

Gravid Niet meer actief

Guusje: Jij ook al :$ Hier ging ze me ook van alles vragen over van alles.
    Had echt zo iets van hallo, ik kom hier voor mn ventje, nie voor mezelf.
    Luca had ook een voorkeurshouding, maar nu niet meer.
    Ja als hij op zn buik ligt, dan legt hij zn koppie naar links, en krijgt um dan niet naar rechts, maar ja zal wel kwestie van oefenen zijn.
    Geloof best dat je mannetje kwaad was tijdens prikje ;) ben benieuwd hoe Luca het volgende week doet.

Vagans: Goed van je zeg, dat je stappen onderneemt!!
    Enne.. niet tot dr 18e? gezellig toch ;) :p

Denise: Oh dus je hebt het niet droog gehouden. das niet fijn!

Stefanie: Ja is echt lekker, doe met dit weer echt niks!
    Haha wat geinig dat ze met dr tongentje water wilde ;)

Monika: Ja inderdaad, was is zo droog haha, dat is weer voordeel!

Ego:
    Hoor al meerdere meiden op het forum dat het flink tekeer gaat, nou hier nog niks hoor.
    Nog steeds vies benauwd warm.
    Temperatuur in kamer is ondertussen opgelopen naar 28.
    Luca heb ik lekker in zijn luier in de box liggen en verder niks.
    Die ligt echt helemaal voor pampus, arm jochie.
    (en mama zit voor pampus, arme mama ;):p)
    Luca geef ik nu om de 2 uur 30cc water.
    En daar heeft hij dan ook echt zin in.

18. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Hier nog steeds stralend mooi weer.(helaas)

Zoogkompressen:
    Hier zie ik ze in het ene shirtje beter als het andere.
    Ik heb Lilypads voor als ik ergens naar een verjaardag ga en ik niet de aandacht op mn melkbussen gericht wil hebben hiihih.

Ik ben blij dat het morgen minder is met het weer. Ik vind het knots heet en Luna is zo nuilerig en hangerig!
    Gelukkig gaat het slapen snachts wel goed. Maar overdag gaat het niet van harte allemaal.

Vanancht geslapen van 23 uur tot 7 uur. Maar daarna dus nauwelijks meer. Heb vanmorgen die enorme tegenvaller van een Etos doos opgehaal plus die luier aanbieding toen heeft ze even in de wagen geslapen. Zo gauw ik dan thuis kom is ze wakker. En vanmiddag zijn we naar het cb geweest om te wegen en ik heb expres een uur met dr gewandeld naderhand zodat ze zou slapen. Dat heeft ze dus ook een uur gedaan tijdens het wandelen.
    Bij thuiskomst heb ik dr een fles van 120ml gemaakt ze heeft 60ml laten staan en is in slapa gesukkeld. Nu ligt ze in de box op dr voedingkussen met hydrofiele luier. En pleaseeee ik hoop dat ze ff door tukt.

Vorige week was Luna 480gram aangekomen en deze week 140 gram afgevallen.
    Ik heb het zo gehad met die bv!
    Ik leg haar echt vaak aan, maar ze heeft gewoon niet voldoende!
    Na uit iedere borst 20 minuten te hebben gedronken krijst ze nog om meer.
    Speentje hoeft ze niet, pink niet, aandacht niet alleen melk melk melk!
    Ik heb van het weekend 120 afgekolft gegeven in een fles en madame was niet verzadigd, terwijl als ik haar 120ml kunst geef dat ze het dan met moeite op krijgt en totaal verzadigd is en maar zo 2,5 uur weg slaapt.
    Zelfde moment van de dag gevoed!

Dus duidelijk aangegeven vanmiddag op cb dat ik er haast van overtuigd ben dat zij niet altijd even verzadigd is op mij bv. Dus die vrouw had overlegd met een collega en werd vanmiddag terug gebeld dat er vrijdagmiddag iemand op huisbezoek komt.
    Het zal me allemaal benieuwen!

Ik ga straks maar sla eten en dan aardappelkroketjes uit de oven. Dan hoef ik alleen maar voor het vlees boven het fornuis te staan.

Ik heb vingerverf gehaald. Ik wil dan voet en handafdrukje van Luna maken en dan met der tijd het voetafdrukje ergens op mn lichaam laten tattoo&;)

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Guusje: ah wat ziellig dat hij zo kwaad was!

@ Gravid: ziellig he die hitte voor die ukkies!

* weer: hier benauwd, zonnig weer! Zal je zien dat wij het vanavond krijgen als ik met de honden weg moet...

* water: hier op aanvraag, als ze tussendoor huilt ofzo dan bied ik het aan en soms begint ze heel gulzig te drinken en soms niet. In totaal heeft ze nog geen 50ml water op als je nagaat dat de helft er ook ongeveer naast gaat en BV komt ze ongeveer om de 2 - 2 1/2 uur om en dat wil ik dan nog wel doen maar dr schiet dan wel een hoop bij in!

*CB: oe, vragen ze dat altijd die dingen??? en zou ik dan lieggen als ze vragen of vriendlief goed mee helpt? kan wel zeggen: nee maja dan krijg ik daar daalijk vet problemen mee!

* voorkeurshouding, de knt waarvan ik het het minst verwachte was iets wat afgeplatter dan de andere kant! niks ernstiges en ze keek eigenlijk ook alleen maar omdat ik er om vroeg. Verder draait ze zelf heel veel met dr hoofdje dus hoef ik geen stappen te ondernemen.

hier: warm, zonnig, benauwd weer... zou bijna gaan hopen op noodweer (maar liever niet als de hondjes uit moeten) Yara ligt met dr romper aan in de kinderwagen bak en we hebben ent ff in de schaduw in de tuin in het windje gezeten.

Ga nu maar alvast ff met t eten bezighouden nu ze rustig ligt anders is het strax weer bleren!

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ meimamma: wat jammer dat ze neit verzadigd is met je BV... hier een hele blije baby die aan 1 borst meer als zat heeft per keer... maja iedere baby is weer anders! of je hebt te veel dat zij alleen bij de waterige voormelk komt en niet bij de vette achtermelk, heb wel is gehoord dat dat kon...

Deel Deze Pagina